Επωνύμως…

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι διαφορετικοί

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι διαφορετικοί

Πολλές φορές στο παρελθόν έχει γραφτεί και ειπωθεί ότι η Ελλάδα είναι πίσω στο ηλεκτρονικό εμπόριο σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Τη διαφορά, βέβαια, σε επίπεδο διείσδυσης των online αγορών τη «μαζέψαμε» κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά παραμένει. Όμως, εκτιμώ ότι ίσως θα πρέπει να καταλήξουμε ότι η Ελλάδα είναι απλά μία διαφορετική αγορά σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Και ότι έχει αρκετές ιδιαιτερότητες, τις οποίες πρέπει να λαμβάνουν υπόψιν τους όσοι ασχολούνται με το χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μία βασική διαφορά είναι προφανώς οι καιρικές συνθήκες και το πως είναι διαμορφωμένο το σκηνικό του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα. Οι καλές καιρικές συνθήκες κάνουν πιο εύκολες και ευχάριστες τις βόλτες για ψώνια στις εμπορικές «πιάτσες» των μεγάλων αλλά και των πιο μικρών αστικών κέντρων. Και δεν είναι τυχαίο ότι μόλις τελείωσαν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία των πολιτών και της λειτουργίας των καταστημάτων, έχει παρατηρηθεί μία μείωση των πωλήσεων (σε αριθμό τουλάχιστον) από τα online κανάλια.

Όμως, υπάρχουν και άλλες διαφορές σε σχέση με την Ευρώπη που χρήζουν προσοχής. Κοιτάζονται το PayPal eCommerce Index 2022, για παράδειγμα, μπορεί να δει κανείς δύο πολύ ενδιαφέρουσες διαφορές. Η μία εξ αυτών είναι πως το 87% των εγχώριων καταναλωτών προβαίνει σήμερα σε αγορές από επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Ελλάδας. Το ποσοστό αυτό είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 74% και μάλιστα φέρνει τη χώρα μας στην πρώτη θέση στη σχετική κατάταξη.

Το ενδιαφέρον είναι πως οι Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν από το εξωτερικό, γνωρίζοντας ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη καθυστέρηση -τουλάχιστον στις περισσότερες περιπτώσεις- σε σχέση με αγορές εντός των συνόρων. Όμως, το κάνουν. Πιθανότατα γιατί βρίσκουν καλύτερες τιμές, ή μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων. Αλλά και γιατί έχουν δει ότι υπάρχουν αρκετά μεγάλα online καταστήματα που μπορούν να εμπιστευθούν. Και εδώ ίσως αρχίζει να υπάρχει η συζήτηση αν η Ελλάδα «σηκώνει» τη δημιουργία ενός πραγματικά μεγάλου online καταστήματος που θα μπορούσε να εξυπηρετεί ακόμη και τις γύρω χώρες.

Μία άλλη ενδιαφέρουσα διαφορά, είναι στις αγορές μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το αποκαλούμενο και social commerce. Το 54% των Ελλήνων online καταναλωτών δηλώνει ότι έχει αγοράσει μέσω social media, επίδοση αρκετά πάνω από τον μέσο όρο του 43% και μία ακόμη πρωτιά. Και επίσης, είναι μεγάλα τα ποσοστά αυτών που επηρεάζονται από τα social media για τις αγοραστικές επιλογές τους.

Πιθανότατα, ο λόγος είναι ότι η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες όπου τα social media έχουν μεγαλύτερη επιρροή σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Οι Έλληνες περνούν ουκ ολίγες ώρες στα social media, τόσο για την ψυχαγωγία όσο και για την ενημέρωσή τους. Και είμαστε και από τους λαούς που αρέσκονται στις «παρορμητικές» αγορές, οπότε όταν δεις μία διαφήμιση στο timeline του Facebook ή του Instagram είναι πιο εύκολο να κάνεις τη σχετική κίνηση. Είτε πρόκειται για εγχώριο online κατάστημα, είτε για διεθνές.

Πώς επηρεάζουν αυτά μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Καταρχάς, αποτελεί μία ένδειξη ότι ο ανταγωνισμός δεν είναι μόνο εντός συνόρων και αυτό πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψιν τους όταν σχεδιάζουν την εμπορική πολιτική, αλλά και το customer journey. Και κατά δεύτερον, δείχνει ότι τα social media είναι ένα κανάλι που πρέπει να του δώσουν περισσότερο έμφαση, από όση ενδεχομένως είχαν δώσει.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search