Επωνύμως…

Τα "παιδιά των φρονίμων" και το επιχειρείν

Έπειτα από δυόμιση χρόνια πανδημίας (ως τώρα, τουλάχιστον, γιατί δεν ξέρουμε τι άλλο μας επιφυλάσσει το μέλλον – μην νομίσετε ότι «καθαρίσαμε», επειδή βγάζουμε τις μάσκες – κάθε άλλο…), ίσως είναι πια καιρός να αρχίσουμε να μετράμε «ζημίες και κέρδη», ήττες αλλά και παράπλευρα οφέλη.

Προφανώς, η μεγαλύτερη ήττα είναι οι εκατοντάδες χιλιάδες ζωές που χάθηκαν, ο πόνος και η δυστυχία που προκάλεσε ο θάνατος τόσων ανθρώπων, αλλά και η ταλαιπωρία (ψυχική, σωματική και οικονομική) που συνόδεψε κι ακόμα συνοδεύει ως ένα βαθμό τους προσβληθέντες, αλλά -ευτυχώς- επιζήσαντες.

Στα θετικά (αφού ουδέν κακόν, αμιγές καλού όπως έλεγαν οι προπαππούδες μας) μετράω το τεράστιο «άλμα προς τα εμπρός» που υποχρεωθήκαμε να κάνουμε, με καταλύτη την πανδημία, σ’ ό,τι αφορά στις ψηφιακές δράσεις και τη νέα online (με τα καλά και τα κακά της – προσωπικά θεωρώ ότι τα πρώτα είναι πολύ περισσότερα) κανονικότητα. Κερδίσαμε, όμως, και κάτι ακόμα που για μένα είναι εξίσου σημαντικό: χάσαμε τη βεβαιότητα για τα μελλούμενα, βγήκαμε από την «πεπατημένη», βιώσαμε από τη μια μέρα στην άλλη πόσο επικίνδυνος μπορεί να είναι ο εφησυχασμός, τρομάξαμε (δικαίως!) κι έχουμε αρχίσει να φυλαγόμαστε, να παίρνουμε τα μέτρα μας, να «μαγειρεύουμε πριν πεινάσουμε», για να θυμηθούμε και την άλλη σοφή παροιμία…

Απόρροια αυτής της ανάγκης είναι και το ξαφνικό ενδιαφέρον για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πάντων, που ξεκινάει από τη μικρή ή μικρομεσαία επιχείρηση και φτάνει ως το ίδιο το κράτος – «Μετασχηματιστείτε, γιατί χανόμαστε», είναι το σύνθημα που κυριαρχεί κι όσοι το λένε, δεν έχουν καθόλου άδικο. Όμως, κάθε «μαγείρεμα» θέλει και την προετοιμασία του – κάθε σημαντική απόφαση, όπως η συγκεκριμένη για τον μετασχηματισμό, χρειάζεται σκέψη, φρόνηση και διάθεση να «σπάσεις αυγά», να προχωρήσεις σε ανατροπές που συχνά δεν είναι ευχάριστες και κοστίζουν σε χρόνο, κόπο και χρήματα.

Διάβαζα, πρόσφατα, ένα σχόλιο ανώτατου στελέχους της Google στην Αμερική, για τις future-ready επιχειρήσεις, δηλ. όσες αποφασίζουν οι ίδιες για το μέλλον τους ανάλογα με τα συμφέρονται και τα οράματά τους, και δεν αφήνονται να παρασυρθούν από ρεύματα, τάσεις και μόδες παροδικές. Έλεγε, λοιπόν, το προφανές: πως γι’ αυτές δεν υπάρχει άλλος δρόμος από τον ψηφιακό μετασχηματισμό – δεν είναι θέμα διάθεσης πλέον, αλλά επιλογής.

Θεωρώντας πως έχουν ήδη μπει σ’ αυτό το trip πριν από κάμποσα χρόνια, τις παροτρύνει να συνεχίσουν πάσει θυσία, να διατηρήσουν το ίδιο (αν όχι υψηλότερο) επίπεδο δίψας για μάθηση και ευελιξίας στην καθημερινότητα και τους σχεδιασμούς τους, ώστε να κερδίσουν έδαφος. Αρκεί αυτό να το κάνουν με βιώσιμο τρόπο, καθώς το «ταξίδι» είναι μακρύ – ουσιαστικά δεν έχει τέλος, βαδίζεις, διορθώνεις γρήγορα τα όποια λάθη σου, κάνεις τις αλλαγές που πρέπει  και προχωράς…

Το στέλεχος της Google δίνει επίσης κάποιες συμβουλές στους νεόκοπους, αλλά και στους παλιότερους, τους βετεράνους ‘ταξιδιώτες’, βγαλμένες μέσα από τις έρευνες και τις αναλύσεις της εταιρίας, αλλά και τις δικές του συσσωρευμένες εμπειρίες. Υπογραμμίζει, ας πούμε, την ανάγκη για ευελιξία τόσο στη σχεδίαση της πορείας όσο και στην υλοποίηση, προκειμένου να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, προτείνοντας μάλιστα και κάποιες λύσεις της εταιρίας του γι’ αυτό τον σκοπό, οι οποίες βοηθούν στην αυτοματοποίηση του ελέγχου.

Μια άλλη πρότασή του αφορά στην ανάγκη για πειραματισμό -η παλιά, κλασική trial and error μέθοδος μπορεί να δώσει σημαντικά αποτελέσματα, αν εφαρμοστεί στη δοκιμή κάποιων νέων πρωτοβουλιών. Και βέβαια, θυμίζει ότι η κύρια στρατηγική κάθε εταιρίας πρέπει να είναι ανθρωπο-κεντρική, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται, ενώ πολλούς «πόντους» δίνει και στη διάθεση για συνέργειες, με στόχο καλύτερες επιδόσεις και αυξημένη δυνατότητα κλιμάκωσης. Μ’ άλλα λόγια… «Η ισχύς εν τη ενώσει»!

Αγρυπνείτε, λοιπόν, και «οσμισθείτε» την ατμόσφαιρα γύρω σας - τις περισσότερες φορές μπορείς να «μυριστείς» τις μεγάλες αλλαγές που έρχονται μέσα από τις τάσεις, τις σκόρπιες κουβέντες εδώ κι εκεί, τα όσα γίνονται σήμερα στην Αμερική και αύριο στην Ασία σ’ έναν τομέα που σε ενδιαφέρει – μεθαύριο, θα κοπιάσουν με το καλό και στα μέρη μας. Αν είσαι «υποψιασμένος» κι -ακόμα καλύτερα- αν έχεις προχωρήσει σε κάποιες ετοιμασίες για να περάσεις στη διάδοχο κατάσταση, μπορείς να είσαι σίγουρος ότι αργά ή γρήγορα θα αμειφθείς για τις προβλέψεις και τους κόπους σου.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Όταν ξαναρχίζουν οι φήμες για την Amazon στην Ελλάδα

Ένας λόγος που μου αρέσουν οι εκθέσεις και τα συνέδρια, όπως της ECDM Expo, είναι ότι βρίσκεις ευκαιρία να μιλήσεις με κόσμο και να ακούσεις φήμες. Η χαρά του δημοσιογράφου και όχι μόνο, μπορούμε να πούμε.

Τι άκουσα λοιπόν στη φετινή ECDM Expo; Πολλά και διάφορα θα έλεγα, αλλά η πιο... ιντριγκαδόρικη φήμη, είναι αυτή που έχει να κάνει με την Amazon! Είναι εντυπωσιακό ότι κάθε λίγο και λιγάκι ασχολούμαστε με την Amazon και τα πλάνα της για την Ελλάδα. Τόσο πολύ, που αρχίζεις να αναρωτιέσαι όχι αν υπάρχει φωτιά, αλλά αν όντως υπάρχει καπνός...

Η λογική λέει ότι αφού όλοι οι «μεγάλοι» έχουν κάνει επενδύσεις στην Ελλάδα, γιατί να μην κάνει και η Amazon; Βέβαια, η αμερικανική εταιρεία έχει επενδύσει μέσω της Amazon Web Services (AWS), όμως, έχει άλλη χάρη η ίδια η Amazon.

Και οι φήμες αυτή τη φορά έρχονται και από κυβερνητικές πηγές που λένε ότι «κάτι ετοιμάζεται» αλλά δεν μπορούν να πουν περισσότερα, λόγω της μεγάλης μυστικοπάθειας που έχει η Amazon.

Δύο είναι τα ενδεχόμενα, πάντως. Το πρώτο είναι να φτιάξει η Amazon ένα μεγάλο logistics center (πιθανότατα στην Αττική) δεδομένου ότι ο όγκος των παραγγελιών από Ελλάδα είναι μεγάλος - συν ότι θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και άλλες γειτονικές χώρες. Αν σκεφτεί κανείς ότι περίπου το 20% των online αγορών των Ελλήνων καταναλωτών γίνεται στις πλατφόρμες της Amazon (κυρίως) και του eBay, καταλαβαίνει κανείς ότι έχει βάση αυτό το σενάριο.

Το δεύτερο ενδεχόμενο είναι η ελληνική έκδοση του Amazon, δηλαδή να δούμε το Amazon.gr. Να αποφασίσει να επενδύσει η Amazon σε κάτι τέτοιο είναι πολύ πιο δύσκολο, καθώς είναι επένδυση που δε συνηθίζει για αγορές με το μέγεθος της Ελλάδας.

Η προσωπική άποψη μου είναι ότι αν η Amazon ενδιαφέρεται για την Ελλάδα, είναι πιο πιθανό να επικεντρωθεί αρχικά σε μία επένδυση στο χώρο των logistics. Επένδυση που αφήνει σημαντικό αποτύπωμα και θα έχει και θετική επίπτωση στην οικονομία. Ιδίως αν το logistics center δε γίνει Αττική αλλά κάπου πιο βόρεια.

Η δημιουργία του Amazon.gr δεν ξέρω αν θα είχε και τόσο πολύ ενδιαφέρον από πλευράς οικονομικών οφελών για την εταιρεία. Και αυτό γιατί, όπως έγραψα πιο πάνω, οι Έλληνες αγοράζουν ούτως ή άλλως από την πλατφόρμα της. Και κυρίως αγοράζουν από ξένα καταστήματα. Επίσης, όσες ελληνικές εταιρείες θέλουν να χρησιμοποιούν το marketplace της Amazon για πωλήσεις μπορούν να το κάνουν και τώρα. Ούτως ή άλλως, στα αγγλικά θα πρέπει να φτιάξουν τις σχετικές σελίδες τους. Οπότε, προτιμώ η Amazon να επενδύσει σε logistics center παρά στο Amazon.gr. Αν και το δεύτερο θα δημιουργούσε πολύ μεγάλη αναστάτωση στην αγορά.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Όλοι μαζί μπορούν – και στις τηλεπικοινωνίες

Οι παλιοί -που ήταν σοφοί άνθρωποι, όπως αποδεικνύουν τα πολλά γνωμικά τους τα οποία σώθηκαν και εξακολουθούν να ισχύουν ακόμα και στις μέρες μας, επέμεναν πολύ στην αξία που έχουν οι συνεργασίες και οι κάθε λογής συνέργειες.  «Η ισχύς εν τη ενώσει!» τόνιζαν, αν και συνήθως λίγες φορές το εφάρμοζαν στην πράξη, εκτός από εκείνες τις περιπτώσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν μεγάλους και κυρίως εξωτερικούς κινδύνους. Στα εσωτερικά, τα «δικά μας», η φαγωμάρα κυριαρχούσε, δημιουργώντας μια παράδοση που καλά κρατεί, ακόμα και σήμερα, σε επίπεδο χωριού, πόλης, χώρας…

Όμως, η εποχή μας μάλλον δεν σηκώνει πιά τέτοιες συμπεριφορές – αντίθετα, επιβάλλει τις συνέργειες, απορρίπτοντας τις μεμονωμένες δράσεις. Κι αν το καλοσκεφτείτε, είναι λογικό – απείρως  μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα έχει μια κοινή δράση στην οποία συμμετέχουν πολλοί (αν είναι και ισχυροί, τόσο το καλύτερο) παρά κάποιες άλλες εξαρχής αδύναμες και περιορισμένες από τις ίδιες τις προδιαγραφές τους. Η σύγκριση θα αποβαίνει πάντα εις βάρος τους, όσο κι αν κάποιες προσπάθειες, ανάμεσά τους, μπορεί να έχουν αξία – η συσπείρωση είναι εκείνη που στο τέλος θα κερδίσει.

«Εκεί, έξω» αυτά τα μετράνε… Κι όπου χρειαστεί, οι ως χθες αντίπαλοι ενώνονται για το κοινό συμφέρον! Να, όπως στην περίπτωση της διεθνούς συμμαχίας Alaian, που ανακοινώθηκε με τις δέουσες τυμπανοκρουσίες στα τέλη Απριλίου . Έξι ισχυρές τηλεπικοινωνιακές εταιρίες, οι Bouygues Telecom, Cellnex, KPN, MTN, Telefónica και Wind Tre, που όλες μαζί έχουν λειτουργική παρουσία σε 50 χώρες, εξυπηρετώντας τις ανάγκες περίπου 700 εκατομμυρίων χρηστών, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με στόχο «την από κοινού αξιοποίηση βέλτιστων πρακτικών σε θέματα καινοτομίας, αλλά και τη δημιουργία διαφορετικών εφαρμογών, βασισμένων στις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά και στις τεχνολογίες που ήδη υλοποιούν».

Αυτή είναι η πρώτη «ένωση δυνάμεων», για την προώθηση στην πάντα «πεινασμένη» -και πολύ περισσότερο στη μετά-πανδημία εποχή- για νέα προϊόντα και υπηρεσίες αγορά, όμως οι έξι έχουν στο στόχαστρό τους κι άλλη μια: θέλουν να δημιουργήσουν μια «δεξαμενή» με νεοφυείς εταιρίες, οι οποίες θα συνεισφέρουν την καινοτόμο σκέψη και τις φρέσκες ιδέες τους, με την ελπίδα αυτές να υλοποιηθούν και να εξελιχθούν στην «επόμενη μεγάλη επιτυχία», το next big thing. Κι επειδή, προφανώς, όλα αυτά αφορούν στην αιχμή της τεχνολογίας, εκείνο που κυρίως ενδιαφέρει τους έξι, είναι ο χώρος του 5G και των εφαρμογών του από το Metaverse και το Web3.0 ως την Ψυχαγωγία, το Gaming και τη Λιανική.

Ποιο είναι το «τυράκι» για να τις προσελκύσουν; Όχι ένα, αλλά πολλά: δηλώνουν ότι θα τους δώσουν πρόσβαση στα εργαστήριά τους, όση έξτρα τεχνογνωσία και μέντορες χρειάζονται για να στήσουν τις εφαρμογές τους, προφανώς τα απαραίτητα χρήματα γι’ αυτόν τον σκοπό, αλλά και την πολυπόθητη δυνατότητα να προχωρήσουν σε πιλοτικά, σε πραγματικό χρόνο και σε πραγματικό δίκτυο… Αν όλα πάνε καλά, μάλιστα, οι ίδιοι έχουν τα μέσα (κάποιοι διαθέτουν τα δικά τους VCs, στο πλαίσιο του ευρύτερου οικοσυστήματος καινοτομίας το οποίο υπηρετούν) και το χρήμα, για να ξεκινήσει η παραγωγή και αξιοποίηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας.

Σαν λίγοι δεν είναι οι έξι για τόσο μεγάλο project, ίσως αναρωτιέστε; Ενδεχομένως ναι, αλλά αυτοί το αποφάσισαν πρώτοι και μπράβο τους για την πρωτοβουλία. Μακάρι να τους ακολουθήσουν πολύ περισσότεροι, ώστε και οι προκλήσεις και τα χρήματα να περισσεύουν για τις startup που θα αποφασίσουν να μπουν στο pool το οποίο τώρα διαμορφώνεται.

Μη φανταστείτε, πάντως, πως σ’ αυτό θα τρυπώσει όποιος κι όποιος… Οι έξι εφαρμόζουν κανονικές και διαφανείς διαδικασίες επιλογής: οι ενδιαφερόμενοι να ενταχθούν σ’ αυτό πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους ως τις 31 Μαΐου, για να ακολουθήσει (στις 7 Ιουνίου) η γνωστή και μη εξαιρεταία διαδικασία του pitching προς τους εκπροσώπους των έξι. Οι ιθύνοντες της Alaian δεν έχουν αποκαλύψει πόσες ομάδες θα επιλεγούν, απλώς δηλώνουν πως θα είναι οι καλύτερες και πιο πολλά υποσχόμενες. Για να δούμε τι θα βγει από αυτό – το παρακολουθούμε…  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πόσο ώριμη είναι η ελληνική αγορά του digital;

Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 που είδαμε τις πρώτες ελληνικές εταιρείες να αποκτούν το δικό τους website. Ήταν μία εποχή που το Internet έκανε τα πρώτα βήματά του. Και χρειάστηκε να περάσουν μερικά χρόνια μέχρι να δούμε τα πρώτα eshops να δημιουργούνται στη χώρα μας και χρειάστηκαν δύο δεκαετίες μέχρι να φθάσουμε στο σημείο να μπορούμε να δηλώσουμε ότι η ελληνική αγορά του digital -με την ευρεία έννοια του όρου καθώς περιλαμβάνουμε πέρα του e-commerce και τον τομέα του digital marketing- έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια ωρίμανσης. Ή μήπως δεν έχει ακόμη ωριμάσει;

Η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι οι ελληνικές εταιρείες όσον αφορά στην digital παρουσία τους έχουν κάνει πολλά βήματα. Αλλά χρειάστηκε και η πανδημία για να αναδειχθεί η σημασία του "digital" και πολλές επιχειρήσεις -κάθε μεγέθους- να αρχίσουν να ασχολούνται σοβαρά. Μέχρι πριν το 2020, η άποψη ήταν ότι το web και το e-commerce είναι υποδέεστερα κανάλια πώλησης και προώθησης των προϊόντων και υπηρεσιών. Φυσικά, αυτό δεν αφορά όλες τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Αλλά είναι σημαντικό κομμάτι των επιχειρήσεων.

Το 2022 αυτό που βλέπουμε είναι μία μεικτή εικόνα. Από τη μία πλευρά, βλέπουμε ότι δεν υπάρχει επιχείρηση που να μην ασχολείται με την παρουσία της στο web. Και είναι ελάχιστες οι επιχειρήσεις που δεν έχουν το δικό τους eshop ή έστω παρουσία σε κάποιο marketplace. Επίσης, βλέπουμε ότι υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται σοβαρά με το θέμα του digital. Στην πρόσφατη eCommerce & Digital Marketing Expo, το περασμένο Σαββατοκύριακο, αυτό που μου έλεγαν πολλά στελέχη εταιρειών με περίπτερο στην έκθεση, ήταν ότι ήταν ελάχιστοι εκείνοι που πέρασαν από το περίπτερο τους και δεν γνώριζαν αρκετά καλά το αντικείμενο.

Όμως, υπάρχει και η άλλη πλευρά. Αυτή που μου αναφέρουν πολλές επιχειρήσεις, αλλά και βιώνω και εγώ. Δηλαδή, επιχειρήσεις που προσπαθούν να φτιάξουν ένα eshop με επιδοτήσεις και δεν «καίγονται» για το πως θα είναι το site τους, αρκεί να «τσιμπήσουν» το 5χίλιαρο της επιδότησης... Ή εταιρείες που ναι μεν θέλουν να έχουν ένα καλό website, αλλά δεν είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν παρά ελάχιστα χρήματα. Αν, όμως, δεν επενδύσεις, πως θα μπορείς να έχεις μία αξιοπρεπή παρουσία;

Η ελληνική αγορά του digital έχει μεν μεγαλώσει, αλλά ακόμη δεν έχει ωριμάσει. Θα έλεγε κανείς ότι περνά την εφηβεία της. Δείχνει πολλά και θετικά σημάδια αλλά προς το παρόν έχει πολύ δρόμο να διανύσει. Η πανδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε αυτή τη διαδικασία, αλλά προς το παρόν απέχουμε αρκετά από αυτά που βλέπουμε σε διεθνές επίπεδο. Ελπίζουμε τουλάχιστον να διατηρήσουμε τις υπάρχουσες ταχύτητες, μήπως προλάβουμε να καλύψουμε την απόσταση.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 
Τώρα που σβήσανε τα φώτα της γιορτής

Όταν ψάχνεις για θέμα κι έχεις τόσο πολύ χρονικά κοντά σου την eCommerce & Digital Marketing Expo, που ξεκίνησε το πρωί του Σαββάτου και ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία το βράδυ της Κυριακής στο Ζάππειο Μέγαρο, πρέπει να μην έχεις ‘σώας τα φρένας’, αν δεν διαλέξεις κάτι ακριβώς από αυτό το διήμερο, στο οποίο άλλωστε συμμετείχες εκ των έσω.

Αν και δεν είναι ο κύριος στόχος αυτής της στήλης, ούτε του οικοδεσπότη σας οι ανασκοπήσεις και οι έπαινοι, όταν το αποτέλεσμα ξεπερνά τις προσδοκίες -όπως απέδειξαν οι μαρτυρίες και οι ευχαριστίες των παρόντων σ’ αυτή τη γιορτή του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ψηφιακού μάρκετινγκ (την πρώτη του είδους που έγινε με αυτοπρόσωπη παρουσία στην  Αθήνα, έπειτα από δυο χρόνια εγκλεισμού και απαγόρευσης, λόγω της πανδημίας)- τότε, οι εξαιρέσεις μάλλον επιτρέπονται…

Δυο ημέρες, λοιπόν, με πολλή χαρά και πολύ κόσμο, πολλά χαμόγελα, πολλές αγκαλιές και πολλά καλούδια σε κάθε ένα από τα 100 και πλέον εκθεσιακά περίπτερα. Με μεγάλο ενδιαφέρον για καινούρια προϊόντα και υπηρεσίες, με άφθονα θετικά vibes, με σημαντικές γνωριμίες και επαφές, με φανερή τη διάθεση για εξωστρέφεια (ειδικά σε επίπεδο ΝΑ Ευρώπης) και με δυναμικές παράλληλες εκδηλώσεις, που όλες πέτυχαν τον στόχο τους, να εκπαιδεύσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους συμμετέχοντες, να φέρουν τους βασικούς stakeholders της αγοράς κοντύτερα για να συζητήσουν και να στοχαστούν, να εντοπίσουν από κοινού τα προβλήματα και να μιλήσουν για οράματα και λύσεις.

Όλες είχαν το κοινό τους και την  αξία τους – από το Meet Magento Greece, για το οικοσύστημα της δημοφιλέστερη πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, και την εκδήλωση Platforms & Marketplaces για τα πλεονεκτήματα και τις προοπτικές των οικοσυστημάτων, ως και τo Digital Agencies Roundtable, όπου συζητήθηκε το σημερινό στίγμα και η επόμενη ημέρα της αγοράς. Κι από το Keynote Dinner, με ομιλητή τον Αναπληρωτή Yπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκο Παπαθανάση, ως το μεγάλο, διεθνές, διήμερο κυρίως συνέδριο, με τις τέσσερις ενότητες και τους 27 ομιλητές, "δικούς μας" και ξένους.

Το τελευταίο το βίωσα περισσότερο, όντας ο συντονιστής του – θα ‘χω να το λέω (και μη νομίζετε πως αυτό γίνεται εύκολα παραδεκτό) πως πολλά άκουσα, είδα και έμαθα στη διάρκειά του, και στους τέσσερις τομείς με τους οποίους καταπιάστηκε: Πλατφόρμες, τάσεις και εμπειρίες, Ψηφιακό Marketing, Ψηφιακές πληρωμές και Μεταφορές/Logistics. Κι αν με ρωτήσετε ποιο μου φάνηκε περισσότερο διαφωτιστικό και χρήσιμο, θα ρίξω χωρίς πολλή σκέψη την ψήφο μου, στην τρίτη ενότητα, εκείνη των πληρωμών.

Και γιατί, παρακαλώ, σ’ αυτήν; Οι λόγοι είναι αρκετοί, αλλά θα σταθώ στους βασικούς. Κατ’ αρχάς, για τη σπουδαιότητα του συγκεκριμένου παράγοντα, που έχει να κάνει με χρήμα, έσοδα, κέρδη. Δει δη χρημάτων, όπως σε κάθε επιχείρηση. Κατά δεύτερο, επειδή οι αλλαγές που έχουν σημειωθεί σ’ αυτόν τον ευαίσθητο (και αυστηρά ελεγχόμενο λόγω εμπλοκής τραπεζών και χρηματοοικονομικών φορέων) τομέα είναι σημαντικές (PSD2 – open banking), ενώ περισσότερες μπαίνουν συνεχώς (χαρακτηριστικό παράδειγμα το Buy Now, Pay Later) στην καθημερινότητά μας. Τρίτος λόγος και σταματώ εδώ, οι σημαντικές αλλαγές των κανόνων του παιχνιδιού που δρομολογούνται από τις επιδόσεις των fintech, αλλά και των συμμαχιών που είτε έγιναν είτε θα γίνουν σύντομα με τις συστηματικές τράπεζες, ώστε κι αυτές να προσαρμοστούν στις ανάγκες της εποχής και να αξιοποιήσουν τη δυναμική της ψηφιακής τραπεζικής γενικότερα και στον χώρο του retail, ειδικότερα.

Οι έξι ομιλητές αυτής της ενότητας (τέσσερις από εταιρίες του χώρου - Γιάννης Παπαδονικολάκης – Checkout, Παναγιώτης Κριάρης – Unzer, Ράνια Λάμπρου – Simpler και Αντώνης Πρέντζας – Finloup, συνεπικουρούμενοι από τον Γιάννη Παπατσίρο – ΔΙΑΣ και την ειδικευμένη σε θέματα Τεχνολογίας & Καινοτομίας δικηγόρο, Πέννυ Κοντογεώργου, για το νομικό σκέλος της υπόθεσης) έδωσαν μια ολοκληρωμένη εικόνα, παίρνοντας ο ένας από τον άλλον τη «σκυτάλη», για τη διαδικασία που σήμερα ακολουθείται, τις αλλαγές οι οποίες έγιναν και γίνονται, αλλά και τα περιθώρια βελτίωσης που καλό είναι να εξαντλήσουμε. Ειδικά, όταν οι απειλές στον συγκεκριμένο τομέα είναι μεγάλες (λέγε με fraud–χρηματοοικονομική απάτη) με πολύ περισσότερους κακόβουλους, που επίσης αξιοποιούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας προς όφελός τους, φυσικά.

Και του χρόνου να είμαστε όλοι καλά, να ξαναζήσουμε τέτοιες ωραίες στιγμές…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Οι περιπτώσεις όπου το 5G θα αλλάξει άμεσα την καθημερινότητά μας

Στο προηγούμενο σημείωμά μου, ασχολήθηκα με το 5G και τις προκλήσεις που υπάρχουν αυτή την περίοδο. Όμως, το 5G έχει ήδη αρχίσει να απασχολεί τις επιχειρήσεις σε ουκ ολίγους κλάδους που βλέπουν -κυρίως μέσα από πιλοτικά προγράμματα και πιλοτικές εφαρμογές- τα οφέλη από την αξιοποίηση της συγκεκριμένης γενιάς δικτύων.

Για παράδειγμα, στον τομέα των μεταφορών έχουμε αρχίσει και βλέπουμε υλοποιήσεις πολύ ενδιαφέροντων εφαρμογών. Ιδίως σε εγκαταστάσεις όπως είναι τα αεροδρόμια και τα λιμάνια, υπάρχουν ήδη υλοποιήσεις και στην Ελλάδα. Σε μεγάλης έκτασης εγκαταστάσεις, το 5G είναι απαραίτητο προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες συνδεσιμότητας που υπάρχουν λόγω και της δημιουργίας IoT δικτύων. Τα αποκαλούμενα campus networks, όπου οργανισμοί αποκτούν το δικό τους «ιδιωτικό» 5G δίκτυο με μεγάλες δυνατότητες, είναι από τα πιο ενδιαφέροντα παραδείγματα.

Σε δεύτερο επίπεδο, στον τομέα των μεταφορών, τα φορτηγά οχήματα είναι από τους τομείς όπου επίσης αρχίζουμε να βλέπουμε υλοποιήσεις που είναι άκρως ενδιαφέρουσες και αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο θα μετακινούνται αυτού του είδους τα οχήματα στους αυτοκινητοδρόμους σε ολόκληρο τον κόσμο, με την Ευρώπη να δείχνει να είναι στην πρωτοπορία.

Βλέπουμε, όμως, και κλάδους που ίσως δεν θα περίμενε κανείς ότι το 5G θα υλοποιηθεί, όπως είναι, για παράδειγμα, αυτός των ιχθυοκαλλιεργειών! Σε βιομηχανίες και εργοστάσια κάθε μεγέθους, το 5G μπορεί να αποτελέσει το κλειδί προκειμένου να δούμε να γίνονται πολλές εργασίες ταχύτερα, με μεγαλύτερη ευελιξία και γενικότερα να αυξάνεται η αποδοτικότητα και η παραγωγικότητα ολόκληρης της επιχείρησης.

Γενικότερα, αυτό που πρέπει άπαντες να έχουν υπόψη τους είναι το εξής: στο 5G δεν υπάρχει κάποιο killer application ή υπηρεσία. Αυτό που χρειάζεται κάποιος, είναι να έχει... ολίγη φαντασία προκειμένου να σκεφτεί μία εφαρμογή ή λύση που να αλλάζει τα υπάρχοντα δεδομένα. Και να σπεύσει να αξιοποιήσει τα μοναδικά τεχνικά χαρακτηριστικά που έχει το 5G προκειμένου να το αξιοποιήσει.

Αυτό το αναφέρω ενόψη του επερχόμενου 5G Conference SE Europe που θα πραγματοποιηθεί στο Ζάππειο Μέγαρο στις 18 Μαΐου. Ενός συνεδρίου όπου η μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί ακριβώς στα case studies που υπάρχουν ήδη. Case studies που μπορούν να δώσουν ιδέες σε όσους/ες το παρακολουθήσουν προκειμένου να αξιοποιήσουν το 5G με έναν διαφορετικό τρόπο. Ιδέες είτε για ενίσχυση των υπάρχοντων υποδομών και λύσεων είτε για να αλλάξουν δραστικά τον τρόπο λειτουργίας. Με απώτερο στόχο να κάνουν μία επιχείρηση περισσότερο ευέλικτη, αποδοτική και παραγωγική.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Ο Elon, οι καινοτομίες και η υπερσυγκέντρωση

Τις τελευταίες ημέρες -μη μου πείτε πως εσείς δεν το παρατηρήσατε- γίναμε όλοι αποδέκτες ενός καταιγισμού πληροφοριών σχετικά με τον Elon Musk, με αφορμή την εκ μέρους του εξαγορά (αν ολοκληρωθεί, τελικά, καθώς υπάρχουν αρκετοί σχολιαστές που υποστηρίζουν πως δεν θα τελεσφορήσει, προβάλλοντας μερικά ισχυρά επιχειρήματα) του Twitter. Μα, ξανάγραψες πρόσφατα γι’ αυτόν, θα μου πείτε και έχετε δίκιο. Μόνο που αυτή τη φορά θέλω «να το πάρω αλλιώς»…

Κι ο λόγος είναι πως η εστίαση στα έργα και τις ημέρες του, μου θύμισε όχι μόνο τις καινοτομικές τοποθετήσεις του ανδρός, αλλά και το (μέγα) πλήθος τους. Ούτε λίγο - ούτε πολύ, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο έχει σημαντική επιχειρηματική συμμετοχή σε οκτώ διαφορετικούς τομείς και κλάδους (αν δεν μου ξεφεύγει και κάποιος άλλος), με ένα κοινό χαρακτηριστικό που έχει ήδη επισημανθεί από τους ειδικούς της αγοράς: οι εταιρίες του Musk δεν προτείνουν «μία από τα ίδια» λύση, αλλά κάτι διαφορετικό. Όλες έχουν μια πρωτότυπη προσέγγιση, που κινείται στα όρια της ανατροπής του κατεστημένου και της επανάστασης. Και… επανάσταση επικρατούσα, ως γνωστόν, δημιουργεί δίκαιο – στην περίπτωσή μας, ένα νέο καθεστώς με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό από πλευράς δημιουργίας νέου πλούτου.

Βγάλτε χαρτί και μολύβι (όπως έβγαλα κι εγώ, άλλωστε) και μετρήστε συμμετοχές και ανατροπές. Να ξεκινήσουμε με τις δυο γνωστότερες, από πλευράς δραστηριότητας και επιτευγμάτων, τις Tesla και SpaceX. Η πρώτη ιδρύθηκε το 2003 και έκτοτε άλλαξε (παρόλα τα προβλήματα και τις «ασθένειες της παιδικής ηλικίας») τους κανόνες του παιχνιδιού στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και στην (ημι+) αυτόνομη οδήγηση (βλέπε auto-pilot) σε επίπεδο επιβατικών αυτοκινήτων - ακόμα μεγαλύτερη θα είναι η ανατροπή που ετοιμάζεται στον χώρο των οδικών μεταφορών, με τα φουτουριστικά σε εμφάνιση και δυνατότητες φορτηγά της εταιρίας, τα οποία προσφέρουν -εκτός όλων των άλλων- σημαντικότατη οικονομία στο κόστος των «καυσίμων».

Η δεύτερη δραστηριοποιείται στο χώρο της αεροδιαστημικής μόλις από το 2002, αλλά μέσα στον χρόνο – ρεκόρ των 18 χρόνων κατάφερε να γίνει η πρώτη ιδιωτική εταιρία που έστειλε (το καλοκαίρι του 2020) δυο αστροναύτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και τους ξανάφερε στη Γη, για λογαριασμό της NASA. Ο Musk έκανε, επίσης, πράξη το ως τώρα άπιαστο όνειρο των επαναχρησιμοποιούμενων πυραύλων, επίτευγμα που μείωσε στο ένα πέμπτο το κόστος των διαστημικών αποστολών και του έφερε πάμπολλα συμβόλαια από την αγορά. Φυσικά, αυτή η επιτυχία έπαιξε καταλυτικό ρόλο στα σχέδιά του για επανδρωμένη αποστολή στον Άρη και εποικισμό αυτού του πλανήτη.

Έντονη είναι η δραστηριότητά του και στις τηλεπικοινωνίες, με highlight το Starlink, ένα project που φιλοδοξεί να προσφέρει υψηλών ταχυτήτων (της τάξης του 1 Gbps) Internet, αξιοποιώντας ένα ευρύτατο πλέγμα δορυφόρων σε συνδυασμό με αντίστοιχα «πιάτα», για σημεία με δύσκολη ή αδύνατη, λόγω ειδικών περιστάσεων (βλ. Ουκρανία, τούτες τις μέρες), λήψη. Κι από κοντά, ο πολλά υποσχόμενος χώρος της Ενέργειας, με τη SolarCity των fashionable panel και τις «οικιακές» μπαταρίες για ΑΠΕ και των Μεταφορών με το Hyperloop (ένας σωλήνας, στο εσωτερικό του οποίου κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες, ειδικές κάψουλες με επιβάτες - φορτία) που βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο αλλά προβλέπεται να αλλάξει πολλά. Επιπλέον, των υποδομών με την Boring Company (εταιρία διάνοιξης σηράγγων ειδικού σκοπού), της Τεχνητής Νοημοσύνης με το OpenAI και την καινοτόμο γλώσσα GPT-3 (λαμπρό το μέλλον της στη Μηχανική Μάθηση), αλλά και της Υγείας με τη Neuralink, που προσπαθεί να συνδέσει ανθρώπους και υπολογιστές, με τη βοήθεια εγκεφαλικών εμφυτευμάτων σε ρόλο Κέντρου Ελέγχου.

Το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα, λοιπόν, είναι τί σκοπούς και κίνητρα έχει αυτός ο άνθρωπος; Είναι ένας ιδεαλιστής, που θέλει να δώσει μέσω του Twitter φωνή στη «Δημόσια Πλατεία», όπως διατείνεται; Ένα παρορμητικό άτομο που θέλει (και μπορεί, χάρη τον τεράστιο πλούτο του) να αποκτήσει ότι του «γυαλίσει», ακόμα κι αν πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη εξαγορά με μόχλευση ever, ύψους 44 δισ. δολαρίων; Ένα αθεράπευτα καινοτόμο μυαλό, που γεννάει ανατρεπτικές ιδέες; Ένας «σκοτεινός τύπος», που θέλει να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη, για τα προσωπικά του πολιτικά και οικονομικά (ας μην ξεχνάμε τα συνεχή «παιχνίδια» του στον χώρο των κρυπτονομισμάτων) συμφέροντα;  Όλα αυτά, μαζί; Κάτι άλλο;

Ο ευρών αμοιφθήσεται… Αυτή την υπερσυγκέντρωση, πάντως, εξουσιών, δύναμης, πλούτου στο ίδιο άτομο δεν τη λες και καλό!

Έβγαλες το δωρεάν εισιτήριό σου για την ECDM Expo 2022;

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πότε θα τα δούμε τα οφέλη του 5G;

Έχει περάσει σχεδόν 1,5 χρόνος από τότε που ξεκίνησε η εμπορική διάθεση των δικτύων 5G στην Ελλάδα. Και μπορεί εκεί στις αρχές του 2021 να υπήρξε αρκετή δημοσιότητα και ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών, όμως, η αίσθηση που υπάρχει τώρα μεταξύ πολλών χρηστών είναι ότι «τελικώς, δεν έγινε και τίποτα». Όμως, στην πραγματικότητα, η κατάσταση είναι αρκετά διαφορετική. Ας ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα!

Πρώτον, το 5G είναι μία τεχνολογία που θα φέρει πολλές αλλαγές σε όλους τους τομείς της καθημερινότητάς μας. Όμως, όπως έχει συμβεί πολλάκις στο παρελθόν, αυτό δε θα συμβεί από τη μία μέρα στην άλλη. Τέτοιου τύπου τεχνολογίες χρειάζονται το χρόνο τους προκειμένου να «ωριμάσουν». Πρακτικά, το 5G είναι ακόμη στην πρώτη γενιά του. Όταν στη δεύτερη φάση θα δούμε υποδομές 5G Stand Alone (5G SA) θα είναι εφικτές κάποιες ιδιαίτερες καινοτομίες που θα αλλάξουν τα δεδομένα.

Δεύτερον, χρειάζεται χρόνος προκειμένου να υλοποιηθούν οι εφαρμογές που θα αξιοποιούν το 5G. Η συγκεκριμένη γενιά δικτύων δεν αφορά μόνο στις υψηλότερες ταχύτητες. Προσφέρει και άλλες δυνατότητες, όπως είναι το χαμηλό latency και η υποστήριξη της ταυτόχρονης σύνδεσης εκατομμυρίων συσκευών στην ίδια περιοχή-  και αυτές είναι που αλλάζουν τα δεδομένα. Αλλά θα πρέπει να αναπτυχθούν οι κατάλληλες εφαρμογές προκειμένου να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των υποδομών. Και αναπτύσσονται με ταχύτερους ρυθμούς από ό,τι νομίζουμε.

Τρίτον, σε πρώτη φάση οι επιχειρήσεις και όχι οι καταναλωτές θα είναι αυτές που θα δουν οφέλη από το 5G. Και ήδη βλέπουμε αρκετά τέτοια παραδείγματα, ακόμη και στην Ελλάδα, όπου μεγάλες επιχειρήσεις και οργανισμοί, όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και το λιμάνι του Πειραιά, έχουν αρχίσει να βλέπουν τα οφέλη. Αντίστοιχα, υπάρχουν ορισμένες βιομηχανίες, αλλά και πιο εξειδικευμένες επιχειρήσεις που αξιοποιούν το 5G ήδη. Και μάλιστα, σε κλάδους που ίσως να μην περίμενε κάποιος ότι θα καινοτομούσαν σε αυτό το βαθμό.

Το ζητούμενο σε αυτή τη φάση, είναι αυτά τα παραδείγματα να δημοσιοποιηθούν. Να γίνουν γνωστά και να δώσουν την ώθηση που χρειάζονται πολλές ακόμη επιχειρήσεις να εξετάσουν πως μπορούν να αξιοποιήσουν. Τα case studies μπορούν να αποδειχθούν πολύ χρήσιμα, όχι τόσο για να «αντιγράψει» κανείς τι κάνει ο «συναγωνιστής» του αλλά και για να πάρει ιδέες και να πάει ένα βήμα πιο κάτω.

Αυτά ακριβώς τα case studies θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε στο προσεχές 5G Conference SE Europe στο Ζάππειο Μέγαρο στις 18 Μαΐου. Μία εκδήλωση που έχει ως στόχο να δείξει ποια είναι τα οφέλη του 5G, να δούμε τί υπάρχει ήδη από πλευράς υλοποιήσεων, να καταλάβουμε ποια θα είναι η πορεία της συγκεκριμένης τεχνολογίας, να συζητήσουμε για τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που υπάρχουν. Στο 5G Conference SE Europe θα δούμε επί σκηνής κορυφαίους ομιλητές και θα συζητήσουμε με στελέχη της αγοράς για το οικοσύστημα και το πως αναπτύσσεται, αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν ως χώρα, προκειμένου να αξιοποιήσουμε το 5G για να γίνουμε μία χώρα περισσότερο ανταγωνιστική και παραγωγική. Είναι μία ευκαιρία που αξίζει να κυνηγήσουμε! Και στο 5G Conference στις 18 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο έχουμε ως στόχο να αναδείξουμε αυτή την ευκαιρία.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Εδώ είναι Ευρώπη, δεν είναι παίξε – γέλασε…

Τούτη η στήλη το έχει ξαναπεί και δεν θα κουραστεί να το επαναλαμβάνει: αν η Αμερική παραμένει -σε θέματα τεχνολογίας και όχι μόνο- ο παγκόσμιος trend-setter (μ’ άλλα λόγια ο τόπος απ’ όπου ξεκινούν, δοκιμάζονται ως προς τη δυναμική τους και εξαπλώνονται οι σημαντικές τάσεις), η Ευρώπη αναδεικνύεται στον κατ’ εξοχήν περιφερειακό law-setter, που όμως σταδιακά έχει τη δύναμη (και το κύρος, επιτρέψτε μου) να επιβάλλει τη θέση και τους νόμους του, ακόμα κι εκτός της οριοθετημένης περιοχής του.

Αυτό ακριβώς είδαμε να συμβαίνει με το GDPR, τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, που «γεννήθηκε» μεν επισήμως στις Βρυξέλλες πριν από τέσσερα χρόνια, αλλά έχει πλέον παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και εφαρμογή, προς όφελος όλων των «κατοικούντων» στο Διαδίκτυο, απανταχού της Γης.

Κι απ’ ό,τι φαίνεται, τον ίδιο, δοκιμασμένο δρόμο θα ακολουθήσουν τουλάχιστον δυο ακόμα σημαντικές ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες – ενδεχομένως και περισσότερες, καθώς η ΕΕ ετοιμάζει ευρεία δέσμη Οδηγιών και Κανονισμών, επί παντός του ψηφιακού επιστητού, θεωρώντας την δικαίως ‘ακρογωνιαίο λίθο’ του Digital Decade, που ήδη διανύουμε. Ο λόγος, προφανώς, για την Digital Services και την Digital Markets Act, που ήδη εγκρίθηκαν από την Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με στόχο να υποχρεώσουν τα αφεντικά των πολύ μεγάλων πλατφορμών που όλοι χρησιμοποιούμε στη δικτυακή καθημερινότητά μας, να σέβονται κάποιους στοιχειώδεις κανόνες.

Κι αν ο πρώτος νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές (Digital Markets Act), τον Μάρτη, είχε ως κύριο στόχο να αναγκάσει τους μεγάλους ‘gatekeepers, περισσότερο γνωστούς με τα αρχικά GAFAM (Google – Amazon – Facebook (πλέον Meta) – Apple - Microsoft) να αλλάξουν τις επιχειρηματικές πρακτικές τους στην Ευρώπη και να αντιμετωπίζουν επί ίσοις όροις (κάτι που δεν συμβαίνει σήμερα, βεβαίως) τους μικρότερους ανταγωνιστές τους, ο δεύτερος νόμος (Digital Services Act) για τον οποίο Κοινοβούλιο και Συμβούλιο κατέληξαν σε συμφωνία τη Μ. Παρασκευή, τους επιβάλλει, επίσης, «να λαμβάνουν κατάλληλα μέτρα για να προστατεύουν τους χρήστες τους από παράνομο περιεχόμενο, αγαθά και υπηρεσίες». Στην καταληκτική, συνδυαστική ανακοίνωση τονίζεται με τη δέουσα ικανοποίηση πως «η νέα νομοθεσία θα καθορίσει τα πρότυπα για έναν ασφαλέστερο και πιο ανοικτό ψηφιακό χώρο για τους χρήστες, αλλά και για ισότιμους όρους ανταγωνισμού για τις εταιρείες, τα επόμενα χρόνια».

Κι αν δεν προλάβατε, λόγω των ημερών, να δείτε τους όρους ειδικά του δεύτερου νόμου, που ο οικοδεσπότης σας τον θεωρεί πιο σημαντικό για εμάς, τους απλούς χρήστες, συνοπτικά να πούμε ότι «δίνει» στις αρχές πρόσβαση στους αλγορίθμους των πλατφορμών, επιβάλλει την τάχιστη αφαίρεση τυχόν παράνομου περιεχομένου, θέτει ισχυρές δικλείδες για παραβίαση των θεμελιωδών δικαιωμάτων των χρηστών, προβλέπει ισχυρούς ελέγχους για τη διασφάλιση της  αξιοπιστίας των ηλεκτρονικών καταστημάτων και βελτιώνει το επίπεδο προστασίας των θυμάτων ψηφιακής βίας (πχ. μη-συναινετική ανάρτηση πορνογραφίας).

Για όσους δεν συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις, ο πέλεκυς θα πέφτει αδυσώπητος: στις διαδικτυακές πλατφόρμες και τις μηχανές αναζήτησης μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο ως και 6% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών τους, ενώ όσον αφορά στις πολύ μεγάλες πλατφόρμες (δηλ. με περισσότερους από 45 εκατ. χρήστες), η Επιτροπή θα έχει αποκλειστική εξουσία στα μέτρα συμμόρφωσής τους. Για τις μικρομεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, προβλέπονται μικρότερες επιβαρύνσεις και περισσότερος χρόνος προσαρμογής, ενώ η Επιτροπή θα παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς τις πιθανές οικονομικές επιπτώσεις και σ’ αυτές.

Στον ίδιο νόμο υπάρχουν ειδικές προβλέψεις για θέματα διαφάνειας, δικτυακής διαφήμισης, προστασίας των ανηλίκων, απόπειρας χειραγώγησης των επιλογών των χρηστών, αλλά και καταβολής αποζημίωσης, αν ο θιγόμενος χρήστης μπορέσει να αποδείξει ότι υπέστη ζημίες η απώλειες, λόγω των ανωτέρω… Και, σαν να μην έφτανε αυτό, οι πολύ μεγάλες πλατφόρμες θα πρέπει να αξιολογούν και να μετριάζουν τους συστημικούς κινδύνους και να υπόκεινται σε ανεξάρτητους ελέγχους, κάθε χρόνο.

Μάλιστα, όσες από αυτές χρησιμοποιούν τα λεγόμενα «συστήματα συστάσεων» (αλγόριθμοι που καθορίζουν τι βλέπουν οι χρήστες) πρέπει να παρέχουν τουλάχιστον μία επιλογή που δεν βασίζεται στην κατάρτιση προφίλ. Επιπλέον, όταν εκδηλώνεται κάποια μείζων κρίση, όπως απειλή για τη δημόσια ασφάλεια ή την υγεία, η Επιτροπή μπορεί να απαιτήσει από τις πολύ μεγάλες πλατφόρμες ειδικά μέτρα και συμπεριφορές, για μέγιστο διάστημα τριών μηνών.

Η μακαρίτισσα η γιαγιά μου θα έλεγε, αν τα έβλεπε όλα αυτά, πως «τους έβαλε τα δυο πόδια σ’ ένα παπούτσι» και θα είχε και δίκιο. Για το καλό μας!

 

Έβγαλες το δωρεάν εισιτήριό σου για την ECDM Expo 2022;

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Προσέχουμε για να… έχουμε

Οι διαδικτυακές απάτες δεν είναι ιδιαίτερα σπάνιο φαινόμενο. Όπως καλούμαστε να αντιμετωπίζουμε απάτες στον φυσικό κόσμο, το ίδιο ισχύει και για τον διαδικτυακό. Και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ηλεκτρονικών καταστημάτων που εξαπάτησαν τους καταναλωτές, παίρνοντας τα χρήματά τους χωρίς να τους παραδώσουν το προϊόν που παρήγγειλαν.

Αφορμή για αυτό το σχόλιο είναι, φυσικά, το πρόσφατο περιστατικό με ηλεκτρονικό κατάστημα που εξαπάτησε αρκετές εκατοντάδες καταναλωτές. Δε θα εμπλακώ στη διαδικασία της «κόντρας» που έκανε την εμφάνισή της στα social media, αλλά και σε ενημερωτικά sites, σχετικά με το ρόλο των marketplaces. Αν και θα πρέπει να επισημάνω ότι σε όλα τα marketplaces, όταν φεύγεις από το δικό τους περιβάλλον, σου εφιστούν την προσοχή.

Γενικότερα, στο θέμα της προσοχής, πρέπει οι καταναλωτές να αρχίσουν να δίνουν περισσότερη σημασία. Στο διαδίκτυο μπορείς να βρεις εξαιρετικές προσφορές, αλλά σε πολλές περιπτώσεις είναι... πολύ καλές για να είναι αληθινές. Όταν μία προσφορά είναι τόσο καλή θα πρέπει και εσύ, ως καταναλωτής, να είσαι λίγο περισσότερο υποψιασμένος. Το έχουμε δει χιλιάδες φορές το έργο και σίγουρα θα το ξαναδούμε. Όταν ένα προϊόν, το οποίο «κανονικά» κοστίζει 1.000 ευρώ, το βλέπουμε να πωλείται στα 200 ευρώ, δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις ότι μάλλον κάτι δεν πηγαίνει καλά. Και να το ψάξεις λίγο παραπάνω.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η εμπιστοσύνη είναι μία πολύ σημαντική έννοια. Πρέπει να εμπιστεύεσαι το κατάστημα από όπου κάνεις την αγορά σου. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί καταναλωτές θέλουν το κατάστημα να έχει στοιχεία επικοινωνίας και το κυριότερο μία φυσική παρουσία κάπου στην Ελλάδα. Είναι μία μορφή εξασφάλισης. Μικρή μεν, αλλά έχει τη σημασία του η ύπαρξη αυτού του στοιχείου.

Πολλοί καταναλωτές προτιμούν η πρώτη αγορά τους από ένα κατάστημα να είναι σχετικά μικρής αξίας, προκειμένου να δουν αν μπορούν να το εμπιστευτούν. Και το μοντέλο αυτό δουλεύει αρκετά. Όπως λειτουργεί και η χρήση μεθόδων πληρωμής, όπως είναι η χρήση της κάρτας. Πολύ απλά, γιατί αν κάτι πάει στραβά μπορείς να αμφισβητήσεις τη συναλλαγή και να καταγγείλεις τον παραλήπτη των χρημάτων. Όταν, όμως, επιλέγεις να κάνεις μεταφορά σε τραπεζικό λογαριασμό δεν είναι και τόσο εύκολο να πάρεις πίσω τα χρήματά σου. Και, φυσικά, θα πρέπει να είσαι πολύ πιο προσεκτικός, αν δεις ότι μία προσφορά προτείνει μόνο αυτό τον τρόπο πληρωμής για την ολοκλήρωση της παραγγελίας.

Φυσικά, τα marketplaces οφείλουν να κάνουν ό,τι μπορούν για να προστατεύουν τους καταναλωτές από απατεώνες. Όπως, επίσης, και να προσφέρουν επιλογές για να καλύψουν τις ζημιές που θα έχει ένας καταναλωτής. Όμως, είναι και θέμα του καταναλωτή να προστατεύει τον εαυτό του και να είναι προσεκτικός. Είναι και θέμα δικής μας ευθύνης για να μη πέσουμε θύματα απάτης.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search