Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται κάθε χρόνο και μέχρι το 2025 αναμένεται να ξεπεράσει τα 7,39 τρισεκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στην αγορά, οπότε αν οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online θέλουν να επωφεληθούν από αυτές, πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένοι για τον σκληρό ανταγωνισμό, τόσο σε τοπική όσο και σε παγκόσμια κλίμακα.
Μια πρόσφατη έρευνα της McKinsey που διεξήχθη σε περισσότερους από 200 οργανισμούς, ανέφερε ότι πάνω από το 90% των στελεχών τους, δήλωσαν ότι αναμένουν πως οι επιπτώσεις από την πανδημία θα αλλάξουν θεμελιωδώς τον τρόπο που δραστηριοποιούνται τα επόμενα πέντε χρόνια, με αρκετούς να υποστηρίζουν ότι η κρίση θα έχει μόνιμο αντίκτυπο στις ανάγκες των πελατών.
Από τον Μάρτιο του 2020, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Οι αγορές παγκοσμίως ανέκαμψαν και μάλιστα ξεπέρασαν τους πριν από την πανδημία αριθμούς. Φυσικά, υπήρξε μια μετατόπιση στην κατανάλωση, αφού μεταφέρθηκαν έξοδα προς δράσεις αναψυχής και ταξίδια προς προϊόντικές κατηγορίες.
Σε μια περίοδο που οι διασυνοριακές online πωλήσεις είναι ευκολότερες από ποτέ, η δραστηριότητα μόνο σε τοπικό επίπεδο, είναι χάσιμο χρόνου και απώλεια κερδών! Φυσικά, απαιτεί χρόνο και πόρους, ωστόσο, προσφέρει πολλές δυνατότητες στους εμπόρους να προσεγγίσουν περισσότερους καταναλωτές.
Τα τελευταία δύο χρόνια, όλοι, από καθιερωμένα, μεγάλα brands, έως μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις, έπρεπε να επανεξετάσουν γρήγορα τη στρατηγική τους στο e-commerce. Σε αυτό το πλαίσιο, το φθινόπωρο που πέρασε, η Mediapost Hit Mail ξεκίνησε μια διεθνή έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 850 εταιρείες από διαφορετικές χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE) συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Το Web World News συμμετείχε ως Media Partner για τη χώρα μας σε αυτή την προσπάθεια της Mediapost Hit Mail και έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, καταγράφοντας τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online στην Ελλάδα και την ευρύτερη γεωγραφική μας περιοχή.
Βασικά συμπεράσματα
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε σταθερή, διψήφια ανάπτυξη, κάθε χρόνο πριν από την πανδημία. Η πανδημία εκτόξευσε τις online πωλήσεις και αρκετές αγορές είχαν διπλάσια αύξηση στα έσοδα, ή μεγαλύτερη. Τα επόμενα δύο χρόνια, απέδειξαν ότι η μαζική αλλαγή από το offline στο online ήρθε για να μείνει.
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις, μεγάλο μέρος των συμμετεχόντων εξακολουθεί να χάνει ευκαιρίες. Εκτός από το ότι δεν έχουν το σωστό προϊόν, δεν έχουν ούτε χρόνο, ούτε τεχνογνωσία για να οργανώσουν καλύτερα τις διαδικτυακές τους πωλήσεις. Περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς, ακόμη δεν έχουν δικό τους e-shop, αλλά υπάρχουν πολλοί που σκέφτονται σοβαρά να αναπτύξουν ένα. Αυτό το γεγονός, ανοίγει μεγάλες ευκαιρίες σε εταιρείες που ειδικεύονται στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Υπάρχουν πολλές πρόσθετες δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως οι μεταφράσεις και η προσαρμογή ενός e-shop στις τοπικές αγορές, φορολογικά και νομικά ζητήματα, η εξυπηρέτηση πελατών και οι παραδόσεις. Τα περισσότερα από αυτά τα ζητήματα εξακολουθούν να είναι terra incognita για τους εμπόρους και υπάρχουν πολλά που πρέπει να μάθουν για αυτά.
Οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online θα πρέπει να είναι γρήγοροι και προσαρμοστικοί, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους. Όσοι ενεργούν γρήγορα θα έχουν ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όσοι ακόμα διστάζουν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα.
Ορισμένα από τα συμπεράσματα που θα βρείτε σε αυτή την έκθεση μπορεί να φαίνονται προφανή, αλλά επιβεβαιώνουν τη μάλλον συντηρητική νοοτροπία των εμπόρων. Κάποια άλλα, προορίζονται για να τους προετοιμάσουν να δραστηριοποιηθούν σε αμφιλεγόμενα και άβολα μέρη.
Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι βέβαιο: Η προσεκτική προσέγγιση, οι δεξιότητες και οι στρατηγικές που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν παράγουν πλέον τα αποτελέσματα που προσέφεραν. Το παιχνίδι έχει αλλάξει και ακόμη και η παραμικρή τακτική που δεν αποδίδει θα έχει συνέπειες, επιτρέποντας στους ανταγωνιστές και στους ευέλικτους νεοφερμένους στο χώρο να πάρουν μερίδιο αγοράς από όσους εφησυχάζουν.
Η Mediapost Hit Mail έχει μεγάλη εμπειρία στο διασυνοριακό εμπόριο, το ψηφιακό μάρκετινγκ, την αυτοματοποίηση e-mail και τις παραδόσεις σε 15 χώρες της ΕΕ.
Μπορείτε να κατεβάσετε την πλήρη έκθεση της έρευνας (στα αγγλικά) από αυτόν τον σύνδεσμο: https://bit.ly/mhm-survey-cee-2022
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]