Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη είχε αξία 179,4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022. Πρόκειται για αύξηση 4,8% σε σύγκριση με το 2021 και τα 171,2 δισ. ευρώ τζίρου της χρονιάς.
Συνολικά, τα ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά καταστήματα πέτυχαν τζίρο - ρεκόρ 105,5 δισ. ευρώ στο διασυνοριακό εμπόριο, ποσό που μεταφράζεται σε αύξηση 5,5% σε σύγκριση με το 2021.
Αυτά τα δεδομένα προέρχονται από την 5η έκδοση της έκθεσης «Top 500 Cross-Border Retail Europe» από τον οργανισμό Cross-Border Commerce Europe.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, όπως και το 2021, η Γερμανία ήταν η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά με 34 δισεκατομμύρια ευρώ τζίρο (αύξηση 5% από το 2021), ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι διασυνοριακές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4%, στα 28 δισ. ευρώ. Όσον αφορά στο ΗΒ, αξιοσημείωτη είναι η σημαντική πτώση των εμπόρων που μπορεί να παρατηρηθεί στη λίστα των κορυφαίων 500 cross-border λιανοπωλητών της Ευρώπης (μείωση 34%).
Συνολικά, οι 500 κορυφαίοι Ευρωπαίοι διασυνοριακοί πωλητές είχαν τζίρο 62,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Στη σχετική λίστα, η πτώση στον αριθμό των πολυκαναλικών καταστημάτων λιανικής ήταν αισθητή, ενώ ο αριθμός των κατασκευαστών που είναι οι ίδιοι και μεταπωλητές συνεχίζει να αυξάνεται.
Όσον αφορά στα marketplaces που βρίσκονται στη λίστα, ο αριθμός τους αυξήθηκε από 42 σε 49. Μαζί, πραγματοποίησαν κύκλο εργασιών 24,7 δισ. ευρώ (αύξηση 22% σε σύγκριση με το 2021).
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων είναι η μόδα, τα κοσμήματα και τα βρεφικά είδη, με μερίδιο 39%. Ακολουθούν τα είδη σπιτιού και κήπου, καθώς και η κατηγορία προϊόντων DIY.
Όσον αφορά στους κορυφαίους εμπόρους, η IKEA διατήρησε την ηγετική της θέση στη σχετική κατάταξη με κύκλο εργασιών 5,6 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,8% σε σύγκριση με το 2021. Η Lidl εξασφάλισε τη δεύτερη θέση, ενώ νέοι παίκτες στο Τop 10 είναι η Notino και η Adidas, που αντικατέστησαν την Bauhaus και τη Euronics.
Πηγή: ecommercenews
Εικόνα: Pexels