Η Google και η Yahoo ανακοίνωσαν νέες πολιτικές αποστολής email που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο και τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ σε όλα τα κανάλια.
Οι πολιτικές απαιτούν έλεγχο ταυτότητας μέσω email, απεγγραφές με ένα κλικ και χαμηλά ποσοστά παραπόνων.
Οι νέοι κανόνες τίθενται σε ισχύ τον Φεβρουάριο του 2024 για το Gmail και «το πρώτο τρίμηνο του 2024» για τους πελάτες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των Yahoo και AOL.
Τα μηνύματα από αποστολείς που δεν συμμορφώνονται, πιθανότατα θα επισημαίνονται αυτόματα ως ανεπιθύμητα, ή επιβλαβή για την παράδοση, κάτι που σημαίνει ότι για τα μηνύματα email marketing θα μειωθούν τα κλικ και οι μετατροπές.
Οι νέες πολιτικές στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των ανεπιθύμητων μηνυμάτων email.
«Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι χρήστες σε όλο τον κόσμο αξίζουν ένα πιο ασφαλές περιβάλλον email, με λιγότερα ανεπιθύμητα μηνύματα για μια βελτιωμένη συνολική εμπειρία», δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Neil Kumaran, διευθυντής προϊόντων του ομίλου Gmail.
Αλλαγές για τους αποστολείς email
Οι πολιτικές αντικατοπτρίζουν πρακτικές που έχουν ήδη υιοθετηθεί από τους περισσότερους αξιόπιστους αποστολείς. Για χρόνια οι πιο πολλοί έμποροι και γενικότερα οι συχνοί αποστολείς, έχουν πιστοποιήσει τα email τους, αλλά από το 2024, τα μηνύματα χωρίς έλεγχο ταυτότητας θα είναι ανεπιθύμητα.
Αυτή η απαίτηση σημαίνει ότι οι αποστολείς email πρέπει να εφαρμόσουν έως τις αρχές του 2024 το "Πλαίσιο Πολιτικής Αποστολέα" (SPF) ή το DomainKeys Identified Mail (DKIM) (χρησιμοποιώντας και τα δύο με βέλτιστο τρόπο) καθώς και τις εγγραφές ελέγχου ταυτότητας μηνυμάτων, αναφοράς και συμμόρφωσης βάσει τομέα (DMARC). Η πολιτική ισχύει για όλα τα email: για συναλλαγές, αλλά και μάρκετινγκ.
Εύκολη απεγγραφή
Οι αποστολείς που στέλουν 5.000 email στο Gmail ή το Yahoo Mail σε μία ημέρα, πρέπει να προσφέρουν έναν σύνδεσμο κατάργησης εγγραφής με ένα κλικ (one-click unsubscribe).
Ο σύνδεσμος είναι απαραίτητος μόνο για «συνδρομές», δηλαδή για μάρκετινγκ μέσω email, όχι για μηνύματα συναλλαγών, όπως επιβεβαίωση παραγγελίας ή ειδοποιήσεις παράδοσης προϊόντων.
Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν παρόχους υπηρεσιών email, είναι σχεδόν βέβαιο ότι συμμορφώνονται με αυτήν την απαίτηση. Ωστόσο, ο κίνδυνος για αυτούς τους εμπόρους θα μπορούσε να είναι η υπερβολική εφαρμογή, εάν οι πάροχοι επισυνάψουν τον σύνδεσμο με ένα κλικ σε όλα τα μηνύματα, συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγών.
Επιπτώσεις στο Μάρκετινγκ
Υπάρχουν και άλλες νέες απαιτήσεις, αλλά ο έλεγχος ταυτότητας, το unsubscribe με ένα κλικ και τα χαμηλά ποσοστά ανεπιθύμητης αλληλογραφίας είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν το εμπόριο. Η Google δήλωσε ότι δε θέλει οι επιχειρήσεις να καθυστερήσουν την εφαρμογή μέχρι τον Φεβρουάριο, προσθέτοντας ότι η έγκαιρη υιοθέτηση θα μπορούσε να βελτιώσει την παράδοση των email.
Η ικανοποίηση αυτών των νέων απαιτήσεων θα οδηγήσει σε περισσότερα μηνύματα email μάρκετινγκ που θα παραδίδονται κανονικά στα εισερχόμενα.
Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν εξωτερικούς τομείς για την αποστολή email θα μπορούσαν να προσθέσουν τον δικό τους τομέα με το DMARC για να δημιουργήσουν μια αξιόπιστη φήμη και, επομένως, να βελτιώσουν την παραδοσιμότητα.
Η διατήρηση χαμηλών ποσοστών μηνυμάτων που αναφέρονται ως ανεπιθύμητα, συνήθως απαιτεί μια "υγιή" λίστα με ενεργούς συνδρομητές.
Διαφοροποίηση από την Apple
Οι ανακοινώσεις από την Google και τη Yahoo διαφέρουν από την πρωτοβουλία της Apple για την προστασία του απορρήτου των email.
Οι πολιτικές της Google και της Yahoo επικεντρώνονται κυρίως στη διασφάλιση ότι τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι νόμιμα, επικυρωμένα και επιθυμητά. Ο στόχος είναι να μειωθούν τα ανεπιθύμητα email και οι απάτες. Η εστίαση της Apple είναι να εμποδίζει τους αποστολείς να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με τα ανοίγματα, ή τα κλικ.
Οι πολιτικές της Google και της Yahoo στοχεύουν στο να βελτιώσουν την απόδοση των email, ενώ αυτή τής Apple θα μπορούσε να περιπλέξει τις μετρήσεις.
Πηγή: practicalecommerce
Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης