Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2020 στην Ελλάδα, αναμένονται στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ αναμένεται να φτάσουν έως και τα 3,4 δισ. έως το 2024. Αν και η πρόβλεψη της Statista είναι ιδιαίτερα μετριοπαθής, αφού ο τζίρος αναμένεται να κυμανθεί γύρω στα 5 δισ. είναι δεδομένη η αυξητική τάση για την επόμενη τριετία και η αλματώδης ανάπτυξη του e-commerce στη χώρα, η οποία σύμφωνα με τον GR.EC.A για φέτος είναι της τάξης του 40%!
Οι αγορές που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από τις ηλεκτρονικές συσκευές, τα παιχνίδια, προϊόντα χόμπι και DIY, τα έπιπλα, τα τρόφιμα και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
Η πανδημία coronavirus έχει επηρεάσει τον κόσμο από τις αρχές του 2020, επηρεάζοντας τόσο τους ανθρώπους όσο και τις επιχειρήσεις. Οι έμποροι λιανικής χωρίς ψηφιακό κανάλι πιάστηκαν εντελώς εκτός επιφυλακής όταν οι κυβερνήσεις επέβαλαν κανόνες κοινωνικής απόστασης στο απόγειο της πανδημίας.
Η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχει επηρεάσει ολόκληρο τον πλανήτη από τις αρχές του 2020, τόσο τους πολίτες όσο και τις επιχειρήσεις. Οι έμποροι λιανικής χωρίς ψηφιακό κανάλι πιάστηκαν εντελώς απροετοίμαστοι, όταν οι κυβερνήσεις επέβαλαν κανόνες κοινωνικής απόστασης και κλείσιμο επιχειρήσεων στο πρώτο απόγειο της πανδημίας.
Οι εξελίξεις στην τεχνολογία, σε συνδυασμό με την αλλαγή τής συμπεριφοράς των καταναλωτών, οδήγησαν στην ανάπτυξη διαδικτυακών καναλιών για τους λιανοπωλητές, λόγω της προσβασιμότητας, της ποικιλομορφίας και της ευκολίας. Επιπλέον, η άνοδος των ιστότοπων και των εφαρμογών για κινητά, έχει ωθήσει την ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε νέα επίπεδα: περισσότερο από το ένα τρίτο των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν προέλθει από τη χρήση smartphone το 2019.
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα της αγοράς που προέρχονται από διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5% σε μια περίοδο 2 ετών, από το 2017 έως το 2019. Το έτος-σταθμός, το 2020, επιταχύνει αυτή τη θετική τάση: οι πελάτες έχουν αναγκαστεί να "μείνουν μέσα" και η διέξοδός τους είναι να παραγγείλουν online. Για παράδειγμα, το 13% των ευρωπαίων καταναλωτών έψαξαν για λιανοπωλητές online για πρώτη φορά. Κατά συνέπεια, οι ψηφιακοί παίκτες έχουν ωφεληθεί πάρα πολύ. Επιπλέον, θα συνεχίσουν να βγαίνουν ωφελημένοι έως ότου αντιμετωπιστεί η κρίση του νέου κορωνοϊού, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφανίζεται ως η ασφαλέστερη επιλογή για ψώνια, ακόμη και αν τα φυσικά καταστήματα είναι ανοικτά.
Αλληλένδετα φυσικά και ψηφιακά κανάλια
Παρόλο που το ψηφιακό κανάλι καθίσταται επιτακτικό, οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να ξεχνούν το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο. Για παράδειγμα, το 80% των πωλήσεων της βιομηχανίας μόδας συμβαίνουν συνήθως μέσα στο φυσικό κατάστημα, καθώς τίποτα δεν ξεπερνά την εμπειρία του πελάτη - ακόμη και ψηφιακοί λιανοπωλητές και αγορές που ανοίγουν ανοιχτές εκθέσεις, είτε αναδυόμενες είτε μόνιμες.
Παρόλο που το ψηφιακό κανάλι καθίσταται επιτακτικό, οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να ξεχνούν το παραδοσιακό λιανικό εμπόριο. Για παράδειγμα, το 80% των πωλήσεων της βιομηχανίας μόδας πραγματοποιούνται συνήθως μέσα στα φυσικά καταστήματα, καθώς τίποτα ψηφιακό δεν ξεπερνά τη "φυσική" εμπειρία του πελάτη.
Ως έμπορος λιανικής, ο συνδυασμός φυσικών καταστημάτων και ψηφιακού καναλιού είναι η καλύτερη προσέγγιση, διότι ο πελάτης εκτιμά ότι έχει την επιλογή να περιηγηθεί, να συγκρίνει και να παραγγείλει αντικείμενα στο διαδίκτυο, παρά το γεγονός ότι προτιμά να πραγματοποιεί αγορές εντός του φυσικού χώρου. Επομένως, η ευελιξία των πολλαπλών καναλιών είναι το κλειδί για το μέλλον του εμπορίου.Ως έμπορος λιανικής, ο συνδυασμός φυσικών καταστημάτων και ψηφιακού καναλιού είναι η καλύτερη προσέγγιση, διότι ο πελάτης εκτιμά ότι έχει την επιλογή να περιηγηθεί, να συγκρίνει και να παραγγείλει αντικείμενα στο διαδίκτυο, παρά το γεγονός ότι προτιμά να πραγματοποιεί αγορές εντός του χώρου. Επομένως, η ευελιξία πολλαπλών καναλιών είναι το κλειδί για το μέλλον της εμπορικής βιομηχανίας.
Η αλήθεια είναι ότι το ψηφιακό εμπόριο είναι επιτακτική ανάγκη για τις επιχειρήσεις και όσο περισσότερο καθυστερούν να δραστηριοποιηθούν σε αυτό, τόσο περισσότερο θα βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Ευτυχώς, η VTEX, με τον εκπληκτικό λόγο χρόνου-προς-έσοδα, μπορεί να δημιουργήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα έτοιμο προς λειτουργία σε μόλις 10 ημέρες. Επιπλέον, μπορεί να ενημερώνεται αυτόματα και είναι πλήρως επεκτάσιμο, εξασφαλίζοντας χαμηλό TCO και ετοιμότητα για περιόδους εκπτώσεων και προσφορών.
Η ομορφιά του omnichannel!
Με το 90% των πελατών να αναμένουν συνεπή αλληλεπίδραση μεταξύ των καναλιών, η συνέργειά τους αναμένεται να αυξήσει τους πιστούς πελάτες και να οδηγήσει την αφοσίωση στην επιχείρηση σε νέα ύψη. Η πλατφόρμα VTEX προσφέρει την επιθυμητή omnichannel εμπειρία, ενοποιώντας τη διαδικτυακή και την εμπειρία εντός του φυσικού καταστήματος, για μια πραγματικά ολοκληρωμένη εμπειρία των πελατών. Όλα τα κανάλια - φυσικό κατάστημα, ιστότοπος για κινητά, ιστότοποι για επιτραπέζιους υπολογιστές, mobile apps, IoT - συνδέονται με διαφάνεια και ευελιξία, προς όφελος των καταναλωτών και της επιχείρησης.
Marketplaces: πέρα από το συμβατικό ηλεκτρονικό εμπόριο
Μια πρόσφατη έκθεση της Gartner με τίτλο "10 Things COVID-19 Will Change in Digital Commerce" προβλέπει την επιτάχυνση της δημιουργίας και της βελτίωσης των marketplaces ως συμπληρωματικών διαδικτυακών καναλιών πωλήσεων. Είναι εύκολο να καταλάβουμε το γιατί. Από τη μία, ένας έμπορος μπορεί να βρει νέους πελάτες και να επωφεληθεί από πωλήσεις σε διαφορετικές αγορές. Από την άλλη, μπορεί κάποιος έμπορος να δημιουργήσει ένα marketplace, ενσωματώνοντας άλλους πωλητές. Αυτό είναι χρήσιμο και ευκολότερο όταν το είδος των εμπορευμάτων δεν είναι πολύ διαφορετικό μεταξύ των πωλητών. Τα marketplaces έχουν καθιερωθεί ως νικητές εδώ και καιρό, αφού το 50% των παγκόσμιων διαδικτυακών πωλήσεων πραγματοποιούνται σε marketplaces.
Η VTEX έχει αναγνωρίσει τη σημασία των online marketplaces και ως απάντηση σε αυτή την ανάγκη, έχει γίνει ο πρώτος πλήρως ολοκληρωμένος πάροχος πλατφόρμας εμπορίου - OMS - marketplace. Μέσω της υπερσύγχρονης αρχιτεκτονικής της, η πλατφόρμα της VTEX βρίσκεται πίσω από περισσότερα από 160 marketplaces παγκοσμίως, σε πάνω από 28 χώρες.
Το μέλλον είναι συνεργατικό
Περισσότερο από ποτέ, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να μάθουν η μία από την άλλη και να μοιράζονται δεδομένα και πληροφορίες, προκειμένου να ξεπεράσουν αυτές τις δύσκολες στιγμές. Η οικοδόμηση ισχυρών επιχειρηματικών σχέσεων είναι απαραίτητη, είτε όταν μιλάμε για συνεργασία με πελάτες, συνεργάτες, προμηθευτές ή ακόμα και ανταγωνιστές.
"Το μέλλον του εμπορίου αφορά στο να είμαστε συνεργατικοί, να αξιοποιούμε τα marketplaces και να παρέχουμε κορυφαίες εμπειρίες στους πελάτες", δήλωσε ο Mariano Gomide de Faria, συνιδρυτής και συν-διευθύνων σύμβουλος της VTEX.
Η VTEX, η πρώτη και μοναδική ολοκληρωμένη πλατφόρμα εμπορίου-marketplace-OMS στον κόσμο, που πλέον δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα, τον Σεπτέμβριο του 2020 έλαβε τον πιο πρόσφατο γύρο χρηματοδότησής της, κερδίζοντας συνολικά 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε αποτίμηση και τοποθετώντας την εταιρεία στον χώρο των "tech unicorn".
Επίσης, τον Σεπτέμβριο, η VTEX αναδείχθηκε ως "Ηγέτης" μεταξύ των προμηθευτών πλατφόρμας ψηφιακού εμπορίου στη δημοσίευση της IDC MarketScape του "B2C Digital Commerce IDC 2020". Η πλατφόρμα απέκτησε αυτόν τον τίτλο με βάση τη σύγχρονη αρχιτεκτονική της, την ενσωματωμένη λειτουργικότητα του marketplace και το OMS (Σύστημα Διαχείρισης Παραγγελιών) καθώς και την άψογη υποστήριξη πελατών.
Για να μάθετε περισσότερα, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.vtex.com ή επικοινωνείστε απευθείας με τον εκπρόσωπο της VTEX για την ελληνική αγορά, Kiril Dinov, στο kiril.dinov [at] vtex.com.br
-Advertorial-
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Μια πρόσφατη έκθεση της Gartner με τίτλο "10 Things COVID-19 Will Change in Digital Commerce" προβλέπει την επιτάχυνση της δημιουργίας και της βελτίωσης των αγορών ως συμπληρωματικών διαδικτυακών καναλιών πωλήσεων. Είναι εύκολο να καταλάβετε γιατί. Από τη μία πλευρά, ένας λιανοπωλητής μπορεί να βρει νέους πελάτες και να συλλάβει τις πολύ απαραίτητες πωλήσεις με πωλήσεις σε διαφορετικές αγορές. Από την άλλη πλευρά, οι λιανοπωλητές μπορούν να γίνουν αγορές ενσωματώνοντας άλλους πωλητές. Αυτό είναι χρήσιμο όταν το απόθεμα δεν είναι αρκετά διαφορετικό. Το Marketplaces έχει καθιερωθεί ως οριστικοί νικητές από πολύ καιρό, με το 50% των παγκόσμιων διαδικτυακών πωλήσεων να πραγματοποιούνται σε αγορές.
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020 στην Ελλάδα είναι 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν έως 3,4 έως το 2024. Οι βιομηχανίες που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από την Electronics & Μέσα μαζικής ενημέρωσης, παιχνίδια, χόμπι και DIY, έπιπλα και συσκευές και τρόφιμα και προσωπική φροντίδα
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020 στην Ελλάδα είναι 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν έως 3,4 έως το 2024. Οι βιομηχανίες που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από την Electronics & Μέσα μαζικής ενημέρωσης, παιχνίδια, χόμπι και DIY, έπιπλα και συσκευές και τρόφιμα και προσωπική φροντίδα
Σύμφωνα με τη Statista, τα συνολικά έσοδα του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020 στην Ελλάδα είναι 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν έως 3,4 έως το 2024. Οι βιομηχανίες που παράγουν τα περισσότερα από αυτά τα έσοδα είναι η μόδα (800 εκατομμύρια δολάρια), ακολουθούμενη από την Electronics & Μέσα μαζικής ενημέρωσης, παιχνίδια, χόμπι και DIY, έπιπλα και συσκευές και τρόφιμα και προσωπική φροντίδα