Εάν έχετε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, το να βρίσκεστε μπροστά από τις εξελίξεις είναι απαραίτητο για την επιτυχία σας.
Ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας προέρχεται από το να είστε πάντα ενημερωμένοι για τις τελευταίες τάσεις και τις εξελίξεις στον κλάδο, ώστε να μπορείτε να αναπτύσσετε την επιχείρησή σας και να παραμένετε επίκαιροι και ανταγωνιστικοί σε αυτόν τον ολοένα και πιο ανταγωνιστικό κλάδο.
Έχοντας αυτό υπόψη, ο συνεργάτης μας, Parcel Monitor, έχει συντάξει μια λίστα με τις κορυφαίες ημερομηνίες της χρονιάς που είναι αφορμές για αγορές εκ μέρους των καταναλωτών και την οποία θα πρέπει να λάβουν υπόψη οι έμποροι λιανικής.
Προσθέστε τώρα αυτές τις ημερομηνίες στο ημερολόγιό σας για το 2023 και δε θα ανησυχήσετε μήπως χάσετε μια ευκαιρία για μάρκετινγκ και πωλήσεις!
Φεβρουάριος
14 Φεβρουαρίου – Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου
Η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι κάτι περισσότερο από μια ρομαντική ημέρα. Οι δαπάνες για την οικογένεια, τα παιδιά, τους συναδέλφους, τα κατοικίδια ζώα, ακόμη και για τους εαυτούς τους, είναι συνηθισμένες μεταξύ των καταναλωτών!
Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής στις ΗΠΑ, οι δαπάνες για δώρα για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου έφτασαν τα 23,9 δισ. δολάρια το 2022, τζίρος που ήταν ο δεύτερος υψηλότερος στην ιστορία - και 2,1 δισ. δολάρια πάνω από το τζίρο του 2021.
Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ευκαιρία να προσεγγίσετε δυνητικούς και πρώην πελάτες είναι ζωτικής σημασίας, ακόμη και αν δεν πουλάτε τυπικά είδη για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Να θυμάστε ότι το timing είναι ζωτικής σημασίας όταν πρόκειται για αυτή την εορταστική ημέρα.
Προσπαθήστε να είστε συγκεκριμένοι σχετικά με το πότε οι πελάτες σας θα λάβουν τις παραγγελίες τους. Αναφέρετε στο e-shop σας το χρόνο παράδοσης για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, ή το χρόνο που απομένει για να υποβάλουν οι πελάτες την παραγγελία τους για να την παραλάβουν έγκαιρα.
Μάρτιος
8 Μαρτίου – Ημέρα της Γυναίκας
Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας είναι ένας εορτασμός της συνεισφοράς των γυναικών στην κοινωνία και χρησιμεύσει ως "όχημα" για την προώθηση της ισότητας των φύλων σε όλους τους τομείς. Αν και δεν έχει άμεση σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο, μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτή τη σημαντική ημέρα για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.
12 Μαρτίου - Η βραδιά των Oscar
17 Μαρτίου - Ημέρα του Αγίου Πατρικίου
Η Ημέρα του Αγίου Πατρικίου ξεκίνησε ως θρησκευτική γιορτή, αλλά πλέον έχει "μετατραπεί" σε διεθνή γιορτή του ιρλανδικού πολιτισμού. Όπως πολλές άλλες γιορτές, προσφέρει στις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου πολλές ευκαιρίες για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους.
Το πράσινο είναι το χρώμα που σχετίζεται με την Ημέρα του Αγίου Πατρικίου και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να σχεδιάσετε το ηλεκτρονικό κατάστημα και τις σελίδες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προσθέστε γραφικά στοιχεία με θέμα την Ιρλανδία στο e-shop σας, εάν το επιτρέπει και η εικόνα του brand σας, ή απλώς προσθέστε πράσινο με έναν συμπληρωματικό συνδυασμό χρωμάτων. Εναλλακτικά, απλώς σχεδιάστε μια σελίδα προορισμού με το πράσινο ως το κυρίαρχο χρώμα για τις προσφορές σας για την Ημέρα του Αγίου Πατρικίου.
18 Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα Ανακύκλωσης
22 Μαρτίου - Έναρξη του Ραμαζανιού
Το Ραμαζάνι, η μεγάλη θρησκευτική γιορτή των Μουσλουμάνων αποτελεί σημαντική αγοραστική περίοδο για τους πιστούς Σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Meta, το 51% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι είναι η κατάλληλη περίοδος για να βρουν σημαντικές ευκαιρίες για αγορές.
Μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε το πλήρες ημερολόγιο από το web site του Parcel Monitor εδώ
Το Parcel Monitor είναι μια κοινότητα που ξεκίνησε από λάτρεις των e-commerce logistics στο Parcel Perform. Στόχος τους είναι να εμπνεύσουν το οικοσύστημα logistics του ηλεκτρονικού εμπορίου, για να δημιουργήσουν μια καλύτερη εμπειρία παράδοσης για όλους.
Προσφέρει δωρεάν παρακολούθηση δεμάτων σε 900+ μεταφορείς παγκοσμίως σε μια ενιαία πλατφόρμα. Αξιοποιώντας τα δεδομένα του και την τεχνολογία, καταγράφει τις τάσεις των καταναλωτών, δίνει πολύτιμα στοιχεία στην αγορά και ενθαρρύνει τις συνεργασίες σε όλο τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Πρακτικές παραπλάνησης του καταναλωτή εφαρμόζουν σχεδόν 4 στα 10 e-shop στην Ευρώπη, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα, που διηνήργησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Από τον έλεγχο που πραγματοποίησε η Κομισιόν, προκύπτει ότι σχεδόν το 40% των ιστοτόπων διαδικτυακών αγορών βασίζεται σε πρακτικές χειραγώγησης για την εκμετάλλευση των αδυναμιών των καταναλωτών, ή για την παραπλάνησή τους.
Ο έλεγχος της Επιτροπής συμπεριέλαβε 399 διαδικτυακά καταστήματα εμπόρων λιανικής πώλησης, πολλών και διαφορετικών ειδών προϊόντων, από κλωστοϋφαντουργικά έως ηλεκτρονικά. Επικεντρώθηκε δε σε τρεις συγκεκριμένους τύπους πρακτικών χειραγώγησης, οι οποίες πολλές φορές ωθούν τους καταναλωτές να κάνουν αντίθετες προς το συμφέρον τους επιλογές, τα λεγόμενα “παραπλανητικά μοτίβα”.
Μεταξύ αυτών είναι: τα ψεύτικα χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης, διαδικτυακές διεπαφές, που έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να οδηγούν τους καταναλωτές σε αγορές, συνδρομές ή άλλες επιλογές και αθέατες πληροφορίες.
Από την έρευνα προέκυψε ότι 148 ιστότοποι περιείχαν τουλάχιστον ένα από τα τρία αυτά παραπλανητικά μοτίβα. Πιο αναλυτικά, 42 ιστότοποι χρησιμοποιούσαν ψεύτικα χρονόμετρα αντίστροφης μέτρησης με προθεσμίες για την αγορά συγκεκριμένων προϊόντων. Επιπλέον, 54 e-shops κατεύθυναν τους καταναλωτές προς συγκεκριμένες επιλογές - από συνδρομές έως ακριβότερα προϊόντα ή επιλογές παράδοσης - είτε μέσω του αισθητικού σχεδιασμού του ιστοτόπου, είτε μέσω της επιλογής γλώσσας.
Στο μεταξύ, 70 ιστότοποι διαπιστώθηκε ότι έκρυβαν σημαντικές πληροφορίες, ή τις καθιστούσαν λιγότερο ορατές για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, πληροφορίες σχετικά με το κόστος παράδοσης, τη σύνθεση των προϊόντων ή τη διαθεσιμότητα φθηνότερης επιλογής.
Εξάλλου, 23 e-shops έκρυβαν πληροφορίες, με στόχο να χειραγωγήσουν τους καταναλωτές και να υπογράψουν συνδρομή.
Ο έλεγχος της Επιτροπής συμπεριέλαβε, επίσης, τις εφαρμογές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, που υποβλήθηκαν σε έλεγχο. Σύμφωνα με τα ευρήματα, 27 από τις εφαρμογές χρησιμοποιούσαν τουλάχιστον μία από τις τρεις κατηγορίες παραπλανητικών μοτίβων.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Εικόνα: JESHOOTS.COM, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το BestPrice.gr, πιστό στο όραμά του για την ανάδειξη και προώθηση των βέλτιστων πρακτικών στο e-commerce, απονέμει για 6η συνεχόμενη χρονιά τα BestPrice Customer Review Awards, επιβραβεύοντας τα συνεργαζόμενα καταστήματα που προσφέρουν ποιοτική εξυπηρέτηση στους e-καταναλωτές.
Ποια ήταν τα ηλεκτρονικά καταστήματα που κατάφεραν να κερδίσουν την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού; Η απάντηση δόθηκε μέσα από τις αξιολογήσεις των χρηστών του BestPrice.gr, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να βαθμολογήσουν περισσότερα από 3.500+ συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν προσωπική, πρόσφατη εμπειρία από ηλεκτρονική αγορά από το εκάστοτε κατάστημα.
Για την πρόκριση των καλύτερων ηλεκτρονικών καταστημάτων υπολογίστηκε ο μέσος όρος βαθμολογίας των αξιολογήσεων από τους χρήστες το προηγούμενο έτος, λαμβανοντας υπόψη τόσο τον συνολικό αριθμο αξιολογήσεων όσο και το πλήθος τυχόν αρνητικών αξιολογήσεων.
Φέτος, μέσα από την διαδικασία αξιολόγησης των BestPrice Customer Review Awards 2022 αναδείχθηκαν 163 ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το BestPrice.grείναι η πρώτη και μεγαλύτερη πλατφόρμα σύγκρισης τιμών στην Ελλάδα. Την πλατφόρμα εμπιστεύονται περίπου 4 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα για την έρευνα αγοράς τους, ενώ τα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα ξεπερνούν τα 3.500.
Περισσότερες πληροφορίες για τα BestPrice Customer Review Awards καθώς και η πλήρης λίστα των καταστημάτων που ξεχώρισαν φέτος, είναι διαθέσιμες στον ακόλουθο σύνδεσμο www.bestprice.gr/customer-review-awards
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Google δεσμεύτηκε να παρέχει μεγαλύτερη διαφάνεια στους καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα μέσω των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου της, όπως το Google Store.
Ο τεχνολογικός γίγαντας το κάνει για να συμμορφωθεί με τους κανόνες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστόσο, η εταιρεία εξακολουθεί να παραβιάζει τους νόμους της ΕΕ για τον γεωγραφικό αποκλεισμό.
Τα τελευταία χρόνια, η Google διερευνήθηκε από αρκετές Aρχές καταναλωτών στην Ευρώπη, με επικεφαλής Αρχές από την Ολλανδία και το Βέλγιο. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία υποχρεώθηκε να συμμορφωθεί προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω έρευνες και πρόστιμα.
Τώρα, η Google συμφώνησε να κάνει αλλαγές στα προϊόντα και τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου της. Για παράδειγμα, θα πρέπει να γίνει ευκολότερο για τους αγοραστές στο Google Store και στο Google Play Store να βρίσκουν πληροφορίες σχετικά με τον πωλητή. Θα υπάρχει επίσης ένα όριο στην ακύρωση παραγγελιών ή αλλαγή τιμών στο Google Store από την Google. Επίσης, οι τιμές στις κρατήσεις ξενοδοχείων και στις πτήσεις θα πρέπει να είναι πιο διαφανείς.
Η Google, όμως, παραβιάζει επίσης τους νόμους της ΕΕ σχετικά με τον γεωγραφικό αποκλεισμό. Συγκεκριμένα, οι ευρωπαίοι καταναλωτές δεν μπορούν να αγοράσουν ορισμένα αγαθά όταν βρίσκονται προσωρινά σε άλλο κράτος - μέλος της ΕΕ.
Σύμφωνα με την Google, οι χρήστες μπορούν να αλλάζουν τη χώρα διαμονής τους μία φορά το χρόνο για να έχουν πρόσβαση σε τοπικές εφαρμογές και παιχνίδια. Ωστόσο, σημειώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια περιεχομένου που αποκτήθηκε στο παρελθόν και σε εκκρεμή πίστωση.
«Οι καταναλωτές της ΕΕ δικαιούνται σαφείς, πλήρεις πληροφορίες, ώστε να μπορούν να κάνουν τεκμηριωμένες επιλογές», δήλωσε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders και πρόσθεσε ότι «Οι δεσμεύσεις που ανέλαβε η Google είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Καλούμε την Google να συμμορφωθεί πλήρως με τον κανονισμό γεωγραφικού αποκλεισμού, διασφαλίζοντας ότι οι καταναλωτές μπορούν να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα και να έχουν πρόσβαση στο ίδιο περιεχόμενο, όπου κι αν βρίσκονται στην ΕΕ».
Πηγή: ecommercenews
Εικόνα: Pawel Czerwinski, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Αυτό το Σαββατοκύριακο, 11 & 12 Φεβρουαρίου 2023, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, στις εγκαταστάσεις της HELEXPO στη Θεσσαλονίκη, η eCommerce & Digital Marketing Expo NORTH 2023 θα υποδέχεται τους επισκέπτες και τους συνέδρους της!
Η σημαντικότερη εκδήλωση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Βόρεια Ελλάδα, θα προσφέρει στους ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα να έρθουν σε άμεση επαφή με δυνητικούς συνεργάτες που θα συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη προβολή τής επιχείρησής τους. Το ωράριο λειτουργίας της έκθεσης είναι 11:00 - 20:00 και τις δύο ημέρες.
Στους εκθεσιακούς χώρους της ECDM Expo NORTH θα βρεθούν ως εκθέτες, εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, από το ευρύτερο φάσμα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, όπως Digital Agencies που ασχολούνται με τη δημιουργία eShop και την ψηφιακή διαφήμιση, εταιρείες ψηφιακών πληρωμών και μεταφορικές εταιρείες.
Δείτε εδώ τη λίστα των εκθετών τής ECDM Expo NORTH 2023
Η είσοδος στον εκθεσιακό χώρο είναι δωρεάν. Το μόνο που χρειάζεται για την επίσκεψη στην έκθεση, είναι μία δωρεάν εγγραφή που μπορεί να πραγματοποιηθεί εδώ. Η προεγγραφή είναι απαραίτητη.
Το διήμερο διεθνές συνέδριο
Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, με τη συμμετοχή διακεκριμένων ομιλητών από τη χώρα μας και το εξωτερικό, θα πραγματοποιηθεί το διήμερο διεθνές συνέδριο που θα μεταφέρει στο κοινό τον παλμό του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, παρουσιάζοντας τις πιο σύγχρονες τάσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Το συνέδριο θα τιμήσουν με την παρουσία τους και θα απευθύνουν χαιρετισμό, ο κ. Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Εσωτερικών, Αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης και ο κ. Δημήτρης Γαλαμάτης, Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Για να δείτε την ατζέντα και για την εγγραφή σας στο συνέδριο, επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα εδώ.
Η ECDM Expo NORTH 2023 διοργανώνεται με την υποστήριξη των εταιρειών:
Μεγάλοι Χορηγοί: DHL, 3DS, AstroLabs, Reccodo
Χορηγοί: DigitalUp, Γενική Ταχυδρομική, Social Mind, IpHost
Υποστηρικτές: Digital Challenge, Releva
H εκδήλωση τελεί υπό τις αιγίδες των:
- iab Hellas
- Σ.Ε.Π.Ε
- Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
- Δήμος Θεσσαλονίκης
- Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης
- GR.EC.A
eCommerce & Digital Marketing Expo NORTH 2023
Χώρος διεξαγωγής: Συνεδριακό κέντρο ″Ιωάννης Bελλίδης″, Θεσσαλονίκη.
Χρόνος διεξαγωγής: 11 & 12 Φεβρουαρίου 2023.
Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: north.ecdmexpo.com
Διοργάνωση: Verticom
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στο πλαίσιο του ηγετικού ρόλου που κατέχει στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το Skroutz παρουσίασε την αποτίμηση της online αγοραστικής κίνησης στο Skroutz Marketplace για το 2022.
Παρά την επιστροφή στην κανονικότητα και την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων το 2022, οι ηλεκτρονικές αγορές συνέχισαν να καταγράφουν σημαντική αύξηση, γεγονός που αποτυπώνει την εξέλιξη στην αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε και ανέλυσε η Skroutz, το 2022 πραγματοποιήθηκαν 7,1 εκατ. παραγγελίες από το Skroutz Marketplace, καταγράφοντας αύξηση ύψους 61,48% σε σύγκριση με το 2021.
Από το σύνολο των online αγορών το 2022, το 88,93% υλοποιήθηκε από επαναλαμβανόμενους πελάτες, γεγονός που αποδεικνύει ότι οι καταναλωτές είναι όλο και περισσότερο εξοικειωμένοι με τις online αγορές και συνεχίζουν να τις επιλέγουν.
Σχετικά με τα συνεργαζόμενα καταστήματα με το Skroutz Marketplace, ο αριθμός τους ξεπέρασε τα 13.000, σημειώνοντας αύξηση κατά 21,86% σε σχέση με το 2021, ενώ τα διαθέσιμα προϊόντα στο Marketplace κατέγραψαν αύξηση 35,05%.
Οι 10 πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων που αναζήτησαν οι καταναλωτές στο Skroutz το 2022, είναι:
- Κινητά Τηλέφωνα
- Sneakers
- Αθλητικά Παπούτσια
- Smartwatches
- Θήκες Κινητών
- Τηλεοράσεις
- Ανδρικά Μπουφάν
- Γυναικείες Τσάντες
- Laptops
- Bluetooth Handsfree
Ορισμένες από τις κατηγορίες των προϊόντων που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη πτώση στις αναζητήσεις το 2022 είναι τα «αξεσουάρ γυμναστικής», τα «WII games» και τα «εργαλεία περιποίησης νυχιών».
Αντίστροφα, κατηγορίες όπως «Παντελόνια Σκι & Snowboard», «Μπασκετικά Παπούτσια» και «Παιδικά Ποδοσφαιρικά Παπούτσια», παρουσίασαν από τις υψηλότερες αυξήσεις σε αναζητήσεις, δείχνοντας πως η αναζήτηση ρούχων και ενδυμάτων μέσα από την πλατφόρμα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος.
Τέλος, μεγάλη ανταπόκριση έχουν και τα αυτόματα σημεία παραλαβής Skroutz Points, τα οποία ξεπερνούν τα 600 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Να σημειωθεί ότι για το 2022 το 25% των παραγγελιών που διαχειρίστηκε η Skroutz Last Mile παραδόθηκαν σε Skroutz Point.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στο νέο μοντέλο omnichannel που αντιμετωπίζει συνολικά το «αγοραστικό ταξίδι» του σύγχρονου Καταναλωτή εστίασε έρευνα που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση με τίτλο «Phygital Commerce Summit» υπό την αιγίδα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ).
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΑ, συμμετείχαν η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κα Σοφία Κουνενάκη - Εφραίμογλου, η ιδρύτρια της Focus Bari, κα Ξένια Κούρτογλου, ο CEO της Plushost, κ. Θανάσης Καμέας, ο Καθηγητής Ηλεκτρονικού Εμπορίου Ο.Π.Α. (ELTRUN) κ. Γιώργος Δουκίδης, ο επίτιμος πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ κ. Κωνσταντίνος Μαχαίρας, ο VP Brand Customer & Omnichannel του Ομίλου Public κ. Νίκος Βαρβαδούκας και ο Regional Ominchannel Manager της Intersport κ. Βασίλης Κωστόπουλος. Το συντονισμό της εκδήλωσης έκανε η δημοσιογράφος κα Σόνια Χαϊμαντά.
Τα βασικά συμπεράσματα
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας που διενήργησε η Focus Bari σε συνεργασία με την Plushost, μια από τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες στο χώρο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα, η αγοραστική ταυτότητα του Έλληνα καταναλωτή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί διττή. Κι αυτό γιατί ο φυσικός (physical) αλλά και ο ψηφιακός (digital) τρόπος των αγορών συντίθεται σε μια λέξη, δημιουργώντας τον «Phygital» καταναλωτή.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 95% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι τους τελευταίους δύο μήνες πραγματοποίησαν τουλάχιστον μια αγορά σε φυσικό κατάστημα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για online αγορές έφθασε το 78%.
Σημειώνεται πως η έρευνα επικεντρώθηκε σε 28 κατηγορίες προϊόντων και δεν αφορούσε σε αγορές υπηρεσιών ή προϊόντων σούπερ μάρκετ.
- Μεγάλο ενδιαφέρον εμφανίζει το εύρημα ότι η καταναλωτική συμπεριφορά επηρεάζεται από την ιδιαίτερη διάρθρωση της κάθε υποκατηγορίας, τους «παίκτες» που την αποτελούν, τη διασπορά των σημείων πώλησης, το πόσους ισχυρούς αντιπροσώπους έχει στο ψηφιακό universe, το αντικείμενο αυτό καθ’αυτό και προφανώς τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του shopper.
- Η φύση του προϊόντος είναι επιδραστική στη σημαντικότητα του πωλητή, αλλά και στο χρόνο ολοκλήρωσης του αγοραστικού ταξιδιού, ανεξαρτήτως των ενδιάμεσων touchpoints.
- Η γενική εικόνα είναι ότι το συνοικιακό κατάστημα με φυσική ή και ψηφιακή παρουσία παραμένει ένας ισχυρότατος πόλος. Στον αντίποδα, η δραστική βελτίωση του ψηφιακού αποτυπώματος μεγάλων φυσικών retailers θολώνει εντυπωσιακά τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ του φυσικού και του ψηφιακού.
- Ο Καταναλωτής αντιλαμβάνεται ως δίκαιη την καταβολή μεταφορικών για κάποια αξία αγοράς και κάτω. Αλλά και εδώ εμφανίζεται με σαφήνεια το εύρημα ότι ο Καταναλωτής αντιμετωπίζει κάθε προϊοντική υποκατηγορία με διαφορετικά κριτήρια. Για τις 28 υποκατηγορίες ελήφθησαν συνολικά 28 διαφορετικοί μέσοι όροι δίκαιης αμοιβής μεταφορικών.
- Εκεί που μοιάζει να υπάρχει μια ομοιογένεια είναι στις απαιτήσεις του απέναντι στις υποδομές των ψηφιακών καταστημάτων. Όσο η τεχνολογία «εξοπλίζει» το industry και ο Καταναλωτής εκπαιδεύεται σε αισθητικά άρτιες και λειτουργικά προχωρημένες λύσεις, τόσο «απαιτεί» την υιοθέτησή τους οριζόντια. Θέλει λειτουργικότητα και ασφάλεια παντού.
Τα «σκήπτρα» των αγορών στις γυναίκες και τους νέους
Ένα από τα πλέον αξιοπρόσεκτα ευρήματα της έρευνας έχει να κάνει με το γεγονός πως οι γυναίκες και οι καταναλωτές ηλικίας 16-34 ετών ήταν οι δύο κατηγορίες με το υψηλότερο ποσοστό όσον αφορά στις online αγορές (80% και 82%, αντίστοιχα). Η κα Ξένια Κούρτογλου επεσήμανε το ρόλο των γυναικών ως του main shopper του μέσου νοικοκυριού μέσα από τους ρόλους της μητέρας και της υπεύθυνης για τις αγορές.
Σε ό,τι αφορά, ειδικότερα, τους νεαρούς καταναλωτές, προκύπτει ότι ήταν εκείνοι που αγόρασαν προϊόντα από περισσότερες κατηγορίες (Μ.Ο. 7,2 κατηγορίες από τις συνολικά 28 εξεταζόμενες).
Πού κερδίζει το φυσικό κατάστημα και πού η online αγορά
Σύμφωνα με την Ξένια Κούρτογλου, τα φυσικά καταστήματα έρχονται πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών σε ό,τι αφορά τις αγορές φαρμάκων, με ποσοστό 68% (έναντι 27% που ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου).
Υπάρχουν, ωστόσο, και κατηγορίες όπου τα ποσοστά εμφανίζονται μοιρασμένα ανάμεσα στις φυσικές και τις ηλεκτρονικές αγορές, όπως, για παράδειγμα στα είδη τεχνολογίας (25%) ή στην αθλητική ένδυση, όπου τα φυσικά καταστήματα διαθέτουν ελαφρύ προβάδισμα έναντι των ψηφιακών αγορών (37% έναντι 34%, αντίστοιχα).
Στον αντίποδα, περισσότεροι από επτά στους δέκα καταναλωτές (74%) που προτιμούν τις online αγορές, τις επιλέγουν λόγω καλύτερων τιμών και προσφορών, ενώ ένα ποσοστό 62% τις προτιμά για λόγους εξοικονόμησης χρόνου. Οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν αποκρυσταλλώσει την άποψή τους για τους λόγους που τους οδηγούν στην μια ή την άλλη λύση. Αν το σημαντικό είναι το ίδιο το προϊόν, οι ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά του, τότε το φυσικό κανάλι υπερτερεί. Αν αυτά είναι λυμένα, τότε η σημαντικότητα του κόστους και της ποικιλίας/εναλλακτικών οδηγούν τον shopper πιο κοντά στην ψηφιακή αγορά.
Μετρητά ή κάρτα;
Τα μετρητά παραμένουν δημοφιλής μέθοδος, καθώς το 37% των αγορών σε φυσικά καταστήματα έγινε με μετρητά, ενώ το ποσοστό της αντικαταβολής στις online αγορές φθάνει στο 19%, χάνοντας 8 μονάδες από την περυσινή έρευνα όπου αυτή τη μέθοδο επέλεγε ο καταναλωτής για το 27% των συναλλαγών. Αναμφισβήτητα, πάντως, ο δημοφιλέστερος τρόπος πληρωμής είναι η χρεωστική κάρτα (44% στα φυσικά καταστήματα και 46% στα online) και ακολουθεί η πιστωτική (13% στα φυσικά καταστήματα και 19% στα online).
Η ιδιαίτερη δυναμική των τοπικών καταστημάτων
Σύμφωνα με την έρευνα, επιβεβαιώνεται η μεγάλη δυναμική και ανθεκτικότητα που επιδεικνύουν τα τοπικά καταστήματα.
Ειδικότερα, σχεδόν 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές που πηγαίνουν σε φυσικά σημεία αγορών (39%), προτίμησαν να ψωνίσουν σε τοπικά καταστήματα, ενώ το 28% έκανε τις αγορές του σε πολυκαταστήματα, το 21% σε καταστήματα επώνυμων brands και το 6% σε super market.
Το 26% αγόρασε από ηλεκτρονικό κατάστημα αλυσίδας με πολλά brands, ενώ το 22% απευθείας από το ηλεκτρονικό κατάστημα ενός brand. Όμως, υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της τάξεως του 21% που έκανε αγορές από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών (π.χ. Skroutz, BestPrice), ενώ το 15% από επιχείρηση που έχει online παρουσία αλλά όχι και φυσικό κατάστημα. Άρα, για πρώτη φορά φαίνεται να υπάρχει πληροφορία για το ποσοστό του τζίρου που μοιράζονται οι hard core e-commerce επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Όσον αφορά στα κριτήρια επιλογής του ηλεκτρονικού καταστήματος, υπερτερούν η δωρεάν μεταφορά (59%) και η διαθεσιμότητα (54%), ενώ ψηλά βρίσκεται και η δυνατότητα για δωρεάν επιστροφή (43%).
Phygital συνήθειες με γνώμονα την καλύτερη καταναλωτική εμπειρία
Το 82% των ερωτηθέντων θεωρεί σημαντική τη δυνατότητα επιστροφής σε φυσικά καταστήματα προϊόντων που αγόρασε online, ενώ αντίστοιχο είναι το ποσοστό εκείνων που θέλουν να ελέγχουν online τη διαθεσιμότητα ενός προϊόντος σε φυσικό σημείο πώλησης. Εξάλλου, ποσοστό 57% δηλώνει ότι είναι σημαντική η δυνατότητα παραγγελίας online και παραλαβής σε φυσικό κατάστημα και το 53% το αντίστροφο.
Υπό το πρίσμα αυτό, καθίσταται σαφές ότι αυτό που επιθυμούν περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές είναι η καλύτερη δυνατή εμπειρία αγορών, είτε ψωνίζουν από κάποιο φυσικό κατάστημα είτε από κάποιο e-shop.
Η έρευνα διενεργήθηκε τον Οκτώβριο 2022 σε δείγμα 700 ατόμων απ’ όλη την Ελλάδα, το οποίο προέρχεται από την ηλικιακή ομάδα 16-74 ετών.
Μπορείτε να κατεβάσετε την παρουσίαση της έρευνας από το web site της Plushost, ΕΔΩ
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στο πλαίσιο της omnichannel πολιτικής της METRO, παρακολουθεί και προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και τις τάσεις της αγοράς. Μέσω του eshop.mymarket.gr δημιουργήθηκε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, που ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για ταχύτητα κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να έρθει πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών.
Η πιλοτική εφαρμογή της υπηρεσίας Speedy, όπως ονομάζεται η υπηρεσία γρήγορης παράδοσης στον χώρο του πελάτη, έρχεται να ενισχύσει τον τελευταίο κρίκο του last mile του e-shop My market, παρέχοντας ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα παράδοσης, το πολύ σε 1 ώρα.
Στην πραγματικότητα, η υπηρεσία συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα της υπάρχουσας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, με τη γρήγορη διανομή.
Πιο συγκεκριμένα:
- Κανένας περιορισμός στην επιλογή προϊόντων. Παραδίδονται όλα τα ζυγιζόμενα είδη (φρέσκα φρούτα, λαχανικά, προϊόντα κοπής σε κρέας, κοτόπουλο, τυριά, αλλαντικά).
- Κανένας περιορισμός στα είδη προσφορών. Ο πελάτης επιλέγει όλες τις διαθέσιμες προσφορές των φυσικών καταστημάτων (εκπτώσεις τύπου 1+1 δώρο, 2+1 δώρο)
- Κανένας περιορισμός στα web-only προϊόντα, όπως οι μεγάλες συσκευασίες βρεφικών πανών.
- Πρόσβαση σε όλο το κωδικολόγιο του e-shop (15.000 προϊόντα).
- Διατήρηση της επιλογής των ειδικών σημειώσεων-σχολίων των πελατών, αν έχουν κάποια προτίμηση σχετικά με τα ψώνια τους (π.χ. αν θέλουν ώριμες τομάτες ή λεπτοκομμένες φέτες γαλοπούλας).
- Δυνατότητα παραγγελίας μέχρι 25 κωδικών χωρίς περιορισμό στην ποσότητα ανά κωδικό.
- Απευθείας ενημέρωση για τη δρομολόγηση με Live Tracking της παραγγελίας. Ο πελάτης παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο σε ποιο στάδιο, αλλά και που βρίσκεται η παραγγελία του από την στιγμή που φεύγει ο διανομέας από το κατάστημα.
- Σταθερή χρέωση μεταφορικών 3€, χωρίς ελάχιστο όριο παραγγελίας και χωρίς περιορισμό στην χιλιομετρική απόσταση.
Με τη νέα υπηρεσία Speedy, το eshop My market απευθύνεται σε όσα νοικοκυριά δυσκολεύονται να προγραμματίσουν τις επισκέψεις τους σε φυσικά καταστήματα, ή να προχωρήσουν σε προγραμματισμένη παράδοση από το e-shop, προσφέροντας τη δυνατότητα της παράδοσης στην επόμενη ώρα.
Παράλληλα, μειώνεται ο χρόνος αναμονής των πελατών στο σπίτι, με μεγαλύτερο όμως κωδικολόγιο, μεγαλύτερη ποικιλία και περισσότερες προσφορές σε σχέση με αμιγώς q-commerce.
Η υπηρεσία Speedy βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο και στην παρούσα φάση καλύπτει συγκεκριμένους Τ.Κ. περιοχών σε Αγία Παρασκευή, Αγία Σοφία-Πειραιάς, Δραπετσώνα, Μαρούσι, Μεταξουργείο, Νέα Σμύρνη, Παλαιό Ηράκλειο και Χαλάνδρι.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Σχεδόν οι μισοί (48%) έμποροι λιανικής πιστεύουν ότι τα μη διαθέσιμα είδη είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στην εξυπηρέτηση πελατών στο σύγχρονο περιβάλλον λιανικής.
Ένα επιπλέον 48% των εμπόρων βλέπουν τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών στο κατάστημα ως κορυφαία προτεραιότητα καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία SML, που παρέχει λύσεις RFID και στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 500 ανώτερα στελέχη εταιρειών ρουχισμού από τη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Η έκθεση επιχειρεί να αποκαλύψει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις που σχετίζονται με το λιανικό εμπόριο μετά την πανδημία και τις προκύπτουσες αναδυόμενες τάσεις.
Στην έκθεση εξετάζονται οι αρνητικές επιπτώσεις που συνεχίζει να έχει η πανδημία στο λιανικό εμπόριο και το πώς η εκπλήρωση των παραγγελιών και η εμπειρία των πελατών στο κατάστημα έχουν γίνει κορυφαία προτεραιότητα για τη συνέχεια.
Στην πραγματικότητα, το 39% των ερωτηθέντων ισχυρίστηκε ότι οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού επηρέαζαν άμεσα τις λειτουργίες σε επίπεδο καταστημάτων, με το λιανικό εμπόριο να είναι ένας από τους τομείς που επηρεάζονται περισσότερο.
Το 2022 ήταν μια χρονιά προκλήσεων για τον τομέα του λιανικού εμπορίου, με τους οργανισμούς να πρέπει να προσαρμοστούν και να παραμείνουν ευέλικτοι στο εξελισσόμενο τοπίο λιανικής. Για παράδειγμα, οι ασαφείς πληροφορίες αποθέματος και οι συνολικές απαιτήσεις του νέου omnichannel μοντέλου λιανικής έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην εμπειρία του πελάτη και στην εκπλήρωση των παραγγελιών.
Η έκθεση υπογραμμίζει τις δυσκολίες που προκύπτουν από το πολυκαναλικό λιανικό εμπόριο. Οι παραδόσεις κατ' οίκον και το μοντέλο online αγορά - παραλαβή από το κατάστημα, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπλήρωση των παραγγελιών των πελατών, δείγματα της νέας πραγματικότητας στο λιανικό εμπόριο, μετά την πανδημία.
Τα ευρήματα εφιστούν την προσοχή στην ανάγκη του κλάδου να επικεντρωθεί στην εισαγωγή μιας απρόσκοπτης omnichannel προσέγγισης, που μπορεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των πελατών, όπως έχουν διαμορφωθεί.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Γνωρίστε τη NagaCommerce, μία ελληνική πλατφόρμα για e-shop που παρέχεται ως υπηρεσία και ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα.
Η πλατφόρμα αρχικά δημιουργήθηκε για να λύσει αρκετά προβλήματα που προέκυπταν και έπρεπε να διαχειριστούν στην προηγούμενη πλατφόρμα που φιλοξενούσε το e-shop μιας οικογενειακής online επιχείρησης παιδικών ενδυμάτων, της Papillonkids.gr.
Έχοντας εμπειρία μετά από κατασκευή full custom sites και startups, ο Μιχάλης Ζαγάρης ξεκίνησε την κατασκευή μίας πλατφόρμας, η οποία θα τους παρείχε όλα τα απαραίτητα εργαλεία για να λειτουργεί σωστά και αποδοτικά το e-shop τους.
Η NagaCommerce λειτούργησε πρώτη φορά τον Σεπτεμβρίου του 2018 και μέσα στους πρώτους 4 μήνες λειτουργίας, τα αποτελέσματα ήταν φανταστικά, με τις πωλήσεις να πολλαπλασιάζονται κάθε μήνα, ενώ είχαν πλέον κερδίσει την πρώτη θέση στα οργανικά αποτελέσματα της Google, χωρίς να τρέχει παράλληλα κάποια διαφήμιση στη Google.
Έχοντας αυτές τις αποδόσεις στα χέρια, έγινε η πρόσκληση σε τοπικά καταστήματα της Βέροιας, όπως το Spoteam.gr, το Hatzipantos.gr, το Herbstore.gr κ.ά. για να δημιουργήσουν e-shop στη NagaCommerce.
Πλέον, η NagaCommerce φιλοξενεί το 80% των e-shop της Βέροιας, ενώ συνολικά φιλοξενεί πάνω από 50 e-shop, με κάποια από αυτά να ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο ευρώ σε ετήσιες πωλήσεις!
Τί είναι η NagaCommerce;
Αν έχετε ακούσει για το Shopify ή το BigCommerce, είναι αυτό ακριβώς! Είναι μία πλατφόρμα για ηλεκτρονικά καταστήματα, με την οποία μπορεί ένα Digital Agency, ένας γραφίστας, ή ένας έμπορος με τους δικούς του γραφίστες και συνεργάτες, να κατασκευάσουν εύκολα, ένα πλήρως λειτουργικό, πλούσιο σε λειτουργίες και δυνατότητες, e-shop.
Υπάρχουν ήδη Digital Agencies σε Βέροια, Κατερίνη και Θεσσαλονίκη τα οποία παρέχουν τη NagaCommerce ως λύση για e-shop, είτε αποκλειστικά, είτε παράλληλα με τις άλλες πλατφόρμες που υποστηρίζουν.
Τα πιο σημαντικά οφέλη της πλατφόρμας
• Hosted υπηρεσία σε High Availability Dedicated Servers
• Ταχύτητα και Ασφάλεια
• Καθημερινές Αναβαθμίσεις για όλα τα καταστήματα
• Πρόσβαση σε εργαλεία και δυνατότητες, χωρίς επιπλέον χρεώσεις
• Τεχνική Υποστήριξη σε καταστήματα μέσω Live Chat
• Υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα σε Συνεργάτες
Αν έχεις ήδη e-shop, η μεταφορά του στη NagaCommerce είναι ΔΩΡΕΑΝ
Κάποια από τα βασικά εργαλεία της πλατφόρμας, είναι:
• Κανόνες εκπτώσεων με πολύ χρήσιμα φίλτρα
• Κουπόνια εκπτώσεων
• Κάρτες Δώρου
• Σύνδεση με eBay, eMAG, Skroutz, BestPrice, Shopflix, Public κ.ά.
• Ειδικά φίλτρα Αναζήτησης, όπου για πολλά χρώματα/μεγέθη παραλλαγών, μπορείτε να τα ομαδοποιήσετε σε μία επιλογή, π.χ. Γαλάζιο, Σκούρο Μπλε, Ανοιχτό Μπλε να μπουν όλα σε μία επιλογή τη “Μπλε” (για τα φίλτρα στη σελίδα κατηγοριών)
• Έκδοση Voucher για όλες τις εταιρείες Courier
• Algolia Search Optimization, για έξυπνη αναζήτηση στο e-shop
• Analytics (FB Pixel, FB Conversion API, Google Analytics 4 (Tag Manager), CashBack World, Skroutz, BestPrice, Glami, One Signal Push Notifications)
• Τρόποι Πληρωμών: Αντ/βολή, Πληρωμή με κάρτα (Eurobank, Εθνική Πειραιώς, Alpha, EDPS), PayPal, Viva Wallet, Finloup
• Μέθοδοι Αποστολής: ACS Courier, ELTA Courier, Courier Center, Speedex, Γενική Ταχυδρομική, Βάση Συνόλου Παραγγελίας, Ανά παραγγελία
• Πολυγλωσσικότητα, χειροκίνητα ή και με τη χρήση του Cloud Translation API της Google
• Μεγεθολόγιο
• Αξιολογήσεις Προϊόντων, Ειδικά Πεδία, Διαμορφώσιμα Πεδία, Έξυπνες προτάσεις προϊόντων κ.ά.
Όλα τα παραπάνω κι πολλά άλλα εργαλεία που θα βρείτε μέσα στην πλατφόρμα, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να καλύψετε τις ανάγκες του e-shop σας.
Όλα τα Template παρέχονται Δωρεάν και ακολουθούν τις απαιτήσεις προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
[youtube url="https://www.youtube.com/watch?v=VbXCX9WnR_g"]
Τα κόστη συνδρομής τής πλατφόρμας
Τα κόστη είναι κλιμακούμενα, αναλόγως με τον τζίρο κάθε e-shop και διαφανή, χωρίς κρυφές χρεώσεις και ξεκινούν από μόλις 39€/μήνα πλέον ΦΠΑ για τζίρο έως 50.000€, ενώ για e-shop που κάνουν τζίρο έως 180.000€ το κόστος είναι 79€/μήνα, πλέον ΦΠΑ.
Το κόστος συνδρομής υπολογίζεται από το τζίρο του e-shop το τελευταίο 12μηνο.
Για σύνδεση με ERP, όπως Business Evolution (Semantic), Pylon ERP (EPSILONNET) και SOFTONE υπάρχει χρέωση + 9€/μήνα στο πακέτο του.
Για XML προμηθευτών το κόστος είναι +5€/μήνα ανά XML.
Όλα τα εργαλεία κατασκευάζονται in-house, για να είναι εξασφαλισμένη η ασφάλεια της πλατφόρμας, η πολυχρηστικότητα και η απαράμιλλη λειτουργία όλων των εργαλείων. Προς το παρόν, δεν έχει δοθεί πρόσβαση σε άλλους προγραμματιστές για να φτιάξουν δικά τους add-ons.
Τα Templates της πλατφόρμας είναι γραμμένα σε Twig και οποιοσδήποτε γνωρίζει, μπορεί να αναπτύξει δικό του Custom Template και να το πουλήσει σε πελάτες του, ή και γενικότερα στους πελάτες της NagaCommerce. Υπάρχει διαθέσιμο child template και template editor. Επίσης, όλα τα Templates αναβαθμίζονται και ενημερώνονται αυτόματα.
Μπορείτε να βρείτε και να επισκεφθείτε κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα για να δείτε πώς λειτουργεί η πλατφόρμα, στην ιστοσελίδα www.nagacommerce.com/portfolio.
Επίσης, μπορείτε και να ανοίξετε άμεσα το δικό σας κατάστημα από την επιλογή “Ξεκινήστε Εδώ”. Άλλωστε, είναι δωρεάν για 30 ημέρες!
Δείτε περισσότερα στο www.nagacommerce.com και επικοινωνήστε μαζί μας για να σας λύσουμε κάθε απορία και για να διαμορφώσουμε μαζί τη λύση που ταιριάζει στις ανάγκες σας.
-Advertorial-
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77