Ελλιπή ενημέρωση στους Έλληνες καταναλωτές, σχετικά με τα δικαιώματά τους, παρέχουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε ποσοστό που φτάνει έως και το 72%. Αυτό προέκυψε από δειγματοληπτικό έλεγχο – «σάρωση» που πραγματοποιήθηκε υπό το συντονισμό της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων σε ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, που πωλούν ηλεκτρονικές συσκευές.
Τα βασικά συμπεράσματα του ελέγχου, που πραγματοποιήθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 26/08/2020 έως και 31/08/2020 και επαναλήφθηκε στις 7/9/2020, είναι:
- Το 43% των ιστοσελίδων δεν ενημερώνει τους καταναλωτές σχετικά με το πώς μπορούν να υπαναχωρήσουν από μια σύμβαση ειδικά στην περίπτωση που έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να διαπιστωθεί η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία τους καθώς και όσον αφορά στην ευθύνη τους για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών.
Η δυνατότητα αυτή πρέπει να παρουσιάζεται με κατανοητό τρόπο και με σαφή αναφορά του δικαιώματος των καταναλωτών να υπαναχωρήσουν.
- Το 75% των ιστοσελίδων δεν παρέχει σαφή πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με το δικαίωμα υπαναχώρησης.
Ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι σε θέση να ανοίξει τη συσκευασία για να αποκτήσει πρόσβαση στα αγαθά, εφόσον συνήθως στα καταστήματα εμφανίζονται παρόμοια αγαθά ασυσκεύαστα. Ως εκ τούτου, η ζημία που προκαλείται στη συσκευασία απλώς για να ανοιχθεί δεν αποτελεί αιτία αποζημίωσης. Ωστόσο, οποιεσδήποτε προστατευτικές ταινίες που έχουν τοποθετηθεί στο προϊόν θα πρέπει να αφαιρούνται μόνο όταν αυτό είναι απολύτως αναγκαίο για τη δοκιμή του.
- Το 72% των ιστοσελίδων δεν παρέχει καμία πληροφόρηση στον καταναλωτή για τα δικαιώματα του όσον αφορά στην παράδοση αγαθών σε περίπτωση καθυστέρησης από τον προμηθευτή.
O προμηθευτής πρέπει να ενημερώνει τον καταναλωτή για «την προθεσμία εντός της οποίας αναλαμβάνει την υποχρέωση να παραδώσει τα αγαθά». Eάν ο προμηθευτής δεν παραδώσει εντός της προθεσμίας αυτής ή εντός της προθεσμίας που έχει δηλωθεί στον καταναλωτή, ο καταναλωτής πρέπει να συμφωνήσει με τον έμπορο για την παράταση της προθεσμίας παράδοσης. Εάν ο προμηθευτής εξακολουθεί να μην έχει παραδώσει πριν από τη λήξη της παράτασης, ο καταναλωτής δικαιούται να καταγγείλει τη σύμβαση.
- Το 28% παρέχει ελλιπή πληροφόρηση στον καταναλωτή για την περίπτωση μη παράδοσης προϊόντος εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας.
Ως επόμενα βήματα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή θα ενημερώσει για τα ανωτέρω πορίσματα ελέγχου τους σχετιζόμενους συνδέσμους ηλεκτρονικών καταστημάτων, προκειμένου να απευθύνουν με τη σειρά τους συστάσεις στα μέλη τους και στη συνέχεια, οι προμηθευτές θα κληθούν να διορθώσουν τις ιστοσελίδες τους.
Επισημαίνεται ότι ο Νόμος 2251/1994 για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών διασφαλίζει, μεταξύ άλλων, ότι κάθε καταναλωτής όταν πραγματοποιεί αγορές στο διαδίκτυο, έχει το δικαίωμα να λαμβάνει σαφείς, ορθές και κατανοητές πληροφορίες σχετικά με τους όρους παράδοσης και το δικαίωμα υπαναχώρησης, σε περίπτωση που έχει χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να διαπιστωθεί η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών. Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών.
Mε πληροφορίες από sepe.gr, moved.gr
Εικόνα: Mudassar Iqbal, Pixabay
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στο Box, την υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού της Cosmote, μετακομίζει από τις 2 Νοεμβρίου η υπηρεσία food delivery του Skroutz, Skroutz Food, μετά από συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές. Όπως αναφέρει το deasy.gr, από την Δευτέρα 2 Νοεμβρίου, οι χρήστες του Skroutz Food, που είτε επισκέπτονται το site, είτε χρησιμοποιούν την εφαρμογή της υπηρεσίας, θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα του BOX, όπου θα μπορούν να κάνουν τις παραγγελίες τους σε φαγητό και καφέ.
Η είδηση επιβεβαιώνει τις προ ημερών πληροφορίες του deasy.gr, όταν και δημοσίευμα για τη διεύρυνση της υπηρεσίας Box.gr ανέφερε ότι υπήρχαν συζητήσεις μεταξύ Cosmote και Skroutz, χωρίς όμως να είχε διαρρεύσει τότε το περιεχόμενό τους.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση από την Cosmote, στο δίκτυο του Box εφόσον το επιθυμούν θα ενταχθούν επιπλέον νέα καταστήματα εστίασης, που σήμερα βρίσκονται μόνο στην πλατφόρμα του Skroutz.
Η υπηρεσία food delivery της Cosmote ήταν αναμενόμενο ότι θα υλοποιούσε αυτό το διάστημα ένα πολυμέτωπο πρόγραμμα διεύρυνσης της δραστηριότητας, μέρος του οποίου είναι και η συμφωνία με το Skroutz Food. Επιπρόσθετα η ανακοίνωση της Cosmote επιβεβαιώνει την πρόθεση του Box.gr να μπει και σε νέες κατηγορίες προϊόντων, αναφέροντας ότι «στα σχέδια περιλαμβάνεται και η επέκτασή του -μέσα στο επόμενο διάστημα- σε online delivery προϊόντων super market, σε συνεργασία με γνωστές αλυσίδες». Μία από αυτές θα είναι η αλυσίδα Μασούτης, με το Box να έχει ξεκινήσει ήδη την πιλοτική λειτουργία της υπηρεσίας και τα ομώνυμα καταστήματα να εμφανίζονται στο περιβάλλον της πλατφόρμας.
Δείτε περισσότερα στο deasy.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Πρόστιμο 250.000 ευρώ επέβαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή στο ηλεκτρονικό κατάστημα GF ELECTRONICS που φέρεται να εισέπραττε χρήματα από παραγγελίες πελατών, χωρίς ωστόσο να τους διαθέτει τα προϊόντα.
Υπεβλήθησαν πλήθος καταγγελιών από καταναλωτές οι οποίοι περίμεναν ακόμα και μήνες για να λάβουν το προϊόν που προπλήρωσαν, ενώ όπως προέκυψε από την έρευνα της ΓΓ, όταν οι καταναλωτές ακύρωναν την παραγγελία δεν επέστρεφε τα ποσά, ως όφειλε από το νόμο.
Μάλιστα, οι εκατοντάδες καταναλωτές που έπεσαν θύματα δεν είχαν κανένα τρόπο επικοινωνίας με το κατάστημα, καθώς έχουν διακοπεί εδώ και μήνες οι τρόποι επικοινωνίας.
Όπως μεταδίδει το protothema.gr, η "GF ELECTRONICS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ" συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2019 και σύμφωνα με τα οικονομικά της στοιχεία είναι ζημιογόνα και τα ίδια Κεφάλαιά της την 31η Δεκεμβρίου 2019 ήταν αρνητικά κατά 397.980 ευρώ.
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου και σε περίπτωση που εντοπίσουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές κατά τη συναλλαγή τους με τα ηλεκτρονικά καταστήματα, να ενημερώνουν σχετικώς την Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στη γραμμή καταναλωτή 1520, για εξέταση ενδεχόμενης επιβολής κυρώσεων.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η φετινή Black Friday, που εδώ και μερικά χρόνια "γιορτάζεται" δεόντως και στη χώρα μας, θα είναι κάπως διαφορετική, ελέω πανδημίας. Αν και η Cyber Monday είναι το εκπτωτικό event του ηλεκτρονικού εμπορίου, στην Ελλάδα των παραμορφωτικών φακών, η Black Friday έχει αποκτήσει... omnichannel χαρακτήρα, όπως επίσης και... εβδομαδιαία, ή μεγαλύτερη διάρκεια, σε κάποιες περιπτώσεις.
Εν πάσει περιπτώσει, ειδικά εν μέσω της οικονομικής κρίσης που έχει χτυπήσει και το λιανεμπόριο εξαιτίας του νέου κορωνοϊού, το τετραήμερο που ξεκινά με τη Black Friday και ολοκληρώνεται με τη Cyber Monday έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία φέτος για τις επιχειρήσεις, ενισχυόμενο και από το γεγονός ότι οι καταναλωτές έχουν στραφεί πιο έντονα στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Για μια επιτυχή και πιθανότατα ακόμα πιο απαιτητική εκπτωτική περίοδο, λοιπόν, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα. Με χρόνο λιγότερο από δύο μήνες να απομένει, οι προετοιμασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν μεθοδικά από τώρα. Στο πλαίσιο αυτό, το Twitter εξέδωσε πέντε βασικές συμβουλές που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να είναι όσο το δυνατόν πιο έτοιμες.
Ξεκινήστε να διαφημίζεστε νωρίς
Η κοινωνική αποστασιοποίηση και άλλοι περιορισμοί που έχει φέρει ο νέος κορωνοϊός έχουν αλλάξει σημαντικά τις συνήθειες του αγοραστικού κοινού. Κάθε επιχείρηση και μάρκα θα προσπαθήσει να τραβήξει την προσοχή των καταναλωτών, οπότε θα πρέπει να ξεκινήσετε να προωθείτε τις προσφορές σας έγκαιρα, για να ξεχωρίσετε.
Διατηρήστε ενημερωμένο το ηλεκτρονικό σας απόθεμα
Μπορεί να μοιάζει με περιττή υπενθύμιση, αλλά θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι το e-shop σας είναι ενημερωμένο με όλα τα πρόσφατα προϊόντα και υπηρεσίες σας. Οι καταναλωτές θα αρχίσουν να ψάχνουν για προσφορές και προϊόντα πολύ πριν την εκπτωτική περίοδο, οπότε βεβαιωθείτε ότι προβάλλετε την καλύτερή σας εικόνα online!
Εκμεταλευτείτε στο έπακρο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Η παρουσία σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρήσετε την επαφή με το κοινό σας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι αγορές στο κατάστημα είναι σχετικά περιορισμένες. Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, θα πρέπει να αρχίσετε να αυξάνετε τον αριθμό των ακολούθων σας και να προβάλλετε τις προσφορές σας στα social media.
Προτείνετε ιδέες για δώρα
Οι αγορές δώρων δε σταματούν! Οι καταναλωτές εξακολουθούν να ψωνίζουν για φίλους, συνεργάτες και συγγενείς. Βοηθήστε τους προσφέροντας προτάσεις δώρων, διευκολύνοντάς τους να ψωνίσουν, δίνοντάς τους ιδέες. Θα μπορούσατε να δημιουργήσετε και έναν οδηγό αγορών και να τον διανείμετε στο κοινό σας λίγες εβδομάδες πριν από την περίοδο των προσφορών.
Ενημερώστε για τις πολιτικές COVID-19 που ακολουθείτε
Βεβαιωθείτε ότι κοινοποιείτε τυχόν αλλαγές που έχετε πραγματοποιήσει λόγω του COVID-19. Εξακολουθείτε να δέχεστε επιστροφές και με ποιον τρόπο; Οι χρόνοι παράδοσης μήπως έχουν επιμηκυνθεί; Θα πρέπει να γνωστοποιήσετε τυχόν προκλήσεις που αντιμετωπίζει η επιχείρησή σας αυτήν τη στιγμή, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαφάνεια και ειλικρίνεια, ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τι να περιμένουν. Η ειλικρίνεια με τους (υποψήφιους) πελάτες οδηγεί σε αυξημένη εμπιστοσύνη και πίστη. Μην το υποτιμάτε!
Εικόνα: Linus Schütz, Pixabay
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη ανήλθε στα 143 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019 και το 59% αυτού τού τζίρου, δηλαδή τα 84 δισεκατομμύρια ευρώ, προήλθε από marketplaces, με το Amazon να αντιπροσωπεύει το 22% της αγοράς.
Είναι χαρακτηριστική η κυριαρχία της Amazon στην Ευρώπη, με το μερίδιο αγοράς της να αυξάνει 18,5% σε σύγκριση με το 2018, ενώ οι αμιγώς ευρωπαϊκές εταιρείες, όπως οι Farfetch και Zalando αντιπροσωπεύουν το 11% του τζίρου, σημειώνοντας αύξηση 17%.
Το Cross-Border Commerce Europe που έκανε τη σχετική μελέτη κατέταξε τα marketplaces στην Ευρώπη με βάση τις διασυνοριακές διαδικτυακές πωλήσεις τους, τους δείκτες SEO για τη διασυνοριακή απόδοση, τον αριθμό κάλυψης χωρών και τον αριθμό και το ποσοστό των διασυνοριακών επισκέψεων.
Η πρόβλεψη του Cross-Border Commerce Europe είναι πως τα marketplaces θα αντιπροσωπεύουν το 65% των διασυνοριακών online πωλήσεων στην Ευρώπη έως το 2025.
Το TOP 10 των marketplaces με βάση τον τζίρο τους στην Ευρώπη.
Πηγή: Cross-Border Commerce Europe
Όσον αφορά στο είδος των marketplaces, 56 από τις 100 διαδικτυακές πλατφόρμες πωλούν σε καταναλωτές (B2C), ενώ σχεδόν οι μισοί από αυτούς έχουν το δικό τους απόθεμα προϊόντων. Δύο στις τρεις επιχειρήσεις είναι ένα "καθαρά" marketplaces που δεν πωλούν δικά τους προϊόντα, αλλά μόνο τρίτων, όπως τα Wish, Aliexpress, Farfetch και Bandcamp.
Τα consumer-to-consumer marketplaces (όπως τα Depop, Mobile.de, Rebelle, Delcampe, Vestiaire Collective και Marktplaats) αποτελούν το 36% του ΤΟΡ 100, ενώ το 10% επικεντρώνεται σε δημοπρασίες, όπως το The Salesroom. Τέλος, το 41% των marketplaces πωλούν μόνο ή και μεταχειρισμένα αγαθά, με το Vinted να είναι ο ηγέτης.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Αποφασισμένη να προχωρήσει, έστω και αυτόνομα, στη θεσμοθέτηση ενός φόρου επί των ψηφιακών υπηρεσιών, εμφανίζεται η Ευρώπη. Αν και η Ένωση δεν έχει δείξει, μέχρι σήμερα, ιδιαίτερη αποφασιστικότητα - και σίγουρα καμία ομοψυχία - στο θέμα του λεγόμενου ψηφιακού φόρου, η επείγουσα ανάγκη χρηματοδότησης του σχεδίου ανάκαμψης, φαίνεται να λειτουργεί ως καταλύτης.
Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίτευξη συμφωνίας στο πλαίσιο του ΟΟΣΑ και της G20. Ωστόσο, ας γίνει σαφές: αν η εν λόγω συμφωνία δεν προβλέπει ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα, που θα παρέχει μακροπρόθεσμα βιώσιμα έσοδα, η Ευρώπη θα υποβάλει σχετική πρόταση στις αρχές του επόμενου έτους”. Αυτό τόνισε η επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατά την ομιλία της για την κατάσταση της Ένωσης στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η Ένωση είχε τοποθετήσει χρονικά την υποβολή πρότασης για επιβολή πανευρωπαϊκού φόρου γνωστού αρχικά και ως "GAFA" σε ορισμένες ψηφιακές υπηρεσίες, έως τα τέλη του 2020, ώστε το μέτρο να έχει εφαρμοσθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2023. Πλέον, ο χρονικός αυτός ορίζοντας μετατίθεται για τις αρχές του 2021, προφανώς για να δοθεί χρόνος στις διαπραγματεύσεις, που διενεργεί ο ΟΟΣΑ για την επίτευξη παγκόσμιας συμφωνίας επί του θέματος.
Η Ευρώπη έχει επαναφέρει επίσημα στην ατζέντα της τον φόρο επί των ψηφιακών υπηρεσιών, αμέσως μετά από την ιστορική συμφωνία για το Ταμείο Ανάκαμψης (Next Generation EU) των €750 δισ. Στον ψηφιακό φόρο, η Ένωση αναζητά έναν από τους ίδιους πόρους, που θα χρηματοδοτήσουν τμήμα του φιλόδοξου “Σχεδίου Μάρσαλ”, το οποίο ενέκριναν σε μια ιστορική συμφωνία τα κράτη - μέλη της Ε.Ε.
Επρόκειτο για την πρώτη φορά, που το θέμα επανήλθε στην ατζέντα μετά την αποτυχία της Ε.Ε. να συγκεράσει τις αντίθετες φωνές στο εσωτερικό της για θεσμοθέτηση ενός ενιαίου πανευρωπαϊκού φορολογικού μέτρου για τις ψηφιακές υπηρεσίες.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Το Σαββατοκύριακο 13 & 14 Μαρτίου 2021, στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα, θα πραγματοποιηθεί η μεγαλύτερη διοργάνωση για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και Ψηφιακό Μάρκετινγκ στην Νοτιοανατολική Ευρώπη, η eCommerce & Digital Marketing Expo - ECDM Expo.
Η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε τη μετάθεση της ECDM Expo από τις αρχικές ημερομηνίες του Νοεμβρίου και την πραγματοποίησή της στις νέες ημερομηνίες, για δύο λόγους:
1) την εξέλιξη της πανδημίας του ιού Covid-19
2) στην εδώ και καιρό προτροπή από εκθέτες και επισκέπτες, για μετακίνηση της εκδήλωσης από τα τέλη Νοέμβρη σε μια περίοδο εκτός αυξημένου φόρτου εργασιών - που προέρχεται από την περίοδο της Black Friday και των Χριστουγέννων.
Όπως σε κάθε διοργάνωση, πέρα από τις καθιερωμένες και πολύ πετυχημένες παράλληλες εκδηλώσεις, όπως το Κύριο Διήμερο Συνέδριο, το Digital Agencies Roundtable και το Keynote Dinner, σχεδιάστηκαν και υλοποιούνται νέα concept.
Οι νέες εκδηλώσεις της επόμενης ECDM Expo, είναι μέχρι στιγμής (αναμένεται να προστεθούν και άλλες):
- Market Debates
Όπου εκπρόσωποι των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες στα ηλεκτρονικά καταστήματα θα βρεθούν σε απ’ ευθείας ζωντανό διάλογο με τους πελάτες τους, προσπαθώντας να βρουν λύσεις σε κοινά προβλήματα στην προσπάθειά τους για περεταίρω ανάπτυξη
- Digital Agencies Awards
Όπου για πρώτη φορά η διοργάνωση θα απονείμει διακρίσεις σε πρωτοπόρες επιχειρήσεις και άτομα για το έργο τους στον κλάδο.
Ο κλάδος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, αλλά και του Digital Marketing, γνώρισε μεγάλη άνοδο μετά την εκδήλωση της πανδημίας και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, διεθνώς, αντιμετωπίζει νέες προκλήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αναπτυχθεί με ακόμη υψηλότερους ρυθμούς.
Η διοργάνωση προχωρά με εντατικούς ρυθμούς τις προετοιμασίες για το μεγάλο event, σε όλα τα επίπεδα, εκθετών, επισκεπτών και ομιλητών, καθώς και των παράλληλων εκδηλώσεων, οι οποίες θα ενδυναμωθούν ακόμα περισσότερο, προς όφελος των εκθετών και των επισκεπτών τής ECDM Expo.
H ECDM Expo θα διοργανωθεί, φυσικά, με ιδιαίτερη μέριμνα για την ασφάλεια επισκεπτών, εκθετών και όλων των συνεργατών, τηρώντας απολύτως όλες τις οδηγίες και τα πρωτόκολλα λειτουργίας των εκδηλώσεων που θα οριστούν από τους αρμόδιους φορείς.
Δείτε περισσότερα στο www.ecdmexpo.com
Χώρος διεξαγωγής: Ζάππειο Μέγαρο.
Χρόνος διεξαγωγής: 13 και 14 Μαρτίου 2021.
Διοργάνωση: Verticom, www.verticom.gr
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ενώ πολλές κινεζικές εταιρείες αντιμετώπισαν σοβαρές προκλήσεις και απώλειες που προκλήθηκαν από το ξέσπασμα του κορονωϊού, ο όμιλος Alibaba αναδύεται ως ένας από τους μεγαλύτερους εταιρικούς νικητές της χώρας στην κρίση του COVID-19.
Ο πολυεθνικός τεχνολογικός γίγαντας κέρδισε την ευκαιρία να επεκτείνει τις δραστηριότητές του κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020, καθώς η ζήτηση για τις υπηρεσίες του και οι αγορές μέσω του marketplace του αυξήθηκαν κατακόρυφα εν μέσω των lock down ανά τον κόσμο.
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το StockApps.com, τα έσοδα του Ομίλου Alibaba αυξήθηκαν στα 22,7 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2020, βρισκόμενα, βέβαια, τέσσερις φορές χαμηλότερα από τον κορυφαίο ανταγωνιστή του, την Amazon.
Ο Όμιλος Alibaba αναδείχθηκε ως η κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου της Κίνας μετά το ξέσπασμα του SARS το 2003. Έκτοτε, έχει γίνει σημαντικός εργοδότης και δανειστής, παρέχοντας περισσότερες από 100.000 θέσεις εργασίας, ενώ προσφέρει δισεκατομμύρια δολάρια σε δάνεια προς τις ΜΜΕ.
Σε αντίθεση με την Amazon, η Alibaba δεν ασχολείται με τις άμεσες πωλήσεις και δε διαθέτει αποθήκες, μόνο ηλεκτρονικά marketplaces, για κατασκευαστές και εμπόρους. Παρόλο που και οι δύο τεχνολογικοί γίγαντες έχουν αποκτήσει ισχυρή παρουσία στις εγχώριες αγορές τους, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ τους για επέκταση σε νέες αγορές.
Μετά από μια ισχυρή απόδοση το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2019, τα έσοδα και των δύο εταιρειών μειώθηκαν ελαφρά το πρώτο τρίμηνο του 2020. Ωστόσο, λόγω της πανδημίας, το δεύτερο τρίμηνο του έτους απέδωσε τα υψηλότερα αποτελέσματα, μέχρι στιγμής. Tα έσοδα της Alibaba έφτασαν σχεδόν τα 17 δισ. δολάρια, ενώ της Amazon στα $63,4 δισ.
Τον Αύγουστο, η Amazon ανακοίνωσε τα εξαιρετικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου της. Τα έσοδα του αμερικανικού τεχνολογικού γίγαντα αυξήθηκαν κατά 40% από έτος σε έτος, στα $88,9 δισ. με τις πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική να φτάνουν στα 55,4 δισεκατομμύρια δολάρια και τις διεθνείς στα $22,7 δισ.
Εκτός από τα έσοδα και τα κέρδη τους, που σημείωσαν αύξηση εν μέσω της επιδημίας του νέου κορωνοϊού, Alibaba και Amazon σημείωσαν σημαντική αύξηση στην κεφαλαιοποίησή τους. Από τα 570,9 δισ. δολάρια του Δεκεμβρίου του 2019, ο κινέζικος γίγαντας έφτασε στα $581,2 δισ. τον Ιούνιο.
Από την άλλη, το 2020, η Amazon έγινε επίσημα η τέταρτη εταιρεία τεχνολογίας που εντάχθηκε στο "κλαμπ" του $1 τρισεκατομμυρίου, μαζί με την Apple, τη Microsoft και την Alphabet, μητρική τής Google.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ο Ecommerce Europe είναι περήφανος που ξεκίνησε την εκστρατεία του με τη δημοσίευση της πρώτης έκδοσης της Συνεργατικής Έκθεσης για τη βιωσιμότητα και το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη.
Η Έκθεση, η οποία συντάχθηκε σε συνεργασία με τα μέλη του Ecommerce Europe, συγκεντρώνει μια ποικιλία πληροφοριών, μελετών και βέλτιστων πρακτικών, που προορίζονται να χρησιμεύσουν ως πηγή πληροφοριών για επιχειρήσεις και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σε ολόκληρη την ΕΕ και πέραν αυτής.
Καθώς η βιομηχανία αναπτύσσει συνεχώς νέες έρευνες και λύσεις, η έκθεση θα ενημερωθεί αναλόγως. Η φιλοδοξία του Ecommerce Europe είναι να παράσχει έρευνα και συγκεκριμένα παραδείγματα που μπορούν να ενημερώσουν τις μελλοντικές συζητήσεις σχετικά με αυτό το ζήτημα.
"Πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι μια γέφυρα μεταξύ της ψηφιοποίησης της κοινωνίας μας και της μετάβασης σε μια πιο βιώσιμη οικονομία", δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Luca Cassetti, Γενικός Γραμματέας του Ecommerce Europe.
Ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει πολλά να φέρει στο τραπέζι όταν συζητάμε πώς μπορεί να συμβάλει η χάραξη πολιτικής σε αυτήν τη μετάβαση. Η αειφορία και η ψηφιοποίηση έχουν τεθεί στο επίκεντρο της ατζέντας της ευρωπαϊκής πολιτικής, με μια ανανεωμένη, ολιστική προσέγγιση μέσω της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.
Οι ευρωπαίοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν μια μοναδική ευκαιρία να βάλουν την ήπειρο στην πρώτη γραμμή της μετάβασης σε μια βιώσιμη οικονομία και μια ψηφιακή και χωρίς αποκλεισμούς κοινωνία, καθώς αυτές οι εξελίξεις δεν μπορούν και δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ξεχωριστές προκλήσεις.
Μπορείτε να βρείτε την έκθεση εδώ.
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Με την Υποστήριξη του GR.EC.A θα διεξαχθεί από το Supply Chain Institute με την επιστημονική υποστήριξη της Planning, ένα μοναδικό exclusive webinar για executives με θέμα «Οι αλλαγές στο διεθνές εμπόριο και πώς επηρεάζονται οι εφοδιαστικές αλυσίδες και τα logistics».
Keynote Speaker θα είναι o διεθνούς φήμης, Gerry Mattios, Supply Chain & Trade Practice Leader, στην Bain & Company, με έδρα τη Σιγκαπούρη.
Επίσης, κορυφαία στελέχη της ελληνικής αγοράς θα συμμετέχουν σε ζωντανή συζήτηση. Το exclusive webinar θα διεξαχθεί on-line την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου, 14:00 – 15:30 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας zoom.
Μέσα από το Discussion Panel, το Live Q&A και τα global company case studies θα μπορούν οι συμμετέχοντες να διαμορφώσουν άποψη για την παγκόσμια πραγματικότητα στις Εφοδιαστικές Αλυσίδες και το διεθνές εμπόριο, απαραίτητες γνώσεις για τα μελλοντικά πλάνα στα Logistics.
Το webinar διεξάγεται στα ελληνικά και το κόστος συμμετοχής είναι 50€ + ΦΠΑ. Ειδικά για τα μέλη GR.EC.A παρέχεται ειδική έκπτωση 20%.
Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ
Εικόνα: Αlexander Isreb , Pexels
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα eCommerce
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77