Η Ελλάδα είναι η 51η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο, με τα προβλεπόμενα έσοδα για το 2023 να φτάνουν τα 3,74 δισ. δολάρια ΗΠΑ (3,39 δισ. ευρώ), τοποθετώντας την μπροστά από το Κατάρ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ecommerceDB.
Με αναμενόμενη αύξηση 12,3% το 2023, η ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκεται αισθητά πάνω από τον μέσο όρο του παγκοσμίου ρυθμού ανάπτυξης, ο οποίος αναμένεται να βρεθεί στο 9,6% το 2023.
Όσον αφορά στον τζίρο της επόμενης πενταετίας, αναμένεται να παρουσιάσει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR 2023-2027) 8,9%, με αποτέλεσμα ο προβλεπόμενος όγκος αγοράς να φτάσει τα 5,27 δισ. δολαρία μέχρι το 2027 - 4,77 δισ. ευρώ.
Η ecommerceDB εστιάζει σε πέντε κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου. Η κατηγορία των προϊόντων μόδας είναι η μεγαλύτερη αγορά και αντιπροσωπεύει το 32,8% των εσόδων του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου. Ακολουθούν οι κατηγορίες "Τρόφιμα & Προσωπική Φροντίδα" με 23,7%, "Ηλεκτρονικά & Μέσα" με 21%, "Παιχνίδια, Χόμπι & DIY" με 12,7% και "Έπιπλα & Συσκευές" με 10%.
Όσον αφορά στο μερίδιο στην ελληνική αγορά λιανικής, οι online πωλήσεις έχουν ποσοστό 6,8%, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 8,7% σε 9,4% έως το 2027. Το διαδικτυακό μερίδιο αναφέρεται στο ποσοστό του όγκου λιανικής που πραγματοποιούνται συναλλαγές μέσω του Διαδικτύου και λαμβάνονται υπόψη μόνο τα φυσικά αγαθά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ecommerceDB, ο μεγαλύτερος παίκτης στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου είναι το public.gr, με έσοδα σχεδόν 117 εκ. ευρώ το 2022. Το public.gr ακολουθείται από το shein.com, με 110 εκ. ευρώ τζίρο και το zara.com με τζίρο 87 εκ. ευρώ. Συνολικά, τα τρία κορυφαία καταστήματα αντιπροσωπεύουν το 14,9% των εσόδων των 100 κορυφαίων ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα.