eCommerce

Black Friday: Αύξηση τζίρου 300% για τα ελληνικά e-shop

Η αγαπημένη ημέρα όλων των καταναλωτών είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, γνωστή και ως Black Friday. Είναι η μέρα για την οποία μετράμε αντίστροφα και ανυπομονούμε να ανακαλύψουμε τα προϊόντα που θέλουμε να αποκτήσουμε, ανάμεσα στις Black Friday προσφορές.

Το BestPrice.gr, η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών από ηλεκτρονικά καταστήματα, κατέγραψε για ακόμη μια χρονιά τις αγοραστικές τάσεις την Black Friday περίοδο.

Φέτος, η επίσημη εκκίνηση της Black Friday περιόδου, δόθηκε από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων στην Ελλάδα στις 18 Νοεμβρίου, με τις προσφορές να διαρκούν μέχρι και τη Cyber Monday, στις 29 Νοεμβρίου.

Για ακόμη μια χρονιά, καταγράφηκε αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων την Black Friday σε σχέση με μια τυπική Παρασκευή, η οποία ξεπέρασε το 125%, ενώ η συνολική αύξηση του τζίρου άγγιξε το 300%.

Το ενδιαφέρον των καταναλωτών εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με την προ-covid εποχή - δηλαδή όλες τις προηγούμενες χρονιές μέχρι και το 2019 - αλλά δεν κατάφερε να φτάσει τα επίπεδα της περσινής χρονιάς. Αυτό ήταν αναμενόμενο, αν αναλογιστεί κανείς ότι πέρυσι η Black Friday μας βρήκε σε καθολικό lockdown, με κλειστά τα φυσικά καταστήματα.

Κατά τη διάρκεια όλης της περιόδου των Black Friday προσφορών (δηλ. από 18 έως 29 Νοεμβρίου), οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 31% και ο τζίρος κατά 74% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


20 χρόνια ATCOM: ο λόγος στους συνεργάτες

Με πρωταγωνιστές εκπροσώπους από σημαντικούς πελάτες και συνεργάτες, αλλά και μέλη του ανθρώπινου δυναμικού της, η ATCOM συνεχίζει την επετειακή καμπάνια για τον εορτασμό των 20ών γενεθλίων της, την οποία επιμελείται η Adjust.

Πιο συγκεκριμένα, η ATCOM θέτει σε πρώτο πλάνο τις μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας που χτίζει από κοινού με τους πελάτες της, προσκαλώντας τους να συμμετέχουν ενεργά στον εορτασμό της 20ής επετείου.

Εξέχοντες συνεργάτες της εταιρείας με ηγετική θέση στην ελληνική αγορά μοιράζονται αποκλειστικά, στον φακό της κάμερας, χαρακτηριστικές στιγμές από τη σχέση τους με την ATCOM και περιγράφουν τους λόγους για τους οποίους την εμπιστεύτηκαν και συνεχίζουν να την επιλέγουν ως Digital Business Partner.

Παράλληλα, παρουσιάζεται η οπτική των ανθρώπων της ATCOM μέσα από «εκ των έσω» μαρτυρίες από άτομα που ανήκουν στο δυναμικό της εταιρείας εδώ και χρόνια, από πρώην ATCOMistas, καθώς και από νέους επαγγελματίες που προστέθηκαν σε αυτό πρόσφατα. Μέσα από τις προσωπικές τους δηλώσεις, οι εργαζόμενοι της ATCOM αναγνωρίζουν όλα όσα κατόρθωσαν μαζί και οραματίζονται το μέλλον της για τα επόμενα 20 χρόνια.

Μπορείτε να δείτε τα video testimonials στο ανανεωμένο επετειακό microsite https://thisis20.atcom.gr/, το οποίο σχεδιάστηκε από την Adjust. και υλοποιήθηκε από την ATCOM.  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τη λύση "Βuy Νow Pay Later" προτιμούν 1 στους 5 στη Βρετανία για τις γιορτινές αγορές

Την επιλογή "Αγορά Τώρα, Πληρωμή Αργότερα" (Buy Now Pay Later - BNPL) που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, φαίνεται πως θα προτιμήσει 1 στους 5 καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο για τις αγορές των Χριστουγέννων, για να κατανείμει τα έξοδά του. Όμως, η αυξανόμενη δημοτικότητα της BNPL έχει προκαλέσει αύξηση του ανεξόφλητου χρέους των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασιλείο.

Οι έμποροι που προσφέρουν τη μέθοδο πληρωμής BNPL ενδέχεται να δουν τους αριθμούς των παραγγελιών τους να αυξάνονται εκθετικά. Πριν από μερικές εβδομάδες, έρευνα αποκάλυψε ότι το 36% της Gen-Z χρησιμοποίησε υπηρεσίες BNPL το 2021, σημειώνοντας εξαπλάσια αύξηση από το 2019.

Ο πάροχος υπηρεσιών BNPL, Butter, δημοσίευσε μια έκθεση από την οποία προκύπτει ότι το 22% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζουν να κατανείμουν το κόστος των χριστουγεννιάτικων αγορών τους με αυτήν τη μέθοδο πληρωμής. Στη σχετική έρευνα συμμετείχαν σχεδόν 5.000 καταναλωτές. Η πλειοψηφία του 54% ανέφερε ότι η κατανομή του κόστους, τους επιτρέπει να διαχειρίζονται καλύτερα τα οικονομικά τους.

Αυτά τα αποτελέσματα επιβεβαιώνονται και από άλλη έρευνα, της Equifax. Σε σύγκριση με πριν από 10 μήνες, 2,6 εκατομμύρια περισσότεροι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούν υπηρεσίες BNPL. Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, το 28% του ενήλικου πληθυσμού πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά χρησιμοποιώντας αυτήν τη μέθοδο πληρωμής, σε σύγκριση με 23% τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.

Το ότι οι καταναλωτές πιστεύουν ότι ο τρόπος πληρωμής "Αγορά Τώρα, Πληρωμή Αργότερα" θα αμβλύνει τα οικονομικά τους, επιβεβαιώθηκε επίσης στη δεύτερη έρευνα, από το ένα πέμπτο των καταναλωτών 18-35 ετών. Τουλάχιστον το 27% από αυτούς δήλωσε ότι θα δυσκολευόταν να αντέξει οικονομικά τα Χριστούγεννα χωρίς τις υπηρεσίες BNPL.

Με την πρόσφατη αύξηση της δημοτικότητάς τους, η κριτική για αυτές τις υπηρεσίες έχει επίσης αυξηθεί. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι αγοραστές στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν συγκεντρώσει περισσότερα από 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε ανεξόφλητο χρέος από αυτές τις υπηρεσίες.

Στο επίκεντρο των επικρίσεων ήταν η Klarna, ο κορυφαίος πάροχος BNPL στην Ευρώπη. Μάλιστα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Αρχή Διαφημίσεων απαγόρευσε και ορισμένες από τις διαφημίσεις της Klarna. Από την πλευρά της, η εταιρεία υποστηρίζει ότι προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να πληρώνουν με άτοκες δόσεις, ενώ οι τράπεζες και οι πιστωτικές κάρτες έχουν υψηλά επιτόκια.

 

Πηγή: ecommercenews.eu

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πτώση τζίρου σε e-Φαρμακεία και e-Super Market τη φετινή Black Friday

Ανοδικά κινήθηκαν για ακόμη μια χρονιά την Black Friday οι κλάδοι των online Φαρμακείων και online Super Market, καθώς σημείωσαν αύξηση 115% και 27% αντίστοιχα στην αξία των online αγορών σε σχέση με τη μέση αξία των προηγούμενων 3 Παρασκευών του Νοεμβρίου.

Ωστόσο, όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο, o συνολικός online τζίρος της φετινής Black Friday στα δύο αυτά κανάλια δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περσινής, όπου τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω του lockdown του Νοεμβρίου του 2020.



Τα στοιχεία αυτά καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στη καινοτόμο πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group που επιτρέπει σε Προμηθευτές και Εμπόρους Καταναλωτικών Αγαθών να έχουν πρόσβαση σε πολύτιμα εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα, για τη διαμόρφωση της στρατηγικής τους στο ψηφιακό ράφι.

Ως προς τα προϊόντα που πρωταγωνίστησαν, σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, οι 5 κατηγορίες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), οι κρέμες αντιγήρανσης (+164%), τα προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%). Αντίστοιχα στα online Super markets είδαμε μία σαφή προτίμηση στα κόκκινα κρασιά (+116%), στα ουίσκι (+115%), στη βότκα (+99%), στα ροζέ κρασιά (+91%), και στα λευκά κρασιά (+82%). 

Ο online καταναλωτής φαίνεται να προσθέτει και περισσότερα προϊόντα στις αγορές της Black Friday καθότι η μέση παραγγελία στο online φαρμακείο είχε αξία €44,80 και εμπεριείχε 5,1τμχ (συγκριτικά με €43,10 με 4,8τμχ τις 3 προηγούμενες Παρασκευές), ενώ στο online Super Market είχε αξία €81,50 και εμπεριείχε 36,8τμχ (συγκριτικά με €75,50 με 35,9τμχ τις 3 προηγούμενες Παρασκευές).

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online Super Markets και τα οnline Φαρμακεία θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 2021 τα €500 εκ. (συμπ. ΦΠΑ) χωρίς να περιλαμβάνονται αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.α.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Μόνο το 15% των ελληνικών ΜμΕ έχουν e-shop ή άλλο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων

Παρουσιάστηκε εχθές σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της ΓΣΕΒΕΕ, η Ετήσια Έκθεση του ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ με θέμα «Ο αντίκτυπος της πανδημίας στις επιχειρήσεις».

H εκδήλωση, η οποία διοργανώθηκε για πρώτη φορά σε υβριδική μορφή συνδυάζοντας την δια ζώσης αλλά και την διαδικτυακή παρακολούθηση, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον περισσότερων από 250 συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων της κυβέρνησης, των κομμάτων, της αντιπολίτευσης, της Τράπεζας της Ελλάδος. Επίσης, εκπροσώπων των κοινωνικών φορέων, της επιστημονικής και της επιχειρηματικής κοινότητας.

Την Ετήσια Έκθεση 2021 ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ παρουσίασαν τα επιστημονικά στελέχη του ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ και εκ των συγγραφέων της Έκθεσης, κκ. Δημήτρης Γιακούλας, Λεωνίδας Βατικιώτης και Γιώργος Θανόπουλος.

Τα αποτελέσματα της Έκθεσης παρουσιάζονται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος επιχειρείται μια κατά το δυνατό αναλυτική και συστηματική αποτύπωση του ευρύτερου μακρο-οικονομικού περιβάλλοντος με την καταγραφή της πορείας σημαντικών οικονομικών μεγεθών.

Στο δεύτερο μέρος περιγράφεται αρχικά το μικροοικονομικό περιβάλλον έχοντας ως πεδίο εστίασης τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης και των υφεσιακών της συνεπειών στην κλαδική διάρθρωση της ελληνικής οικονομίας με βάση τα διαρθρωτικά στοιχεία  της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στη συνέχεια, συστηματοποιούνται και συνοψίζονται τα ευρήματα των τακτικών Ερευνών Κλίματος του ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ καθώς και έκτακτων ερευνών που διεξήγαγε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ειδικότερα, παρουσιάζονται τα ευρήματα εκείνα που προκύπτουν από τις Έρευνες Κλίματος και των έκτακτων ερευνών των δύο τελευταίων ετών, αποτυπώνοντας τη δυσμενή πορεία βασικών δεικτών για τις μικρές επιχειρήσεις, όπως είναι ο κύκλος εργασιών, η ζήτηση, η ρευστότητα, η επενδυτική δραστηριότητα και η βιωσιμότητα.

Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται ο απολογισμός και δίνονται προτάσεις πολιτικής σε σχέση με την ενδυνάμωση του ρόλου των ΜμΕ και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Μόνο το 14,8% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσαν ότι διαθέτουν κάποιο σύστημα ηλεκτρονικών πωλήσεων ή συμμετοχής σε κάποια σχετική πλατφόρμα (Γράφημα 22). Το υψηλότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στον τομέα του εμπορίου με το 26,2% να απαντά θετικά έναντι περίπου του 11% που παρατηρήθηκε αντίστοιχα στη μεταποίηση και στις υπηρεσίες.

Επιπλέον, η ενσωμάτωση συστημάτων ηλεκτρονικών πωλήσεων ή συμμετοχής σε διαδικτυακή πλατφόρμα φαίνεται πως σχετίζεται με την ηλικία του επιχειρηματία, το εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και με την ηλικία της επιχείρησης και το ύψος του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Πηγή: Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕ 2021

 

Ειδικότερα, το 22,8% και 18,2% των επιχειρηματιών που ανήκουν στις ηλικιακές ομάδες 18-34 και 35-49 αντίστοιχα, έχουν ενσωματώσει σχετικά συστήματα στην επιχείρησή τους έναντι μόλις του 10,3% των επιχειρηματιών που είναι από 50 ετών και άνω. Επιπλέον, το 19,1% και το 18,8% των επιχειρήσεων με ηλικία έως 5 έτη και 5-10 έτη αντίστοιχα έχουν ενσωματώσει σχετικά συστήματα, έναντι του 12,2% και του 13% των επιχειρήσεων με ηλικία 10-15 έτη και πάνω από 15 έτη αντίστοιχα. Χαμηλό ποσοστό ενσωμάτωσης τέτοιων τεχνολογιών παρουσιάζουν επίσης οι απόφοιτοι πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (10,4%), όπως και οι επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 50.000 € (11%).

Ψηφιακό marketing
Στο ερώτημα εάν η επιχείρηση έχει υιοθετήσει εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ, ιστοσελίδα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ., τα ποσοστά ήταν σαφώς μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα των ηλεκτρονικών πωλήσεων, όπως έχει αποτυπωθεί και σε άλλη μελέτη του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ (Κυριάκου, 2021).

Συγκεκριμένα, το 50,1% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι έχει υιοθετήσει εργαλεία ψηφιακού marketing στην δραστηριότητα του (Γράφημα 23). Υψηλότερο ποσοστό υιοθέτησης εργαλείων ψηφιακού Marketing παρατηρούμε στις εμπορικές επιχειρήσεις και στις μεταποιητικές-βιοτεχνικές με 59,7% και 58,6% αντίστοιχα να απαντούν θετικά, έναντι του 46% στον τομέα των υπηρεσιών με 46%.

Πηγή: Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕ 2021

 

Όπως και στην περίπτωση των μέσων ηλεκτρονικού εμπορίου έτσι και στο ψηφιακό μάρκετινγκ οι νεότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι πιο δραστήριες από τις παλαιότερες. Συγκεκριμένα το 54,9% και 53,9% των επιχειρήσεων που δημιουργήθηκαν στην τελευταία πενταετία και εκείνων που έχουν ηλικία 5-10 έτη αντίστοιχα απάντησαν θετικά, ενώ το ποσοστό αυτό πέφτει στο 45,5% για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μεταξύ 10 και 15 ετών πριν και στο 49,1% για επιχειρήσεις που έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 15 ετών.

Αντίστοιχα, έντονη θετική σχέση υπάρχει και με το εκπαιδευτικό επίπεδο του επιχειρηματία με 44,1% των αποφοίτων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να απαντούν θετικά, ενώ το ποσοστό σταδιακά ανεβαίνει στο 53% για αποφοίτους μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών.

Διαπιστώνεται μία σχεδόν γραμμική σχέση με το μέγεθος της επιχείρησης καθώς ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι και όσοι απασχολούν έως 1 εργαζόμενο συγκεντρώνουν περίπου 42%-44% των θετικών απαντήσεων, το ποσοστό αυτό αυξάνεται σημαντικά καθώς αυξάνονται οι εργαζόμενοι, φτάνοντας στο 67% για τις επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 11 εργαζομένους.

Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών, το χαμηλότερο ποσοστό θετικών απαντήσεων παρατηρήθηκε στις επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 50.000€ (44,9%).

Από τα παραπάνω ευρήματα φαίνεται ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δεν έχουν ενσωματώσει στη δραστηριότητά τους ακόμα και ψηφιακά συστήματα χαμηλής τεχνολογικής έντασης. Παρόλο που είναι κοινός τόπος ότι η πανδημική κρίση έχει επιταχύνει τις διαδικασίες ψηφιακού μετασχηματισμού, μόλις το 11% των επιχειρήσεων που απάντησαν ότι έχουν ενσωματώσει συστήματα ηλεκτρονικών πωλήσεων ή/και διαδικασίες ψηφιακού μάρκετινγκ, ανέπτυξαν τη λειτουργία αυτή κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η συντριπτική πλειονότητα (89%) απάντησε ότι την είχε αναπτύξει πριν την περίοδο της πανδημίας. 

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα ευρήματα της έκθεσης εδώ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πανδημία: Τελικά θα αποδειχθεί ευκαιρία ή απειλή για το hardcore e-Commerce;

Του Θανάση Καμέα, CEO Plushost.gr

Δύο ολόκληρα χρόνια μετά την έκρηξη της πανδημίας, η συνολική επίδοση της αγοράς και η εμπειρία των καταναλωτών «φωτίζουν» το μεγάλο, θετικό πρόσημο του ηλεκτρονικού εμπορίου πίσω από το οποίο, ωστόσο, κρύβονται σκοτεινοί και επικίνδυνοι μύθοι, με κυρίαρχο τη μονοδιάστατη παραδοχή ότι δήθεν το e-Commerce αμβλύνει τις ανισότητες, αντί να τις τονώνει.

Ναι, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην πανδημία αυξήθηκε περαιτέρω. Το e-shopping διατήρησε ζεστή την αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτή και εννοείται ότι οι e-πωλήσεις κράτησαν ζωντανές επιχειρήσεις που θα ψυχορραγούσαν από τα πρώτα κιόλας συμπτώματα του Covid. Όμως, το παιχνίδι δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται. Δεν παίζεται με τους ίδιους κανόνες σήμερα όπως στις αρχές της πανδημίας. Οι συνθήκες δεν είναι οι ίδιες καθώς, με το ολικό άνοιγμα της αγοράς τον Μάιο, η κατάσταση έγινε πολύπλοκη.

Με τον κατακερματισμό των καναλιών και την αναγκαστική τους συνύπαρξη στο omnichannel πεδίο, διαμόρφωσαν μια πιο σοφιστικέ και δαιδαλώδη αγορά που ευνοεί τους μεγάλους, τους ισχυρούς, τους γρήγορους, τους ευέλικτους και τους ευπροσάρμοστους και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε λαβύρινθο τους δύσκαμπτους, τους μικρούς και απαίδευτους. Κυρίως, όμως, ευνοεί εκείνους που δουλεύουν στρατηγικά, με κατάλληλους συνεργάτες, που τους βοηθούν χάρη στην εμπειρία και τεχνογνωσία τους να χτίσουν, να αναπτύξουν και να διατηρήσουν μια επιτυχημένη επιχείρηση στο διαδίκτυο και να επιτύχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Το ερευνητικό εύρημα ότι οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% το α’ τρίμηνο του 2021 δεν είναι ούτε απογοητευτικό αλλά ούτε και ελπιδοφόρο. Σαφέστατα πρόκειται για υψηλότερη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, όταν οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά μόλις 2%, αλλά και το +11% μάλλον δείχνει μια διόρθωση και πως το ηλεκτρονικό εμπόριο έπιασε το «ταβάνι» του σε μεσοβραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Τα κομμάτια της πίτας είναι που αναπροσαρμόστηκαν ή άλλαξαν χέρια, δε μεγάλωσε η πίτα περισσότερο. Έτσι, ο συνολικός ευρωπαϊκός όγκος πωλήσεων φαίνεται να επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα, με κάποια μικρή αύξηση που καθόλου δε μοιάζει με τις υπεραισιόδοξες εκτιμήσεις που διατυπώνονταν κατά την περίοδο των lockdowns.

Το τοπίο στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, μια χώρα με ένα από τα πιο κατακερματισμένα λιανεμπορικά δίκτυα στον ΟΟΣΑ, η πανδημία επέδρασσε καταλυτικά στον τρόπο λειτουργίας των εμπορικών επιχειρήσεων. H αύξηση του e-Commerce κατά 77% στον τζίρο το 2020 έδειξε την τάση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών του EuroCommerce και Ecommerce Europe, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας εκτιμάται να ανέλθει έως το τέλος του 2021 στα 14,4 δισ. ευρώ. Όχι λίγα, αλλά και πάλι, σε σχέση με τι; Με τα φυσικά κανάλια ή με τη «συγκομιδή» της προ Covid περιόδου; Η άνοδος αυτή δεν αντιστοιχεί στο σύνολο της αγοράς, μιας και η πανδημία έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των πωλήσεων στο διαδίκτυο στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών όπως εκδηλώσεις, συνέδρια, εισιτήρια κ.λπ. συνέβαλε στη συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Επίσης, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜμΕ, έχει απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Η αγορά χρειάζεται να διανύσει πολλά χιλιόμετρα για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας λιανικής μπορεί να επωφεληθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Στην Αθήνα, τέλος, 6 στα 10 εμπορικά καταστήματα δηλώνουν ότι διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων (58,2%). Ακόμα κι αν αυτό είναι ακριβές, ένα διόλου αμελητέο ποσοστό, 41,8%, απαντά ότι «δεν διαθέτει ψηφιακό κανάλι πωλήσεων», επίδοση που δείχνει ότι ο εμπορικός κόσμος διατηρεί επιφυλάξεις για το κατά πόσον η ψηφιοποίησή του έχει να του προσφέρει κάτι ουσιαστικό. Και την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά, την ίδια στιγμή που σε αυτό το κρίσιμο momentum το ηλεκτρονικό εμπόριο περνάει στη βίαιη ενηλικίωσή του χωρίς να έχει ξεπεράσει ακόμη τις πρώτες παιδικές του ασθένειες, 7 στους 10 Έλληνες καταναλωτές αποτυπώνουν την ηλεκτρονική καταναλωτική τους ωριμότητα δηλώνοντας ότι ξεκινούν ψηφιακά την επίπονη έρευνα πριν αγοράσουν οτιδήποτε.

Είναι προφανές, ότι ο περίπατος στους εμπορικούς δρόμους του «κέντρου» κάθε πόλης πριν την αγορά έχει μετατραπεί σε τρίαθλο (αναζήτηση στο web-επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα-ολοκλήρωση της αγοράς φυσικά ή ψηφιακά).  Το παιχνίδι χοντραίνει, δεν είναι γεωγραφικά καθορισμένο, δεν είναι προδιαγεγραμμένη καμία νίκη ή κατάκτηση. Άλλωστε, οι επιμέρους περίοδοι της πανδημίας έχουν εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και παράγουν ως εκ τούτου, διαφορετικά αποτελέσματα για κάθε επιχείρηση αναλόγως με το βαθμό της δικής της προσαρμοστικότητας σε κάθε στάδιο της διαδικασίας.

Το Timeline της μετάβασης στη νέα συνθήκη

Πριν την πανδημία είχαμε σχετικά χαμηλό penetration του e-Commerce, μονοκρατορία του Skroutz και συγκεκριμένα industries να δεσπόζουν στο παιχνίδι. Κατά το πρώτο lockdown σαφέστατα φαίνεται να επωφελούνται οι ψηφιοποιημένοι, να καταρρέει το delivery, ενώ ο άφθονος προσωπικός χρόνος εισάγει νέες τάσεις, όπως η άθληση και η μαγειρική που έρχονται στο προσκήνιο και βάζουν νέους αγνώστους Χ στην εξίσωση. Το e-φαρμακείο και το e-σούπερ μάρκετ λειτουργεί δυνατά και παράλληλα, τόσο για τις φυσικές όσο και τις digital αγορές.

Το καλοκαίρι το 2020, επιχειρήθηκε εκτενώς η υιοθέτηση ψηφιακών στρατηγικών, έγιναν διορθώσεις και προσαρμογές. Έτσι, στο δεύτερο lockdown του Νοεμβρίου ’20, παρατηρήθηκε πολύ διαφορετική ικανότητα ομαλής λειτουργίας του e-Commerce καθώς οι προετοιμασμένοι είναι πολύ περισσότεροι. Τα κυβερνητικά μέτρα ενίσχυσης της ψηφιακής κουλτούρας τους λιανεμπορίου με το e-λιανικό προσθέτουν πολλούς νέους παίκτες στην αρένα και η εικόνα αλλοιώνεται, την ώρα που αναζητείται νέο σημείο ισορροπίας.

Σχηματικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πριν την πανδημία ζήσαμε την εποχή των μεγάλων retailers και του hardcore e-Commerce, ενώ σήμερα μεταβήκαμε στην εποχή που οι μεγάλοι retailers βελτιστοποίησαν τις ψηφιακές λειτουργίες και υποδομές τους, συμπεριφερόμενοι όλο και περισσότερο σαν hardcore e-businesses, ενώ εμφανίστηκαν και πολλοί μικροί λιανέμποροι να αποκτούν ψηφιακή διάσταση -σχεδόν ισομεγέθη με τη φυσική τους.

Συμπερασματικά, προ πανδημίας το e-Commerce ήταν το territory των e-businesses. Σήμερα το e-purchase είναι territory όλου του λιανεμπορίου.

Σε μια τέτοια συνθήκη όπου τα «σύνορα» των territories είναι ασαφή και ο καταναλωτής δεν έχει σαφή «κουτάκια» για κάθε ανάγκη του, οι e-Commerce επιχειρήσεις οφείλουν να αναπτύξουν το brand τους, να υιοθετήσουν δηλαδή πρακτικές παραδοσιακού marketing που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις περιχαράκωσης του πελατολογίου τους, ή θα φέρει σε αυτό ικανό πλήθος πελατών για να αντικαταστήσει αυτούς που το παραδοσιακό λιανεμπόριο επαναπατρίζει με την υιοθέτηση ψηφιακών πρακτικών.

Εμείς στην Plushost υπηρετούμε το e-Commerce όπως καμία άλλη εταιρεία στην Ελλάδα. Βάζουμε την τεχνολογία να υπηρετεί το εμπόριο με τα μάτια και τα αυτιά ανοικτά σε κάθε μεταβολή του περιβάλλοντος. Η κατανόηση της κατάστασης είναι το πρώτο βήμα που οφείλει κάθε e-commerce agency. Το ποια θα είναι τα εργαλεία και ποιες μέθοδοι θα αξιοποιηθούν έπεται, χωρίς να μειώνουμε καθόλου την αξία της τεχνογνωσίας. Εξάλλου, αυτή είναι που μας κατέταξε ανάμεσα στις πιο πολυβραβευμένες εταιρείες του κλάδου με αποκλειστικά hardcore e-commerce cases.

-Advertorial-

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

Η Afternet είναι επίσημος και πιστοποιημένος συνεργάτης της Prestashop για την Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η συμφωνία κι επίσημη έναρξη της συνεργασίας, μέσω της οποίας η Afternet είναι πλέον ο μοναδικός επίσημος πιστοποιημένος συνεργάτης της Prestashop για την Ελλάδα.

Η Prestashop είναι μία από τις πιο γνωστές κι επιτυχημένες open source πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, η οποία κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο της Ελληνικής αγοράς.

Η συνεργασία αυτή έρχεται ως επιβεβαίωση της πολύ μεγάλης τεχνογνωσίας κι εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Afternet πάνω στην συγκεκριμένη πλατφόρμα e-commerce, χάρη στα πολυάριθμα επιτυχημένα project που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια.

Η συνεργασία περιλαμβάνει, περιληπτικά:

  • Εκπαίδευση και πιστοποίηση των προγραμματιστών της Afternet
  • Άμεση πρόσβαση στην Prestashop για θέματα υποστήριξης
  • Συμμετοχή στην ανάπτυξη και περαιτέρω βελτίωση της πλατφόρμας με διάφορους τρόπους
  • Συμμετοχή της Afternet σε online και φυσικά meetings της Prestashop παγκοσμίως
  • Εκπροσώπηση της Prestashop στην Ελλάδα και επικοινωνία με οποιαδήποτε εταιρεία θέλει να αναπτύξει ή χρειάζεται τεχνική υποστήριξη για το e-shop της

 

Μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κι απαιτητικό περιβάλλον, όπως αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου, η Afternet επιλέγει το δρόμο της εξειδίκευσης, μέσω επίσημων συνεργασιών. Επενδύει στο σημαντικότερο κεφάλαιό της που είναι οι άνθρωποί της, ώστε μέσα από τη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξή τους να προχωράει και να αναπτύσσεται μαζί με τους πελάτες της.

Η συνεργασία αυτή, συμπίπτει χρονικά με την επέτειο των 15 χρόνων της Afternet, γεγονός που οριοθετεί μία νέα αρχή για την εταιρεία και τον πρωταρχικό της στόχο, ο οποίος είναι η εδραίωση στην Ελληνική αγορά ως μία από τις μεγαλύτερες και μακροβιότερες εταιρείες του κλάδου. 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 
Σύνδεσμοι e-commerce: Η ΕΕ χρειάζεται νέους κανόνες ΦΠΑ

Ο Ecommerce Europe και ο EuroCommerce, οι μεγαλύτεροι σύνδεσμοι ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, καλούν την Ευρωπαϊκή Ένωση να ακολουθηθεί μοντέλο μίας εγγραφής στα μητρώα για τον ΦΠΑ. Οι εταιρείες που πραγματοποιούν διασυνοριακές πωλήσεις μπορούν να εγγραφούν σε μία χώρα της ΕΕ, ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για όσες αποθηκεύουν αγαθά σε πολλές χώρες, σημειώνουν οι σύνδεσμοι.

Οι δύο οργανισμοί του κλάδου, Ecommerce Europe και EuroCommerce εξέφρασαν τον περασμένο μήνα από κοινού τις ανησυχίες τους σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Μάλιστα, πρόσφατα λανσάρισαν και το web site simplify-vat.eu για να ενημερώσουν και να υποστηρίξουν τον παραπάνω σκοπό.

Από τον Ιούλιο, ισχύουν οι νέοι κανόνες ΦΠΑ στην ΕΕ και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο μπορούν πιο εύκολα να εγγραφούν, να υποβάλουν αίτηση και να πληρώσουν ΦΠΑ για πολλές χώρες της ΕΕ μέσω ενός μόνο κράτους - μέλους. Αν και αυτό έχει απλοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τη φορολογική συμμόρφωση, όπως σημειώνουν οι δύο οργανισμοί, το λεγόμενο «ΦΠΑ One-Stop Shop» (OSS) προορίζεται μόνο για την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών σε τελικούς καταναλωτές.

Αυτό σημαίνει ότι δεν περιλαμβάνονται εταιρείες που διατηρούν αποθέματα σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτοί θα πρέπει να εγγραφούν για ΦΠΑ και να υποβάλουν δηλώσεις σε κάθε χώρα λειτουργίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο οργανισμών, αυτό κοστίζει στους εμπόρους 8.000 ευρώ ετησίως για κάθε χώρα όπου διατηρείται απόθεμα, κάτι που είναι δαπανηρό και χρονοβόρο, αφού χρειάζονται περίπου 100 ημέρες για την εγγραφή σε κάθε μητρώο και έως και 60 δηλώσεις ΦΠΑ ανά χώρα, ανά έτος.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΕΕ και των ενδιαφερομένων είναι ακόμη σε εξέλιξη και οι οργανώσεις του κλάδου σημειώνουν πως ελπίζουν ότι μια αναθεώρηση των κανόνων θα εφαρμοστεί πριν από το 2023.

Ο Ecommerce Europe αντιπροσωπεύει πάνω από 100.000 λιανοπωλητές, ενώ ο EuroCommerce αντιπροσωπεύει έξι εκατομμύρια εταιρείες καθώς και 31 εθνικές εμπορικές ομοσπονδίες.

Πηγή: ecommercenews.eu

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το Skroutz εγκαινιάζει τα Skroutz Points για παραλαβή προϊόντων

Το Skroutz, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα, δίνει τη λύση ακόμα και στους πιο πολυάσχολους καταναλωτές, δημιουργώντας μια αναβαθμισμένη αγοραστική εμπειρία, με την επιλογή ‘Αγορά μέσω Skroutz’.

Με το πάτημα ενός κουμπιού, οι ηλεκτρονικές αγορές μετατρέπονται σε μια εύκολη διαδικασία, με εκατομμύρια διαθέσιμα προϊόντα από χιλιάδες συνεργαζόμενα καταστήματα, ασφάλεια, άμεση εξυπηρέτηση και δωρεάν επιστροφές.

Η ‘Αγορά μέσω Skroutz’ αποτελεί μια καινοτόμα λύση για την καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Ο επισκέπτης μπορεί να αναζητήσει και να προσθέσει στο ίδιο καλάθι, μια τεράστια γκάμα διαφορετικών προϊόντων, σε μια virtual αγοραστική εμπειρία, χωρίς την αναμονή, την κίνηση και την πολυκοσμία των καταστημάτων.

Συμπληρωματικά, όλες οι αγορές, πραγματοποιούνται σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον, με εγγύηση παραλαβής και επιστροφής χρημάτων, ενώ αν ο καταναλωτής παραλάβει λάθος ή ελαττωματικό προϊόν ή αν απλά άλλαξε γνώμη, η διαδικασία επιστροφής είναι δωρεάν, με τη Skroutz να αναλαμβάνει όλα τα έξοδα επιστροφής και επαναποστολής της παραγγελίας. Τέλος, ο καταναλωτής μπορεί να λύσει κάθε στιγμή τυχόν απορίες ή δυσκολίες που αντιμετωπίζει με την παραγγελία του, μέσω του Help Center και της φόρμας επικοινωνίας.

Θέτοντας υψηλούς στόχους και βάζοντας πάντα σε προτεραιότητα τα πιο ποιοτικά επίπεδα εξυπηρέτησης, το Skroutz απαντάει στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, δημιουργώντας και αναπτύσσοντας νέες υπηρεσίες με αμέτρητα πλεονεκτήματα και οφέλη. Από τον Απρίλιο του 2021, η Skroutz Last Mile, ξεκίνησε τα ταξίδια της στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, γεμίζοντας τους δρόμους με μηχανές και βαν, προσθέτοντας πρόσφατα και ηλεκτρικά βαν με 0% εκπομπή ρύπων.

Με τον τρόπο αυτό προσφέρεται μια αναβαθμισμένη εμπειρία παράδοσης, δίνοντας τέλος στην αναμονή, καθώς ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να ενημερώνεται αναλυτικά για το διάστημα που θα παραδοθεί η παραγγελία του. Παράλληλα, το Skroutz στηρίζοντας τους ανθρώπους που εργάζονται για την εξυπηρέτηση και την παράδοση των πακέτων, δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή  να ανταμείψει τον διανομέα με tip, μέσω ενός link που λαμβάνει σε SMS με το πέρας της παράδοσης.  

Την ίδια στιγμή, το Skroutz πρωτοπορεί και παρουσιάζει στην Ελλάδα, τα ‘Skroutz Point’. Τα σημεία αυτόματης παραλαβής του Skroutz, έρχονται για να κατακλείσουν το αθηναϊκό τοπίο, παρέχοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές, να παραλαμβάνουν τις αγορές τους, εντός 3 ημερών από τη στιγμή που το δέμα θα φτάσει στο locker, με ευέλικτες ώρες παραλαβής. Η διαδικασία είναι απλή, ο καταναλωτής βάζει τα προϊόντα της επιλογής του στο καλάθι, επιλέγει παράδοση σε ένα από τα 20 Skroutz Point, λαμβάνει ενημέρωση και τον προσωπικό κωδικό PIN μέσω SMS και παραλαμβάνει την παραγγελία του, εντός 3 ημερών.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Συστάσεις της ΕΕΤΤ προς καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και e-shops

Η σημαντικά αυξημένη ζήτηση για ταχυδρομικές υπηρεσίες που παρατηρήθηκε την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ως αποτέλεσμα και των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας, οδήγησε σε μεγάλα προβλήματα ανταπόκρισης των ταχυδρομικών παρόχων, όπως προκύπτει και από το πλήθος των καταγγελιών που έλαβε η ΕΕΤΤ, αλλά και ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Για το λόγο αυτό, εν όψει της φετινής εορταστικής περιόδου και των επερχόμενων εκπτωτικών ημερών (Black Friday, Cyber Monday), η ΕΕΤΤ απευθύνει συστάσεις σε καταναλωτές, εταιρείες ταχυμεταφορών και επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω της σχετικής ανακοίνωσής της.

(α) Συστάσεις προς καταναλωτές

Για τη βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και την αποφυγή προβλημάτων κατά τη διαδικασία παραλαβής των παραγγελιών τους, οι καταναλωτές συνίσταται να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στα ακόλουθα:

1. Χρόνος & σημείο παράδοσης/παραλαβής: Πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας σας από ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενημερωθείτε για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής σας αναφορικά με την ακριβή μέρα που θα παραληφθεί, καθώς και τον αριθμό αποστολής της (tracking number).

Επιπλέον, αξιοποιείστε το χώρο «σχολίων» στη φόρμα παραγγελίας του προϊόντος, αναγράφοντας επιπρόσθετες πληροφορίες προς την εταιρία ταχυμεταφορών που θα διευκολύνουν τη διαχείριση της αποστολής σας, ιδιαίτερα αν υφίσταται πολύωρη απουσία από την οικία σας σε καθημερινή βάση.

2. Παρακολούθηση αποστολής: Αναζητήστε την πορεία παράδοσης της παραγγελίας σας από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών. Σημειώνεται ότι αποτελεί συνήθη πρακτική των εταιριών να ενημερώνουν για την πορεία της αποστολής μέσω SMS, email, τηλεφωνικώς κ.λπ.

3. Επανάληψη της προσπάθειας επίδοσης: Οι εταιρείες ταχυμεταφορών υποχρεούνται σε δεύτερη προσπάθεια επίδοσης του αντικειμένου, σε περίπτωση απουσίας σας κατά την αρχική προσπάθεια, με σχετική έγγραφη/ηλεκτρονική ειδοποίησή σας.

4. Παραλαβή με επιφύλαξη: Έχετε τη δυνατότητα να παραλάβετε με επιφύλαξη ή να δηλώσετε επιφύλαξη εντός μίας ημέρας από την παραλαβή της αποστολής εάν το αντικείμενο που σας παραδίδεται έχει υποστεί φθορά ή είναι κατεστραμμένο.

5. Δυνατότητα μη υπογραφής: Με σκοπό την προληπτική προστασία της δημόσιας υγείας, επιτρέπεται, κατ’ εξαίρεση και μόνο προσωρινά, η επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών χωρίς υπογραφή του παραλήπτη και με την καταχώρηση από τον διανομέα, του μοναδικού προσωπικού κωδικού αναγνώρισης που θα σας έχει ήδη αποσταλεί.

6. Δικαίωμα αποζημίωσης: Έχετε δικαίωμα, υπό όρους, να αιτηθείτε αποζημίωση, εντός 6 μηνών από την ημερομηνία αποστολής, για την πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών (απώλεια/ καταστροφή/εκπρόθεσμη επίδοση). Οι αποζημιώσεις των ανωτέρω περιπτώσεων καταβάλλονται στον αποστολέα ή, αν αυτός παραιτηθεί των δικαιωμάτων του, στον παραλήπτη του ταχυδρομικού αντικειμένου.


(β) Συστάσεις προς εταιρίες ταχυμεταφορών

Με γνώμονα τη διατήρηση υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και τη βέλτιστη δυνατή ανταπόκριση στις ανάγκες των καταναλωτών, η ΕΕΤΤ συνιστά στις εταιρίες ταχυμεταφορών τα εξής:

1. Να προετοιμαστούν σε επιχειρησιακό επίπεδο για την προσεχή περίοδο έντονης ζήτησης, αξιοποιώντας την εμπειρία του τελευταίου 1,5 χρόνου, αποφεύγοντας πρακτικές που δύνανται να υποβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους και να προκαλέσουν ταλαιπωρία στους καταναλωτές.

2. Να επανεξετάσουν προσεκτικά τους προσδοκώμενους χρόνους παράδοσης, να ενημερώσουν έγκαιρα τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις/e-shops και κατ’ επέκταση τους χρήστες για τις όποιες μεταβολές, και να προσφέρουν αξιόπιστη ενημέρωση για την πορεία της αποστολής, ιδιαίτερα κατά την παραλαβή της παραγγελίας από την επιχείρηση/e-shop και πριν την τελική παράδοσή της στον παραλήπτη. Αν ο μεγάλος όγκος αποστολών προκαλεί δυσκολία ανταπόκρισής τους, να μην αναλαμβάνουν επιπλέον αποστολές, εφόσον δεν μπορούν να εγγυηθούν την έγκαιρη επίδοσή τους.

3. Να μεριμνήσουν για την αύξηση των ενεργειών παράδοσης στους παραλήπτες, με εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης,  αξιοποιώντας π.χ. συνεργαζόμενες τοπικές εταιρείες ταχυμεταφορών/θυρίδες/σημεία εξυπηρέτησης διευρυμένου ωραρίου, έτσι ώστε να αποφεύγεται η μεγάλη αναμονή καταναλωτών έξω από τα καταστήματα των εταιριών ταχυμεταφορών για την παραλαβή δεμάτων.

4. Να αυξήσουν τον αριθμό του προσωπικού που απασχολείται με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση και τη διαχείριση των αιτημάτων των χρηστών, με στόχο την καλύτερη διαχείριση των αιτημάτων/παραπόνων και την πληροφόρηση των καταναλωτών.

5. Να εξαντλούν τη δυνατότητα επαναπροώθησης των αποστολών προς παραλήπτες που απουσίαζαν από το δηλωθέν σημείο παραλαβής. Επιπλέον συστήνεται η καθιέρωση πολιτικής για την παραμονή των ανεπίδοτων στο τοπικό υποκατάστημα για περισσότερες εργάσιμες ημέρες μετά την ειδοποίηση των παραληπτών, όταν υπάρχει ο απαραίτητος χώρος εντός του καταστήματος, καθώς και πρόσθετη ειδοποίηση πριν την επιστροφή στον αποστολέα.

 

(γ) Συστάσεις προς επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου

Σε επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops), η ΕΕΤΤ συνιστά:

1. Να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη εταιρεία ταχυμεταφορών, την ημέρα παραλαβής του προϊόντος από την εταιρεία ταχυμεταφορών, τον αριθμό αποστολής και τον προσδοκώμενο χρόνο παράδοσης βάσει της σύμβασης ταχυμεταφοράς.

2. Να προχωρούν σε προσεκτική έρευνα της ταχυδρομικής αγοράς και να επιλέγουν εταιρία ταχυμεταφορών, βάσει συνδυασμού ποιοτικών κριτηρίων και κόστους.  Να μην διστάζουν να αλλάξουν συνεργαζόμενη εταιρεία ταχυμεταφορών ή να συνεργαστούν με περισσότερες εταιρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν ταχύτερα τους πελάτες τους.

3. Να αξιοποιούν τη δυνατότητα εκχώρησης στους παραλήπτες των προϊόντων τους, του δικαιώματος αποζημίωσης από τις εταιρείες ταχυμεταφορών για πλημμελείς ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για προπληρωμένες/εξοφλημένες ηλεκτρονικές παραγγελίες.

Η ΕΕΤΤ, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, συνεχίζει εντατικά τον έλεγχο της ταχυδρομικής αγοράς και παρακολουθεί συστηματικά την τήρηση του κανονιστικού πλαισίου για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Εικόνα: RoseBox رز باکس, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search