Το κλασικό στερεότυπο θέλει τις γυναίκες να είναι εκείνες που προτιμούν να πηγαίνουν για ψώνια και δη για πολλές… ώρες. Άρα, με βάση αυτό το στερεότυπο οι γυναίκες μάλλον θα πρέπει να προτιμούν να αγοράζουν από φυσικά καταστήματα και να μη «γουστάρουν» και τόσο τις online αγορές, όπου η εμπειρία, προφανώς, είναι εντελώς διαφορετική.
Όμως, μετά έρχονται τα νούμερα για να καταρρίψουν κάτι τέτοιες απόψεις. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Focus Bari, στα τέλη του 2020, η διείσδυση του online εμπορίου στην Ελλάδα ήταν 68%, με το ποσοστό να είναι 69% για τις γυναίκες και 67% για τους άνδρες καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari για το β’ εξάμηνο του 2020, στην Ελλάδα 4,6 εκατ. άτομα έκαναν online αγορές. Εξ αυτών περισσότερα από 2,3 εκατ. ήταν γυναίκες.
Το e-shopping έχει γίνει, πλέον, ένας συνήθης τρόπος αγορών για τις Ελληνίδες, οι οποίες - σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία - δαπάνησαν κατά μέσο όρο το τελευταίο 6μηνο 736,8 ευρώ σε online αγορές. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το πιο δυναμικό αγοραστικό κοινό μεταξύ των γυναικών, που ψωνίζουν online, είναι στις ηλικίες 35 έως 44 ετών, όπου η διείσδυση των online αγορών φτάνει το εντυπωσιακό 94%. Εξίσου, όμως, υψηλά ποσοστά παρατηρούνται και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες: το 65% των γυναικών ηλικίας 45-64 ετών αγοράζει online, ενώ ακόμη και στις ηλικίες 55 και άνω το ποσοστό των e-shoppers χτυπάει το υψηλό 53%.
Γενικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι οι γυναίκες δεν έχουν κανένα απολύτως πρόβλημα να αγοράζουν μέσω του Διαδικτύου. Ενδεχομένως και να το προτιμούν κιόλας για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, δεδομένου ότι έχουν περισσότερες επιλογές. Το ζήτημα που υπάρχει αναφορικά με τις δοκιμές και τις επιστροφές ρούχων υπήρχε και πριν τον κορωνοϊό και σταδιακά τα e-shop έχουν αρχίσει και βρίσκουν λύσεις προκειμένου να το περιορίσουν.
Πάντως, αυτό που δείχνουν αυτά τα στοιχεία είναι και κάτι άλλο: ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αφορά μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως τα προϊόντα τεχνολογίας και τα βιβλία. Αφορά κάθε κατηγορία προϊόντος. Όπως αφορά και όλες τις κατηγορίες καταναλωτών. Και αυτό είναι ένα στοιχείο με τη δική του ιδιαίτερη σημασία.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]