Παρά τις βάσιμες ανησυχίες εξαιτίας του πληθωρισμού και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, το 2022 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ, με έσοδα που ξεπέρασαν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, για πρώτη φορά στην ιστορία.
Εξαιρουμένων των εξόδων για ταξίδια, οι λιανικές πωλήσεις έφτασαν τα 1,09 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με την έκθεση «State of Digital Commerce» της Comscore, σημειώνοντας αύξηση 11% σε σχέση με το 2021.
Για ολόκληρο το έτος, το ηλεκτρονικό εμπόριο αντιπροσώπευε το 14,6% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων στις ΗΠΑ.
Επιπλέον, το eMarketer αναφέρει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου έφτασαν τα 5,7 τρισ. δολάρια πέρυσι, αποτελώντας το 19,7% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων και σημειώνοντας αύξηση 9,7% σε σχέση με το 2021.
Τα είδη παντοπωλείου, που δεν ήταν ποτέ κορυφαία κατηγορία για online αγορές μέχρι την πανδημία, αυξήθηκαν σημαντικά το 2022. Ακόμη και όταν οι αγορές στα καταστήματα επιτράπηκαν, οι online πωλήσεις ειδών παντοπωλείου παρέμειναν ισχυρές. Σε συνδυασμό με είδη για κατοικίδια και βρεφικά είδη, έγιναν η κατηγορία με τις μεγαλύτερες online πωλήσεις στις ΗΠΑ το 2022, με 219 δισ. δολάρια τζίρο. Ακολούθησαν τα είδη ένδυσης και αξεσουάρ με 175 δισ. δολάρια, υπολογιστές και περιφερειακά με 117 δισ. δολάρια και ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης με 85 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Comscore.
Σύμφωνα με την Adobe, οι Αμερικανοί καταναλωτές ξόδεψαν για online αγορές ένα ποσό - ρεκόρ της τάξης των 211,7 δισ. δολαρίων από την 1η Νοεμβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου. Μόνο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της Black Friday έως και τη Cyber Monday, οι καταναλωτές ξόδεψαν 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι δαπάνες της εορταστικής περιόδου, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, έγιναν νωρίτερα το 2022 λόγω των μεγάλων προσφορών των εμπόρων τον Νοέμβριο, αλλά και του φόβου για ελλείψεις. Οι πωλήσεις του Νοεμβρίου ήταν το 44% του συνόλου του εορταστικού τζίρου (από 38% το 2021) ενώ οι δαπάνες τον Δεκέμβριο ήταν το 28% του συνόλου (από 34% το 2021) σύμφωνα με την Comscore. Πέραν των προσφορών, οι αναλυτές σημειώνουν και το φόβο των καταναλωτών για ελλείψεις προϊόντων, ως έναν ακόμα λόγο για τις "πρόωρες" αγορές τους.