eCommerce

Δημιουργία e-shop μέσα από την εφαρμογή Prosvasis GO

Η Prosvasis, μέλος του Ομίλου εταιρειών SOFTONE, προχώρησε στον εμπλουτισμό της εφαρμογής Prosvasis GO, με την προσθήκη μίας νέας λειτουργίας δημιουργίας e-shop, προσφέροντας έτσι ακόμη περισσότερες δυνατότητες στους πελάτες της.

Σε συνεργασία με την εταιρεία Yorenda, κατασκευαστές ολοκληρωμένων SaaS και e-commerce πλατφορμών, η Prosvasis παρέχει στους χρήστες του Prosvasis GO τη δυνατότητα να δημιουργήσουν εύκολα και γρήγορα το ηλεκτρονικό κατάστημα της δικής τους επιχείρησης, μέσα από το περιβάλλον της εφαρμογής. 

H νέα ενσωματωμένη λειτουργία «EshopCloud» υποστηρίζει πλήρως και χωρίς πολυπλοκότητα τις απαιτήσεις διαχείρισης ενός σύγχρονου και ολοκληρωμένου e-shop. Με ισχυρές δυνατότητες και σύγχρονο UI, αυτοματοποιεί κάθε λειτουργία με σκοπό την άμεση και εύκολη δημιουργία ενός e-shop με μερικά μόνο κλικ, απευθείας μέσα από το Prosvasis GΟ. Η ενότητα «EshopCloud», μπορεί να ενσωματωθεί στο Prosvasis GO, έναντι μίας εξαιρετικά χαμηλής ετήσιας συνδρομής.

Η εφαρμογή Prosvasis GO, σε σύντομο χρονικό διάστημα από το λανσάρισμά της, έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη ελεύθερων επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων. Οι προηγμένες δυνατότητες που παρέχει, όπως η έκδοση και διαβίβαση ηλεκτρονικών τιμολογίων στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ, καθώς και η διασύνδεση με τον λογιστή (της επιχείρησης), αυτοματοποιούν μεγάλο μέρος της λειτουργίας των συγκεκριμένων επιχειρήσεων, εξασφαλίζοντας έτσι περισσότερο εποικοδομητικό χρόνο, επικεντρωμένο στη λειτουργία της επιχείρησης.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η MediaMarkt ετοιμάζεται να λανσάρει πανευρωπαϊκό marketplace

Η MediaMarkt πρόκειται να λανσάρει ένα ευρωπαϊκό marketplace, ξεκινώντας από τη Benelux (Βέλγιο, Ολλανδία. Λουξεμβούργο), ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ισπανία.

Η γερμανική εταιρεία τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και περισσότερο ένας omnichannel λιανοπωλητής, δημιουργώντας πλέον και το δικό της marketplace.

Σύμφωνα με τον Shariar Khalili, διευθυντή της MediaMarkt Benelux για τα ψηφιακά κανάλια, η Ολλανδία είναι η επόμενη χώρα όπου θα ενεργοποιηθεί το marketplace της εταιρείας.

Η δημιουργία του marketplace είναι ένας τρόπος για τη Mediamarkt να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της (και να έχει έσοδα από ακόμη ένα κανάλι), δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στους συνεργαζόμενους εμπόρους να προσεγγίσουν μεγαλύτερο κοινό. Στη γερμανική ιστοσελίδα, οι ενδιαφερόμενοι έμποροι μπορούν ήδη να εγγραφούν στο "MediaMarkt Marketplatz", το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε στάδιο beta (κεντρική εικόνα).

Οι ενδιαφερόμενοι συνεργάτες θα πρέπει να έχουν εμπορική και φορολογική έδρα στην ΕΕ, να έχουν το δικό τους δίκτυο logistics ή να χρησιμοποιούν αυτό κάποιου συνεργάτη και οι αποστολές και οι επιστροφές να γίνονται σε αποθήκη εντός της ΕΕ. Σε αντίθεση με την Amazon, η MediaMarkt δεν προσφέρει υπηρεσίες αποστολής εμπορευμάτων.

Για να πουλήσουν μέσω της πλατφόρμας της MediaMarkt, οι συνεργάτες χρεώνονται με μηνιαίο τέλος 39 ευρώ. Επίσης, υπάρχει και προμήθεια για κάθε πώληση, η οποία εξαρτάται από την κατηγορία του προϊόντος που πωλείται.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Ποιες ελληνικές επιχειρήσεις επηρεάζονται από τις αλλαγές του ΦΠΑ στο e-commerce

Από 1ης Ιουλίου 2021, τέθηκε σε ισχύ μια σειρά νέων κανόνων ΦΠΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι νέοι αυτοί κανόνες εισάγουν πρόσθετες υποχρεώσεις για επιχειρήσεις με εξωστρεφή δραστηριότητα στο χώρο του e-commerce που συναλλάσσονται με τελικούς καταναλωτές (“B2C” συναλλαγές), αλλά και για ηλεκτρονικές διεπαφές (πλατφόρμες), οι οποίες μεσολαβούν σε τέτοιου είδους συναλλαγές.



Το παρόν άρθρο εστιάζει στις περιπτώσεις ηλεκτρονικών πωλήσεων Ελληνικών επιχειρήσεων που εμπίπτουν στους ανωτέρω κανόνες, καθώς και στις διαθέσιμες επιλογές για την διευκόλυνση της συμμόρφωσης με τις σχετικές υποχρεώσεις.

 



Περιπτώσεις ηλεκτρονικών πωλήσεων από Ελληνικές επιχειρήσεις που εμπίπτουν στους νέους κανόνες



-  Εξ αποστάσεως πωλήσεις σε καταναλωτές άλλων κρατών μελών της ΕΕ μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος της επιχείρησης ή μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας



Οι επιχειρήσεις που πραγματοποιούν τέτοιες συναλλαγές με τελικούς καταναλωτές, έχουν την υποχρέωση χρέωσης και απόδοσης ΦΠΑ στην χώρα εγκατάστασης του πελάτη – καταναλωτή, όταν το συνολικό ύψος των συναλλαγών τους προς καταναλωτές άλλων κρατών μελών της ΕΕ σε ετήσια βάση υπερβαίνει τις 10.000 ευρώ. Σύμφωνα με τις σχετικές οδηγίες που έχουν εκδοθεί, το όριο αυτό ξεκινάει να υπολογίζεται για συναλλαγές που διενεργούνται από 1.7.2021.



-  Εξ αποστάσεως πωλήσεις εισαγόμενων αγαθών χαμηλής αξίας, απευθείας από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης



Η περίπτωση αυτή καταλαμβάνει εξ αποστάσεως πωλήσεις προϊόντων αξίας που δεν υπερβαίνει τα 150 ευρώ ανά αποστολή, τα οποία η πωλήτρια επιχείρηση παραγγέλνει και φέρνει από μια τρίτη χώρα (εκτός Ε.Ε.), όπως η Κίνα ή η Αγγλία και τα αποστέλλει σε πελάτη – καταναλωτή που βρίσκεται σε άλλο κράτος – μέλος της Ε.Ε. (π.χ. Κύπρος). Στην περίπτωση αυτή, η Ελληνική επιχείρηση που διενεργεί την πώληση έχει υποχρέωση χρέωσης και απόδοσης ΦΠΑ στην χώρα εγκατάστασης του πελάτη – καταναλωτή.



-  Εξ αποστάσεως Πωλήσεις εισαγόμενων αγαθών χαμηλής αξίας μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας



Η περίπτωση αυτή είναι παρόμοια με την προηγούμενη, με τη διαφορά ότι: (i) η σχετική πώληση γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και (ii) ο πελάτης – καταναλωτής μπορεί να βρίσκεται και στην Ελλάδα (όχι απαραίτητα σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε.). Στην περίπτωση αυτή (υπό προϋποθέσεις), η ηλεκτρονική πλατφόρμα λειτουργεί ως «θεωρούμενος προμηθευτής» και καθίσταται υπόχρεη για την απόδοση του ΦΠΑ στην χώρα του πελάτη – καταναλωτή, αντί για την πωλήτρια επιχείρηση.



Σημειώνεται ότι, για να καταστεί μια πλατφόρμα ως «θεωρούμενος προμηθευτής» θα πρέπει να συμμετέχει, άμεσα ή έμμεσα, στην θέση των όρων και των προϋποθέσεων της συναλλαγής, στην έγκριση της χρέωσης του πελάτη ή στην παραγγελία ή την παράδοση των προϊόντων.



Οι διαθέσιμες επιλογές



Όπως αναφέρθηκε και εισαγωγικά, οι νέοι κανόνες πέραν των υποχρεώσεων που επιβάλλουν, εισάγουν και κάποιες νέες επιλογές και ειδικές ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων. Ειδικότερα:



-  One Stop Shop (“OSS”)



Πρόκειται για μια απλουστευμένη διαδικασία που υποστηρίζεται από ειδική πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων («ΑΑΔΕ»). Ειδικότερα, το OSS επιτρέπει στις Ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες πραγματοποιούν πωλήσεις εξ αποστάσεως σε καταναλωτές άλλων κρατών μελών της Ε.Ε. και έχουν υποχρέωση χρέωσης και απόδοσης ΦΠΑ στη χώρα του καταναλωτή (βλ. περίπτωση ΙΙ.i. παραπάνω), να δηλώνουν και να αποδίδουν ΦΠΑ για όλες τις εν λόγω συναλλαγές μέσω της Ελλάδας, σε τριμηνιαία βάση.



Μέσω του OSS, οι Ελληνικές επιχειρήσεις δεν απαιτείται πλέον να λαμβάνουν αριθμό φορολογικού μητρώο ΦΠΑ σε κάθε κράτος-μέλος όπου διενεργούν τις πωλήσεις τους για την απόδοση του αναλογούντος ΦΠΑ, αλλά μπορούν να δηλώνουν και να αποδίδουν μέσω της Ελλάδας τον ΦΠΑ που οφείλεται στα λοιπά κράτη μέλη.



-  Import One Stop Shop (“IOSS”)



Πρόκειται για μια ακόμη απλουστευμένη διαδικασία που υποστηρίζεται από ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Ειδικότερα, το IOSS επιτρέπει στις επιχειρήσεις αλλά και στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες που καθίστανται υπόχρεες για την χρέωση και απόδοση ΦΠΑ στην χώρα του καταναλωτή για εξ αποστάσεως πωλήσεις εισαγόμενων αγαθών χαμηλής αξίας (βλ. ενότητες ΙΙ.ii. και ΙΙ.iii.  παραπάνω), να δηλώνουν και να αποδίδουν ΦΠΑ για όλες τις εν λόγω συναλλαγές μέσω της Ελλάδας. Για τον σκοπό αυτό υποβάλλεται ειδική δήλωση μέσω της πλατφόρμας IOSS σε μηνιαία βάση.



Στις περιπτώσεις όπου γίνεται χρήση του IOSS, οι δικαιούχες επιχειρήσεις/πλατφόρμες εισπράττουν τον ΦΠΑ από τον πελάτη – καταναλωτή απευθείας την στιγμή της πληρωμής για τα προϊόντα και στη συνέχεια: (i) μπορούν να πραγματοποιήσουν τον εκτελωνισμό των προϊόντων στην Ελλάδα (αντί της χώρας του καταναλωτή) και (ii) απολαμβάνουν απαλλαγής από τον ΦΠΑ κατά το χρόνο της εισαγωγής.



-  Ειδικές ρυθμίσεις



Πρόκειται για μια ακόμα απλούστευση που εισάγεται με το νέο νομοθετικό πλαίσιο, με σκοπό να απαλλάξει τις επιχειρήσεις και ηλεκτρονικές πλατφόρμες που διενεργούν εξ αποστάσεως πωλήσεις εισαγόμενων αγαθών χαμηλής αξίας (βλ. ενότητες ΙΙ.ii. και ΙΙ.iii.  παραπάνω) από την υποχρέωση δήλωσης και απόδοσης ΦΠΑ στην χώρα του καταναλωτή.



Ειδικότερα, με βάση τις εν λόγω ειδικές ρυθμίσεις, ο ΦΠΑ καταβάλλεται από τον πελάτη-καταναλωτή απευθείας στο πρόσωπο που προσκομίζει τα αγαθά στο τελωνείο (όπως π.χ. η εταιρεία ταχυμεταφοράς), ο οποίος καθίσταται υπόχρεος για την δήλωση και απόδοση του ΦΠΑ στο κράτος-μέλος του τελικού καταναλωτή, αντί για την πωλήτρια επιχείρηση.



Ενόψει του ότι οι ανωτέρω αλλαγές της νομοθεσίας του ΦΠΑ εισάγουν πρόσθετες υποχρεώσεις για πλήθος επιχειρήσεων, είναι σκόπιμη η έγκαιρη ενημέρωση για το κατά πόσο πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής τους, με βάση το είδος των διενεργούμενων συναλλαγών, αλλά και για τις διαθέσιμες επιλογές και απλουστεύσεις για τον περιορισμό του κόστους συμμόρφωσης.

Πηγή: GR.EC.A

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


To e-food αποκτά το delivery.gr και επεκτείνεται σε φυσικά σημεία πώλησης

Το ντεμπούτο του στην αγορά των φυσικών σημείων πώλησης προϊόντων ετοιμάζει το e-food μετά την εξαγορά από την μητρική του εταιρεία, Delivery Hero, της εταιρείας ΙΝΚΑΤ, η οποία διαχειρίζεται το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και τα καταστήματα Kiosky’s Convenience Stores.

Η Delivery Hero, η γερμανική εταιρεία στην οποία ανήκει το e-food, προχώρησε σε γνωστοποίηση προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού ότι στις 2 Σεπτεμβρίου κατέληξε σε συμφωνία για την εξαγορά των εταιρειών «Άλφα Διανομές Ζαχαρώδη Ποτά Ψιλικά Α.Ε.» (η εταιρεία χονδρικής του ομίλου), ΙΝΚΑΤ, delivery.gr και e-table.gr.

Το τίμημα της εξαγοράς δεν έχει γίνει γνωστό, ωστόσο σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς με τους οποίους επικοινώνησε το Moved.gr, η κίνηση αυτή αποτελεί σαφή ένδειξη των αλλαγών που βρίσκονται σε εξέλιξη στην εγχώρια αγορά λιανικής πώλησης προϊόντων, με το e-food να θέλει να διευρύνει σημαντικά τη θέση του.

Η συμφωνία εξαγοράς περιλαμβάνει ακόμη το delivery.gr, μία από τις πιο «μικρές» πλατφόρμες online παραγγελιών. Στο παρελθόν, το e-food είχε προχωρήσει σε αντίστοιχες εξαγορές αποκτώντας το clickdelivery.gr και το deliveras.gr.

Επίσης, περιλαμβάνει και το e-table.gr, μία πλατφόρμα κρατήσεων σε εστιατόρια, η οποία παρουσιάζει ικανοποιητικούς καλούς ρυθμούς ανάπτυξης ιδίως τους τελευταίους μήνες, καθώς οι αλλαγές που έφερε η πανδημία στο χώρο της εστίασης έχει οδηγήσει σε αύξηση της χρήσης της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι η συμφωνία δίνει τη δυνατότητα στην Delivery Hero να μην προχωρήσει στην απόκτηση είτε του delivery.gr, είτε του e-table.gr, είτε και των δύο. 

Η εξαγορά τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Πηγή: moved.gr

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


eMarketer: Στα 620 δισ. δολάρια ο τζίρος του e-commerce στη Δ. Ευρώπη

Σύμφωνα με το eMarketer, η αξία των πωλήσεων μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου στη Δυτική Ευρώπη θα φτάσει φέτος στα 620 δισ. δολάρια και θα αποτελούν ποσοστό 14,4% των συνολικών λιανικών πωλήσεων στην περιοχή.

Η πρόβλεψη είναι σημαντικά αναθεωρημένη προς τα πάνω σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμηση της εταιρείας, που προέβλεπε τις πωλήσεις να προσεγγίσουν το ορόσημο των 600 δισ. δολαρίων το 2022.  

 

Η πανδημία ώθησε τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου να στραφούν εντονότερα στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να μπορέσουν να διατηρηθούν στην αγορά. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις λιανικές πωλήσεις αυξήθηκε εντυπωσιακά από την έναρξη της πανδημίας, αφού από 10,1% το 2019, έφθασε στο 13,4% το 2020 και φέτος αναμένεται να φτάσει 14,4%. Για το επόμενο έτος, οι εκτιμήσεις το τοποθετούν στο 14,8%.

Γράφημα: emarketer.com

 

Σε απόλυτα μεγέθη, η αξία των ηλεκτρονικών πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη ήταν στα 430 δισ. δολάρια το 2019 και το 2020 έφτασε στα 560 δισ. δολάρια. Για το 2022, η πρόβλεψη του eMarketer είναι για 660 δισ. δολάρια.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Προετοιμαστήκατε για τις εορταστικές αγορές των Χριστουγέννων;

Μετά τις προετοιμασίες για την καλοκαιρινή περίοδο και την "Back 2 School", οι περισσότεροι έμποροι ετοιμάζονται για την περίοδο των Χριστουγέννων.

Ως γνωστό, η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων είναι η πιο πολυάσχολη και αποδοτική του έτους για τα e-shop (όπως και γενικότερα την αγορά του retail), καθώς οι παραγγελίες αυξάνονται, αφού οι καταναλωτές αγοράζουν δώρα. Το Ecommerce Trend Report που δημοσιεύτηκε από την εταιρεία ειδών συσκευασίας Packhelp, περιλαμβάνει αποτελέσματα έρευνας σε περισσότερες από 400 επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, πολύ λίγοι έμποροι, σε ποσοστό μόλις 11%, προετοιμάστηκαν για τις γιορτές κατά το δεύτερο τρίμηνο και στην αρχή του τρίτου τριμήνου του έτους. Οι περισσότερες επιχειρήσεις, σε ποσοστό που φτάνει το 62% προετοιμάζονται για την περίοδο των εορτών τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Υπάρχει και ένα 27% περίπου των e-shop ξεκινούν την προετοιμασία τους μόλις τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι έμποροι ετοιμάζονται έγκαιρα, αφού ξεκινούν - ή είναι πιθανότερο να ξεκινήσουν - την προετοιμασία τους στα τέλη του 2ου τριμήνου του έτους. Οι εταιρείες που καθυστερούν και φτάνουν στα τέλη του τρίτου τριμήνου και στο τέταρτο τρίμηνο για να κάνουν ετοιμασίες, εδρεύουν στη Γαλλία και σε χώρες της "υπόλοιπης Ευρώπης", εκτός των μεγάλων αγορών της Βρετανίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας.

Ενώ το 50% των εταιρειών που ερωτήθηκαν απάντησαν ότι έχουν κάνει κάποιες προετοιμασίες, μόνο το 4% από αυτές δηλώνουν έτοιμες για την εορταστική σεζόν. Περίπου το 22% παραδέχεται ότι είναι εντελώς απροετοίμαστο, ενώ άλλο ένα 22% δήλωσε ότι είναι "κάπως" προετοιμασμένο.

Στρατηγικές

Ενώ τα χρονοδιαγράμματα των προετοιμασιών τους διαφέρουν, οι περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις ίδιες στρατηγικές για να αυξήσουν τα έσοδά τους κατά τη διάρκεια της περιόδου των εορτών. Αυτά επικεντρώνονται στην αύξηση του engagement των καταναλωτών, καθώς και την προσέγγιση νέου κοινού. Όσον αφορά στο social commerce, μόλις το 17% επικεντρώνεται στην πώληση μέσω των κοινωνικών μέσων, όμως, το 81% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι οι εταιρείες που δεν επενδύουν στο κοινωνικό εμπόριο θα μείνουν πίσω.

Επιπλέον, οι περισσότερες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ποντάρουν στη δωρεάν αποστολή (24%), σε εκπτώσεις (22%) και ειδικές συνδυαστικές προσφορές (19%) για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, στη Γαλλία και τη Βρετανία δινουν βαρύτητα στις ειδικές προσφορές, όπως οι πωλήσεις "1+1", οι οποίες είναι πιο δημοφιλείς εκεί.

Επίσης, οι εταιρείες δήλωσαν πως θέλουν να βελτιστοποιούν τις συσκευασίες τους. Το 81% των εταιρειών που ερωτήθηκαν, είτε θα παραγγείλουν συσκευασίες με θέμα τα Χριστούγεννα (36%) ή θα προσθέσουν εορταστικές "πινελιές" στις συσκευασίες τους, όπως κάρτες ευχαριστιών (45%). Μόνο το 18% δε θα κάνει κάποια Χριστουγεννιάτικη προσαρμογή στις συσκευασίες του.

Η βιώσιμη συσκευασία παίζει έναν ακόμη σημαντικό ρόλο, με το 94% των ερωτηθέντων να συμφωνούν ότι πρέπει να τις διαθέτουν, ως απάντηση στην αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Μπορείτε να δείτε τα βασικά ευρήματα και να κατεβάσετε ολόκληρη την έκθεση της έρευνας από εδώ.

Πηγή: ecommercenews.eu

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Premium σεμινάρια eCommerce με ειδική έκπτωση για τους αναγνώστες του Webworldnews.gr

Στις 12, 14 & 20 Οκτωβρίου, η Sherpa Society, θα πραγματοποιήσει το πρώτο της "eCommerce Masterclass Trilogy" με εκπαιδευτές δύο practitioners παγκοσμίου φήμης.

To eCommerce Masterclass Trilogy είναι ένα premium εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο απαρτίζεται από 3 σεμινάρια ειδικά σχεδιασμένα για eCommerce Specialists, στελέχη Digital Marketing, ιδιοκτήτες eShops και UX/UI specialists.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα διοργανώνεται της Sherpa Society παρέχει 16 ώρες στοχευμένης εκπαίδευσης στο eCommerce Optimization, το UX & το User Research, με δύο world-class εκπαιδευτές από το εξωτερικό, τον Karl Gilis και την Els Aerts

Τα τρία σεμινάρια που διατίθενται είναι:

  • "UX and Usability Fundamentals for eCommerce" στις 12 Οκτωβρίου
  • "User Research for eCommerce" στις 14 Οκτωβρίου
  • "AB-testing and Optimization for eCommerce" στις 20 Οκτωβρίου

 

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ένα, δύο ή και τα τρία διαθέσιμα σεμινάρια.

Το WebWorldNews εξασφάλισε για όλους εσάς έκπτωση 15% την οποία μπορείτε να ενεργοποιήσετε χρησιμοποιώντας το κουπόνι WebWorldNews15.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτές και το πρόγραμμα του eCommerce Masterclass Trilogy, μπορείτε να επισκεφτείτε το https://getyoursherpa.com/e-commerce-masterclass-trilogy

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πότε είναι απαραίτητο το redesign σε ένα e-shop;

Για να θέσουμε το απόφθεγμα του Steve Jobs με «δικά» μας λόγια, το (Re)design πρέπει να λαμβάνει υπόψη πρωτίστως τη λειτουργικότητα. Εάν, δηλαδή, το e-shop έχει σχεδιαστεί σωστά (βάσει βέλτιστων πρακτικών), τότε και το «πώς αισθάνεται κανείς» κατά την πλοήγησή του, θα είναι σωστό, δυνατό και - το κυριότερο - αποδοτικό.

Σε αυτό το άρθρο θα περιγράψουμε τις λειτουργίες μιας κορυφαίας πλατφόρμας, τον ρόλο που παίζει στην επιτυχία ενός e-commerce μοντέλου και, τελικά, θα τεκμηριώσουμε τους λόγους που το redesign αποτελεί την επανεκκίνηση σε μια online επιχείρηση με στόχο την κορυφή.

 

Πότε είναι απαραίτητο το redesign;

Για λόγους ουσίας θα εστιάσουμε στους βασικούς λόγους που καθιστούν τo redesign απαραίτητο ώστε να γίνουν ευδιάκριτα το οφέλη με την πρώτη κιόλας ανάγνωση.

Το redesign είναι απολύτως απαραίτητο, όταν:

  1. Το design/σχεδιασμός του e-shop δεν τηρεί τους κανόνες ευχρηστίας.
  2. Το e-shop είναι… «αργό»!
  3. Το e-shop δεν είναι mobile friendly.
  4. Το site δεν διαλειτουργεί με 3rd Party λογισμικό.

 

Ας τα δούμε αναλυτικά.

 

Το design/σχεδιασμός του e-shop δεν τηρεί τους κανόνες ευχρηστίας

Όλοι μας δεν έχουμε επισκεφτεί ένα e-shop και αναγκαστήκαμε γρήγορα να το εγκαταλείψουμε χωρίς να ολοκληρώσουμε καμία παραγγελία; Οι περισσότεροι από εμάς θυμόμαστε τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κατά την αναζήτηση, πλοήγηση ή ολοκλήρωση μιας παραγγελίας θέτοντας αναπόφευκτα στον εαυτό μας κάποιες από τις ακόλουθες ερωτήσεις:

  • Γιατί δεν μπορώ να ολοκληρώσω την παραγγελία;
  • Τι μεταφορικά θα πληρώσω;
  • Σε πόσο χρόνο θα παραλάβω την παραγγελία;
  • Γιατί δεν μπορώ να βρω αυτό που ψάχνω;
  • Γιατί δεν καταλαβαίνω τί είναι αυτό που μου πουλάνε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά του προϊόντος που βλέπω;

 

 

Πλήθος ερωτημάτων… που όλα οδηγούν στον μεγαλύτερο εχθρό του e-commerce και τελικά του εσόδου του E-Shop: στην εγκατάλειψή του. Γιατί; Διότι πολύ απλά ο σχεδιασμός του δεν συμβαδίζει με τις καθιερωμένες αρχές ευχρηστίας.

 

Usabilty testings

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να ανακαλύψετε τι ακριβώς κρύβεται πίσω από την εμπειρία των πελατών σας στους λόγους που οδηγούν σε εγκατάλειψη είναι το Usability Testing (Δοκιμή Χρηστικότητας). Η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων του κρίνεται από τη μεθοδολογία και την εμπειρία του φορέα που θα το διενεργήσει. Εμπιστευθείτε, όπως σε όλες τις «εξετάσεις», τους ειδικούς.

Τα insights και τα ευρήματα που προκύπτουν από τα tests αυτά είναι πραγματικά αποκαλυπτικά και εξαιρετικά πολύτιμα για κάθε επιχειρηματία e-shop ανεξαιρέτως.

Αρχικά, σχεδιάζουμε τα σενάρια διαδικασιών που θέλουμε/πρέπει να ελέγξουμε αναφορικά με την ευχρηστία που προσφέρουμε στον χρήστη.

Κατόπιν εμπλέκουμε ομάδες αντιπροσωπευτικών δειγμάτων δυνητικών πελατών ζητώντας τους να εκτελέσουν συγκεκριμένες λειτουργίες σύμφωνα με τα εκπονημένα σενάρια διαδικασιών.

Παρατηρούμε και καταγράφουμε πλήρως την εμπειρία τους, ώστε να τα μελετήσουμε και να εντοπίσουμε τα σημεία που υστερούμε. Ιδανικά, η διαδικασία πρέπει να επαναλαμβάνεται με τις ίδιες ομάδες, σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μας e-shops.

Στη συνέχεια, συλλέγουμε όλα τα ευρήματά μας, τα μελετάμε και σχεδιάζουμε τη βέλτιστη αξιοποίησή τους με πραγματικές λύσεις βελτίωσης / ανασχεδιασμού (redesign) του e-shop.

 

Το e-shop είναι… «αργό»!

Όλες οι μελέτες και οι πηγές της διεθνούς βιβλιογραφίας συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι η αποτελεσματικότητα ενός e-shop επηρεάζεται σημαντικά από την ταχύτητα φόρτωσης. Συγκεκριμένα, η ταχύτητα φόρτωσης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εμπειρία των χρηστών (user experience) και κατ’ επέκταση επηρεάζει άμεσα το ποσοστό μετατροπών και το ποσοστό εγκατάλειψης.

 

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους:

  • Το 40%των χρηστών εγκαταλείπουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα όταν ο χρόνος φόρτωσης είναι μεγαλύτερος από 3 δευτερόλεπτα, με το ποσοστό να ανεβαίνει στο 53% όταν μιλάμε για mobile users.
  • Κάθε καθυστέρηση 2 δευτερολέπτων αυξάνει κατά 103% το ποσοστό εγκατάλειψης.
  • Οι χρήστες επισκέπτονται 8,9 σελίδες όταν ο χρόνος φόρτωσης είναι 2 δευτερόλεπτα, έναντι μόλις 3,3 σελίδων όταν ο χρόνος φόρτωσης είναι 8 δευτερόλεπτα.
  • Το ποσοστό μετατροπής μειώνεται κατά 7% για κάθε 0,1 δευτερόλεπτο καθυστέρησης στη φόρτωση των σελίδων.
  • Το ποσοστό μετατροπής αυξάνεται κατά 8,4% για κάθε 0,1 δευτερόλεπτο βελτίωσης στη φόρτωση των σελίδων.

 

Άρα… η ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων κάθε e-shop είναι θέμα σχεδιασμού της πλατφόρμας και καθώς γνωρίζουμε ότι η ταχύτητα βελτιώνει την εμπειρία των πελατών του e-shop, αυτό έχει τεράστια επίδραση στο conversion rate και τελικά στα έσοδα.

Δεν πρέπει να υποτιμηθεί η αξιοποίηση των βελτιωμένων semantics και η πολυστρωματική αποθήκευση δεδομένων (multi-layer caching). Έτσι, θα επιτύχετε κορυφαίες επιδόσεις στην ταχύτητα αποκρισιμότητας του e-shop (e-shop responsiveness speed).

 

Το e-shop δεν είναι mobile friendly

Ας δούμε μερικά στοιχεία που καθιστούν «μονόδρομο» την smartphone-friendly δόμηση ενός e-shop για τη εξέλιξη και εν τέλει, τη βιωσιμότητά του.

  • Το mobile commerce αναπτύσσεται με 3πλάσιο ρυθμό σε σχέση με το «παραδοσιακό» e-commerce.
  • Η μέση συνεισφορά των κινητών συσκευών σε ένα e-shop ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 70%
  • Άνω του 70% των e-shops στην Ελλάδα αποτυγχάνουν να λάβουν διψήφια βαθμολόγηση (με άριστα το 100) στα speed tests των σχετικών εργαλείων της Google.
  • Η Google κατατάσσει πλέον τα οργανικά αποτελέσματα μόνο από e-shops που είναι smartphone-friendly.

 

Συμπέρασμα: Αν έχετε ένα «εχθρικό» προς τις κινητές συσκευές e-shop, είναι σαν να αποφασίζετε συνειδητά ότι δεν σας ενδιαφέρει η ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Αλλιώς… ο σχεδιασμός διαφορετικού Front End για κάθε κατηγορία συσκευής (μεγάλες οθόνες, laptops, tablets, mobile συσκευές) κρίνεται απολύτως υποχρεωτικός.

Mόνο έτσι αξιοποιούνται στο μέγιστο οι κανόνες UI/UX και αλληλεπίδρασης με τους users: λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η κάθε συσκευή αλληλεπίδρασης.

Επίσης, έχοντας adaptive και όχι responsive τεχνολογία, το e-shop σας θα ανταποκρίνεται σωστά σε όλα τα μεγέθη των συσκευών: μεγάλες οθόνες, laptop, tablet, mobile συσκευές.


Ανακαλύψτε περισσότερα εδώ:

[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=Wp9bbQCexag"]

 

Το site δεν διαλειτουργεί με 3rd Party λογισμικό

Ένας άλλος λόγος που το redesign κρίνεται απαραίτητο, είναι για να μπορέσει η πλατφόρμα να συμβαδίζει με όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που ενισχύουν την αποδοτική λειτουργία ενός e-commerce business, όπως:

  • Η ενσωμάτωση Artificial Intelligence εφαρμογών, ώστε το e-shop να «εκπαιδεύεται» στις επιθυμίες και τις προτιμήσεις του user προσφέροντας personalized πλοήγηση.

 

  • Διασύνδεση με το ERP της επιχείρησής σας για την άμεση ενημέρωση των αποθεμάτων, των πωλήσεων και της καρτέλας των πελατών, ώστε να υπάρχει άμεση αμφίδρομη καταχώρηση των μεταβολών που πραγματοποιούνται σε real time.
  • Διασύνδεση με τις πλατφόρμες digital marketing (Facebook, Google, κ.λπ.) για τη real time άντληση της πληροφορίας και της επίδρασης που έχει το κάθε κανάλι στις παραγγελίες του ηλεκτρονικού καταστήματος.
  • Smart search προϊόντων με τη χρήση εφαρμογής που εκπαιδεύεται βάσει παρελθοντικών αναζητήσεων για τα πιο δημοφιλή προϊόντα ανά κατηγορία.

 

Πίσω από το redesign, κρύβεται ένας πολύπλοκος μηχανισμός τεράστιας ακριβείας ως προς τους κανόνες λειτουργικότητάς του. Όσο πιο πιστά και απαρέγκλιτα τηρούνται οι κανόνες / βέλτιστες πρακτικές, τόσο πιο έντονα θετικό θα είναι το user experience. Συνεπώς, τόσο περισσότερο θα αυξάνεται και η κερδοφορία της επένδυσής σας στο redesign.

Ανακαλύψτε περισσότερα εδώ και δείτε πώς η ομάδα της Plushost εννοεί το redesign στην πράξη με αποτελέσματα που επιβραβεύονται στο ταμείο του συνεργάτη μας, αλλά και στα e-volution ΑWARDS.

-Advertorial-

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


ΕΣΕΕ: 7.000 εργαζόμενοι καταρτίστηκαν σε e-commerce και logistics

Ολοκληρώθηκε από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.) η υποστήριξη 7.000 εργαζομένων που απασχολούνται στο εμπόριο ή επιθυμούν να απασχοληθούν σε αυτό με σκοπό την ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους στους τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η δράση, συνολικής διάρκειας 18 μηνών, περιελάμβανε 6 ατομικές συνεδρίες επαγγελματικής συμβουλευτικής και στοχευμένα προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης διάρκειας 50 έως 120 ωρών, τόσο σε οριζόντιες όσο και σε επαγγελματικές γνώσεις και δεξιότητες στα θεματικά πεδία του ηλεκτρονικού επιχειρείν και των διαδικασιών εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στους συμμετέχοντες απονεμήθηκε κατόπιν εξετάσεων βεβαίωση πιστοποίησης των γνώσεων και δεξιοτήτων που απέκτησαν, ως πρόσθετο εφόδιο για την διατήρηση της θέσης τους στην αγορά εργασίας ή και τη βελτίωση της επαγγελματικής προοπτικής τους.

Οι τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου και της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελούν προτεραιότητες της στρατηγικής της Ε.Σ.Ε.Ε. για την ανάπτυξη του ελληνικού Εμπορίου.

Στο πλαίσιο αυτό η Ε.Σ.Ε.Ε. υλοποιεί μια ευρεία δέσμη δράσεων με σκοπό την προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην τάση ψηφιοποίησης και μετασχηματισμού της λειτουργίας τους, τάση η οποία επιταχύνθηκε λόγω της πανδημίας και των μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Κατά το διάστημα αυτό, τόσο το ηλεκτρονικό επιχειρείν όσο και ο τομέας των logistics αναδείχθηκαν σε βασικά εργαλεία τροφοδοσίας της αγοράς, επιβίωσης των επιχειρήσεων και διατήρησης των θέσεων εργασίας σε αυτές.

Η επέκταση των ψηφιακών συναλλαγών ανέδειξε την ανάγκη αφ’ενός επενδύσεων από τις επιχειρήσεις σε νέες τεχνολογίες και σε υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας, αφ’ ετέρου προσανατολισμού του ανθρώπινου δυναμικού σε σύγχρονες και επίκαιρες ειδικότητες.

Το έργο με τίτλο «Διαρθρωτική Προσαρμογή Εργαζομένων που απασχολούνται στο Εμπόριο ή επιθυμούν να απασχοληθούν σε αυτό, με σκοπό την ψηφιακή εξειδίκευση και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών εφοδιαστικής αλυσίδας» έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» (ΕΠΑΝΕΚ) του ΕΣΠΑ 2014-2020 και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ).

Εικόνα: Glenn Carstens-Peters, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Πρώτη η Ελλάδα στο ρυθμό ανάπτυξης του e-commerce στην Ευρώπη

Ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerce Europe και το EuroCommerce δημοσίευσαν από κοινού την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021 - 2021 European E-commerce Report.

Το 2020, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε σε 757 δισεκατομμύρια ευρώ, αύξηση 10% από 690 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019.

Το 2020 ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, που σημαδεύτηκε από την πανδημία COVID-19 και τον συνακόλουθο σημαντικό ρόλο του ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο για την κοινωνία όσο και για την οικονομία. Αυτό αντικατοπτρίζεται επίσης στα στοιχεία για την ανάπτυξη, τα οποία παρέμειναν σημαντικά (10%), αλλά μειώθηκαν ελαφρώς σε σύγκριση με το 2019 (14%).

Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για αρκετά χρόνια, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜΜΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Ωστόσο, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

 

 

Η έκθεση του 2021 δείχνει ότι η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020. Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών. Ακολουθούν, η Κεντρική Ευρώπη με 8%, ενώ η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη (και οι δύο με 6%) είναι στις τελευταίες θέσεις.

Οι ηγέτες στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γαλλία (112 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισεκατομμύρια ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισεκατομμύρια ευρώ). 

Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

Όσον αφορά στη συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο εθνικό ΑΕΠ, το 2020 η χώρα μας είχε την 4η καλύτερη επίδοση ανάμεσα σε 37 χώρες με ποσοστό 6,65%, ενώ για το 2021 προβλέπεται ότι το συγκεκριμένο ποσοστό θα φτάσει στο 7%.

Μπορείτε να βρείτε τη συνοπτική έκδοση της έκθεσης, με τα βασικά ευρήματα, εδώ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search