eCommerce

Καθυστερήσεις παράδοσης, ζημιές και κλοπές πακέτων πλήττουν το ηλεκτρονικό εμπόριο

Το 73% των καταναλωτών πιστεύει ότι περισσότερα δέματα χάνονται μετά την πρόσφατη οικονομική κρίση, ενώ τα δύο τρίτα των παραγγελιών παραδίδονται καθυστερημένα και τα μισά κατεστραμμένα.

Αυτά τα στοιχεία προκύπτουν από έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο, από την οποία διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές δεν πιστεύουν ότι οι παραδόσεις από τις online αγορές τους θα φτάνουν στην ώρα τους - ενώ αμφιβάλλουν και για το εάν φτάσουν.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 1.000 καταναλωτές, το 63% των οποίων δήλωσε ότι έλαβε με καθυστέρηση κάποια παραγγελία του τους τελευταίους έξι μήνες, ενώ το 40% περίπου δήλωσε ότι η καθυστέρηση ήταν μεγαλύτερη από δύο εβδομάδες. Eκτός από τις καθυστερήσεις, οι μισοί (55%) δήλωσαν ότι παραγγελίες τους έχουν χαθεί ή καταστραφεί.

Από εκείνους που αντιμετώπισαν προβλήματα, το 73% έπρεπε να αναζητήσει μέσω του εμπόρου που έκανε την αγορά το πού βρισκόταν το δέμα του, αντί να λαμβάνει ενημερώσεις παράδοσης από εκείνον.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 85% των καταναλωτών είτε δεν είναι, είτε είναι λίγο βέβαιοι, ότι οι παραδόσεις των προϊόντων από τις online αγορές τους θα φτάσουν στην ώρα τους, ή θα φτάσουν άθικτες.

Όταν ρωτήθηκαν εάν η τρέχουσα οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το εάν δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη φήμη μιας εταιρείας, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (47%) λένε ότι πλέον διαβάζουν πάντα κριτικές σχετικά με τις εμπειρίες παράδοσης, πριν αγοράσουν κάτι online.



Όσον αφορά στα έξοδα αποστολής, περισσότεροι από τους μισούς (51%) δήλωσαν ότι προτιμούν να ψωνίζουν από εταιρείες που προσφέρουν δωρεάν παράδοση, ενώ το 37% θα απέφευγε να πληρώσει επιπλέον για παράδοση την ίδια ή την επόμενη ημέρα. Καθώς περισσότερες εταιρείες πλέον κινούνται στο να χρεώνουν για τις επιστροφές, το 82% των καταναλωτών λέει ότι αυτό θα τους απέτρεπε από το να αγοράσουν, εάν έπρεπε να πληρώσουν για να επιστρέψουν κάποιο προϊόν.



Η έγκαιρη παράδοση (37%) ψηφίστηκε ως η πιο πολύτιμη πτυχή της εμπειρίας παράδοσης. Ακολούθησαν τα χαμηλά έξοδα αποστολής (32%) και οι ενημερώσεις σχετικά με την παράδοση και επιστροφή των δεμάτων τους (26%).

 

Εικόνα: Wynand van Poortvliet, Unsplash
  

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Το About You περιορίζει τα δωρεάν μεταφορικά

Το About You θα εισαγάγει μια ελάχιστη αξία παραγγελίας ώστε να προσφέρει δωρεάν αποστολή σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται. Το γερμανικό marketplace ειδών μόδας θέλει να μειώσει τα κόστη του, έχοντας ταυτόχρονα λιγότερες παραγγελίες με χαμηλές αξίες στο μέλλον.

Το δημοφιλές ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών μόδας δοκιμάζει αυτήν τη στιγμή την ελάχιστη αξία παραγγελίας σε ορισμένες από τις αγορές που δραστηριοποιείται, χωρίς να αποκαλύψει το πού θα είναι διαθέσιμη η δωρεάν αποστολή.

Σύμφωνα με υπολογισμούς, στη Γαλλία οι πελάτες πρέπει να πληρώσουν 3,90 ευρώ για έξοδα αποστολής, εάν η παραγγελία τους είναι χαμηλότερη από 24,90 ευρώ. Επίσης, το About You δοκιμάζει αυτό το concept στο Βέλγιο και την Ιρλανδία. Σε άλλες χώρες, όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, η αποστολή είναι ακόμα δωρεάν, ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας.

Αργότερα μέσα στη χρονιά, το About You θέλει να εισαγάγει μια ελάχιστη αξία παραγγελίας σε όλες τις αγορές που έχει δραστηριότητα. Ανταγωνιστές, όπως η Zalando και η H&M, περιόρισαν ήδη τις δωρεάν παραδόσεις τους.

Η About You σήμερα έχει δραστηριότητα σε 28 ευρωπαϊκές αγορές και στη Σαουδική Αραβία. Η πλατφόρμα ξεκίνησε στη Γερμανία το 2014 και διαφήμιζε τη δωρεάν αποστολή από την αρχή τής λειτουργίας της. Μέχρι τώρα, δεν έχει καταφέρει να βγάλει κέρδη. Με την εισαγωγή μιας ελάχιστης αξίας παραγγελίας για δωρεάν αποστολή, το About You ελπίζει να μειώσει το κόστος της εταιρείας και να αυξήσει τη μέση αξία του καλαθιού.

Λόγω της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης και αβεβαιότητας, οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόντα με έκπτωση. Ως αποτέλεσμα, η μέση αξία μιας παραγγελίας μειώθηκε κατά 6%, σε ποσό 55,3 ευρώ πέρυσι. Από την άλλη πλευρά, ο μέσος αριθμός παραγγελιών ενός πελάτη από το About You έχει αυξηθεί σε τρεις φορές το χρόνο.

 

Πηγή: ecommercenews 

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η Amazon ήρθε σε συμβιβασμό με την ΕΕ αποφεύγοντας μεγάλα πρόστιμα

Η Amazon κατέληξε σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μια σειρά από διερευνήσεις εις βάρος της και με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει πρόστιμο ύψους περίπου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Η Amazon βρισκόταν υπό διερεύνηση από αρκετές ρυθμιστικές Αρχές στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων αυτών της Γερμανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ στα τέλη του 2021 επιβλήθηκε στην εταιρεία πρόστιμο ύψους 1,13 δισ. ευρώ από την ιταλική εποπτική Αρχή για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά.

 

Η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα γλυτώσει την Amazon από πρόστιμο ύψους 10% του παγκόσμιου τζίρου της.

Με τη συμφωνία τίθεται τέλος σε τρεις έρευνες που είχε αναλάβει η Ευρωπαϊκή Ένωση, η πρώτη εκ των οποίων είχε εγείρει ανησυχίες σχετικά με τη χρήση δεδομένων συνεργαζόμενων εμπόρων της Amazon, με σκοπό να ωφελήσει τα δικά της προϊόντα. Η εταιρεία έχει υποσχεθεί να μην συλλέγει πλέον αυτές τις πληροφορίες από συνεργάτες.

Επίσης, υπήρχαν ανησυχίες σχετικά με το ότι η Amazon ευνοούσε τους πωλητές που χρησιμοποιούν την επιλογή παράδοσης που παρέχει η ίδια, "Fulfillment By Amazon" (FBA) στο κουμπί αγοράς Buy Box, ενώ το συγκεκριμένο κουτί είναι ένας σημαντικός μοχλός των πωλήσεων. Τώρα, η Amazon υπόσχεται να δημιουργήσει ένα δεύτερο Buy Box για ένα ανταγωνιστικό προϊόν, εάν διαφέρει ουσιαστικά σε τιμή και παράδοση από το πρώτο.

Τέλος, η Amazon βρέθηκε υπό διερεύνηση επειδή δεν επέτρεψε στους πωλητές της Amazon Prime υπηρεσίας να επιλέξουν τις δικές τους υπηρεσίες logistics και αποστολής. Η εταιρεία υποσχέθηκε ότι οι πωλητές μπορούν να επιλέξουν οι ίδιοι έναν πάροχο υπηρεσιών διαχείρισης και παράδοσης προϊόντων.

Η συμφωνία για το δεύτερο Buy Box και την υπηρεσία Prime έχει διάρκεια επτά χρόνια, ενώ οι άλλες δεσμεύσεις της εταιρείας πέντε χρόνια. Η Amazon θα εποπτεύεται από ανεξάρτητο φορέα, σύμφωνα με την ΕΕ και εάν δε συμμορφωθεί, μπορεί και πάλι να της επιβληθεί πρόστιμο 10% του τζίρου της.

 

Πηγή: ecommercenews.eu

 

Εικόνα: Bryan Angelo, Unsplash

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Αύξηση στις δαπάνες για online αγορές στη χώρα μας

Σύμφωνα με έρευνα του pricefox.gr που βασίζεται σε στοιχεία της Focus Bari, οι Έλληνες καταναλωτές αύξησαν το μέσο όρο χρημάτων που ξόδεψαν για online αγορές, από 806 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε 869 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Μετά από την αύξηση των online αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι Έλληνες φαίνεται ότι παρέμειναν εξοικειωμένοι με το e-commerce και μάλιστα αύξησαν το μέσο όρο των χρημάτων που ξοδεύουν.

Οι άντρες συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες, καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα €933, με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα €811.

Όσον αφορά στις ηλικιακές ομάδες, οι γυναίκες και άνδρες ηλικίας 25-34 ετών ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό (1.031 ευρώ από 859 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021) ενώ ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τις διαδικτυακές αγορές είναι και άτομα λίγο μεγαλύτερης ηλικίας, μεταξύ 55 και 64 ετών, που δαπανούν 949 ευρώ από 622 ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ως προς τις γεωγραφικές περιοχές, οι κάτοικοι της Αθήνας δαπάνησαν το πρώτο εξάμηνο του 2022 γύρω στα 1.065 ευρώ, της Θεσσαλονίκης 866 ευρώ ενώ τα ποσά είναι μικρότερα στα υπόλοιπα μέρη της Ελλάδας (736 ευρώ μέσο όρος).

Ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές, παραμένουν οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ειδών. Ωστόσο, σε σύγκριση με τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2021, παρατηρείται μικρή πτώση στις online αγορές των συγκεκριμένων ειδών, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται πως προτιμούν να κάνουν αυτές τις αγορές στα φυσικά καταστήματα μετά τους περιορισμούς εξαιτίας της πανδημίας.

Πάντως, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, αν και οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και συγκεκριμένα ο 3ος επικρατέστερος, αυτό άλλαξε το 1ο εξάμηνο του 2022.

 

Πλέον, οι ηλεκτρονικές αγορές καταλαμβάνουν την 5η θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών λόγων χρήσης του Διαδικτύου από τους πολίτες. Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν, πλέον, τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το Internet.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


rabbit: Η νέα eCommerce πλατφόρμα δια χειρός SOFTLY

Έχεις αναρωτηθεί, πόσο χρόνο θα μπορούσες να γλιτώσεις αν διαχειριζόσουν το e-shop σου, μέσα από μόνο μια πλατφόρμα;

Αυτή την απορία είχε και η ομάδα της SOFTLY, και αποφάσισε να δημιουργήσει το rabbit, με στόχο να απλοποιήσει τις καθημερινές χρονοβόρες διαδικασίες των eCommerce επιχειρήσεων.  

Τί είναι και τι κάνει το rabbit;

Το rabbit είναι μια πλατφόρμα διαχείρισης ηλεκτρονικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο. Μέσα από το rabbit μπορείς γρήγορα να συνδέσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να διαχειρίζεσαι μέσα από μια μόνο πλατφόρμα τις αποστολές σε όλες τις εταιρίες courier που συνεργάζεσαι καθώς και να ειδοποιείς τους πελάτες σου για την εξέλιξη των παραγγελιών τους γρήγορα και εύκολα.

 

Οι υπηρεσίες του rabbit

 

Διασύνδεση με couriers

Συνδέεις το e-shop σου με ένα μόνο κλικ και μέσα σε λίγα λεπτά μπορείς να έχεις όλες τις αποστολές σου σε ένα μέρος, συνδέοντας παραπάνω από 1 εταιρίες courier. Έτσι, δημιουργείς αυτόματα και εκτυπώνεις όλα τα vouchers με τη δυνατότητα μαζικής επιλογής που σου παρέχει η πλατφόρμα.

 

Υπηρεσία ειδοποιήσεων

Το rabbit συνεργάστηκε με την Apifon και σου δίνει τη δυνατότητα αποστολής ειδοποιήσεων στους πελάτες σου σχετικά με την εξέλιξη της παραγγελίας τους, με SMS ή email.

 

Διασύνδεση με Marketplaces (έρχεται σύντομα)

Ξεκίνα να πουλάς παντού! Μέσα από το rabbit πολύ σύντομα θα μπορείς διαχειρίζεσαι τις παραγγελίες που λαμβάνεις και από το Skroutz Marketplace. Επιπλέον θα μπορείς να επιλέγεις ποια προϊόντα θέλεις να εμφανίζονται σε Skroutz, Best Price, Meta κ.α.

 

Το rabbit διαθέτει δωρεάν πλάνο για έως και 100 αποστολές/μήνα και όχι απλώς μια δωρεάν δοκιμή.

Μάθε περισσότερες πληροφορίες για τα διαθέσιμα πλάνα συνδρομής εδώ.

 

-Advertorial-

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η ECDM Expo NORTH 2023 μπαίνει δυναμικά στην τελική ευθεία

Το γεγονός της χρονιάς για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Βόρεια Ελλάδα, η διοργάνωση eCommerce & Digital Marketing Expo NORTH 2023 είναι πλέον στην τελική ευθεία!

Η ECDM Expo NORTH 2023 θα πραγματοποιηθεί στις 11 & 12 Φεβρουαρίου 2023 στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, στις εγκαταστάσεις της HELEXPO στη Θεσσαλονίκη.

Στους εκθεσιακούς χώρους της εκδήλωσης θα βρεθούν ως εκθέτες, εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό από το ευρύτερο φάσμα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, όπως Digital Agencies που ασχολούνται με τη δημιουργία eShop και την ψηφιακή διαφήμιση, εταιρείες ψηφιακών πληρωμών και μεταφορικές εταιρείες.

Η είσοδος στον εκθεσιακό χώρο της ECDM Expo NORTH 2023 είναι δωρεάν. Το μόνο που χρειάζεται για την επίσκεψη στην έκθεση, είναι μία δωρεάν εγγραφή που μπορείτε να πραγματοποιήσετε εδώ. Η προεγγραφή είναι απαραίτητη.

 

Το διήμερο διεθνές συνέδριο

Στο διήμερο διεθνές συνέδριο που θα διεξαχθεί παράλληλα με την έκθεση, οι παραβρισκόμενοι, θα παρακολουθήσουν παρουσιάσεις από διακεκριμένα στελέχη εταιρειών από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων, στελέχη εταιρειών Marketing & εμπορικών επιχειρήσεων και πλήθος άλλων ενδιαφερόμενων, θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλες τις τάσεις και τις σύγχρονες τεχνολογίες στους τομείς του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, με στόχο την καλύτερη διαδικτυακή παρουσία, την αύξηση των πωλήσεων, τις αποτελεσματικότερες παραδόσεις των εμπορευμάτων και τις πιο ευέλικτες πληρωμές.

Οι πρώτοι επιβεβαιωμένοι ομιλητές της εκδήλωσης ανακοινώθηκαν από τους διοργανωτές:

• Katerina Fraidaki, President, GRECA

• Alexandr Jeleascov, CEO, Packeta Romania

• Manos Efthimiou, Commercial Director, Skroutz

• Cecilie Juel Larsen, Public Affairs Advisor, Ecommerce Europe

• Dragan Josifovski, CEO and Co-Founder, Paket.mk

• Kiril Dinov, Vice President of Sales for CEE, VTEX

• Natalia Zhukova, Head of Marketing, Market Research, SEMrush

• Gregorios Siourounis, Chairman and CEO, EveryPay

• Maria Iliadou, Marketing Manager, Klarna Greece

• Georgi Georgiev, Co-founder and CEO, Releva

• Alma Stanic, Regional Business Development Manager, LABRYS Consulting

• Nikola Ilchev, Founder of eCommerce Academy

Οι διαδικασίες εγγραφής όσων ενδιαφέρονται να παρακολουθήσουν το διήμερο συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο & το Ψηφιακό Μαρκετινγκ, έχουν ξεκινήσει.

Το κόστος του κανονικού εισιτηρίου για τη συμμετοχή στο διήμερο συνέδριο είναι 55 ευρώ πλέον ΦΠΑ και εξασφαλίζει συμμετοχή και στις δύο ημέρες του συνεδρίου. Για τα μέλη του GR.EC.A προβλέπεται μειωμένο εισιτήριο, με κόστος 40 ευρώ πλέον ΦΠΑ και θα υπάρχει παράλληλη μετάφραση των ομιλιών.

Στην τιμή του εισιτηρίου για το συνέδριο περιλαμβάνονται:

- Συμμετοχή και στις δύο ημέρες του συνεδρίου

- 1 διάλειμμα για καφέ κάθε μέρα

- Υλικό συνεδρίου (συμπεριλαμβανομένης της τσάντας συνεδρίου και στυλό, σημειωματάριο)

Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια για το κεντρικό συνέδριο, μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να βρουν εδώ.

 

eCommerce & Digital Marketing Expo NORTH 2023

Χώρος διεξαγωγής: Συνεδριακό κέντρο ″Ιωάννης Bελλίδης″, Θεσσαλονίκη.
Χρόνος διεξαγωγής: 11 & 12 Φεβρουαρίου 2023.
Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: north.ecdmexpo.com
Διοργάνωση: Verticom

 

Μοιραστείτε το άρθρο

 

PayPal: Το social commerce δίνει σημαντική ώθηση στις ελληνικές επιχειρήσεις

Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν αναδειχθεί σε ένα σημαντικό εργαλείο για το διαδικτυακό εμπόριο, καθώς το τελευταίο εξάμηνο τουλάχιστον οι μισοί Έλληνες (54%) έχουν πραγματοποιήσει μία αγορά μέσω των social media.

Ταυτόχρονα, και οι ίδιοι έμποροι έχουν αντιληφθεί την αξία της ευκαιρίας αυτής, αφού 2 στους 3 (65%) Ευρωπαίους που δραστηριοποιούνται στο e-commerce χρησιμοποίησαν τις πλατφόρμες αυτές για τη διάθεση των προϊόντων τους, συμπεριλαμβανομένου του 66% των ελληνικών επιχειρήσεων λιανεμπορίου, αφουγκραζόμενοι τις συναρπαστικές τάσεις της εποχής.

Ποιες είναι, λοιπόν, οι προοπτικές του κοινωνικού εμπορίου (social commerce) στην ελληνική αγορά; Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα με τίτλο ‘PayPal eCommerce Index 2022’, φαίνεται να επιδεικνύει αξιοσημείωτη δυναμική, στο γενικότερο πλαίσιο της αυξανόμενης διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Το 2022, ο κλάδος του κοινωνικού εμπορίου στην Ελλάδα αναμένεται να φτάσει την αξία των 1,22 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 74,2% σε ετήσια βάση. Βάσει της έρευνας, το social commerce αναδεικνύεται σε εργαλείο κομβικής σημασίας στο τοπίο του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς σχεδόν 1 στους 2 Ευρωπαίους (43%) έχει πραγματοποιήσει αγορές μέσω των social media κατά τους τελευταίους 6 μήνες. Τα στατιστικά αυτά περιλαμβάνουν το 54% των Ελλήνων, το οποίο είναι μάλιστα το υψηλότερο ποσοστό σε ευρωπαϊκό έδαφος, με 11 ποσοστιαίες μονάδες άνω του μέσου όρου (43%).

Όπως καταδεικνύουν τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας, πολλοί έμποροι έχουν ήδη αρχίσει να επιτυγχάνουν ισχυρά αποτελέσματα, με την υιοθέτηση των πρακτικών του social commerce. Ωστόσο, ο ευρύτερος ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – η γνωριμία των καταναλωτών με καινούργια προϊόντα και πρωτότυπες υπηρεσίες – εξακολουθεί να έχει εξέχουσα βαρύτητα.

Πιο συγκεκριμένα, 1 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές αναζητά μέσω των ΜΚΔ διάφορα είδη που θα τον ενδιέφερε να χρησιμοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα (παρ)ακολουθεί τα αγαπημένα του brands. Οι διαδικτυακές αυτές δραστηριότητες και συνήθειες, σε συνδυασμό με τις πληρωμένες διαφημίσεις, οδηγούν σε πληθώρα νέων ανακαλύψεων στις πλατφόρμες αυτές.

Έχει ενδιαφέρον το γεγονός ότι, παρότι περισσότεροι από 1 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές έχουν αγοράσει ένα προϊόν χάρη σε έναν social media influencer, ή έχουν ακολουθήσει αντίστοιχους επώνυμους που ασκούν επιρροή στο αγοραστικό κοινό, προκειμένου να τσεκάρουν τι προϊόντα χρησιμοποιούν ή τι φοράνε, οι ίδιες οι αναρτήσεις του εκάστοτε εμπορικού σήματος εξακολουθούν να έχουν ισχυρότερο αντίκτυπο στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, σε σχέση με τα posts των μεμονωμένων influencers.

Οι έμποροι έχουν εντοπίσει και αντιληφθεί τις δυνατότητες της αγοράς αυτής, καθώς το 65% των Ευρωπαίων πωλητών έχει υιοθετήσει καινοτόμες πρακτικές και διαθέτει επί του παρόντος προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των social media – συμπεριλαμβανομένου του 66% των εμπόρων λιανικής και στην Ελλάδα. Παρόλο που πολλοί επιχειρηματίες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μόνο και μόνο για να προωθήσουν το brand τους και να ωθήσουν την αγοραστική δραστηριότητα σε άλλα κανάλια και ιστοσελίδες τρίτων, το ένα τέταρτο των πωλήσεων (24%) στην Ευρώπη είχε ήδη πραγματοποιηθεί απευθείας μέσω των social media.

Δίχως άλλο, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές φαίνεται ότι έχουν ήδη ξεκινήσει να αγκαλιάζουν τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης – 1 στους 6 έκανε σχετικές αγορές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα (ή ακόμα συχνότερα). Σε συνδυασμό με τον συνολικό όγκο αγορών, η θετική αυτή διάθεση μεταφράζεται πρακτικά σε μια μέση μηνιαία δαπάνη κοινωνικού εμπορίου της τάξης των 141 ευρώ, με τους Ισραηλινούς (186 ευρώ) και τους Ολλανδούς (174 ευρώ) να ξεχωρίζουν ως οι καταναλωτές με τις υψηλότερες σχετικές δαπάνες.

Η τάση των social shoppers είναι σαφώς παρούσα και στην Ελλάδα – ένας στους 4 Έλληνες (25%) πραγματοποίησε αγορές μέσω οιασδήποτε πλατφόρμας social commerce τουλάχιστον μία φορά σε εβδομαδιαία βάση, με τη μέση μηνιαία δαπάνη να ανέρχεται στα 158 ευρώ, και με εμφανή την προτίμηση προς τα είδη ένδυσης-υπόδησης.

Ως εκ τούτου, οι εγχώριοι έμποροι καλούνται πλέον να αναζητήσουν ιδέες για το πώς να ενσωματώσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη διανομή προϊόντων ή υπηρεσιών, είτε ως μία μοντέρνα μέθοδο για να χτίσουν μεγαλύτερο brand awareness, είτε ως ένα κανάλι απευθείας πώλησης προς τον τελικό καταναλωτή. Όπως δείχνουν τα διαθέσιμα στοιχεία, δύσκολα θα είναι σε θέση να αγνοήσουν και να μην αξιοποιήσουν τον δίαυλο αυτόν κατά το 2023.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Η Ocado επενδύει περαιτέρω στην Ελλάδα και στην αγορά των online supermarket

Την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων και ρομποτικών συστημάτων στην Ελλάδα αναλαμβάνει η διαρκώς αναπτυσσόμενη ομάδα της Οcado Technology, του κολοσσού ανάπτυξης τεχνολογιών για τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία αποτελεί και έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στον τομέα του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ, με την Ocado Retail, εταιρεία συμφερόντων της, που δραστηριοποιείται στη Μεγάλη Βρετανία. 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε το capital.gr, μετά την εξαγορά της ελληνικής startup Myrmex, η οποία αναπτύσει ρομποτικά συστήματα και τεχνολογίες διαχείρισης και προετοιμασίας παραγγελιών, η εταιρεία προχωράει σε πλήρη ανάπτυξη και διεύρυνση της παρουσίας της στην Ελλάδα. Για αυτόν το λόγο, μίσθωσε πρόσφατα στο 14ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, ένα κτίριο γραφείων, το οποίο ανακαίνισε πλήρως, καθότι σκοπός ήταν να ενισχύσει το έμψυχο δυναμικό της, το οποίο αναμένεται να φτάσει τα 70 άτομα.

Η Ocado, με τις ρομποτικές λύσεις και τις τεχνολογίες που αναπτύσσει, τροφοδοτεί ήδη 12 πελάτες παγκοσμίου βεληνεκούς, όπως η Kroger στην Αμερική (με τζίρο 137 δισ. δολάρια), το Groupe Casino στη Γαλλία (με τζίρο 31,5 δισ. ευρώ), η Lotte στη Νότια Κορέα (με έσοδα 45 δισ. λίρες Αγγλίας ετησίως), η Morisson’s, ένας από τους μεγαλύτερους λιανεμπόρους στη Μ. Βρετανία καθώς και η ιδίων συμφερόντων Ocado Retail. 

H παρουσία της και οι συνεργασίες που διατηρεί εκτείνονται και σε άλλες χώρες, όπως η Σουηδία, η Πολωνία, η Ιαπωνία, η Αυστραλία και ο Καναδάς. 

Στον στρατηγικό σχεδιασμό της είναι να εισέλθει και σε άλλες μεγάλες αγορές, συνάπτοντας συνεργασίες με σημαντικές αλυσίδες μεταξύ των μεγαλύτερων του πλανήτη για τη διάθεση των λύσεων που παράγει, μεγάλο μέρος εκ των οποίων αναπτύσσεται στην Ελλάδα.

Η Myrmex, προ της εξαγοράς της από την Ocado είχε επιχειρήσει να συνάψει συνεργασίες και με ελληνικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ωστόσο, δεν καταγράφηκε η αναμενόμενη ανταπόκριση. Επιδίωξη της εταιρείας είναι κατά βάση να απευθύνεται σε μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής που έχουν ευρύτατη παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. 
 
Επί της ουσίας, η επιχείρηση πρόκειται να μετονομαστεί σε Ocado Ελλάδος. H ομάδα εργασίας που αναπτύσσεται στελεχώνεται κυρίως από Έλληνες μηχανικούς, ενώ η Ocado λαμβάνει και βιογραφικά από ξένους μηχανικούς με την προοπτική να ενισχύσουν το υφιστάμενο δυναμικό.

 

Μοιραστείτε το άθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


 
Οι τάσεις στη λιανική που θα διαμορφώσουν την αγορά το 2023

Τί επιφυλάσσει το 2023 για τους εμπόρους; Η απάντηση είναι λίγο μπερδεμένη. Αν και ο πληθωρισμός και το αυξημένο κόστος ζωής ασκούν πίεση σε όλους, από τους καταναλωτές μέχρι τους λιανοπωλητές, υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες για ανάπτυξη, αν ξέρετε πως να κινηθείτε και να ακολουθήσετε τις τάσεις.



Δείτε παρακάτω τις μεγαλύτερες τάσεις λιανικής για το 2023.

1. Το TikTok και η Gen Z θα διαμορφώσουν το social commerce



Όπως ανέφερε η Senior Analyst του Ιnsider Ιntelligence, Sky Canaves, πολλές πλατφόρμες προσπαθούν να αποκτήσουν ισχυρές βάσεις στο κοινωνικό εμπόριο, αλλά μέχρι στιγμής δεν κατάφεραν αυτό που λειτούργησε ήδη στην Κίνα. Η πλατφόρμα που πλησιάζει σε αυτό το trend είναι το TikTok, το οποίο προφανώς βοηθήθηκε από την κινεζική μητρική του εταιρεία ByteDance, η οποία ήταν αρκετά επιτυχημένη στην ενίσχυση του social commerce στην Κίνα.

Το 2023 το TikTok αναμένεται να προσθέσει στην πλατφόρμα του σχεδόν 10 εκατομμύρια social buyers, αριθμός που είναι σχεδόν διπλάσιος από του Facebook, του Instagram και του Pinterest, μαζί.

Η κινητήρια δύναμη πίσω από αυτήν την ανάπτυξη είναι η Gen Z, ένα mobile-first κοινό που δεν έχει ακόμη αναπτύξει σταθερές συνήθειες σχετικά με τις online αγορές του. Σε μια έρευνα που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι, ο νούμερο 1 λόγος που οι καταναλωτές που ανήκουν στη Gen Z έκαναν την πιο πρόσφατη αγορά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ήταν επειδή εκεί βρήκαν ένα προϊόν που τους άρεσε.

2. Τα brands της μεσαίας κατηγορίας αντιμετωπίζουν δυσκολίες

Καθώς οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό και την ύφεση πιέζουν τις δαπάνες τους, οι καταναλωτές αρχίζουν να επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουν, καθώς και τον προϋπολογισμό τους.

Αυτό που παρατηρείται, είναι ένα χάσμα μεταξύ των καταναλωτών υψηλότερου και χαμηλότερου εισοδήματος, το οποίο φαίνεται να διευρύνεται, ενώ οι καταναλωτές με μεσαίο εισόδημα "εξαφανίζονται". Τί σημαίνει αυτό για το λιανικό εμπόριο; Ότι οι έμποροι που προσφέρουν φθηνά προϊόντα, εκπτώσεις και μεγάλες προσφορές, ευημερούν - ενώ γενικά στις ΗΠΑ, έχει παρατηρηθεί ότι η κίνηση σε εκπτωτικά καταστήματα αυξάνεται.

Στον αντίποδα, η κατηγορία των πολυτελών προϊόντων μόδας συνεχίζει να αναπτύσσεται. Ο όμιλος εμπορίας πολυτελών ειδών Neiman Marcus ανέφερε ότι το 70% των καταστημάτων του σημείωσε τα υψηλότερα έσοδα των τελευταίων 10 ετών, ενώ και η Louis Vouiton Moet Hennessy ανακοίνωσε άλμα στις πωλήσεις της, καθώς η ζήτηση αυξήθηκε.

Αυτή η κατάσταση "των άκρων" που περιγράφεται πιο πάνω, έχει σημαντικές επιπτώσεις στη μεσαία κατηγορία προϊόντων, καθώς το βασικό τους κοινό είτε ξοδεύει λιγότερα, είτε αγοράζει πλέον πιο οικονομικά προϊόντα, για να εξοικονομήσει χρήματα.

3. Τα Retail Media είναι το τρίτο κύμα ψηφιακής διαφήμισης

Η πρόβλεψη του Ιnsider Ιntelligence είναι ότι οι δαπάνες διαφημίσεων στα "Retail Media", δηλαδή στα Μέσα των εμπόρων, θα πλησιάσουν τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024. Ενώ η Amazon ηγείται της κατηγορίας (έχει περισσότερο από το 75% του διαφημιστικού μεριδίου στις ΗΠΑ), υπάρχουν ακόμα ευκαιρίες και για άλλους.

Αν και τα συγκεκριμένα Μέσα ξεκίνησαν on-site, εντός του marketplace τους, μετακινούνται και ανεβαίνουν στο funnel και σε μορφές όπως display, βίντεο και τηλεόραση. Επιπλέον, η μελλοντική ανάπτυξή τους θα προέλθει από διαφορετικούς προϋπολογισμούς διαφημίσεων.

4. Οι πολιτικές επιστροφών θα χτίσουν ή θα χαλάσουν το loyalty

Τους τελευταίους μήνες, υπήρξαν πολλά δημοσιεύματα σχετικά με το ότι η εποχή των δωρεάν επιστροφών πλησιάζει στο τέλος της. Όπως στις περισσότερες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η Amazon έθεσε τα πρότυπα για τις δωρεάν επιστροφές προϊόντων - τα οποία κάθε έμπορος λιανικής έχει προσπαθήσει να μιμηθεί.

Όμως, καθώς τα περιθώρια στενεύουν, όλο και περισσότεροι έμποροι αποφασίζουν ότι δεν πρόκειται πλέον να επιβαρύνονται το κόστος των επιστροφών.

Καθώς ο αριθμός των επιστροφών αυξάνεται, οι πελάτες αναμένεται να αναζητήσουν τον φθηνότερο και ευκολότερο τρόπο για να το κάνουν. Και το κόστος δεν είναι ο μόνος παράγοντας. Η ευκολία θα είναι επίσης καθοριστική για τη διατήρηση της πίστης των καταναλωτών προς τους εμπόρους.

5. Το μοντέλο D2C και ο ρόλος των μεταπωλητών

Ανέκαθεν οι καταναλωτές αναζητούν τις πιο χαμηλές τιμές και οι ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων υψηλά κέρδη, αλλά ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολο για τους εμπόρους να τα καταφέρουν και τα δύο ταυτόχρονα.

Μεταξύ αυτών που δυσκολεύονται περισσότερο, είναι όσα brands εφαρμόζουν το μοντέλο πωλήσεων "απευθείας στον καταναλωτή" (Direct to Consumer - D2C), μια τάση που ενδυναμώθηκε τα τελευταία χρόνια και με τη στροφή παραδοσιακών brands προς αυτό, καταργώντας, ουσιαστικά, τους ενδιάμεσους χονδρέμπορους και λιανέμπορους.

Τα νέα brands που ακολουθούν εγγενώς αυτό το online μοντέλο πωλήσεων για τα προϊόντα τους έχουν χάσει το πλεονέκτημά τους και οι "μεγάλες" μάρκες αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερο από το 75% των πωλήσεων D2C στις ΗΠΑ.

Φέτος, τα μεγάλα brands αναμένεται να αυξήσουν τις online πωλήσεις τους D2C στις ΗΠΑ κατά 22,6%, αρκετά πάνω από την αύξηση 17,5% που προβλέπεται για τα εγγενή ψηφιακά brands, τα οποία προσβλέπουν, τελικά, σε συνεργασίες χονδρικής με εξειδικευμένους λιανοπωλητές και μεγάλους retailers, για να παραμείνουν ανταγωνιστικά.

Τελικά, αναμένεται πως θα βρεθεί μια χρυσή τομή, σε ένα μείγμα στρατηγικών D2C και χονδρικής.

 

Εικόνα: Blake Wisz, Unsplash
 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Wolt και Κωτσόβολος φέρνουν στην πόρτα των πελατών τους πάνω από 3.000 προϊόντα

Wolt και Κωτσόβολος εγκαινιάζουν τη νέα τους συνεργασία, φέρνοντας στην πόρτα των πελατών τους πάνω από 3.000 προϊόντα, μέσα σε λίγα λεπτά.

Ήδη, 7 καταστήματα Κωτσόβολος στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και συνολικά 6 επιπλέον καταστήματα σε Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο, Χανιά και Κοζάνη είναι διαθέσιμα στην εφαρμογή της Wolt.

Πλέον, η μεγάλη ποικιλία προϊόντων τεχνολογίας της Κωτσόβολος έρχεται στην πόρτα των πελατών της Wolt άμεσα και με ασφάλεια. Επιλέγοντας από μία πληθώρα κατηγοριών όπως computing, εικόνας & ήχου, gaming και συσκευές προσωπικής φροντίδας, οι πελάτες της Wolt έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν την πορεία της παραγγελίας τους σε πραγματικό χρόνο, μέσω του live tracking της εφαρμογής.

Επιπλέον, μπορούν να κάνουν τις αγορές τους, πάντα σε προσιτές τιμές, αξιοποιώντας το φιλικό προς τον χρήστη μενού που συνοδεύεται από φωτογραφίες, ώστε η επιλογή να είναι πιο εύκολη.

Τα καταστήματα Κωτσόβολος δέχονται παραγγελίες μέσω της Wolt από Δευτέρα έως Παρασκευή (09:00-20:00) και Σάββατο (09:00-19:00), με το μέσο χρόνο παράδοσης να κυμαίνεται μεταξύ 30 έως 60 λεπτών. Οι συναλλαγές γίνονται τόσο με κάρτα όσο και με μετρητά, με ελάχιστο ύψος κάθε παραγγελίας 10 ευρώ.

 

Μοιραστείτε το άρθρο

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

 


Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search