Όπως αποκομίζουμε τις πρώτες εντυπώσεις για κάποιον όταν τον συναντάμε την πρώτη φορά, το ίδιο συμβαίνει όταν κάποιος αντικρύζει το website σας για πρώτη φορά.
Μερικές φορές γνωρίζετε ποιοι είναι οι επισκέπτες σας, αλλά συχνά είναι ανώνυμοι. Στην πραγματικότητα, το 67% του ταξιδιού ενός υποψήφιου πελάτη πραγματοποιείται πριν δείξει κάποια πρόθεση αγοράς και περίπου τα δύο τρίτα των πιθανών αγοραστών απομακρύνονται μετά από μια κακή εμπειρία σε ένα e-shop.
Το website σας είναι η βιτρίνα σας. Λέει ποιοι είστε, τι κάνετε και δείχνει στον επισκέπτη τί μπορεί να περιμένει και πώς πρέπει να νιώθει.
Πολλές εταιρείες υστερούν επειδή δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο για να σκεφτούν τί θα αντικρύσει κάποιος την πρώτη φορά που θα επισκεφτεί τον ιστότοπό τους. Συνήθως, έχουν μια στατική αρχική σελίδα και στη συνέχεια, δημιουργούν εκατοντάδες landing pages με εξατομικευμένες προτάσεις και προσφορές, επειδή είναι δύσκολο να αλλάξει ο ιστότοπός τους.
Ακόμα κι αν έχετε first party data, πολλά από αυτά που κάνετε δε μπορούν να αξιοποιηθούν στους ανώνυμους επισκέπτες, επειδή θα έρθουν στο e-shop σας και θα φύγουν πριν προλάβουν να ανακαλύψουν όλα όσα έχετε να προσφέρετε.
Έρευνες δείχνουν ότι οι άνθρωποι αποφασίζουν για κάτι σε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο. Όταν βλέπουν για πρώτη φορά τον ιστότοπό σας δημιουργούν μια εντύπωση και εάν αυτή είναι θετική, είναι πιθανό ότι θα συνεχίσουν να τον εξερευνούν. Εάν δεν τους αρέσει αυτό που θα δουν, θα φύγουν. Μελέτες δείχνουν ότι οι πελάτες που έχουν θετική εμπειρία από ένα e-shop τείνουν να ξοδεύουν 140% περισσότερα χρήματα σε αυτό.
Τα σημεία στα οποία πρέπει να δίνετε προσοχή
- Ελέγχετε συχνά την ταχύτητα του ιστότοπού σας. Ο χρόνος φόρτωσης ενός website έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στην πρώτη εντύπωση. Για παράδειγμα, μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι μια καθυστέρηση 2 δευτερολέπτων στο χρόνο φόρτωσης, είχε ως αποτέλεσμα ποσοστά εγκατάλειψης έως και 87%.
- Εστιάστε στην εμπειρία του πελάτη και βάλτε το κρίσιμο περιεχόμενο και τα μηνύματά σας "σε πρώτο πλάνο". Ενώ οι πελάτες περιηγούνται, έχετε λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο για να επικοινωνήσετε το μήνυμά σας και μόλις τραβήξετε την προσοχή τους, χρειάζονται περίπου 2,6 δευτερόλεπτα για να εστιάσουν και να επηρεαστεί η εντύπωσή τους.
- Αποφύγετε το flicker όποτε είναι δυνατόν. To flicker είναι το φαινόμενο της φόρτωσης μιας ιστοσελίδας σε μια κατάσταση και στη συνέχεια η μετάβασή της σε μία άλλη, για να δείξει κάτι διαφορετικό (όπως μια δυναμική παραλλαγή της σελίδας για προβολή εξατομικευμένου περιεχομένου). Το βασικό πρόβλημα, πέρα από το ότι οι επισκέπτες σας μπορεί να δουν αυτήν την αλλαγή καθώς συμβαίνει, είναι η (μικρή) καθυστέρηση στο χρόνο φόρτωσης.
Και ενώ αυτό φαίνεται ότι δεν επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του website και την εμπειρία του επισκέπτη, μπορεί να έχει μόνιμες επιπτώσεις στα ποσοστά των μετατροπών σας! Σε μια πρόσφατη έρευνα, η Walmart διαπίστωσε ότι για κάθε ένα δευτερόλεπτο βελτίωσης του χρόνου φόρτωσης της σελίδας της, οι μετατροπές αυξάνονταν κατά 2%.
- Εξατομίκευση για όλους τους επισκέπτες, ακόμα και για τους ανώνυμους. Όταν γνωρίζετε μερικές πληροφορίες σχετικά με τους επισκέπτες σας, όπως τη διαφήμιση στην οποία έκαναν κλικ για να σας επικεφτούν, η εξατομίκευση μέσω μηχανικής εκμάθησης (machine learning) μπορεί να σας βοηθήσει να προχωρήσετε ένα βήμα παραπέρα και να προσαρμόσετε δυναμικά το μήνυμά σας, το προϊόν, ή την εικόνα που εμφανίζεται σε κάθε υποψήφιο πελάτη. Σύμφωνα με μια μελέτη της Segment, το 71% των πελατών αισθάνεται απογοήτευση όταν η εμπειρία τους φαίνεται απρόσωπη.
- Η όμορφη εικόνα εικόνα είναι βασικό συστατικό ενός website και η κακή σχεδίαση συνδέεται συχνά με τη δυσπιστία για ένα brand. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, οι πρώτες εντυπώσεις σχετίζονται κατά 94% με το σχεδιασμό. Τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι η εικόνα, η τυπογραφία και η συνολική αισθητική. Οι εικόνες ή τα βίντεο μεταφέρουν την αίσθηση που θέλετε να δώσετε στον υποψήφιο πελάτη; Εμπνέεται ο επισκέπτης για να κάνει την επιθυμητή ενέργεια;
Ανεξάρτητα από το εάν δραστηριοποιείστε στο χώρο του B2B ή στις λιανικές πωλήσεις, η πρώτη εντυπώση έχει μεγάλη σημασία. Μη σπαταλάτε τις ευκαιρίες σας!
Εικόνα: Daniel Korpai, Unsplash
Πηγή: searchengineland
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]