Το 2021 ήταν μία χρονιά που το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν εδραιώθηκε ακόμη περισσότερο στη συνείδηση των καταναλωτών και στην ατζέντα των επιχειρήσεων. Αφενός το lock-down εξαιτίας της πανδημίας στις αρχές τής χρονιάς, αφετέρου η "κεκτημένη ταχύτητα" όσων... νεοφερμένων στο e-shopping καταναλωτών είχαν απολαύσει τα οφέλη του από το πρώτο lock-down του 2020 και συνέχισαν να αγοράζουν online, κράτησαν ψηλά τους τζίρους του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η προηγούμενη χρονιά, είχε και τουλάχιστον δύο σημαντικά διεθνή γεγονότα που στιγμάτισαν το χώρο του e-commerce: Αφενός την αλλαγή στο καθεστώς του ΦΠΑ που ισχύει πλέον στην Ευρώπη από την 1η Ιουλίου και αφετέρου το Brexit.
Ας δούμε όμως μέσα από τις σελίδες του Web World News πού επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον των αναγνωστών του, μέσα από τα δημοφιλέστερα άρθρα της χρονιάς.
Brexit: Κάθε δέμα από και προς την ΕΕ πρέπει να έχει και τελωνειακό έντυπο
Η αποχώρηση της Μ. Βρετανίας από τη ΕΕ έφερε μεγάλες αλλαγές στο καθεστώς διακίνησης δεμάτων από και προς το νησί - και το σχετικό δημοσίευμά μας στην πρώτη θέση των πιο δημοφιλών άρθρων! Αφού λογίζεται πλέον ως τρίτη χώρα, κάθε δέμα από και προς της Βρετανία αυτόματα υπόκειται σε καθεστώς τελωνειακού ελέγχου.
Ειδική εφαρμογή από την ΑΑΔΕ για τις συναλλαγές ηλεκτρονικών ειδών χωρίς ΦΠΑ
Ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στα τέλη του 2019 ήταν μεταξύ των δημοφιλέστερων το 2021, αφού το περίφημο "άρθρο 39α του Κώδικα Φ.Π.Α." είναι πάντα πολύ επίκαιρο μεταξύ των επαγελματιών, για τις αγορές ηλεκτρονικών ειδών, όπως και των πωλητών, για να εφαρμόζουν σωστά το νόμο!
Οι νέοι κανόνες ΦΠΑ στο e-commerce που ισχύουν από 1η Ιουλίου στην Ευρώπη
Οι νέοι κανόνες θεσπίστηκαν προκειμένου να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις και μεγαλύτερη διαφάνεια για τους καταναλωτές στην ΕΕ, τόνισε στη σχετική ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όμως, ο Ecommerce Europe και ο EuroCommerce, οι μεγαλύτεροι σύνδεσμοι ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, μερικούς μήνες αργότερα κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει σε νέες ρυθμίσεις.
Skroutz: Νέα οργανωτική δομή και ενίσχυση της διοικητικής ομάδας
Skroutz Plus: Ανακοινώθηκε η νέα υπηρεσία δωρεάν μεταφορικών
Το Skroutz εγκαινιάζει τα Skroutz Points για παραλαβή προϊόντων
Η δραστηριότητα της Skroutz πάντα τραβά τα φώτα της δημοσιότητας, αφού είναι από τα brand name που ταυτίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας. Επομένως, το ότι υπάρχουν 3 άρθρα που αφορούν στη Skroutz, μέσα στα δέκα δημοφιλέστερα της χρονιάς, μάλλον δεν είναι έκπληξη!
eBay και BestPrice.gr ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη στήριξη των ελληνικών ΜμΕ
Η ανακοίνωση της συνεργασίας των eBay και BestPrice.gr με στόχο να στηρίξουν τους Έλληνες πωλητές να αναπτυχθούν στο διεθνές περιβάλλον βρέθηκε στα δημοφιλέστερα άρθρα της χρονιάς. Για αυτή τη στρατηγική συνεργασία, το BestPrice.gr απέσπασε και χρυσό βραβείο στα E-volution Awards.
Τελικά, θα έρθει η Amazon στην Ελλάδα;
Τελικά... ήρθε η Amazon στην Ελλάδα, αλλά όχι με τον τρόπο που οι περισσότεροι νόμιζαν!
Έναρξη στην Ευρώπη για τα Facebook Shops - το Ηνωμένο Βασίλειο η πρώτη χώρα
Οι πωλήσεις μέσα από την πλατφόρμα του Facebook ήταν κάτι που αναμενόταν με μέγαλο ενδιαφέρον, κυρίως από τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και πριν μερικούς μήνες έγινε πραγματικότητα.
Ποιες ελληνικές επιχειρήσεις επηρεάζονται από τις αλλαγές του ΦΠΑ στο e-commerce
Οι νέοι κανόνες ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη δημιούργησαν και μια σειρά από ερωτηματικά, τα οποία απάντησε το σχετικό άρθρο του GR.EC.A.
Εικόνα: Kelly Sikkema, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]