Επωνύμως…

Η νέα τάση λέγεται q-commerce

Η νέα τάση λέγεται q-commerce

Η έννοια του ηλεκτρονικού εμπορίου ή electronic commerce (e-commerce) εμφανίστηκε ουσιαστικά στο τέλος της δεκαετίας του ’90, πολύ πριν αρχίσουμε να ασχολούμαστε σοβαρά με το θέμα, με την έλευση του 21ου αιώνα. Στα τέλη της δεκαετίας ων ‘00s ήταν η σειρά τής εμφάνισης του mobile commerce (m-commerce), το οποίο μας απασχόλησε πραγματικά όταν τα smartphones έγιναν η κυρίαρχη συσκευή πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Τώρα, έρχεται η ώρα να μάθουμε έναν καινούριο όρο, το αποκαλούμενο quick commerce ή q-commerce, όπως φαίνεται, είναι ο όρος που θα επικρατήσει.

Πρακτικά, το q-commerce είναι κατά κάποιον τρόπο το επόμενο βήμα της αγοράς των online παραγγελιών φαγητού και καφέ. Οι πλατφόρμες που εξυπηρετούν τα καταστήματα εστίασης είδαν ότι μπορούν να επεκτείνουν τη γκάμα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους. Το μόνο που χρειάζεται είναι να δημιουργήσουν τις δικές τους ομάδες από διανομείς. Σημειωτέον δε, πως ήδη κάποιες πλατφόρμες online delivery είχαν προτιμήσει ένα μοντέλο που οι διανομείς είναι δικοί τους και όχι του καταστήματος. Το μοντέλο δηλαδή που στην Ελλάδα έφερε η Wolt.

Το q-commerce αφορά τη διεκπεραίωση παραγγελιών από οποιοδήποτε κατάστημα, μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα (20-60 λεπτά). Στην Ελλάδα, η πρώτη φάση ήταν με τα online super market που συνεργάστηκαν με πλατφόρμες όπως το e-food και το Box. Τώρα, το e-food αλλά και η Wolt επεκτείνονται σε μικρά παντοπωλεία της γειτονιάς και σε φαρμακεία και σταδιακά νομίζω ότι θα δούμε κάθε είδους κατάστημα να αξιοποιεί τέτοιου είδους πλατφόρμες.

Το πλεονέκτημα για τα καταστήματα είναι ότι πρακτικά μπορούν να διευρύνουν το πελατολόγιό τους ή για την ακρίβεια την «εμβέλεια» του καταστήματός τους. Μην ξεχνάμε ότι σε πολλές περιπτώσεις, τα μικρά καταστήματα λιανικής έχουν πελάτες από την περιοχή όπου βρίσκονται. Με αυτά τα μοντέλα, όμως, θα μπορέσουν πιθανότατα να φθάσουν και σε λίγο πιο μακρινές περιοχές. Και αυτό είναι μία σημαντική αλλαγή για το λιανεμπόριο στην Ελλάδα.

Όπως, επίσης, είναι και ένα πρώτο δείγμα των αλλαγών που θα έρθουν τα επόμενα χρόνια. Η πανδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε τις εξελίξεις, κυρίως επειδή οι καταναλωτές είναι πλέον πολύ πιο «ανοικτοί» σε τέτοιου είδους μοντέλα. Και αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Επωνύμως…

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search