eCommerce

Sitecore: Mεγαλύτερες και πιο προσεγμένες αγορές τα Χριστούγεννα από τους Έλληνες

Η Sitecore, παγκόσμιος ηγέτης λογισμικού διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου, δημοσίευσε την έρευνα Holiday Shopping Trends 2021 που διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές παγκοσμίως σκοπεύουν να ανακάμψουν, να προβληματιστούν και να περάσουν τις γιορτές φέτος.

Αρκετά πάνω από τους μισούς (66%) καταναλωτές στην Ελλάδα, σκοπεύουν να κάνουν το 2021 μεγαλύτερες και πιο προσεγμένες αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, εν μέρει και λόγω του γεγονότος ότι το 42% αυτών δηλώνει ότι έχει αποταμιεύσει περισσότερα για τις φετινές διακοπές σε σύγκριση με πέρυσι. Οι Έλληνες τοποθετούν επίσης υψηλά την ψυχική τους υγεία, έπειτα από μια ακόμη δύσκολη χρονιά εξαιτίας της πανδημίας, με το 50% να βλέπει τα δώρα στον εαυτό του σαν μια μορφή θεραπείας.

Η έρευνα Holiday Shopping Trends 2021 φέρνει στην επιφάνεια ζητήματα σχετικά με το πώς αισθάνονται οι καταναλωτές για τις φετινές γιορτές και τις σκέψεις τους για τα δώρα, τις αγορές των γιορτών και τα έξοδα που σκοπεύουν να κάνουν. Τα δεδομένα που προκύπτουν προσφέρουν πολύτιμη πληροφόρηση για τους τομείς του λιανικού εμπορίου, των ταξιδιών, της αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλων, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν πιο ξεχωριστές εμπειρίες που θα ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στις συνεχώς εξελισσόμενες προτιμήσεις και απαιτήσεις των καταναλωτών.

Μεταξύ των κυριότερων ζητημάτων που ανέδειξε η έρευνα για την Ελλάδα είναι:

Αλλαγή προοπτικής

  • Το 84% των καταναλωτών αναφέρει πως η πανδημία τους ώθησε να ασχοληθούν περισσότερο με την ψυχική τους υγεία, τις δικές τους, αλλά και τις ανάγκες της οικογένειας, των φίλων και των συναδέλφων τους
  • Το 77% εκτιμά περισσότερο τα ταξίδια και τις άλλες κουλτούρες τώρα σε σχέση με την προ-πανδημίας εποχή
  • Το 83% εκτιμά περισσότερο τον χρόνο που περνά στο σπίτι και τις απλές απολαύσεις της ζωής τώρα, εξαιτίας της πανδημίας

 

Τα καταστήματα δεν στηρίζουν αρκετά τις μικρές επιχειρήσεις από μειονότητες

Το 92% των καταναλωτών πιστεύει ότι είναι απαραίτητο τα καταστήματα να προσφέρουν περισσότερα προϊόντα που προέρχονται από επιχειρήσεις που ανήκουν σε μειονότητες, με μόνο το 36% να αναφέρει ότι βλέπει περισσότερα τέτοια προϊόντα όταν ψωνίζει

 

Η αγορά τοπικών προϊόντων και οι πιο προσεκτικές αγορές είναι προτεραιότητα για τους περισσότερους

  • Το 63% των καταναλωτών είναι πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω για δώρα που έχουν φτιαχτεί εγχώρια
  • Το 65% των καταναλωτών ενοχλείται όταν αντιληφθεί ότι αυτό που αγόρασαν κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ αρχικά νόμιζαν πως ήταν εγχώριο
  • Το 75% των καταναλωτών δήλωσε ότι η πανδημία τους έκανε να σκεφτούν προσεκτικότερα το πως ξοδεύουν τα χρήματά τους

 

Η "αυτοφροντίδα" περιλαμβάνει πλέον τα δώρα στον εαυτό μας

  • Το 50% από εκείνους που αγοράζουν δώρα για τον εαυτό τους δηλώνουν ότι το αντιμετωπίζουν ως "θεραπεία"
  • Το 51% των καταναλωτών θα ήθελε να έχει αποκτήσει νέα γκαρνταρόμπα μετά την πανδημία
  • Το 29% των καταναλωτών θα ήθελε να κάνει δώρο στον εαυτό του ένα ταξίδι για φέτος

 

Οι νέοι καταναλωτές επαναφέρουν τις δαπάνες τους

  • Το 49% της Γενιάς Ζ και το 47% των Millennials είναι πιο πρόθυμοι να κάνουν μεγάλες βελτιώσεις στη ζωή τους μετά την πανδημία
  • Το 34% της Γενιάς Ζ αναμένει ότι θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα φέτος, με τους Boomers (54%) και τη Γενιά Χ (53%) να προτίθενται να ξοδέψουν περίπου τα ίδια με πέρυσι
  • Το 78% όσων είναι κάτω των 44 δήλωσε ότι μετά από την εμπειρία της πανδημίας "εκτιμούν περισσότερο τα ταξίδια και τις άλλες κουλτούρες"

 

Επιπρόσθετα από την παρουσίαση της έρευνας, η Sitecore ανακοίνωσε επίσης την επέκταση του διεθνούς δικτύου της στη Νότια Ευρώπη. Με την ενίσχυση της παρουσίας της και τη λειτουργία νέων γραφείων σε Παρίσι, Μιλάνο, Μαδρίτη και Αθήνα, η Sitecore μπορεί πλέον να βοηθήσει εταιρείες σε όλη τη Νότια Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο να προσφέρουν τις εμπειρίες που απαιτούν και αναμένουν οι πελάτες τους.

Η κίνηση αυτή, που έρχεται μετά την τέταρτη εξαγορά της Sitecore μέσα στο έτος, συμπεριλαμβάνοντας τη Reflektion αυτό τον μήνα και τη Moosend τον Μάιο, αποδεικνύει τη μεγαλύτερη δέσμευση της εταιρείας προς το χτίσιμο μιας ισχυρής σουίτας ψηφιακής εμπειρίας.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

H PayPal αυξάνει τα τέλη συναλλαγών μεταξύ Βρετανίας και Ευρώπης

H PayPal θα αυξήσει τις προμήθειες συναλλαγών μεταξύ των επιχειρήσεων της Βρετανίας και εκείνων στην Ευρώπη, εξαιτίας του Brexit. Με το Ηνωμένο Βασίλειο να μην είναι πλέον μέρος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, το κόστος της PayPal είναι υψηλότερο από ό,τι ήταν στο παρελθόν.

Ο Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος αποτελείται από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν και τη Νορβηγία.

Οι περισσότεροι entrepreneurs και επιχειρήσεις από αυτές τις χώρες πληρώνουν προμήθεια 0,5%. Από τον Νοέμβριο, το τέλος θα ανέβει στο 1,29%. Ωστόσο, αυτό το ποσοστό εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από το τυπικό 1,99% που χρεώνει η PayPal για τον υπόλοιπο κόσμο.



Εκτός από την PayPal, η Visa και η Mastercard ανακοίνωσαν επίσης ότι θα πενταπλασιάσουν τα τέλη των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών τους από τα μέσα Οκτωβρίου.

Όπως δήλωσαν από την PayPal στο BBC, "Σε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά, θα διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις στο να συγκρίνουν τις τιμές τής PayPal με αυτές των άλλων παρόχων και να εκτιμήσουν καλύτερα την αξία που παρέχουμε."

Η Ομοσπονδία Μικρών Επιχειρήσεων στη Βρετανία δήλωσε ότι οποιαδήποτε αύξηση των τελών πληρωμών είναι ανεπιθύμητη είδηση ​​για τις μικρές επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες. "Από την αρχή του έτους, περίπου ένας στους τέσσερις μικρούς εξαγωγείς σταμάτησε να εξάγει στην ΕΕ, επικαλούμενος μεταξύ άλλων το κόστος που συνεπάγεται η πώληση σε πελάτες με έδρα την ΕΕ." Και περισσότερο από το 40% των μικρών εξαγωγέων δήλωσαν ότι η αξία των εξαγωγών τους μειώθηκε τους τελευταίους τρεις μήνες.

Πηγή: ecommercenews

Εικόνα: Franz Wender, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Online αγορές την περίοδο των εορτών για την πλειοψηφία των Αμερικανών

Σύμφωνα με έρευνα της TreasureData στις ΗΠΑ, το 38,5% των καταναλωτών θα αγοράσουν αποκλειστικά online την εορταστική περίοδο που έρχεται (και ξεκινά από τον Νοέμβριο) ενώ ακόμη ένα 46,5% θα πραγματοποιήσει έναν συνδυασμό αγορών, στα φυσικά καταστήματα και στο διαδίκτυο. Όσοι δεν θα πραγματοποιήσουν καθόλου online αγορές, είναι μόλις το 15% του συνόλου.

Από την ίδια έρευνα, προκύπτει ότι δύο στους τρεις καταναλωτές (66%) πραγματοποιούν online αγορές πολύ συχνότερα σε σχέση με την περίοδο πριν από την πανδημία.

Συνολικά, η έρευνα αποκαλύπτει τάσεις που προέκυψαν από την πανδημία, συμπεριλαμβανομένης μιας υβριδικής προσέγγισης στις αγορές τόσο στο διαδίκτυο όσο και στο κατάστημα, η οποία εξακολουθεί να επικρατεί στους αγοραστές σήμερα.

Συνολικά, η έρευνα αποκαλύπτει τάσεις που προέκυψαν από την πανδημία, συμπεριλαμβανομένης μιας υβριδικής προσέγγισης στις αγορές τόσο στο διαδίκτυο όσο και στο κατάστημα, η οποία εξακολουθεί να επικρατεί στους αγοραστές σήμερα.

Συνολικά, η έρευνα αποτυπώνει τις τάσεις που προέκυψαν από την πανδημία, συμπεριλαμβανομένης μιας μικτής προσέγγισης στις αγορές των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον αγοράζουν τόσο στο διαδίκτυο όσο και στα καταστήματα.

Μερικά από τα κύρια ευρήματα της έρευνας είναι:

Αγορά τροφίμων online: Ενώ το 60% των καταναλωτών προτιμούν να αγοράζουν τα είδη παντοπωλείου τους αυτοπροσώπως, το 58% εξακολουθεί να χρησιμοποιεί διαδικτυακές υπηρεσίες.

Email marketing. Οι πολυκαναλικές αλληλεπιδράσεις των εταιρειών με τους πελάτες τους συνεχίζουν να με το email μάρκετινγ (73%) και τα SMS (45%) να είναι πιο διαδεδομένα, ακολουθούμενα από τα κοινωνικά δίκτυα (33%) και τα push notifications (24%). Αξιοσημείωτο είναι ότι οι περισσότεροι καταναλωτές (82%) χρησιμοποιούν το κύριο email τους όταν δημιουργούν λογαριασμούς στα e-shop.

-  Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (78%) βάζουν προτεραιότητα στην ιδιωτικότητά τους έναντι του προσωποποιημένου μάρκετινγκ (22%).

-  Πάνω από το 80% των καταναλωτών έχουν αγοράσει online και έχουν παραλάβει στα καταστήματα. Ενώ αυτή παραμένει η προτιμόμενη επιλογή αγορών για το 32% των καταναλωτών, το 68% εξακολουθεί να προτιμά την παράδοση κατ 'οίκον.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 1.000 καταναλωτές τον περασμένο Ιούλιο και μπορείτε να δείτε περισσότερα και να την κατεβάσετε από εδώ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Μεγάλη αύξηση καταγγελιών για e-shop και μεταφορικές στον ΣτΚ

Παραδόθηκε εχθές από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, στον Πρόεδρο της Βουλής, κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, η ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής “Συνήγορος του Καταναλωτή”.  
Στη συνάντηση που έγινε στο γραφείο του Προέδρου συμμετείχαν η Αναπληρώτρια Συνήγορος κ. Βασιλική Μπώλου και ο Βοηθός Συνήγορος κ. Ευθύμιος Τσίγκας.

"Σε μία περίοδο, όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές και θα έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη μείωση των αναφορών προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή, παρατηρήθηκε, αύξηση κατά 14,1% σε σχέση με το 2019, δεδομένου ότι ανέβηκαν κατακόρυφα οι υποθέσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο," σημείωσε ο κ. Ζαγορίτης κατά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Βουλής και συνέχισε:

"Υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν -και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν- να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα που ποτέ δεν παρέδωσαν. Το φαινόμενο αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με την ενημέρωση των καταναλωτών, την επιβολή των οικονομικών κυρώσεων στους παραβάτες και την παραπομπή τους στη Δικαιοσύνη.

Άλλοι κλάδοι, όπως οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, εμφάνισαν ανεπάρκειες, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης. Οι καθυστερημένες επιδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, προκαλώντας την εύλογη αγανάκτηση των καταναλωτών, ενώ οι απαιτήσεις της τηλε-εργασίας, της τηλε-εκπαίδευσης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών υπονομεύτηκαν από τις χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ αφού σε πάμπολες περιπτώσεις υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις ονομαστικές (συμβατικά προβλεπόμενες) και στις πραγματικές ταχύτητες που μπόρεσαν να έχουν εν τέλει στη διάθεσή τους οι καταναλωτές αυτή την κρίσιμη περίοδο."

Νέες αναφορές ανά εμπορικό κλάδο στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2020.

Πηγή: Συνήγορος του Καταναλωτή

 

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες, καταναλωτικά αγαθά, καθώς και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (πιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρείες) είναι, διαχρονικά, οι κλάδοι της αγοράς που συγκεντρώνουν τις περισσότερες αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή.

Σχετικά μεγάλος αριθμός αναφορών υποβάλλονται από καταναλωτές και για τον κλάδο των γενικών υπηρεσιών (υπηρεσίες υποστήριξης, προσωπικής μέριμνας, επισκευής μεταφορικών μέσων, καθαρισμού, κ.λπ.).
 
Η πλειονότητα των αναφορών σχετίζονται:
 
-  Κατά 36,6% με οικονομικής φύσης διαφορές (εσφαλμένοι λογαριασμοί, αδικαιολόγητες ή αδιαφανείς τιμολογήσεις, αθέμιτες διαδικασίες είσπραξης χρεών, μονομερείς αλλαγές στον συνήθη τρόπο χρέωσης).
-  Κατά 32% με την παράδοση/παροχή των αγαθών (αγαθά που δεν παραδίδονται καθόλου ή παραδίδονται στον καταναλωτή μερικώς ή και με μεγάλες καθυστερήσεις).
-  Κατά 16,6% με την ποιότητα των αγαθών (ελαττωματικά αγαθά, αγαθά με έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων ή που δεν ανταποκρίνονται στην παραγγελία του καταναλωτή).
-  Κατά 13,1% με θέματα κατάρτισης και εκτέλεσης συμβάσεων (πλημμελής ή ελλιπής προσυμβατική ενημέρωση, μη τήρηση του ορθού συμβατικού τύπου, μονομερής τροποποίηση συμβατικών όρων, προβλήματα στην άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης, ζητήματα διακοπής/καταγγελίας συμβάσεων).
-  Κατά 5,7% με αθέμιτες εμπορικές πρακτικές (παραπλανητικές διαφημίσεις, επιθετική πώληση αγαθών, πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, ανεπιθύμητα αγαθά).
-  Κατά 4,5% με ζητήματα πλημμελούς τήρησης εγγυήσεων (εμπορικής/νόμιμης).

Μπορείτε να δείτε την πλήρη έκθεση του ΣτΚ εδώ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το 94% των ευρωπαϊκών e-shop έχει σφάλματα στο checkout

Η συντριπτική πλειοψηφία, που φτάνει το 94%, των πιο δημοφιλών ιστότοπων ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, έχουν πέντε ή περισσότερα σφάλματα στις σελίδες ολοκλήρωσης αγοράς.

Εν τω μεταξύ, το 21% των Ευρωπαίων καταναλωτών εγκαταλείπουν μια αγορά εάν το checkout διαρκεί περισσότερο από ένα λεπτό, ενώ το 15% εγκαταλείπουν το καλάθι τους όταν ο επιθυμητός τρόπος πληρωμής δεν είναι διαθέσιμος.

Η εταιρεία συμβούλων Edgar, Dunn & Company ανέλυσε τα 800 μεγαλύτερα e-shop στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Σουηδία, την Ιταλία, την Πολωνία και την Ολλανδία, καθώς και τις σελίδες πληρωμής των 200 μεγαλύτερων συνδρομητικών υπηρεσιών, ενώ έκανε έρευνα σε 800 Ευρωπαίους καταναλωτές. Τα αποτελέσματα των παραπάνω ερευνών δημοσιεύονται στην έκθεση The State of European Checkouts 2021.

Το γεγονός ότι το 94% των πιο δημοφιλών ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ευρώπη έχουν πολλαπλά σφάλματα είναι αρκετά σοκαριστικό, ειδικά όταν συγκριθεί με την προηγούμενη χρονιά όπου το ποσοστό ήταν μόλις στο 58%.

Η μελέτη δείχνει ότι στα πιο κοινά προβλήματα περιλαμβάνονται κακή μορφοποίηση πληροφοριών κάρτας πληρωμής, κακός χειρισμός σφαλμάτων, μη προσφορά δημοφιλών μεθόδων πληρωμής, ενώ δεν δίνεται η δυνατότητα στους πελάτες να αποθηκεύουν τον τρόπο πληρωμής τους για μελλοντική χρήση.

Όσον αφορά στη συμπεριφορά των καταναλωτών, ένας στους πέντε (21%) δηλώνει ότι θα εγκαταλείψει μια αγορά, εάν χρειαστεί περισσότερο από ένα λεπτό για να κάνει check out, ενώ σε ποσοστό 17% δήλωσαν ότι μια χρονοβόρα και περίπλοκη διαδικασία πληρωμής ήταν βασικός λόγος ακύρωσης μιας παραγγελίας.



Επιπλέον, η έρευνα του Ινστιτούτου Baymard δείχνει ότι, παγκοσμίως, το μέσο ποσοστό εγκατάλειψης καροτσιών βρίσκεται σήμερα στο 68,8%. Αυτό σημαίνει ότι η επίλυση βασικών σφαλμάτων στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς, καθώς και η άρση όλων των πιθανών εμποδίων, μπορεί να αυξήσουν σημαντικά τις πωλήσεις.

Πηγή: ecommercenews.eu

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Έρευνα: Ο εμβολιασμός επηρεάζει και τις online καταναλωτικές συνήθειες

Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 950 ατόμων το καλοκαίρι του 2021 με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού COVID-19 στην Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα, τα οποία δημοσιοποίησε το ΙΕΛΚΑ, δείχνουν την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά και τα στοιχεία που παρουσιάζονται παρακάτω εστιάζουν στην επίδραση που έχει ο εμβολιασμός στην καταναλωτική συμπεριφορά.

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις αγοραστικές συνήθειες ανάμεσα στο κοινό που έχει εμβολιαστεί (ή σκοπεύει να εμβολιαστεί) το οποίο αντιπροσωπεύει το 68% του συνόλου και στο κοινό της έρευνας που δεν έχει εμβολιαστεί (και δεν σκοπεύει να εμβολιαστεί), το οποίο αντιπροσωπεύει το 32% του συνόλου του κοινού της έρευνας.


Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση ανάμεσα στις δύο ομάδες καταγράφεται στο αίσθημα ασφάλειας σε σχέση με την κυκλοφορία. Το 66% των μη εμβολιασμένων θεωρούν ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως πριν, ενώ μόλις το 23% των εμβολιασμένων πιστεύει το ίδιο. Πρακτικά στο κοινό των εμβολιασμένων εξακολουθεί να κυριαρχεί η ανησυχία σε σχέση με την εξάπλωση του ιού σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Στο κοινό των μη εμβολιασμένων η πλειοψηφία φαίνεται να υιοθετεί συμπεριφορές κυκλοφορίας σαν να μην υπάρχει η πανδημία, αλλά μία σημαντική μειοψηφία (1 στους 3) ανησυχεί, κάτι που ενδεχομένως σημαίνει ότι έχουν μεγαλύτερες φοβίες για τον εμβολιασμό, παρά για την πανδημία.


Αντίστοιχη εικόνα καταγράφεται και σε σχέση με τα μέτρα προστασίας στα σουπερμάρκετ, με 1 στους 2 μη εμβολιασμένους να θεωρούν τα μέτρα υπερβολικά και μόλις 1 στους 8 μη εμβολιασμένους να έχει την ίδια άποψη. Σημειώνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει ο περιορισμός πρόσβασης 1 ατόμου ανά 16 τ.μ. κάτι που εξακολουθεί να μειώνει τη μέγιστη δυνατότητα εξυπηρέτησης των καταστημάτων και να δημιουργεί ουρές τις ώρες αιχμής.

Η μεγαλύτερη ανησυχία του εμβολιασμένου κοινού αποτυπώνεται και στο ότι το 47% των εμβολιασμένων προσπαθεί να κάνει γρήγορα τις αγορές του στο σουπερμάρκετ, έναντι μόλις 19% του μη εμβολιασμένου. Το 33% του εμβολιασμένου κοινού επίσης δηλώνει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα πριν τα βάλει στο σπίτι, έναντι 13% του μη εμβολιασμένου. Αντίστοιχα, το 32% του εμβολιασμένου κοινού δηλώνει ότι αποφεύγει τα χύμα προϊόντα έναντι 17% των μη εμβολιασμένων.

Σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές, καταγράφεται διπλάσιο ποσοστό στο κοινό των εμβολιασμένων το οποίο προτίθεται να αγοράσει εξ αποστάσεως τρόφιμα με 14% έναντι 6% των μη εμβολιασμένων.

Τέλος, σε σχέση με τις «εθνοκεντρικές τάσεις» για αγορές ελληνικών προϊόντων και στα δύο κοινά εξακολουθούν να καταγράφονται υψηλά, με εντονότερες στο μη εμβολιασμένο κοινό με 80% έναντι 70%.

Βέβαια, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Όπως καταγράφεται στο σχήμα 2, μία σειρά συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών (το 2022 ή και να μην σταματήσουν ποτέ).

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας:


-  Δύο στους 3 εμβολιασμένους (ποσοστό 67%) θα συνεχίσουν να προσπαθούν να επισκεφθούν το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση, έναντι του 38% των μη εμβολιασμένων.
-  Το 55% των εμβολιασμένων θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 28% από τους μη εμβολιασμένους δηλώνει το ίδιο.
-  Ένας στους 5 εμβολιασμένους δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. 8% των μη εμβολιασμένων δηλώνει το ίδιο.

Στο σχήμα 3, καταγράφεται η επίδραση που έχει η επιδημιολογική εικόνα των καταστημάτων στην απόφαση των καταναλωτών να αγοράσουν από αυτά.

Φαίνεται ότι είναι σημαντικά εντονότερη η επιθυμία του εμβολιασμένου κοινού (το οποίο σημειώνεται και πάλι ότι αποτελεί το 68% του συνόλου) να είναι εμβολιασμένο το προσωπικό του καταστήματος, με το 71% να δηλώνει ότι είναι αρκετά ή πολύ σημαντικός παράγοντας για να επισκεφθούν ένα κατάστημα τροφίμων.

Ίδιο ποσοστό, 71% δηλώνει ότι επιθυμεί το προσωπικό των καταστημάτων τροφίμων να υποβάλλεται σε σελφ-τεστ. Τα αντίστοιχα ποσοστά στο κοινό των μη εμβολιασμένων είναι μόλις 14% για τον εμβολιασμό του προσωπικού και 44% για την υποβολή σε σελφ-τεστ.


Τα αποτελέσματα αυτά παρουσιάζουν μία αρκετά απαιτητική εικόνα σε σχέση με τις επιθυμίες διαφορετικών ομάδων κοινού, τις οποίες θα κληθούν τους επόμενους μήνες να διαχειριστούν όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις του κλάδου.

Γραφήματα: ΙΕΛΚΑ

Εικόνα: Maria Lin Kim, Unsplash

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


EE: Πρόστιμο 746 εκ. ευρώ στην Amazon για επεξεργασία προσωπικών δεδομένων

Πρόστιμο 746 εκατομμυρίων ευρώ επιβλήθηκε στην Amazon από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που παραβιάζουν τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, GDPR.

Η Amazon αποκάλυψε το γεγονός σε ρυθμιστική κατάθεση που κλήθηκε να πραγματοποιήσει. Στο σχετικό έγγραφο η Εθνική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων του Λουξεμβούργου ισχυρίζεται ότι η επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από την Amazon δεν συμμορφώνεται με τον γενικό κανονισμό της ΕΕ για την προστασία των δεδομένων.

"Πιστεύουμε ότι η απόφαση είναι χωρίς αξία και σκοπεύουμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας σθεναρά σε αυτό το θέμα", αναφέρει η Amazon στην έγγραφη κατάθεσή της, σχεδιάζοντας να προχωρήσει σε έφεση.

Το Politico επικαλείται εκπρόσωπο της Amazon, o οποίος δήλωσε την έντονη διαφωνία της εταιρείας με αυτή την απόφαση: "Η απόφαση σχετικά με το πώς προβάλουμε στους πελάτες σχετικές διαφημίσεις βασίζεται σε υποκειμενικές και μη δοκιμασμένες ερμηνείες του ευρωπαϊκού δικαίου περί απορρήτου και το προτεινόμενο πρόστιμο είναι εντελώς δυσανάλογο ακόμη και με αυτήν την ερμηνεία", σημείωσε.

Εικόνα: Nico Baum, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 

 

 

Το 44% των ελλήνων καταναλωτών θα συνεχίσει να αγοράζει συστηματικά online

Πέντε στους δέκα χρήστες διαδικτύου πραγματοποίησαν online αγορά εξ αποστάσεως τον τελευταίο μήνα, την ώρα που το 55% των online καταναλωτών δηλώνουν πλήρως ικανοποιημένοι με την παράδοση των προϊόντων. 

Παρ’ ότι έχει μειωθεί οριακά η ένταση των online αγορών σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2020, το 44% των online καταναλωτών θα συνεχίσει σίγουρα να αγοράζει συστηματικά μέσω διαδικτύου και το επόμενο διάστημα, ενώ ένας στους δύο χρήστες του Διαδικτύου έχει πολυκαναλική τάση, αφού κάνει έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο πριν αγοράσει τελικά σε φυσικό κατάστημα.

Όλα αυτά διαπιστώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), στην 4η εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των online καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα έλαβε χώρα τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021, σε πανελλήνιο δείγμα 857 καταναλωτές χρήστες του Διαδικτύου.

Πιο αναλυτικά, η σημασία επίδρασης της κρίσης του Covid-19 καταγράφεται στη διατήρηση της αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών ακόμα και μετά τη λήξη των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και του ανοίγματος των φυσικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 50% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ναι μεν χαμηλότερο από την μέτρηση του Δεκεμβρίου (61%), αλλά διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%).

Τα ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες παράδοσης, παρά τα σαφώς βελτιωμένα αποτελέσματα, εξακολουθούν να είναι ένας πιθανώς ανασταλτικός παράγοντας για την περαιτέρω ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών. Στη γενική ερώτηση σε σχέση με την ικανοποίηση από τις υπηρεσίες παράδοσης για όλα τα είδη, το 55% δηλώνει πολύ ικανοποιημένο. Το 27% δηλώνει λίγο ικανοποιημένο και το 18% καθόλου ικανοποιημένο. Τα ποσοστά ικανοποίησης είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τη μέτρηση του Δεκεμβρίου του 2020, οπότε και το 38% δήλωνε πολύ ικανοποιημένο, το 26% λίγο και 25% καθόλου.

Παρά τη βελτιωμένη αυτή εικόνα, η μικρή μείωση στην διείσδυση του καναλιού των ηλεκτρονικών αγορών από 61% σε 50% δείχνει ότι σε έναν βαθμό η υιοθέτηση ή μη του καναλιού αυτού για κάποιους από τους καταναλωτές επηρεάζεται περισσότερο από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα ήταν τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας και το lockdown.

Όπως καταγράφεται στην έρευνα, η πρόθεση αγοράς μέσω διαδικτύου ανά κατηγορία τον Ιούλιο του 2021 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020 παρουσιάζει μείωση, αλλά τα ποσοστά είναι σαφώς υψηλότερα σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020, στους πρώτους μήνες της πανδημίας. Τα υψηλότερα ποσοστά καταγράφονται στην κατηγορία Ηλεκτρικά-Ηλεκτρονικά είδη με 34%. Ακολουθούν τα είδη ρουχισμού με 18%, τα παιχνίδια και είδη δώρων με 15%, τα είδη προσωπικής περιποίησης με 14%, τα έπιπλα με 14%, τα είδη γραφείου και βιβλία με 13% και τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στα φάρμακα με 5% και στα τρόφιμα ποτά με 4%.

Το 44% δηλώνει ότι θα συνεχίζει να αγοράζει μέσω Διαδικτύου, ακόμα και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, ποσοστά ελάχιστα μειωμένο από το 49% της προηγούμενης μέτρησης.

Εικόνα: John Schnobrich, Unsplash  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Νέος παίκτης στην αγορά του delivery φαγητού στην Ελλάδα

Μια ακόμη πλατφόρμα delivery, αυτή τη φορά από την Ουκρανία, διεκδικεί μερίδιο από την πίτα του e-καλαθιού του Έλληνα καταναλωτή. Πρόκειται για την Rocket, που δραστηριοποιείται στις online παραγγελίες και στη διανομή φαγητού, η οποία έχει ήδη παρουσία σε Ουκρανία, Ολλανδία, Κύπρο και Γαλλία.

Το βάπτισμα του πυρός στην Ελλάδα το έλαβε στην περιοχή του Χαλανδρίου, ενώ ο στόχος της είναι να εξυπηρετεία και άλλες περιοχές της χώρας. Σε αυτή την κατεύθυνση, η υπηρεσία θα γίνει διαθέσιμη και στο κέντρο της Αθήνας, μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Η εταιρεία η οποία θα επιδιώξει να βάλει "πόδι” σε μια αγορά που βρίσκεται σε ανάπτυξη και η οποία σήμερα ελέγχεται από την Γερμανική e-food, τη BOX, συμφερόντων ομίλου ΟΤΕ και τη Φινλανδική Wolt, ιδρύθηκε στα τέλη του περασμένου Μαΐου, με κεφάλαιο 200 ευρώ. 

Όπως αναφέρει το capital.gr, η πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων της e-food (μέχρι στιγμής είναι η μόνη που έχει δημοσιεύσει τις οικονομικές της καταστάσεις) και οι εκτιμήσεις ερευνών για την πορεία του food delivery στην Ελλάδα, δείχνουν πως η εγχώρια αγορά "σηκώνει” και άλλους παίκτες. Πέρσι, τα έσοδα της e-food (που στα τέλη του 2020 συνεργαζόταν με 13.000 καταστήματα), ανήλθαν στα 64,488 εκ. ευρώ από 43,171 εκ. ευρώ που ήταν το 2019.

Η Ελλάδα είναι η 45η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με έσοδα 3 δισ. δολ. το 2020, μπροστά από το Πακιστάν και πίσω από το Ιράκ. Σύμφωνα με έρευνα της ecommercedb, πέρυσι οι online πωλήσεις αυξήθηκαν στη χώρα κατά 25% ενώ αναμένεται να αναπτυχθούν περαιτέρω, με μέση ετήσια αύξηση 10% για τα επόμενα χρόνια μέχρι το 2024. Επίσης, αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός των καταναλωτών που θα στραφούν στις διαδικτυακές αγορές. 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Συνεργασία BestPrice.gr και Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς

Το Bestprice.gr, η ιδιαίτερα επιτυχημένη Πλατφόρμα αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, ανακοίνωσαν τη στρατηγική τους συνεργασία, με σκοπό να συμβάλλουν στην ψηφιακή ανάπτυξη των καταστημάτων-μελών του Συλλόγου.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, τα καταστήματα - μέλη ενός από τους μεγαλύτερους και πιο δραστήριους εμπορικούς συλλόγους της χώρας, θα έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν το Bestprice.gr ως online κανάλι προβολής και να ενταχθούν στην Πλατφόρμα με προνομιακούς όρους, προωθώντας έτσι τα προϊόντα τους σε ένα ευρύ καταναλωτικό κοινό.

 

Παράλληλα, η ομάδα του Bestprice.gr θα προσφέρει επιπλέον συμβουλευτική καθοδήγηση και εκπαίδευση στα νεοεισερχόμενα καταστήματα – μέλη στο ηλεκτρονικό εμπόριο, βασιζόμενη στις γνώσεις και την εμπειρία από την πολυετή παρουσία της εταιρίας στον κλάδο.

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θ. Καπράλος δήλωσε για τη συνεργασία: “Στον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς αντιλαμβανόμενοι τις νέες συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά και έχοντας πάντα σαν στόχο τη στήριξη των πειραϊκών επιχειρήσεων και την αναπτυξιακή τους πορεία, προσπαθήσαμε να διευρύνουμε τις παροχές προς τα μέλη μας και προχωρήσαμε σε συνεργασία με το Bestprice, ώστε να τους προσφέρουμε άμεση πρόσβαση σε ηλεκτρονικές αγορές,  για να μπορέσουν να διαχειριστούν τη δυναμική που δημιουργήθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο και να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, με τη συμβολή της πολύτιμης τεχνογνωσίας από την έμπειρη ομάδα του Bestprice.”

Ο Γιώργος Παπαδάκης, CEO της The Best Company, δήλωσε για τη συνεργασία: “Μέσα από τη συνεργασία μας με τον Εμπορικό Σύλλογο του Πειραιά γινόμαστε αρωγοί στην ψηφιακή ανάπτυξη των μελών του Συλλόγου και βοηθάμε τα καταστήματα να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Είμαστε ιδιαιτέρως χαρούμενοι που ενώνουμε τις δυνάμεις μας με έναν από τους πιο δραστήριους και ιστορικούς εμπορικούς συλλόγους της χώρας μας και συνδράμουμε στο έργο του μέσα από κοινές δράσεις.”

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search