Το πρώτο συνέδριο της Skroutz για το μέλλον και τις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα είχε ως στόχο να ενημερώσει για τις τελευταίες εξελίξεις του e-Commerce σε Ελλάδα και εξωτερικό, να μοιραστεί δεδομένα για τις τάσεις και τις ευκαιρίες που έρχονται, αλλά και να παρουσιάσει τις λύσεις που η Skroutz προσφέρει ήδη στους συνεργάτες τους.
Ο αριθμός των συνεργατών πλέον ανέρχεται στους περίπου 8.000 εμπόρους ύστερα από απόφαση της εταιρείας να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τους ποιοτικούς αλλά και τους ποσοτικούς κανόνες για το τι χρειάζεται από έναν συνεργάτη για να πετύχει μέσω της πλατφόρμας.
Περισσότερα: Skroutz: Το online εμπόριο μέσα από στοιχεία για τις συνήθειες των καταναλωτών
Η Amazon ανακοίνωσε πως αυξάνει το κόστος της υπηρεσίας multi-channel fulfilment (MCF) από τον επόμενο μήνα, εξαιτίας της αύξησης του λειτουργικού κόστους, λόγω του πληθωρισμού. Η εταιρεία δημοσίευσε τη σχετική ανακοίνωση στην πλατφόρμα πωλητών της.
Η υπηρεσία "εκπλήρωσης πολλαπλών καναλιών" (MCF) της εταιρείας προσφέρει υπηρεσίες logistics για παραγγελίες εκτός Amazon. Το μέγεθος του δέματος και η κατηγορία υπερμεγέθους επηρεάζονται από την αλλαγή της τιμής, ενώ το μέγεθος του φακέλου παραμένει ως επί το πλείστον αμετάβλητο. Οι αναλυτικές χρεώσεις αναφέρονται από την Amazon εδώ. Η νέα τιμολογιακή πολιτική θα εφαρμοστεί στις 7 Απριλίου.
Περισσότερα: Η Amazon αυξάνει τα κόστη διαχείρισης αποστολών στην Ευρώπη
Wolt και Μασούτης εγκαινίασαν τη νέα τους συνεργασία, φέρνοντας στην πόρτα των χρηστών της online πλατφόρμας delivery μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, μέσα σε λίγα λεπτά.
Ήδη 8 καταστήματα Μασούτης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και συνολικά 4 καταστήματα σε Βόλο, Λάρισα, Πάτρα και Κοζάνη, είναι διαθέσιμα στην εφαρμογή της Wolt.
Η Zalando είδε τα κέρδη της προ τόκων να μειώνονται δραματικά πέρσι, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του δημοφιλούς marketplace μόδας αυξήθηκαν ελαφρώς, κατά 3% σε σύγκριση με την αύξηση 34% που είχε σημειώσει το 2021.
Για φέτος, ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου ειδών μόδας, στη δημοσίευση των οικονομικών του μεγεθών, προβλέπει ότι τα έσοδά του θα μπορούσαν ακόμα και να συρρικνωθούν.
Περισσότερα: Μικρή ανάπτυξη ή πτώση αναμένεται για τη Zalando το 2023
Τα Public φέρνουν μία νέα last mile υπηρεσία, το Express Pickup, που επιταχύνει τη διαδικασία παραγγελίας και παραλαβής για τους καταναλωτές σε μόλις 60 λεπτά.
Το Express Pickup από τα Public δίνει τη δυνατότητα online παραγγελίας 100.000 κορυφαίων προϊόντων - ανάμεσά τους είδη τεχνολογίας, μικρές οικιακές συσκευές, γραφική ύλη, προϊόντα πολιτισμού & ψυχαγωγίας- για παραλαβή, εντελώς δωρεάν, σε μόλις 60 λεπτά, στο δίκτυο καταστημάτων Public & MediaMarkt.
Περισσότερα: Νέα OmniRetail υπηρεσία στο δίκτυο των Public και Media Markt
Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, διαθέτει πλέον την υπηρεσία παραλαβής της παραγγελίας από το κατάστημα (store pick up) για τους χρήστες που επιθυμούν να κάνουν αγορές μέσω Skroutz και να έχουν την ευκολία παραλαβής από το κατάστημα.
Τα καταστήματα που εξυπηρετούν τη δυνατότητα είναι πάνω από 4.000 σε όλη την Ελλάδα για πάνω από 330.000 προϊόντα, τα οποία συνεχώς αυξάνονται.
Περισσότερα: Skroutz: Διαθέσιμη η δυνατότητα παραλαβής παραγγελίας από το κατάστημα
Παρά τις βάσιμες ανησυχίες εξαιτίας του πληθωρισμού και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ, με έσοδα που ξεπέρασαν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, για πρώτη φορά στην ιστορία.
Εξαιρουμένων των εξόδων για ταξίδια, οι λιανικές πωλήσεις έφτασαν τα 1,09 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με την έκθεση «State of Digital Commerce» της Comscore, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2021.
Περισσότερα: Παρά τις ανησυχίες, το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύχθηκε το 2022
Το γεγονός τής χρονιάς για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, η εκθεσιακή και συνεδριακή διοργάνωση eCommerce & Digital Marketing Expo SE Europe 2023, επιστρέφει με ανανεωμένο εκθεσιακό και συνεδριακό format στις 20 & 21 Μαΐου 2023, στο Ζάππειο Μέγαρο.
Για πρώτη φορά, δύο μεγάλες συνεδριακές σκηνές θα φιλοξενήσουν δύο παράλληλα διήμερα συνέδρια, το διεθνές συνέδριο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το διεθνές συνέδριο για το Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Περισσότερα: Ανακοινώθηκε η θεματολογία των συνεδρίων της ECDM Expo SE Europe 2023
Στο πλαίσιο του ηγετικού του ρόλου στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, διοργανώνει για πρώτη φορά ένα all-day συνέδριο με θέμα τη δύναμη του e-Commerce και πως αυτό μπορεί να μεταμορφώσει μία επιχείρηση.
Το συνέδριο απευθύνεται σε επαγγελματίες εμπόρους που θέλουν να μάθουν τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και να ενημερωθούν για το πως μπορούν να απογειώσουν την online παρουσία τους μέσα από ένα δυνατό κανάλι πωλήσεων.
Περισσότερα: The Power of e-Commerce by Skroutz: Online συνέδριο για εμπόρους
Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται κάθε χρόνο και μέχρι το 2025 αναμένεται να ξεπεράσει τα 7,39 τρισεκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στην αγορά, οπότε αν οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online θέλουν να επωφεληθούν από αυτές, πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένοι για τον σκληρό ανταγωνισμό, τόσο σε τοπική όσο και σε παγκόσμια κλίμακα.
Μια πρόσφατη έρευνα της McKinsey που διεξήχθη σε περισσότερους από 200 οργανισμούς, ανέφερε ότι πάνω από το 90% των στελεχών τους, δήλωσαν ότι αναμένουν πως οι επιπτώσεις από την πανδημία θα αλλάξουν θεμελιωδώς τον τρόπο που δραστηριοποιούνται τα επόμενα πέντε χρόνια, με αρκετούς να υποστηρίζουν ότι η κρίση θα έχει μόνιμο αντίκτυπο στις ανάγκες των πελατών.
Από τον Μάρτιο του 2020, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Οι αγορές παγκοσμίως ανέκαμψαν και μάλιστα ξεπέρασαν τους πριν από την πανδημία αριθμούς. Φυσικά, υπήρξε μια μετατόπιση στην κατανάλωση, αφού μεταφέρθηκαν έξοδα προς δράσεις αναψυχής και ταξίδια προς προϊόντικές κατηγορίες.
Σε μια περίοδο που οι διασυνοριακές online πωλήσεις είναι ευκολότερες από ποτέ, η δραστηριότητα μόνο σε τοπικό επίπεδο, είναι χάσιμο χρόνου και απώλεια κερδών! Φυσικά, απαιτεί χρόνο και πόρους, ωστόσο, προσφέρει πολλές δυνατότητες στους εμπόρους να προσεγγίσουν περισσότερους καταναλωτές.
Τα τελευταία δύο χρόνια, όλοι, από καθιερωμένα, μεγάλα brands, έως μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις, έπρεπε να επανεξετάσουν γρήγορα τη στρατηγική τους στο e-commerce. Σε αυτό το πλαίσιο, το φθινόπωρο που πέρασε, η Mediapost Hit Mail ξεκίνησε μια διεθνή έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 850 εταιρείες από διαφορετικές χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE) συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Το Web World News συμμετείχε ως Media Partner για τη χώρα μας σε αυτή την προσπάθεια της Mediapost Hit Mail και έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, καταγράφοντας τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online στην Ελλάδα και την ευρύτερη γεωγραφική μας περιοχή.
Βασικά συμπεράσματα
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε σταθερή, διψήφια ανάπτυξη, κάθε χρόνο πριν από την πανδημία. Η πανδημία εκτόξευσε τις online πωλήσεις και αρκετές αγορές είχαν διπλάσια αύξηση στα έσοδα, ή μεγαλύτερη. Τα επόμενα δύο χρόνια, απέδειξαν ότι η μαζική αλλαγή από το offline στο online ήρθε για να μείνει.
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις, μεγάλο μέρος των συμμετεχόντων εξακολουθεί να χάνει ευκαιρίες. Εκτός από το ότι δεν έχουν το σωστό προϊόν, δεν έχουν ούτε χρόνο, ούτε τεχνογνωσία για να οργανώσουν καλύτερα τις διαδικτυακές τους πωλήσεις. Περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς, ακόμη δεν έχουν δικό τους e-shop, αλλά υπάρχουν πολλοί που σκέφτονται σοβαρά να αναπτύξουν ένα. Αυτό το γεγονός, ανοίγει μεγάλες ευκαιρίες σε εταιρείες που ειδικεύονται στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Υπάρχουν πολλές πρόσθετες δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως οι μεταφράσεις και η προσαρμογή ενός e-shop στις τοπικές αγορές, φορολογικά και νομικά ζητήματα, η εξυπηρέτηση πελατών και οι παραδόσεις. Τα περισσότερα από αυτά τα ζητήματα εξακολουθούν να είναι terra incognita για τους εμπόρους και υπάρχουν πολλά που πρέπει να μάθουν για αυτά.
Οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online θα πρέπει να είναι γρήγοροι και προσαρμοστικοί, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους. Όσοι ενεργούν γρήγορα θα έχουν ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όσοι ακόμα διστάζουν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα.
Ορισμένα από τα συμπεράσματα που θα βρείτε σε αυτή την έκθεση μπορεί να φαίνονται προφανή, αλλά επιβεβαιώνουν τη μάλλον συντηρητική νοοτροπία των εμπόρων. Κάποια άλλα, προορίζονται για να τους προετοιμάσουν να δραστηριοποιηθούν σε αμφιλεγόμενα και άβολα μέρη.
Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι βέβαιο: Η προσεκτική προσέγγιση, οι δεξιότητες και οι στρατηγικές που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν παράγουν πλέον τα αποτελέσματα που προσέφεραν. Το παιχνίδι έχει αλλάξει και ακόμη και η παραμικρή τακτική που δεν αποδίδει θα έχει συνέπειες, επιτρέποντας στους ανταγωνιστές και στους ευέλικτους νεοφερμένους στο χώρο να πάρουν μερίδιο αγοράς από όσους εφησυχάζουν.
Η Mediapost Hit Mail έχει μεγάλη εμπειρία στο διασυνοριακό εμπόριο, το ψηφιακό μάρκετινγκ, την αυτοματοποίηση e-mail και τις παραδόσεις σε 15 χώρες της ΕΕ.
Μπορείτε να κατεβάσετε την πλήρη έκθεση της έρευνας (στα αγγλικά) από αυτόν τον σύνδεσμο: https://bit.ly/mhm-survey-cee-2022
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77