Επωνύμως…

Υπερατλαντική συμφωνία με πολλούς αστερίσκους

Ο «λευκός καπνός» που υψώθηκε ταυτόχρονα στις Βρυξέλλες και την Ουάσιγκτον, την περασμένη Δευτέρα, 10 Ιουλίου, ρυθμίζει μια εκκρεμότητα αρκετών ετών, που έπρεπε να βρει τη λύση της το ταχύτερο δυνατό, καθώς τα προβλήματα από την απουσία λύσης διογκώνονταν σχεδόν σε καθημερινή βάση.

Ο λόγος, βεβαίως, για το νομικό πλαίσιο που αφορά στη μεταφορά δεδομένων από την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς το προηγούμενο καθεστώς -από το 2020- είχε ξεπεραστεί στην πράξη από τις τεχνολογικές και κανονιστικές εξελίξεις, ιδιαίτερα μετά την αποφασιστική στάση των Ευρωπαίων ("οι αρχές μας είναι διαφορετικές και θέλουμε να τις διαφυλάξουμε", επιμένουν στην Κομισιόν) σε θέματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων και την αμερικανική αυστηρότητα σε θέματα εθνικής ασφαλείας.

Το κόστος των μεταφορικών μπορεί να πλήξει το eCommerce;

Ποιος μπορεί να είναι ένας βασικός λόγος προκειμένου να μην προχωρήσει ένας online αγοραστής στην ολοκλήρωση μίας διαδικτυακής παραγγελίας, έχοντας φθάσει σχεδόν στο τέρμα της σχετικής διαδικασίας;

Πολύ απλά, όταν θα δει το κόστος των μεταφορικών, οπότε και θα πει ότι είναι μάλλον προτιμότερο, είτε να πάει από το φυσικό κατάστημα, είτε να παραγγείλει από κάπου αλλού με χαμηλότερα μεταφορικά. Βέβαια, το πιθανότερο σενάριο είναι, τελικά, να μην πάει στο φυσικό κατάστημα, όπως και να μην ψάξει εκ νέου το προϊόν που αναζήτησε αρχικά...

Ο... τζάμπας αργοπεθαίνει στο Web

Αποχαιρέτα το web που ήξερες… Καθώς η μια ανατροπή διαδέχεται την άλλη και μάλιστα σε ορίζοντα μηνών, αντί για τα χρόνια και τις δεκαετίες στα οποία είμασταν συνηθισμένοι ως τώρα, το Web, ο Παγκόσμιος Ιστός, δεν θα μπορούσε να μείνει αλώβητος και ανεπηρέαστος απ’ όλες αυτές τις εξελίξεις.

Με τριάντα τόσα χρόνια την πλάτη του, δεν θα τον έλεγες δα και μικρούλη, αλλά –όντας ήδη μακριά από το όραμα του ‘εφευρέτη’ του, σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι, που (ιδεαλιστικά, βεβαίως) ζητούσε ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση για όλους τους κατοίκους αυτού του πλανήτη, στο μέγα ψηφιακό αγαθό- ο Ιστός δείχνει να περνάει αυτή την εποχή τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική ως τώρα μετάλλαξή του.

Παράδοση όποτε θες…

Με δεδομένο ότι πολλοί ασχολούνται με το αν υπάρχει ενδιαφερόμενος αγοραστής για τον Κωτσόβολο, ή αν και το Πλαίσιο είναι προς πώληση, οι ανακοινώσεις των εταιρειών περνούν πολλές φορές στα… ψιλά, όπως λέμε στη δημοσιογραφική γλώσσα. Όμως, η κίνηση της Κωτσόβολος να ανακοινώσει ότι δίνει τη δυνατότητα για παράδοση αγορών με ραντεβού, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος είχε αναφερθεί πριν από ένα χρόνο στο συγκεκριμένο θέμα, υποστηρίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι να παραδώσεις γρήγορα σε έναν πελάτη, αλλά να παραδώσεις όταν το επιθυμεί αυτός. Και αν η παραγγελία αφορά και ηλεκτρική συσκευή που χρειάζεται εγκατάσταση, να μπορείς να έχεις και το συνεργείο που θα κάνει την εγκατάσταση.

Το δικό μου είναι καλύτερο από το δικό σου

Μόλις επτά μήνες μετά την εισβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας, με την εμφάνιση του ChatGPT, κανείς πλέον δεν αμφιβάλλει πως βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, σ’ ό,τι αφορά στη σχέση μας με την ψηφιακή τεχνολογία.

Όσο κι αν εντείνονται οι εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση και οι συσκέψεις για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, ώστε αυτή η «εισβολή» να έχει τις λιγότερες δυνατές δυσμενείς επιπτώσεις για την ανθρωπότητα, είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο πως βρισκόμαστε μπροστά σε μια ανατροπή που θα παίξει εφεξής καταλυτικό ρόλο στη ζωή μας.

Η πρόκληση του ψηφιακού μετασχηματισμού τώρα ξεκινά

Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας έχει γίνει πολύς λόγος για τα τελευταία χρόνια και είναι γεγονός ότι έχουν γίνει πολλά και σημαντικά βήματα προς την ψηφιοποίηση του δημοσίου τομέα και τη βελτίωση της εμπειρίας πολιτών και επιχειρήσεων, όσον αφορά στις συναλλαγές τους με τους φορείς του κράτους, αλλά και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.

Όμως, η άποψη της στήλης είναι πως τα πραγματικά στοιχήματα και οι ουσιαστικές προκλήσεις βρίσκονται μπροστά μας.

Ο "πόλεμος των δεδομένων" καλά κρατεί

Ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες και -παρότι τυπικά «ακήρυκτος»- ο «πόλεμος των δεδομένων» ανάμεσα σε Ευρώπη και Αμερική καλά κρατεί! Κι όχι μόνο κρατεί, αλλά και οξύνεται, όσο περνάει ο καιρός, καθώς τα προβλήματα που δεν βρίσκουν τη λύση τους πληθαίνουν. Ποια είναι αυτά και πού οφείλονται; Στη διαφορά αντίληψης μεταξύ των δυο ηπείρων, ως προς τη διαχείριση των (δικών μας, για να μην ξεχνιόμαστε) δεδομένων.

Τα eshops και οι… τραπεζικές υπηρεσίες

Ήταν μία εποχή που όταν πήγαινες να ολοκληρώσεις μία παραγγελία σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είχες και πολλές επιλογές όσον αφορά στο πως θα έκανες την πληρωμή.

Η αντικαταβολή ήταν ο πλέον συνηθισμένος τρόπος, ορισμένα προσέφεραν και τη δυνατότητα για χρέωση κάρτας (χρεωστικής ή πιστωτικής) και ήταν και κάποια που προσέφεραν τη δυνατότητα για κατάθεση στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Όσον αφορά στην τελευταία επιλογή, τη θεωρώ εντελώς μη πρακτική, αλλά για να την προσέφεραν ορισμένα eshops (και κάποια την προσφέρουν ακόμα) μάλλον θα υπήρχε η σχετική ζήτηση.

"Υψηλό βαρομετρικό" για τις ψηφιακές τεχνολογίες

Αν το τέλος κάθε χρονιάς συμπίπτει με τις ανασκοπήσεις όσων έγιναν το περασμένο δωδεκάμηνο, αλλά και τις προφητείες για όσα θα γίνουν το επόμενο, στα οποία δίνουν ιδιαίτερη βάση τα ΜΜΕ, τα μέσα της συνδυάζονται -για την Ευρώπη, τουλάχιστον- με τα στοιχεία και τα δεδομένα που περιλαμβάνονται στο Ευρωβαρόμετρο και δίνονται τέτοια εποχή στη δημοσιότητα.

Και τι άλλο ενδιαφέρει τούτη τη στήλη, παρά τα όσα έχουν να κάνουν με την Πληροφορική, τις Τηλεπικοινωνίες και τις εφαρμογές τους. Μ’ άλλα λόγια, οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας, αφού δεν υπάρχει κλάδος και τομέας που να μην αξιοποιεί και να μην επηρεάζεται από αυτές τις οριζόντιες, πλέον, ψηφιακές τεχνολογίες.

Η βιώσιμη ανάπτυξη έχει κέρδη για όλους

Σε μία πρόσφατη έρευνά της για το μέλλον των αγορών η Klarna, εκ των πλέον γνωστών «παικτών» στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, έκανε λόγο για 6+1 τάσεις που θα δούμε τα επόμενα χρόνια.

Οι έξι τάσεις είναι από αυτές που έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές, καθώς περιλαμβάνουν την απαίτηση για μεγαλύτερη εξατομίκευση, τις online δοκιμές ρούχων, τη χρήση ρομποτικών συμβούλων μόδας και εικονικών προσωπικών βοηθών αγορών, την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας, το γεγονός ότι η εικονική πραγματικότητα δεν θα αντικαταστήσει τα φυσικά καταστήματα και την κατάργηση των μετρητών.

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search