Το 2021 σηματοδοτεί την πρώτη δεκαετία έκδοσης του ετήσιου Ads Safety Report (Έκθεση Ασφάλειας Διαφημίσεων) που αναδεικνύει το έργο της Google σχετικά με την πρόληψη κακόβουλης χρήσης στις διαφημιστικές πλατφόρμες μας. Η προβολή των μέσων που χρησιμοποιούμε για να εμποδίσουμε περιπτώσεις ανάρμοστης συμπεριφοράς στο διαφημιστικό οικοσύστημα αποτελεί εδώ και καιρό προτεραιότητα για εμάς.
Η Έκθεση Ασφάλειας Διαφημίσεων είναι μόνο ένας από τους τρόπους με τους οποίους παρέχουμε στους χρήστες διαφάνεια σχετικά με το πώς διαχειριζόμαστε τις διαφημίσεις στις πλατφόρμες μας. Την περασμένη άνοιξη παρουσιάσαμε και το πρόγραμμα εξακρίβωσης ταυτότητας των διαφημιζόμενων (advertiser identity verification program). Αυτή τη στιγμή ταυτοποιούμε διαφημιζόμενους σε περισσότερες από 20 χώρες και έχουμε ξεκινήσει να μοιραζόμαστε τα ονόματα και τις τοποθεσίες τους στη λειτουργία About this ad, (σχετικά μ’ αυτή τη διαφήμιση) ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν ποιοι βρίσκονται πίσω από μια συγκεκριμένη διαφήμιση και να μπορούν να λάβουν αποφάσεις, έχοντας καλύτερη ενημέρωση.
Ενισχύσεις κλίμακας
Το 2020, οι πολιτικές μας και η επιβολή τους δοκιμάστηκαν από μια παγκόσμια πανδημία, από μια σειρά εκλογικών αναμετρήσεων σε όλο τον κόσμο, καθώς και από το διαρκή πόλεμο εναντίον ανθρώπων που αναζητούσαν συνέχεια νέους τρόπους για να εκμεταλλεύονται online τους συνανθρώπους μας. Χιλιάδες εργαζόμενοί μας εργάστηκαν 24 ώρες το 24ωρο, προκειμένου να παρέχουν μια ασφαλή εμπειρία σε χρήστες, δημιουργούς, εκδότες και διαφημιζόμενους. Προσθέσαμε ή αναβαθμίσαμε πάνω από 40 πολιτικές για διαφημιζόμενους και εκδότες. Επίσης, μπλοκάραμε ή και κατεβάσαμε περίπου 3,1 δισ. διαφημίσεις που παραβίαζαν τις πολιτικές μας και θέσαμε περιορισμούς σε άλλες 6,1 δισ.
Η ενίσχυση των πολιτικών μας δεν είναι κοινή για όλους. Είναι μάλιστα η πρώτη χρονιά που μοιραζόμαστε πληροφορίες σχετικά με την οριοθέτηση των διαφημίσεων, που αποτελεί κεντρικό άξονα της στρατηγικής μας. Η οριοθέτηση αυτή γίνεται έτσι ώστε να μας επιτρέπει να προσαρμόζουμε την προσέγγισή μας ανάλογα με τη γεωγραφική θέση, την τοπική νομοθεσία και με τα προγράμματά των πιστοποιήσεων που εφαρμόζουμε, έτσι ώστε οι εγκεκριμένες διαφημίσεις να προβάλλονται μόνο εκεί όπου θεωρούνται κατάλληλες και νόμιμες.
Για παράδειγμα, ζητάμε από τα online φαρμακεία να ολοκληρώσουν ένα πρόγραμμα πιστοποίησης και, αφού πιστοποιηθούν, προβάλλουμε τις διαφημίσεις τους μόνο σε χώρες όπου επιτρέπεται η online πώληση συνταγογραφούμενων φαρμάκων. Εδώ και αρκετά χρόνια έχουμε παρατηρήσει αύξηση των ειδικών κανονισμών για τις διαφημίσεις ανά χώρα. Ως εκ τούτου, η οριοθέτηση των διαφημίσεων, μας επιτρέπει να βοηθάμε τους διαφημιζόμενους να προσαρμόζονται στις απαιτήσεις κάθε χώρας, χωρίς να επηρεάζεται σχεδόν καθόλου η γενική διαφημιστική εκστρατεία των προϊόντων.
Συνεχίσαμε επίσης να επενδύουμε στην αυτοματοποιημένη τεχνολογία ανίχνευσης που μας επιτρέπει να σαρώνουμε αποτελεσματικά το διαδίκτυο, ψάχνοντας κατά πόσο υπάρχει, σε ευρεία κλίμακα, συμμόρφωση από την πλευρά των εκδοτών. Χάρη σ’ αυτή την επένδυση, σε συνδυασμό και με διάφορες άλλες νέες πολιτικές, αυξήσαμε κατά πολύ τις απαραίτητες επιβολές και, το 2020, αφαιρέσαμε διαφημίσεις από 1,3 δισ. σελίδες εκδοτών, σε σχέση με 21εκ. το 2019. Επίσης, διακόψαμε την προβολή διαφημίσεων με εκτεταμένες ή κατάπτυστες παραβιάσεις, σε πάνω από 1,6 δισ. ιστοσελίδες εκδοτών.
Παραμένοντας ευέλικτοι απέναντι σε νέες απειλές
Καθώς ο αριθμός των κρουσμάτων κορονοϊού ανέβαινε παγκοσμίως, εφαρμόσαμε την πολιτική ευαίσθητων γεγονότων (sensitive events policy) για να εμποδίσουμε συμπεριφορές κερδοσκοπίας σε προϊόντα μεγάλης ζήτησης, όπως αντισηπτικά χεριών, προστατευτικές μάσκες, χαρτιά υγείας κλπ, καθώς και διαφημίσεις για παραπλανητικές μεθόδους θεραπείας. Μαθαίνοντας περισσότερα για τον ιό και παρακολουθώντας τις οδηγίες των οργανισμών υγείας, εξελίξαμε τη στρατηγική μας, επιτρέποντας σε ιατρικούς προμηθευτές, οργανισμούς υγείας, τοπικές αρχές και αξιόπιστες επιχειρήσεις να ανεβάζουν κρίσιμες ενημερώσεις και έγκυρο περιεχόμενο – και αυτό χωρίς να παύουμε να εμποδίζουμε περιστατικά κακόβουλων παραβιάσεων. Επιπλέον, καθώς κυκλοφορούσαν online ισχυρισμοί και θεωρίες συνωμοσίας σχετικά με την προέλευση και διάδοση του κορονοϊού, εφαρμόσαμε μια νέα πολιτική, απαγορεύοντας τόσο διαφημίσεις όσο και πληρωμένο περιεχόμενο σχετικά με την COVID-19 ή άλλα παγκόσμια σοβαρά θέματα υγείας, που έρχονται σε αντίθεση με τα κοινώς αποδεκτά δεδομένα της επιστήμης.
Συνολικά, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, μπλοκάραμε πάνω από 99 εκ. διαφημίσεις σχετικές με την COVID-19, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που αφορούσαν “θαυματουργές θεραπείες”, μάσκες τύπου N95 (που είχαν έλλειψη στην αγορά) και, πρόσφατα, σε παραπληροφόρηση για τις δόσεις των εμβολίων. Εξακολουθούμε να είμαστε ευέλικτοι, εντοπίζοντας κακόβουλες συμπεριφορές και μαθαίνοντας από αυτές. Μέσα από αυτήν τη διαδικασία θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι για τυχόν μελλοντικές απάτες και παραπλανητικούς ισχυρισμούς.
Συχνά, όταν αντιμετωπίζουμε παγκόσμια γεγονότα όπως η πανδημια, κακόβουλοι χρήστες ψάχνουν τρόπους να εκμεταλλευτούν το κόσμο στο διαδίκτυο. Την περασμένη χρονιά παρατηρήσαμε μια αύξηση σε ευκαιριακές παραπλανητικές διαφημίσεις από κακόβουλους χρήστες. Παρατηρήθηκε μια συνεχής αύξηση μεθόδων συγκάληψης ώστε να μην γίνουν αντιληπτοί από τα συστήματά μας, προώθησης ανύπαρκτων ψηφιακών εταιρειών, καθώς και διαφημίσεων για τηλεφωνικές κλήσεις-απάτες που είτε αποφεύγουν εντοπισμό ή δελεάζουν ανυποψίαστους καταναλωτές εκτός των πλατφορμών μας, με στόχο την εξαπάτηση τους.
Το 2020 αντιμετωπίσαμε τις εχθρικές αυτές συμπεριφορές με τους παρακάτω τρόπους:
- Παρουσιάσαμε πολλαπλές νέες πολιτικές και προγράμματα, όπως το πρόγραμμα εξακρίβωσης ταυτότητας των διαφημιζόμενων (advertiser identity verification program) και το πρόγραμμα εξακρίβωσης λειτουργίας επιχειρήσεων (business operations verification program).
- Επενδύσαμε στην τεχνολογία για καλύτερο εντοπισμό συντονισμένων εχθρικών συμπεριφορών, πράγμα που μας επέτρεψε να βρούμε κοινά σημεία λογαριασμών και να αναστείλουμε μαζικά τη δράση κακόβουλων χρηστών.
- Βελτιώσαμε την αυτοματοποιημένη τεχνολογία ανίχνευσης που διαθέτουμε, βάσει σημάτων από τα δίκτυα, προηγούμενης δραστηριότητας λογαριασμών, επαναλαμβανόμενων συμπεριφορών και /ανταπόκρισης από τους χρήστες.
Ο αριθμός διαφημιστικών λογαριασμών που απενεργοποιήσαμε εξαιτίας παραβίασης των πολιτικών μας αυξήθηκε κατά 70%, από 1 εκ. σε πάνω από 1.7 εκ. Επίσης, μπλοκάραμε ή κατεβάσαμε πάνω από 867 εκ. διαφημίσεις, μέσα από τις οποίες έγινε προσπάθεια αποφυγής των ανιχνευτικών συστημάτων μας, καθώς και 101 εκ. επιπλέον διαφημίσεις που παραβίασαν τις πολιτικές μας περί διαστρέβλωσης. Ο αριθμός αυτός ανέρχεται συνολικά σε πάνω από 968 εκ. διαφημίσεις.
Προστατεύοντας τις εκλογές σε όλο τον κόσμο
Στις εκλογικές αναμετρήσεις παγκοσμίως, οι διαφημίσεις βοηθούν τους ψηφοφόρους να έχουν πρόσβαση σε έγκυρη πληροφόρηση σχετικά με τους/τις υποψήφιους/ες και τις εκλογικές διαδικασίες. Τα τελευταία χρόνια παρουσιάσαμε αυστηρές πολιτικές και περιορισμούς σχετικά με το ποιοι μπορούν να δημοσιεύουν στις πλατφόρμες μας εκλογικό διαφημιστικό υλικό. Δημιουργήσαμε ολοκληρωμένες πολιτικές βιβλιοθήκες διαφημιστικού υλικού στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ινδία, το Ισραήλ, την Ταϊβάν, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία – και εργαστήκαμε επιμελώς με τις ομάδες μας σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να προστατεύσουμε τις πλατφόρμες μας από καταχρηστικές συμπεριφορές.
Παράλληλα, συνεχίσαμε να επεκτείνουμε τα προγράμματα εξακρίβωσης που εφαρμόζουμε σε παγκόσμιο επίπεδο, ταυτοποιώντας περισσότερους από 5.400 επιπλέον εκλογικούς διαφημιζόμενους μέσα στο 2020. Στις ΗΠΑ, όταν διαφάνηκε ότι το εκλογικό αποτέλεσμα θα καθυστερούσε, με το που έκλεισαν οι κάλπες εφαρμόσαμε την πολιτική μας περί ευαίσθητων γεγονότων. Εκείνο το διάστημα παύσαμε προσωρινά πάνω από 5 εκ. διαφημίσεις και μπλοκάραμε τις διαφημίσεις σε πάνω από 3 δισ. αναζητήσεις στο Search, που αναφέρονταν στις εκλογές, τους υποψήφιους και το αποτέλεσμα. Πήραμε τη συγκεκριμένη απόφαση για να περιορίσουμε την πιθανότητα να μεγιστοποιήσουν οι διαφημίσεις τη σύγχυση της μετεκλογικής περιόδου.
Απαξιώνοντας το μίσος και τη βία
Την περασμένη χρονιά, οι εκδότες του ειδησεογραφικού τομέα έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στο να παραμένουν οι άνθρωποι ενημερωμένοι, προετοιμασμένοι και ασφαλείς. Είμαστε περήφανοι για το γεγονός ότι η ψηφιακή διαφήμιση, συμπεριλαμβανομένων των εργαλείων που προσφέρουμε για να συνδέουμε τους διαφημιστές με τους εκδότες, υποστηρίζει το περιεχόμενο αυτό. Έχουμε τις κατάλληλες πολιτικές για να προστατεύουμε και τις μάρκες και τους χρήστες.
Το 2017, αναπτύξαμε πιο λεπτομερείς ελέγχους ιστότοπων σε επίπεδο σελίδας, ώστε να επιτρέψουμε στους εκδότες να συνεχίσουν να λειτουργούν τον ιστότοπό τους, προστατεύοντας ταυτόχρονα τους διαφημιζόμενους από επιζήμιες τοποθετήσεις σταματώντας συνεχείς παραβιάσεις. Από τότε εξακολουθήσαμε να επενδύουμε στην αυτοματοποιημένη τεχνολογία μας, η οποία αποδείχθηκε ιδιαίτερα κρίσιμη σε μια χρονιά κατά την οποία παρατηρήσαμε αύξηση στη ρητορική μίσους και τις εκκλήσεις για βία στο διαδίκτυο. Αυτή η επένδυσή μας, μας βοήθησε να αποτρέψουμε τη δημιουργία εσόδων από επιβλαβές περιεχόμενο στο διαδίκτυο. H δράση αυτή, σχετικά με τις πολιτικές μας για επικίνδυνο ή υποτιμητικό περιεχόμενο, εφαρμόστηκε σε περίπου 168 εκατομμύρια σελίδες.
Συνεχίζοντας το έργο μας το 2021
Γνωρίζουμε ότι όταν λαμβάνουμε αποφάσεις με γνώμονα την ασφάλεια των χρηστών, αυτές έχουν θετικό αντίκτυπο στο ευρύτερο οικοσύστημα. Η διατήρηση της εμπιστοσύνης διαφημιζόμενων και εκδοτών συμβάλλει στη μακροπρόθεσμη επιτυχία των επιχειρήσεών τους. Φέτος θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε πολιτικές, στους ειδικούς μας και στην τεχνολογία επιβολής ώστε να προλαμβάνουμε πιθανές απειλές. Παράλληλα παραμένουμε σταθεροί στην κλιμάκωση των προγραμμάτων μας εξακρίβωσης σε όλο τον κόσμο, προκειμένου να ενισχύουμε τη διαφάνεια και να καθιστούμε διαθέσιμες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εμπειρία των διαφημίσεων.
Scott Spencer, Vice President, Ads Privacy & Safety
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]