Επωνύμως…

Η χρονιά τού ψηφιακού μετασχηματισμού

Η χρονιά τού ψηφιακού μετασχηματισμού

Οι πρώτες ημέρες κάθε χρόνου, όπως αυτές που τώρα διανύουμε, προσφέρονται για κάθε λογής σχέδια, υποσχέσεις και στοχοθεσίες, τόσο σε προσωπικό / επαγγελματικό, όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Κι αν το να ξεκινήσεις δίαιτα, να γυμνάζεσαι περισσότερο και να πάρεις αυτή την πιστοποίηση που σου χρειάζεται, όμως όλο το αναβάλεις, αφορά μόνον εσένα και συνήθως εξαρτάται από τη δική σου θέληση, τα επιχειρηματικά σχέδια απαιτούν σκέψη και προετοιμασία κατάλληλη, αποφασιστικότητα και δράση.

Ο οικοδεσπότης σας ελπίζει πως όλα αυτά όχι μόνο τα έχετε ενστερνιστεί, αλλά ήδη ξεκινήσατε να τα κάνετε πράξη, ειδικά αν έχετε λόγο και ρόλο σε μια από τις εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, πολύ περισσότερο αν δεν ξεκινήσατε ακόμα το «ταξίδι» προς τη νέα (ψηφιακή, βεβαίως) κανονικότητα.

Γιατί, τα μηνύματα των καιρών δείχνουν με ολοένα και μεγαλύτερη σαφήνεια πως το 2023, που μόλις καλωσορίσαμε, θα είναι για την Ελλάδα -όπου οι ΜμΕ, για να εστιάσουμε σ’ αυτές, ξεπερνούν αθροιστικά το 90% των εγχώριων επιχειρήσεων, αποτελώντας τη «ραχοκοκαλιά» της αγοράς- η χρονιά του ψηφιακού μετασχηματισμού, με τις περισσότερες να προχωρούν δυναμικά στη μεγάλη μετάβαση, ξεπερνώντας τις αμφιβολίες και τους δισταγμούς του παρελθόντος.

Όχι πως δεν είχαν επιχειρήματα γι’ αυτό – το υψηλό κόστος σε καιρούς κρίσης, ή έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού με τις κατάλληλες δεξιότητες (όταν η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων είναι είτε οικογενειακές, είτε αριθμούν λιγότερους από 10 εργαζομένους, τα πράγματα όντως δυσκολεύουν), ο φόβος και η άρνηση μπροστά στην αλλαγή από «όσα κάναμε ως τώρα και μας έδωσαν ψωμί τόσα χρόνια», όλα αυτά ισχύουν. Μόνο που οι καιροί έχουν αλλάξει – η νέα κανονικότητα πολύ λίγο μοιάζει με την παλιά, η καθημερινότητά μας έχει πλέον άμεση εξάρτηση με τον ψηφιακό κόσμο η οποία γίνεται συνεχώς μεγαλύτερη κι όποιος δεν το καταλαβαίνει, δεν θα μπορέσει να επιβιώσει τα επόμενα χρόνια.

Εξ ου και η πληθώρα των προγραμμάτων, τόσο για χρηματοδότηση των ΜμΕ προκειμένου να προμηθευτούν τον κατάλληλο εξοπλισμό και να αξιοποιήσουν τις προσφερόμενες από πολλούς παρόχους υπηρεσίες (και συμβουλές ως προς τη χρήση τους), όσο και για επιμόρφωση στις δεξιότητες που απαιτούνται γι’ αυτόν τον σκοπό.

Τις επόμενες εβδομάδες ξεκινά η υλοποίηση των προγραμμάτων (περισσότερες πληροφορίες στο https://digitalsme.gov.gr/) για τις επιχειρήσεις που έκαναν την εγγραφή τους από τα τέλη Ιουνίου ως τα τέλη Οκτωβρίου του ’22 και εντάχθηκαν στα τρία επιμέρους προγράμματα κρατικών ενισχύσεων: Πρόγραμμα Ι: «Ψηφιακά Εργαλεία MμE», Πρόγραμμα ΙΙ: «Ανάπτυξη Ψηφιακών Προϊόντων & Υπηρεσιών» και Πρόγραμμα IΙΙ: «Ψηφιακές Συναλλαγές».

Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης φτάνει στα 442.440.000 και σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρόγραμμα NextGenerationEU δημιουργήθηκε από αυτήν ακριβώς για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες του ψηφιακού (και μάλιστα με «πράσινο» πρόσωπο) μετασχηματισμού όλης της Ευρώπης, καθώς τέτοια προβλήματα -αλλού μεγαλύτερα κι αλλού μικρότερα- έχουν όλες οι χώρες-μέλη. Άλλωστε, δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ανακηρύξει το 2023 ως «Ευρωπαϊκό Έτος Δεξιοτήτων»…

Μάλιστα, το πρόβλημα και η ανησυχία λόγω έλλειψης του αναγκαίου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πάντων ανθρώπινου δυναμικού δεν αποτελεί μόνο ευρωπαϊκή, αλλά παγκόσμια πρόκληση. Η λογική της απομακρυσμένης εργασίας, αλλά και της πρόσβασης του πελάτη / χρήστη / καταναλωτή σε προϊόντα και υπηρεσίες μέσω κάθε δυνατού ψηφιακού καναλιού (βλέπε, omnichannel), από λύση ανάγκης λόγω της πανδημίας, έχει πλέον καθιερωθεί και γίνει μέρος της ζωής μας, παίζοντας καίριο ρόλο και στον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Αυτή είναι η πρώτη και βασική τάση, που συναντάμε στη διεθνή ειδησεογραφία, τον τελευταίο καιρό σ’ ό,τι αφορά στην αναβάθμιση της εμπειρίας του απαιτητικού πλέον πελάτη, με την εξασφάλιση της λειτουργικής αριστείας (operational excellence - ΟΧ) να ακολουθεί κατά πόδας και να συνδυάζεται μαζί της. Ιδιαίτερη σημασία αρχίζει, επίσης, να αποκτά -σε καιρούς δύσκολους για την κατακράτηση του καλά καταρτισμένου προσωπικού- η αναβάθμιση της εμπειρίας του εργαζομένου (employee experience – EX), με βελτίωση της πληροφόρησής του, παράλληλα με διευρυμένη χρήση αυτοματισμών, ρομποτικών διεργασιών και εφαρμογών LowCode-NoCode, και στόχο την αύξηση της αποδοτικότητάς του.  

Προσθέστε, τέλος, στο μίγμα των τάσεων μια «γενναία» και διαρκώς αυξανόμενη δόση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης και Μηχανικής Μάθησης, που όχι μόνο είναι ευρέως διαθέσιμες, αλλά ανατρέπουν τους κανόνες του παιχνιδιού κι ελάτε σε λίγους μήνες να ξανασυζητήσουμε αν το ’23 θα είναι η «χρονιά του ψηφιακού μετασχηματισμού» ή όχι…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search