eCommerce

Έρευνα Eurostat: Το παρόν και το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη

Οι τελευταίοι 12 μήνες χαρακτηρίστηκαν από την πανδημία της COVID-19 και τα μέτρα περιορισμών σε ολόκληρη την ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών. Επιπλέον, ορισμένες αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών υποδηλώνουν ότι η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.

Αυτή η τάση επιβεβαιώνεται από την έρευνα της Eurostat για το 2020 σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στα νοικοκυριά και από μεμονωμένους πολίτες, η οποία περιλαμβάνει μια ειδική ενότητα για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Κατά τους τελευταίους 12 μήνες πριν από την έρευνα του 2020, το 89% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχαν χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο, το 72% των οποίων είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση.

Συνολικά, οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στον πληθυσμό με πρόσβαση στο Internet σε σύγκριση με το 2019 (ήταν 68% των χρηστών του Διαδικτύου) και κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2015 (ήταν 62%).

 

Πού χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό εμπόριο;



Όσον αφορά στα ποσοστά ανά κράτος μέλος της ΕΕ, περισσότεροι από 8 στους 10 χρήστες διαδικτύου στις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία (90%), τη Γερμανία (87%), τη Σουηδία (86%) και την Ιρλανδία (81%) είχαν αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου τους 12 μήνες πριν από την έρευνα.

Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είχε πραγματοποιήσει αγορές στο Διαδίκτυο στη Βουλγαρία (42%), στη Ρουμανία (45%) και στην Ιταλία (49%, στοιχεία 2019). Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις αγορές μέσω Διαδικτύου μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου σημειώθηκαν στη Ρουμανία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), στην Τσεχία και την Κροατία (και οι δύο +25 ποσοστιαίες μονάδες) καθώς και στην Ουγγαρία (+23 ποσοστιαίες μονάδες).

Όσον αφορά στην Ελλάδα, πρόσβαση στο Internet έχει το 79% του πληθυσμού της ηλικιακής ομάδας 16-74 και αγορές έκανε το 46%.

 

Τι είδους προϊόντα αγοράζουν οι καταναλωτές;



Τους 3 μήνες πριν από την έρευνα, οι πιο συνηθισμένες διαδικτυακές αγορές ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (με παραγγελία από το 64% όσων αγοράζουν online). Aκολουθούν οι ταινίες ή σειρές ως υπηρεσία ροής ή λήψεις (streaming και downloads, 32%), οι παραγγελίες έτοιμου φαγητού (29%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού και προϊόντα κηπουρικής (28%), καλλυντικά και προϊόντα ευεξίας (27%), έντυπα βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες (27%), υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ (26%) και μουσική, ως υπηρεσία ροής ή λήψεις (26%).

 

Στην 22η θέση η Ελλάδα στο σύνολο των 27 της ΕΕ, όσον αφορά στο ποσοστό ιδιωτών που έκαναν online αγορές το 2020.
Πηγή: eurostat

 

Τα προβλήματα των καταναλωτών 



Κοιτάζοντας τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους, καταρχήν, το 71% των χρηστών δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα. Τα προβλήματα που συναντώνται συχνότερα από τους διαδικτυακούς αγοραστές της ΕΕ σχετίζονται με πιο αργές παραδόσεις από ό, τι είχε αναφερθεί κατά την πραγματοποίηση της αγοράς (17%). Περίπου το 8% είχε προβλήματα με τη μορφή τεχνικής αστοχίας ενός e-shop κατά την παραγγελία ή την πληρωμή, ενώ το 8% παρέλαβε λάθος ή κατεστραμμένα αγαθά ή υπηρεσίες.

Συνολικά, ο κύριος λόγος για τη μη αγορά στο διαδίκτυο, είναι η προτίμηση των πελατών να ψωνίζουν αυτοπροσώπως για να δουν τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν, λόγω της πίστης στο κατάστημα, ή απλώς από συνήθεια (73%). Όσον αφορά στις διασυνοριακές αγορές, παραμένουν υψηλότερες μεταξύ των χρηστών ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών, με το 34% να έχει αγοράσει ένα προϊόν από ένα κατάστημα της ΕΕ και το 24% - από ένα κατάστημα εκτός ΕΕ. Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των πελατών είχε επιλέξει να αγοράσει διαδικτυακά από εθνικούς πωλητές, συνολικά το 90% από όλες τις ηλικιακές ομάδες.

 

Μελλοντικές προβλέψεις



Τα στοιχεία που παρουσίασε η Eurostat κατέδειξαν μια σημαντική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου την προηγούμενη χρονιά, η οποία οφείλεται τόσο στους περιορισμούς της COVID-19, αλλά και στις αλλαγές στις προτιμήσεις των χρηστών, όπως και στην αυξημένη ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και σε αυτό συμφωνεί και η πλειονότητα των 19 εθνικών ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, οι οποίες τον Ιανουάριο συμμετείχαν σε μία έρευνα του Ecommerce Europe για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη, σχετικά με τον αντίκτυπο της πανδημίας.

Σύμφωνα με τα μέλη του Ecommerce Europe, η ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων στην Ευρώπη θα οδηγήσει σε συνεχή ανάπτυξη το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο γίνεται ολοένα και πιο ισχυρό. Σύμφωνα με την έρευνα, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένει επιπλέον αύξηση των πωλήσεων προϊόντων το 2021 και μία πιθανή αύξηση στις πωλήσεις υπηρεσιών, ανάλογα με την αυστηρότητα των μέτρων της COVID-19.

Εικόνα: Andrea Piacquadio, Pexels


 

Μοιραστείτε το άρθρο.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Έναρξη στην Ευρώπη για τα Facebook Shops - το Ηνωμένο Βασίλειο η πρώτη χώρα

Τα Facebook Shops, ή τα Καταστήματα Facebook επί το ελληνικότερο, είναι ένα μέρος στην εφαρμογή τού Facebook, για την εύρεση επιχειρήσεων και την αναζήτηση προϊόντων. Η νέα αυτή υπηρεσία του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου είναι πλέον διαθέσιμη στους χρήστες του Ηνωμένου Βασιλείου, καθιστώντας το την πρώτη ευρωπαϊκή αγορά όπου ξεκινά αυτή η λειτουργία.

Ο ίδιος ο Zuckerberg είχε ανακοινώσει την υπηρεσία τον περασμένο Μάιο, ενώ λίγους μήνες αργότερα, τον Αύγουστο, παρουσιάστηκε επίσημα η υπηρεσία, που δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να πουλάνε απευθείας μέσα από την πλατφόρμα του Facebook. Τότε, ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία στις ΗΠΑ και λανσάρισε έναν συμπληρωματικό προορισμό αγορών στο Instagram, το Instagram Shop.

Πλέον, μετά τις ΗΠΑ τα Facebook Shops είναι επίσης διαθέσιμα σε χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως επίσης και τον Καναδά. Μέσα στην υπηρεσία, τόσο οι μεγάλες εταιρείες, όσο και οι μικρές επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, μπορούν να απευθυνθούν σε νέους πελάτες, αφού πρακτικά, οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να ανοίξει μια εικονική βιτρίνα, ένα κατάστημα στην πλατφόρμα.

Δείτε περισσότερα για τη νέα υπηρεσία στις ελληνικές σελίδες βοήθειας του Facebook.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


BestPrice Customer Review Awards για 4η συνεχή χρονιά

Το BestPrice.gr απονέμει για 4η συνεχή χρονιά τα BestPrice Customer Review Awards στα ηλεκτρονικά καταστήματα που ξεχώρισαν για την εξυπηρέτησή τους, με βάση την εμπειρία των χρηστών του.

Τα BestPrice Customer Review Awards είναι ένα ετήσιο πρόγραμμα επιβράβευσης των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων για την ποιότητα εξυπηρέτησης που παρέχουν στους πελάτες τους. Για την ανάδειξη των καλύτερων ηλεκτρονικών καταστημάτων υπολογίζεται ο μέσος όρος βαθμολογίας των αξιολογήσεων από τους χρήστες το προηγούμενο έτος, λαμβανοντας υπόψη τόσο τον συνολικό αριθμο αξιολογήσεων όσο και το πλήθος τυχόν αρνητικών αξιολογήσεων.

 

Φέτος, 121 ηλεκτρονικά καταστήματα διακρίθηκαν συγκεντρώνοντας μέσο όρο βαθμολογίας χρηστών πάνω από 4, με άριστα το 5. Αξίζει να σημειωθεί ότι το BestPrice.gr επισκέπτονται σε μηνιαία βάση περισσότεροι από 4 εκατομμύρια χρήστες, ενώ συνεργάζεται με περισσότερα από 2.600 ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σε μια περίοδο, λοιπόν, που οι ηλεκτρονικές παραγγελίες καταλαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των συνολικών αγορών ενός νοικοκυριού, το BestPrice.gr σε βοηθάει να ανακαλύψεις ηλεκτρονικά καταστήματα που αξίζουν την εμπιστοσύνη σου.

Περισσότερες πληροφορίες για τα BestPrice Customer Review Awards καθώς και η πλήρης λίστα των καταστημάτων είναι διαθέσιμες στον ακόλουθο σύνδεσμο www.bestprice.gr/customer-review-awards

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Καθοριστικής σημασίας η εμπειρία παράδοσης προϊόντων για το 85% των Ελλήνων

Οι ραγδαίες αλλαγές που σε παγκόσμιο επίπεδο προκάλεσε η πανδημία της COVID-19, ανάγκασε τις επιχειρήσεις να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν και αλληλοεπιδρούν με τους πελάτες, τους υπαλλήλους και συνεργάτες τους, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιες λειτουργούν.

Η έρευνα "Me, My life, My Wallet" της KPMG σε περισσότερους από 18.000 καταναλωτές σε 16 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αναδεικνύει τις νέες τάσεις στις αγορές και τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις πρέπει να επαναπροσδιορίσουν την προσέγγιση τους, ώστε να ικανοποιήσουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών.

Η αγοραστική εμπειρία ψηφιοποιείται, τα δεδομένα έρχονται στο προσκήνιο και η εξατομίκευση αποκτά κομβικό ρόλο. Η παράδοση των προϊόντων γίνεται μείζον κομμάτι της όλης διαδικασίας, ενώ οι οκτώ στους δέκα πολίτες θεωρούν ότι η προσωποποιημένη πληροφόρηση ενισχύει την πιστότητα και ενδυναμώνει τη σχέση με μια εταιρεία, καθώς αυτή η σχέση δεν γίνεται πλέον με φυσικό τρόπο.

Διεθνώς, το 36% των καταναλωτών επιθυμεί από τις εταιρείες να περιορίσουν και να επιλύσουν τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις που σχετίζονται με την παράδοση προϊόντων, ενώ το 49% έχει περιορίσει τις αγορές (έναντι αποταμίευσης) λόγω της αβεβαιότητας και της αναστολής εργασίας που ισχύει σε πολλές χώρες.

 

Στην Ελλάδα, σχεδόν το 85% των καταναλωτών θεωρεί ότι ο τρόπος και η ευκολία παράδοσης των προϊόντων, όταν η αγορά γίνεται ηλεκτρονικά, παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του. Επίσης, οι Έλληνες περιμένουν πλέον περισσότερα από τις επιχειρήσεις με τις οποίες αλληλεπιδρούν. Εξατομικευμένες υπηρεσίες, απλότητα και αβίαστες εμπειρίες αγορών βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των προτιμήσεών τους, έναντι της αφοσίωσης σε μία μάρκα ή την τιμή των προϊόντων. ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας.ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας.ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας.ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας.ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας.ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας.ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας. ιεράρχηση της ευκολίας έναντι της αφοσίωσης και της τιμής της επωνυμίας.εεφε

 

Το 80% των καταναλωτών διεθνώς προτιμά να αγοράζει από εταιρείες των οποίων οι δράσεις συμπίπτουν με τις απόψεις και τις αξίες τους και προάγουν την εταιρική υπευθυνότητα. Ακόμη πιο εντυπωσιακό, είναι το γεγονός ότι το 90% των καταναλωτών είναι πρόθυμο να αγοράσει ακριβότερα το ίδιο προϊόν από εταιρείες που συνεισφέρουν στην κοινωνία.

 

"Η σε βάθος γνώση των πελατών και των αναγκών τους θα είναι κρίσιμης σημασίας για τις επιχειρήσεις σε αυτή τη νέα εποχή προκειμένου να ανταποκριθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα νέα δεδομένα, να επιβιώσουν σήμερα και να αναπτυχθούν αύριο", αναφέρει ο Τάσος Πάντος, Senior Manager και Management Consulting της KPMG στην Ελλάδα.

 

Δείτε περισσότερα και κατεβάστε την έρευνα από το home.kpmg/gr

Εικόνα: Pavel Danilyuk, Pexels
 
 
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
 
 
 
 


Συνεργασία GRECA και DHL για την υποστήριξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Η DHL Express Ελλάδας υποστηρίζει έμπρακτα τον κλάδο του e-Commerce μέσω της συνεργασίας της με τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GR.EC.A, ανακοινώνοντας τη στρατηγική συνεργασία τους, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας.

Ο ηγέτης των Ταχυμεταφορών παγκοσμίως έχοντας παρουσία σε περισσότερες από 220 χώρες του κόσμου & κατέχοντας υψηλή τεχνογνωσία, γίνεται πλέον αρωγός στην προσπάθεια του GR.EC.A για την επίτευξη συνεργιών μεγάλης κλίμακας προκειμένου από κοινού να αναπτύξουν και να βελτιώσουν τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσα από τις δράσεις που θα αναπτύξουν το επόμενο διάστημα.

 

Καθώς ο τομέας των Ταχυμεταφορών αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του ηλεκτρονικού εμπορίου και είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες ανάπτυξης, μιας και είναι το μοναδικό σημείο επαφής με τους πελάτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων, υπό την έννοια της φυσικής εγγύτητας.

Οι δύο οργανισμοί, οδηγούμενοι από την επιθυμία για την ανάπτυξη στενών σχέσεων μεταξύ τους και έχοντας τη βεβαιότητα ότι η συνεχής και μόνιμη συνεργασία θα συμβάλει στην καλύτερη αντιμετώπιση των προκλήσεων που απασχολούν τον χώρο, θα επικεντρώσουν το ενδιαφέρον και τις ενέργειές τους τόσο στην εκπαίδευση των επαγγελματιών στις νέες λύσεις, όσο και στην βέλτιστη αξιοποίησή τους, αναδεικνύοντας τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα των λύσεων αυτών μέσα από το πρόγραμμα GR.EC.A Friday’s Workshops.

Τα GR.EC.A Friday’s Workshops αποτελούν μία πρωτοβουλία του GR.EC.A., η οποία ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια και η ως τώρα πορεία της έχει στεφθεί με μεγάλη επιτυχία. Βασικός στόχος τους είναι η εκπαίδευση των επαγγελματιών πάνω σε επίκαιρα θέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου -αλλά και γενικότερα του ηλεκτρονικού επιχειρείν- όπως το web και mobile development, τα analytics, τα logistics και τις μεταφορές, τις ηλεκτρονικές πληρωμές, το ψηφιακό marketing κ.α.

Πέραν της εκπαίδευσης, θα παρουσιάζονται λύσεις και εργαλειοθήκες στους συμμετέχοντες με σκοπό την δημιουργία ενός knowledge hub σχετικά με τις υπηρεσίες που υπάρχουν διαθέσιμες σήμερα στο οικοσύστημα του ηλεκτρονικού εμπορίου καθώς και η ανάδειξη καλών πρακτικών, όπου σε κάθε workshop ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα παρουσιάζει το δικό του success story και τα βήματα που ακολούθησε μέχρι την επιτυχία.

O Μιχάλης Παγωμένος, Διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ, DHL Express Ελλάδας δήλωσε:“Αφήνουμε πίσω μία ιδιαίτερη χρονιά, στην οποία το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε αναμφίβολα πρωταγωνιστικό ρόλο. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα ανά τον κόσμο βρέθηκαν στο προσκήνιο του λιανεμπορίου, οι καταναλωτές «εκπαιδεύτηκαν» ταχύτατα στο μοναδικό τρόπο εμπορικής αλληλεπίδρασης που διέθεταν, ενώ ο κλάδος μας, ο κλάδος των Ταχυμεταφορών, έπαιξε αναμφίβολα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ελληνικό αλλά και το διασυνοριακό εμπόριο. Τα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα αναπτύχθηκαν μέσα από μία μοναδική ευκαιρία εξωστρέφειας στις αγορές του κόσμου και η DHL Express ήταν παρούσα προκειμένου να ανταποκριθεί με ταχύτητα και ευελιξία στις νέες απαιτήσεις των καιρών. Προτάσσοντας την υγεία των εργαζομένων μας και στη συνέχεια την άριστη και αδιάλειπτη εξυπηρέτηση του πελάτη και με όπλα την εξειδίκευση και τεχνογνωσία των ανθρώπων μας, τις προηγμένες διαδικασίες και τις ηλεκτρονικές εφαρμογές μας, οι προηγούμενοι μήνες ήταν μόνο η αρχή μιας πορείας ανέλιξης για τα ηλεκτρονικά καταστήματα της Ελλάδας, σε κάθε γωνιά του κόσμου. Είμαι υπερήφανος και ευτυχής που σε αυτή την πορεία θα έχουμε συνοδοιπόρο τον GR.EC.A, έναν Σύνδεσμο που έχει αποδείξει εμπράκτως τη στήριξή του στου εμπόρους του διαδικτύου αλλά και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του τελικού πελάτη-καταναλωτή.”



Η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη, Πρόεδρος του GR.EC.A δήλωσε: “Το 2020 αποτέλεσε μια χρονιά ορόσημο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Οι ρυθμοί στους οποίους έπρεπε να κινηθεί όλη η αλυσίδα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν ήταν ταχείς. Αναπόσπαστο κομμάτι της επιτυχίας του κλάδου αποτελούν οι διαδικασίες μεταφοράς και logistics. Για τον GRECA είναι χαρά μας που συνάπτουμε συνεργασία με μια από τις πιο σημαντικές εταιρείες του χώρου των μεταφορών, την DHL. Μαζί θα προσπαθήσουμε να εκπαιδεύσουμε την αγορά και να κινηθούμε στην επόμενη μέρα.”

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


eMarketer: Πρώτη στον κόσμο η Κίνα στο e-commerce

Ένα εντυπωσιακό ορόσημο θα επιτύχει το 2021 η Κίνα, καθώς θα γίνει η πρώτη χώρα παγκοσμίως, όπου η αξία των online πωλήσεων θα υπερβεί αυτή των αγορών στα φυσικά καταστήματα. Η Κίνα θα διατηρήσει - και φέτος - τον ρόλο της παγκόσμιας υπερδύναμης στο e-commerce, όσον αφορά την αξία των πωλήσεων.

Η εξαιρετικά ώριμη ψηφιακά αγορά της Κίνας θα γίνει η πρώτη στην παγκόσμια ιστορία, όπου το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων θα υπερκεράσει το φυσικό. Για την ακρίβεια, το 2021, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις λιανικής θα αντιπροσωπεύουν το 52,1% του συνόλου των πωλήσεων στη χώρα. Η επίδοση αυτή είναι βελτιωμένη κατά 7,3% έναντι της αντίστοιχης περσινής, όταν οι online πωλήσεις αντιστοιχούσαν ποσοστιαία στο 44,8%.

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας eMarketer, η πορεία του e-commerce στην κινεζική αγορά προδιαγράφεται εξίσου εντυπωσιακή και σίγουρα εκτείνεται πέραν της τρέχουσας χρήσης. Συγκεκριμένα, για το 2022 η αξία των online πωλήσεων θα αυξηθεί εκ νέου, κατά 11% και θα φτάσει να αντιπροσωπεύει ποσοστό 55,6% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στη χώρα, ανερχόμενες στο ιλιγγιώδες ποσό των 3 τρισ δολλαρίων.

 

Προφανώς και η πανδημική κρίση έχει παίξει κομβικό ρόλο στη διεύρυνση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων στη χώρα, το οποίο, ωστόσο και προ COVID-19, ήταν πανίσχυρο. Οι Κινέζοι πολίτες έχουν μακρά παράδοση στις online αγορές, με τάσεις, όπως για παράδειγμα το εμπόριο μέσα από πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, να είναι εξαιρετικά διαδεδομένες.

 

Ισχυρό, αλλά σε σαφώς μικρότερο βαθμό, είναι το online κανάλι πώλησης και στη Νότιο Κορέα, η οποία ωστόσο, ακολουθεί την Κίνα με μεγάλη διαφορά. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στη χώρα θα αντιπροσωπεύουν φέτος λιγότερο από ένα τρίτο των πωλήσεων σε φυσικά καταστήματα και συγκεκριμένα το 28,3%.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr

Εικόνα: Anete Lusina, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Skroutz: Νέα οργανωτική δομή και ενίσχυση της διοικητικής ομάδας

Το Skroutz, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα, προχωρά σε νέα οργανωτική δομή και ενίσχυση της διοικητικής ομάδας στο πλαίσιο της συνεχούς εταιρικής εξέλιξης και με στρατηγικούς στόχους την ενδυνάμωση της αναπτυξιακής πορείας και την ανταπόκριση στη σημαντική άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Συγκεκριμένα, στη διοικητική ομάδα του Skroutz εντάσσονται ο κ. Γιάννης Αλιβιζάτος στη θέση του Chief Operations Officer (COO) και ο κ. Κώστας Κοντογιάννης ως Chief Financial Officer (CFO). Επιπλέον, ο κ. Απόλλων Οικονομόπουλος και ο κ. Χρήστος Τροχαλάκης αναλαμβάνουν τις θέσεις του Chief Information Officer (CIO) και του Chief Technology Officer (CTO) αντίστοιχα μετά από εσωτερική αναβάθμιση.

Ο κ. Γιάννης Αλιβιζάτος φέρνει διεθνή εμπειρία ως νέος COO του Skroutz, καθώς προέρχεται από το Deliveroo, ένα από τα μεγαλύτερα food delivery marketplaces παγκοσμίως με έδρα το Λονδίνο, όπου διετέλεσε χρέη Γενικού Διευθυντή του Deliveroo Editions (cloud kitchen project σε 8 χώρες) και Διευθυντής Στρατηγικής. Προηγουμένως, ήταν μέλος της ιδρυτικής ομάδας και Vice President of Operations & Finance στην Doppler Labs, εταιρία hardware στη Νέα Υόρκη, ΗΠΑ, ενώ έχει επίσης εργαστεί στη συμβουλευτική Βain & Company στο Σαν Φρανσίσκο, ΗΠΑ. Ο Γιάννης Αλιβιζάτος έχει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού από το Brown University και είναι κάτοχος MSc σε Management από το Stanford University στις ΗΠΑ.

Ο κ. Κώστας Κοντογιάννης, ο νέος CFO, πριν την ένταξή του στην ομάδα του Skroutz, είχε εργαστεί για συνολικά 6 έτη στην PwC Greece και στη Mazars Greece. Είναι μέλος της Ένωσης Ορκωτών Λογιστών (ACCA) και μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ορκωτών Λογιστών (SOEL). Είναι κάτοχος MSc in Applied Accounting and Auditing από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και πτυχίου Οικονομικών από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Ο κ. Απόλλων Οικονομόπουλος, νέος CIO, εντάχθηκε στο Skroutz το 2012. Είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη της μικρής αρχικά ομάδας του infrastructure στο σημερινό Platform Division που διαχειρίζεται τις λειτουργίες IT, τις περισσότερες υπηρεσίες production και την κυβερνοασφάλεια του Skroutz. Έχει εργαστεί στο Ελληνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας (GRNET). Είναι κάτοχος πτυχίου Μηχανολόγου Μηχανικού από το ΕΜΠ.

Ο κ. Χρήστος Τροχαλάκης, πλέον νέος CTO, ξεκίνησε να εργάζεται στο Skroutz το 2009 και αποτελεί ένα από τα παλαιότερα στελέχη της εταιρίας με αντικείμενο θέματα συστημάτων και αρχιτεκτονικής. Έχει σπουδάσει Μηχανικός Η/Υ στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Ο κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου, Συνιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος του Skroutz, επεσήμανε ότι «Το Skroutz μεγαλώνει και εξελίσσεται. Πλέον με περισσότερους από 450 εργαζομένους, επενδύουμε στην εταιρική μας εξέλιξη και επιταχύνουμε την αναπτυξιακή μας πορεία, προσελκύοντας καταξιωμένα στελέχη από την αγορά και αξιοποιώντας το ταλέντο των ανθρώπων μας σε επιτελικές θέσεις. Καλωσορίζουμε τα νέα στελέχη στη διοικητική ομάδα και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία».

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Ξεκινά το πρόγραμμα επιδότησης για νέα και υφιστάμενα e-shop

Ξεκινά στις 22 Φεβρουαρίου η υποβολή αιτήσεων για τη νέα Δράση του ΕΠΑνΕΚ "e-λιανικό", που έχει σκοπό την επιχορήγηση μικρομεσαίων επιχειρήσεων για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος.

Δικαιούχοι της δράσης, είναι μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου (κύριος ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα), διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για τουλάχιστον μία ημέρα, από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά.

Η νέα Δράση έχει προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ και επιδοτούνται δαπάνες μέχρι 5.000 ευρώ για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος των επιχειρήσεων λιανεμπορίου και αναμένεται να ωφεληθούν περισσότερες από 18.000 επιχειρήσεις του κλάδου. Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε υφιστάμενες, εφόσον έχουν συσταθεί έως και την 30/09/2019 και νεοσύστατες εφόσον έχουν συσταθεί μετά την ημερομηνία αυτή.

Πιο συγκεκριμένα, οι επιδοτήσεις που προβλέπονται είναι:

  • Έως 5.000 ευρώ σε κάθε επιχείρηση με διακριτό ΑΦΜ για την απόκτηση εξοπλισμού πληροφορικής και την υλοποίηση άυλων ενεργειών (λογισμικό/υπηρεσίες) με σκοπό την ανάπτυξη και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος.
  • Έως 1.500 ευρώ για αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος εφόσον η επιχείρηση το διέθετε ήδη πριν τις 18/3/2020.

 

 

Οι επιδοτούμενες δαπάνες είναι:

1. Εξοπλισμός Πληροφορικής (μόνο για νέα ηλεκτρονικά καταστήματα και έως 30% του Προϋπολογισμού)

  • Εξυπηρετητές /διακομιστές (server) για  τη φιλοξενία εφαρμογών - λογισμικού απαιτούμενου για την δημιουργία/αναβάθμιση και λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με τα συνοδευτικά στοιχεία  του (πληκτρολόγια, οθόνη, κλπ.) και το απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα. Επιτρέπεται και η απόκτηση με τη μορφή του Infrastructure as a Service (IAAS). Στην περίπτωση απόκτησης με την μορφή Infrastructure as a Service (IAAS), επιλέξιμο είναι το κόστος για ένα έτος.
  • Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (Desktop/Laptop).
  • 'Aλλος τεχνολογικός εξοπλισμός σχετικός με την δημιουργία/αναβάθμιση και την λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (π.χ. εξοπλισμός Δικτύου, Bar code readers, εκτυπωτές, κλπ.). Δεν είναι επιλέξιμη η δαπάνη προμήθειας tablets , συσκευών κινητής τηλεφωνίας και τηλεοράσεων.

2. Λογισμικό

  • Υπηρεσίες σχεδιασμού, ανάπτυξης και διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop - θα λειτουργεί σε 2 γλώσσες, καθώς και σε περιβάλλον κινητών συσκευών – mobile responsive ή dedicated mobile version και θα ενσωματώνει λειτουργίες παραγγελειοληψίας (καλάθι), αποθήκης (ποσότητα ειδών) και ασφαλών ηλεκτρονικών πληρωμών (redirect σε τραπεζικό περιβάλλον).
  • Επιλέξιμη δαπάνη είναι και η αγορά λογισμικού με την μορφή Software as a Service (SaaS) εφόσον είναι απαραίτητη για την λειτουργία του e-shop. Στην περίπτωση απόκτησης με την μορφή Software as a Service (SAAS), επιλέξιμο είναι το κόστος για ένα έτος.
  • Ανάπτυξη ή/και πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας.

 

Οι δαπάνες είναι επιλέξιμες από την 18η Μαρτίου 2020 και μετά.

Ημερομηνία Έναρξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: 22/02/2021 και ώρα 13:00

Ημερομηνία Λήξης Ηλεκτρονικής Υποβολής: 24/03/2021και ώρα 15:00.

 

Δείτε περισσότερα στο www.antagonistikotita.gr

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Ετήσια αύξηση 262% στα online supermarket στην Ελλάδα το 2020

Ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του Online Supermarket στη χώρα μας, καθώς το 2020 κατέγραψε αύξηση 262% και έφτασε τα €163εκ σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ. Τα νούμερα αυτά δημοσιεύτηκαν σήμερα στο ετήσιο report της Convert Group, της καινοτόμου Ελληνικής εταιρείας που καθοδηγεί παγκοσμίως τον κλάδο μετρήσεων για καταναλωτικά αγαθά και φάρμακα που πωλούνται οnline. Τα στελέχη της εταιρείας δηλώνουν εντυπωσιασμένα από τον ασυγκράτητο ρυθμό ανάπτυξης του καναλιού, καθότι τον Ιούλιο του 2020 είχαν κάνει πρόβλεψη για €100εκ. ετήσιο τζίρο στο κλάδο του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το eRetail Audit, η πλατφόρμα της Convert Group που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από εκατοντάδες λιανεμπόρους και προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών και φαρμάκων, ο ασυγκράτητος ρυθμός ανάπτυξης των Online Supermarket στην Ελλάδα κορυφώθηκε το Δεκέμβριο όπου καταγράφηκε αύξηση 669% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020.

Στα στοιχεία συμπεριελήφθησαν για πρώτη φορά και οι  πλατφόρμες delivery που ξεκίνησαν εντός του 2020 να υποδέχονται παραγγελίες super market, οι οποίες συνετέλεσαν εν μέρη και στην μεγάλη αύξηση που παρατηρήθηκε στο κλείσιμο της χρονιάς. Αυτές είναι το box.gr (συνεργάζεται με Κρητικό και Μασούτη), το delivery.gr (συνεργάζεται με ΑΒ Βασιλόπουλο) και το efood.gr (συνεργάζεται με τον Σκλαβενίτη) το οποίο μπήκε μάλιστα πρώτο στο κανάλι. Συνολικά στην καινοτόμο ανταλλαγή στοιχείων μέσω του eRetail Audit  συνεργάζονται όλοι οι παίκτες που δραστηριοποιούνται αυτή την στιγμή στο κανάλι του οnline supermarket, εκτός των e-fresh.gr και Market In. 

Το μερίδιο αγορών σε αξία που οι Έλληνες πραγματοποιούν στα online supermarket αντί των φυσικών καταστημάτων έφτασε το 2020 στο 1,8%, δηλαδή τετραπλασιάστηκε σε σχέση με το 0,4% του 2019. Τα στελέχη της Convert Group δήλωσαν ότι το ποσοστό αυτό είναι μεν μικρό, αλλά θα αναρριχηθεί πολύ γρήγορα τα επόμενα χρόνια στο 16% που κατέγραψε η Μεγάλη Βρετανία το 2020.

Μαζί με τη μεγάλη αλλαγή στην εικόνα του κλάδου λόγω του Κορονοϊού, παρατηρήθηκε και αλλαγή στο προφίλ του καταναλωτή. Οι καταναλωτές φαίνεται πως έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα online supermarket, προσθέτοντας στο καλάθι τους κατηγορίες πρώτης ανάγκης όπως φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα, που μέχρι και το 2019 δεν ήταν στις κύριες προτιμήσεις τους. Η αλλαγή αυτή φαίνεται πως είναι αμφίδρομη, από τη μία με τους καταναλωτές πιο εξοικειωμένους, από την άλλη με τα online supermarket πιο προετοιμασμένα μετά την πρώτη ειδικά καραντίνα, τόσο σε χρόνους παράδοσης όσο και σε υποδομές. Το αποτέλεσμα; Τα φρέσκα τρόφιμα σημείωσαν αύξηση 486% κατά τους μήνες της πρώτης καραντίνας (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος) και 658% κατά τους μήνες της δεύτερης καραντίνας (Οκτώβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος), συγκριτικά με τα αντίστοιχα διαστήματα του 2019. Η υποκατηγορία μάλιστα με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ήταν το τυρί με +565% στο δεύτερο τρίμηνο και +761% στο τέταρτο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.


 
Μελετώντας όλες τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2020, παρατηρούμε τις παρακάτω μεταβολές σε σχέση με το 2019: +494% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +446% σε φρέσκα τρόφιμα, +420% σε προϊόντα αρτοποιίας, +397% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +363% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +337% σε ποτά και αναψυκτικά, +302% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +233% σε προϊόντα για κατοικίδια και +88% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά. 

Ανάμεσα στα ευρήματα του Report της Convert Group είναι και το γεγονός πως το μέσο ηλεκτρονικό "καλάθι του νοικοκυριού" μειώθηκε σε αξία από τα €100 στην αρχή του χρόνου στα €80 στο τέλος του χρόνου. Αυτό συνέβη επειδή οι καταναλωτές είχαν σκοπό περισσότερο την άμεση κατανάλωση και λιγότερο το στοκάρισμα προϊόντων σε προσφορά, οπότε και πραγματοποιούσαν πιο συχνά οnline παραγγελίες. Επίσης οφείλεται στο ότι οι online παραγγελίες από τις πλατφόρμες delivery έχουν αισθητά μικρότερη αξία. Τέλος αξιοσημείωτο είναι ότι την μάχη του ηλεκτρονικού ραφιού κερδίζουν συνεχώς τα επώνυμα προϊόντα έναντι των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας καθότι το μερίδιό αξίας των τελευταίων στο ηλεκτρονικό καλάθι έχει μειωθεί από το 14,2% το 2017 στο 12,1% το 2020.
 
Η Convert Group δημοσίευσε τη δωρεάν εκδοχή του Ετήσιου Report της για τον κλάδο του Online Super Μarket στη διεύθυνση https://convertgroup.com/insights. Ολόκληρο το Report των 30 σελίδων διατίθεται προς πώληση για κάθε ενδιαφερόμενο στην τιμή των 945 Ευρώ.

Εικόνα: Mehrad Vosough, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


Αν θέλετε πιστούς πελάτες χτίστε μακρόπνοες σχέσεις μαζί τους

Τα επιτυχημένα brands και γενικότερα οι επιτυχημένες εταιρείες δημιουργούν μακρόπνοες σχέσεις με τους πελάτες τους. Αυτή η στρατηγική είναι κρίσιμη στην ανάπτυξη μιας εταιρείας. Όμως, εκτός από ειδικές προσφορές και ειδική μεταχείριση, πρέπει να γίνουν πολλά περισσότερα. Απαιτείται σωστή υποστήριξη, διαφάνεια και επικοινωνία.

Η αξία του κύκλου ζωής ενός πελάτη (πιθανώς έχετε συναντήσει το όρο ως LTV ή CLV) είναι μια σημαντική μέτρηση για τις επιχειρήσεις και αντικατοπτρίζει το μέσο χρηματικό ποσό που ένας καταναλωτής ξοδεύει σε μια εταιρεία, για όσο αγοράζει από εκείνη.



Αυτό που συμβαίνει μετά την πρώτη του αγορά, η εμπειρία του, καθορίζει εάν ένας πελάτης θα γίνει αφοσιωμένος αγοραστής. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να "κερδίσετε" έναν πελάτη, ξεκινώντας από το πακέτο που θα παραλάβει το προϊόν που αγόρασε, αλλά κυρίως, κατά τη διάρκεια χρήσης του προϊόντος ή της υπηρεσίας.



Δείτε παρακάτω επτά τρόπους για την ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες. Μεταξύ αυτών, σίγουρα θα βρείτε κάποιους που ταιριάζουν με τη δική σας επιχείρηση.

Δημιουργήστε ροές περιεχομένου μέσω e-mail, βίντεο ή δημοσιεύσεων

Για παράδειγμα, εταιρείες στο χώρο των έξυπνων προϊόντων fitness όπως η Fitbit και η Withings έχουν πιστούς πελάτες, γιατί, μεταξύ άλλων, τους ενημερώνουν και τους ενθαρρύνουν διαρκώς. Είτε μέσω των app τους, όταν π.χ. επιτευχθεί ένας στόχος εκγύμνασης, είτε μέσω e-mail στατιστικών που στέλνουν σε εβδομαδιαία βάση.

Σημαντική είναι και η ενεργοποίηση της κοινότητας των χρηστών, κυρίως μέσω της προβολής του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας. Ενθαρρύντε τους, για παράδειγμα, να ανεβάσουν βίντεο με χρήση των προϊόντων που αγόρασαν.

Ενημερώστε για λύσεις σε κοινά προβλήματα

Μην περιμένετε τους πελάτες να ζητήσουν υποστήριξη! Ενημερώστε τους και δώστε τους λύσεις εκ των προτέρων, σε κοινά παράπονα ή προβλήματα ενός προϊόντος, ή μιας υπηρεσίας. Ένα ενημερωτικό e-mail με μια σύντομη επισκόπηση και μια παραπομπή σε άρθρα με περισσότερες πληροφορίες και λύσεις, δημιουργεί εμπιστοσύνη, ενώ βοηθά και στη μείωση δημόσιων αρνητικών σχολίων, σε μέσα κοινωνικά δικτύωσης κ.λπ.

Αναφέρετε χαρακτηριστικά προϊόντων που έχουν καταργηθεί

Η "διαφήμιση" προϊόντων με αναφορές σε αρνητικά χαρακτηριστικά ακούγεται περίεργα, αλλά μερικές φορές βοηθά στην πώληση και τη διατήρηση πελατών, κερδίζοντας εμπιστοσύνη. Πριν από χρόνια, όλοι οι εκτυπωτές είχαν στη συσκευασία τους ένα καλώδιο USB για τη σύνδεσή τους στους υπολογιστές. Κάποια στιγμή οι κατασκευαστές σταμάτησαν να το συμπεριλαμβάνουν, απογοητεύοντας και εκνευρίζοντας όσους δεν το γνώριζαν και δεν το έβρισκαν στη συσκευασία. Οι έμποροι που διευκρίνιζαν αυτή την (αρνητική) αλλαγή, μείωσε τον αριθμό των αγοραστών που είχαν εκτυπωτή αλλά δεν μπορούσαν να τον χρησιμοποιήσουν. Και βέβαια, κέρδισαν πελάτες.

Βάλτε προσωπικά σημειώματα στα πακέτα

Με την πάροδο του χρόνου, τα προσωπικά μηνύματα συμβάλλουν σημαντικά στη δημιουργία πιστότητας, μπορούν όμως να κερδίσουν έναν πελάτη ακόμα και από την πρώτη του αγορά. Ένα απλό σημείωμα "Ευχαριστούμε για την αγορά σας" ή σε πιστούς πελάτες, "Ευχαριστούμε για τα χρόνια υποστήριξής σας!" - μπορεί να δημιουργήσει μια πολύ θετική εικόνα και να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία. Επιπλέον, στο σημείωμα μπορείτε να συμπεριλάβετε και κάποιον κωδικό έκπτωσης για επόμενη παραγγελία.

Προσεγγίστε τα προβλήματα με κατανόηση

Όταν τα πράγματα πάνε στραβά, αξιολογείστε και περιστάσεις που είναι εκτός ελέγχου της εταιρείας σας. Ακόμα κι αν δεν φταίτε εσείς, δείξτε κατανόηση στις ανάγκες και τα παράπονα του πελάτη. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των δεμάτων εν μέσω πανδημίας, δε θα μπορούσε να υπάρξει!

Πολλές φορές, οι πελάτες θέλουν απλώς να ακουστούν, ή και να τους ζητήσουν συγνώμη όταν έχουν συμβεί λάθη. Βέβαια, να είστε προετοιμασμένοι για να διαχειριστείτε και αγενείς συμπεριφορές...

Δημιουργήστε ένα "πακέτο συγγνώμης"

Λάθη συμβαίνουν! Αλλά η επιστροφή χρημάτων ή η έκπτωση, δεν είναι πάντα η πιο εύστοχη αντιμετώπιση. Για ζητήματα όπου το "Συγγνώμη" δε φτάνει, στείλτε στον πελάτη κάτι ξεχωριστό. Δημιουργήστε ένα "πακέτο συγγνώμης", που θα περιέχει μια σειρά από καλούδια, όπως γλυκίσματα. Δε χρειάζεται να περιλαμβάνει αντικείμενα που πουλάτε εσείς. Εξετάστε το ενδεχόμενο να συνεργαστείτε με κάποιον άλλο λιανοπωλητή, για να στείλετε κάτι μοναδικό.

Παρακολουθείστε την επίλυση ζητημάτων

Μην είστε σίγουροι ότι όταν επιλύονται ζητήματα από την πλευρά σας, πως έχετε ικανοποιήσει και τους πελάτες σας! Χρειάζεται παρακολούθηση και ενέργειες και σε δεύτερο χρόνο. Ένα e-mail σας μπορεί να τους προσκαλέσει να επιβεβαιώσουν ότι έχει ολοκληρωθεί το θέμα που προέκυψε, ή να σας ενημερώσουν εάν υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες ή παράπονα. Αποφύγετε εκφράσεις όπως, "Θεωρούμε ότι αυτό το ζήτημα έχει επιλυθεί", ή "Πείτε μας πόσο καλά τα καταφέραμε." Αφήστε τον πελάτη να εκφραστεί και να περιγράψει την εμπειρία του.

Πηγή: www.practicalecommerce.com

Εικόνα: Andrea Piacquadio, Pexels

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 

 


 

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search