Η Zalando είδε τα κέρδη της προ τόκων να μειώνονται δραματικά πέρσι, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του δημοφιλούς marketplace μόδας αυξήθηκαν ελαφρώς, κατά 3% σε σύγκριση με την αύξηση 34% που είχε σημειώσει το 2021.
Για φέτος, ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου ειδών μόδας, στη δημοσίευση των οικονομικών του μεγεθών, προβλέπει ότι τα έσοδά του θα μπορούσαν ακόμα και να συρρικνωθούν.
Η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι περικόπτει εκατοντάδες θέσεις εργασίας λόγω της σημαντικής επιβράδυνσης των πωλήσεων που αντιμετωπίζει, μετά την έκρηξη που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Επιπλέον, πριν μερικές εβδομάδες, ανακοίνωσε πως από την 1η Ιουλίου αυξάνει τα ποσοστά προμήθειας που θα εισπράτει από τους εμπόρους που χρησιμοποιούν το marketplace της.
Τον περασμένο χρόνο, τα κέρδη προ τόκων της Zalando (EBITDA) μειώθηκαν στα 184,6 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή, σε ποσοστό 60% σε σύγκριση με τα 468,4 εκατ. ευρώ του 2021. Τα μικτά κέρδη ήταν στα 16,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας τεράστια πτώση από τα 234,5 εκατομμύρια ευρώ του 2021.
Όσον αφορά στην πελατειακή βάση της εταιρείας, αυξήθηκε από 48 εκατομμύρια σε 51 εκατομμύρια. Ο αριθμός των παραγγελιών αυξήθηκε επίσης το 2022, αν και το μέσο μέγεθος του καλαθιού ήταν χαμηλότερο.
Για το 2023, η εταιρεία αναμένει ανάπτυξη έως 4%, ή ακόμη και ύφεση κατά 1%. Στα σχέδια της εταιρείας, είναι να επικεντρωθεί στην επέκταση των πελατών του loyalty προγράμματος "Zalando Plus", αφού αυτοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ξοδεύουν τρεις φορές περισσότερα από τον μέσο πελάτη.
Πηγή: ecommercenews