eCommerce

Σε έναν κόσμο που αλλάζει, οι επιχειρήσεις πρέπει να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους

Στο διάστημα των τελευταίων δύο ετών επηρεάστηκε σημαντικά ο ιστός της κοινωνίας, γεγονός που εκφράστηκε μέσω μιας συλλογικής αλλαγής στις σχέσεις των ανθρώπων με την εργασία, τον καταναλωτισμό, την τεχνολογία και τον πλανήτη, ωθώντας τις επιχειρήσεις να σχεδιάσουν νέους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Η τελευταία έκδοση των Fjord Trends της Accenture Interactive, η 15η κατά σειρά, παρέχει πρακτική καθοδήγηση στην προσπάθεια των εταιρειών να προσφέρουν αξία και συνάφεια στους πελάτες τους, τους υπαλλήλους τους και την κοινωνία συνολικά.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι συμπεριφορές που πρόσφατα εντοπίστηκαν θα ωθήσουν τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους στο design, την καινοτομία και την ανάπτυξη. Αυτό είναι αποτέλεσμα των αλλαγών στις προσδοκίες και τη νοοτροπία των εργαζομένων, των ελλείψεων που παρατηρούνται απόρροια προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες καθώς και των νέων εικονικών περιβαλλόντων, όπως το metaverse.

«Μην υποτιμάτε τις αλλαγές που βλέπουμε ή τον ρόλο των επιχειρήσεων να ανταποκριθούν σε αυτές», δήλωσε ο Mark Curtis, Head of Global Innovation and Thought Leadership της Accenture Interactive. «Οι επιλογές που θα κάνουν οι επιχειρήσεις ενδέχεται να επηρεάσουν τον κόσμο μας με περισσότερους τρόπους από ό,τι μπορούμε να φανταστούμε, και όλα δείχνουν αλλαγές στις σχέσεις των ανθρώπων — με συναδέλφους, brands, αγαπημένα πρόσωπα και την κοινωνία. Έχουμε μπροστά μας δύσβατο δρόμο, αλλά και μεγάλες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν θετικό πρόσημο για τους ανθρώπους, την κοινωνία και τον πλανήτη».

 

Η μελέτη Fjord Trends 2022 αναλύει πέντε ανθρώπινες συμπεριφορές και τάσεις που αναμένεται να επηρεάσουν την κοινωνία, τον πολιτισμό και τις επιχειρήσεις:

 

  • Come as you are: Η πανδημία έχει επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται, συνδέονται και καταναλώνουν. Οι άνθρωποι διερωτώνται ποιοι είναι και τι πραγματικά τους ενδιαφέρει. Επιπλέον, ο αυξανόμενος ατομικισμός έχει βαθιές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις στον τρόπο με τον οποίο καθοδηγούν τους υπαλλήλους τους, διαμορφώνουν ένα νέο EVP (employee value proposition) και καλλιεργούν τις σχέσεις εταιρείας-πελάτη.

 

  • The end of abundance thinking? Τον τελευταίο χρόνο, πολλοί ήρθαν αντιμέτωποι με άδεια ράφια, αυξανόμενους λογαριασμούς ενέργειας και ελλείψεις σε καθημερινές υπηρεσίες. Παρότι οι ελλείψεις σε επίπεδο εφοδιαστικής αλυσίδας μπορεί να είναι μια προσωρινή πρόκληση, ο αντίκτυπός τους θα συνεχιστεί. Θα οδηγήσει μάλιστα σε μια αναθεώρηση της αντίληψης περί «αφθονίας» -βασιζόμενη στη διαθεσιμότητα, την ευκολία και την ταχύτητα- και σε μεγαλύτερη ευαισθησία ​​για το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν το «άγχος διαθεσιμότητας» που βιώνουν πολλοί καταναλωτές σε όλο τον κόσμο. 

 

  • The next frontier: Το metaverse θα αποτελέσει ένα νέο όριο του διαδικτύου, που θα συνδυάζει όλα τα υπάρχοντα επίπεδα πληροφοριών, τις διεπαφές και τους χώρους με τους οποίους αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι. Προσφέρει ένα νέο μέρος για να κερδίσει κανείς χρήματα, δημιουργεί νέους τύπους θέσεων εργασίας και προσφέρει άπειρες δυνατότητες branding που οι άνθρωποι θα περιμένουν από τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν. Και δεν θα υπάρχει μόνο μέσω οθονών και ακουστικών - θα αφορά επίσης εμπειρίες και μέρη στον πραγματικό κόσμο που αλληλεπιδρούν με τον ψηφιακό. 

 

  • This much is true: Οι άνθρωποι αναμένουν πλέον να κάνουν ερωτήσεις και να παίρνουν απαντήσεις με το πάτημα ενός κουμπιού ή μέσω μιας σύντομης επικοινωνίας με ένα φωνητικό βοηθό. Το γεγονός ότι είναι τόσο εύκολο και άμεσο συνεπάγεται ότι οι άνθρωποι θα κάνουν περισσότερες ερωτήσεις. Για τα brands, το εύρος των ερωτήσεων των πελατών και ο αριθμός των καναλιών για την υποβολή τους αυξάνεται συνεχώς. Συνεπώς, ο τρόπος απάντησης σε αυτές τις ερωτήσεις αποτελεί μια σημαντική σχεδιαστική πρόκληση και παράλληλα μια κρίσιμη βάση για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και μια μελλοντική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. 

 

  • Handle with care: Η φροντίδα κυριάρχησε τον περασμένο χρόνο σε όλες τις μορφές της: αυτοφροντίδα, φροντίδα για τους άλλους, υπηρεσίες φροντίδας και κανάλια παροχής φροντίδας, τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό κόσμο. Το γεγονός αυτό δημιουργεί ευκαιρίες και προκλήσεις για τους εργοδότες και τα brands. Οι ευθύνες γύρω από τη φροντίδα του εαυτού μας και των άλλων θα συνεχίσουν να έχουν προτεραιότητα στη ζωή μας. Επομένως, οι designers και οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν τον κατάλληλο «χώρο» και πλαίσιο για την παροχή φροντίδας.

 

«Καθώς οι καταναλωτές αναθεωρούν το σύνολο των σχέσεών τους, τα brands θα έχουν δύο κύριες υποχρεώσεις: να φροντίζουν τον κόσμο σήμερα και ταυτόχρονα να οικοδομούν το μέλλον με τρόπο θετικό για τον πλανήτη, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία», δήλωσε ο David Droga, CEO και Creative Chairman της Accenture Interactive. «Το κλειδί βρίσκεται στη βαθιά κατανόηση των επιπτώσεων αυτών των σχέσεων και φιλοδοξιών και στη μετατροπή τους σε ισχυρές επιχειρηματικές στρατηγικές που οδηγούν στη συνάφεια και την ανάπτυξη».

 

Διαβάστε αναλυτικά τη μελέτη Fjord Trends εδώ

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Oι online πωλήσεις στήριξαν το ελληνικό λιανεμπόριο τις γιορτές

Τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε σχετικά με την αγοραστική κίνηση την περίοδο των εορτών δημοσίευσε το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, στα οποία αποτυπώνεται η στήριξη των online πωλήσεων στα καταστήματα λιανικής.

Εκτός από τις δύσκολες συνθήκες λόγω της της πανδημίας, οι επιχειρήσεις είχαν να αντιμετωπίσουν και τις πρόσφατες πολύ μεγάλες ανατιμήσεις των τιμών ενέργειας, που ήρθαν να προσθέσουν ένα επιπλέον εμπόδιο, σε μια περίοδο που πραγματοποιείται ένα μεγάλο μέρος του ετήσιου τζίρου.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, για την ανάγνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι τα καταστήματα πέρυσι λειτούργησαν υπό περιορισμούς (λειτουργία με click away από τις 13/12 έως την 31/12), ενώ μετά την Πρωτοχρονιά ανεστάλη ουσιαστικά η λειτουργία των φυσικών καταστημάτων μέχρι τις 18/01. Αλλά και εφέτος οι επισκέψεις στα καταστήματα έγιναν κατόπιν επίδειξης σχετικού πιστοποιητικού (εμβολιασμού/ νόσησης/ rapid test), πρακτική που επιβάρυνε τις επιχειρήσεις και δεν λειτούργησε ευνοϊκά για το καταναλωτικό κοινό.

Το πρώτο ερώτημα της έρευνας, αφορούσε στο βαθμό ικανοποίησης από τον Χριστουγεννιάτικό τζίρο. Για το 43% των επιχειρήσεων η κίνηση κατά την εορταστική περίοδο 2021 ήταν μέτρια. Αντίθετα, τέσσερις στους δέκα επιχειρηματίες (43%) δήλωσαν λίγο έως καθόλου ικανοποιημένοι. Μόνο μία στις επτά επιχειρήσεις εμφανίζεται πολύ έως πάρα πολύ ικανοποιημένη από τις επιδόσεις της κατά την εορταστική περίοδο.

Πηγή: ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

 

Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ συνέκρινε την ίδια περίοδο τόσο με την αντίστοιχη του 2020 όσο με εκείνη του 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας. Έτσι, η εικόνα για την κίνηση στην αγορά σε σχέση με το 2020 ήταν μεικτή, αφού το 33% των επιχειρήσεων κατέγραψε μείωση πωλήσεων, ενώ το 36% κατέγραψε άνοδο και το 31% παρέμεινε στα ίδια επίπεδα. Σε αντιδιαστολή με το 2019 ο τζίρος υποχώρησε για το 68% των επιχειρήσεων.

Εντούτοις, από την έρευνα προκύπτει πως οι επιχειρήσεις που είχαν τη δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικών καταστημάτων (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop) εμφάνισαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι από αυτές το 32% απέκτησε τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πωλήσεις εκτός φυσικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

 

Πηγή: ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ

 

Δείτε τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας εδώ.

 

Εικόνα: Microsoft Edge, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η Simpler βελτιώνει το e-commerce κάνοντας εφικτές τις αγορές με 1 κλικ

Οι λιανικές πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως έφτασαν τα 4,9 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2021 και αναμένεται να φτάσουν τα 6,4 τρισ. δολάρια το 2024.

Οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να βελτιστοποιούν μόνο το λεγόμενο “top of the funnel”, ξοδεύοντας το μεγαλύτερο μέρος των μάρκετινγκ προϋπολογισμών τους στο να προσπαθούν να προσελκύσουν περισσότερους υποψήφιους πελάτες (leads) στα websites τους, ενώ στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο ποσοστό χάνεται στο τελευταίο στάδιο της αγοράς, αυτό του checkout. Η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών (7 στους 10) εγκαταλείπουν τα καλάθια τους, κάτι που μεταφράζεται σε χαμένα έσοδα δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σε κάθε βήμα της διαδικασίας αγοράς, χάνεται και ένα ποσοστό υποψήφιων πελατών. Το στάδιο της ολοκλήρωσης αγοράς, το λεγόμενο “checkout funnel”  πολύ συχνά  παραμελείται, παρόλο που μπορούμε εύκολα να το επηρεάσουμε και να έχει τεράστιο αντίκτυπο στο ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες.

Η Simpler λύνει αυτό το πρόβλημα κάνοντάς το όσο πιο απλό γίνεται για τους καταναλωτές να πραγματοποιούν online αγορές, δίνοντάς τους ένα ενιαίο “διαβατήριο αγορών”, έτσι ώστε κάθε αγορά να γίνεται με 1 κλικ, σε δευτερόλεπτα. Τα πρώτα νούμερα από τα e-shops με τα οποία συνεργάζεται η Simpler δείχνουν διψήφια αύξηση στο ποσοστό μετατροπής επισκεπτών σε πελάτες (conversion rate), μείωση του cart abandonment, ενώ είναι επίσης εντυπωσιακό ότι σε πολλές περιπτώσεις το 70% των παραγγελιών των εμπόρων γίνονται πλέον μέσα από τη Simpler, μειώνοντας σημαντικά την αντικαταβολή, η οποία για πολλούς εμπόρους είναι προβληματική και εξακολουθεί να παραμένει σημαντική  στην Ελλάδα.

 

Η εταιρεία, που έχει έδρα στο Λονδίνο και γραφεία στην Ελλάδα, ιδρύθηκε από ειδικούς στο adtech & fintech και έχει χρηματοδοτηθεί με €1 εκ. από τους επενδυτικούς φορείς VentureFriends και MMC Ventures, καθώς και άγγελους επενδυτές στο χώρο του fintech και του e-commerce. Η Simpler συνεργάζεται ήδη με 30 ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα ενώ τώρα λανσάρει το Simpler Checkout για οποιονδήποτε έμπορο στην Ευρώπη. Παράλληλα, προσφέρει και τη λύση των αγορών με 1 κλικ, επιτρέποντας στους αγοραστές να ολοκληρώσουν μια αγορά ακόμα και απευθείας από τις σελίδες προϊόντων ή μέσα από ένα email (χωρίς να χρειάζεται να ακολουθούν το στάδιο της προσθήκης στο καλάθι).

 

Ο απώτερος και πιο δύσκολος στόχος είναι να πετύχεις τον αγοραστή τη στιγμή που έχει την πρόθεση να κάνει την αγορά και να του το κάνεις όσο γίνεται πιο εύκολο. Αυτό το “εξ αποστάσεως” checkout φέρνει μια νέα εποχή στις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς με 1 κλικ ή τη σάρωση ενός QR κωδικού, ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει απευθείας ένα προϊόν με ένα βήμα. Μπορεί απλώς να κάνει κλικ σε ένα “link” σε μια διαφήμιση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε newsletters, blogs κλπ ή να σκανάρει έναν κωδικό QR πχ σε ένα προϊόν, ή σε μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό, ή και στην τηλεόραση.

 

Η σημαντική καινοτομία εδώ είναι ότι αυτά τα Checkout links ή κωδικοί QR δεν σε μεταφέρουν στο website, ώστε να ακολουθήσεις όλα τα στάδια (προσθήκη στο καλάθι -> καλάθι -> ταμείο και να συμπληρώσεις μια μακροσκελή φόρμα) αλλά σε μεταφέρουν απευθείας στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς για το προϊόν που θέλεις να αγοράσεις, συντομεύοντας δραματικά τη διαδικασία: από την αρχική πρόθεση για αγορά στην αποστολή της παραγγελίας με ένα απλό βήμα.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

 
FINDBAR: Η ελληνική μηχανή αναζήτησης για το On-Site Search είναι εδώ

Την καλύτερη εμπειρία on-site search ήρθε να προσφέρει το Findbar, απογειώνοντας την εμπειρία αναζήτησης και θέτοντας νέα standards στο digital commerce.

Ιδρυτές της ελληνικής εταιρείας είναι δύο από τα πλέον έμπειρα στελέχη του ηλεκτρονικού εμπορίου, με έντονο αποτύπωμα στον χώρο, ο Δημήτρης Καζάκος και ο Γιάννης Καραλής. 

 

Οι χρήστες απαιτούν πλέον από μια εμπειρία αγοράς την ευχρηστία, την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα της αναζήτησης μέσα σε κάθε eShop. Αυτήν ακριβώς την ανάγκη έρχεται να καλύψει το Findbar, προσφέροντας καινοτόμες και μοναδικές λύσεις, βασισμένες σε τεχνολογίες αιχμής. 

 

Μέσα από ένα σύνολο λειτουργιών, όπως η φωνητική αναζήτηση, η αναζήτηση με φυσική γλώσσα, ανορθόγραφα ή με greeklish χαρακτήρες, το customization των αποτελεσμάτων αναζήτησης σύμφωνα με τις τρέχουσες καμπάνιες κάθε brand και άλλων μοναδικών μηχανισμών για τα δεδομένα του digital commerce, το Findbar έρχεται να δώσει νόημα σε κάθε όρο αναζήτησης και να κάνει ανιχνεύσιμο το σύνολο του προϊοντικού καταλόγου. 

 

Δείτε περισσότερα στο findbar.io

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τα 5 "must" για το κοινωνικό εμπόριο το 2022

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανατρέπουν την κατάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο αναδιαμορφώνεται. Για παράδειγμα, στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, οι online αγορές είναι κοινωνική εμπειρία, με ζωντανή ροή, αγορές εντός εφαρμογής και περιεχόμενο.

Όσον αφορά στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, το Facebook αναμένεται να αυξήσει ιδιαίτερα την επιρροή του στο παγκόσμιο e-commerce, λόγω του τεράστιου μεγέθους του, της εγγενούς συλλογής δεδομένων και του αυξανόμενου συνόλου εργαλείων ηλεκτρονικού εμπορίου που διαθέτει.

Ήδη από την περασμένη χρονιά, οι φωνές για τη ραγδαία άνοδο του social commerce γίνονταν όλο και πιο έντονες. Τώρα, είναι η ώρα να αξιοποιήσετε το κοινό σας στα social media και να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράτε με τους καταναλωτές. Δείτε τα πέντε "must-have" του κοινωνικού εμπορίου για το 2022, όπως τα κατέγραψε το practicalecommerce.

TikTok

Τον περασμένο Σεπτέβριο το TikTok ξεπέρασε το 1 δισ. χρήστες και η πρόβλεψη της App Annie είναι ότι θα φτάσει το 1,5 δισ. χρήστες στο τέλος του 2022. Εάν συμβεί αυτό, το TikTok θα ξεπεράσει το Instagram και θα γίνει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα βίντεο. Με δεδομένη την ήδη μεγάλη δημοφιλία του, αλλά και τη δυναμική του, θα πρέπει... απαραίτητα να δημιουργείται περιεχόμενο για το TikTok.

Βίντεο μικρής διάρκειας

Η επιτυχία του TikTok με τα σύντομα βίντεο των χρηστών, άλλαξε τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι χρήστες με τα social media. Οι ανταγωνιστές του παρουσίασαν τις δικές τους εκδοχές: Το YouTube τα "Shorts", το Instagram τα "Reels" και το Twitter τα "Moments". Πλέον, η επιτυχία των brands στα social media, κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από την αποτελεσματικότητα αυτών των βίντεο.

Για να αυξήσετε το engagement με την επιχείρηση και τα προϊόντα σας, επικεντρώστε τη βίντεο - στρατηγική σας στο περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες και τους product teasers, στις διαφημίσεις από influencers και στο branding.

Επαυξημένη πραγματικότητα

Το Snapchat ήταν πρωτοπόρο όσον αφορά στην υιοθέτηση της augmented reality. Το Facebook και το Pinterest ενσωμάτωσαν AR στην αγοραστική εμπειρία των χρηστών, προσφέροντας λύση στο βασικό πρόβλημα του ηλεκτρονικού εμπορίου: τη δοκιμή προϊόντων πριν την αγορά.

Διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό χρησιμοποιώντας την επαυξημένη πραγματικότητα. Βρείτε έναν τρόπο να ενσωματώσετε εμπειρίες επαυξημένης πραγματικότητας στα social media feeds, ακόμη και εάν απλώς ποστάρετε μικρές ιστορίες AR, ή χρησιμοποιήστε το Spark AR Studio για να δημιουργήσετε φίλτρα Instagram και να αναδείξετε τα προϊόντα σας.

Αγορές σε live streaming

To Live-stream shopping ουσιαστικά χρησιμοποιεί το τηλεοπτικό μοντέλο πωλήσεων. Τα κοινωνικά δίκτυα γίνονται οι νέες πλατφόρμες "τηλεπωλήσεων" σύμφωνα με τους κανόνες της εποχής και εργαλεία που επιτρέπουν στους καταναλωτές να αλληλεπιδρούν σε πραγματικό χρόνο.

Προσθέστε το live-streaming στο οπλοστάσιο του 2022. Είναι ένας άμεσος και αυθόρμητος τρόπος επικοινωνίας με τους καταναλωτές για την προβολή και την πώληση των προϊόντων σας.

Influencer marketing

Παρά τα κατά καιρούς αρνητικά σχόλια, είτε για πρακτικές, είτε για πρόσωπα, το influencer marketing γενικά είναι αποτελεσματικό και έχει ανάπτυξη. Ο κόσμος εμπιστεύεται τη γνώμη των φίλων, των ειδικών και των celebrities! Εξετάστε το πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και εσείς κάποια δημοφιλή προσωπικότητα στο χώρο που δραστηριοποιείται η επιχείρησή σας και ιδανικά συνδυάστε το περιεχόμενο με αυτό των χρηστών, ώστε να δώσετε ώθηση τις πωλήσεις σας.

 

Εικόνα:Jeremy Bezanger, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Στα 14 δισ. ευρώ εκτιμάται ο τζίρος του e-commerce στην Ελλάδα

Στα 14 δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμάται η συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου B-C (προϊόντα και υπηρεσίες) για το 2021 στην Ελλάδα, σύμφωνα με εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Η έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο (ηλεκτρονικό εμπόριο B-C) πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2021 σε πανελλήνιο δείγμα 859 χρηστών του διαδικτύου με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη.

Αναλυτικότερα, με βάση εκτιμήσεις ειδικών, αναμένεται το 2021 να είναι μια χρονιά ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο B-C με συνολικές πωλήσεις (σε προϊόντα και υπηρεσίες) περίπου 14 δισ. ευρώ, τουλάχιστον 15.000 ελληνικές επιχειρήσεις να έχουν πλέον οργανωμένο κανάλι ψηφιακών πωλήσεων και αρκετά ηλεκτρονικά καταστήματα να έχουν σημαντικές online ετήσιες πωλήσεις πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Ιούνιο 2021. Το ποσοστό αυτό είναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου 2020 (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%). Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 6 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές.

Τα σημαντικά αυτά ποσοστά είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 8 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.

Όσον αφορά στις δημοφιλέστερες αγορές, τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στις κατηγορίες εισιτήρια-ξενοδοχεία με 45% και ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 20%, τα παιχνίδια-είδη δώρων- κοσμήματα με 17%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 13% και τα έπιπλα με 13%.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


To Top 10 του 2021 μέσα από τις σελίδες του Web World News

Το 2021 ήταν μία χρονιά που το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν εδραιώθηκε ακόμη περισσότερο στη συνείδηση των καταναλωτών και στην ατζέντα των επιχειρήσεων. Αφενός το lock-down εξαιτίας της πανδημίας στις αρχές τής χρονιάς, αφετέρου η "κεκτημένη ταχύτητα" όσων... νεοφερμένων στο e-shopping καταναλωτών είχαν απολαύσει τα οφέλη του από το πρώτο lock-down του 2020 και συνέχισαν να αγοράζουν online, κράτησαν ψηλά τους τζίρους του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η προηγούμενη χρονιά, είχε και τουλάχιστον δύο σημαντικά διεθνή γεγονότα που στιγμάτισαν το χώρο του e-commerce: Αφενός την αλλαγή στο καθεστώς του ΦΠΑ που ισχύει πλέον στην Ευρώπη από την 1η Ιουλίου και αφετέρου το Brexit.

Ας δούμε όμως μέσα από τις σελίδες του Web World News πού επικεντρώθηκε το ενδιαφέρον των αναγνωστών του, μέσα από τα δημοφιλέστερα άρθρα της χρονιάς.

 

Brexit: Κάθε δέμα από και προς την ΕΕ πρέπει να έχει και τελωνειακό έντυπο

Η αποχώρηση της Μ. Βρετανίας από τη ΕΕ έφερε μεγάλες αλλαγές στο καθεστώς διακίνησης δεμάτων από και προς το νησί - και το σχετικό δημοσίευμά μας στην πρώτη θέση των πιο δημοφιλών άρθρων! Αφού λογίζεται πλέον ως τρίτη χώρα, κάθε δέμα από και προς της Βρετανία αυτόματα υπόκειται σε καθεστώς τελωνειακού ελέγχου.

 

Ειδική εφαρμογή από την ΑΑΔΕ για τις συναλλαγές ηλεκτρονικών ειδών χωρίς ΦΠΑ

Ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στα τέλη του 2019 ήταν μεταξύ των δημοφιλέστερων το 2021, αφού το περίφημο "άρθρο 39α του Κώδικα Φ.Π.Α." είναι πάντα πολύ επίκαιρο μεταξύ των επαγελματιών, για τις αγορές ηλεκτρονικών ειδών, όπως και των πωλητών, για να εφαρμόζουν σωστά το νόμο!

 

Οι νέοι κανόνες ΦΠΑ στο e-commerce που ισχύουν από 1η Ιουλίου στην Ευρώπη

Οι νέοι κανόνες θεσπίστηκαν προκειμένου να εξασφαλιστούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις και μεγαλύτερη διαφάνεια για τους καταναλωτές στην ΕΕ, τόνισε στη σχετική ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όμως, ο Ecommerce Europe και ο EuroCommerce, οι μεγαλύτεροι σύνδεσμοι ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, μερικούς μήνες αργότερα κάλεσαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρήσει σε νέες ρυθμίσεις.

 

Skroutz: Νέα οργανωτική δομή και ενίσχυση της διοικητικής ομάδας

Skroutz Plus: Ανακοινώθηκε η νέα υπηρεσία δωρεάν μεταφορικών

Το Skroutz εγκαινιάζει τα Skroutz Points για παραλαβή προϊόντων

Η δραστηριότητα της Skroutz πάντα τραβά τα φώτα της δημοσιότητας, αφού είναι από τα brand name που ταυτίζονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας. Επομένως, το ότι υπάρχουν 3 άρθρα που αφορούν στη Skroutz, μέσα στα δέκα δημοφιλέστερα της χρονιάς, μάλλον δεν είναι έκπληξη!

 

eBay και BestPrice.gr ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη στήριξη των ελληνικών ΜμΕ

Η ανακοίνωση της συνεργασίας των eBay και BestPrice.gr με στόχο να στηρίξουν τους Έλληνες πωλητές να αναπτυχθούν στο διεθνές περιβάλλον βρέθηκε στα δημοφιλέστερα άρθρα της χρονιάς. Για αυτή τη στρατηγική συνεργασία, το BestPrice.gr απέσπασε και χρυσό βραβείο στα E-volution Awards.

 

Τελικά, θα έρθει η Amazon στην Ελλάδα;

Τελικά... ήρθε η Amazon στην Ελλάδα, αλλά όχι με τον τρόπο που οι περισσότεροι νόμιζαν!

 

Έναρξη στην Ευρώπη για τα Facebook Shops - το Ηνωμένο Βασίλειο η πρώτη χώρα

Οι πωλήσεις μέσα από την πλατφόρμα του Facebook ήταν κάτι που αναμενόταν με μέγαλο ενδιαφέρον, κυρίως από τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις και πριν μερικούς μήνες έγινε πραγματικότητα.

 

Ποιες ελληνικές επιχειρήσεις επηρεάζονται από τις αλλαγές του ΦΠΑ στο e-commerce

Οι νέοι κανόνες ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη δημιούργησαν και μια σειρά από ερωτηματικά, τα οποία απάντησε το σχετικό άρθρο του GR.EC.A.

 

Εικόνα: Kelly Sikkema, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Αυξήστε τους πιστούς πελάτες με 9 απλές πρακτικές... χαμηλής τεχνολογίας

Οι γρήγορα μεταβαλλόμενες τεχνολογικές τάσεις και τα μάρκετινγκ εργαλεία που λανσάρονται διαρκώς στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθιστούν δύσκολο για τους μικρομεσαίους εμπόρους να ανταγωνιστούν τους γίγαντες της λιανικής. Αλλά "οι μεγάλοι" σπάνια προσφέρουν στους καταναλωτές ανθρώπινη επαφή και φιλικούς τρόπους ώστε να λάβουν ορθές αποφάσεις για τις αγορές τους.

Η Amazon, για παράδειγμα, "πουλάει" προϊόντα μέσω των κριτικών και των ερωταπαντήσεων των χρηστών της, αλλά κάνει ελάχιστα για να καθοδηγήσει τους υποψήφιους πελάτες στο να επιλέξουν σωστά αυτό που χρειάζονται.



Ακόμα κι αν δεν έχετε κεφάλαια για αυτόματα εργαλεία υψηλής τεχνολογίας, υπάρχουν πολλοί τρόποι... χαμηλής τεχνολογίας για να κερδίσετε το ενδιαφέρον και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να τους κάνετε πιστούς πελάτες! Δείτε πώς, παρακάτω.

1. Βοηθήστε τους υποψήφιους πελάτες να βρουν αυτό που χρειάζονται, ακόμα κι αν δεν το πουλάτε

Φανείτε χρήσιμοι στους υποψήφιους πελάτες, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα τους στείλετε αλλού να αγοράσουν! Ο κόσμος θέλει λύσεις στα διλήμματά του και η στάση σας αυτή μπορεί να τους κάνει να επιστρέψουν σε εσάς την επόμενη φορά που θα θέλουν να κάνουν αγορές.

2. Μην "κρύβετε" τους υπευθύνους

Οι περισσότεροι από τους manager των εταιρειών είναι απρόσιτοι και "άφαντοι". Πάρτε παράδειγμα από πολλές από τις σημερινές νεοφυείς εταιρείες, όπου οι CEO και άλλοι υψηλόβαθμοι συνομιλούν με όλους. Ενσωματώστε μηνύματα της διοίκησης σε email, αναρτήσεις και περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

3. Ενθαρρύνετε τους υπαλλήλους να χρησιμοποιούν τα προϊόντα σας

Ανεξάρτητα από το τι πουλάτε, έχει σημασία τι πιστεύουν οι εργαζόμενοι για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Για παράδειγμα, τα καλύτερα εστιατόρια διασφαλίζουν ότι οι σερβιτόροι έχουν δοκιμάσει το φαγητό, για να κάνουν ιδανικές συστάσεις στους πελάτες. Όσο περισσότερο γνώστες είναι οι εργαζόμενοι στις ομάδες υποστήριξης και εξυπηρέτησης, τόσο καλύτερα θα πουλήσουν και θα κάνουν τους πελάτες να επιστρέψουν.

4. Ανα-δείξτε το προσωπικό σας

Στους καταναλωτές αρέσει να γνωρίζουν και να υποστηρίζουν τους ανθρώπους που βρίσκονται "πίσω" από μια επιχείρηση. Αξιοποιήστε τους συνεργάτες σας και συστήστε τους στο κοινό, μέσα από email καμπάνιες και κοινωνικά δίκτυα.

5. Επικεντρωθείτε στο μάρκετινγκ "από στόμα σε στόμα"

Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τις συμβουλές αγοράς από την οικογένεια και τους φίλους τους. Η παροχή ποιοτικών προϊόντων και υπηρεσιών σε συνδυασμό με κορυφαία εξυπηρέτηση, όχι μόνο χτίζει σχέσεις, αλλά φέρνει και νέους πελάτες, που διαφορετικά θα έπρεπε να πληρώσετε για να αποκτήσετε, με διαφήμιση κ.λπ.

6. Να απαντάτε σε αρνητικές κριτικές

Επενδύστε στην επικοινωνία, προσφέροντας συμβουλές αντιμετώπισης προβλημάτων, κατανόηση και εκτίμηση για τα σχόλια που λαμβάνετε. Η απάντηση σε κακές αξιολογήσεις δείχνει ότι ενδιαφέρεστε.

7. Μην αυτοματοποιείτε υπερβολικά τα προωθητικά μηνύματα

Το να βασίζεστε μόνο στα δεδομένα προηγούμενης συμπεριφοράς των καταναλωτών για να κάνετε προτάσεις αγορών μπορεί τελικά να μην είναι αποδοτικό. Για παράδειγμα, η προώθηση μόνο μαύρων παπουτσιών σε έναν πελάτη που αγόρασε αυτό το χρώμα μπορεί να γίνει μπούμερανγκ εις βάρος σας. Αντίθετα, ενσωματώστε συμπληρωματικά προϊόντα και κατηγορίες. Αναλύστε ποιες σελίδες επισκέπτονται και τα προϊόντα που αγοράζουν οι πελάτες με την πάροδο του χρόνου, για να κατανοήσετε καλύτερα τα πιθανά ενδιαφέροντά τους.

 8. Ρωτήστε τους πελάτες τι θέλουν

Όταν τα στοιχεία που έχετε δεν είναι αρκετά, ρωτήστε! Οι σύντομες online έρευνες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να κατανοήσετε το κοινό-στόχο σας. Βάλτε μικρά ερωτηματολόγια σε επιβεβαιωτικά email, προωθητικά email και σε σελίδες μετά το checkout των αγορών.

9. Σπάσε τους κανόνες!

Οι πολιτικές των ηλεκτρονικών καταστημάτων υπάρχουν επειδή ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο! Ωστόσο, μερικές φορές η "παραβίαση" των κανόνων είναι απαραίτητη. Εξετάστε τα διαφορετικά αιτήματα και κάντε εξαιρέσεις. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να παρατείνετε τις προθεσμίες επιστροφών, ή να προσφέρετε ειδικές εκπτώσεις. Το να κάνεις το σωστό, ανεξάρτητα από τους κανόνες, χτίζει εμπιστοσύνη και πίστη.

 

Μην υποτιμάτε τη δύναμη των "low-tech" στρατηγικών. Η ισορροπία χρήσης "hi-tech" εργαλείων αλλά και απλών, ανθρώπινων συμπεριφορών και πρακτικών, μπορεί μακροπρόθεσμα να σας οδηγήσει στην επιτυχία.

 

Πηγή: practicalecommerce

Εικόνα: Kelly Sikkema, Unsplash

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το 92% των μικρομεσαίων e-shop αύξησε τις πωλήσεις του το 2021

Η μεγάλη πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου έχει δει τον αριθμό των πωλήσεών της να αυξάνεται το 2021. Το 21% των εταιρειών που συμμετείχαν σε σχετική έρευνα δήλωσαν πως είχαν αύξηση πωλήσεων τουλάχιστον 40%. Ωστόσο, όλοι δήλωσαν πως αντιμετώπισαν και αρκετές προκλήσεις.

Η εταιρεία email και SMS marketing Sendlane προχώρησε στη σχετική έρευνα σε 150 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, για να αποτυπώσει την τρέχουσα εικόνα στην αγορά του e-commerce.

Σύμφωνα με τη έκθεση της Sendlane, η μεγάλη πλειοψηφία, σε ποσοστό 92% είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται. Πιο συγκεκριμένα, το 34% είδε αύξηση πωλήσεων 10-20%, για το 21% οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 40%, ενώ για το 33% που είχε αύξηση από 20 έως 40%.


Εκτός από την αύξηση των πωλήσεων, είναι ενδιαφέρον ότι αυξήθηκαν επίσης και τα περιθώρια κέρδους. Το 90% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν αύξηση τουλάχιστον 10% στο συνολικό τους κέρδος, ενώ οι περισσότερες εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν ότι αυτές οι τάσεις θα συνεχιστούν.



Λόγω της αυξημένης ζήτησης, τα e-shop επενδύουν περισσότερο στα τεχνολογικά τους εργαλεία. Έως και το 85% των εμπόρων ξόδεψε περισσότερα χρήματα σε τεχνολογικές υπηρεσίες το 2021 από ό,τι το 2020. Από αυτούς, το 46% ξόδεψε τουλάχιστον 40% περισσότερο από ό,τι το προηγούμενο έτος.




Βέβαια, οι περισσότερες εταιρείες αντιμετώπισαν και προκλήσεις το 2021. Έως και 35% είπε ότι η απάτη στον κυβερνοχώρο ήταν η μεγαλύτερη ανησυχία τους, ακολουθούμενο από το ότι οι οικονομικές συνθήκες δυσκολεύουν τους καταναλωτές να ξοδέψουν χρήματα (18%). Για τις καθυστερήσεις στις αποστολές (13%) και τη σταθερότητα του e-shop τους (8%) υπήρξαν επίσης ανησυχίες.



Όσον αφορά στο marketing, τουλάχιστον το 67% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι καταναλωτές έχουν κουραστεί με τα διαφημιστικά μηνύματα που λαμβάνουν - κυρίως μέσω e-mail. Το 21% σημείωσε ότι θα πρέπει να προσπαθήσουν να βρουν νέους τρόπους για να προσελκύσουν πελάτες, ενώ το 23% ότι θα πρέπει να διαφοροποιήσουν τα κανάλια που χρησιμοποιούν. Ωστόσο, η μεγάλη πλειοψηφία, σε ποσοστό 89,3%, δήλωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τα προωθητικά μηνύματα το 2022.

Πηγή: ecommercenews

Εικόνα: Samuel Regan-Asante, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το BestPrice.gr απέσπασε 5 βραβεία στα E-volution Awards 2022

To BestPrice.gr κατάφερε να διακριθεί, για ακόμη μια χρονιά, για τις καινοτόμες υπηρεσίες που προσφέρει σε ηλεκτρονικά καταστήματα και καταναλωτές, αποσπώντας 5 συνολικά βραβεία στα E-volution Awards 2022.

“Χρυσή” αναδείχθηκε η στρατηγική συνεργασία του BestPrice.gr με το eBay με στόχο την ενδυνάμωση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα, βοηθώντας ακόμα περισσότερες ελληνικές ΜμΕ να διευρύνουν την δραστηριότητά τους στην παγκόσμια αγορά.

Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, το δίκτυο εμπόρων του BestPrice.gr θα έχει την ευκαιρία να λάβει ειδική υποστήριξη για να αναπτύξει την επιχείρησή του παγκοσμίως, προσεγγίζοντας ένα κοινό 185 εκατ. ενεργών αγοραστών από 190 αγορές ανά τον κόσμο.

Επίσης, Gold βραβείο κέρδισε ο BestPrice Assistant, ο έξυπνος βοηθός στις ηλεκτρονικές αγορές, που βρίσκει στους χρήστες τις καλύτερες τιμές και τις πραγματικές προσφορές για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε οποιαδήποτε σελίδα και εάν πλοηγούνται στο διαδίκτυο.

Οι διακρίσεις όμως δεν τελειώνουν εδώ, αφού το BestPrice.gr κέρδισε ακόμη 3 Silver βραβεία για τις ακόλουθες υπηρεσίες:

  • Την υπηρεσία “BestPrice Trends”, η οποία συγκεντρώνει και παρουσιάζει τις αγοραστικές τάσεις των online καταναλωτών στην Ελλάδα, με βάση επιβεβαιωμένες πωλήσεις σε συνεργαζόμενα με το BestPrice.gr καταστήματα.
  • Την προσωποποιημένη εμπειρία έρευνας αγοράς στο BestPrice.gr. Κάθε χρήστης είναι μοναδικός με ξεχωριστές ανάγκες, για αυτό και λαμβάνει προσωποιημένες ειδοποιήσεις με βάση τις προτιμήσεις του. Επίσης, μπορεί να βρίσκει την καλύτερη τιμή συνολικά για τη δική του λίστα προϊόντων.
  • Την πλοήγηση από φορητές κινητές (mobile), η οποία είναι επίσης μοναδική, αφού το BestPrice.gr προσαρμόζεται πλήρως στις προδιαγραφές της κάθε συσκευής ξεχωριστά (όπως τύπος συσκευής, hardware, ανάλυση, οrientation, φωτεινότητα, Real Time GPS data και ποσοστό μπαταρίας). Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι η ταχύτητα φόρτωσης από κινητό είναι ασυναγώνιστη αφού, σύμφωνα με τη μέτρηση “PageSpeed Insights” της Google, προσπερνά σε αντίστοιχο σκορ, τόσο ανταγωνιστικές πλατφόρμες όσο και τα δημοφιλέστερα websites της χώρας. 

 

Η τελετή απονομής των e-volution Awards 2022, των επιχειρηματικών βραβείων που διοργάνωσε για 11η χρονιά η BOUSSIAS, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου, στο Athenaeum InterContinental Athens, προκειμένου να τιμήσει τα κορυφαία e-Shops, eBusinesses και e-Commerce Agencies της χρονιάς. Τις υποψηφιότητες αξιολόγησε Κριτική Επιτροπή αποτελούμενη από 51 καταξιωμένα στελέχη από την Ελλάδα, υπό την προεδρία του καθηγητή Γεώργιου Δουκίδη. 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search