eCommerce

Plushost.gr Webinar: Λύσεις και συμβουλές για την εγκατάλειψη καλαθιού

Στις προφανείς αλλά και βαθύτερες αιτίες για τις οποίες οι e-shoppers εγκαταλείπουν το καλάθι τους στο ηλεκτρονικό κατάστημα στο οποίο πλοηγήθηκαν, θα επιχειρήσει να ρίξει "φως" το νέο webinar που διοργανώνει την ερχόμενη Τετάρτη, 5 Μαΐου (ώρα 5 μ.μ.) η εταιρεία Plushost.gr με τίτλο: «Εγκατάλειψη καλαθιού: λύσεις και συμβουλές για άμεσα κέρδη».

Στο panel των ομιλητών θα συμμετέχουν οι εξής: Θανάσης Καμέας, Founder/CEO - Plushost.gr, Φώτης Ρήγας, Commercial Director -Plushost.gr, Παναγιώτης Μελισσαρόπουλος, Co-Founder, COO -moosend.com και η Εύη Κουκορέμπα, Head of Business Development - socital.com ενώ τη συζήτηση θα συντονίσει η Σόνια Χαϊμαντά,  Δημοσιογράφος, Διδάσκουσα (Π.Δ. 407) στο τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Για εγγραφές πατήστε ΕΔΩ. Υποστηρικτές και Χορηγοί Επικοινωνίας είναι το Direction Business Network, το e-businessworld, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), η  Mossend, η Socital, το Kelkoogroup και η ContactPigeon.

Αξίζει να σημειωθεί ότι βασική αφορμή για την πραγματοποίηση του webinar αποτέλεσαν τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο με τίτλο "Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα" που διεξήχθη από την εταιρεία Plushost.gr σύμφωνα με την οποία η εκτόξευση της επισκεψιμότητας που παρατηρήθηκε την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου οδήγησε και στην αύξηση της εγκατάλειψης του καλαθιού από τους επισκέπτες.

Πιο συγκεκριμένα, το 10,07% (29) παρατηρούν ότι αυξήθηκε πάνω από 60%, το 29,86% (86) ότι η αύξηση περιορίστηκε έως +60%, το 28,13% (81) ότι παρέμεινε σταθερή, το 17,36% (50) ότι μειώθηκε έως και 60% ενώ το 13,58% (42) ότι μειώθηκε πάνω από 60%.

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.

Εικόνα: athree23, Pixabay

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Αύξηση 307% στις online πωλήσεις των σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Μάρτιο

Τον ρυθμό ανάπτυξης, που αναμενόταν να επιτύχει την προσεχή πενταετία, κατάφερε να εμφανίσει το κανάλι του online σουπερμάρκετ τον Μάρτιο στην Ελλάδα. Οι ηλεκτρονικές αγορές από σουπερμάρκετ στη χώρα μας αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 307%.

Το #menoumespiti και τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων των πολιτών, λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, προσέδωσαν στο online κανάλι αγορών από τα σουπερμάρκετ μια μοναδική δυναμική. Ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου), οι ηλεκτρονικές αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019. Την ίδια εβδομάδα το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με τον συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%), γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το ψηφιακό κανάλι για τις παραγγελίες τους.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις περιέχονται στο τριμηνιαίο report της Convert Group για τα ελληνικά οnline σουπερμάρκετ, που περιλαμβάνει δεδομένα, τα οποία προέρχονται από την πλατφόρμα eRetail Audit. Σύμφωνα με τo report, η επισκεψιμότητα στα sites των οκτώ μεγαλύτερων online σουπερμάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Σκλαβενίτης, e-fresh.gr, Κρητικός, Μασούτης, MyMarket, Θανόπουλος) ξεπέρασε τον Μάρτιο τα 4 εκατ. επισκέψεις.

Αν συνυπολογιστούν και οι προσβάσεις στις mobile εφαρμογές των παραπάνω, αλλά και το νέο κανάλι του Σκλαβενίτη μέσω e-food.gr, ο αριθμός των επισκέψεων αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Ταυτόχρονα, οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο "online supermarket" στη μηχανή αναζήτησης Google 10πλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

Εικόνα: Mehrad Vosoughi, Pexels
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
 
Μόνο 1 στις 5 ελληνικές εταιρείες πραγματοποιεί online πωλήσεις

Πρόκληση παραμένει για τις ελληνικές επιχειρήσεις ο ψηφιακός μετασχηματισμός, καθώς ο βαθμός της ψηφιοποίησης τους παραμένει χαμηλός, με την πανδημία του COVID-19 να κάνει ακόμη πιο επιτακτική αυτήν την αλλαγή προσανατολισμού. Σήμερα, μόλις μία στις τέσσερις επιχειρήσεις στην Ελλάδα (25,1%) απαντά ότι έχει αναπτύξει συμμετοχή σε διαδικτυακή πλατφόρμα και μόλις το 20,5% των εταιρειών έχει ενσωματώσει συστήματα ηλεκτρονικών πωλήσεων.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΜΕ- ΓΣΕΒΕΕ (Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας), μόλις το 24,1% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα δηλώνει ότι έχει υιοθετήσει εφαρμογές επεξεργασίας και ανάλυσης δεδομένων παραγωγικής/εμπορικής δραστηριότητας (big data και analytics). Ακόμη πιο μικρό και συγκεκριμένα 15%, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, είναι το ποσοστό των εταιρειών που κάνει χρήση εφαρμογών cloud, ενώ μόλις το 12,3% δηλώνει ότι υιοθετεί εφαρμογές αυτοματοποίησης στην παραγωγική διαδικασία.

Η έρευνα δείχνει ότι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις (σε επίπεδα κύκλου εργασιών και αριθμού εργαζομένων) καταγράφουν εμφανώς υψηλότερα ποσοστά ενσωμάτωσης των σχετικών συστημάτων.

Συνολικά, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν τον χαμηλό βαθμό υιοθέτησης των σύγχρονων ψηφιακών συστημάτων από τις ελληνικές επιχειρήσεις, τη σχετικά περιορισμένη ψηφιακή προσαρμογή ενός μεγάλου τμήματος των μικρών εταιρειών και την περιορισμένη επενδυτική τους δραστηριότητα σε επίπεδο τεχνολογικού/ ψηφιακού εξοπλισμού. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

Εικόνα: 3D Animation Production Company, Pixabay

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Τα στοιχεία της Eurostat για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην ΕΕ

Η Eurostat δημοσίευσε τα στοιχεία της έρευνας του 2019 σχετικά με τη χρήση ICT στα νοικοκυριά, η οποία περιλαμβάνει και στοιχεία για το ηλεκτρονικό εμπόριο, τα οποία δείχνουν ότι οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27. Η Eurostat ανέφερε ότι "οι καταναλωτές εκτιμούν τη δυνατότητα να ψωνίζουν οποιαδήποτε στιγμή, οπουδήποτε, με πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και εύκολες συγκρίσεις τιμών".

Επίσης, η Eurostat σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια της τρέχουσας πανδημίας του νέου κορωνοϊού, με τα περισσότερα καταστήματα κλειστά και τους καταναλωτές υπό περιορισμούς μετακίνησης, το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Ωστόσο, όπως σημειώνεται από το Ecommerce Europe, μετά τα πρώτα στοιχεία που έχει λάβει, σημειώνει πως το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Γερμανία έχει σημαντική πτώση. Η πρόσφατη αναφορά από τη γερμανική αγορά, δείχνει ότι το Μάρτιο του 2020 ο κύκλος εργασιών τού ηλεκτρονικού εμπορίου μειώθηκε κατά σχεδόν 20% σε σύγκριση με τον Μάρτη του 2019.

Τα ευρήματα της Eurostat δείχνουν ότι το 60% των ατόμων στην ΕΕ ηλικίας 16 έως 74 ετών, πραγματοποίησαν αγορές στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του έτους πριν από την έρευνα του 2019, σε σύγκριση με το 56% στην έρευνα του 2018. Επίσης, οι άνδρες τείνουν να ψωνίζουν στο διαδίκτυο λίγο περισσότερο από τις γυναίκες, με ποσοστό 61% έναντι 59%. Ωστόσο, το μερίδιο των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε περισσότερο στις γυναίκες τα τελευταία 10 χρόνια από ό, τι στους άνδρες.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, δείχνουν επίσης, ότι το μερίδιο των αγοραστών στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί σημαντικά μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων τα τελευταία 10 χρόνια, ιδίως στις ηλικίες μεταξύ 16 και 54 ετών. Κοιτάζοντας τα στοιχεία του 2019 για τα κράτη μέλη της ΕΕ, η Eurostat αναφέρει ότι τα υψηλότερα ποσοστά κατά το προηγούμενο έτος καταγράφηκαν ιδίως στις σκανδιναβικές χώρες: τα υψηλότερα μερίδια είναι στη Δανία (84%) και στη Σουηδία (82%), ακολουθούν οι Κάτω Χώρες (81%), η Γερμανία (79%) και η Φινλανδία (73%). Ωστόσο, η υψηλότερη αύξηση τα τελευταία 10 χρόνια ήταν στην Εσθονία, με το μερίδιο των διαδικτυακών αγοραστών να αυξάνεται κατά 51 ποσοστιαίες μονάδες από 17% το 2009 σε 68% το 2019.

Εικόνα: Dimitris Vetsikas, Pixabay

 [social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Η Skroutz ανακοίνωσε επενδυτική συμφωνία με τη CVC Capital Partners

Η Skroutz Α.Ε. ανακοίνωσε σήμερα ότι προχώρησε σε συμφωνία με την CVC Capital Partners, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων παγκοσμίως, για την απόκτηση από την τελευταία μειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας. 

Η νέα αυτή συνεργασία με την CVC Capital Partners – αποτέλεσμα συζητήσεων που ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2019 - διευρύνει τις δυνατότητες της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη και καινοτομία στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τη δυναμική της ομάδας της Skroutz για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών.  

Ο κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου, Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής της Skroutz αναφερόμενος στη συμφωνία, δήλωσε: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που κλείνοντας τα 15 χρόνια από τη δημιουργία του Skroutz, κάνουμε ένα νέο βήμα στην ιστορία της εταιρείας. Η συμφωνία μας με την CVC Capital Partners είναι αποτέλεσμα μιας δυναμικής πορείας ετών και συνεχούς προσπάθειας για εξέλιξη. Έρχεται δε σε μια σημαντική στιγμή για την εταιρεία, προκειμένου να εξελιχθούμε ακόμα περισσότερο, βελτιστοποιώντας την αγοραστική εμπειρία των χρηστών, παρέχοντας ταυτόχρονα υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τα συνεργαζόμενα καταστήματα».

Η συναλλαγή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών.

Η Skroutz Α.Ε., η οποία απασχολεί 300 εργαζόμενους, ιδρύθηκε το 2005 και δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών τεχνολογίας, δημιουργώντας πρωτοποριακές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου. Διαχειρίζεται τη δημοφιλή πλατφόρμα αναζήτησης και σύγκρισης προϊόντων και τιμών www.skroutz.gr, στην οποία προβάλλονται περισσότερα από 10 εκατομμύρια προϊόντα σε πάνω από 4.500 ηλεκτρονικά καταστήματα. Το www.skroutz.gr έχει εδραιωθεί στην αντίληψη των καταναλωτών ως η κορυφαία ιστοσελίδα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα, καταγράφοντας σε μηνιαία βάση 8,5 εκατομμύρια μοναδικές επισκέψεις. 

Η CVC Capital Partners είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαχείρισης ιδιωτικών κεφαλαίων (private equity) στον κόσμο. Από την ίδρυση της το 1981 έως και σήμερα έχει επενδύσει κεφάλαια άνω των 134 δισ. δολαρίων παγκοσμίως υλοποιώντας περισσότερες από 300 επενδύσεις, ενώ σήμερα διαχειρίζεται assets αξίας άνω των 82 δισ. δολαρίων. Διατηρεί γραφεία σε 23 χώρες σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική.

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Μειωμένες δαπάνες κατά 14% στο e-commerce φέτος λόγω της πανδημίας

Οι ηλεκτρονικές αγορές μπορεί να αποτέλεσαν - τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς - μία διέξοδο για τους καταναλωτές στη διάρκεια του lockdown, ωστόσο, κάθε άλλο παρά αλώβητες θα βγουν από την κρίση, που προκαλεί η πανδημία του νέου κορωνοϊού. Η αναμενόμενη παγκόσμια μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων οδηγεί σε πτώση τις παγκόσμιες δαπάνες για το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι οποίες αναμένεται να ανακάμψουν και μάλιστα σε επίπεδα ανώτερα από αυτά της προ COVID-19 εποχής, αλλά όχι νωρίτερα από το 2021. Ωστόσο, η μετατόπιση των δαπανών από τα offline στα διαδικτυακά κανάλια, στη διάρκεια της πανδημίας, δημιουργεί μια κρίσιμη ευκαιρία για την online αγορά την επόμενη πενταετία.

Μια νέα μελέτη από την Juniper Research εκτιμά ότι οι παγκόσμιες δαπάνες για το ψηφιακό εμπόριο θα μειωθούν κατά 14% το 2020 και θα διαμορφωθούν, σε παγκόσμιο επίπεδο, σε $9,7 τρισ. το 2020 από $11,2 τρισ. το 2019. Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, το “Coronavirus Impact” θα είναι ιδιαίτερα έντονο σε κάποιες κατηγορίες ηλεκτρονικών αγορών, όπως είναι η έκδοση online εισιτηρίων.

Η έρευνα, Digital Commerce Coronavirus Analysis: Impact Assessment & Market Forecasts 2020-2024, διαπιστώνει ότι ο τομέας των ψηφιακών εισιτηρίων θα είναι από εκείνους που θα πληγούν ιδιαίτερα, δεδομένης της επίδρασης των εκτεταμένων lockdowns στα ταξίδια και στις εκδηλώσεις. Ειδικότερα, οι δαπάνες για ψηφιακά εισιτήρια αναμένεται να μειωθούν κατά 59% το 2020 σε σύγκριση με το 2019.

Η ανάκαμψη στις δαπάνες για το ψηφιακό εμπόριο τοποθετείται στο 2021. Μάλιστα, η εκτίμηση είναι ότι η αξία της αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου θα βρεθεί το 2021 σε επίπεδα καλύτερα από αυτά που ήταν το 2019, προ της υγειονομικής κρίσης, καταγράφοντας αύξηση κατά 4% μεταξύ 2019 και 2021.

Ενώ η Juniper Research προβλέπει ότι η οικονομική επίδραση της πανδημίας του νέου κορωνοϊού θα διαρκέσει έως το 2021, σημειώνει ότι οι ψηφιακές υπηρεσίες βρίσκονται σε καλύτερη θέση από το παραδοσιακό εμπόριο, όσον αφορά τους χρόνους… ανάρρωσης. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Προτεραιότητα οι online πωλήσεις για το 30% των σούπερ μάρκετ

Ανακατατάξεις στις προτεραιότητες των αλυσίδων σουπερμάρκετ, φέρνει η πανδημία του νέου κορωνοϊού και οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, που προκαλεί ο COVID-19. Τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων για την αντιμετώπιση της διασποράς του ιού αναγκάζουν τις επιχειρήσεις του κλάδου να θέσουν ως πρώτη προτεραιότητα το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Για το 30% των στελεχών του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας FMCG (ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών) αποτελεί, πλέον, προτεραιότητα το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πωλήσεις εξ αποστάσεως, κάτι που αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην αγορά αυτή. Ωστόσο, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η επένδυση στις online πωλήσεις δεν θα πρέπει να αναμένεται άμεσα. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με όσα δείχνει η κυλιόμενη έρευνα τάσεων του ΙΕΛΚΑ, αυτήν την περίοδο καταγράφεται παντελής έλλειψη ενδιαφέροντος για νέες επενδύσεις, κάτι που είναι μεν αναμενόμενο, αλλά σίγουρα αποτελεί δυσάρεστη εξέλιξη.

Αυτό εξηγείται και από τις εκτιμήσεις των στελεχών του κλάδου για τη διάρκεια της κρίσης: το 74% πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVIC-19 θα κρατήσει πάνω από 2 μήνες. Το 96% εκτιμά ότι η αγορά και η οικονομία θα επηρεάζονται από την έκτακτη κατάσταση έως το τέλος του 2020 ή και περισσότερο, ενώ 1 στα 2 στελέχη να πιστεύει ότι θα επηρεάζεται μετά το τέλος του χρόνου. 

Συνολικά, ο COVID-19 έχει αλλάξει άρδην τις προτεραιότητες των στελεχών του κλάδου. Ενώ η ενίσχυση των πωλήσεων αποτελούσε παραδοσιακά την πρώτη προτεραιότητα, πλέον πέφτει στην 8η θέση της σχετικής κατάταξης.

Αντίθετα νέες προτεραιότητες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις. Η προστασία της υγείας του προσωπικού με μεγάλη διαφορά αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα με 76%. Η διαθεσιμότητα των προϊόντων προς το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 58%. Γενικά, κυριαρχούν οι προτεραιότητες γύρω από τις εξελίξεις σε σχέση με τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού COVID-19, με 54% η αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων λόγω του COVID-19 και η διασφάλιση υγιεινής στους χώρους πώλησης με 45%. 

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.

Εικόνα: Elizabeth Ekman, Pixabay

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Online Workshop του GR.EC.A για eCommerce Logistics

Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των καιρών και παρατηρώντας τις προκλήσεις που έχει προκαλέσει ο COVID 19 στις παραδόσεις προϊόντων που παραγγέλνουν online οι καταναλωτές, ο GR.EC.A διοργανώνει Online Workshop μεταξύ e-shops, couriers, last-mile delivery services, 3PLs & logistics συμβούλους με στόχο να βρεθούν πρακτικές λύσεις.

Το 2ωρο workshop θα γίνει τη Μ. Πέμπτη στις 4μμ - 6μμ μέσω web conference (zoom) και θα επιτραπούν έως 1.000 εγγραφές.

Έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους εταιρείες του κλάδου και απευθύνεται αυστηρά σε επαγγελματίες του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

Συντονιστής: Π. Γκεζερλής, Μέλος ΔΣ GR.EC.A, CEO Convert Group.

Κάντε την εγγραφή σας εδώ.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Συνεργασία Shopify και ebay στη Γερμανία

Το eBay είναι το πρώτο online marketplace στη Γερμανία που συνεργάστηκε με την πλατφόρμα e-commerce Shopify. Ως αποτέλεσμα της συνεργασίας, όσα ηλεκτρονικά καταστήματα χρησιμοποιούν Shopify μπορούν να ανεβάζουν τα προϊόντα τους στο eBay.de που έχει πάνω από 18 εκατομμύρια χρήστες, μόνο στη Γερμανία.

Επιπλέον οι online retailers μπορούν να συγχρονίζουν αυτόματα στο ebay κάθε ενημέρωση που κάνουν στα προϊόντα, όπως τις ονομασίες των προϊόντων και τις περιγραφές τους, τις τιμές, τις διαθεσιμότητες κ.λπ.

Μέσω ενός κεντρικού dashboard, οι πωλητές μπορούν επίσης να ελέγχουν όλα τα κανάλια επικοινωνίας, από του καταστήματός τους και τα social media, έως την επικοινωνία με τους πελάτες στο eBay.

Δεδομένης της κατάστασης με το νέο κορωνοϊό, όσοι retailers μπουν τώρα στην πλατφόρμα και συμμετέχουν στο πρόγραμμα επείγουσας βοήθειας του eBay, δε θα πληρώσουν συνδρομή για έξι μήνες και προμήθειες για τρεις μήνες.

 

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Νέοι χρήστες, περισσότερες παραγγελίες και αυξημένος τζίρος για τα e-shop

Μια πιο "άσπρη" μέρα ξημερώνει για το e-commerce στην Ελλάδα μετά την κρίση της πανδημίας Covid-19 σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρώτης έρευνας για το ηλεκτρονικό εμπόριο με τίτλο "Οι προκλήσεις για το e-commerce και η επόμενη ημέρα" που διεξήχθη από την εταιρεία Plushost.gr με τη συμμετοχή 288 ηλεκτρονικών καταστημάτων. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα παρουσιαστούν σε free webinar την Τετάρτη 15/4 (ώρα 4 μ.μ.). Για εγγραφές πατήστε ΕΔΩ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε την περίοδο 1-7 Απριλίου η Plushost.gr, η οποία εξειδικεύεται εξ ολοκλήρου στο e-commerce 360°, η επισκεψιμότητα σε e shops, τόσο direct όσο και μέσω των social media, εκτοξεύεται κατά 45% ενώ οι παραγγελίες online βλέπουν τον όγκο τους να μεταβάλλεται κατά +52,3%. Οι αγορές μέσω μεγάλων οθονών κάνουν ηχηρό come back (+50%), οι τηλεφωνικές παραγγελίες από κινητό ανακτούν το χαμένο έδαφος (+53%), ενώ διαπιστώνεται πρόσθεση νέων χρηστών κατά 61%.

Στα θετικά, η επάρκεια των αγαθών, η εντυπωσιακή αύξηση του τζίρου των ηλεκτρονικών καταστημάτων και η θετική μεταβολή του Μ.Ο. της παραγγελίας, του Conversion Rate Optimization (CRO) και του διαθέσιμου budget στα κανάλια προώθησης. Στα αρνητικά η αύξηση της εγκατάλειψης του καλαθιού, η διόγκωση του ποσοστού επιστροφών και χρεώσεων (CPC) στα κανάλια προώθησης και οι δραματικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών.

Παρά το γεγονός ότι είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσει κανείς το μέγεθος της μεγάλης αλλαγής που επέρχεται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στελέχη της αγοράς σκιαγράφησαν με τις απαντήσεις τους μια πρώτη εικόνα, αποτυπώνοντας τη μεταστροφή των καταναλωτικών συνηθειών και τη δυναμική των ηλεκτρονικών αγοραστικών συμπεριφορών στο άμεσο μέλλον.

Οι κλάδοι που συμμετείχαν

Από το σύνολο των 288 καταστημάτων το 23,4% (68) αφορούν στην Τεχνολογία, το 14,7% (42) στη Μόδα, Ένδυση, Υπόδηση, Αξεσουάρ, το 12,5% (36) σε Αλλη κατηγορία, το 11,7% (34) στο Σπίτι - Κήπος, το 9,5% (28) στην κατηγορία Ομορφιά, Προσωπική Φροντίδα, Φαρμακείο, το 7,35% (21) στα Πολυκαταστήματα, το 5,1% (15) στον Αθλητισμό - Hobby, το 3,68% (11) στα Τρόφιμα - Ποτά - Σούπερ Μάρκετ, ισόποσο ποσοστό και ισάριθμα καταστήματα στα Κοσμήματα - Ρολόγια, 2,9% (8) στον Επαγγελματικό Εξοπλισμό, 1,47% (4) στην κατηγορία Auto - Moto - Σκάφη, 1,47% (4) στα Βιβλία - Χαρτικά, 1,47% (4) στα Παιδικά - Βρεφικά και 0,74% (2) στην Ψυχαγωγία.

Αύξηση επισκεψιμότητας και online παραγγελιών

Ο περιορισμός της μετακίνησης των πολιτών επηρέασε αρχικά θετικά την επισκεψιμότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων στους περισσότερους κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πιο συγκεκριμένα το 54,4% (157 καταστήματα) δηλώνουν ότι η επισκεψιμότητα αυξήθηκε, το 12,50% (36) ότι παρέμεινε σταθερή, το 28,6% (83) ότι μειώθηκε και το 4,4% απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν (13 καταστήματα).

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπίστωσαν αύξηση της επισκεψιμότητάς τους μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων. Το 45,3% (122) δηλώνουν ότι αυξήθηκε, το 22,3% (60) ότι παρέμεινε σταθερή, το 26% (70) ότι μειώθηκε ενώ το 6,3% (17) δεν γνωρίζουν. Διαπιστώνεται μια γενική αύξηση των online παραγγελιών και αφορά στην πλειονότητα των κλάδων των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το 52,2% (150) δηλώνουν ότι οι παραγγελίες αυξήθηκαν, το 8,09% (23) ότι παρέμειναν σταθερές, το 31,62% 91) ότι μειώθηκαν και το 8,09% (23) δεν γνωρίζουν ακόμη.

Ενθαρρυντικό είναι, το γεγονός ότι η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων πιστεύουν ότι η επόμενη μέρα μετά τον COVID-19 θα είναι θετική για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, το 57,3% (165) υιοθετούν το πιο αισιόδοξο σενάριο περί "θετικής επόμενης ημέρας για το e commerce", το 26,47% (76) το αρνητικό, το 10,29% (30) εκτιμούν ότι η κατάσταση θα διατηρηθεί ως έχει ενώ το 5,88% (17) κρίνει ότι είναι ακόμη νωρίς ως εκ τούτου απαντά ότι "δεν γνωρίζει".

Στενότερες σχέσεις με Social media και Google

Τα social media αποτελούν ένα από τα βασικά κανάλια που τροφοδοτούν με επισκεψιμότητα τα ηλεκτρονικά καταστήματα οι εκπρόσωποι των οποίων δηλώνουν στην έρευνα της Plushost ότι αυξήθηκαν σημαντικά οι επισκέπτες κυρίως μέσω του Facebook. To 43,70% (110) δηλώνουν ότι αυξήθηκε η επισκεψιμότητά τους, το 28,5% (72) ότι παρέμεινε σταθερή, το 19,3% (49) ότι μειώθηκε ενώ το 8,4% (21) δεν είναι σε θέση να δώσουν ακόμη κάποια απάντηση.

Το email marketing, παρόλο που αποτελεί το πιο άμεσo μέσο επικοινωνίας των ηλεκτρονικών καταστημάτων με τους πελάτες, η επισκεψιμότητα που φέρνει αυτή την περίοδο παραμένει στην πλειονότητά τους σταθερή. Το 25,52% (61) δηλώνουν ότι αυξήθηκε, το 37% (90) ότι παρέμεινε σταθερή, το 20,92% (50) ότι μειώθηκε ενώ το 15,9% των συμμετασχόντων στην έρευνα (38) είτε δεν γνωρίζουν είτε δεν επιθυμούν να απαντήσουν.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων επενδύουν αυτή την περίοδο στις πληρωμένες διαφημίσεις της Google. Το 45,2% (113) απαντούν στη σχετική ερώτηση ότι η επένδυσή τους αυξήθηκε, το 21,18% (53) ότι παρέμεινε σταθερή, το 22,02% (55) ότι υπέστη μείωση και το 11,6% (29) δεν ξέρουν ή δεν επιθυμούν να ανταποκριθούν στην ερώτηση.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το Skroutz συνεισφέρει και αυτό στην αύξηση της επισκεψιμότητας των ηλεκτρονικών καταστημάτων: Πιο συγκεκριμένα, το 39,2% (98) δηλώνουν ότι η κίνηση μέσω τηε πλατφόρμας αυτής αυξήθηκε, το 20% (50) ότι η συνεισφορά της είναι σταθερή, το 16% (40) ότι μειώθηκε και το 24,8% (62) δεν γνωρίζουν.

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν χρησιμοποιούν το Bestprice ως μέσο προώθησης, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας. Το 19,16% (41) αναφέρουν ότι αυξήθηκε η χρήση της πλατφόρμας, το 22,43% (48) ότι παρέμεινε σταθερή, το 18,22% (39) ότι μειώθηκε ενώ το 40,19% (86) δεν δίνει απάντηση.

Η Kelkoo δεν χρησιμοποιείται από τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων: Το 7,25% (14) δηλώνουν ότι αυξήθηκε, το 17,10% (33) ότι παρέμεινε σταθερή, το 9,33% (18) ότι μειώθηκε και το 66% (128) δεν γνωρίζουν.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι δεν χρησιμοποιούν κάποιο άλλο κανάλι προώθησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους. Μόλις το 13,50% (22) απαντούν ότι αυξήθηκε η χρήση άλλων καναλιών προώθησης των καταστημάτων, το 14,72% (24) ότι παρέμεινε σταθερή, το 13,50% (22) ότι μειώθηκε και το 58,2% (95) δεν γνωρίζουν.

Η ολική (;) επαναφορά του desktop;

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπίστωσαν αύξηση της επισκεψιμότητας από τη χρήση των μεγάλων οθονών. Για την πλειονότητα, δηλαδή για το 39,15% (101) αυξήθηκε, για το 29,84% (77) παρέμεινε σταθερή, για το 15,12% (39) μειώθηκε ενώ το 15,89% (41) δεν έχει απάντηση

Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνεται μεγάλη αύξηση στην επισκεψιμότητα από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων. Το 52,85% (139) έχουν στοιχεία ότι αυξήθηκε, το 16,73% (44) ότι παρέμεινε σταθερή, το 16,35% (43) ότι μειώθηκε και το 14,07% (37) δεν γνωρίζουν.

Διαπιστώνεται ότι η χρήση των ταμπλετών δεν επηρέασε γενικά τη μεταβολή της επισκεψιμότητας των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το 28,4% (71) των ερωτηθέντων καταγράφουν ότι αυξήθηκε, το 31,60% (79) ότι παρέμεινε σταθερή, το 21,20% (53) ότι μειώθηκε και το 18,80% (47) δεν γνωρίζουν.

Νέοι πελάτες: Ήρθαν για να μείνουν;

Η γενικότερη αύξηση της επισκεψιμότητας παρατηρείται ότι ενισχύθηκε από νέους χρήστες. Το 61,03% (176) των εκπροσώπων των ηλεκτρονικών καταστημάτων απαντούν θετικά στην ερώτηση αν η κρίση της πανδημίας έφερε νέους πελάτες στα e shops ενώ το 28,68% (83) έχει αντίθετη άποψη. Ένα 10,29% (30) δεν γνωρίζουν ακόμη.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι αποτυπώνεται ίδιο ποσοστό μεταβολής τόσο σε αύξηση όσο και σε μείωση των τηλεφωνικών παραγγελιών (33,09% και 95 καταστήματα, αντίστοιχα τόσο για θετικές όσο και για αρνητικές απαντήσεις). Το 23,53% (68) δηλώνουν ότι παρέμειναν σταθερές και το 10,29% (30) δεν γνωρίζουν.

Η πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων διαπίστωσαν αύξηση του τζίρου την περίοδο του COVID-19. Το 17,71% (51) απαντούν ότι ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε πάνω από 60%, το 35,42% (102) ότι διογκώθηκε έως και 60%, το 4,86% (14) ότι παρέμεινε σταθερός, το 25,35% (73) ότι μειώθηκε έως και 60% ενώ το 16,67% (48) ότι μειώθηκε πάνω από 60%.

Αύξηση παρατηρείται και στο Μέσο Όρο της παραγγελίας για την πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα. Το 13,54% (39) απαντά ότι αυξήθηκε πάνω από 60%, το 28,47% (82) έως 60%, το 17,36% (50) ότι έμεινε σταθερός, το 19,7% (57) ότι μειώθηκε έως 60% ενώ το 20,83% (60) ότι έπεσε πάνω από 60%.

Αύξηση παρουσιάζεται στο Conversion Rate Optimization (CRO): Το 13,89% (40) των καταστημάτων αποτυπώνουν στα στοιχεία τους ότι αυξήθηκε πάνω από 60%, το 39,24% (113) ότι αυξήθηκε έως 60%, το 19,1% (55) ότι έμεινε σταθερός, το 12,15% (35) ότι μειώθηκε έως 60% και το 15,63% (45) ότι μειώθηκε πάνω από 60%.

"Αγκάθι" το εγκαταλελειμμένο καλάθι

Προφανώς η εκτόξευση της επισκεψιμότητας που παρατηρήθηκε οδήγησε και στην αύξηση της εγκατάλειψης του καλαθιού από τους επισκέπτες όπως διαπιστώνεται από τις απαντήσεις των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Το 10,07% (29) παρατηρούν ότι αυξήθηκε πάνω από 60%, το 29,86% (86) ότι η αύξηση περιορίστηκε έως +60%, το 28,13% (81) ότι παρέμεινε σταθερή, το 17,36% (50) ότι μειώθηκε έως και 60% ενώ το 13,58% (42) ότι μειώθηκε πάνω από 60%.

Η πληγή του delivery

Το σημαντικό ίσως πρόβλημα που προέκυψε αφορά στις παραδόσεις των παραγγελιών που γίνονται από την πλευρά των εταιρειών courier. Αυτό δηλώνει το 66,91% (193) των ερωτηθέντων ενώ την αντίθετη άποψη έχει το 22,79% (66). Ακόμη δεν γνωρίζει το 10,29% (30).

Παρόλο που σημειώνεται καθυστέρηση στις παραδόσεις των παραγγελιών, αυτό δεν οδήγησε σε σημαντική αύξηση του ποσοστού των επιστροφών με την πλειονότητα των ηλεκτρονικών καταστημάτων να δηλώνουν ότι έχει παραμείνει σταθερό. Ένα μικρότερο ποσοστό, το 20,69% (59 καταστήματα) παραδέχονται ότι οι επιστροφές αυξήθηκαν το επίμαχο διάστημα με τη συντριπτική πλειονότητα (48,53% ή 140 καταστήματα) να δηλώνουν ότι οι καταναλωτές που επιστρέφουν προϊόντα από e shops παρέμειναν σταθεροί. Μόλις 10,29% (30) δηλώνουν ότι οι επιστροφές μειώθηκαν και το 20,59% (59) απαντούν ότι δεν γνωρίζουν.

Σήμερα επάρκεια, αύριο…

Το θετικό είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ηλεκτρονικών καταστημάτων για την ώρα διαθέτουν εμπορεύματα προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες. Το 72,06% (208) δηλώνουν ότι έχουν επάρκεια, το 17,65% (51) καταγράφουν ανεπάρκεια ενώ το 10,29% (30) δεν ξέρουν/δεν απαντούν. Η πλειονότητα των εκπροσώπων των καταστημάτων εκτιμούν ότι "στο άμεσο διάστημα θα υπάρξει πρόβλημα σχετικά με την επάρκεια των αποθεμάτων που διαθέτουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα και την ανατροφοδότησή τους". Μάλιστα το 41,18% (119) του συνόλου, πιστεύουν ότι "σύντομα θα αντιμετωπίσουν προβλήματα", το 36,03% (104) εκφράζουν την αντίθετη άποψη ενώ το 22,79% (66) δεν γνωρίζουν ή δεν απαντούν.

Η επένδυση στα κανάλια προώθησης

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα συνεχίζουν να επενδύουν στα κανάλια προώθησης που χρησιμοποιούν. Το 27,1% (78) το έχουν αυξήσει, το 42,6% (123) το διατήρησαν σταθερό και το 22,79% (66) το μείωσαν. Ένα ποσοστό της τάξεως του 7,3% δεν γνωρίζουν ή δεν θέλησαν να απαντήσουν.

Από την έρευνα αποτυπώνεται αύξηση του CPC: Το 36,76% (106 καταστήματα) δηλώνουν αύξηση χρεώσεων στα κανάλια προώθησης, το 29,41% (85) διατήρησή τους σε σταθερά επίπεδα, το 13,97% (40) μείωση και το 19,85% (57) δεν γνωρίζουν/δεν απαντούν.

Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.

[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα eCommerce

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search