Εσείς τι κάνετε; Στο σπίτι, όλα καλά; Κι εγώ μέσα είμαι, εσώκλειστος – αν μπορώ, ας κάνω κι αλλιώς… Την υγειά μας να έχουμε, πάνω απ’ όλα, αλλά αυτή η υποχρεωτική στέρηση εξόδου είναι κομματάκι ‘επικίνδυνη’, όπως και να το κάνουμε. Γιατί χρόνο έχεις άπλετο, σύνδεση με το Internet (ακόμα) υπάρχει, ε, τι άλλο θα κάνεις παρά να διαβάζεις, να ψάχνεις, να βρίσκεις «τροφή για σκέψη» - ο «ντελιβεράς», στην περίπτωση, δεν είναι άλλος από τον υπολογιστή σου και μάλιστα χωρίς κανένα κίνδυνο σε σύγκριση με τους πραγματικούς, που πασχίζουν οι καημένοι να μας εξυπηρετήσουν, τούτες τις δύσκολες μέρες…
Κι αν δεν κοιτάζεις μηχανικά την οθόνη, ανταλλάσσοντας μηνύματα ή συγκρίνοντας νεανικές/παιδικές φωτογραφίες στο Facebook (η νέα μόδα, αν δεν το αντιληφθήκατε), συχνά-πυκνά «σκάνε» διάφορα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα νέα, απ’ όλο τον κόσμο, που αξίζουν μια σκέψη παραπάνω… Να, όπως αυτό το σχόλιο, από το Bloomberg, που καταπιάνεται με τις συνέπειες της πανδημίας σε επιχειρηματικό επίπεδο. Γιατί, όπως συμβαίνει σε κάθε εποχή μεγάλων ανατροπών (σαν αυτή που διανύουμε τώρα, πολύ περισσότερο αν -όπως αρκετοί επιμένουν- είμαστε ακόμα στην αρχή…) κάποιοι θα βγουν κερδισμένοι από αυτή την κρίση κι άλλοι (φοβάμαι, οι περισσότεροι) χαμένοι ή το πολύ «ίσα βάρκα-ίσα νερά»!
Στους πρώτους, η γκάμα είναι ευρεία, καθώς εκτείνεται από τις εταιρίες που στηρίζουν με τις δράσεις και τις λύσεις τους το εμβληματικό σύνθημα «μένουμε σπίτι», όπως -για παράδειγμα- η πλατφόρμα επικοινωνίας Slack, ως εκείνες που κατασκευάζουν και διαθέτουν στην αγορά όργανα και συσκευές προσωπικής άθλησης, διαδρόμους, λάστιχα, βαράκια κλπ. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις εταιρίες από τον χώρο του eCommerce, ιδιαίτερα τα e-σούπερ-μάρκετ και τα e-φαρμακεία, όπου καθημερινά γίνεται ένας κακός χαμός, με τις παραδόσεις να ορίζονται για αρκετές εβδομάδες μετά (καθώς όλο και περισσότεροι πολίτες φοβούνται να πάνε αυτοπροσώπως στα κανονικά καταστήματα για αγορές, όπου οι τιμές δείχνουν και κάποιες αυξητικές τάσεις – να τα λέμε κι αυτά), με τις γκρίνιες να περισσεύουν…
Στους ευνοημένους κατατάσσονται οι εταιρίες που διαθέτουν συστήματα τηλε-διάσκεψης (Zoom και Webex, ας πούμε), αλλά κι εκείνες που παρέχουν τους «σωλήνες» για τη διακίνηση των δεδομένων, από τα data center στους χρήστες και τούμπαλιν, με τις τηλεπικοινωνιακές κάθε χώρας να παλεύουν με νύχια και με δόντια για να ικανοποιήσουν τις αυξημένες ανάγκες.
Ημέρες δόξας και για τους παρόχους cloud services (MS Azure και Amazon Web Services έχουν, προφανώς, την τιμητική τους, σε διεθνές επίπεδο, πέρα από τους εκάστοτε τοπικούς παρόχους), ενώ οι απόψεις διίστανται για τα «κλασικά» μέσα κοινωνικής δικτύωσης: αλλού διαβάζω ότι έχουν μικρή πτώση κι αλλού (όπως λέει και η προσωπική μου εμπειρία, στην Ελλάδα) ότι γίνεται ένας κακός χαμός – να το παρακολουθήσουμε αυτό, λιγάκι, καθώς Facebook και YouTube έχουν μεν άφθονο περιεχόμενο, αλλά το πόσο αυτό είναι έγκυρο είναι μια μεγάάάλη κουβέντα, που μάλλον δεν είναι της παρούσης…
Από την άλλη, όπως έχουμε ξαναγράψει, τα τεράστια προβλήματα που έπληξαν την «αυτοκράτειρα του φασόν» Κίνα, όπου πρωτο-έδειξε με οδυνηρό τρόπο τα «δόντια» του ο ιός, επηρέασαν αρνητικά πάμπολλες εταιρίες – η Apple, ας πούμε, ανακοίνωσε μόλις πριν από λίγα 24ωρα, ότι η επόμενη έκδοση του iPhone θα καθυστερήσει τουλάχιστον κατά δυο μήνες (άρα, πείτε εσείς, ‘καλό Σεπτέμβρη’, για να είστε μέσα…), ενώ η Intel διαβάζουμε ότι χάνει μεν έδαφος, σ’ ό,τι αφορά στα τσιπ για PC, αλλά αντίθετα κερδίζει, σ’ ό,τι αφορά σ’ εκείνα για servers!
Καθαρά χαμένοι, τέλος, όλοι όσοι έχουν σχέση με μετακίνηση και τουρισμό, αφού μετακινήσεις και ταξίδια… γιόκ! Lyft, Uber, Airbnb, Booking και άλλες εταιρίες του ίδιου κύκλου μάλλον δεν πρέπει να αισθάνονται πολύ καλά (μαζί με όλα τα ξενοδοχεία / καταλύματα και τον ευρύτερο κύκλο HoReCa, βεβαίως), ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο χώρο του retail, όπου τα πάντα είναι κλειστά, αλλά και των εκδηλώσεων / εκθέσεων, που εξ ανάγκης γυρίζουν πλέον σε virtual και livestreaming καταστάσεις, χωρίς ανθρώπινη επικοινωνία και το απαραίτητο networking… Τα εμπορικά μηνύματα περνάνε κι έτσι, αλλά μένει να φανεί πόσο αποτελεσματικά θα είναι πλέον, ιδιαίτερα αν -όπως όλα δείχνουν- ζήσουμε εποχές ύφεσης… Πότε μιλούσαμε, τελευταία φορά, για προκλήσεις και ευκαιρίες;
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]