Τα συναισθήματα παίζουν σημαντικό ρόλο στο μάρκετινγκ και εδώ και αρκετά χρόνια εφαρμόζεται με επιτυχία το λεγόμενο Συναισθηματικό Μάρκετινγκ (Emotional Marketing) – ή αλλιώς το Μάρκετινγκ των Συναισθημάτων στις προωθητικές ενέργειες.
Σκοπός του Συναισθηματικού Μάρκετινγκ είναι η διέγερση των συναισθημάτων των καταναλωτών, έτσι ώστε να προβούν στην αγορά ενός προϊόντος, ή μιας υπηρεσίας.
Κοινό χαρακτηριστικό στοιχείο τέτοιων προωθητικών ενεργειών δεν είναι να τονίσουν τόσο τα χαρακτηριστικά του προϊόντος, όσο τη σχέση που δημιουργούν οι καταναλωτές με το brand και τα συναισθήματα που τους προκαλεί το εκάστοτε προϊόν.
Αν λοιπόν θέλετε να μετατρέψετε τους συνδρομητές σας σε πραγματικούς πελάτες, είναι πολύ σημαντικό να εκμεταλλευτείτε τη δύναμη των συναισθημάτων στα email που τους στέλνετε. Μην ξεχνάτε ότι οι επιλογές που κάνουμε καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τα συναισθήματα. Επομένως, η σωστή χρήση των συναισθημάτων στα email μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό και τη συμπεριφορά των παραληπτών σας.
Ουσιαστικά, τα συναισθήματα που θα τους δημιουργήσετε μπορούν να επηρεάσουν τις ενέργειές τους και τις αποφάσεις για τις αγορές τους. Στόχος σας είναι να προκαλέσετε την κατάλληλη συναισθηματική αντίδραση στον παραλήπτη, ώστε αρχικά να ανοίξει το email σας, να το διαβάσει και να προβεί στην επιθυμητή για εσάς δράση.
Εξίσου σημαντικό, πριν αποφασίσετε τι συναισθήματα θέλετε να δημιουργήσετε στους συνδρομητές σας, είναι να έχετε αποφασίσει το σκοπό της email καμπάνιας σας, π.χ. η αγορά ενός προιόντος, η ανανέωση μιας συνδρομητικής υπηρεσίας, η τηλεφωνική επικοινωνία κ.λπ.
Έπειτα, θα πρέπει να προσδιορίσετε το κοινό σας. Αποφασίστε, δηλαδή, σε ποιους απευθύνεστε, π.χ. σε άνδρες, γυναίκες, νέους γονείς, πελάτες που έχουν αγοράσει ήδη από εσάς στο παρελθόν κ.λπ. Αυτό θα σας βοηθήσει να στήσετε ορθότερα την email καμπάνια σας. Έτσι, θα προκαλέσει το σωστό συναίσθημα στους παραλήπτες που θα τη διαβάσουν. Παρακάτω θα δείτε αναλυτικά ποια συναισθήματα και με ποιο τρόπο μπορείτε να μεταδώσετε στους χρήστες μέσα από το email που θα τους στείλετε.
Τί συναισθήματα μπορείτε να προκαλέσετε στους συνδρομητές σας μέσω μιας email καμπάνιας;
1. Το συναίσθημα της ελπίδας
Το συναίσθημα αυτό αναφέρεται στη δημιουργία μιας προσδοκίας για ένα ευεργετικό αποτέλεσμα. Οι πελάτες νιώθουν την ελπίδα ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σας θα μπορέσει να προσφέρει τις κατάλληλες λύσεις στα προβλήματά τους.
Για να δημιουργήσετε μια αίσθηση ελπίδας στους πελάτες σας, πρέπει να κατανοήσετε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τους στόχους που θέλουν να επιτύχουν. Θα πρέπει να είστε έτοιμοι να δώσετε τις απαντήσεις που χρειάζονται, μέσω ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, για να πετύχουν όσα επιθυμούν.
Για παράδειγμα, ένα ενδεικτικό θέμα θα ήταν αυτό με τη μορφή ερώτησης: “Δεν ξέρετε με ποιο τρόπο να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας; Σας έχουμε τη λύση!”. Σε αυτό το παράδειγμα, τους δημιουργείτε την ελπίδα ότι θα λύσετε ένα πρόβλημά τους. Αυτό σημαίνει ότι θα μπουν στη διαδικασία να διαβάσουν και το email σας και να προβούν στην επιθυμητή ενέργεια.
2. Το συναίσθημα του φόβου
Η διαφήμιση που βασίζεται στο φόβο, αποτελεί μια καλή τεχνική προώθησης και στο email marketing. Πολλές φορές οι άνθρωποι φοβούνται μήπως χάσουν μία ευκαιρία. Είναι το γνωστό στα αγγλικά FOMO (Fear of Missing Out). Ο φόβος τους δίνει ώθηση για να αναλάβουν δράση. Όταν ένα άτομο φοβάται, αισθάνεται την ανάγκη να κάνει κάτι για να ξεπεράσει το φόβο του. Πρόκειται ουσιαστικά για το αίσθημα που αισθάνεται κανείς όταν πιστεύει ότι θα χάσει κάτι σημαντικό, κάποια μοναδική ευκαιρία, ή εμπειρία, ή ένα γεγονός.
Μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε το αίσθημα του φόβου στις email καμπάνιες σας, ώστε να πετύχετε τους στόχους σας. Ο φόβος θα οδηγήσει τους πελάτες να λάβουν μια απόφαση αμέσως και να προχωρήσουν σε μια ενέργεια.
Ο πιο εύκολος τρόπος για να το πετύχετε είναι να δώσετε έμφαση στο κομμάτι της έλλειψης, ή της σπανιότητας, ή και του περιορισμένου χρόνου διαθεσιμότητας του προϊόντος σας. Διαβάστε περισσότερα εδώ για το πώς να προκαλέσετε αυτό το αίσθημα στους πελάτες σας.
Προσπαθήστε ακόμα καλύτερα να συνδυάσετε το αίσθημα του επείγοντος ή της χαμηλής διαθεσιμότητας, με τη δημοφιλία ενός προϊόντος.
Ειδοποιήστε, για παράδειγμα, τους πελάτες με το email που θα τους στείλετε, ότι το προϊόν σας θα βρίσκεται διαθέσιμο σε αυτή την τιμή μόνο για λίγες μέρες ακόμα.
Δείτε περισσότερα παραδείγματα Συναισθηματικού Μάρκετινγκ στο www.emailsystem.app
Εικόνα: Shubham Dhage, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]