Στο πλαίσιο του ηγετικού του ρόλου στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, διοργανώνει για πρώτη φορά ένα all-day συνέδριο με θέμα τη δύναμη του e-Commerce και πως αυτό μπορεί να μεταμορφώσει μία επιχείρηση.
Το συνέδριο απευθύνεται σε επαγγελματίες εμπόρους που θέλουν να μάθουν τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου και να ενημερωθούν για το πως μπορούν να απογειώσουν την online παρουσία τους μέσα από ένα δυνατό κανάλι πωλήσεων.
Περισσότερα: The Power of e-Commerce by Skroutz: Online συνέδριο για εμπόρους
Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αυξάνεται κάθε χρόνο και μέχρι το 2025 αναμένεται να ξεπεράσει τα 7,39 τρισεκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στην αγορά, οπότε αν οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online θέλουν να επωφεληθούν από αυτές, πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένοι για τον σκληρό ανταγωνισμό, τόσο σε τοπική όσο και σε παγκόσμια κλίμακα.
Μια πρόσφατη έρευνα της McKinsey που διεξήχθη σε περισσότερους από 200 οργανισμούς, ανέφερε ότι πάνω από το 90% των στελεχών τους, δήλωσαν ότι αναμένουν πως οι επιπτώσεις από την πανδημία θα αλλάξουν θεμελιωδώς τον τρόπο που δραστηριοποιούνται τα επόμενα πέντε χρόνια, με αρκετούς να υποστηρίζουν ότι η κρίση θα έχει μόνιμο αντίκτυπο στις ανάγκες των πελατών.
Από τον Μάρτιο του 2020, το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο γνώρισε σημαντική ανάπτυξη. Οι αγορές παγκοσμίως ανέκαμψαν και μάλιστα ξεπέρασαν τους πριν από την πανδημία αριθμούς. Φυσικά, υπήρξε μια μετατόπιση στην κατανάλωση, αφού μεταφέρθηκαν έξοδα προς δράσεις αναψυχής και ταξίδια προς προϊόντικές κατηγορίες.
Σε μια περίοδο που οι διασυνοριακές online πωλήσεις είναι ευκολότερες από ποτέ, η δραστηριότητα μόνο σε τοπικό επίπεδο, είναι χάσιμο χρόνου και απώλεια κερδών! Φυσικά, απαιτεί χρόνο και πόρους, ωστόσο, προσφέρει πολλές δυνατότητες στους εμπόρους να προσεγγίσουν περισσότερους καταναλωτές.
Τα τελευταία δύο χρόνια, όλοι, από καθιερωμένα, μεγάλα brands, έως μικρές νεοφυείς επιχειρήσεις, έπρεπε να επανεξετάσουν γρήγορα τη στρατηγική τους στο e-commerce. Σε αυτό το πλαίσιο, το φθινόπωρο που πέρασε, η Mediapost Hit Mail ξεκίνησε μια διεθνή έρευνα για το ηλεκτρονικό εμπόριο, στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 850 εταιρείες από διαφορετικές χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (CEE) συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Το Web World News συμμετείχε ως Media Partner για τη χώρα μας σε αυτή την προσπάθεια της Mediapost Hit Mail και έχουμε τη χαρά να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της έρευνας, καταγράφοντας τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online στην Ελλάδα και την ευρύτερη γεωγραφική μας περιοχή.
Βασικά συμπεράσματα
Το ηλεκτρονικό εμπόριο είχε σταθερή, διψήφια ανάπτυξη, κάθε χρόνο πριν από την πανδημία. Η πανδημία εκτόξευσε τις online πωλήσεις και αρκετές αγορές είχαν διπλάσια αύξηση στα έσοδα, ή μεγαλύτερη. Τα επόμενα δύο χρόνια, απέδειξαν ότι η μαζική αλλαγή από το offline στο online ήρθε για να μείνει.
Όπως προκύπτει από τις απαντήσεις, μεγάλο μέρος των συμμετεχόντων εξακολουθεί να χάνει ευκαιρίες. Εκτός από το ότι δεν έχουν το σωστό προϊόν, δεν έχουν ούτε χρόνο, ούτε τεχνογνωσία για να οργανώσουν καλύτερα τις διαδικτυακές τους πωλήσεις. Περισσότεροι από τους μισούς από αυτούς, ακόμη δεν έχουν δικό τους e-shop, αλλά υπάρχουν πολλοί που σκέφτονται σοβαρά να αναπτύξουν ένα. Αυτό το γεγονός, ανοίγει μεγάλες ευκαιρίες σε εταιρείες που ειδικεύονται στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Υπάρχουν πολλές πρόσθετες δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως οι μεταφράσεις και η προσαρμογή ενός e-shop στις τοπικές αγορές, φορολογικά και νομικά ζητήματα, η εξυπηρέτηση πελατών και οι παραδόσεις. Τα περισσότερα από αυτά τα ζητήματα εξακολουθούν να είναι terra incognita για τους εμπόρους και υπάρχουν πολλά που πρέπει να μάθουν για αυτά.
Οι έμποροι που δραστηριοποιούνται online θα πρέπει να είναι γρήγοροι και προσαρμοστικοί, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους. Όσοι ενεργούν γρήγορα θα έχουν ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όσοι ακόμα διστάζουν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα.
Ορισμένα από τα συμπεράσματα που θα βρείτε σε αυτή την έκθεση μπορεί να φαίνονται προφανή, αλλά επιβεβαιώνουν τη μάλλον συντηρητική νοοτροπία των εμπόρων. Κάποια άλλα, προορίζονται για να τους προετοιμάσουν να δραστηριοποιηθούν σε αμφιλεγόμενα και άβολα μέρη.
Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι βέβαιο: Η προσεκτική προσέγγιση, οι δεξιότητες και οι στρατηγικές που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν παράγουν πλέον τα αποτελέσματα που προσέφεραν. Το παιχνίδι έχει αλλάξει και ακόμη και η παραμικρή τακτική που δεν αποδίδει θα έχει συνέπειες, επιτρέποντας στους ανταγωνιστές και στους ευέλικτους νεοφερμένους στο χώρο να πάρουν μερίδιο αγοράς από όσους εφησυχάζουν.
Η Mediapost Hit Mail έχει μεγάλη εμπειρία στο διασυνοριακό εμπόριο, το ψηφιακό μάρκετινγκ, την αυτοματοποίηση e-mail και τις παραδόσεις σε 15 χώρες της ΕΕ.
Μπορείτε να κατεβάσετε την πλήρη έκθεση της έρευνας (στα αγγλικά) από αυτόν τον σύνδεσμο: https://bit.ly/mhm-survey-cee-2022
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat, οι online αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το 2022 το 75% των ατόμων, ηλικίας 16 έως 74 ετών στην Ε.Ε., είχε αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση από το Διαδίκτυο.
Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012, σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίες μονάδες.
Όσον αφορά στην Ελλάδα, οι online αγορές αυξήθηκαν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε έναν μόλις χρόνo. Aπό 58% το 2021, το ποσοστό των Ελλήνων που έχουν κάνει τουλάχιστον μία αγορά τους τελευταίους τρεις μήνες έφτασε στο 68% το 2022.
Oι πιο φανατικοί e-shoppers στην Ευρώπη είναι οι Ολλανδοί, όπου το 2022 το 92% των χρηστών του Διαδικτύου έκανε ηλεκτρονικές αγορές. Ακολουθεί η Δανία με 90% και η Ιρλανδία με 89%. Στον αντίποδα, μακριά από το e-shopping βρίσκονται ακόμη αγορές όπως αυτή της Βουλγαρίας, όπου ποσοστό λιγότερο από το 50% των χρηστών του Διαδικτύου κάνει online αγορές (49%).
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ ήταν και το 2022 οι πιο δημοφιλείς ηλεκτρονικές αγορές για τους Ευρωπαίους, με το 42% των online αγοραστών να κάνει μια αντίστοιχη αγορά το περασμένο έτος. Η δεύτερη πιο δυναμική κατηγορία για το e-shopping στην Ευρώπη είναι οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%).
Ακολουθούν τα καλλυντικά και τα προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), τα έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), τα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες, και τα αθλητικά είδη, εκτός αθλητικών ενδυμάτων (με 14% η κάθε κατηγορία).
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Σύμφωνα με την τρίτη ετήσια "Έκθεση Επανεμπορίου" της eBay, τόσο οι πωλητές όσο και οι αγοραστές στρέφονται στο recommerce για τα οικονομικά του οφέλη. Οι πωλητές επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους στο δημοφιλές marketplace πουλώντας μεταχειρισμένα αγαθά σε καλή κατάσταση, ενώ οι ενδιαφερόμενοι αναζητούν μεταχειρισμένα προϊόντα για να βρουν αυτό που θέλουν σε χαμηλότερη τιμή. Ταυτόχρονα, μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και των δύο μερών.
Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε έρευνα που συμμετείχαν 11.064 ιδιώτες πωλητές (consumer-to-consumer) και 7.459 αγοραστές στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Αυστραλία και την Ιαπωνία, διαπιστώνει ότι το 90% των αγοραστών δήλωσε ότι αγόρασε το 2022 προϊόντα που αγαπούσαν στο eBay.
Επίσης, καταγράφεται ότι το 93% των πωλητών απάντησε ότι η βιωσιμότητα ήταν είτε «πολύ» ή «κάπως» σημαντική για αυτούς, ενώ το 79% είπε ότι οι πωλήσεις στο eBay παρέμειναν ίδιες ή αυξήθηκαν τους προηγούμενους έξι μήνες, λόγω της κατάστασης που υπάρχει στην οικονομία.
Όσοι ανήκουν στη Generation Z, δηλαδή είναι γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2012, είναι πολύ πιο πιθανό να στραφούν στο επαναεμπόριο για να κερδίσουν επιπλέον μετρητά, ενώ είναι και περισσότερο προσαρμοσμένοι στην αξία του, καθώς σχετίζεται με την περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Είναι επίσης ένας τρόπος για να κερδίσουν επιπλέον εισόδημα, σύμφωνα με το 67% των πωλητών στις ΗΠΑ που ρωτήθηκαν από το eBay.
Στην πραγματικότητα, το 13% των πωλητών που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι ασχολούνται με το επανεμπόριο λόγω απώλειας εισοδήματος, ενώ το 30% δήλωσε ότι είδε αύξηση στις πωλήσεις του, τους τελευταίους έξι μήνες.
Σε όλο τον κόσμο, το 90% των αγοραστών που ερωτήθηκαν ανέφεραν ότι αγόρασαν μεταχειρισμένα προϊόντα στο eBay το περασμένο έτος. Σε ορισμένες χώρες, ο αριθμός αυτός ήταν ακόμη υψηλότερος, με τους Γάλλους ερωτηθέντες να φτάνουν στο 98%.
Αυτή η δημοτικότητα του recommerce είναι εμφανής και από τις απαντήσεις των πωλητών, αφού σχεδόν το 75% των αντικειμένων που πουλήθηκαν από τους ερωτηθέντες, ήταν είτε μεταχειρισμένα είτε refurbished.
Τα προϊόντα τεχνολογίας και οι ηλεκτρονικές συσκευές παρέμειναν στην πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως, με το 34% των αγοραστών που συμμετείχαν στην έρευνα να ανέφεραν ότι είχαν αγοράσει κάποιο προϊόν από αυτές τις κατηγορίες.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η χρήση των "σούπερ εφαρμογών" που συνδυάζουν μηνύματα, κοινωνική δικτύωση, περιεχόμενο και πληρωμές, αναμένεται να οδηγήσει σε άνθηση του "εμπορίου συνομιλίας" τα επόμενα πέντε χρόνια, με τους χρήστες τους να έχουν την ευκαιρία και την ευκολία να ανακαλύψουν και να αγοράσουν προϊόντα σε μια ενιαία πλατφόρμα.
Μια νέα μελέτη από την Juniper Research διαπίστωσε ότι οι παγκόσμιες δαπάνες μέσω αυτών των καναλιών conversational commerce θα πλησιάσουν τα 135 δισ. δολάρια έως το 2027. Σε σχέση με τα 39 δισ. δολάρια τζίρου που αναμένονται για φέτος, η ανάπτυξη είναι τεράστια. Επίσης η μελέτη σημειώνει ότι, μέχρι το 2027, το 47% του τζίρου θα προκύπτει από κανάλια Over the Τop (OTT), όπως το WhatsApp και το WeChat.
Από την έκθεση της Juniper Research, προκύπτει ότι η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού ηγείται και θα αντιπροσωπεύει το 75% της συνολικής δαπάνης. Τα ποσοστά καθορίζονται ανάλογα με τη δημοφιλία συγκεκριμένων εφαρμογών ανά χώρα όπως οι WeChat, LINE και KakaoTalk, οι οποίες ενσωματώνουν λύσεις πληρωμών.
Το WeChat που είναι πολύ δημοφιλές στιν Κίνα είχε μια εκρηκτική ανάπτυξη κατά τη φετινή κινεζική Πρωτοχρονιά, ιδιαίτερα για πληρωμές, σημειώνοντας 23% περισσότερη επισκεψιμότητα από πέρυσι και έναν αυξημένο αριθμό πωλητών εκτός Κίνας.
Σύμφωνα με την έρευνα, η ευελιξία αυτών των εφαρμογών, που συνδυάζουν λειτουργίες από το WhatsApp, το Twitter, το PayPal και την Uber, θα είναι το κλειδί για την ανάπτυξη ισχυρών marketplace, προσφέροντας βελτιωμένη εμπειρία χρήστη.
Εκτός Ασίας, η έρευνα προβλέπει ότι ο συνολικός αριθμός των χρηστών conversational commerce στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα αυξηθεί κατά 179% και θα φτάσει τα 33,4 εκατομμύρια έως το 2027. Ωστόσο, για να φτάσουν αυτές οι περιοχές την επιτυχία της Ασίας, οι πάροχοι των πλατφορμών πρέπει να διασφαλίσουν ότι είναι σε θέση να υποστηρίξουν την εισροή κίνησης από εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων OTT, καθώς και ότι θα παρέχουν πρόσθετες υπηρεσίες δίνοντας αξία στις εφαρμογές τους.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Amazon αποφάσισε να παρακάμψει τους χονδρεμπόρους στην Ευρώπη και να επικεντρωθεί στην προμήθεια προϊόντων απευθείας από τους κατασκευαστές. Με αυτόν τον τρόπο, θέλει να εξασφαλίσει χαμηλές τιμές για τους καταναλωτές.
Ο διαδικτυακός κολοσσός έστειλε ένα e-mail σε ευρωπαίους εμπόρους λέγοντας ότι θα επικεντρωθεί στην προμήθεια προϊόντων απευθείας από τα brands. Σύμφωνα με το ενημερωτικό e-mail, η νέα πολιτική τής εταιρείας θα εφαρμοστεί τον Απρίλιο.
"Όπως είναι σύνηθες για όλες τις επιχειρήσεις, επανεξετάζουμε τακτικά την προσέγγισή μας στην προμήθεια προϊόντων, καθώς προσπαθούμε να ελέγξουμε το κόστος μας και να διατηρήσουμε τις τιμές χαμηλές για τους καταναλωτές", δήλωσε εκπρόσωπος της Amazon. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία αποφάσισε τώρα να παρακάμψει τους χονδρεμπόρους.
Οι χονδρέμποροι που θέλουν να συνεχίσουν να πωλούν στην Amazon μπορούν να δημιουργήσουν έναν λογαριασμό στο Seller Central της Amazon, για να γίνουν συνεργάτες. Επιπλέον, η εταιρεία έχει πει στους χονδρεμπόρους ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται μαζί τους εφόσον είναι brand owners, ή έχουν αποκλειστικά δικαιώματα διανομής ενός προϊόντος.
Επίσης, η Amazon λαμβάνει επιπλέον μέτρα για τον έλεγχο του κόστους της. Για παράδειγμα, η Amazon Γερμανίας ανακοίνωσε ότι η ελάχιστη αξία παραγγελίας για δωρεάν παράδοση θα αυξηθεί από 29 σε 39 ευρώ για τους πελάτες που δεν είναι συνδρομητές στο πρόγραμμα Prime.
Πηγή: ecommercenews
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Όταν οι καιροί δυσκολεύουν, οι καταναλωτές περιμένουν από τις εταιρείες να προσφέρουν αξία, ενσυναίσθηση και μερικές φορές, λίγη ευγένεια!
Ακολουθούν πέντε συμβουλές προς τα brands για την προσαρμογή τής στρατηγικής και των μηνυμάτων μάρκετινγκ και την αύξηση της αφοσίωσης των πελατών τους, κατά τη διάρκεια της "καταιγίδας", εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και αύξησης του κόστους ζωής.
1. Δεν είναι στιγμή για αποχή
Όταν χτύπησε η πανδημία, οι εταιρείες σταμάτησαν τις μάρκετινγκ ενέργειές τους, εν μέρει για να εξοικονομήσουν χρήματα και εν μέρει επειδή πίστευαν ότι οι καταναλωτές θα τους θεωρούσαν "εκτός τόπου και χρόνου", ή ότι απλά δεν ήταν σωστό να διαφημίζονται εκείνη τη στιγμή. "Χρειάστηκε λίγος χρόνος για να συνειδητοποιήσουν ότι δεν τους έκανε καλό το να εξαφανιστούν και στην πραγματικότητα, οι καταναλωτές ήθελαν να συνεχίσουν οι εταιρείες να είναι παρούσες", σημείωσε ο αναλυτής τού Insider Intelligence, Paul Verna.
O Verna σημειώνει ότι αν και αυτή η περίοδος δεν μοιάζει με την πανδημία, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ πρέπει να δώσουν προσοχή στα διδάγματα που αντλήθηκαν και να συνεχίσουν να στέλνουν μηνύματα. "Οι εταιρείες είναι απλώς πιο έξυπνες και επιλεκτικές σχετικά με το πώς και πού ξοδεύουν χρήματα", είπε, προτείνοντας να επενδύσετε σε κανάλια όπου μπορείτε να μετρήσετε την απόδοση της επένδυσης και να κατανοήσετε το πώς λειτουργεί για εσάς.
2. Κατανόηστε τους πελάτες σας
Αναγνωρίστε ότι οι πελάτες σας μπερδεύονται από τα ανάμεικτα μηνύματα σχετικά με την πορεία της οικονομίας, γεγονός που τους έχει οδηγήσει στο να "παγώσουν" σε κάποιο βαθμό τις δαπάνες τους και να προσέχουν περισσότερο τον προϋπολογισμό τους.
Πρέπει να είστε ευαίσθητοι στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Θέματα όπως η αειφορία είναι πολύ χρήσιμα, αλλά να είστε προσεκτικοί όταν υιοθετήσετε ή υποστηρίξετε οποιαδήποτε τάση, γιατί μπορεί να εξελιχθεί σε πολιτική ή κοινωνική καταιγίδα και τελικά να σας βλάψει.
3. Προσδιορίστε τη θέση σας στη συζήτηση αξία έναντι τιμής
Οι καταναλωτές προσέχουν περισσότερο πώς και πού ξοδεύουν χρήματα, όπως επίσης και ενδεχόμενες εναλλακτικές λύσεις, ανέφερε η Suzy Davidkhanian, αναλυτής του Insider Intelligence. Η αξία των αγαθών εξισορροπεί μεταξύ κόστους και ποιότητας. Δεν θα αγοράσετε ένα μπλουζάκι με 1 ευρώ εάν θα διαλυθεί σε δύο ημέρες, αλλά ένα άλλο που θα κοστίζει 5 ευρώ, όμως θα διαρκέσει περισσότερο.
Η Davidkhanian σημειώνει ότι πρακτικές όπως τα κουπόνια ή η επιστροφή χρημάτων από αγορές, μπορούν να δώσουν κίνητρα στους καταναλωτές, να βρουν αξία στην εταιρεία σας και να χτίσουν σχέση εμπιστοσύνης και αφοσίωσης.
4. Εφαρμόστε προγράμματα loyalty και συνδρομές
Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αυξήσετε την πίστη μεταξύ των πελατών σας είναι με ένα πρόγραμμα μελών, αλλά επικεντρωθείτε σε ένα δωρεάν πρόγραμμα και όχι επί πληρωμή, αφού οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους για να μειώσουν τα έξοδά τους.
Μέχρι πριν από λίγους μήνες, οι εταιρείες προσπαθούσαν να φέρουν νέα έσοδα από συνδρομές. Το Netflix είναι ένα παράδειγμα, αφού μετά από χρόνια μεγάλης ανάπτυξης επιδιώκει πλέον να αυξήσει τα έσοδά του χρεώνοντας πλέον για την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης.
5. Δείξτε ενσυναίσθηση για τους καταναλωτές σας
Οι καταναλωτές θέλουν να τους ακούν. Θέλουν να γνωρίζουν ότι κάθε εταιρεία λαμβάνει υπόψη την κατάστασή τους, αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτό μπορεί να πάρει διαφορετικές μορφές, σύμφωνα με τον Verna.
Για παράδειγμα, μία καμπάνια αλυδίσας πίτσα ανέδειξε τις αυξήσεις των τιμών πρόσφατα, με έναν χιουμοριστικό τρόπο, ως μια μάρκα που έχει διαχειριστεί καλά την κατάσταση και επίσης κατανοεί τις οικονομικές δυσκολίες των καταναλωτών.
Η διαφάνεια είναι πολύ σημαντική. Δεν είναι τώρα η ώρα για να μειώσετε την ποιότητα ή την ποσότητα. Η Davidkhanian αναφέρει ότι μια μάρκα γιαουρτιού μείωσε τη συσκευασία της αλλά όχι την τιμή της και δεν το επισήμανε στους καταναλωτές. Επίσης, ο Verna αναφέρει το παράδειγμα ενός εστιατορίου που αύξησε τις τιμές του ως αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών των τροφίμων, αλλά δεν το κοινοποίησε στους πελάτες, μέχρι να το ανακαλύψουν στους λογαριασμούς τους.
Η ενσυναίσθηση, το χιούμορ, η αφήγηση και η αυθεντικότητα είναι τα βασικά σημεία στα οποία πρέπει να εστιάζουν τα μηνύματά τους οι εταιρείες σύμφωνα με τη Davidkhanian.
Πηγή: insiderintelligence
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Με πολύ μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η eCommerce & Digital Marketing Expo NORTH 2023, η πιο σημαντική εκδήλωση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Βόρεια Ελλάδα, που πραγματοποιήθηκε στις 11 & 12 Φεβρουαρίου, στο Βελλίδειο Συνεδριακό Κέντρο, στις εγκαταστάσεις της HELEXPO στη Θεσσαλονίκη!
Στους εκθεσιακούς χώρους της ECDM Expo NORTH βρέθηκαν ως εκθέτες, εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, από το ευρύτερο φάσμα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και του Ψηφιακού Μάρκετινγκ, όπως Digital Agencies που ασχολούνται με τη δημιουργία eShop και την ψηφιακή διαφήμιση, εταιρείες ψηφιακών πληρωμών και μεταφορικές εταιρείες.
Στο πλαίσιο της διοργάνωσης, διεξήχθη διήμερο συνέδριο με την παρουσία κορυφαίων ομιλητών, από κορυφαίες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες, όπως οι ATCOM, BOX NOW, EveryPay, Gregory's, Hubspot, Klarna, Leroy Merlin, SemRush και Skroutz, που μετέφεραν στο κοινό τον παλμό του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, παρουσιάζοντας τις πιο σύγχρονες τάσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
O κ. Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Εσωτερικών, Αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης.
Το διεθνές συνέδριο της ECDM Expo NORTH 2023 τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμό κατά την έναρξή του, ο κ. Σταύρος Καλαφάτης, Υφυπουργός Εσωτερικών, Αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης και ο κ. Δημήτρης Γαλαμάτης, Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Τις εργασίες του διήμερου συνεδρίου, άνοιξε η Πρόεδρος του GR.EC.A, κ. Κατερίνα Φραϊδάκη.
O κ. Δημήτρης Γαλαμάτης, Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Η αίθουσα ήταν ασφυκτικά γεμάτη καθ’ όλη τη διάρκεια του διημέρου και στο Βελλίδειο βρέθηκαν σύνεδροι, όχι μόνο από την Ελλάδα, αλλά και από γειτονικές χώρες, κυρίως τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Η ECDM Expo NORTH 2023 διοργανώθηκε με την υποστήριξη των εταιρειών:
Μεγάλοι Χορηγοί: DHL, 3DS, AstroLabs, Reccodo
Χορηγοί: DigitalUp, Γενική Ταχυδρομική, Social Mind, IpHost
Υποστηρικτές: Digital Challenge, Releva
Και υπό τις αιγίδες των:
- iab Hellas
- Σ.Ε.Π.Ε
- Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
- Δήμος Θεσσαλονίκης
- Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης
- GR.EC.A
Περισσότερες πληροφορίες: north.ecdmexpo.com
Διοργάνωση: Verticom
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Οι διαδικτυακές πωλήσεις, εκτός των τροφίμων, αναμένεται να αυξηθούν έως και 4% στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία. Αυτό το μάλλον χαμηλό ποσοστό οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών των αγαθών, λόγω του πληθωρισμού. Ταυτόχρονα, ο όγκος των πωλήσεων αναμένεται να μειωθεί έως και 5%.
Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα από έρευνα που διενεργήθηκε από τις εταιρείες Metapack, Shipstation και Retail Economics, σε περισσότερες από 730 επιχειρήσεις λιανικής σε 8 χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου (Ηνωμένο Βασίλειο), της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι λιανικές πωλήσεις, εκτός της κατηγορίας των τροφίμων, αναμένεται να αυξηθούν μεταξύ 2,3 και 4% στις ευρωπαϊκές αγορές. Η υψηλότερη ανάπτυξη αναμένεται στην Ιταλία, με τις πωλήσεις να ανέρχονται σε πάνω από 200 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023. Ωστόσο, αυτή η μικρή αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων, οφείλεται κυρίως στις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων, οι οποίες επιβαρύνουν τους καταναλωτές.
Όσον αφορά στον όγκο των πωλήσεων στην Ευρώπη, αναμένεται να μειωθεί μεταξύ 1,2% (στην Ιταλία) και σχεδόν 5% (στο Ηνωμένο Βασίλειο).
Στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία, πάνω από το 30% των καταναλωτών θα αγοράσουν προϊόντα μόνο εάν χρειαστεί, λόγω της αύξησης των τιμών. Ο αριθμός αυτός είναι ακόμη μεγαλύτερος στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία. Σε αυτές τις χώρες, σχεδόν το 60% των πελατών θα κάνει μια αγορά μόνο εάν είναι απαραίτητο.
Σύμφωνα με την έκθεση, η κατηγορία προϊόντων έπιπλα και είδη σπιτιού κινδυνεύει περισσότερο: το 68% των καταναλωτών σχεδιάζει να καθυστερήσει ή να ματαιώσει τις αγορές του. Τα είδη σπιτιού ακολουθούν στενά τα ηλεκτρονικά είδη με ποσοστό 66%. Στον αντίποδα, η κατηγορία υγεία και η ομορφιά έχει τους περισσότερους αγοραστές που συνεχίζουν τις δαπάνες τους (32%).
Επιπλέον, οι αγοραστές εκτιμούν περισσότερο το κόστος παράδοσης το 2023, ενώ μόνο το 22% δίνει προτεραιότητα στην ταχύτητα παράδοσης σε σύγκριση με το 27% το 2022. Η ευκολία αποστολής, όπως η επιλογή ενός χρονικού διαστήματος, έχει επίσης μειωθεί κατά 5% το 2023.
Οι καταναλωτές που αγοράζουν online είναι επίσης λιγότερο πρόθυμοι να πληρώσουν για επιστροφές των αγορών τους. Ενώ πέρυσι, το 27% των καταναλωτών δεν το ενοχλούσε να πληρώσουν, ο αριθμός αυτός πέφτει στο 24% το 2023.
Αν και οι αγοραστές είναι πιο επιλεκτικοί λόγω του πληθωρισμού, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για αγορές μεταχειρισμένων προϊόντων. Συγκεκριμένα, ένας στους τέσσερις καταναλωτές λέει ότι σκοπεύει να στραφεί περισσότερο φέτος σε marketplaces μεταχειρισμένων ειδών. Αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο για όσους δήλωσαν ότι θέλουν να αγοράσουν μόνο τα απαραίτητα προϊόντα.
Πηγή: ecommercenews
Εικόνα: Marques Thomas, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μπορεί ο πληθωρισμός, οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η ενεργειακή κρίση να επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, παρ' όλα αυτά το τέλος της πανδημίας και η ανάκαμψη της ζήτησης στο σύνολο του 2022 οδήγησε σε μια επιτυχημένη χρονιά για το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας.
Το 2022 ήταν μια χρονιά αντιθέσεων. Μετά από 2 χρόνια πανδημίας και περιορισμών ο κλάδος της μόδας επανήλθε στην κανονικότητα με το ενδιαφέρον του κοινού να στρέφεται στη συνήθη "εποχική" ζήτηση.
To θετικό κλίμα όμως μετριάστηκε από την ανασφάλεια και την αβεβαιότητα λόγω μιας σειράς γεγονότων: ο πόλεμος στην Ουκρανία, η εκτίναξη του πληθωρισμού, η κλιμακούμενη ενεργειακή κρίση σε όλη την Ευρώπη και η διαφαινόμενη πιο συντηρητική διάθεση των καταναλωτών για έξοδα.
Δεδομένου ότι η ένδυση και υπόδηση δεν αποτελούν κατηγορία πρώτης ανάγκης, οι εκπρόσωποι του κλάδου δεν ήταν σίγουροι σχετικά με το τι να περιμένουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς - ακόμα και από το Black Friday ή την εορταστική περίοδο.
Φαίνεται πως η μείωση της αγοραστικής δύναμης δεν κατάφερε να πλήξει εν τέλει τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας αφού το 56% των e-shop που συνεργάζονται με το GLAMI ανέφεραν αύξηση των εσόδων τους (σε σύγκριση με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της έρευνας συνεργατών του GLAMI για το 2021). Για το 24% τα έσοδα παρέμειναν ίδια, ενώ το 22% ανέφερε μείωση.
Συνολικά, το 43% των συνεργατών του GLAMI έκρινε θετικά το 2022 όσον αφορά τα επιχειρηματικά τους αποτελέσματα παρόλη την αισθητά χαμηλότερη αξία των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι συνέπειες του πληθωρισμού άρχισαν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των πελατών, γεγονός που θα απασχολήσει το λιανεμπόριο το 2023.
Έτος ανάπτυξης και προκλήσεων το 2023
Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα. Παρόλα αυτά, οι Έλληνες εκπρόσωποι του fashion eCommerce παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αισιόδοξοι για το επόμενο έτος!
Στην έρευνα του GLAMI, το 40% πιθανολογεί ότι θα υπάρξει βελτίωση ενώ ένα 12% αναμένει σίγουρα βελτίωση. Σε αντίθεση, μόλις το 2% αναμένει σίγουρα αρνητικά αποτελέσματα.
Στην Ελλάδα, ο πληθωρισμός έφτασε κοντά στο 7,5% στο τέλος της χρονιάς, με το κόστος της ενέργειας να αναμένεται να αυξηθεί για το μέσο νοικοκυριό. Η πλειονότητα των eshop μόδας που απάντησαν στην έρευνα του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές αλλά η πλειοψηφία (το 50% των ερωτηθέντων) θα κρατήσει ίδιες τις τιμές.
Η τεχνολογία αποτελεί το παρόν του fashion e-commerce
Εκείνοι που αναγνωρίζουν ότι η ανάπτυξη μπορεί ναι είναι απρόβλεπτη, αλλά εξακολουθούν να επενδύουν στην καινοτομία, θα διαπιστώσουν ότι είναι σε ισχυρότερη θέση να επιταχύνουν τις δραστηριότητές τους όταν η αβεβαιότητα και η στασιμότητα υποχωρήσουν.
Αλλά στο δρόμο για τον περαιτέρω τεχνολογικό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας θα κληθεί να αποφασίσει σε ποιον τομέα της τεχνολογίας θα επικεντρωθεί ανάλογα με τις προτεραιότητες, τα προβλήματα αλλά και τα διαθέσιμα στελέχη της.
1. Αυτοματοποίηση και ψηφιοποίηση των επιχειρησιακών διαδικασιών
Το ζήτημα της χρήσης του αυτοματισμού και της τεχνητής νοημοσύνης στις καθημερινές επιχειρησιακές διαδικασίες μερικές φορές παραμελείται λόγω πιο συναρπαστικών θεμάτων, όπως το Metaverse ή η εικονική πραγματικότητα.
Αν και πρόκειται για θέματα για τα οποία σίγουρα αξίζει να ενημερωνόμαστε και να παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή, το αντίκτυπο της τεχνολογίας στις εσωτερικές διαδικασίες μπορεί να είναι ακόμη πιο αισθητό από επιχειρηματικής άποψης - από την πρόβλεψη της ζήτησης και την τιμολογιακή πολιτική έως τις μεταφορές και προμήθειες.
Το λογισμικό ιχνηλασιμότητας (traceability) που βοηθά τα brands να ελέγχουν ολόκληρο τον κύκλο ζωής των προϊόντων καθόλη την αλυσίδα εφοδιασμού, είναι απαραίτητο εργαλείο για την προσαρμογή στους κανονισμούς βιωσιμότητας του κλάδου, που αρχίζουν σταδιακά να εφαρμόζονται.
2. Πρόβλεψη ζήτησης: AI + απόψεις πελατών
Η εύρεση της ισορροπίας μεταξύ επιστήμης και ανθρώπινης σκέψης δεν είναι ποτέ εύκολη. Για παράδειγμα, η Finesse.us χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να προβλέψει ποια μοντέλα θα παράξει, σε συνδυασμό όμως πάντα με τη γνώμη των πελατών.
3. Υπερ-εξατομίκευση
Η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών είναι αναμφίβολα άλλη μία καλή περίπτωση χρήσης των εφαρμογών τεχνολογίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας. Σήμερα, οι καταναλωτές έχουν να διαλέξουν από μια συχνά κουραστική υπερπληθώρα επιλογών των brand.
Ένας από τους τρόπους για να αντιμετωπιστεί αυτό, είναι η προσαρμογή του customer journey χρησιμοποιώντας δεδομένα first-party και Τεχνητή Νοημοσύνη (AI).
Η εξατομικευμένη αυτή προσέγγιση, όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία, αλλά με τη σειρά της αυξάνει και το conversion rate με αποτέλεσμα τις υψηλότερες πωλήσεις. Για να επωφεληθούν όμως από αυτό, τα brands θα πρέπει να επενδύσουν στη συλλογή έως και την ανάλυση και διαχείριση δεδομένων που οι ίδιοι οι καταναλωτές τους δίνουν.
Δείτε το πλήρες report της GLAMI σε αυτό τον σύνδεσμο.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77