Νέες αλλαγές που θα επιφέρουν απλούστευση στο διασυνοριακό e-commerce, μειώνοντας το διοικητικό του βάρος και συμβάλλοντας στην εμβάθυνση της ενιαίας αγοράς της ΕΕ υπόσχεται ο ενιαίος ΑΦΜ για την Ευρώπη.
Με το ισχύον καθεστώς, για τις εξ αποστάσεως ενδοκοινοτικές πωλήσεις αγαθών προς τελικούς καταναλωτές που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη, οι επιχειρήσεις της ΕΕ οφείλουν να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου και να αποδίδουν ΦΠΑ στο κράτος-μέλος του καταναλωτή, όταν οι πωλήσεις τους υπερβαίνουν το όριο της εξ αποστάσεως πώλησης, που ορίζεται σε 35.000 ευρώ ή 100.000 ευρώ, ανάλογα με το κατώτατο όριο που ισχύει σε κράτος μέλος της Ε.Ε.
Με το νέο πλαίσιο, το παραπάνω όριο καταργείται και οι επιχειρήσεις θα μπορούν, υπό προϋποθέσεις, να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου ΦΠΑ σε ένα μόνο κράτος μέλος, να υποβάλλουν σε αυτό δηλώσεις ΦΠΑ, καθώς και να καταβάλλουν τον ΦΠΑ που οφείλεται σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε.
Προς διευκόλυνση των πολύ μικρών επιχειρήσεων, θα συνεχίσει να υφίσταται υπό προϋποθέσεις το κατώτατο ετήσιο όριο των 10.000 ευρώ, μέχρι το οποίο ο ΦΠΑ οφείλεται στο κράτος-μέλος στο οποίο είναι εγκατεστημένη η επιχείρηση.
Οι νέες τροποποιήσεις της Οδηγίας του ΦΠΑ αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου 2021, με σκοπό να διευκολύνουν τις διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ επιχείρησης και τελικού καταναλωτή – μη υποκείμενου στον φόρο (B2C).
Οι ρυθμίσεις αυτές εκτιμάται ότι θα απλουστεύσουν τις υποχρεώσεις ΦΠΑ των επιχειρήσεων που ασκούν διασυνοριακές δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, θα μειώσουν το διοικητικό τους βάρος και θα συμβάλουν στην εμβάθυνση της ενιαίας αγοράς της Ε.Ε.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]