Οι καταναλωτές χάνουν σε μεγάλο βαθμό την εμπιστοσύνη τους, όταν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία δεν έχει βαθμολογία 4 ή 5 αστέρων στις διαδικτυακές κριτικές, σύμφωνα με μια νέα έρευνα.
Το Digital Marketing agency Go Fish Digital πραγματοποίησε τη σχετική έρευνα σε δείγμα 1.070 ατόμων σχετικά με τα online reviews, για να ανακαλύψει πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών, υπάρχει τεράστια πτώση στην εμπιστοσύνη προς ένα προϊόν ή υπηρεσία μεταξύ μιας βαθμολογίας 4 αστέρων και 3 αστέρων. Αυτό που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια εσόδων για τις εταιρείες που τα διαθέτουν στην αγορά, αφού για ορισμένα προϊόντα και υπηρεσίες είναι θέμα επιβίωσης οι online κριτικές που λαμβάνουν.
Η ερώτηση ήταν: "Ποια είναι η ελάχιστη βαθμολογία με αστέρια (στα πέντε) που χρειάζεται να έχει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, όταν οι καταναλωτές εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας αγοράς;" Τα αποτελέσματα είναι παραπάνω από ξεκάθαρα, αφού από τα 4 στα 3 αστέρια η πτώση της εμπιστοσύνης είναι της τάξης του -67%!
Όπως είναι προφανές, οι αξιολογήσεις με 5 ή 4 αστέρια συνοδεύονται από εξαιρετικά υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης, της τάξης του 95% και 96,3%, αντίστοιχα.
Αυτό θυμίζει τις καμπύλες των κλικ στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όσο υψηλότερη η κατάταξη, τόσο μεγαλύτερο το μερίδιο επισκεψιμότητας. Ακριβώς όπως η εμπιστοσύνη παίζει ρόλο στην κατάταξη, έτσι και η κατάταξη είναι ένα σημάδι εμπιστοσύνης από τις μηχανές αναζήτησης.
Σύμφωνα με τον αναλυτή τού searchengineland.com Dominique Jabbour, «Η πτώση μόνο ενός αστεριού στη βαθμολογία ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, από 4 σε 3 αστέρια, μπορεί να επηρεάσει δραστικά την απόφαση αγοράς ενός καταναλωτή. Οι καταναλωτές εκτιμούν τα σχόλια των πελατών και αρχίζουν να αμφισβητούν την απόφασή τους όταν βλέπουν ότι η βαθμολογία στην αξιολόγηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είναι χαμηλότερη από 4 αστέρων».