Εκτός από τις πολιτικές και οικονομικές κυρώσεις, η σύγκρουση στην Ουκρανία οδήγησε πολλές σημαντικές online πλατφόρμες να διακόψουν την πρόσβαση των διαφημιζόμενων στο ρωσικό κοινό. Για την ακρίβεια, σχεδόν κάθε πλατφόρμα που χρησιμοποιούσαν οι επαγγελματίες για να προσεγγίσουν το ρωσικό κοινό έχει αναστείλει τη λειτουργία της.
Στην αρχή, εταιρείες όπως η Google, η Microsoft και το Facebook ξεκίνησαν περιορίζοντας τις διαφημίσεις από τα ρωσικά κρατικά μέσα, αλλά καθώς συνεχίστηκε η σύγκρουση, πολλές επέκτειναν τις αναστολές προβολής για να συμπεριλάβουν όλες τις διαφημίσεις που θα προβάλλονταν σε χρήστες στη Ρωσία.
Ας δούμε πιο αναλυτικά την κατάσταση που επικρατεί.
Μηχανές αναζήτησης
Google: Στις 27 Φεβρουαρίου, η Google ανέστειλε τις διαφημίσεις από ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης. Στις 3 Μαρτίου, η εταιρεία επέκτεινε την αναστολή για να συμπεριλάβει όλες τις διαφημίσεις που προβάλλονται σε χρήστες στη Ρωσία.
Microsoft: Στις 28 Φεβρουαρίου, η Microsoft απαγόρευσε τις διαφημίσεις από ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης. Στις 4 Μαρτίου, η απαγόρευση επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει όλες τις νέες πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών της Microsoft (όχι μόνο διαφημίσεις) στη Ρωσία.
Η Microsoft Advertising διαχειρίζεται τις διαφημίσεις σε Bing, DuckDuckGo, Yahoo! και AOL, επομένως, επί του παρόντος κανείς δε μπορεί να διαφημιστεί σε αυτές τις πλατφόρμες στη Ρωσία.
Αν και η Apple δε λειτουργεί μηχανή αναζήτησης, έχει αναστείλει τις διαφημίσεις αναζήτησης στο App Store στη Ρωσία. Η εταιρεία έστειλε email στους προγραμματιστές εφαρμογών με το οποίο τους ειδοποιεί ότι οι διαφημίσεις αναζήτησης στο ρωσικό App Store έχουν τεθεί σε παύση.
Η Yandex, η οποία έχει την έδρα της στη Μόσχα και είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης στη Ρωσία, εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά.
Social Media
Meta: Η μητρική εταιρεία του Facebook διέκοψε τις διαφημίσεις που στόχευαν χρήστες στη Ρωσία στις 4 Μαρτίου. Αρκετές ημέρες νωρίτερα, η ρωσική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα αποκλείσει τους πολίτες της από την πρόσβαση στο Facebook. Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει εάν αυτές οι αλλαγές θα ισχύουν και για το Instagram, αλλά η Meta έχει απαγορεύσει στα ρωσικά κρατικά μέσα να προβάλλουν διαφημίσεις ή να δημιουργούν έσοδα σε οποιαδήποτε από τις πλατφόρμες της.
LinkedIn: Το LinkedIn ανήκει στη Microsoft και επομένως περιλαμβάνεται στην απαγόρευση της εταιρείας για τις πωλήσεις των προϊόντων και των υπηρεσιών της στη Ρωσία.
Twitter: Στις 25 Φεβρουαρίου, το Twitter διέκοψε τις διαφημίσεις που προβάλλονταν σε χρήστες στην Ουκρανία και τη Ρωσία, επικαλούμενο την ανάγκη διασφάλισης της προβολής των κρίσιμων πληροφοριών δημόσιας ασφάλειας.
Snap: Η μητρική εταιρεία του Snapchat έχει σταματήσει όλες τις διαφημίσεις που προβάλλονται στη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Ουκρανία την 1η Μαρτίου.
TikTok: Η κινεζική TikTok έχει περιορίσει την πρόσβαση σε λογαριασμούς πολυμέσων που ελέγχονται από το ρωσικό κράτος, αλλά φαίνεται ότι δεν έχει σταματήσει να προβάλλει διαφημίσεις σε χρήστες στη Ρωσία.
Εικόνα: Héctor Achautla, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]