Επωνύμως…

Η βιώσιμη ανάπτυξη έχει κέρδη για όλους

Η βιώσιμη ανάπτυξη έχει κέρδη για όλους

Σε μία πρόσφατη έρευνά της για το μέλλον των αγορών η Klarna, εκ των πλέον γνωστών «παικτών» στο χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, έκανε λόγο για 6+1 τάσεις που θα δούμε τα επόμενα χρόνια.

Οι έξι τάσεις είναι από αυτές που έχουμε αναφερθεί ουκ ολίγες φορές, καθώς περιλαμβάνουν την απαίτηση για μεγαλύτερη εξατομίκευση, τις online δοκιμές ρούχων, τη χρήση ρομποτικών συμβούλων μόδας και εικονικών προσωπικών βοηθών αγορών, την αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας, το γεγονός ότι η εικονική πραγματικότητα δεν θα αντικαταστήσει τα φυσικά καταστήματα και την κατάργηση των μετρητών.

Όμως, η «+1» τάση είναι από αυτές που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα η Klarna υποστηρίζει ότι το μέλλον του πλανήτη και η ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας αποτελούν επίσης βασική προτεραιότητα για τους καταναλωτές. Με τις νεότερες γενιές να πιστεύουν ότι η κυκλική οικονομία θα πρέπει να καταλάβει μεγαλύτερο μερίδιο στον κλάδο των αγορών και ότι η μόδα πρέπει να γίνει πιο βιώσιμη.

Κάποιος αναγνώστης μπορεί να πει ότι το θέμα της βιωσιμότητας είναι κάτι που έχει κάνει την εμφάνισή του τα προηγούμενα χρόνια. Όμως, για ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτών η βιωσιμότητα είναι μεν κάτι θετικό, αλλά δεν το βλέπουν πάντα ως άμεση προτεραιότητα. Και θεωρούν ότι είναι και λίγο κομμάτι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και γι’ αυτό το προωθούν τα μεγάλα brands. Και επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι, αυτοί οι καταναλωτές προτιμούν να δίνουν έμφαση στο κόστος. Το ζήτημα είναι πως ενδέχεται να κάνουν λάθος.

Τα προϊόντα που δίνουν έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και είναι φιλικά προς το περιβάλλον, δε σημαίνει ότι είναι πιο ακριβά. Μπορεί συχνά η αρχική τιμή να είναι πιο υψηλή, αλλά αποδεικνύεται ότι θα πρέπει να βλέπουμε το συνολικό κόστος χρήσης. Για παράδειγμα, αν κάποιος χρησιμοποιεί "pods" στο πλυντήριο ρούχων του, τα οποία του επιτρέπουν να πλένει στους 20ο ή στους 30ο η εξοικονόμηση ενέργειας είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Κάτι που σημαίνει χαμηλότερους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, συν φυσικά τη συνεισφορά στο περιβάλλον.

Το ίδιο ισχύει και για τα ρούχα που κατασκευάζονται από ανακυκλώσιμα υλικά και για πολλά ακόμη καταναλωτικά προϊόντα. Όπως επίσης, για τις επιχειρήσεις, τα απόβλητα και τα σκουπίδια τους μπορούν να πουληθούν σε εξειδικευμένες εταιρείες που τα χρησιμοποιούν για να παράγουν άλλα προϊόντα.

Έχουμε, δηλαδή, πολλές περιπτώσεις όπου όλοι έχουν να κερδίσουν κάτι. Και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η έμφαση στη βιωσιμότητα δεν κάνει καλό μόνο στον πλανήτη, αλλά μπορεί να κάνει καλό και στην τσέπη μας.

Βέβαια, χρειάζεται ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα. Όπως απαιτείται και μία αλλαγή νοοτροπίας από όλους όσους εμπλέκονται σε αυτό τον τομέα. Και δεν είναι τυχαίο ότι πλέον μιλάμε για τον «πράσινο μετασχηματισμό», η σημασία του οποίου είναι σαφώς μεγαλύτερη από τον ψηφιακό. Αν και για να υλοποιηθεί ο πράσινος μετασχηματισμός, απαιτείται πρώτα να έχει προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Τόσο σε επίπεδο επιχειρήσεων και οργανισμών, όσο και σε επίπεδο πολιτών και καταναλωτών.

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search