eCommerce

Πανελλαδική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με την Focus Bari

Πανελλαδική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με την Focus Bari

Με μια αναλυτική και σε βάθος «ακτινογραφία» των καταναλωτικών συνηθειών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα ισοδυναμεί η νέα ποσοτική έρευνα της Plushost, που πραγματοποιήθηκε από την Focus Bari.

Η έρευνα μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα, σε 24 διαφορετικούς κλάδους της αγοράς.

Η κυριαρχία των market places

Σαφέστατα καταγράφεται η σημαντικότητα της πλατφόρμας του Skroutz που από aggregator εγκαθίσταται πλέον στο ρόλο του marketplace, οριζόντια στο σύνολο των κατηγοριών και του καταναλωτή, ανεξάρτητα από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του. Στο σύνολο των online αγορών προηγούνται, λοιπόν, οι παραγγελίες από Skroutz / Best Price με ποσοστό 28%, ενώ ακολουθούν κατά πόδας (27%) οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Η τιμή πάνω από όλα

Αναμενόμενα, η τελική τιμή του προϊόντος είναι ο καθοριστικός παράγοντας, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου. Η διαφορά μάλιστα είναι συντριπτική έναντι όλων των υπόλοιπων κριτηρίων, με 1 στους 3 καταναλωτές να τον επικαλούνται ως τον κύριό τους λόγο για e-αγορά, ενώ το 65% τον αναφέρει στα top 5 σημαντικότερα κριτήρια. Σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές τοποθετεί μέσα στα πρώτα 5 σημαντικότερα κριτήρια επιλογής e-shop τα δωρεάν μεταφορικά και την άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος.

  • Για το αντρικό κοινό η άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος είναι το 2ο σημαντικότερο κριτήριο, ενώ στους πιο «ανυπόμονους» κατατάσσονται και οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, 55-64 και 65+ ετών
  • Η ασφάλεια της πλατφόρμας είναι κάτι που απασχολεί τις γυναίκες σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους άνδρες
  • Οι αξιολογήσεις / θετικά σχόλια από τρίτους είναι ιδιαίτερα σημαντικό κριτήριο για τους νεαρότερους σε ηλικία 16-34 ετών
  • Η δυνατότητα πληρωμής χωρίς κάρτα είναι αρκετά σημαντικότερο κριτήριο για τους κατοίκους εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης

 

Η αντικαταβολή είναι ο βασιλιάς

Πολύ ενδιαφέρον έχουν και τα ευρήματα για τον τρόπο πληρωμής. Διερευνήθηκε το σύνολο των εναλλακτικών (χρεωστική, πιστωτική, e-wallet, αντικαταβολή, κατάθεση κλπ) και συνδέθηκαν με όλα τα βασικά δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, αστικότητα). To βασικό συμπέρασμα είναι ότι η "αντικαταβολή" παραμένει ο βασιλιάς των μεθόδων πληρωμής: 63% πριν την πανδημία, 56% στην καραντίνα, 57% στο σύστημα click in shop και 59% σήμερα.

Ήδη πριν από την έναρξη της πανδημίας, η πληρωμή με χρήση χρεωστικής κάρτας ήταν διαδεδομένη, ωστόσο κατά την περίοδο της πανδημίας η πληρωμή με κάρτα φαίνεται να εντάχθηκε στο «ρεπερτόριο» και καταναλωτών που έως τότε προτιμούσε την αντικαταβολή. Συνολικά, η χρήση κάρτας ενισχύθηκε σημαντικά μέσα στην περίοδο της πανδημίας.

«Μαύρο πανί» το κόστος των μεταφορικών

Γενικά, φαίνεται ότι το κόστος των μεταφορικών είναι κάτι που δεν «κάθεται» καλά στους καταναλωτές, οι οποίοι προσπαθούν να το αποφεύγουν, είτε συμπληρώνοντας το ποσό της ελάχιστης παραγγελίας (κάτι που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να προσφέρουν από ένα επίπεδο αξίας αγορών και άνω), είτε επιλέγοντας καταστήματα που προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας, ακόμη και αν χρειαστεί να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω.

Το δίλημμα e-shops ή φυσικά καταστήματα

Οι βασικότεροι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών αντί της επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα, αποτελούν για περίπου 3 στους 4 e-shoppers:

  • Ο χρόνος
  • Η άνεση
  • Οι καλύτερες τιμές στα e-shops

 

To Omni-channel είναι μια απαίτηση της εποχής και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους επιθυμούν:

  • Να επιστρέφουν την online παραγγελία τους στο φυσικό κατάστημα
  • Να μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα των φυσικών καταστημάτων
  • Να εντοπίζουν ηλεκτρονικά την τοποθεσία των φυσικών καταστημάτων

 

Στάσεις ως προς τις online αγορές

Οι ηλεκτρονικές αγορές παρέχουν τη δυνατότητα σύγκρισης πολλών διαφορετικών καταστημάτων για το ίδιο προϊόν και αυτό είναι κάτι που σίγουρα οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως δημογραφικού προφίλ, εκμεταλλεύονται στο έπακρο. Οι νεαρότεροι καταναλωτές 16-34 ετών, είναι πιο πιθανό να εγγραφούν και να κάνουν λογαριασμό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσουν μια αγορά.

Παρά το γεγονός ότι οι online αγορές είναι πιο διαδεδομένες από ποτέ, 1 στους 2 καταναλωτές θεωρεί ότι στα φυσικά καταστήματα θα ενημερωθεί καλύτερα για το προϊόν, από ότι στο online κατάστημα.

Η τεχνογνωσία της FocusBari και το βάθος της έρευνας προίκισε την Plushost με ένα θηριώδες αρχείο άνω των 100 σελίδων - κι όλα τα data αυτής αξιοποιήσιμα για κάθε διερεύνηση.

Στο link αυτό βρίσκεται διαθέσιμο ένα short version της μελέτης.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search