eCommerce

Αυξήστε τους πιστούς πελάτες με 9 απλές πρακτικές... χαμηλής τεχνολογίας

Οι γρήγορα μεταβαλλόμενες τεχνολογικές τάσεις και τα μάρκετινγκ εργαλεία που λανσάρονται διαρκώς στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθιστούν δύσκολο για τους μικρομεσαίους εμπόρους να ανταγωνιστούν τους γίγαντες της λιανικής. Αλλά "οι μεγάλοι" σπάνια προσφέρουν στους καταναλωτές ανθρώπινη επαφή και φιλικούς τρόπους ώστε να λάβουν ορθές αποφάσεις για τις αγορές τους.

Η Amazon, για παράδειγμα, "πουλάει" προϊόντα μέσω των κριτικών και των ερωταπαντήσεων των χρηστών της, αλλά κάνει ελάχιστα για να καθοδηγήσει τους υποψήφιους πελάτες στο να επιλέξουν σωστά αυτό που χρειάζονται.



Ακόμα κι αν δεν έχετε κεφάλαια για αυτόματα εργαλεία υψηλής τεχνολογίας, υπάρχουν πολλοί τρόποι... χαμηλής τεχνολογίας για να κερδίσετε το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να τους κάνετε πιστούς πελάτες! Δείτε πώς, παρακάτω.

1. Βοηθήστε τους υποψήφιους πελάτες να βρουν αυτό που χρειάζονται, ακόμα κι αν δεν το πουλάτε

Φανείτε χρήσιμοι στους υποψήφιους πελάτες, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα τους στείλετε αλλού να αγοράσουν! Ο κόσμος θέλει λύσεις στα διλήμματά του και η στάση σας αυτή μπορεί να τους κάνει να επιστρέψουν σε εσάς την επόμενη φορά που θα θέλουν να κάνουν αγορές.

2. Μην "κρύβετε" τους υπευθύνους

Οι περισσότεροι από τους manager των εταιρειών είναι απρόσιτοι και "άφαντοι". Πάρτε παράδειγμα από πολλές από τις σημερινές νεοφυείς εταιρείες, όπου οι CEO και άλλοι υψηλόβαθμοι συνομιλούν με όλους. Ενσωματώστε μηνύματα της διοίκησης σε email, αναρτήσεις και περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

3. Ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας

Ανεξάρτητα από το τι πουλάτε, έχει σημασία τι πιστεύουν οι εργαζόμενοι για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Για παράδειγμα, τα καλύτερα εστιατόρια διασφαλίζουν ότι οι σερβιτόροι έχουν δοκιμάσει το φαγητό, για να κάνουν ιδανικές συστάσεις στους πελάτες. Όσο περισσότερο γνώστες είναι οι εργαζόμενοι στις ομάδες υποστήριξης και εξυπηρέτησης, τόσο καλύτερα θα πουλήσουν και θα κάνουν τους πελάτες να επιστρέψουν.

4. Ανα-δείξτε το προσωπικό σας

Στους καταναλωτές αρέσει να γνωρίζουν και να υποστηρίζουν τους ανθρώπους που βρίσκονται "πίσω" από μια επιχείρηση. Αξιοποιήστε τους συνεργάτες σας και συστήστε τους στο κοινό, μέσα από email καμπάνιες και κοινωνικά δίκτυα.

5. Επικεντρωθείτε στο μάρκετινγκ "από στόμα σε στόμα"

Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τις συμβουλές αγοράς από την οικογένεια και τους φίλους τους. Η παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών σε συνδυασμό με κορυφαία εξυπηρέτηση, όχι μόνο χτίζει σχέσεις, αλλά φέρνει και νέους πελάτες, που διαφορετικά θα έπρεπε να πληρώσετε για να αποκτήσετε, με διαφήμιση κ.λπ.

6. Να απαντάτε σε αρνητικές κριτικές

Επενδύστε στην επικοινωνία, προσφέροντας συμβουλές αντιμετώπισης προβλημάτων, κατανόηση και εκτίμηση για τα σχόλια που λαμβάνετε. Η απάντηση σε κακές αξιολογήσεις δείχνει ότι ενδιαφέρεστε.

7. Μην αυτοματοποιείτε υπερβολικά τα προωθητικά μηνύματα

Το να βασίζεστε μόνο στα δεδομένα προηγούμενης συμπεριφοράς των καταναλωτών για να κάνετε προτάσεις αγορών μπορεί τελικά να μην είναι αποδοτικό. Για παράδειγμα, η προώθηση μόνο μαύρων παπουτσιών σε έναν πελάτη που αγόρασε αυτό το χρώμα μπορεί να γίνει μπούμερανγκ εις βάρος σας. Αντίθετα, ενσωματώστε συμπληρωματικά προϊόντα και κατηγορίες. Αναλύστε ποιες σελίδες επισκέπτονται και τα προϊόντα που αγοράζουν οι πελάτες με την πάροδο του χρόνου, για να κατανοήσετε καλύτερα τα πιθανά ενδιαφέροντά τους.

 8. Ρωτήστε τους πελάτες τι θέλουν

Όταν τα στοιχεία που έχετε δεν είναι αρκετά, ρωτήστε! Οι σύντομες online έρευνες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να κατανοήσετε το κοινό-στόχο σας. Βάλτε μικρά ερωτηματολόγια σε επιβεβαιωτικά email, προωθητικά email και σε σελίδες μετά το checkout των αγορών.

9. Σπάσε τους κανόνες!

Οι πολιτικές των ηλεκτρονικών καταστημάτων υπάρχουν επειδή ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο! Ωστόσο, μερικές φορές η "παραβίαση" των κανόνων είναι απαραίτητη. Εξετάστε τα διαφορετικά αιτήματα και κάντε εξαιρέσεις. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να παρατείνετε τις προθεσμίες επιστροφών, ή να προσφέρετε ειδικές εκπτώσεις. Το να κάνεις το σωστό, ανεξάρτητα από τους κανόνες, χτίζει εμπιστοσύνη και πίστη.

 

Μην υποτιμάτε τη δύναμη των "low-tech" στρατηγικών. Η ισορροπία χρήσης "hi-tech" εργαλείων αλλά και απλών, ανθρώπινων συμπεριφορών και πρακτικών, μπορεί μακροπρόθεσμα να σας οδηγήσει στην επιτυχία.

 

Πηγή: practicalecommerce

Εικόνα: Kelly Sikkema, Unsplash

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το 92% των μικρομεσαίων e-shop αύξησε τις πωλήσεις του το 2021

Η μεγάλη πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου έχει δει τον αριθμό των πωλήσεών της να αυξάνεται το 2021. Το 21% των εταιρειών που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα δήλωσαν πως είχαν αύξηση πωλήσεων τουλάχιστον 40%. Ωστόσο, όλοι δήλωσαν πως αντιμετώπισαν και αρκετές προκλήσεις.

Η εταιρεία email και SMS marketing Sendlane προχώρησε στη σχετική έρευνα σε 150 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για να αποτυπώσει την τρέχουσα εικόνα στην αγορά του e-commerce.

Σύμφωνα με τη έκθεση της Sendlane, η μεγάλη πλειοψηφία, σε ποσοστό 92% είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται. Πιο συγκεκριμένα, το 34% είδε αύξηση πωλήσεων 10-20%, για το 21% οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 40%, ενώ για το 33% που είχε αύξηση από 20 έως 40%.


Εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, είναι ενδιαφέρον ότι αυξήθηκαν επίσης και τα περιθώρια κέρδους. Το 90% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν αύξηση τουλάχιστον 10% στο συνολικό τους κέρδος, ενώ οι περισσότερες εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι αυτές οι τάσεις θα συνεχιστούν.



Λόγω της αυξημένης ζήτησης, τα e-shop επενδύουν περισσότερο στα τεχνολογικά τους εργαλεία. Έως και το 85% των εμπόρων ξόδεψε περισσότερα χρήματα σε τεχνολογικές υπηρεσίες το 2021 από ό,τι το 2020. Από αυτούς, το 46% ξόδεψε τουλάχιστον 40% περισσότερο από ό,τι το προηγούμενο έτος.




Βέβαια, οι περισσότερες εταιρείες αντιμετώπισαν και προκλήσεις το 2021. Έως και 35% είπε ότι η απάτη στον κυβερνοχώρο ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία τους, ακολουθούμενο από το ότι οι οικονομικές συνθήκες δυσκολεύουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν χρήματα (18%). Για τις καθυστερήσεις στις αποστολές (13%) και τη σταθερότητα του e-shop τους (8%) υπήρξαν επίσης ανησυχίες.



Όσον αφορά στο marketing, τουλάχιστον το 67% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι καταναλωτές έχουν κουραστεί με τα διαφημιστικά μηνύματα που λαμβάνουν - κυρίως μέσω e-mail. Το 21% σημείωσε ότι θα πρέπει να προσπαθήσουν να βρουν νέους τρόπους για να προσελκύσουν πελάτες, ενώ το 23% ότι θα πρέπει να διαφοροποιήσουν τα κανάλια που χρησιμοποιούν. Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία, σε ποσοστό 89,3%, δήλωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τα προωθητικά μηνύματα το 2022.

Πηγή: ecommercenews

Εικόνα: Samuel Regan-Asante, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το BestPrice.gr απέσπασε 5 βραβεία στα E-volution Awards 2022

To BestPrice.gr κατάφερε να διακριθεί, για ακόμη μια χρονιά, για τις καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρει σε ηλεκτρονικά καταστήματα και καταναλωτές, αποσπώντας 5 συνολικά βραβεία στα E-volution Awards 2022.

“Χρυσή” αναδείχθηκε η στρατηγική συνεργασία του BestPrice.gr με το eBay με στόχο την ενδυνάμωση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα, βοηθώντας ακόμα περισσότερες ελληνικές ΜμΕ να διευρύνουν την δραστηριότητά τους στην παγκόσμια αγορά.

Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, το δίκτυο εμπόρων του BestPrice.gr θα έχει την ευκαιρία να λάβει ειδική υποστήριξη για να αναπτύξει την επιχείρησή του παγκοσμίως, προσεγγίζοντας ένα κοινό 185 εκατ. ενεργών αγοραστών από 190 αγορές ανά τον κόσμο.

Επίσης, Gold βραβείο κέρδισε ο BestPrice Assistant, ο έξυπνος βοηθός στις ηλεκτρονικές αγορές, που βρίσκει στους χρήστες τις καλύτερες τιμές και τις πραγματικές προσφορές για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε οποιαδήποτε σελίδα και εάν πλοηγούνται στο διαδίκτυο.

Οι διακρίσεις όμως δεν τελειώνουν εδώ, αφού το BestPrice.gr κέρδισε ακόμη 3 Silver βραβεία για τις ακόλουθες υπηρεσίες:

  • Την υπηρεσία “BestPrice Trends”, η οποία συγκεντρώνει και παρουσιάζει τις αγοραστικές τάσεις των online καταναλωτών στην Ελλάδα, με βάση επιβεβαιωμένες πωλήσεις σε συνεργαζόμενα με το BestPrice.gr καταστήματα.
  • Την προσωποποιημένη εμπειρία έρευνας αγοράς στο BestPrice.gr. Κάθε χρήστης είναι μοναδικός με ξεχωριστές ανάγκες, για αυτό και λαμβάνει προσωποιημένες ειδοποιήσεις με βάση τις προτιμήσεις του. Επίσης, μπορεί να βρίσκει την καλύτερη τιμή συνολικά για τη δική του λίστα προϊόντων.
  • Την πλοήγηση από φορητές κινητές (mobile), η οποία είναι επίσης μοναδική, αφού το BestPrice.gr προσαρμόζεται πλήρως στις προδιαγραφές της κάθε συσκευής ξεχωριστά (όπως τύπος συσκευής, hardware, ανάλυση, οrientation, φωτεινότητα, Real Time GPS data και ποσοστό μπαταρίας). Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι η ταχύτητα φόρτωσης από κινητό είναι ασυναγώνιστη αφού, σύμφωνα με τη μέτρηση “PageSpeed Insights” της Google, προσπερνά σε αντίστοιχο σκορ, τόσο ανταγωνιστικές πλατφόρμες όσο και τα δημοφιλέστερα websites της χώρας. 

 

Η τελετή απονομής των e-volution Awards 2022, των επιχειρηματικών βραβείων που διοργάνωσε για 11η χρονιά η BOUSSIAS, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου, στο Athenaeum InterContinental Athens, προκειμένου να τιμήσει τα κορυφαία e-Shops, eBusinesses και e-Commerce Agencies της χρονιάς. Τις υποψηφιότητες αξιολόγησε Κριτική Επιτροπή αποτελούμενη από 51 καταξιωμένα στελέχη από την Ελλάδα, υπό την προεδρία του καθηγητή Γεώργιου Δουκίδη. 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η ATCOM κέρδισε 19 e-volution awards

Η ATCOM κέρδισε 19 βραβεία στα e-volution awards 2022, τον κορυφαίο θεσμό επιβράβευσης των βέλτιστων πρακτικών στο ηλεκτρονικό εμπόριο και επιχειρείν, για web, mobile και Omnichannel εφαρμογές πελατών της.

Συγκεκριμένα, στην τελετή απονομής που πραγματοποιήθηκε στις 13 Δεκεμβρίου στο Athenaeum InterContinental Athens, στην ATCOM απονεμήθηκαν 1 Platinum, 4 Gold, 7 Silver και 7 Bronze βραβεία, για συμμετοχές που αφορούσαν έργα για τους AVIN Oil, Coral, Eurobank, Giovanti Travel, Goody’s, Γρηγόρης και IKEA.

Η εταιρεία πρωταγωνίστησε στην ενότητα “Καινοτομία & Experience Design” με 10 από τις διακρίσεις της να εντάσσονται σε αυτήν, ενώ το Platinum βραβείο κέρδισε στην ενότητα “Εξειδικευμένες Πρακτικές & Στρατηγική” για το Fast Loan του Eurobank Mobile App, σε μία συμμετοχή κοινή με τον συνεργάτη της Eurobank.

Οι βραβεύσεις μας στα e-volution awards 2022 αποτελούν τιμή για εμάς, καθώς ενισχύουν την ηγετική μας θέση στον χώρο του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και επιβεβαιώνουν τη διαχρονική μας επένδυση στο Commerce και στο Customer Experience. Θα θέλαμε να συγχαρούμε τους συνεργάτες μας στη Eurobank για το βραβείο e-Business of the Year που κέρδισαν για δεύτερη συνεχή χρονιά, καθώς και όλους τους πελάτες μας που μας τιμούν με την εμπιστοσύνη τους. Θερμές ευχαριστίες στην ομάδα της ATCOM που δίνει τον καλύτερό της εαυτό κάθε μέρα, για να έχει τον πλέον θετικό αντίκτυπο στις ζωές των ανθρώπων μέσα από κάθε δουλειά και κάθε έργο”, δήλωσε ο Chief Commercial Officer της ATCOM, Ιάσων Καταρόπουλος.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πανελλαδική έρευνα της Plushost σε συνεργασία με την Focus Bari

Με μια αναλυτική και σε βάθος «ακτινογραφία» των καταναλωτικών συνηθειών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα ισοδυναμεί η νέα ποσοτική έρευνα της Plushost, που πραγματοποιήθηκε από την Focus Bari.

Η έρευνα μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα, σε 24 διαφορετικούς κλάδους της αγοράς.

Η κυριαρχία των market places

Σαφέστατα καταγράφεται η σημαντικότητα της πλατφόρμας του Skroutz που από aggregator εγκαθίσταται πλέον στο ρόλο του marketplace, οριζόντια στο σύνολο των κατηγοριών και του καταναλωτή, ανεξάρτητα από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του. Στο σύνολο των online αγορών προηγούνται, λοιπόν, οι παραγγελίες από Skroutz / Best Price με ποσοστό 28%, ενώ ακολουθούν κατά πόδας (27%) οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Η τιμή πάνω από όλα

Αναμενόμενα, η τελική τιμή του προϊόντος είναι ο καθοριστικός παράγοντας, βάσει του οποίου οι καταναλωτές επιλέγουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έναντι κάποιου άλλου. Η διαφορά μάλιστα είναι συντριπτική έναντι όλων των υπόλοιπων κριτηρίων, με 1 στους 3 καταναλωτές να τον επικαλούνται ως τον κύριό τους λόγο για e-αγορά, ενώ το 65% τον αναφέρει στα top 5 σημαντικότερα κριτήρια. Σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές τοποθετεί μέσα στα πρώτα 5 σημαντικότερα κριτήρια επιλογής e-shop τα δωρεάν μεταφορικά και την άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος.

  • Για το αντρικό κοινό η άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος είναι το 2ο σημαντικότερο κριτήριο, ενώ στους πιο «ανυπόμονους» κατατάσσονται και οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, 55-64 και 65+ ετών
  • Η ασφάλεια της πλατφόρμας είναι κάτι που απασχολεί τις γυναίκες σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους άνδρες
  • Οι αξιολογήσεις / θετικά σχόλια από τρίτους είναι ιδιαίτερα σημαντικό κριτήριο για τους νεαρότερους σε ηλικία 16-34 ετών
  • Η δυνατότητα πληρωμής χωρίς κάρτα είναι αρκετά σημαντικότερο κριτήριο για τους κατοίκους εκτός Αττικής και Θεσσαλονίκης

 

Η αντικαταβολή είναι ο βασιλιάς

Πολύ ενδιαφέρον έχουν και τα ευρήματα για τον τρόπο πληρωμής. Διερευνήθηκε το σύνολο των εναλλακτικών (χρεωστική, πιστωτική, e-wallet, αντικαταβολή, κατάθεση κλπ) και συνδέθηκαν με όλα τα βασικά δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, αστικότητα). To βασικό συμπέρασμα είναι ότι η "αντικαταβολή" παραμένει ο βασιλιάς των μεθόδων πληρωμής: 63% πριν την πανδημία, 56% στην καραντίνα, 57% στο σύστημα click in shop και 59% σήμερα.

Ήδη πριν από την έναρξη της πανδημίας, η πληρωμή με χρήση χρεωστικής κάρτας ήταν διαδεδομένη, ωστόσο κατά την περίοδο της πανδημίας η πληρωμή με κάρτα φαίνεται να εντάχθηκε στο «ρεπερτόριο» και καταναλωτών που έως τότε προτιμούσε την αντικαταβολή. Συνολικά, η χρήση κάρτας ενισχύθηκε σημαντικά μέσα στην περίοδο της πανδημίας.

«Μαύρο πανί» το κόστος των μεταφορικών

Γενικά, φαίνεται ότι το κόστος των μεταφορικών είναι κάτι που δεν «κάθεται» καλά στους καταναλωτές, οι οποίοι προσπαθούν να το αποφεύγουν, είτε συμπληρώνοντας το ποσό της ελάχιστης παραγγελίας (κάτι που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να προσφέρουν από ένα επίπεδο αξίας αγορών και άνω), είτε επιλέγοντας καταστήματα που προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας, ακόμη και αν χρειαστεί να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω.

Το δίλημμα e-shops ή φυσικά καταστήματα

Οι βασικότεροι λόγοι πραγματοποίησης online αγορών αντί της επίσκεψης στο φυσικό κατάστημα, αποτελούν για περίπου 3 στους 4 e-shoppers:

  • Ο χρόνος
  • Η άνεση
  • Οι καλύτερες τιμές στα e-shops

 

To Omni-channel είναι μια απαίτηση της εποχής και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι καταναλωτές στην πλειονότητά τους επιθυμούν:

  • Να επιστρέφουν την online παραγγελία τους στο φυσικό κατάστημα
  • Να μπορούν να ελέγχουν ηλεκτρονικά τη διαθεσιμότητα των φυσικών καταστημάτων
  • Να εντοπίζουν ηλεκτρονικά την τοποθεσία των φυσικών καταστημάτων

 

Στάσεις ως προς τις online αγορές

Οι ηλεκτρονικές αγορές παρέχουν τη δυνατότητα σύγκρισης πολλών διαφορετικών καταστημάτων για το ίδιο προϊόν και αυτό είναι κάτι που σίγουρα οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως δημογραφικού προφίλ, εκμεταλλεύονται στο έπακρο. Οι νεαρότεροι καταναλωτές 16-34 ετών, είναι πιο πιθανό να εγγραφούν και να κάνουν λογαριασμό σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να πραγματοποιήσουν μια αγορά.

Παρά το γεγονός ότι οι online αγορές είναι πιο διαδεδομένες από ποτέ, 1 στους 2 καταναλωτές θεωρεί ότι στα φυσικά καταστήματα θα ενημερωθεί καλύτερα για το προϊόν, από ότι στο online κατάστημα.

Η τεχνογνωσία της FocusBari και το βάθος της έρευνας προίκισε την Plushost με ένα θηριώδες αρχείο άνω των 100 σελίδων - κι όλα τα data αυτής αξιοποιήσιμα για κάθε διερεύνηση.

Στο link αυτό βρίσκεται διαθέσιμο ένα short version της μελέτης.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πρόστιμο - ρεκόρ €1,1 δισ. επιβλήθηκε στην Amazon από τις ιταλικές αρχές

Η ρυθμιστική Αρχή της Ιταλίας AGCM επέβαλε πρόστιμο - ρεκόρ στην Amazon ύψους 1,13 δισ. ευρώ, με την αιτιολογία ότι μέσω της υπηρεσίας logistics FBA που διαθέτει η εταιρεία, καταχράστηκε τη δεσπόζουσα θέση της και έβλαψε ιδιαίτερα όσους συνεργαζόμενους εμπόρους δεν την επέλεξαν.

Η υπηρεσία παραδόσεων Fulfillment by Amazon - FBA, προσφέρεται σε συνεργαζόμενους πωλητές στο δημοφιλές marketplace, οι οποίοι μπορούν τη χρησιμοποιήσουν για να στείλουν τα προϊόντα τους στις αποθήκες της Amazon, η οποία κατόπιν θα φροντίσει για τις διαδικασίες διακίνησης των εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένων των επιστροφών και της εξυπηρέτησης πελατών.

Σύμφωνα με την ιταλική Αρχή, η υπηρεσία της Amazon παραβίασε τους κανόνες ανταγωνισμού που ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και για το λόγο αυτό προχώρησε στην επιβολή τού σχετικού προστίμου.

Στο σκεπτικό σημειώνεται πως οι πωλητές έπρεπε να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία FBA για να έχουν πρόσβαση σε βασικά πλεονεκτήματα, όπως η πώληση προϊόντων με παράδοση Prime χωρίς επιπλέον κόστος και η συμμετοχή τους σε εκπτώσεις της Black Friday. Όσοι πωλητές διαχειρίζονται μόνοι τους τη διακίνηση των εμπορευμάτων τους δεν λαμβάνουν τα οφέλη των πελατών FBA και με αυτόν τον τρόπο βλάπτεται ο ανταγωνισμός, όπως σημειώνει η AGCM, αποκαλώντας αυτή την πολιτική τής Amazon «ιδιαίτερα σοβαρή».

Η ιταλική ρυθμιστική Αρχή σχεδιάζει επίσης να επιβάλει διορθωτικές κινήσεις στην Amazon για την καταπολέμηση της αδικοπραγίας και την έθεσε υπό παρακολούθηση.

Από την πλευρά της, η Amazon, σε ανακοίνωσή της σημειώνει ότι «διαφωνεί σθεναρά» και θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης, προσθέτοντας ότι οι πωλητές δεν είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες FBA που διαθέτει: «Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πολλά κανάλια για να πουλήσουν τα προϊόντα τους, τόσο online όσο και offline: Η Amazon είναι μόνο μία από αυτές τις επιλογές». Στην ανακοίνωση αναφέρεται επίσης ότι οι πωλητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία Seller Fulfilled Prime (SFP), η οποία τους παρέχει πρόσβαση στα προνόμια Prime χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιούν τις δικές της υπηρεσίες logistics.

Αυτό είναι το δεύτερο πρόστιμο που επέβαλαν οι ιταλικές ρυθμιστικές Αρχές μέσα σε λίγες εβδομάδες. Προηγήθηκε ένα πρόστιμο στην Apple ύψους 202,15 εκατομμυρίων ευρώ, για τον περιορισμό των πωλήσεων ακουστικών Beats, οι οποίες γίνονται μέσω επιλεγμένων λιανοπωλητών.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πωλήσεις τουλάχιστον €120 δισ. για τα online marketplaces στην Ευρώπη

Την ισχυρή ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την Ευρώπη, ακολουθεί και η ισχυρή ανάπτυξη των marketplaces. Τα ευρωπαϊκά online marketplaces εκτιμάται ότι πραγματοποιούν τζίρο περίπου 120 με 150 δισεκατομμύρια ευρώ, με τα ποσοστά διείσδυσης να διαφέρουν ανά χώρα.

Το ότι τα marketplaces έχουν μεγάλο ποσοστό στην πίτα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και μεγάλη ανάπτυξη, είχε ήδη καταγραφεί και μια πρόσφατη έρευνα της Inriver έδειξε ότι σχεδόν οι μισές από όλες τις διαδικτυακές αναζητήσεις προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία ξεκίνησαν σε marketplaces.

Επίσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που δημοσιεύτηκαν από τη RetailX, σε όλη την Ευρώπη το 50% των διαδικτυακών αγοραστών χρησιμοποιούν marketplaces. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έως και το 64% των αγοραστών στρέφονται πρώτα στα marketplaces, ενώ το 25% όλων των διαδικτυακών αγορών στο Ηνωμένο Βασίλειο έγινε στο Amazon.

Τα συνολικά έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη εκτιμώνται ότι θα φτάσουν τα 396 δισ. ευρώ το 2021. Η RetailX εκτιμά την αξία των πωλήσεων στα ευρωπαϊκά marketplaces από 120 έως 150 δισ. ευρώ, αυξάνοντας σημαντικά την αρχική, περσινή εκτίμηση των 100 δισ. ευρώ.

Ως προς τη δημοφιλία των marketplaces, υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανά χώρα. Στην Ισπανία, η αγορά εξακολουθεί να κυριαρχείται από μικτά marketplaces που συμμετέχουν πολλοί λιανοπωλητές, όπως το El Corte Inglés και το Privalia.es, ενώ τα πιο εδραιωμένα marketplaces έχουν αναπτυχθεί σημαντικά κυρίως στις χώρς καταγωγής τους, όπως το ολλανδικό Bol.com και το γερμανικό OTTO.

Η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν πολύ υψηλό ποσοστό marketplaces σε σύγκριση με το σύνολο των online λιανοπωλητών. Στο αντίθετο άκρο βρίσκονται η Τσεχία, η Δανία, η Φινλανδία, η Ελλάδα, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Σλοβενία, καθώς έχουν πολύ λίγα marketplaces συγκριτικά με το σύνολο της αγοράς και η πλειονότητα των διαδικτυακών πωλήσεων σε αυτές τις χώρες προέρχεται από e-shop που δεν ανήκουν σε κάποιο marketplace.

Τα 5 πιο δημοφιλή marketplaces με βάση το πόσοι Ευρωπαίοι καταναλωτές τα χρησιμοποίησαν είναι:

1. Amazon 86%

2. eBay 69%

3. Etsy 29%

4. Asos 28%

5. Wish 17%


Πηγή: ecommercenews

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το TikTok εγκαινίασε την εμπειρία του live stream social shopping

To TikTok συνεχίζοντας τη ραγδαία ανάπτυξή του, προχώρησε σε μια καινοτομία που αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, με δύο εκδηλώσεις αγορών σε live streaming, στις στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στη Μ. Βρετανία, οι οποίες είχαν και ψυχαγωγικό περιεχόμενο.



Η εκδήλωση, που είχε την ονομασία OnTrend, περιελάμβανε μια σειρά από σόου, από δημιουργούς του TikTok και περιγράφηκε από την εταιρεία ως μια μοναδική εκδήλωση αγορών που θα περιλαμβάνει προσφορές και αποκλειστικές εκπτώσεις από μάρκες ομορφιάς και τεχνολογίας, όπως η Charlotte Tilbury, η LOOKFANTASTIC, η L'Oreal Paris και η Nutri Bullet.

Οικοδεσπότης ήταν ο τηλεοπτικός παρουσιαστής Rylan Clark-Neal, ενώ συμμετείχαν και μια σειρά από καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένης της "ντίβας" Gemma Collins. Το event είχε και μια πρόσθετη έκπληξη, αφού το Guinness World Records συμμετείχε με μια διασκεδαστική πρόκληση για την Gemma Collins.

Το ανερχόμενο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, σε σχετική ανακοίνωση ανέφερε ότι «Συνδυάζοντας το δημιουργικό, διασκεδαστικό περιεχόμενο για το οποίο είναι γνωστό το TikTok με τα μεγαλύτερα ονόματα και τους δημιουργούς του TikTok, δημιουργούμε ένα νέο είδος εμπειρίας αγορών που συγκεντρώνει όλες τις αγαπημένες πτυχές της εξερεύνησης και αγοράς νέων προϊόντων, με την ξεχωριστή υπογραφή του TikTok».

Αυτό που έκανε την εκδήλωση μοναδική, είναι το γεγονός ότι η όλη διαδικασία, από την ανεύρεση προϊόντων έως την πληρωμή, πραγματοποιήθηκε εντός της πλατφόρμας του TikTok. Τον προηγούμενο Αύγουστο, η εταιρεία είχε δοκιμάσει το social shopping σε συνεργασία με την πλατφόρμα e-commerce Shopify, σε μια διαφορετική διαδικασία, όπου και επέτρεψε σε περιορισμένο αριθμό εμπόρων λιανικής να πωλούν μέσα από την πλατφόρμα του κοινωνικού δικτύου.

Το TikTok είχε ήδη δοκιμάσει εκδηλώσεις αγορών σε live streaming το Σαββατοκύριακο της Black Friday και τώρα επέτρεψε στους θεατές να παρακολουθούν διαδικτυακό περιεχόμενο και να ψωνίζουν ταυτόχρονα. Το τελευταίο διάστημα έχει σημειώσει σημαντική άνοδο στις αγορές κοινωνικής δικτύωσης λόγω της πανδημίας, κερδίζοντας κοινά μεγαλύτερης ηλικίας και οικογένειες.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


ΕΛΣΤΑΤ: 6 στους 10 Έλληνες έκαναν online αγορές το Α' τρίμηνο του 2021

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε στοιχεία για το βαθμό χρήσης των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας (ICT) από τα νοικοκυριά και τα μέλη τους.

Τα στοιχεία προέρχονται από τη δειγματοληπτική Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα, έτους 2021.

Στην Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα ερευνήθηκαν 4.731 νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16  – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

Από τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας προκύπτει ότι το 85,1% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους (Γράφημα 1, Παράρτημα - Πίνακας 1).

Σε σύγκριση με το 2011 καταγράφεται αύξηση 69,5% στην πρόσβαση στο  διαδίκτυο από την κατοικία. Στο Γράφημα 2 απεικονίζεται η πρόσβαση στο διαδίκτυο κατά μεγάλη γεωγραφική περιοχή (NUTS1).

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

 

Ευρυζωνική σύνδεση χρησιμοποιεί το 85,0% του συνόλου των νοικοκυριών της Χώρας με ένα, τουλάχιστον, μέλος ηλικίας 16 – 74 ετών, παρουσιάζοντας, σε σύγκριση με το 2020 (80,0%), αύξηση 6,3%. Το αντίστοιχο ποσοστό επί των νοικοκυριών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία ανέρχεται στο 99,9%.

Όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, 6 στους 10 (58,3%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το Α ́ τρίμηνο του 2021, κάποια ηλεκτρονική αγορά, ή παραγγελία αγαθών, ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση.

Σε σύγκριση με το Α ́ τρίμηνο του 2020, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές παρουσίασε αύξηση 22,0% (Γράφημα 10). Στο Γράφημα 11 απεικονίζονται τα αντίστοιχα ποσοστά ανά μεγάλη γεωγραφική περιοχή (NUTS1).

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

 

Το 91,5% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές επέλεξε να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό που καταγράφει μείωση 1,7% σε σύγκριση με το 2020 (93,1%), ενώ αύξηση 20,5% και 14,4% καταγράφεται στους καταναλωτές που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές από πωλητές άλλων χωρών της ΕΕ (2020: 21,0%, 2021: 25,3%) και από πωλητές χωρών εκτός ΕΕ (2020: 13,9%, 2021: 15,9%), αντίστοιχα.

Αναφορικά με τα φυσικά προϊόντα (που δεν είναι σε ψηφιακή μορφή) που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν από το διαδίκτυο, κατά το Α ́ τρίμηνο του 2021, για προσωπική χρήση :
76,3% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α ́ τρίμηνο του 2021, αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.)
33,0% των ατόμων αγόρασαν φαγητό που διανέμεται (delivery) από εστιατόρια, ταχυφαγεία, catering
29,7% των ατόμων αγόρασαν καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή υγείας και,
29,1% των ατόμων αγόρασαν αθλητικά είδη, εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων που συμπεριλαμβάνονται στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

Ειδικότερα, όσον αφορά σε προϊόντα που αγοράζονται σε ψηφιακή μορφή:
- 19,5% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α ́ τρίμηνο του 2021, αγόρασαν ταινίες ή σειρές, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται. Σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (8,3%) καταγράφηκε αύξηση 134,9%.
9,8% των ατόμων αγόρασαν μουσική, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται. Σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (4,0%) καταγράφηκε αύξηση 145,0%.
6,1% των ατόμων αγόρασαν ηλεκτρονικά βιβλία, online εφημερίδες / περιοδικά. Σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (2,6%) καταγράφηκε αύξηση 134,6%.
6,1% των ατόμων αγόρασαν παιχνίδια για κινητά, tablet, Η/Υ ή κονσόλες παιχνιδιών. Σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (4,8%) καταγράφηκε αύξηση 27,1%.

Αναφορικά με τις υπηρεσίες που αγοράζονται περισσότερο:
-  18,0% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α ́ τρίμηνο του 2021, αγόρασαν συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας. Σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (17,2%) καταγράφηκε αύξηση 4,6%.
-   16,0% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών αγόρασαν συνδρομή για ηλεκτροδότηση, ύδρευση, φυσικό αέριο, κ.λπ. Σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (13,2%) καταγράφηκε αύξηση 21,2%.
1,5% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών αγόρασαν εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες, κ.ά.). Σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (14,3%) καταγράφηκε μείωση 89,5%.

Όσον αφορά στο πλήθος και στην αξία των αγορών που πραγματοποιήθηκαν μέσω διαδικτύου το Α’ τρίμηνο του 2021:
3 στους 10 (26,7%), από όσους πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α ́ τρίμηνο του 2021, έκαναν 1 έως 2 αγορές / παραγγελίες, 3 στους 10 (35,5%) 3 έως 5 αγορές / παραγγελίες και 4 στους 10 (37,8%) περισσότερες από 5 αγορές / παραγγελίες και,
3 στους 10 (28,3%) πλήρωσαν συνολικά αντίτιμο μικρότερο από 100 ευρώ για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασαν / παρήγγειλαν, 5 στους 10 (48,3%) πλήρωσαν από 100 έως κάτω από 500 ευρώ και 2 στους 10 (23,4%) πλήρωσαν από 500 ευρώ και πάνω. Σε όσους κατέβαλαν αντίτιμο 500 ευρώ και άνω καταγράφηκε, σε σχέση με το Α ́ τρίμηνο του 2020 (10,5%), αύξηση 122,9%.

Ποσοστό 25,9% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α ́ τρίμηνο του 2021 αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα κατά την αγορά. Αύξηση 49,7% καταγράφεται στο ποσοστό όσων αντιμετώπισαν πρόβλημα σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό που είχε καταγραφεί για το Α’ τρίμηνο του 2019 (17,3%).

Πιο συγκεκριμένα, αύξηση κατά 148,8% καταγράφηκε στο ποσοστό όσων ανέφεραν ως πρόβλημα τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων που ήταν μεγαλύτερος από τον ενδεικνυόμενο και μείωση στο ποσοστό όσων ανέφεραν δυσκολία στη χρήση της ιστοσελίδας και τεχνικά προβλήματα, τελικό κόστος υψηλότερο από το ενδεικνυόμενο, παράδοση κατεστραμμένων ή λάθος προϊόντων, κ.ά.

Οι κυριότεροι λόγοι για τη μη πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών κατά το Α’ τρίμηνο το 2021, είναι η προτίμηση να βλέπουν οι αγοραστές το προϊόν / θέμα συνήθειας (50,1%), η μη ανάγκη πραγματοποίησης ηλεκτρονικών αγορών (29,9%) και η πεποίθηση ότι θα δυσκολευτούν λόγω έλλειψης δεξιοτήτων (22,9%).

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά ολόκληρη την έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ εδώ.

 

Εικόνα: Preis_king, Pixabay

 

Μοιραστείτε το άρθρο

 [social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το 57% των Ελλήνων θα ψωνίσει online ακόμα και τα τρόφιμα για τις γιορτές

Φέτος τα Χριστούγεννα, το 25% των Ελλήνων φαίνεται ότι θα πραγματοποιήσει γιορτινές αγορές της τελευταίας στιγμής, ενώ τουλάχιστον το 40% των καταναλωτών σκέφτεται να συνδυάσει online και offline shopping. Οι νεότεροι σε ηλικία, σε ποσοστό 45%, δείχνουν προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές.

Αυτά τα στοιχεία, μεταξύ άλλων, καταγράφονται στο report που εξέδωσε η PayPal για τις προθέσεις των καταναλωτών όσον αφορά στις αγορές που θα πραγματοποιήσουν την εορταστική περίοδο που διανύουμε. Συνοπτικά, τα σημαντικότερα σημεία που αναφέρονται στο report είναι:

  • Το 25% των Ελλήνων καταναλωτών σκοπεύει να κάνει τελευταία στιγμή τα γιορτινά ψώνια[1].
  • Μεταξύ όσων αναφέρουν ότι σκοπεύουν να ψωνίσουν για τα Χριστούγεννα, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδύαζε τις online με τις offline αγορές[2].
  • Το 57% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του Διαδικτύου ακόμα και για αγορές τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου για τις ανάγκες του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού[3].
  • Πάνω στην ευχάριστη φούρια μιας έντονα καταναλωτικής περιόδου, ο κίνδυνος απάτης που ελλοχεύει ενδέχεται να αποδειχθεί ακόμα μεγαλύτερος.

Τρεις στους δέκα Έλληνες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα αυτές τις γιορτές, με έναν στους 10 να σχεδιάζει να διαθέσει ένα ποσό μεγαλύτερο κατά 50% από πέρυσι[4].

Οι τάσεις αυτές απεικονίζουν το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές τα Χριστούγεννα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε όλες τις ομάδες καταναλωτών, καθώς δυστυχώς ο αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού ωθεί σταδιακά τη θέσπιση νέων αυστηρών περιορισμών σε πολλές χώρες.

Είναι ενδιαφέρον ότι το 57% των Ελλήνων καταναλωτών έχει σκοπό να ψωνίσει διαδικτυακά ακόμα και τα τρόφιμα του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που διαπιστώθηκε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου περίπου το 40% των πολιτών σκοπεύει να αγοράσει για τις γιορτές online τα απαραίτητα είδη παντοπωλείου[5].

«Σύμφωνα με πρόσφατη ευρωπαϊκή έρευνα της PayPal, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές ισχυρίζονται ότι το κύριο πλεονέκτημα των διαδικτυακών αγορών είναι η ευκολία – έτσι, έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές από την άνεση του σπιτιού τους και να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο. Επιπλέον, μπορούν κάλλιστα να συγκρίνουν προσφορές πιο εύκολα, αποφεύγοντας την αφόρητη πολυκοσμία των φυσικών καταστημάτων[6]. Ένα άλλο σημαντικό «προνόμιο» των ηλεκτρονικών αγορών συνδέεται άμεσα με τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και τις ελκυστικές online προσφορές», τονίζει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Εντούτοις, η απόλαυση που προσφέρει το online shopping κινδυνεύει να χαθεί εξαιτίας της αύξησης του αριθμού περιπτώσεων απάτης, όπως το phishing, δηλαδή οι επιθέσεις μέσω email από χάκερ που χρησιμοποιούν τον μηχανισμό πλαστογράφησης μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από αξιόπιστους αποστολείς, προκειμένου να εξαπατήσουν τους ανυποψίαστους παραλήπτες τους και να υποκλέψουν σημαντικές πληροφορίες, όπως οι κωδικοί ασφαλείας.

Για ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η Kaspersky εξακολουθούσε να παρατηρεί ότι αυτού του είδους η απόπειρα επίθεσης προς καταναλωτές επηρέασε το 15% των Ελλήνων χρηστών λογισμικού της εταιρείας[7]. Πρόκειται για το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. Άλλες παρεμφερείς δόλιες πρακτικές που διενεργούνται τακτικά από κυβερνοεγκληματίες είναι οι ακόλουθες: απατηλά μηνύματα sms (smishing), απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice fraud), πλαστογραφημένοι ιστότοποι τραπεζών (spoofed bank websites), κλοπή προσωπικών δεδομένων (personal data theft), επενδυτικές απάτες (investment scams) και απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams).

Ουκ ολίγοι Έλληνες παραδέχονται ότι το διαθέσιμο budget αποτελεί ένα από τα πιο πιο σοβαρά ζητήματα που λαμβάνουν υπόψη τους και ότι είναι ιδιαίτερα πιθανό να επισκεφθούν e-shops προκειμένου να εντοπίσουν τις καλύτερες δυνατές τιμές και προσφορές, ειδικά στις περιπτώσεις των βιαστικών αγορών της τελευταίας στιγμής[8].

Η αγοραστική αυτή στρατηγική, σε συνδυασμό με τον καταναλωτικό «πυρετό» που χαρακτηρίζει τις ημέρες πριν από τις γιορτές, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την αύξηση των πιθανοτήτων να εκτεθεί κανείς σε απόπειρες απάτης και δόλου.

 

[1] Sitecore, 2021 Holiday trends report, 2021

[2] Sitecore, 2021 Holiday trends report, 2021

[3] Η έρευνα της PayPal με τίτλο “Online grocery & food delivery trends across the UK & EU” διεξήχθη το χρονικό διάστημα 6-13 Σεπτεμβρίου 2021, ανάμεσα σε 1.002 συμμετέχοντες στην Ελλάδα, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν εκείνοι που λαμβάνουν τις αποφάσεις για το νοικοκυριό τους

[4] Sitecore, 2021 Holiday trends report, 2021

[5] Η έρευνα της PayPal με τίτλο “Online grocery & food delivery trends across the UK & EU” διεξήχθη το χρονικό διάστημα 6-13 Σεπτεμβρίου 2021, ανάμεσα σε 1.002 συμμετέχοντες στην Ελλάδα, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν εκείνοι που λαμβάνουν τις αποφάσεις για το νοικοκυριό τους

[6] Η έρευνα της PayPal με τίτλο “Online grocery & food delivery trends across the UK & EU” διεξήχθη το χρονικό διάστημα 6-13 Σεπτεμβρίου 2021, ανάμεσα σε 1.002 συμμετέχοντες στην Ελλάδα, οι οποίοι δήλωσαν ότι ήταν εκείνοι που λαμβάνουν τις αποφάσεις για το νοικοκυριό τους

[7] Kaspersky Security Bulletin 2020-2021. EU statistics, 2021

[8] Sitecore, 2021 Holiday trends report, 2021

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search