eCommerce

Ο Μάκης Σαββίδης συμμετείχε στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ecommerce Europe

Ο Μάκης Σαββίδης, Αντιπρόεδρος του GR.EC.A, του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, συμμετείχε στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου – Ecommerce Europe, εκπροσωπώντας το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, με τη συμμετοχή των 25 ευρωπαϊκών συνδέσμων και 41 παρατηρητών φορέων.

Κλείνοντας μία πολύ σημαντική χρονιά για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο, η συνεδρίαση επικεντρώθηκε στα μεγάλα βήματα που έγιναν λόγω της πίεσης που προκάλεσε η πανδημική κρίση, καθώς επίσης και στα επόμενα σημαντικά βήματα που σχεδιάζει η Ομοσπονδία για το επόμενο διάστημα, έως και το 2024 για την στήριξη και την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την Ευρώπη.

Η τοποθέτηση του κ. Σαββίδη, εστιάστηκε στην ανάγκη άμεσης προώθησης των διασυνοριακών πωλήσεων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ειδικά των περιφερειακών κρατών όπως η Ελλάδα και ακριβώς στην τωρινή χρονική συγκυρία μετά το BREXIT και το εμπορικό στραβοπάτημα των ΗΠΑ.

Ειδικά για τη χώρα μας, οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις που ανοίγονται είναι πολύ μεγάλες, συγκρίνοντάς τις με το συνολικό τζίρο του Ευρωπαϊκού Ηλεκτρονικού Εμπορίου και δεν πρέπει επ’ουδενί να τις αφήσουμε ανεκμετάλλευτες.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η Prestashop εξαγοράστηκε από την MBE Worldwide

Την Open-source πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Prestashop απέκτησε η Mail Boxes Etc. Worldwide, μια ιταλική πλατφόρμα που παρέχει υπηρεσίες logistics και διανομής σε 53 χώρες ανά τον κόσμο. Μέσω της εξαγοράς, η MBE θα ενισχύσει τη θέση της στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, όπου βρίσκονται οι περισσότεροι πελάτες της Prestashop.

H MBE έχει έδρα το Μιλάνο και παρέχει τις υπηρεσίες της μέσω ενός δικτύου καταστημάτων με το μοντέλο franchise σε περισσότερα από 2.800 κέντρα εξυπηρέτησης και είχε πωλήσεις που ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ.

Η πλατφόρμα της γαλλικής Prestashop χρησιμοποιείται από 300.000 ηλεκτρονικά καταστήματα παγκοσμίως και διατίθεται σε 60 διαφορετικές γλώσσες. Η πλειονότητα των πελατών της Prestashop έχει έδρα στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική και πέρσι πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις άνω των 22 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσω των e-shop που το χρησιμοποιούν.

Ο συνδυασμός των δύο πλατφορμών, του ηλεκτρονικού εμπορίου και των φυσικών σημείων πρόσβασης, θα έχει ως αποτέλεσμα μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τους πελάτες, που θα επιτρέψει στις εταιρείες να έχουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης, σύμφωνα με την Prestashop και την MBE.

"Η συνεργασία με την MBE είναι μια ευκαιρία για την PrestaShop να επιταχύνει την ανάπτυξή της με την υποστήριξη ενός κορυφαίου παράγοντα του κλάδου, που θα μας επιτρέψει να προωθήσουμε την ηγετική μας θέση στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική και να αποκτήσουμε νέους πελάτες, παρέχοντάς τους μια πλήρως ολοκληρωμένη λύση στην κατηγορία της. Η συμπληρωματικότητα των υπηρεσιών μας θα μας επιτρέψει να γίνουμε η κορυφαία εμπορική πλατφόρμα στον κόσμο για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων". δήλωσε ο Alexandre Eruimy, Διευθύνων Σύμβουλος της PrestaShop, ο οποίος θα παραμείνει στη θέση του.

Από την MBE δεν αποκαλύφθηκε το ποσό που καταβλήθηκε για την εξαγορά.

Πηγή: ecommercenews

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Βράβευση της Generation Y στα Superbrands 2021-2022

Μίας ακόμη εξέχουσας βράβευσης που πλέον έχει αναχθεί σε παγκόσμιο θεσμό, χαίρει η Generation Y - International eBusiness Hub, λαμβάνοντας αναγνώριση για την καινοτομία που επέδειξε πάνω στην ετήσια branding στρατηγική της, ακολουθώντας πιστά την παράδοση των βραβεύσεών της από το 2018.

Η διάκριση της Generation Y ως “Επίλεκτο Corporate Superbrand” στην κατηγορία “Digital Services” επήλθε κατόπιν αξιολόγησής της ανάμεσα σε 1.500 εταιρείες, επιλεγμένες από μία κριτική επιτροπή 13 μελών.

Αξίζει να σημειωθεί πως η τελική βαθμολογία της ελληνικής πολυεθνικής επήλθε σε ποσοστό 50% από την κριτική επιτροπή και κατά 50% από το ευρύ κοινό, βασισμένη στα ακόλουθα επίσημα κριτήρια του θεσμού:

  • Αναγνωσιμότητα & Δύναμη Φήμης
  • Αξιοπιστία και Μακροχρόνια Συνέπεια
  • Ποιότητα, τιμή, ασφάλεια, προϊόντων/υπηρεσιών
  • Εταιρική Υπευθυνότητα.

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εν λόγω βράβευση τοποθετεί την Generation Y υψηλά στην προτίμηση του κοινού, ενώ αναγνωρίζει την αξία και την προσφορά της στην οικονομία της χώρας μας. Ταυτόχρονα, αναδεικνύει τη ρηξικέλευθη φιλοσοφία που πρεσβεύει αλλά και εφαρμόζει επιτυχώς, με τη βοήθεια των ανθρώπων της στις διεθνούς επιπέδου συνεργασίες της, εδώ και 21 χρόνια.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Black Friday: Αύξηση τζίρου 300% για τα ελληνικά e-shop

Η αγαπημένη ημέρα όλων των καταναλωτών είναι η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, γνωστή και ως Black Friday. Είναι η μέρα για την οποία μετράμε αντίστροφα και ανυπομονούμε να ανακαλύψουμε τα προϊόντα που θέλουμε να αποκτήσουμε, ανάμεσα στις Black Friday προσφορές.

Το BestPrice.gr, η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών από ηλεκτρονικά καταστήματα, κατέγραψε για ακόμη μια χρονιά τις αγοραστικές τάσεις την Black Friday περίοδο.

Φέτος, η επίσημη εκκίνηση της Black Friday περιόδου, δόθηκε από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καταστημάτων στην Ελλάδα στις 18 Νοεμβρίου, με τις προσφορές να διαρκούν μέχρι και τη Cyber Monday, στις 29 Νοεμβρίου.

Για ακόμη μια χρονιά, καταγράφηκε αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων την Black Friday σε σχέση με μια τυπική Παρασκευή, η οποία ξεπέρασε το 125%, ενώ η συνολική αύξηση του τζίρου άγγιξε το 300%.

Το ενδιαφέρον των καταναλωτών εμφανίζεται αυξημένο σε σχέση με την προ-covid εποχή - δηλαδή όλες τις προηγούμενες χρονιές μέχρι και το 2019 - αλλά δεν κατάφερε να φτάσει τα επίπεδα της περσινής χρονιάς. Αυτό ήταν αναμενόμενο, αν αναλογιστεί κανείς ότι πέρυσι η Black Friday μας βρήκε σε καθολικό lockdown, με κλειστά τα φυσικά καταστήματα.

Κατά τη διάρκεια όλης της περιόδου των Black Friday προσφορών (δηλ. από 18 έως 29 Νοεμβρίου), οι online πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 31% και ο τζίρος κατά 74% σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


20 χρόνια ATCOM: ο λόγος στους συνεργάτες

Με πρωταγωνιστές εκπροσώπους από σημαντικούς πελάτες και συνεργάτες, αλλά και μέλη του ανθρώπινου δυναμικού της, η ATCOM συνεχίζει την επετειακή καμπάνια για τον εορτασμό των 20ών γενεθλίων της, την οποία επιμελείται η Adjust.

Πιο συγκεκριμένα, η ATCOM θέτει σε πρώτο πλάνο τις μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας που χτίζει από κοινού με τους πελάτες της, προσκαλώντας τους να συμμετέχουν ενεργά στον εορτασμό της 20ής επετείου.

Εξέχοντες συνεργάτες της εταιρείας με ηγετική θέση στην ελληνική αγορά μοιράζονται αποκλειστικά, στον φακό της κάμερας, χαρακτηριστικές στιγμές από τη σχέση τους με την ATCOM και περιγράφουν τους λόγους για τους οποίους την εμπιστεύτηκαν και συνεχίζουν να την επιλέγουν ως Digital Business Partner.

Παράλληλα, παρουσιάζεται η οπτική των ανθρώπων της ATCOM μέσα από «εκ των έσω» μαρτυρίες από άτομα που ανήκουν στο δυναμικό της εταιρείας εδώ και χρόνια, από πρώην ATCOMistas, καθώς και από νέους επαγγελματίες που προστέθηκαν σε αυτό πρόσφατα. Μέσα από τις προσωπικές τους δηλώσεις, οι εργαζόμενοι της ATCOM αναγνωρίζουν όλα όσα κατόρθωσαν μαζί και οραματίζονται το μέλλον της για τα επόμενα 20 χρόνια.

Μπορείτε να δείτε τα video testimonials στο ανανεωμένο επετειακό microsite https://thisis20.atcom.gr/, το οποίο σχεδιάστηκε από την Adjust. και υλοποιήθηκε από την ATCOM.  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Τη λύση "Βuy Νow Pay Later" προτιμούν 1 στους 5 στη Βρετανία για τις γιορτινές αγορές

Την επιλογή "Αγορά Τώρα, Πληρωμή Αργότερα" (Buy Now Pay Later - BNPL) που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, φαίνεται πως θα προτιμήσει 1 στους 5 καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο για τις αγορές των Χριστουγέννων, για να κατανείμει τα έξοδά του. Όμως, η αυξανόμενη δημοτικότητα της BNPL έχει προκαλέσει αύξηση του ανεξόφλητου χρέους των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασιλείο.

Οι έμποροι που προσφέρουν τη μέθοδο πληρωμής BNPL ενδέχεται να δουν τους αριθμούς των παραγγελιών τους να αυξάνονται εκθετικά. Πριν από μερικές εβδομάδες, έρευνα αποκάλυψε ότι το 36% της Gen-Z χρησιμοποίησε υπηρεσίες BNPL το 2021, σημειώνοντας εξαπλάσια αύξηση από το 2019.

Ο πάροχος υπηρεσιών BNPL, Butter, δημοσίευσε μια έκθεση από την οποία προκύπτει ότι το 22% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο σχεδιάζουν να κατανείμουν το κόστος των χριστουγεννιάτικων αγορών τους με αυτήν τη μέθοδο πληρωμής. Στη σχετική έρευνα συμμετείχαν σχεδόν 5.000 καταναλωτές. Η πλειοψηφία του 54% ανέφερε ότι η κατανομή του κόστους, τους επιτρέπει να διαχειρίζονται καλύτερα τα οικονομικά τους.

Αυτά τα αποτελέσματα επιβεβαιώνονται και από άλλη έρευνα, της Equifax. Σε σύγκριση με πριν από 10 μήνες, 2,6 εκατομμύρια περισσότεροι άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούν υπηρεσίες BNPL. Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, το 28% του ενήλικου πληθυσμού πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά χρησιμοποιώντας αυτήν τη μέθοδο πληρωμής, σε σύγκριση με 23% τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.

Το ότι οι καταναλωτές πιστεύουν ότι ο τρόπος πληρωμής "Αγορά Τώρα, Πληρωμή Αργότερα" θα αμβλύνει τα οικονομικά τους, επιβεβαιώθηκε επίσης στη δεύτερη έρευνα, από το ένα πέμπτο των καταναλωτών 18-35 ετών. Τουλάχιστον το 27% από αυτούς δήλωσε ότι θα δυσκολευόταν να αντέξει οικονομικά τα Χριστούγεννα χωρίς τις υπηρεσίες BNPL.

Με την πρόσφατη αύξηση της δημοτικότητάς τους, η κριτική για αυτές τις υπηρεσίες έχει επίσης αυξηθεί. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι αγοραστές στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν συγκεντρώσει περισσότερα από 4,7 δισεκατομμύρια ευρώ σε ανεξόφλητο χρέος από αυτές τις υπηρεσίες.

Στο επίκεντρο των επικρίσεων ήταν η Klarna, ο κορυφαίος πάροχος BNPL στην Ευρώπη. Μάλιστα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Αρχή Διαφημίσεων απαγόρευσε και ορισμένες από τις διαφημίσεις της Klarna. Από την πλευρά της, η εταιρεία υποστηρίζει ότι προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να πληρώνουν με άτοκες δόσεις, ενώ οι τράπεζες και οι πιστωτικές κάρτες έχουν υψηλά επιτόκια.

 

Πηγή: ecommercenews.eu

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πτώση τζίρου σε e-Φαρμακεία και e-Super Market τη φετινή Black Friday

Ανοδικά κινήθηκαν για ακόμη μια χρονιά την Black Friday οι κλάδοι των online Φαρμακείων και online Super Market, καθώς σημείωσαν αύξηση 115% και 27% αντίστοιχα στην αξία των online αγορών σε σχέση με τη μέση αξία των προηγούμενων 3 Παρασκευών του Νοεμβρίου.

Ωστόσο, όπως ήταν μάλλον αναμενόμενο, o συνολικός online τζίρος της φετινής Black Friday στα δύο αυτά κανάλια δεν κατάφερε να ξεπεράσει τον αντίστοιχο της περσινής, όπου τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω του lockdown του Νοεμβρίου του 2020.



Τα στοιχεία αυτά καταγράφηκαν σε πραγματικό χρόνο στη καινοτόμο πλατφόρμα eRetail Audit της Convert Group που επιτρέπει σε Προμηθευτές και Εμπόρους Καταναλωτικών Αγαθών να έχουν πρόσβαση σε πολύτιμα εμπορικά, marketing και τεχνολογικά δεδομένα, για τη διαμόρφωση της στρατηγικής τους στο ψηφιακό ράφι.

Ως προς τα προϊόντα που πρωταγωνίστησαν, σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, οι 5 κατηγορίες με την μεγαλύτερη ανάπτυξη τζίρου στα online φαρμακεία ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+209%), οι κρέμες αντιγήρανσης (+164%), τα προϊόντα περιποίησης ματιών (+156%), τα προϊόντα καθαρισμού προσώπου (+149%) και οι ανοιχτές πάνες (+138%). Αντίστοιχα στα online Super markets είδαμε μία σαφή προτίμηση στα κόκκινα κρασιά (+116%), στα ουίσκι (+115%), στη βότκα (+99%), στα ροζέ κρασιά (+91%), και στα λευκά κρασιά (+82%). 

Ο online καταναλωτής φαίνεται να προσθέτει και περισσότερα προϊόντα στις αγορές της Black Friday καθότι η μέση παραγγελία στο online φαρμακείο είχε αξία €44,80 και εμπεριείχε 5,1τμχ (συγκριτικά με €43,10 με 4,8τμχ τις 3 προηγούμενες Παρασκευές), ενώ στο online Super Market είχε αξία €81,50 και εμπεριείχε 36,8τμχ (συγκριτικά με €75,50 με 35,9τμχ τις 3 προηγούμενες Παρασκευές).

Η Convert Group εκτιμά ότι η αξία των οnline αγορών από τα online Super Markets και τα οnline Φαρμακεία θα φτάσει ή και θα ξεπεράσει το 2021 τα €500 εκ. (συμπ. ΦΠΑ) χωρίς να περιλαμβάνονται αγορές που γίνονται σε online pet shops, κάβες, ειδικευμένα e-shops με πάνες, κάψουλες καφέ, κ.α.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Μόνο το 15% των ελληνικών ΜμΕ έχουν e-shop ή άλλο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων

Παρουσιάστηκε εχθές σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της ΓΣΕΒΕΕ, η Ετήσια Έκθεση του ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ με θέμα «Ο αντίκτυπος της πανδημίας στις επιχειρήσεις».

H εκδήλωση, η οποία διοργανώθηκε για πρώτη φορά σε υβριδική μορφή συνδυάζοντας την δια ζώσης αλλά και την διαδικτυακή παρακολούθηση, συγκέντρωσε το ενδιαφέρον περισσότερων από 250 συμμετεχόντων συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων της κυβέρνησης, των κομμάτων, της αντιπολίτευσης, της Τράπεζας της Ελλάδος. Επίσης, εκπροσώπων των κοινωνικών φορέων, της επιστημονικής και της επιχειρηματικής κοινότητας.

Την Ετήσια Έκθεση 2021 ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ παρουσίασαν τα επιστημονικά στελέχη του ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ και εκ των συγγραφέων της Έκθεσης, κκ. Δημήτρης Γιακούλας, Λεωνίδας Βατικιώτης και Γιώργος Θανόπουλος.

Τα αποτελέσματα της Έκθεσης παρουσιάζονται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος επιχειρείται μια κατά το δυνατό αναλυτική και συστηματική αποτύπωση του ευρύτερου μακρο-οικονομικού περιβάλλοντος με την καταγραφή της πορείας σημαντικών οικονομικών μεγεθών.

Στο δεύτερο μέρος περιγράφεται αρχικά το μικροοικονομικό περιβάλλον έχοντας ως πεδίο εστίασης τις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης και των υφεσιακών της συνεπειών στην κλαδική διάρθρωση της ελληνικής οικονομίας με βάση τα διαρθρωτικά στοιχεία  της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στη συνέχεια, συστηματοποιούνται και συνοψίζονται τα ευρήματα των τακτικών Ερευνών Κλίματος του ΙΜΕ - ΓΣΕΒΕΕ καθώς και έκτακτων ερευνών που διεξήγαγε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ειδικότερα, παρουσιάζονται τα ευρήματα εκείνα που προκύπτουν από τις Έρευνες Κλίματος και των έκτακτων ερευνών των δύο τελευταίων ετών, αποτυπώνοντας τη δυσμενή πορεία βασικών δεικτών για τις μικρές επιχειρήσεις, όπως είναι ο κύκλος εργασιών, η ζήτηση, η ρευστότητα, η επενδυτική δραστηριότητα και η βιωσιμότητα.

Στο τρίτο μέρος παρουσιάζεται ο απολογισμός και δίνονται προτάσεις πολιτικής σε σχέση με την ενδυνάμωση του ρόλου των ΜμΕ και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Μόνο το 14,8% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσαν ότι διαθέτουν κάποιο σύστημα ηλεκτρονικών πωλήσεων ή συμμετοχής σε κάποια σχετική πλατφόρμα (Γράφημα 22). Το υψηλότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στον τομέα του εμπορίου με το 26,2% να απαντά θετικά έναντι περίπου του 11% που παρατηρήθηκε αντίστοιχα στη μεταποίηση και στις υπηρεσίες.

Επιπλέον, η ενσωμάτωση συστημάτων ηλεκτρονικών πωλήσεων ή συμμετοχής σε διαδικτυακή πλατφόρμα φαίνεται πως σχετίζεται με την ηλικία του επιχειρηματία, το εκπαιδευτικό επίπεδο αλλά και με την ηλικία της επιχείρησης και το ύψος του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Πηγή: Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕ 2021

 

Ειδικότερα, το 22,8% και 18,2% των επιχειρηματιών που ανήκουν στις ηλικιακές ομάδες 18-34 και 35-49 αντίστοιχα, έχουν ενσωματώσει σχετικά συστήματα στην επιχείρησή τους έναντι μόλις του 10,3% των επιχειρηματιών που είναι από 50 ετών και άνω. Επιπλέον, το 19,1% και το 18,8% των επιχειρήσεων με ηλικία έως 5 έτη και 5-10 έτη αντίστοιχα έχουν ενσωματώσει σχετικά συστήματα, έναντι του 12,2% και του 13% των επιχειρήσεων με ηλικία 10-15 έτη και πάνω από 15 έτη αντίστοιχα. Χαμηλό ποσοστό ενσωμάτωσης τέτοιων τεχνολογιών παρουσιάζουν επίσης οι απόφοιτοι πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (10,4%), όπως και οι επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 50.000 € (11%).

Ψηφιακό marketing
Στο ερώτημα εάν η επιχείρηση έχει υιοθετήσει εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ, ιστοσελίδα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης κλπ., τα ποσοστά ήταν σαφώς μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα των ηλεκτρονικών πωλήσεων, όπως έχει αποτυπωθεί και σε άλλη μελέτη του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ (Κυριάκου, 2021).

Συγκεκριμένα, το 50,1% των επιχειρήσεων του δείγματος δήλωσε ότι έχει υιοθετήσει εργαλεία ψηφιακού marketing στην δραστηριότητα του (Γράφημα 23). Υψηλότερο ποσοστό υιοθέτησης εργαλείων ψηφιακού Marketing παρατηρούμε στις εμπορικές επιχειρήσεις και στις μεταποιητικές-βιοτεχνικές με 59,7% και 58,6% αντίστοιχα να απαντούν θετικά, έναντι του 46% στον τομέα των υπηρεσιών με 46%.

Πηγή: Έρευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕ 2021

 

Όπως και στην περίπτωση των μέσων ηλεκτρονικού εμπορίου έτσι και στο ψηφιακό μάρκετινγκ οι νεότερες επιχειρήσεις φαίνεται να είναι πιο δραστήριες από τις παλαιότερες. Συγκεκριμένα το 54,9% και 53,9% των επιχειρήσεων που δημιουργήθηκαν στην τελευταία πενταετία και εκείνων που έχουν ηλικία 5-10 έτη αντίστοιχα απάντησαν θετικά, ενώ το ποσοστό αυτό πέφτει στο 45,5% για επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν μεταξύ 10 και 15 ετών πριν και στο 49,1% για επιχειρήσεις που έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 15 ετών.

Αντίστοιχα, έντονη θετική σχέση υπάρχει και με το εκπαιδευτικό επίπεδο του επιχειρηματία με 44,1% των αποφοίτων πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να απαντούν θετικά, ενώ το ποσοστό σταδιακά ανεβαίνει στο 53% για αποφοίτους μεταπτυχιακών/διδακτορικών σπουδών.

Διαπιστώνεται μία σχεδόν γραμμική σχέση με το μέγεθος της επιχείρησης καθώς ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι και όσοι απασχολούν έως 1 εργαζόμενο συγκεντρώνουν περίπου 42%-44% των θετικών απαντήσεων, το ποσοστό αυτό αυξάνεται σημαντικά καθώς αυξάνονται οι εργαζόμενοι, φτάνοντας στο 67% για τις επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 11 εργαζομένους.

Όσον αφορά τον κύκλο εργασιών, το χαμηλότερο ποσοστό θετικών απαντήσεων παρατηρήθηκε στις επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών έως 50.000€ (44,9%).

Από τα παραπάνω ευρήματα φαίνεται ότι υπάρχει ένα πολύ μεγάλο μέρος μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δεν έχουν ενσωματώσει στη δραστηριότητά τους ακόμα και ψηφιακά συστήματα χαμηλής τεχνολογικής έντασης. Παρόλο που είναι κοινός τόπος ότι η πανδημική κρίση έχει επιταχύνει τις διαδικασίες ψηφιακού μετασχηματισμού, μόλις το 11% των επιχειρήσεων που απάντησαν ότι έχουν ενσωματώσει συστήματα ηλεκτρονικών πωλήσεων ή/και διαδικασίες ψηφιακού μάρκετινγκ, ανέπτυξαν τη λειτουργία αυτή κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η συντριπτική πλειονότητα (89%) απάντησε ότι την είχε αναπτύξει πριν την περίοδο της πανδημίας. 

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα ευρήματα της έκθεσης εδώ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πανδημία: Τελικά θα αποδειχθεί ευκαιρία ή απειλή για το hardcore e-Commerce;

Του Θανάση Καμέα, CEO Plushost.gr

Δύο ολόκληρα χρόνια μετά την έκρηξη της πανδημίας, η συνολική επίδοση της αγοράς και η εμπειρία των καταναλωτών «φωτίζουν» το μεγάλο, θετικό πρόσημο του ηλεκτρονικού εμπορίου πίσω από το οποίο, ωστόσο, κρύβονται σκοτεινοί και επικίνδυνοι μύθοι, με κυρίαρχο τη μονοδιάστατη παραδοχή ότι δήθεν το e-Commerce αμβλύνει τις ανισότητες, αντί να τις τονώνει.

Ναι, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην πανδημία αυξήθηκε περαιτέρω. Το e-shopping διατήρησε ζεστή την αγοραστική δυνατότητα του καταναλωτή και εννοείται ότι οι e-πωλήσεις κράτησαν ζωντανές επιχειρήσεις που θα ψυχορραγούσαν από τα πρώτα κιόλας συμπτώματα του Covid. Όμως, το παιχνίδι δεν είναι τόσο αθώο όσο φαίνεται. Δεν παίζεται με τους ίδιους κανόνες σήμερα όπως στις αρχές της πανδημίας. Οι συνθήκες δεν είναι οι ίδιες καθώς, με το ολικό άνοιγμα της αγοράς τον Μάιο, η κατάσταση έγινε πολύπλοκη.

Με τον κατακερματισμό των καναλιών και την αναγκαστική τους συνύπαρξη στο omnichannel πεδίο, διαμόρφωσαν μια πιο σοφιστικέ και δαιδαλώδη αγορά που ευνοεί τους μεγάλους, τους ισχυρούς, τους γρήγορους, τους ευέλικτους και τους ευπροσάρμοστους και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε λαβύρινθο τους δύσκαμπτους, τους μικρούς και απαίδευτους. Κυρίως, όμως, ευνοεί εκείνους που δουλεύουν στρατηγικά, με κατάλληλους συνεργάτες, που τους βοηθούν χάρη στην εμπειρία και τεχνογνωσία τους να χτίσουν, να αναπτύξουν και να διατηρήσουν μια επιτυχημένη επιχείρηση στο διαδίκτυο και να επιτύχουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Το ερευνητικό εύρημα ότι οι παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% το α’ τρίμηνο του 2021 δεν είναι ούτε απογοητευτικό αλλά ούτε και ελπιδοφόρο. Σαφέστατα πρόκειται για υψηλότερη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, όταν οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά μόλις 2%, αλλά και το +11% μάλλον δείχνει μια διόρθωση και πως το ηλεκτρονικό εμπόριο έπιασε το «ταβάνι» του σε μεσοβραχυπρόθεσμο ορίζοντα. Τα κομμάτια της πίτας είναι που αναπροσαρμόστηκαν ή άλλαξαν χέρια, δε μεγάλωσε η πίτα περισσότερο. Έτσι, ο συνολικός ευρωπαϊκός όγκος πωλήσεων φαίνεται να επιστρέφει στα προ πανδημίας επίπεδα, με κάποια μικρή αύξηση που καθόλου δε μοιάζει με τις υπεραισιόδοξες εκτιμήσεις που διατυπώνονταν κατά την περίοδο των lockdowns.

Το τοπίο στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, μια χώρα με ένα από τα πιο κατακερματισμένα λιανεμπορικά δίκτυα στον ΟΟΣΑ, η πανδημία επέδρασσε καταλυτικά στον τρόπο λειτουργίας των εμπορικών επιχειρήσεων. H αύξηση του e-Commerce κατά 77% στον τζίρο το 2020 έδειξε την τάση. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών του EuroCommerce και Ecommerce Europe, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας εκτιμάται να ανέλθει έως το τέλος του 2021 στα 14,4 δισ. ευρώ. Όχι λίγα, αλλά και πάλι, σε σχέση με τι; Με τα φυσικά κανάλια ή με τη «συγκομιδή» της προ Covid περιόδου; Η άνοδος αυτή δεν αντιστοιχεί στο σύνολο της αγοράς, μιας και η πανδημία έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των πωλήσεων στο διαδίκτυο στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών όπως εκδηλώσεις, συνέδρια, εισιτήρια κ.λπ. συνέβαλε στη συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Επίσης, ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜμΕ, έχει απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Η αγορά χρειάζεται να διανύσει πολλά χιλιόμετρα για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας λιανικής μπορεί να επωφεληθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Στην Αθήνα, τέλος, 6 στα 10 εμπορικά καταστήματα δηλώνουν ότι διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πωλήσεων (58,2%). Ακόμα κι αν αυτό είναι ακριβές, ένα διόλου αμελητέο ποσοστό, 41,8%, απαντά ότι «δεν διαθέτει ψηφιακό κανάλι πωλήσεων», επίδοση που δείχνει ότι ο εμπορικός κόσμος διατηρεί επιφυλάξεις για το κατά πόσον η ψηφιοποίησή του έχει να του προσφέρει κάτι ουσιαστικό. Και την ώρα που συμβαίνουν όλα αυτά, την ίδια στιγμή που σε αυτό το κρίσιμο momentum το ηλεκτρονικό εμπόριο περνάει στη βίαιη ενηλικίωσή του χωρίς να έχει ξεπεράσει ακόμη τις πρώτες παιδικές του ασθένειες, 7 στους 10 Έλληνες καταναλωτές αποτυπώνουν την ηλεκτρονική καταναλωτική τους ωριμότητα δηλώνοντας ότι ξεκινούν ψηφιακά την επίπονη έρευνα πριν αγοράσουν οτιδήποτε.

Είναι προφανές, ότι ο περίπατος στους εμπορικούς δρόμους του «κέντρου» κάθε πόλης πριν την αγορά έχει μετατραπεί σε τρίαθλο (αναζήτηση στο web-επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα-ολοκλήρωση της αγοράς φυσικά ή ψηφιακά).  Το παιχνίδι χοντραίνει, δεν είναι γεωγραφικά καθορισμένο, δεν είναι προδιαγεγραμμένη καμία νίκη ή κατάκτηση. Άλλωστε, οι επιμέρους περίοδοι της πανδημίας έχουν εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και παράγουν ως εκ τούτου, διαφορετικά αποτελέσματα για κάθε επιχείρηση αναλόγως με το βαθμό της δικής της προσαρμοστικότητας σε κάθε στάδιο της διαδικασίας.

Το Timeline της μετάβασης στη νέα συνθήκη

Πριν την πανδημία είχαμε σχετικά χαμηλό penetration του e-Commerce, μονοκρατορία του Skroutz και συγκεκριμένα industries να δεσπόζουν στο παιχνίδι. Κατά το πρώτο lockdown σαφέστατα φαίνεται να επωφελούνται οι ψηφιοποιημένοι, να καταρρέει το delivery, ενώ ο άφθονος προσωπικός χρόνος εισάγει νέες τάσεις, όπως η άθληση και η μαγειρική που έρχονται στο προσκήνιο και βάζουν νέους αγνώστους Χ στην εξίσωση. Το e-φαρμακείο και το e-σούπερ μάρκετ λειτουργεί δυνατά και παράλληλα, τόσο για τις φυσικές όσο και τις digital αγορές.

Το καλοκαίρι το 2020, επιχειρήθηκε εκτενώς η υιοθέτηση ψηφιακών στρατηγικών, έγιναν διορθώσεις και προσαρμογές. Έτσι, στο δεύτερο lockdown του Νοεμβρίου ’20, παρατηρήθηκε πολύ διαφορετική ικανότητα ομαλής λειτουργίας του e-Commerce καθώς οι προετοιμασμένοι είναι πολύ περισσότεροι. Τα κυβερνητικά μέτρα ενίσχυσης της ψηφιακής κουλτούρας τους λιανεμπορίου με το e-λιανικό προσθέτουν πολλούς νέους παίκτες στην αρένα και η εικόνα αλλοιώνεται, την ώρα που αναζητείται νέο σημείο ισορροπίας.

Σχηματικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πριν την πανδημία ζήσαμε την εποχή των μεγάλων retailers και του hardcore e-Commerce, ενώ σήμερα μεταβήκαμε στην εποχή που οι μεγάλοι retailers βελτιστοποίησαν τις ψηφιακές λειτουργίες και υποδομές τους, συμπεριφερόμενοι όλο και περισσότερο σαν hardcore e-businesses, ενώ εμφανίστηκαν και πολλοί μικροί λιανέμποροι να αποκτούν ψηφιακή διάσταση -σχεδόν ισομεγέθη με τη φυσική τους.

Συμπερασματικά, προ πανδημίας το e-Commerce ήταν το territory των e-businesses. Σήμερα το e-purchase είναι territory όλου του λιανεμπορίου.

Σε μια τέτοια συνθήκη όπου τα «σύνορα» των territories είναι ασαφή και ο καταναλωτής δεν έχει σαφή «κουτάκια» για κάθε ανάγκη του, οι e-Commerce επιχειρήσεις οφείλουν να αναπτύξουν το brand τους, να υιοθετήσουν δηλαδή πρακτικές παραδοσιακού marketing που θα δημιουργήσει προϋποθέσεις περιχαράκωσης του πελατολογίου τους, ή θα φέρει σε αυτό ικανό πλήθος πελατών για να αντικαταστήσει αυτούς που το παραδοσιακό λιανεμπόριο επαναπατρίζει με την υιοθέτηση ψηφιακών πρακτικών.

Εμείς στην Plushost υπηρετούμε το e-Commerce όπως καμία άλλη εταιρεία στην Ελλάδα. Βάζουμε την τεχνολογία να υπηρετεί το εμπόριο με τα μάτια και τα αυτιά ανοικτά σε κάθε μεταβολή του περιβάλλοντος. Η κατανόηση της κατάστασης είναι το πρώτο βήμα που οφείλει κάθε e-commerce agency. Το ποια θα είναι τα εργαλεία και ποιες μέθοδοι θα αξιοποιηθούν έπεται, χωρίς να μειώνουμε καθόλου την αξία της τεχνογνωσίας. Εξάλλου, αυτή είναι που μας κατέταξε ανάμεσα στις πιο πολυβραβευμένες εταιρείες του κλάδου με αποκλειστικά hardcore e-commerce cases.

-Advertorial-

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

Η Afternet είναι επίσημος και πιστοποιημένος συνεργάτης της Prestashop για την Ελλάδα

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η συμφωνία κι επίσημη έναρξη της συνεργασίας, μέσω της οποίας η Afternet είναι πλέον ο μοναδικός επίσημος πιστοποιημένος συνεργάτης της Prestashop για την Ελλάδα.

Η Prestashop είναι μία από τις πιο γνωστές κι επιτυχημένες open source πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, η οποία κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο της Ελληνικής αγοράς.

Η συνεργασία αυτή έρχεται ως επιβεβαίωση της πολύ μεγάλης τεχνογνωσίας κι εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Afternet πάνω στην συγκεκριμένη πλατφόρμα e-commerce, χάρη στα πολυάριθμα επιτυχημένα project που έχει αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια.

Η συνεργασία περιλαμβάνει, περιληπτικά:

  • Εκπαίδευση και πιστοποίηση των προγραμματιστών της Afternet
  • Άμεση πρόσβαση στην Prestashop για θέματα υποστήριξης
  • Συμμετοχή στην ανάπτυξη και περαιτέρω βελτίωση της πλατφόρμας με διάφορους τρόπους
  • Συμμετοχή της Afternet σε online και φυσικά meetings της Prestashop παγκοσμίως
  • Εκπροσώπηση της Prestashop στην Ελλάδα και επικοινωνία με οποιαδήποτε εταιρεία θέλει να αναπτύξει ή χρειάζεται τεχνική υποστήριξη για το e-shop της

 

Μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κι απαιτητικό περιβάλλον, όπως αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου, η Afternet επιλέγει το δρόμο της εξειδίκευσης, μέσω επίσημων συνεργασιών. Επενδύει στο σημαντικότερο κεφάλαιό της που είναι οι άνθρωποί της, ώστε μέσα από τη συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξή τους να προχωράει και να αναπτύσσεται μαζί με τους πελάτες της.

Η συνεργασία αυτή, συμπίπτει χρονικά με την επέτειο των 15 χρόνων της Afternet, γεγονός που οριοθετεί μία νέα αρχή για την εταιρεία και τον πρωταρχικό της στόχο, ο οποίος είναι η εδραίωση στην Ελληνική αγορά ως μία από τις μεγαλύτερες και μακροβιότερες εταιρείες του κλάδου. 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 
Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search