Με τα online καταστήματα να αριθμούν πλέον αρκετές χιλιάδες και στη χώρα μας, η διαφοροποίηση αρχίζει να αποτελεί ένα όλο και πιο σημαντικό στοιχείο. Πολλοί καταναλωτές επιλέγουν μεν με βάση την τιμή αλλά όταν οι διαφορές είναι σχετικά μικρές, τότε το βασικό κριτήριο είναι πόσο κοντά ο εκάστοτε καταναλωτής με το κάθε e-shop. Κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να αναζητούν να έχουν μία πιο «στενή» σχέση με τα καταστήματα που επιλέγουν.
Πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα θεωρούν ότι ένα newsletter με προϊόντα και προσφορές που αποστέλλουν είναι αρκετό. Ή απλά να αναρτούν φωτογραφίες νέων προϊόντων και προσφορές στα social media. Σταδιακά, όμως, για να γίνει πιο «δυνατή» η σχέση θα πρέπει να ενισχυθεί το αποκαλούμενο engagement, θα πρέπει να αρχίσουν να προσφέρουν περιεχόμενο.
Όταν γίνεται λόγος για περιεχόμενο, η πρώτη σκέψη όλων είναι στις φωτογραφίες και στα video. Όμως, το περιεχόμενο είναι πολύ περισσότερο. Είναι άρθρα, είναι κείμενα χρηστικά με συμβουλές και πολλά ακόμη πράγματα, που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον στον καταναλωτή να τα διαβάσει. Και να εκτιμήσει την προσπάθεια που έκανε το κατάστημα να του δώσει αυτό το περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να έχει σχέση με τα είδη που πουλά το e-shop αλλά δεν πρέπει να είναι διαφημιστικό. Η λέξη «χρηστικό» είναι κρίσιμης σημασίας.
Για παράδειγμα, σε ένα e-shop με αθλητικά είδη μπορεί να υπάρχουν συμβουλές για αξεσουάρ που σχετίζονται με ένα συγκεκριμένο άθλημα. Ή ειδήσεις για μία νέα τεχνολογία σε αθλητικά παπούτσια. Σε ένα e-shop με προϊόντα πληροφορικής, ένα άρθρο που επεξηγεί μία νέα τεχνολογία, είναι επίσης χρήσιμο.
Άρα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι καλό να έχει ένα blog και γενικότερα να διαθέτει περιεχόμενο, το οποίο, μάλιστα, θα πρέπει να προωθεί μέσα από τα κανάλια επικοινωνίας που διαθέτει.
Φυσικά, το ερώτημα που ακολουθεί είναι αν πρέπει ένα e-shop να δημιουργεί το δικό του περιεχόμενο ή να χρησιμοποιεί περιεχόμενο που είναι διαθέσιμο από άλλες πηγές. Το ιδανικό είναι, προφανώς, να έχει δικό του πρωτότυπο περιεχόμενο. Αλλά όταν μιλάμε για μία επιχείρηση με σχετικά περιορισμένους πόρους, είναι προφανές ότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Όμως, μπορεί να δημιουργήσει ένα blog με θέματα και άρθρα που υπάρχουν σε άλλα sites - με σαφή αναφορά στην πηγή όπως είναι προφανές - ή να «ποστάρει» θέματα και άρθρα στα social media του. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τη σχέση του με τον καταναλωτή. Ειδικά αν το περιεχόμενο που παρέχεται κινείται σε υψηλά επίπεδα από πλευράς ποιότητας.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]