Στο πρώτο σημείωμα της κάθε χρονιάς είθισται να λέμε Καλή Χρονιά! Οπότε, ας ευχηθούμε και εμείς Καλή Χρονιά! Επίσης, είθισται να καταθέτουμε και τις εκτιμήσεις μας για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε. Και είναι μάλλον βέβαιο, ότι το 2023 θα είναι μία χρονιά γεμάτη προκλήσεις.
Θα πει κανείς ότι κάθε αρχή χρονιάς λέμε ότι το τρέχον έτος είναι γεμάτο προκλήσεις. Όμως, το 2023 θα είναι μία χρονιά που εξαρχής γνωρίζουμε ότι υπάρχουν ορισμένα σημαντικά θέματα που θα επηρεάσουν όλους τους κλάδους - και όχι μόνο αυτόν του digital. Θέματα, όπως είναι η συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία που έχει προκαλέσει μία ενεργειακή κρίση και πληθωριστικές πιέσεις που επηρεάζουν τους πάντες: από τους καταναλωτές μέχρι τις επιχειρήσεις.
Ένα άλλο ζήτημα που θα μας απασχολήσει το 2023 είναι οι εκλογές. Υπενθυμίζεται ότι φέτος θα έχουμε και βουλευτικές εκλογές, οι οποίες, μάλιστα, θα είναι διπλές, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, αλλά και δημοτικές. Για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα της χρονιάς, οι εκλογές θα είναι το θέμα συζήτησης και πάντα αυτού του τύπου οι διαδικασίες επηρεάζουν και τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά και πως συμπεριφέρονται οι πελάτες, είτε πρόκειται για εταιρείες, είτε για οικιακούς καταναλωτές.
Μέσα σε όλα αυτά, η αγορά του digital έχει να αντιμετωπίσει τις δικές της προκλήσεις. Προφανώς, οι πληθωριστικές πιέσεις θα έχουν επιπτώσεις στο κόστος και οι καταναλωτές θα αρχίσουν να ψάχνουν περισσότερο τις ευκαιρίες. Αλλά αυτό ήταν κάτι που είδαμε και στο δεύτερο μισό του 2022...
Μία διαφορά της φετινής χρονιάς όσον αφορά στο χώρο του digital, αυτό που περιμένουν πολλοί να δουν, είναι ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα της εμπειρίας του πελάτη. Καθώς η ελληνική αγορά ανοίγει και νέοι "παίκτες" από το εξωτερικό κάνουν την εμφάνισή τους, οι εγχώριοι καλούνται να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα και να προστατεύσουν τα μερίδιά τους. Δεν είναι εύκολη άσκηση αυτή, ιδίως με τον ανταγωνισμό να είναι όλο και πιο έντονος.
Η εκτίμηση της στήλης είναι πως το 2023 θα δούμε τους καταναλωτές να αναζητούν ακόμη περισσότερο την καλή εμπειρία. Η τιμή σίγουρα μετρά, αλλά εξίσου σημαντικό είναι να αισθάνεσαι ότι δεν σε "κοροϊδεύουν", ότι η εμπειρία που έχεις, είτε μιλάμε για digital marketing είτε για online αγορές, είναι η καλύτερη δυνατή. Θα δούμε, πιθανότατα, ενίσχυση των εναλλακτικών τρόπων παράδοσης παραγγελιών, όπως και θα δούμε να αυξάνονται οι επιλογές όσον αφορά τους τρόπους πληρωμής.
Στο κομμάτι του digital marketing, το 2023 δείχνει να είναι η χρονιά που το TikTok, που μάλλον θα μας απασχολήσει περισσότερο από οποιαδήποτε άλλο μέσο. Σαφώς το Instagram είναι ο "βασιλιάς" -τουλάχιστον με τα υπάρχοντα δεδομένα- αλλά το TikTok θα αρχίσει να διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο. Όσον αφορά τα υπόλοιπα social media, η στήλη εκτιμά πως το YouTube, επίσης, θα ενισχύσει το μερίδιο του, με το Facebook να οπισθοχωρεί περαιτέρω. Και ίσως δούμε και άλλα κανάλια να παίζουν πιο σημαντικό ρόλο, όπως, για παράδειγμα, τα podcasts.
Αν θα έπρεπε να κάνουμε μία "ριψοκίνδυνη" εκτίμηση, αυτή θα ήταν ότι το 2023 θα είναι η χρονιά του TikTok και των podcasts. Στο τέλος της χρονιάς θα δούμε αν είμασταν σωστοί σε αυτή την εκτίμησή μας, ή κάτι άλλο συνέβη που άλλαξε τα δεδομένα. Άλλωστε, από εκπλήξεις τα τελευταία χρόνια, δεν μπορεί να πει κανείς ότι πήγαμε άσχημα...
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]