eCommerce

ΥΠΑΝ: Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές στις αγορές μέσω social media

Το Υπουργείο Ανάπτυξης εξέδωσε ειδοποίηση - ενημέρωση προς τους καταναλωτές, σχετικά με την προστασία τους από απάτες που εντοπίζονται σε κακόβουλους πωλητές, κυρίως όσον αφορά στις αγορές μέσω social media.

Το ΥΠΑΝ αναφέρει πως οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των social media.

Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:

  • Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
  • Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να  δυσχεραίνεται ο εντοπισμός  των προμηθευτών.
  • Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση, ή με ελλιπή στοιχεία, ή ψευδή στοιχεία.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
  • «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
  • Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

 

Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:

  • Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
  • Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης.

 

Επιπρόσθετα συστήνονται:

  • Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
  • Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
  • Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
  • Λήψη επιβεβαίωσης της παραγγελίας.

 

Ισχυρή σύσταση: Μη παραλαβή δεμάτων όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς να αναφέρονται τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).

 

Υποβολή καταγγελιών στην τηλεφωνική γραμμή καταναλωτών 1520, ή μέσω email στις διευθύνσεις 1520 -at- fpolis.gr και dimea.ypanep -at- mnec.gr, ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook, www.facebook.com/dimea.ypanep

Εικόνα: Tracy Le Blanc, Pexels
 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Από μικρές επιχειρήσεις το 29% του e-commerce στη Γερμανία

To 29% του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου στη Γερμανία δημιουργείται από μικρές επιχειρήσεις με λιγότερους από 10 υπαλλήλους. Σε σύγκριση με την κατάσταση σε ολόκληρη τη γερμανική οικονομία, οι μικρές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πολύ πιο σημαντικές για τον συνολικό κύκλο εργασιών στον τομέα τους.

Το 2018, οι μικρές επιχειρήσεις (εταιρείες με έως και 9 υπαλλήλους) αντιπροσώπευαν μόλις το 6,6% της εμπορικής οικονομίας στη Γερμανία. Αλλά όταν εξετάσουμε το ηλεκτρονικό εμπόριο η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική, αφού αυτή η κατηγορία επιχειρήσεων αντιπροσωπεύει το 29% των παραγόμενων πωλήσεων.

Όπως αναφέρει το Shopanbieter, αυτό οφείλεται στη συγκριτικά χαμηλή αρχική επένδυση που απαιτείται για την έναρξη ενός διαδικτυακού καταστήματος. "Οι μονοπρόσωπες και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις δε χρειάζεται να ανοίξουν ένα φυσικό κατάστημα. Προσλαμβάνουν μόνο λίγο προσωπικό, ενώ ​​μπορούν ακόμη και να αναθέσουν σε εξωτερικούς συνεργάτες τα logistics και να αναπτύξουν μια ακμάζουσα διαδικτυακή επιχείρηση", αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Επίσης, στο δημοσίευμα περιγράφεται το πώς τα προβλήματα για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να προκύψουν αργότερα. "Εάν οι πωλήσεις αυξάνονται, το ίδιο ισχύει και για το κόστος. Απαιτείται περισσότερος αποθηκευτικός χώρος, ενώ  η αύξηση των πωλήσεων μπορεί να επιτεχθεί μόνο με περισσότερα έξοδα για μάρκετινγκ. Αυτό απαιτεί επίσης περισσότερο προσωπικό ενώ η ανάπτυξη σταδιακά εξασθενεί. Και πριν το καταλάβετε, έχετε παγιδευτεί στην παγίδα ανάπτυξης".

Τα στοιχεία για το 29% προέρχονται από μια ολοκληρωμένη μελέτη που έγινε για λογαριασμό του συνδέσμου ηλεκτρονικού εμπορίου Bevh. Μεταξύ των υπόλοιπων στοιχείων αξίζει να αναφερθεί πως το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο συνεισφέρει 100 δισεκατομμύρια ευρώ στο γερμανικό ΑΕΠ ένω απασχολούνται άμεσα και έμμεσα περίπου 1,2 εκατομμύρια άτομα. Αυτό το ποσό αντιστοιχεί σε μερίδιο 2,9% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας και είναι πάνω από το ήμισυ του μεριδίου της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που αντιπροσωπεύει το 4,9% του γερμανικού ΑΕΠ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Το YouTube δοκιμάζει λειτουργία αυτόματου εντοπισμού προϊόντων στα βίντεο

Αυτή την εβδομάδα, το YouTube ανακοίνωσε ακόμα μία πειραματική λειτουργία στην πλατφόρμα του. Δοκιμάζει μια νέα λειτουργία που εντοπίζει αυτόματα προϊόντα που υπάρχουν εντός των βίντεο και τα εμφανίζει σε μια λίστα με σχετικά προϊόντα. Η δοκιμή είναι ορατή αρχικά στους χρήστες των ΗΠΑ που παρακολουθούν βίντεο στο YouTube.

Αυτή η λίστα θα αυτοματοποιηθεί, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για την ανίχνευσή τους και θα εμφανίζεται μεταξύ των προτεινόμενων βίντεο, καθώς οι θεατές μεταβαίνουν στο ίδιο το πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο.



Η ανακοίνωση του YouTube αναφέρει ότι «ο στόχος είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να εξερευνήσουν περισσότερα βίντεο και πληροφορίες σχετικά με αυτά τα προϊόντα» στην πλατφόρμα, αλλά είναι επίσης ενδιαφέρον για πολλούς άλλους λόγους.

Με τη λειτουργία αυτή ξεκινά σίγουρα μια νέα εποχή για την τοποθέτηση προϊόντων. Για παράδειγμα, παρέχει στο YouTube τη δυνατότητα να βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων που αναφέρονται στα βίντεο, κάτι που είναι ιδανικό για δημιουργούς των βίντεο και τις εταιρείες-χορηγούς με τις οποίες συνεργάζονται.

Στο μέλλον, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες λειτουργίες που θα ενδυναμώσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο εντός της πλατφόρμας, ενώ "δείχνει" το δρόμο και για ευρύτερη χρήση της τεχνολογίας και την εφαρμογή της και εκτός της πλατφόρμας του YouTube, δίνοντας ώθηση στο video e-commerce.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Πάνω από 1.400 νέους πωλητές την ημέρα δέχεται η Amazon στην Ευρώπη

Η Amazon στην Ευρώπη δέχτηκε 115.453 νέους πωλητές φέτος, δηλαδή 1.461 ανά ημέρα! Εάν συνεχιστεί αυτή η τάση, η Amazon στην Ευρώπη θα ενσωματώσει στα κατά τόπους marketplaces πάνω από μισό εκατομμύριο νέους πωλητές μέχρι το τέλος του 2021. Η βασική αιτία είναι η συνεχής αύξηση της δημοτικότητας του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και το γεγονός ότι πολλοί έμποροι με φυσικά καταστήματα αναζητούν διέξοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Τα στοιχεία που παρουσίασε το Finbold δείχνουν ότι η Amazon ενσωμάτωσε φέτος 295.000 νέους πωλητές σε όλο τον κόσμο μόλις σε 80 ημέρες, μέχρι τις 21 Μαρτίου! Αυτό αντιστοιχεί σε περισσότερες από 3.700 νέες εγγραφές την ημέρα, με το Amazon.com να καταγράφει περισσότερο από το ένα τέταρτο όλων των νέων πωλητών. Ακολουθούν το Amazon India, το Amazon Canada και το Amazon UK. Στην πέμπτη θέση είναι το Ολλανδικό marketplace, που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2020. Από τους 295.000 νέους πωλητές, σχεδόν το 40% εντάχθηκε σε ένα ευρωπαϊκό marketplace.

Όμως, η Amazon πέρα από τις προμήθειές της, έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα, αφού αποκτά ακόμα περισσότερα στοιχεία όσον αφορά στην προσφορά και τη ζήτηση προϊόντων, έτσι ώστε να μπορούν να αποφασίσουν τα στελέχη της ποια θα πουλήσουν και απευθείας, συχνά σε χαμηλότερες τιμές.

 

Από τα μέσα του 2020, έχουν εμφανιστεί πολλές εταιρείες που επικεντρώνονται αποκλειστικά στην απόκτηση εμπόρων που δραστηριοποιούνται στην Amazon. Στη συνέχεια τους αναπτύσσουν και δημιουργούν ένα επιτυχημένο και κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων και επιχειρήσεων. Περισσότερες από είκοσι τέτοιες εταιρείες δραστηριοποιούνται σήμερα μόνο στην Ευρώπη, ενώ μερικές από αυτές έχουν ήδη συγκεντρώσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε γύρους χρηματοδότησης για αυτή τους τη δραστηριότητα.

Πηγή: ecommercenews.eu

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Από τη BOUSSIAS και το Marketing Week στις 14 και 15 Απριλίου το e-Commerce Conference

Στην virtual σκηνή του συνεδρίου θα «ανέβουν» περισσότεροι από 20 καταξιωμένοι επαγγελματίες από την Ευρώπη και την Αμερική. Όλοι τους, έχοντας μεγάλη εξειδίκευση στο eCommerce και στο Conversion Rate Optimization, θα μοιραστούν δοκιμασμένες μεθοδολογίες και βέλτιστες πρακτικές με στόχο να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του e-shop τους, το ποσοστό των επισκεπτών που προχωρούν σε αγορές και, κατ’ επέκταση, την κερδοφορία της επιχείρησής τους.

Το εφετινό e-Commerce Conference θα προσελκύσει εκατοντάδες στελέχη από την Ελλάδα, την Κύπρο και την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ιδού, λοιπόν, 10+1 λόγοι για τους οποίους αξίζει να το παρακολουθήσει κάθε επαγγελματίας που ασχολείται με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο:

1. H πρώτη εμφάνιση του Tim Ash σε ελληνικό συνέδριο! Ίσως ο κορυφαίος expert στο Conversion Rate Optimization, ο Tim Ash έχει ετοιμάσει ένα masterclass και μία keynote ομιλία γεμάτα έμπνευση και πρακτικές συμβουλές.

2. Έχοντας βαθμολογηθεί πέρυσι με 4,84/5, ο Karl Gilis επιστρέφει με την παρουσίαση “The right message to the right person - Personalization that works”.

3. Ο Ian Hammersley και η μεθοδολογία των 7 KPIs που οδηγούν σε κερδοφόρα e-shops.

4. To panel discussion με 4 ειδήμονες από το εξωτερικό και θέμα “New Customer Acquisition vs Customer Retention: Which should be your number 1 focus to guarantee a great 2021?

5. Η παρουσίαση του Patrick Wind με τίτλο “Top 10 Ad Creative Formulas for unbeatable Facebook & Instagram Ads Success in 2021”.

6. Ο Tim Stewart και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για να δημιουργήσετε αποτελεσματικές landing pages.

7. Η πολυβραβευμένη SEO Consultant Aleyda Solis και οι συμβουλές της που θα ενισχύσουν το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών του e-shop σας.

8. Γνωστή ως “The Queen of User Research”, η Els Aerts θα παρουσιάσει “How to convert online shoppers into repeat customers and brand ambassadors”.

9. Το Live Chat και πώς, ακολουθώντας την στρατηγική του Derric Haynie, θα δείτε σημαντική αύξηση στα έσοδά σας.

10. Η παρουσία on stage και με virtual booth κορυφαίων service providers από την ελληνική αγορά.

11. Το networking με 400+ στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους ομιλητές και το περιεχόμενο του συνεδρίου, που τελεί υπό την αιγίδα των Ecommerce Europe και GR.EC.A, μπορείτε να επισκεφτείτε το www.e-commerceconference.gr.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Παράταση της προθεσμίας και τροποποιήσεις στο "e-λιανικό"

Δημοσιεύθηκε η πρώτη τροποποίηση της Πρόσκλησης "e-λιανικό – Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος" του ΕΠΑνΕΚ, σχετικά με την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης έως τη Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 και ώρα 15:00 αντί για την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021 ώρα 15:00.

Επίσης, περιλαμβάνονται τροποποιήσεις που αφορούν στις επιλέξιμες δαπάνες, στην καταβολή της επιχορήγησης, στα δικαιολογητικά της Δράσης κ.ά.

Είχε προηγηθεί και σχετικό αίτημα παράτασης από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνη Γεωργιάδη.

Η ΕΣΕΕ είχε επισημάνει πως το εν λόγω Πρόγραμμα που επιδοτεί την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τις εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς ενισχύει σημαντικές και απαραίτητες υποδομές για την μετάβαση τους στην ψηφιακή εποχή.

Ένεκα όμως των σοβαρών προβλημάτων που δημιουργεί στην καθημερινότητα του εμπορικού κόσμου η επί μακρόν αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων λόγω του lockdown, η ΕΣΕΕ έκρινε και πρότεινε να υπάρξει επαρκής χρονική επέκταση, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλες τις επιχειρήσεις λιανικής που το επιθυμούν να λάβουν τη σχετική επιδότηση.

Η Δράση "e-λιανικό" συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.

 

Δείτε περισσότερα στο www.antagonistikotita.gr

 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


 

Αριθμός - ρεκόρ επικίνδυνων προϊόντων αποσύρθηκαν από την αγορά της ΕΕ

Στις 2 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της και ενημερωτικά δελτία στην Πύλη Ασφαλείας, το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της ΕΕ για επικίνδυνα καταναλωτικά προϊόντα που βοηθά στην άμεση απόσυρση από την αγορά επικίνδυνων προϊόντων - εκτός τροφίμων.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 2020, ένας αριθμός - ρεκόρ 2.253 ειδοποιήσεων για επικίνδυνα προϊόντα καταγράφηκε μέσω του συστήματος RAPEX. Η έκθεση δείχνει επίσης ότι ο αριθμός των ενεργειών που έλαβαν οι αρχές μετά από προειδοποίηση αυξάνεται κάθε χρόνο, φθάνοντας σε έναν νέο αριθμό - ρεκόρ 5.377 το 2020, σε σύγκριση με 4.477 το 2019.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Ecommerce Europe, μεταξύ όλων των προειδοποιήσεων του 2020, το 9% αφορούσε σε προϊόντα που σχετίζονται με την COVID-19, όπως 161 ειδοποιήσεις για μάσκες, 3 ειδοποιήσεις για φόρμες, 13 ειδοποιήσεις για απολυμαντικά χεριών και 18 ειδοποιήσεις για λαμπτήρες UV που υποτίθεται ότι λειτουργούν ως αποστειρωτές. Συνολικά, οι πιο επικίνδυνες κατηγορίες προϊόντων που είχαν τις περισσότερες προειδοποιήσεις, ήταν τα παιχνίδια με 27%, τα μηχανοκίνητα οχήματα με 21% και οι ηλεκτρικές συσκευές και εξοπλισμός με 10%.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα ευρήματα δείχνουν ότι η εποπτεία της αγοράς στην ΕΕ εστιάζει ιδιαίτερα στα παιδιά ως ευάλωτη ομάδα καταναλωτών. Σε γενικές γραμμές, οι πιο συχνές επισημασμένες αφορούσαν προϊόντα που προκαλούν τραυματισμούς, όπως κατάγματα ή διάσειση (25%), ακολουθούμενα από χημικά συστατικά σε προϊόντα (18%) και κινδύνους πνιγμού για τα παιδιά (12%).

Ένας ολοένα και αυξανόμενος αριθμός από online marketplaces υπογράφει τη Δέσμευση Ασφάλειας Προϊόντων και ως εκ τούτου, δεσμεύεται να προβεί σε ενέργειες για να διατηρήσει τους καταναλωτές που ψωνίζουν online ασφαλείς από επικίνδυνα προϊόντα. Η δέσμευση είναι εθελοντική και επιπρόσθετη των νομικών υποχρεώσεων για την ασφάλεια των προϊόντων.

Όσον αφορά στα επόμενα βήματα, η Κομισιόν επιβραβεύει τις επιχειρήσεις που καταβάλλουν επιπλέον προσπάθειες για να προστατεύσουν τους καταναλωτές με το Βραβείο Ασφάλειας Προϊόντων της ΕΕ. Η πλατφόρμα για τα βραβεία του 2021 δέχεται αιτήσεις από την 1η Μαρτίου και θα είναι ανοιχτή έως τις 30 Απριλίου.

Εικόνα: Gabby K, Pexels
 
 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Οι Ελληνίδες ηγούνται της "κούρσας" των ηλεκτρονικών αγορών στη χώρα

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, στα τέλη του 2020, η διείσδυση του online εμπορίου στην Ελλάδα ήταν 68%, με τα ποσοστά των online καταλανωτών να είναι 69% για τις γυναίκες και 67% για τους άνδρες.

 

Στην έρευνα αναφέρεται επίσης πως για το 2ο εξάμηνο του 2020, 4,6 εκατομμύρια άτομα στην Ελλάδα έκαναν online αγορές και από αυτούς περισσότερα από 2,3 εκατ. ήταν γυναίκες.

Όσον αφορά στο ποσό που υπολογίζεται πως ξοδεύτηκε από τις Ελληνίδες, σύμφωνα με τα στοιχεία, δαπάνησαν το τελευταίο 6μηνο κατά μέσο όρο 736,8 ευρώ σε online αγορές.

 

Το πιο δυναμικό αγοραστικό κοινό μεταξύ των γυναικών, που ψωνίζουν online, είναι στις ηλικίες 35 έως 44 ετών, όπου η διείσδυση των αγορών φτάνει το εντυπωσιακό 94%. Εξίσου, όμως, υψηλά ποσοστά παρατηρούνται και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, αφού το 65% των γυναικών ηλικίας 45-64 ετών αγοράζει online, ενώ ακόμη και στις ηλικίες 55 και άνω το ποσοστό φτάνει στο 53%.

 

Δημοφιλέστερες κατηγορίες για τις Ελληνίδες στις online αγορές τους είναι τα ρούχα, τα καλλυντικά και τα παπούτσια, με ποσοστά 42%, 36% και 34% αντίστοιχα, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι ηλεκτρονικές συσκευές με 24%.

 

Όσον αφορά στους τρόπους πληρωμής, το 40% κάνει χρήση χρεωστικής κάρτας, το 39% δηλώνει ότι προτιμά την αντικαταβολή, το 23% τις ηλεκτρονικές πληρωμές με κύρια το paypal, ενώ πιστωτική κάρτα χρησιμοποιεί το 20%.

 

Εικόνα: Andrew Neel, Pexels
 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Ηλεκτρονικό εμπόριο το 2021: Η πρόκληση της διατήρησης πελατών

Μέσα στη συνεχιζόμενη υγειονομική - και όχι μόνο - κρίση εξαιτίας της πανδημίας, αρκετοί έμποροι έχουν δει αύξηση των πελατών τους - εκτός από τις πωλήσεις τους. Σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά, η πρόκληση για το 2021 είναι να διατηρήσετε αυτούς τους πελάτες πιστούς στην εταιρεία σας, αναπτύσσοντας κατάλληλες στρατηγικές μάρκετινγκ για τις πελατειακές σχέσεις. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται σε όλη την Ευρώπη με αύξηση κατά 30% των εξόδων που σχετίζονται με την οικοδόμηση του customer loyalty.

Συχνά λέγεται ότι η διατήρηση πελατών είναι 5 φορές φθηνότερη από την απόκτηση νέων και ότι το 80% των πωλήσεων βασίζεται στο 20% των υπαρχόντων πελατών. Ενώ αυτά τα στοιχεία μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστούν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μεγάλης αναταραχής που διανύουμε, το γεγονός παραμένει ότι η αφοσίωση των πελατών είναι πραγματικά μια στρατηγική πρόκληση. Τι σημαίνουν όμως "πίστη" και "διατήρηση";

Διατήρηση πελατών

Το ποσοστό διατήρησης πελατών (CRR) είναι ένας δείκτης της ικανότητας μιας εταιρείας να διατηρεί τους πελάτες της. Στην πράξη, αντικατοπτρίζει το ποσοστό των πελατών που παραμένουν πιστοί από μία περίοδο στην επόμενη, συνήθως από το ένα έτος στο άλλο, ή από το ένα οικονομικό έτος στο άλλο.

 

Γιατί να υπολογίσετε το ποσοστό διατήρησης των πελατών σας

Αυτό το ποσοστό αποτελεί πολύτιμο δείκτη για τον υπολογισμό της πραγματικής πίστης των πελατών σας. Σας επιτρέπει επίσης να μετρήσετε την κερδοφορία των σχετικών ενεργειών σας όσον αφορά στο customer loyalty, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Είναι το ίδιο σημαντικό, αν όχι περισσότερο, από το ποσοστό απόκτησης πελατών, όταν πρόκειται για την αξιολόγηση της ανάπτυξης της επιχείρησής σας, ειδικά εάν το επιχειρηματικό σας μοντέλο βασίζεται σε επαναλαμβανόμενες αγορές.

 

Πώς να υπολογίσετε το ποσοστό διατήρησης των πελατών σας

Καταρχάς, πρέπει να αποφασίσετε για μια περίοδο αναφοράς (οικονομικό έτος, ημερολογιακό έτος, σχολικό έτος κ.λπ.). Ο υπολογισμός συνίσταται στην αφαίρεση του αριθμού πελατών στο τέλος της περιόδου (CE) από τους νέους πελάτες (CN) και στη συνέχεια διαιρείτε με τον αριθμό πελατών που είχε η εταιρεία στην αρχή της περιόδου (CS).



Ο τύπος έχει ως εξής: CRR = [(CE - CN) / CS] x 100.
Δηλαδή, το CRR είναι [(Πελάτες στο Τέλος της Περιόδου - Νέοι Πελάτες) / Πελάτες στην Αρχή τής Περιόδου] x 100.

Για παράδειγμα, έστω ότι στην αρχή της περιόδου που υπολογίζετε είχατε 1.000 πελάτες, κατά τη διάρκειά της είχατε παραγγελίες από 500 νέους πελάτες και στο τέλος της ο αριθμός πελατών είναι 1.200.

Τότε, το CRR είναι [(1.200 - 500) / 1.000] x 100 = 70%

 

Ποιο είναι ένα καλό ποσοστό διατήρησης πελατών;

Είναι δύσκολο να συγκρίνουμε τα ποσοστά διατήρησης μεταξύ διαφορετικών ειδών επιχειρήσεων. Θεωρητικά, όσο πιο κοντά στο 100%, τόσο το καλύτερο. Όμως, στην πραγματικότητα, όλα εξαρτώνται από το πόσο συχνά οι πελάτες τείνουν να αγοράζουν τα προϊόντα σας. Ένα e-shop που πωλεί ηλεκτρικές συσκευές, λογικά θα έχει χαμηλότερη τιμή CRR από ένα online σούπερ μάρκετ, ή φαρμακείο, για παράδειγμα.

Η αύξηση του CRR είναι πάντα ένας καλός δείκτης. Εάν διαπιστώσετε ότι μειώνεται, σίγουρα θα πρέπει να επανεξετάσετε τη στρατηγική σας, ειδικά όσον αφορά στο customer loyalty.

 

Πώς μπορείτε να βελτιώσετε το ποσοστό διατήρησης πελατών;

Μέσα στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και εγρήγορση, η πρώτη προτεραιότητα είναι φυσικά ο πελάτης.

Αξιολογήστε την ικανοποίηση των πελατών σας με έρευνες και ερωτηματολόγια και παρακολουθήστε την ηλεκτρονική σας φήμη. Δώστε προσοχή σε ό,τι σκέφτονται και λένε οι πελάτες σας για τον e-shop σας. Εφαρμόστε γρήγορα διορθωτικές λύσεις και ενημερώστε τους πελάτες σας σωστά. Επίσης, εξετάστε το ενδεχόμενο να ρωτήσετε τη γνώμη τους πριν αναπτύξετε μια νέα υπηρεσία, μια νέα σελίδα προϊόντος κ.λπ. Οι πελάτες σας θα αισθάνονται περισσότερο εμπλεκόμενοι.

 

Μια αποτελεσματική στρατηγική

Σύμφωνα με μια μελέτη της McKinsey, το 58% των πελατών, παραδόξως, δεν επωφελούνται από τα προγράμματα loyalty που έχουν εγγραφεί. Το πιο σημαντικό στοιχείο που μαθαίνουμε από αυτόν τον αριθμό, είναι ότι η αφοσίωση των πελατών είναι κάτι περισσότερο από τους... πόντους σε κάποιο πρόγραμμα ανταμοιβής. Πέρα από το αίσθημα της ανταμοιβής, χρειάζεται και αυτό της αναγνώρισης και της εκτίμησης.

Επομένως, πρέπει να σκεφτείτε έναν τρόπο να ανταμείψετε τους πελάτες σας χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που σας έχουν δώσει. Τα γενέθλιά τους, τα αγαπημένα τους αρώματα, τις αγαπημένες τους γεύσεις... Φανταστείτε μια ολόκληρη σειρά εξατομικευμένων ειδικών προσφορών: δωρεάν παράδοση με τη δέκατη παραγγελία τους, ή ειδική έκπτωση για τα γενέθλιά τους, έναν κωδικό προσφοράς μίας χρήσης με το όνομα του πελάτη σε αυτό. Είναι μερικά μόνο παραδείγματα κινήσεων που θα τους κρατήσουν ευχαριστημένους και θα διατηρήσουν την πίστη τους.

 

Το brand σας είναι βασικό πλεονέκτημα

Η επωνυμία σας, η ιστορία της εταιρείας σας, η ιστορία σας, οι υπάλληλοί σας, η τοποθεσία σας. Όλα αυτά είναι σημαντικά στοιχεία που μπορείτε να μοιραστείτε με τους πελάτες σας, οι οποίοι αναρωτιούνται όλο και πιο συχνά για την προέλευση τις αγορές τους. Αυτό που συνέβη στη Γαλλία, για παράδειγμα, κατά το πρώτο lockdown, η δημοτικότητα των γαλλικών προϊόντων που αυξήθηκε κατακόρυφα, καθώς και η υποστήριξη των τοπικών βιβλιοπωλείων, είναι απόδειξη αυτού. Οι πελάτες γνωρίζουν πώς να βοηθήσουν και να υποστηρίξουν μια επιχείρηση.

Πηγή: Prestashop

Εικόνα: Andrea Piacquadio, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Ένας ΑΦΜ για online πωλήσεις σε όλη την ΕΕ από την 1η Ιουλίου

Νέες αλλαγές που θα επιφέρουν απλούστευση στο διασυνοριακό e-commerce, μειώνοντας το διοικητικό του βάρος και συμβάλλοντας στην εμβάθυνση της ενιαίας αγοράς της ΕΕ υπόσχεται ο ενιαίος ΑΦΜ για την Ευρώπη.

Με το ισχύον καθεστώς, για τις εξ αποστάσεως ενδοκοινοτικές πωλήσεις αγαθών προς τελικούς καταναλωτές που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη, οι επιχειρήσεις της ΕΕ οφείλουν να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου και να αποδίδουν ΦΠΑ στο κράτος-μέλος του καταναλωτή, όταν οι πωλήσεις τους υπερβαίνουν το όριο της εξ αποστάσεως πώλησης, που ορίζεται σε 35.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ, ανάλογα με το κατώτατο όριο που ισχύει σε κράτος μέλος της Ε.Ε.

Με το νέο πλαίσιο, το παραπάνω όριο καταργείται και οι επιχειρήσεις θα μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου ΦΠΑ σε ένα μόνο κράτος μέλος, να υποβάλλουν σε αυτό δηλώσεις ΦΠΑ, καθώς και να καταβάλλουν τον ΦΠΑ που οφείλεται σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.

 

Προς διευκόλυνση των πολύ μικρών επιχειρήσεων, θα συνεχίσει να υφίσταται υπό προϋποθέσεις το κατώτατο ετήσιο όριο των 10.000 ευρώ, μέχρι το οποίο ο ΦΠΑ οφείλεται στο κράτος-μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένη η επιχείρηση.

 

Οι νέες τροποποιήσεις της Οδηγίας του ΦΠΑ αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου 2021, με σκοπό να διευκολύνουν τις διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ επιχείρησης και τελικού καταναλωτή – μη υποκείμενου στον φόρο (B2C).

 

Οι ρυθμίσεις αυτές εκτιμάται ότι θα απλουστεύσουν τις υποχρεώσεις ΦΠΑ των επιχειρήσεων που ασκούν διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, θα μειώσουν το διοικητικό τους βάρος και θα συμβάλουν στην εμβάθυνση της ενιαίας αγοράς της Ε.Ε.

 
Εικόνα: Mikhail Nilov, Pexels
 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search