Μία κρίση δημιουργεί πάντα ευκαιρίες. Αυτή είναι μία άποψη που υπάρχει εδώ και αρκετούς αιώνες και θα έλεγα ότι συνεχίζει να έχει ισχύ. Πρακτικά, είναι σαν το κλασικό δίλημμα: ένα ποτήρι είναι μισοάδειο ή μισογεμάτο; Πολλά πράγματα είναι θέμα οπτικής και το ίδιο ισχύει και για όσα συμβαίνουν με την πανδημία της COVID-19, η οποία έχει αλλάξει πλήρως τα δεδομένα στο χώρο του λιανεμπορίου.
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που έφερε η συγκεκριμένη κρίση είναι, φυσικά, η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως επίσης έφερε στο προσκήνιο και την ανησυχία των μικρών καταστημάτων λιανικής που λειτουργούν σε γειτονιές μίας μεγάλης πόλης, όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη, ότι μετά το πέρας της πανδημίας δε θα μπορούν να ανταγωνιστούν τις μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες έχουν περισσότερους πόρους προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όμως, θα μπορούσε κανείς να δει το ποτήρι ως μισογεμάτο. Το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τα online κανάλια πωλήσεων μπορεί να αποδειχθεί μία μεγάλη ευκαιρία για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ειδικά για τα καταστήματα γειτονιάς. Και αυτό γιατί, πολύ απλά, μπορούν πλέον να διευρύνουν την «εμβέλειά» τους.
Μέχρι τώρα, αυτά τα καταστήματα προσέλκυαν κυρίως πελάτες από την περιοχή όπου βρίσκονταν. Αν ενδεχομένως το κατάστημα βρισκόταν σε κάποια περιφερειακή εμπορική «πιάτσα», όπως το Χαλάνδρι ή η Γλυφάδα, ίσως το κοινό τους να ήταν και από τις γύρω περιοχές. Πολύ δύσκολα, όμως, ένας κάτοικος της Γλυφάδας θα «ανέβει» στο Χαλάνδρι για ψώνια ή το αντίθετο.
Πλέον, όμως, η απόσταση δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Μπορείς να πουλήσεις οπουδήποτε στην Ελλάδα. Αρκεί να έχεις κάτι που δε θα βρει ο υποψήφιος πελάτης σου στην περιοχή του. Ή να έχεις δημιουργήσει μία σχέση τέτοια που να εμπιστεύεται περισσότερο από οποιοδήποτε τοπικό κατάστημα.
Βέβαια, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Χρειάζεται να κάνεις τις απαραίτητες κινήσεις προώθησης, από Google Ads και posts στα social media μέχρι ενδεχομένως και δημιουργία ενός newsletter που να απευθύνεται σε όσους έχουν ήδη κάνει κάποια αγορά από το κατάστημά σου.
Πρέπει, επίσης, να έχεις οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείς να ανταποκριθείς στις αυξημένες πωλήσεις. Ή στο διαφορετικό προϊοντικό μείγμα για το οποίο ενδεχομένως να υπάρξει ενδιαφέρον.
Πολλοί θα πουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα logistics. Και ενδεχομένως να είναι ένα μεγάλο εμπόδιο. Όμως, η πανδημία έδειξε ότι έχουν αρχίσει και κάνουν την εμφάνισή τους υπηρεσίες και εταιρείες που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες και των μικρών καταστημάτων που θέλουν να διευρύνουν την «εμβέλεια» τους, όπως και να προσφέρουν περισσότερες επιλογές στους πελάτες τους. Ακόμη, βέβαια, είμαστε στην αρχή αυτής της αλλαγής, αλλά μάλλον είναι καλύτερα να είσαι από τους πρώτους που θα δουν αυτή την ευκαιρία και όχι από τους τελευταίους.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]