Με δεδομένο ότι πολλοί ασχολούνται με το αν υπάρχει ενδιαφερόμενος αγοραστής για τον Κωτσόβολο, ή αν και το Πλαίσιο είναι προς πώληση, οι ανακοινώσεις των εταιρειών περνούν πολλές φορές στα… ψιλά, όπως λέμε στη δημοσιογραφική γλώσσα. Όμως, η κίνηση της Κωτσόβολος να ανακοινώσει ότι δίνει τη δυνατότητα για παράδοση αγορών με ραντεβού, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος είχε αναφερθεί πριν από ένα χρόνο στο συγκεκριμένο θέμα, υποστηρίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι να παραδώσεις γρήγορα σε έναν πελάτη, αλλά να παραδώσεις όταν το επιθυμεί αυτός. Και αν η παραγγελία αφορά και ηλεκτρική συσκευή που χρειάζεται εγκατάσταση, να μπορείς να έχεις και το συνεργείο που θα κάνει την εγκατάσταση.
Το ζητούμενο στις παραδόσεις δεν είναι η ταχύτητα αλλά η ευελιξία και οι επιλογές που έχει ο καταναλωτής, ώστε να παραλάβει όποτε τον εξυπηρετεί. Φυσικά, δεν είναι απλό ζήτημα, ειδικά όταν ο courier έχει να παραδώσει εκατοντάδες παραγγελίες σε μία περιοχή. Όμως, εκεί θα κριθεί πόσο ικανοποιημένος θα μείνει ο πελάτης. Και δεν είναι τυχαίο το ότι σταδιακά η δημοτικότητα των παραδόσεων σε smart lockers έχει αρχίσει να αυξάνεται. Γιατί ο καταναλωτής μπορεί να πάει να παραλάβει όποτε ο ίδιος το επιθυμεί και όχι όποτε ο courier θα περάσει από το σπίτι ή το γραφείο του.
Προφανώς, δεν είναι εύκολο για μία εταιρεία ταχυμεταφορών να προβλέψει πότε θα κάνει μία παράδοση, δεδομένου ότι οι παράμετροι που επηρεάζουν είναι πολλοί. Από τις καιρικές συνθήκες και την κίνηση, μέχρι τα… έργα που μπορεί να γίνονται σε έναν δήμο. Εδώ είναι που τεχνολογίες όπως είναι το ΑΙ μπορούν να κάνουν πιο ασφαλείς προβλέψεις και εκτιμήσεις. Αλλά υπάρχουν και επιπλέον δυνατότητες και υπηρεσίες που μπορούν να βοηθήσουν.
Για παράδειγμα, μπορείς να στέλνεις ένα μήνυμα στον παραλήπτη και να του δίνεις επιπλέον επιλογές. Ή να σου λέει αν θα είναι σπίτι κάποιος για την παραλαβή. Γιατί, αν δεν είναι κανείς, είναι χαμένος χρόνος για όλους... Προσωπικά, μου έχει τύχει περίπτωση που ο courier ερχόταν κάθε μέρα για μία παράδοση και εγώ δεν ήμουν τις ώρες που ερχόταν στο σπίτι. Το "χαρτάκι" χάθηκε τη δεύτερη φορά και στο τέλος κατέληξε η εταιρεία ταχυμεταφορών να με καλέσει για να συνεννοηθούμε. Και συνεννοηθήκαμε, αλλά έχοντας όλοι χάσει πολύτιμο χρόνο.
Τι σημαίνει αυτό; Πολύ απλά ότι οι εταιρείες ταχυμεταφορών και γενικότερα, οι εταιρείες λιανικής, καλούνται να εισέλθουν σε μία νέα εποχή όπου θα αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες προκειμένου να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών. Και όσες το καταφέρουν, θα συνεχίσουν να υπάρχουν.