Επωνύμως…

Στο άγνωστο με βάρκα το ΑΙ;

Στο άγνωστο με βάρκα το ΑΙ;

Εντάξει, εντάξει… «με βάρκα την ελπίδα», λέει το πασίγνωστο τραγούδι, αλλά μήπως στο άγνωστο δεν πάνε και τα δυο; Αχαρτογράφητα τα νερά και στη μία και στην άλλη περίπτωση, με τις προοπτικές να είναι μεν ευοίωνες (ή, τουλάχιστον, ευχόμαστε να είναι, γιατί κανείς δεν ξέρει με σιγουριά τι μας επιφυλάσσει το μέλλον), αλλά και τα προβλήματα να περισσεύουν.

Κι αν σ’ εκείνο το παλιό τραγούδι (των Θεοφανίδη / Ευαγγελίδη, πρώτη εκτέλεση με τη Στέλα Γκρέκα, το 1946, παρακαλώ, για να θυμόμαστε και τη μουσική ιστορία μας), το τέλος του πολέμου όντως έφερε πολύ καλύτερες ημέρες, εμείς με το ΑΙ -μοναδικό σχεδόν θέμα συζήτησης, όπου σταθείς κι όπου βρεθείς τους τελευταίους μήνες, με μοιρασμένες τις ελπίδες και τους φόβους στην κοινή γνώμη- πώς θα προχωρήσουμε και τι θα κάνουμε;

Πολύ περισσότερο, όταν έχουν ήδη αρχίσει τα «όργανα», μ’ άλλα λόγια οι εγκλήσεις και αντεγκλήσεις για τα υπέρ και τα κατά, κάτι αναμενόμενο όταν πρέπει να προσαρμοστείς σε καινούριες καταστάσεις και να μπεις σε άγνωστούς ως τώρα δρόμους. Η προσαρμογή δεν είναι πάντα εύκολη και οι αντιδράσεις είναι σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτες. Όπως αυτή που διαβάσαμε στον διεθνή Τύπο, με την πρώτη αγωγή που κατατέθηκε εις βάρος του δημιουργού του ChatGPT, OpenAI, για συκοφαντική δυσφήμιση εκ μέρους ενός ραδιοφωνικού παραγωγού στην Τζόρτζια των ΗΠΑ, που το bot τον κατηγορεί (ψευδώς, όπως υποστηρίζει ο καταγγέλλων) ως… καταχραστή χρημάτων, όταν του ζητάς να γράψει τι γνωρίζει γι’ αυτόν! Μ’ άλλα λόγια, «πιάσε τ’ αυγό και κούρευτο»…

Έγινε, επίσης, γνωστή άλλη περίπτωση όπου, σε κάποιον κατηγορούμενο για ληστεία δόθηκε επίσημα άδεια από το δικαστήριο να επιθεωρήσει (με τη βοήθεια ειδικών, φαντάζομαι, και όχι μόνος του) την υποβοηθούμενη από Τεχνητή Νοημοσύνη εφαρμογή βιομετρικής αναγνώρισης προσώπου, που χρησιμοποίησε η αστυνομία του Νιού Τζέρσεϊ, για να «δέσει» την εις βάρος του κατηγορία. Και μια τρίτη, όπου δικηγόρος στη Νέα Υόρκη ήρθε αντιμέτωπος με πειθαρχικά μέτρα, επειδή ζήτησε από το ChatGPT να γράψει την αγόρευσή του σε μια δίκη κι αυτό (ως μη όφειλεν, βεβαίως…) συμπεριέλαβε ψεύδη, επιμένοντας ότι πρόκειται για αποφάσεις που έχουν ληφθεί και μπορούν να θεωρηθούν ως δεδικασμένα.

Αν προσθέσουμε σ‘ όλα αυτά πολλά ακόμα, που δεν έχουν δει τα φώτα της δημοσιότητας, τα οποία κινούνται στα όρια της παραπληροφόρησης και συχνότατα τα ξεπερνάνε, δεν θα πρέπει να θεωρείται παράλογη ούτε ασυνήθιστη η κίνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πριν από λίγες ημέρες, να ζητήσει άλλη μια φορά από τις επιχειρήσεις που αξιοποιούν με οποιονδήποτε τρόπο τεχνολογίες και εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης να προειδοποιούν οι ίδιες τους πολίτες – χρήστες με τους οποίους συνεργάζονται ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί αυτό το ενδεχόμενο.

Οι προειδοποιήσεις εντάσσονται στο γενικότερη προσπάθεια εθελοντικής λήψης μέτρων εκ μέρους των Big Tech (στο πλαίσιο του Code of Practice on Disinformation, από το οποίο αποχώρησε πρόσφατα το Twitter), πριν από την επιβολή υποχρεωτικής ρύθμισης, σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο, η οποία -ως είθισται- θα χρειαστεί μήνες, αν όχι χρόνια για να ισχύσει.

Γενικά, τα μεγάλα ονόματα (Facebook, Google, YouTube, TikTok, LinkedIn κλπ.) έχουν αποδεχθεί την ευρωπαϊκή πρόταση κι έχουν ξεκινήσει προσωπικές επαφές (όπως ο Σουντσάρ Πιτσάι της Alphabet) με αξιωματούχους της Επιτροπής, χαρακτηρίζοντάς την «θετικό και υγιές βήμα» προς την ευρύτερη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας. Ανάλογα μέτρα ετοιμάζεται να λάβει και η Ουάσιγκτον, με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος.

Από την άλλη, δεν λείπουν και κάποια παρατράγουδα – ένα από αυτά φανέρωσε το Reuters, τις προάλλες, αποκαλύπτοντας ότι οι διαφημιζόμενοι στις ΗΠΑ άρχισαν τα παράπονα προς την Google και τη Microsoft, καθώς οι δυο κολοσσοί εμφανίζουν χωρίς την άδεια και τη γνώση τους διαφημίσεις μέσα στις απαντήσεις (και είναι πολλές!) που δίνουν τα ενσωματωμένες στις μηχανές αναζήτησης (Google Search και Bing ΑΙ, αντίστοιχα) bots.

Η απάντηση και των δυο ήταν ότι βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο δοκιμών, για την αξιοποίηση του generative AI στις μηχανές αναζήτησης και οι διαφημιζόμενοι θα αποκτήσουν πάλι δυνατότητα ελέγχου των διαφημίσεών τους (και κυρίως τι εμφανίζεταιι δίπλα τους – αυτό τους ενδιαφέρει περισσότερο), σε επόμενο στάδιο.

Όλα του ΑΙ δύσκολα…

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search