Αυτή την εβδομάδα, το YouTube ανακοίνωσε ακόμα μία πειραματική λειτουργία στην πλατφόρμα του. Δοκιμάζει μια νέα λειτουργία που εντοπίζει αυτόματα προϊόντα που υπάρχουν εντός των βίντεο και τα εμφανίζει σε μια λίστα με σχετικά προϊόντα. Η δοκιμή είναι ορατή αρχικά στους χρήστες των ΗΠΑ που παρακολουθούν βίντεο στο YouTube.
Αυτή η λίστα θα αυτοματοποιηθεί, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη για την ανίχνευσή τους και θα εμφανίζεται μεταξύ των προτεινόμενων βίντεο, καθώς οι θεατές μεταβαίνουν στο ίδιο το πρόγραμμα αναπαραγωγής βίντεο.
Η ανακοίνωση του YouTube αναφέρει ότι «ο στόχος είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να εξερευνήσουν περισσότερα βίντεο και πληροφορίες σχετικά με αυτά τα προϊόντα» στην πλατφόρμα, αλλά είναι επίσης ενδιαφέρον για πολλούς άλλους λόγους.
Με τη λειτουργία αυτή ξεκινά σίγουρα μια νέα εποχή για την τοποθέτηση προϊόντων. Για παράδειγμα, παρέχει στο YouTube τη δυνατότητα να βοηθήσει στην αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων που αναφέρονται στα βίντεο, κάτι που είναι ιδανικό για δημιουργούς των βίντεο και τις εταιρείες-χορηγούς με τις οποίες συνεργάζονται.
Στο μέλλον, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες λειτουργίες που θα ενδυναμώσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο εντός της πλατφόρμας, ενώ "δείχνει" το δρόμο και για ευρύτερη χρήση της τεχνολογίας και την εφαρμογή της και εκτός της πλατφόρμας του YouTube, δίνοντας ώθηση στο video e-commerce.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Amazon στην Ευρώπη δέχτηκε 115.453 νέους πωλητές φέτος, δηλαδή 1.461 ανά ημέρα! Εάν συνεχιστεί αυτή η τάση, η Amazon στην Ευρώπη θα ενσωματώσει στα κατά τόπους marketplaces πάνω από μισό εκατομμύριο νέους πωλητές μέχρι το τέλος του 2021. Η βασική αιτία είναι η συνεχής αύξηση της δημοτικότητας του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και το γεγονός ότι πολλοί έμποροι με φυσικά καταστήματα αναζητούν διέξοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τα στοιχεία που παρουσίασε το Finbold δείχνουν ότι η Amazon ενσωμάτωσε φέτος 295.000 νέους πωλητές σε όλο τον κόσμο μόλις σε 80 ημέρες, μέχρι τις 21 Μαρτίου! Αυτό αντιστοιχεί σε περισσότερες από 3.700 νέες εγγραφές την ημέρα, με το Amazon.com να καταγράφει περισσότερο από το ένα τέταρτο όλων των νέων πωλητών. Ακολουθούν το Amazon India, το Amazon Canada και το Amazon UK. Στην πέμπτη θέση είναι το Ολλανδικό marketplace, που λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2020. Από τους 295.000 νέους πωλητές, σχεδόν το 40% εντάχθηκε σε ένα ευρωπαϊκό marketplace.
Όμως, η Amazon πέρα από τις προμήθειές της, έχει ακόμα ένα πλεονέκτημα, αφού αποκτά ακόμα περισσότερα στοιχεία όσον αφορά στην προσφορά και τη ζήτηση προϊόντων, έτσι ώστε να μπορούν να αποφασίσουν τα στελέχη της ποια θα πουλήσουν και απευθείας, συχνά σε χαμηλότερες τιμές.
Από τα μέσα του 2020, έχουν εμφανιστεί πολλές εταιρείες που επικεντρώνονται αποκλειστικά στην απόκτηση εμπόρων που δραστηριοποιούνται στην Amazon. Στη συνέχεια τους αναπτύσσουν και δημιουργούν ένα επιτυχημένο και κερδοφόρο χαρτοφυλάκιο εμπορικών σημάτων και επιχειρήσεων. Περισσότερες από είκοσι τέτοιες εταιρείες δραστηριοποιούνται σήμερα μόνο στην Ευρώπη, ενώ μερικές από αυτές έχουν ήδη συγκεντρώσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε γύρους χρηματοδότησης για αυτή τους τη δραστηριότητα.
Πηγή: ecommercenews.eu
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στην virtual σκηνή του συνεδρίου θα «ανέβουν» περισσότεροι από 20 καταξιωμένοι επαγγελματίες από την Ευρώπη και την Αμερική. Όλοι τους, έχοντας μεγάλη εξειδίκευση στο eCommerce και στο Conversion Rate Optimization, θα μοιραστούν δοκιμασμένες μεθοδολογίες και βέλτιστες πρακτικές με στόχο να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αυξήσουν την επισκεψιμότητα του e-shop τους, το ποσοστό των επισκεπτών που προχωρούν σε αγορές και, κατ’ επέκταση, την κερδοφορία της επιχείρησής τους.
Το εφετινό e-Commerce Conference θα προσελκύσει εκατοντάδες στελέχη από την Ελλάδα, την Κύπρο και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ιδού, λοιπόν, 10+1 λόγοι για τους οποίους αξίζει να το παρακολουθήσει κάθε επαγγελματίας που ασχολείται με το Ηλεκτρονικό Εμπόριο:
1. H πρώτη εμφάνιση του Tim Ash σε ελληνικό συνέδριο! Ίσως ο κορυφαίος expert στο Conversion Rate Optimization, ο Tim Ash έχει ετοιμάσει ένα masterclass και μία keynote ομιλία γεμάτα έμπνευση και πρακτικές συμβουλές.
2. Έχοντας βαθμολογηθεί πέρυσι με 4,84/5, ο Karl Gilis επιστρέφει με την παρουσίαση “The right message to the right person - Personalization that works”.
3. Ο Ian Hammersley και η μεθοδολογία των 7 KPIs που οδηγούν σε κερδοφόρα e-shops.
4. To panel discussion με 4 ειδήμονες από το εξωτερικό και θέμα “New Customer Acquisition vs Customer Retention: Which should be your number 1 focus to guarantee a great 2021?
5. Η παρουσίαση του Patrick Wind με τίτλο “Top 10 Ad Creative Formulas for unbeatable Facebook & Instagram Ads Success in 2021”.
6. Ο Tim Stewart και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για να δημιουργήσετε αποτελεσματικές landing pages.
7. Η πολυβραβευμένη SEO Consultant Aleyda Solis και οι συμβουλές της που θα ενισχύσουν το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών του e-shop σας.
8. Γνωστή ως “The Queen of User Research”, η Els Aerts θα παρουσιάσει “How to convert online shoppers into repeat customers and brand ambassadors”.
9. Το Live Chat και πώς, ακολουθώντας την στρατηγική του Derric Haynie, θα δείτε σημαντική αύξηση στα έσοδά σας.
10. Η παρουσία on stage και με virtual booth κορυφαίων service providers από την ελληνική αγορά.
11. Το networking με 400+ στελέχη από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους ομιλητές και το περιεχόμενο του συνεδρίου, που τελεί υπό την αιγίδα των Ecommerce Europe και GR.EC.A, μπορείτε να επισκεφτείτε το www.e-commerceconference.gr.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Δημοσιεύθηκε η πρώτη τροποποίηση της Πρόσκλησης "e-λιανικό – Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου, για την ανάπτυξη/αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος" του ΕΠΑνΕΚ, σχετικά με την παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης έως τη Δευτέρα 05 Απριλίου 2021 και ώρα 15:00 αντί για την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021 ώρα 15:00.
Επίσης, περιλαμβάνονται τροποποιήσεις που αφορούν στις επιλέξιμες δαπάνες, στην καταβολή της επιχορήγησης, στα δικαιολογητικά της Δράσης κ.ά.
Είχε προηγηθεί και σχετικό αίτημα παράτασης από την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνη Γεωργιάδη.
Η ΕΣΕΕ είχε επισημάνει πως το εν λόγω Πρόγραμμα που επιδοτεί την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τις εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς ενισχύει σημαντικές και απαραίτητες υποδομές για την μετάβαση τους στην ψηφιακή εποχή.
Ένεκα όμως των σοβαρών προβλημάτων που δημιουργεί στην καθημερινότητα του εμπορικού κόσμου η επί μακρόν αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων λόγω του lockdown, η ΕΣΕΕ έκρινε και πρότεινε να υπάρξει επαρκής χρονική επέκταση, ώστε να δοθεί η δυνατότητα σε όλες τις επιχειρήσεις λιανικής που το επιθυμούν να λάβουν τη σχετική επιδότηση.
Η Δράση "e-λιανικό" συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.
Δείτε περισσότερα στο www.antagonistikotita.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στις 2 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της και ενημερωτικά δελτία στην Πύλη Ασφαλείας, το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της ΕΕ για επικίνδυνα καταναλωτικά προϊόντα που βοηθά στην άμεση απόσυρση από την αγορά επικίνδυνων προϊόντων - εκτός τροφίμων.
Τα ευρήματα δείχνουν ότι το 2020, ένας αριθμός - ρεκόρ 2.253 ειδοποιήσεων για επικίνδυνα προϊόντα καταγράφηκε μέσω του συστήματος RAPEX. Η έκθεση δείχνει επίσης ότι ο αριθμός των ενεργειών που έλαβαν οι αρχές μετά από προειδοποίηση αυξάνεται κάθε χρόνο, φθάνοντας σε έναν νέο αριθμό - ρεκόρ 5.377 το 2020, σε σύγκριση με 4.477 το 2019.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του Ecommerce Europe, μεταξύ όλων των προειδοποιήσεων του 2020, το 9% αφορούσε σε προϊόντα που σχετίζονται με την COVID-19, όπως 161 ειδοποιήσεις για μάσκες, 3 ειδοποιήσεις για φόρμες, 13 ειδοποιήσεις για απολυμαντικά χεριών και 18 ειδοποιήσεις για λαμπτήρες UV που υποτίθεται ότι λειτουργούν ως αποστειρωτές. Συνολικά, οι πιο επικίνδυνες κατηγορίες προϊόντων που είχαν τις περισσότερες προειδοποιήσεις, ήταν τα παιχνίδια με 27%, τα μηχανοκίνητα οχήματα με 21% και οι ηλεκτρικές συσκευές και εξοπλισμός με 10%.
Σύμφωνα με την έκθεση, τα ευρήματα δείχνουν ότι η εποπτεία της αγοράς στην ΕΕ εστιάζει ιδιαίτερα στα παιδιά ως ευάλωτη ομάδα καταναλωτών. Σε γενικές γραμμές, οι πιο συχνές επισημασμένες αφορούσαν προϊόντα που προκαλούν τραυματισμούς, όπως κατάγματα ή διάσειση (25%), ακολουθούμενα από χημικά συστατικά σε προϊόντα (18%) και κινδύνους πνιγμού για τα παιδιά (12%).
Ένας ολοένα και αυξανόμενος αριθμός από online marketplaces υπογράφει τη Δέσμευση Ασφάλειας Προϊόντων και ως εκ τούτου, δεσμεύεται να προβεί σε ενέργειες για να διατηρήσει τους καταναλωτές που ψωνίζουν online ασφαλείς από επικίνδυνα προϊόντα. Η δέσμευση είναι εθελοντική και επιπρόσθετη των νομικών υποχρεώσεων για την ασφάλεια των προϊόντων.
Όσον αφορά στα επόμενα βήματα, η Κομισιόν επιβραβεύει τις επιχειρήσεις που καταβάλλουν επιπλέον προσπάθειες για να προστατεύσουν τους καταναλωτές με το Βραβείο Ασφάλειας Προϊόντων της ΕΕ. Η πλατφόρμα για τα βραβεία του 2021 δέχεται αιτήσεις από την 1η Μαρτίου και θα είναι ανοιχτή έως τις 30 Απριλίου.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, στα τέλη του 2020, η διείσδυση του online εμπορίου στην Ελλάδα ήταν 68%, με τα ποσοστά των online καταλανωτών να είναι 69% για τις γυναίκες και 67% για τους άνδρες.
Στην έρευνα αναφέρεται επίσης πως για το 2ο εξάμηνο του 2020, 4,6 εκατομμύρια άτομα στην Ελλάδα έκαναν online αγορές και από αυτούς περισσότερα από 2,3 εκατ. ήταν γυναίκες.
Όσον αφορά στο ποσό που υπολογίζεται πως ξοδεύτηκε από τις Ελληνίδες, σύμφωνα με τα στοιχεία, δαπάνησαν το τελευταίο 6μηνο κατά μέσο όρο 736,8 ευρώ σε online αγορές.
Το πιο δυναμικό αγοραστικό κοινό μεταξύ των γυναικών, που ψωνίζουν online, είναι στις ηλικίες 35 έως 44 ετών, όπου η διείσδυση των αγορών φτάνει το εντυπωσιακό 94%. Εξίσου, όμως, υψηλά ποσοστά παρατηρούνται και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, αφού το 65% των γυναικών ηλικίας 45-64 ετών αγοράζει online, ενώ ακόμη και στις ηλικίες 55 και άνω το ποσοστό φτάνει στο 53%.
Δημοφιλέστερες κατηγορίες για τις Ελληνίδες στις online αγορές τους είναι τα ρούχα, τα καλλυντικά και τα παπούτσια, με ποσοστά 42%, 36% και 34% αντίστοιχα, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκονται οι ηλεκτρονικές συσκευές με 24%.
Όσον αφορά στους τρόπους πληρωμής, το 40% κάνει χρήση χρεωστικής κάρτας, το 39% δηλώνει ότι προτιμά την αντικαταβολή, το 23% τις ηλεκτρονικές πληρωμές με κύρια το paypal, ενώ πιστωτική κάρτα χρησιμοποιεί το 20%.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μέσα στη συνεχιζόμενη υγειονομική - και όχι μόνο - κρίση εξαιτίας της πανδημίας, αρκετοί έμποροι έχουν δει αύξηση των πελατών τους - εκτός από τις πωλήσεις τους. Σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά, η πρόκληση για το 2021 είναι να διατηρήσετε αυτούς τους πελάτες πιστούς στην εταιρεία σας, αναπτύσσοντας κατάλληλες στρατηγικές μάρκετινγκ για τις πελατειακές σχέσεις. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζεται σε όλη την Ευρώπη με αύξηση κατά 30% των εξόδων που σχετίζονται με την οικοδόμηση του customer loyalty.
Συχνά λέγεται ότι η διατήρηση πελατών είναι 5 φορές φθηνότερη από την απόκτηση νέων και ότι το 80% των πωλήσεων βασίζεται στο 20% των υπαρχόντων πελατών. Ενώ αυτά τα στοιχεία μπορεί να χρειαστεί να προσαρμοστούν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μεγάλης αναταραχής που διανύουμε, το γεγονός παραμένει ότι η αφοσίωση των πελατών είναι πραγματικά μια στρατηγική πρόκληση. Τι σημαίνουν όμως "πίστη" και "διατήρηση";
Διατήρηση πελατών
Το ποσοστό διατήρησης πελατών (CRR) είναι ένας δείκτης της ικανότητας μιας εταιρείας να διατηρεί τους πελάτες της. Στην πράξη, αντικατοπτρίζει το ποσοστό των πελατών που παραμένουν πιστοί από μία περίοδο στην επόμενη, συνήθως από το ένα έτος στο άλλο, ή από το ένα οικονομικό έτος στο άλλο.
Γιατί να υπολογίσετε το ποσοστό διατήρησης των πελατών σας
Αυτό το ποσοστό αποτελεί πολύτιμο δείκτη για τον υπολογισμό της πραγματικής πίστης των πελατών σας. Σας επιτρέπει επίσης να μετρήσετε την κερδοφορία των σχετικών ενεργειών σας όσον αφορά στο customer loyalty, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Είναι το ίδιο σημαντικό, αν όχι περισσότερο, από το ποσοστό απόκτησης πελατών, όταν πρόκειται για την αξιολόγηση της ανάπτυξης της επιχείρησής σας, ειδικά εάν το επιχειρηματικό σας μοντέλο βασίζεται σε επαναλαμβανόμενες αγορές.
Πώς να υπολογίσετε το ποσοστό διατήρησης των πελατών σας
Καταρχάς, πρέπει να αποφασίσετε για μια περίοδο αναφοράς (οικονομικό έτος, ημερολογιακό έτος, σχολικό έτος κ.λπ.). Ο υπολογισμός συνίσταται στην αφαίρεση του αριθμού πελατών στο τέλος της περιόδου (CE) από τους νέους πελάτες (CN) και στη συνέχεια διαιρείτε με τον αριθμό πελατών που είχε η εταιρεία στην αρχή της περιόδου (CS).
Ο τύπος έχει ως εξής: CRR = [(CE - CN) / CS] x 100.
Δηλαδή, το CRR είναι [(Πελάτες στο Τέλος της Περιόδου - Νέοι Πελάτες) / Πελάτες στην Αρχή τής Περιόδου] x 100.
Για παράδειγμα, έστω ότι στην αρχή της περιόδου που υπολογίζετε είχατε 1.000 πελάτες, κατά τη διάρκειά της είχατε παραγγελίες από 500 νέους πελάτες και στο τέλος της ο αριθμός πελατών είναι 1.200.
Τότε, το CRR είναι [(1.200 - 500) / 1.000] x 100 = 70%
Ποιο είναι ένα καλό ποσοστό διατήρησης πελατών;
Είναι δύσκολο να συγκρίνουμε τα ποσοστά διατήρησης μεταξύ διαφορετικών ειδών επιχειρήσεων. Θεωρητικά, όσο πιο κοντά στο 100%, τόσο το καλύτερο. Όμως, στην πραγματικότητα, όλα εξαρτώνται από το πόσο συχνά οι πελάτες τείνουν να αγοράζουν τα προϊόντα σας. Ένα e-shop που πωλεί ηλεκτρικές συσκευές, λογικά θα έχει χαμηλότερη τιμή CRR από ένα online σούπερ μάρκετ, ή φαρμακείο, για παράδειγμα.
Η αύξηση του CRR είναι πάντα ένας καλός δείκτης. Εάν διαπιστώσετε ότι μειώνεται, σίγουρα θα πρέπει να επανεξετάσετε τη στρατηγική σας, ειδικά όσον αφορά στο customer loyalty.
Πώς μπορείτε να βελτιώσετε το ποσοστό διατήρησης πελατών;
Μέσα στο ταχύτατα μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό επιχειρηματικό περιβάλλον, το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και εγρήγορση, η πρώτη προτεραιότητα είναι φυσικά ο πελάτης.
Αξιολογήστε την ικανοποίηση των πελατών σας με έρευνες και ερωτηματολόγια και παρακολουθήστε την ηλεκτρονική σας φήμη. Δώστε προσοχή σε ό,τι σκέφτονται και λένε οι πελάτες σας για τον e-shop σας. Εφαρμόστε γρήγορα διορθωτικές λύσεις και ενημερώστε τους πελάτες σας σωστά. Επίσης, εξετάστε το ενδεχόμενο να ρωτήσετε τη γνώμη τους πριν αναπτύξετε μια νέα υπηρεσία, μια νέα σελίδα προϊόντος κ.λπ. Οι πελάτες σας θα αισθάνονται περισσότερο εμπλεκόμενοι.
Μια αποτελεσματική στρατηγική
Σύμφωνα με μια μελέτη της McKinsey, το 58% των πελατών, παραδόξως, δεν επωφελούνται από τα προγράμματα loyalty που έχουν εγγραφεί. Το πιο σημαντικό στοιχείο που μαθαίνουμε από αυτόν τον αριθμό, είναι ότι η αφοσίωση των πελατών είναι κάτι περισσότερο από τους... πόντους σε κάποιο πρόγραμμα ανταμοιβής. Πέρα από το αίσθημα της ανταμοιβής, χρειάζεται και αυτό της αναγνώρισης και της εκτίμησης.
Επομένως, πρέπει να σκεφτείτε έναν τρόπο να ανταμείψετε τους πελάτες σας χρησιμοποιώντας τις πληροφορίες που σας έχουν δώσει. Τα γενέθλιά τους, τα αγαπημένα τους αρώματα, τις αγαπημένες τους γεύσεις... Φανταστείτε μια ολόκληρη σειρά εξατομικευμένων ειδικών προσφορών: δωρεάν παράδοση με τη δέκατη παραγγελία τους, ή ειδική έκπτωση για τα γενέθλιά τους, έναν κωδικό προσφοράς μίας χρήσης με το όνομα του πελάτη σε αυτό. Είναι μερικά μόνο παραδείγματα κινήσεων που θα τους κρατήσουν ευχαριστημένους και θα διατηρήσουν την πίστη τους.
Το brand σας είναι βασικό πλεονέκτημα
Η επωνυμία σας, η ιστορία της εταιρείας σας, η ιστορία σας, οι υπάλληλοί σας, η τοποθεσία σας. Όλα αυτά είναι σημαντικά στοιχεία που μπορείτε να μοιραστείτε με τους πελάτες σας, οι οποίοι αναρωτιούνται όλο και πιο συχνά για την προέλευση τις αγορές τους. Αυτό που συνέβη στη Γαλλία, για παράδειγμα, κατά το πρώτο lockdown, η δημοτικότητα των γαλλικών προϊόντων που αυξήθηκε κατακόρυφα, καθώς και η υποστήριξη των τοπικών βιβλιοπωλείων, είναι απόδειξη αυτού. Οι πελάτες γνωρίζουν πώς να βοηθήσουν και να υποστηρίξουν μια επιχείρηση.
Πηγή: Prestashop
Εικόνα: Andrea Piacquadio, Pexels
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Νέες αλλαγές που θα επιφέρουν απλούστευση στο διασυνοριακό e-commerce, μειώνοντας το διοικητικό του βάρος και συμβάλλοντας στην εμβάθυνση της ενιαίας αγοράς της ΕΕ υπόσχεται ο ενιαίος ΑΦΜ για την Ευρώπη.
Με το ισχύον καθεστώς, για τις εξ αποστάσεως ενδοκοινοτικές πωλήσεις αγαθών προς τελικούς καταναλωτές που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη, οι επιχειρήσεις της ΕΕ οφείλουν να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου και να αποδίδουν ΦΠΑ στο κράτος-μέλος του καταναλωτή, όταν οι πωλήσεις τους υπερβαίνουν το όριο της εξ αποστάσεως πώλησης, που ορίζεται σε 35.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ, ανάλογα με το κατώτατο όριο που ισχύει σε κράτος μέλος της Ε.Ε.
Με το νέο πλαίσιο, το παραπάνω όριο καταργείται και οι επιχειρήσεις θα μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου ΦΠΑ σε ένα μόνο κράτος μέλος, να υποβάλλουν σε αυτό δηλώσεις ΦΠΑ, καθώς και να καταβάλλουν τον ΦΠΑ που οφείλεται σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
Προς διευκόλυνση των πολύ μικρών επιχειρήσεων, θα συνεχίσει να υφίσταται υπό προϋποθέσεις το κατώτατο ετήσιο όριο των 10.000 ευρώ, μέχρι το οποίο ο ΦΠΑ οφείλεται στο κράτος-μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένη η επιχείρηση.
Οι νέες τροποποιήσεις της Οδηγίας του ΦΠΑ αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου 2021, με σκοπό να διευκολύνουν τις διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ επιχείρησης και τελικού καταναλωτή – μη υποκείμενου στον φόρο (B2C).
Οι ρυθμίσεις αυτές εκτιμάται ότι θα απλουστεύσουν τις υποχρεώσεις ΦΠΑ των επιχειρήσεων που ασκούν διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, θα μειώσουν το διοικητικό τους βάρος και θα συμβάλουν στην εμβάθυνση της ενιαίας αγοράς της Ε.Ε.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Οι τελευταίοι 12 μήνες χαρακτηρίστηκαν από την πανδημία της COVID-19 και τα μέτρα περιορισμών σε ολόκληρη την ΕΕ, με αποτέλεσμα την αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών. Επιπλέον, ορισμένες αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών υποδηλώνουν ότι η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω.
Αυτή η τάση επιβεβαιώνεται από την έρευνα της Eurostat για το 2020 σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στα νοικοκυριά και από μεμονωμένους πολίτες, η οποία περιλαμβάνει μια ειδική ενότητα για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Κατά τους τελευταίους 12 μήνες πριν από την έρευνα του 2020, το 89% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχαν χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο, το 72% των οποίων είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση.
Συνολικά, οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες στον πληθυσμό με πρόσβαση στο Internet σε σύγκριση με το 2019 (ήταν 68% των χρηστών του Διαδικτύου) και κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2015 (ήταν 62%).
Πού χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Όσον αφορά στα ποσοστά ανά κράτος μέλος της ΕΕ, περισσότεροι από 8 στους 10 χρήστες διαδικτύου στις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία (90%), τη Γερμανία (87%), τη Σουηδία (86%) και την Ιρλανδία (81%) είχαν αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου τους 12 μήνες πριν από την έρευνα.
Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είχε πραγματοποιήσει αγορές στο Διαδίκτυο στη Βουλγαρία (42%), στη Ρουμανία (45%) και στην Ιταλία (49%, στοιχεία 2019). Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις αγορές μέσω Διαδικτύου μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου σημειώθηκαν στη Ρουμανία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), στην Τσεχία και την Κροατία (και οι δύο +25 ποσοστιαίες μονάδες) καθώς και στην Ουγγαρία (+23 ποσοστιαίες μονάδες).
Όσον αφορά στην Ελλάδα, πρόσβαση στο Internet έχει το 79% του πληθυσμού της ηλικιακής ομάδας 16-74 και αγορές έκανε το 46%.
Τι είδους προϊόντα αγοράζουν οι καταναλωτές;
Τους 3 μήνες πριν από την έρευνα, οι πιο συνηθισμένες διαδικτυακές αγορές ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (με παραγγελία από το 64% όσων αγοράζουν online). Aκολουθούν οι ταινίες ή σειρές ως υπηρεσία ροής ή λήψεις (streaming και downloads, 32%), οι παραγγελίες έτοιμου φαγητού (29%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού και προϊόντα κηπουρικής (28%), καλλυντικά και προϊόντα ευεξίας (27%), έντυπα βιβλία, περιοδικά και εφημερίδες (27%), υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ (26%) και μουσική, ως υπηρεσία ροής ή λήψεις (26%).
Στην 22η θέση η Ελλάδα στο σύνολο των 27 της ΕΕ, όσον αφορά στο ποσοστό ιδιωτών που έκαναν online αγορές το 2020.
Πηγή: eurostat
Τα προβλήματα των καταναλωτών
Κοιτάζοντας τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους, καταρχήν, το 71% των χρηστών δεν αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα. Τα προβλήματα που συναντώνται συχνότερα από τους διαδικτυακούς αγοραστές της ΕΕ σχετίζονται με πιο αργές παραδόσεις από ό, τι είχε αναφερθεί κατά την πραγματοποίηση της αγοράς (17%). Περίπου το 8% είχε προβλήματα με τη μορφή τεχνικής αστοχίας ενός e-shop κατά την παραγγελία ή την πληρωμή, ενώ το 8% παρέλαβε λάθος ή κατεστραμμένα αγαθά ή υπηρεσίες.
Συνολικά, ο κύριος λόγος για τη μη αγορά στο διαδίκτυο, είναι η προτίμηση των πελατών να ψωνίζουν αυτοπροσώπως για να δουν τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν, λόγω της πίστης στο κατάστημα, ή απλώς από συνήθεια (73%). Όσον αφορά στις διασυνοριακές αγορές, παραμένουν υψηλότερες μεταξύ των χρηστών ηλικίας μεταξύ 16 και 24 ετών, με το 34% να έχει αγοράσει ένα προϊόν από ένα κατάστημα της ΕΕ και το 24% - από ένα κατάστημα εκτός ΕΕ. Ωστόσο, η συντριπτική πλειονότητα των πελατών είχε επιλέξει να αγοράσει διαδικτυακά από εθνικούς πωλητές, συνολικά το 90% από όλες τις ηλικιακές ομάδες.
Μελλοντικές προβλέψεις
Τα στοιχεία που παρουσίασε η Eurostat κατέδειξαν μια σημαντική ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου την προηγούμενη χρονιά, η οποία οφείλεται τόσο στους περιορισμούς της COVID-19, αλλά και στις αλλαγές στις προτιμήσεις των χρηστών, όπως και στην αυξημένη ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί και σε αυτό συμφωνεί και η πλειονότητα των 19 εθνικών ενώσεων ηλεκτρονικού εμπορίου, οι οποίες τον Ιανουάριο συμμετείχαν σε μία έρευνα του Ecommerce Europe για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη, σχετικά με τον αντίκτυπο της πανδημίας.
Σύμφωνα με τα μέλη του Ecommerce Europe, η ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων στην Ευρώπη θα οδηγήσει σε συνεχή ανάπτυξη το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο γίνεται ολοένα και πιο ισχυρό. Σύμφωνα με την έρευνα, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου αναμένει επιπλέον αύξηση των πωλήσεων προϊόντων το 2021 και μία πιθανή αύξηση στις πωλήσεις υπηρεσιών, ανάλογα με την αυστηρότητα των μέτρων της COVID-19.
Μοιραστείτε το άρθρο.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Τα Facebook Shops, ή τα Καταστήματα Facebook επί το ελληνικότερο, είναι ένα μέρος στην εφαρμογή τού Facebook, για την εύρεση επιχειρήσεων και την αναζήτηση προϊόντων. Η νέα αυτή υπηρεσία του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου είναι πλέον διαθέσιμη στους χρήστες του Ηνωμένου Βασιλείου, καθιστώντας το την πρώτη ευρωπαϊκή αγορά όπου ξεκινά αυτή η λειτουργία.
Ο ίδιος ο Zuckerberg είχε ανακοινώσει την υπηρεσία τον περασμένο Μάιο, ενώ λίγους μήνες αργότερα, τον Αύγουστο, παρουσιάστηκε επίσημα η υπηρεσία, που δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να πουλάνε απευθείας μέσα από την πλατφόρμα του Facebook. Τότε, ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία στις ΗΠΑ και λανσάρισε έναν συμπληρωματικό προορισμό αγορών στο Instagram, το Instagram Shop.
Πλέον, μετά τις ΗΠΑ τα Facebook Shops είναι επίσης διαθέσιμα σε χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπως επίσης και τον Καναδά. Μέσα στην υπηρεσία, τόσο οι μεγάλες εταιρείες, όσο και οι μικρές επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, μπορούν να απευθυνθούν σε νέους πελάτες, αφού πρακτικά, οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να ανοίξει μια εικονική βιτρίνα, ένα κατάστημα στην πλατφόρμα.
Δείτε περισσότερα για τη νέα υπηρεσία στις ελληνικές σελίδες βοήθειας του Facebook.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77