Digital Marketing

S.A.V.E. Your Budget: Αυξήστε το Κέρδος Διατηρώντας την Πελατεία σας!

Στο προηγούμενο άρθρο μας μιλήσαμε για το πως θα κρατήσετε χαμηλά το κόστος απόκτησης νέων πελατών στις online διαφημιστικές σας καμπάνιες. Όμως όσο χαμηλό και αν είναι το CPA σας, το πραγματικό κέρδος για εσάς έρχεται από τη διατήρηση της πελατείας σας.

Σύμφωνα με την έρευνα του Frederick Reichheld για λογαριασμό της Bain & Company, μια αύξηση του Customer Retention Rate της τάξης του 5%, οδηγεί σε αύξηση κερδών από 25% έως και 95%!

Είναι σαφές λοιπόν πως για να μεγιστοποιήσετε το κέρδος σας σαν επιχείρηση δεν αρκεί μόνο να αποκτάτε πελάτες με χαμηλό κόστος, αλλά πρέπει και να μπορέσετε να τους διατηρήσετε και να έχετε επαναληψιμότητα μετατροπών, το λεγόμενο customer loyalty.

Πως όμως μπορείτε να κερδίσετε την αφοσίωση των πελατών παρά τον ανταγωνισμό; Η απάντηση είναι πολύ απλή. Στοχεύστε σε μια στρατηγική προσέγγισης με πελατοκεντρικό χαρακτήρα αντί για προϊοντικό, ξεπεράστε το 4P’s marketing mix και χρησιμοποιήστε το S.A.V.E.

Solution – Γίνετε η λύση στο πρόβλημα
Αντί να προσπαθείτε να δημιουργήσετε ανάγκες για να πουλήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας, σχεδιάστε τα ώστε να εξυπηρετούν τις ήδη υπάρχουσες ανάγκες τους. Αν δώσετε λύση στο πρόβλημα τους θα αναζητούν από μόνοι τους αυτό που προσφέρετε.

Access – Επικοινωνήστε με κάθε μέσο
Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας με κάθε δυνατό τρόπο, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στον τρόπο επικοινωνίας που προτιμούν οι ίδιοι. Δώστε βάρος στις ιδανικές πλατφόρμες για εσάς και τους πελάτες σας αλλά φροντίστε να έχετε παρουσία και σε όλες τις υπόλοιπες. Ενσωματώστε πλατφόρμες απευθείας επικοινωνίας, όπως το messenger, στην ιστοσελίδα σας για να μη χάνετε καμία ευκαιρία.

Value – Προσφέρετε αξία
Διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, επενδύοντας σε ενέργειες branding. Εντοπίστε τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε, τι προσφέρετε σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και χρησιμοποιήστε το για να χτίσετε μια δυνατή brand image.

Το κέρδος αν το καταφέρετε αυτό είναι διπλό, όχι μόνο το brand σας αποτυπώνεται πιο εύκολα στο μυαλό των καταναλωτών, αλλά επίσης χτίζετε μια βαθιά σχέση με αυτούς που ταυτίζονται με την εικόνα σας.

Educate – Εκπαιδεύστε τους πελάτες σας
Η απλή προώθηση δεν αρκεί για να ξεχωρίσετε όταν καθημερινά ο καταναλωτής «βομβαρδίζεται» από διαφημίσεις. Εστιάστε στην εκπαίδευση του καταναλωτή παρέχοντας πληροφορίες σχετικές με αυτό που προσφέρετε, με τα δικά τους ενδιαφέροντα αλλά και το στάδιο που βρίσκονται στο customer life cycle.

 

Ακολουθείστε την πελατοκεντρική στρατηγική που χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως και αυξήστε το customer lifetime value και συνεπώς τα κέρδη σας, αντί να κυνηγάτε συνεχώς καινούριους πελάτες που σας κοστίζουν ακριβά!

Πηγή: Digital Up

CPA το «τσουχτερό»… 4+1 tips για να μειώσεις το CPA σε Facebook & Adwords

Κάθε digital επιχείρηση χρειάζεται νέους πελάτες συνεχώς για να μπορέσει να αναπτυχθεί και να κερδοφορήσει. Όπως σίγουρα έχετε παρατηρήσει το κυνήγι καινούριων πελατών μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό εγχείρημα, καθώς όσο πληθαίνουν τα online καταστήματα, τόσο αυξάνεται και ο ανταγωνισμός και κατά συνέπεια και το CPA (Cost per Acquisition) για τις διαφημίσεις σας.

Ένας ακόμη λόγος που ανεβάζει το κόστος προσέλκυσης νέων πελατών είναι ότι το κοινό στο οποίο τρέχουν οι διαφημίσεις σας δεν είναι το βέλτιστο για το στόχο σας. Μπορεί να μην ανήκει στο σωστό προφίλ, ή να μην έχει άμεσο ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Δείτε παρακάτω πως μπορείτε να προσεγγίσετε νέους πελάτες από Facebook και Adwords, κρατώντας χαμηλό το CPA σας κάνοντας καλύτερη στόχευση και βελτιστοποίηση στις διαφημίσεις σας.

Facebook

Δημιουργήστε διαφορετικά Adsets ώστε να μπορέσετε να τεστάρετε ποια στόχευση στο κοινό λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Ξεκινήστε με ένα προφίλ που φαντάζεστε ότι ταιριάζει στους πελάτες σας και πειραματιστείτε πάνω σε αυτό ανάλογα με τα δεδομένα που έχετε.

Ελέγξτε ότι το κοινό που έχετε δημιουργήσει δεν είναι πολύ μεγάλο για το budget που έχετε, σε περίπτωση που είναι αλλάξτε τη στόχευση για να δημιουργήσετε ένα μικρότερο αλλά πιο σχετικό κοινό. Είναι προτιμότερο να καλύψετε ένα μικρό αλλά πολύ σχετικό κοινό, από το να προβάλλεστε σε ένα μεγάλο αλλά μη στοχευμένο.

Χρησιμοποιήστε τα Lookalike Audiences για να δημιουργήσετε κοινά που ταιριάζουν στα προφίλ των καλύτερων πελατών σας, αυτών δηλαδή που κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές.

Στοχεύστε στο κοινό Remarketing, δηλαδή σε άτομα που έχουν ήδη επισκεφτεί το site ή το e-shop σας και είναι ήδη εξοικειωμένα με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε, άρα και πιο πιθανό να γίνουν πελάτες σας.

Χρησιμοποιήστε τη στρατηγική bidding που ταιριάζει καλύτερα στον στόχο που έχετε (traffic, conversions κλπ), ώστε να εξασφαλίσετε ότι οι διαφημίσεις σας είναι αποδοτικές.

Adwords

Σιγουρευτείτε ότι η καμπάνια σας είναι ρυθμισμένη μόνο για τις περιοχές, τις γλώσσες, τα δίκτυα και τις συσκευές που είναι σχετικά με το κοινό σας.
Όπως και στο Facebook, έτσι και στα Adwords μπορείτε να στοχεύσετε το κοινό Remarketing στις καμπάνιες σας για να μειώσετε το CPA του λογαριασμού σας.

Επικεντρωθείτε για αρχή στις Search Network Campaigns, καθώς μπορείτε να στοχεύσετε πιο εύκολα πιθανούς πελάτες που είναι ήδη σε αναζήτηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.
Δώστε μεγάλη προσοχή στο κείμενο των διαφημίσεων σας αφού είναι και το πιο σημαντικό κομμάτι για την προσέλκυση μελλοντικών πελατών.

Aντίστοιχα μεγάλη σημασία πρέπει να δώσετε και στα εικαστικά που τρέχουν σε Display Network Campaigns.

Δοκιμάστε διαφορετικά keywords, ads και bid strategies μέχρι να καταλήξετε σε αυτά που συμφωνούν με το budget σας. Μην ξεχνάτε τη σημασία των negative keywords, καθώς σας γλυτώνουν από άσκοπα κλικ.

Ακολουθώντας τη στρατηγική αυτή και δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στις καμπάνιες σας για τρέξουν και να σας δώσουν αποτελέσματα, θα δείτε ότι η απόκτηση νέων πελατών δεν είναι ένα άπιαστο όνειρο, απλά χρειάζεται τη σωστή προσέγγιση!

Και δε χρειάζεται να αγχώνεστε για το πως θα διατηρήσετε τους πελάτες που καταφέρατε τόσο έξυπνα να αποκτήσετε… Αυτό ακριβώς θα είναι το επόμενο άρθρο μας! Μείνετε συντονισμένοι!

Πηγή: Digitalup.gr

Content Marketing και Εταιρικοί Στόχοι: Πώς συνδυάζονται;

Όταν το Content Marketing συναντά τη στρατηγική, το περιεχόμενο γίνεται αληθινά χρήσιμο και ελκυστικό για το κοινό. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που συμβαίνουν συχνά στον χώρο του Marketing είναι η δημιουργία καμπανιών πριν από τον σχεδιασμό μίας ξεκάθαρης πολιτικής, που να προωθεί τους γενικότερους στόχους μιας εταιρείας.

Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα επιχειρήσουμε να θέσουμε τις content ιδέες σας σε καλούπι (για καλό σκοπό!), ώστε αυτές να ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τους γενικότερους εταιρικούς στόχους που θέλετε να πετύχετε.

Το Content Marketing ξεκινά με στρατηγική…

Η διαφορά ενός επαγγελματία marketer από έναν ερασιτέχνη είναι η χάραξη της στρατηγικής. Κάθε CTA button στην ιστοσελίδα σας, άρθρο στο blog σας ή λεζάντα στα social media σας υπηρετεί συγκεκριμένους εταιρικούς σκοπούς: την αύξηση των πωλήσεων, την ενίσχυση του brand awareness, την προώθηση μιας νέας υπηρεσίας κ.ά..

Ακόμα κι αν θέλετε να εντυπωσιάσετε το κοινό σας με συναρπαστικές διαφημίσεις της σχολής του Guerilla Marketing, μην ξεχνάτε ποτέ το κίνητρο που σας ώθησε να ξεκινήσετε την εκάστοτε content marketing καμπάνια.

…και ολοκληρώνεται με ελέγχους

Δεν υπάρχει λόγος να καταναλώνετε χρόνο και χρήμα, δημιουργώντας περιεχόμενο, την απόδοση του οποίου δεν ελέγχετε. Τα reports, λοιπόν, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής για την οποία μιλήσαμε λίγο πιο πάνω.

Ένα αναλυτικό report αποκαλύπτει πληροφορίες για την απόδοση μιας καμπάνιας, τις προτιμήσεις του κοινού ως προς το content και την αποτελεσματικότητα του UX Design. Θα πρέπει να είστε υπομονετικοί, για να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα των αποτελεσμάτων των analytics. Ωστόσο, εάν ο χρόνος σάς πιέζει, το ΑΒ Testing είναι μία καλή εναλλακτική!

Τα κοινωνικά και πολιτικά θέματα μονοπωλούν

Οι Millennials και η Generation Z αποτελούν γενιές ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες σε κοινωνικό-πολιτικά θέματα. Δεν φοβούνται να μοιραστούν την άποψή τους δημόσια, να καταδικάσουν ακραίες ιδεολογίες και να στηλιτεύσουν αξιόποινες συμπεριφορές μέσα από hashtag κοινότητες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σκάνδαλο του Harvey Weinstein, που οδήγησε χιλιάδες γυναίκες-θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης να σπάσουν τη σιωπή τους στα social media, υπογράφοντας την εμπειρία τους με το περίφημο #MeToo.

Οφείλετε, λοιπόν, να προσανατολίσετε το περιεχόμενό σας και σε αυτήν την κατεύθυνση, να εναρμονιστείτε με τα ενδιαφέροντα του σύγχρονου κόσμου και να πάρετε θέση σε κοινωνικό-πολιτικά θέματα που απασχολούν την κοινή γνώμη. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη ως εταιρικός στόχος είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το παιχνίδι των απαντήσεων

Ζούμε στην εποχή που ο καταναλωτής διαθέτει πρόσβαση σε πολλαπλά επικοινωνιακά κανάλια, μπορεί να βρει οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεται με ένα απλό search και διαδραματίζει ενεργό ρόλο στην αγοραστική διαδικασία – είναι, δηλαδή, Empowered Customer.

Αυτός ο νέος τύπος καταναλωτή θέλει να λαμβάνει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματά του, ώστε να νιώσει ασφάλεια. Για αυτόν τον λόγο, η ενσωμάτωση μιας ενότητας συχνών ερωτήσεων (FAQ) κατά την κατασκευή ενός website κρίνεται απαραίτητη. Αυτό επιτάσσεται, άλλωστε, και από την εντυπωσιακή άνοδο της φωνητικής αναζήτησης στο SEO του 2018!

Οι μεγαλύτεροι στόχοι χρειάζονται χρόνο

Στον χώρο των επιχειρήσεων, οι βιαστικές κινήσεις δεν βοηθούν κανέναν. Υπάρχουν εταιρικοί στόχοι, η πραγματοποίηση των οποίων απαιτεί προσεκτική μελέτη και πρωτότυπο σχεδιασμό.

Μεγάλες εταιρείες λανσάρουν καμπάνιες υπό τη μορφή έρευνας, videos που θυμίζουν documentaries ή applications που απογειώνουν την εμπειρία αγοράς. Εάν οι εταιρικοί στόχοι σας θέτουν ψηλά τον πήχη, αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο παραπάνω. Το καλό content αργεί να γίνει!

Εταιρικοί στόχοι και Εξατομίκευση

Υπάρχουν πολλοί που αντιλαμβάνονται το Content Marketing σαν ένα πεδίο σύγκρουσης δύο αντίρροπων δυνάμεων: το εταιρικό συμφέρον και το added value προς τον καταναλωτή.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι τελείως λανθασμένη, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε κακής ποιότητας περιεχόμενο και, κατ’ επέκταση, σε ζημία της επιχείρησής σας. Την ιδανική λύση εδώ αποτελεί το εξατομικευμένο περιεχόμενο, το οποίο αφενός εξυπηρετεί τα συμφέροντα της επιχείρησης, αφετέρου προσαρμόζεται ακριβώς στις ανάγκες του καταναλωτή.

Οι τομείς που αγαπά το Content Marketing

Εστίαση, Τουρισμός, Αυτοκίνητο… αποτελούν τρία παραδείγματα επιχειρηματικών κλάδων που μπορούν να κάνουν αληθινά θαύματα με το Content Marketing! Εάν ανήκετε σε έναν από αυτούς, αξίζει να επενδύσετε αρκετά στο ποιοτικό περιεχόμενο, προωθώντας με επιτυχία τους εταιρικούς στόχους σας.

Εφόσον η ίδια η φύση των προϊόντων σας έχει συναισθηματική επίδραση στους καταναλωτές, η δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου μπορεί να κάνει ακόμη πιο φιλόδοξα βήματα. Σας φαίνεται περίπλοκο ένα τέτοιο εγχείρημα; Το Emotional Marketing μπορεί να σας δώσει πολύτιμες ιδέες, ώστε να σχεδιάσετε σωστά την Content Marketing στρατηγική σας.

Συμπέρασμα
Εάν δυσκολεύεστε να συνδυάσετε τους εταιρικούς στόχους σας με τις Content Marketing πρακτικές, το πρώτο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να εξισορροπήσετε τις προτεραιότητές σας. Σταδιακά, θα είστε σε θέση να σχεδιάζετε πολύ πιο εύκολα τις content marketing εκστρατείες της επιχείρησής σας, χωρίς να παραμελείτε τα πρωταρχικά συμφέροντά σας.

Πηγή: Developgreece

Αξιοποιήστε το Growth Marketing και μπείτε στον δρόμο της ανάπτυξης

Ίσως πρόκειται για το πιο δημοφιλές θέμα συζήτησης μεταξύ των marketers και, γενικότερα, όσων ασχολούνται με τις επιχειρήσεις. Το Growth Marketing είναι ένας νέος τρόπος προσέγγισης της ανάπτυξης – θα λέγαμε πιο προσγειωμένος στη σημερινή εποχή και τα δεδομένα της.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των startups παγκοσμίως δεν διαθέτει μεγάλο budget, για να εισέλθει δυναμικά στην αγορά εργασίας. Την ώρα όμως που εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο έδαφος, οι τεχνικές marketing που οι περισσότεροι υιοθετούν εξακολουθούν να είναι προσκολλημένες στο παλιό μοντέλο ανάπτυξης.

Η επαναπροσέγγιση, λοιπόν, της στρατηγικής ήταν αναπόφευκτη και, ακριβώς μέσα σε αυτό το κλίμα, δημιουργήθηκε το Growth Marketing – ως φυσική εξέλιξη του Growth Hacking.

Ας δούμε με ποιον τρόπο η νέα αυτή προσέγγιση είναι προσανατολισμένη στην ανάπτυξη!

Growth Marketing Vs. Traditional Marketing

Ποιες είναι οι βασικές διαφορές του Growth Marketing και του παραδοσιακού Marketing; Θα λέγαμε ότι το Growth Marketing διαφοροποιείται σε τέσσερα βασικά στοιχεία: στο προφίλ, στην προσέγγιση, στα κανάλια και στο sales funnel.

Για να στηθεί σωστά μία Growth Marketing στρατηγική θα πρέπει να υπάρξει προφανώς ο κατάλληλος άνθρωπος, για να τη σχεδιάσει. Το προφίλ του growth marketer διαφέρει σημαντικά από αυτό ενός παραδοσιακού marketer.

Πρόκειται για ένα άτομο ευέλικτο και εξελίξιμο, το οποίο έχει το θάρρος να παίρνει ρίσκο και να αξιολογεί αντικειμενικά κάθε του απόφαση. Ένας growth marketer δεν φοβάται την αποτυχία, διότι οι στρατηγικές του βρίσκονται συνεχώς εν προόδω, δηλαδή σε διαρκή εξέλιξη.

Η έννοια της διαρκούς βελτίωσης είναι καταλυτική για τον νέο αυτό τύπο marketing. Τίποτα δεν είναι οριστικό, όλα επιδέχονται αλλαγές και ένας growth marketer πρέπει να είναι σε θέση να τις τολμήσει.

Η προσέγγιση αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα διαφοροποίησης του Growth Marketing. Το Growth Marketing συμμετέχει πολύ πιο ενεργά στη δημιουργία του προϊόντος. Επιλέγει να προωθήσει ένα προϊόν το οποίο αποδεδειγμένα έχει ανταπόκριση στο κοινό.

Για να το διαπιστώσει αυτό, ξεκινά με μία ολοκληρωμένη διαδικασία έρευνας, η οποία ουσιαστικά δεν σταματά ποτέ – συνεχίζεται και μετά το λανσάρισμα του προϊόντος. Τελικά, το προϊόν τελειοποιείται ταυτόχρονα με τις κριτικές του κοινού, για αυτό και οδηγείται πιο γρήγορα στη μορφή που ικανοποιεί τις ανάγκες του καταναλωτή.

Σχετικά με τα κανάλια, το Growth Marketing μένει μακριά από τα παραδοσιακά: TV και radio spots είναι ακατάλληλα για μία startup που προσπαθεί με τα μικρότερα δυνατά έξοδα να εδραιώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Ο χώρος που προσανατολίζεται περισσότερο είναι το Inbound Marketing, μέσω του οποίου μπορεί να πετύχει γρήγορα αποτελέσματα με μικρό κόστος. Παράλληλα, η ανταπόκριση του κοινού παίζει πολύ σημαντικό ρόλο – όταν ένα προϊόν είναι πετυχημένο, η επιτυχία του γίνεται γνωστή μέσω της word of mouth διαφήμισης.

Έτσι, το ίδιο το κοινό χτίζει τη δημοτικότητα του προϊόντος και, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από την κριτική ενός ικανοποιημένου πελάτη!

Μία ακόμη διαφοροποίηση που εντοπίζουμε στο Growth Marketing είναι το sales funnel ή αλλιώς η διαδρομή προς την πώληση. Στο παραδοσιακό marketing δίνεται αποκλειστική προσοχή στην ενημέρωση του κοινού για το προϊόν, όταν έχει ολοκληρωθεί η παρασκευή του.

Αντίθετα, οι Growth Marketing πρακτικές φέρνουν το κοινό σε επαφή με το προϊόν από τα πρώτα στάδια της παρασκευής του, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας γόνιμος διάλογος που τροφοδοτεί τη βελτιστοποίησή του.

Πώς να εφαρμόσετε μία Growth Marketing στρατηγική

Δώστε έμφαση στο προϊόν

Παρότι στο παρελθόν οι εταιρείες προσπαθούσαν να κρατήσουν μυστικό το προϊόν τους μέχρι το λανσάρισμά του, σήμερα εξελίσσουν το προϊόν τους με τη βοήθεια των καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι το feedback του κοινού είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, για να εξελίξετε το προϊόν σας.

Μην φοβηθείτε αρνητικές κριτικές ή διορθώσεις – κάντε AB Testing και αξιοποιήστε κάθε σχόλιο που γίνεται γύρω από την επιχείρησή σας. Στο Growth marketing η βελτιστοποίηση του προϊόντος σας είναι μία αδιάκοπη διαδικασία εξέλιξης.

Προσοχή στο λανσάρισμα

Αφού συγκεντρώσετε τις αρχικές κριτικές του κοινού σας, χωρίς καλά-καλά να το συνειδητοποιήσετε, έχετε ήδη περάσει στο λανσάρισμα του προϊόντος σας. Δεν χρειάζεται να τραβήξετε την προσοχή του κοινού μαζικά. Οι early adopters αρκούν για να πετύχετε μία word of mouth καμπάνια.

Στοχεύστε στο virality

Τo Growth Marketing βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο virality, δηλαδή στην ξαφνική δημοτικότητα που προέρχεται από στόμα σε στόμα. Το Viral Marketing είναι μία εναλλακτική που πρέπει να αξιοποιήσετε στο έπακρον, εάν θέλετε να προσελκύσετε αποτελεσματικά το κοινό σας.

Ξεκινήστε με ένα έξυπνο προϊόν και ενσωματώστε χαρακτηριστικά virality, όπως για παράδειγμα “share and win” η “bring a friend and win” τακτικές. Με λίγα λόγια, δώστε στο κοινό σας τον λόγο να διαδώσει το προϊόν σας!

Η συνεχής βελτίωση

Όπως αναφέραμε νωρίτερα, η εφαρμογή του Growth Marketing προϋποθέτει τη συνεχή βελτίωση ενός προϊόντος. Ένας growth marketer θα πρέπει να προβαίνει διαρκώς σε ελέγχους και μετρήσεις κάθε ενέργειας marketing, ώστε να εντοπίζει τα αδύναμα σημεία της και να προτείνει τρόπους βελτιστοποίησής της.

Επιπλέον, στη διαδικασία βελτίωσης του προϊόντος, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στo feedback από την αγορά και τους χρήστες. Τέλος, μην ξεχνάτε να κάνετε τακτικά updates στα social media, για να αυξήσετε το engagement rate σας. Στο Growth Marketing, η ανάπτυξη έρχεται ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης με το κοινό σας.

Συμπέρασμα
Το Growth Marketing δεν είναι μόνο μία διαφορετική προσέγγιση, αλλά ένας νέος τρόπος σκέψης. Για να επιβιώσει σήμερα μια επιχείρηση, θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Αναθεωρήστε, λοιπόν, εγκαίρως το marketing plan σας και προσανατολίστε τo στην ανάπτυξη. Μείνετε δημιουργικοί, αξιοποιήστε τις αξιολογήσεις του κοινού και εφαρμόστε ελέγχους στο οτιδήποτε! Η ανάπτυξη δεν είναι τόσο άπιαστη όσο φαίνεται, το μόνο που χρειάζεστε είναι η σωστή στρατηγική!

Πηγή: Developgreece

Growth Hacking

Τι είναι τελικά ο πολυσυζητημένος όρος Growth Hacking, για τον οποίο μιλούν όλοι;

Ας τα πάρουμε από την αρχή, από το έτος 2010, τότε που για πρώτη φορά ο όρος παρουσιάστηκε από τον Sean Ellis ως συνέπεια της ανάγκης να βρει τον «διάδοχό» του σε αυτό που έκανε. Μέχρι τότε, με μοναδικό κριτήριο την ανάπτυξη/ growth είχε καταφέρει να δημιουργήσει τεράστια κερδοφορία στις επιχειρήσεις – συνεργάτες του.

Ο ακριβής ορισμός του Growth Hacking από τον Sean Ellis: «Είναι μία διαδικασία συνεχούς πειραματισμού μεταξύ των marketing καναλιών και της ανάπτυξης προϊόντων για τον εντοπισμό των πιο αποτελεσματικών και αποδοτικών τρόπων ανάπτυξης μίας επιχείρησης.»

Το Growth Hacking είναι ότι χρειάζεται κάθε επιχείρηση για να αναπτυχθεί, όρος πολλά υποσχόμενος. Εάν σκεφτεί κανείς ότι το Facebook, η Google, το Dropbox, το Airbnb χρησιμοποιούν το Growth Hacking μοντέλο για την ανάπτυξή τους, θα θέλετε σίγουρα να μάθετε τα μυστικά.

Δείτε κάποια Tips που μπορούν να σας βοηθήσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Tip nο1

Focus all attention on the goal!

Αντί να διασπάτε την προσοχή σας σε διαφορετικούς στόχους, εστιάστε την όλη στο να αυξήσετε τους πελάτες σας όσο πιο γρήγορα γίνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος. Έχοντας αυτόν ως κύριο στόχο, θέστε βραχυπρόθεσμους επιμέρους στόχους που θα σας βοηθήσουν να τον επιτύχετε.

Tip nο2

Growth-hackers are all about numbers!

Η ανάλυση δεδομένων είναι ο πυρήνας του Growth Hacking. Απαιτείται διαρκές testing και πειραματισμός για να μας δώσουν αρκετά δεδομένα για ανάλυση. Αφού επεξεργαστούμε τα δεδομένα, συγκεντρώνουμε feedback και τροποποιούμε αντίστοιχα την προσέγγιση μας.

Η διαδικασία αυτή δεν τελειώνει ποτέ καθώς ο στόχος μας δεν είναι ένα νούμερο, αλλά η συνεχής αύξηση!

Tip nο3

Be innovative, be bold!

Μη διστάζετε να πειραματιστείτε με διαφορετικές και πιθανόν καινούριες για την επιχείρηση σας τεχνικές. Όπως ήδη αναφέραμε ο πειραματισμός είναι στοιχείο ζωτικής σημασίας αφού στο Growth Hacking δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να βρείτε την τεχνική που θα σας δώσει τον επιθυμητό ρυθμό ανάπτυξης.

Παίξτε με διαφορετικές προσεγγίσεις όπως product marketing για «σκληρή» πώληση, exit intent pop-up για αύξηση των email subscribers ή content marketing για ενίσχυση της σχέσης με τους πελάτες σας (ένας τολμηρός και έξυπνος τρόπος που προτείνουμε είναι το Storytelling). Μην περιορίζεστε σε πεπατημένα μονοπάτια, ανακαλύψτε καινούρια!

Το Growth Hacking το χαρακτηρίζει η ταχύτητα και η αμεσότητα, επομένως για να μπορέσει κάποιος να το κάνει σωστά θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζει ευκαιρίες ανάπτυξης με την πρώτη ματιά, να αναλύει και να βγάζει συμπεράσματα από μεγάλο όγκο δεδομένων, πολλές φορές από διάσπαρτες πηγές, και να προγραμματίζει τις επόμενες κινήσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Είναι πολύ απαιτητικό όσον αφορά σε εμπειρία, τεχνικές γνώσεις και ανάλυση δεδομένων. Χρειάζεται μεγάλο εύρος γνώσεων, όχι μόνο marketing, αλλά και programming, data analysis, project management και e-commerce.

Μην αφήνετε όμως τη δυσκολία να σας τρομάξει, εμβαθύνετε όσο περισσότερο μπορείτε σε καθέναν από αυτούς τους τομείς και κάντε τη διαφορά! Θα υλοποιήσετε στρατηγικές που ίσως δεν έχετε ξαναδοκιμάσει, μπορεί και να αποτύχετε… Μην απογοητευθείτε όμως, εξοικειωθείτε με την αποτυχία, μάθετε μέσα από αυτήν και θα έρθει η στιγμή που θα επιβραβευθείτε για την τόλμη σας!

Πηγή: Digitalup.gr

 

Empowered Customer: O νέος τύπος καταναλωτή και πώς να τον προσεγγίσετε

Η προσέγγιση του σύγχρονου καταναλωτή είναι ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερες εταιρείες σήμερα. Ποιο είναι το ιδανικό κανάλι επικοινωνίας; Τι είδους content αποφέρει μεγαλύτερο engagement; Σε ποια marketing στρατηγική αξίζει να επενδύσω;

Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις έχουν αφετηρία το brand και τα μέσα απεύθυνσής του. Στο σημερινό άρθρο, θα αλλάξουμε εστίαση και θα δώσουμε έμφαση στον καταναλωτή, παρουσιάζοντας τον τρόπο προσέγγισής του. Ας δούμε μαζί ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Empowered Customer.

Empowered σημαίνει ενεργός

Αν στο παρελθόν ο καταναλωτής ήταν παθητικός, σήμερα είναι πιο ενεργός από ποτέ.

Ο Empowered Customer δεν περιμένει τη διαφήμιση, για να γνωρίσει ένα προϊόν. Αντίθετα, κατέχει τον έλεγχο ολόκληρης της αγοραστικής διαδικασίας: αποθηκεύει σε wishlists τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, ενημερώνεται για τις προσφορές έγκαιρα, μπορεί να επιστρέψει ένα προϊόν που δεν τον ικανοποιεί και, κυρίως, έχει πρόσβαση στο crowd intelligence, δηλαδή στη γνώμη άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη δοκιμάσει το προϊόν.

To mobile περιβάλλον καθορίζει τις αγορές του

Η σχέση του σύγχρονου καταναλωτή με τις mobile συσκευές είναι καθοριστική. Θα λέγαμε πως ζούμε κυριολεκτικά μαζί με την κινητή συσκευή μας, η οποία αποτελεί ένα ανοιχτό παράθυρο προς την ενημέρωση, τη γνώση, την επικοινωνία και τις αγορές.

Πρόκειται για ένα είδος προσωπικού βοηθού ή καλύτερα γραμματέα που συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων. Οφείλετε, λοιπόν, να λάβετε υπόψη σας τον mobile παράγοντα σε κάθε σας κίνηση: Διαθέτει responsive design το website σας; Είναι mobile friendly η Εmail Μarketing καμπάνια σας; Για τον Empowered Customer τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά.

Είναι πολίτης του κόσμου

Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν περιορίζεται στην τοπική αγορά. Με την ανάπτυξη του e-commerce, η εμπιστοσύνη του στις ηλεκτρονικές συναλλαγές σταδιακά εδραιώνεται, με αποτέλεσμα να επιλέγει όλο και πιο συχνά eshops, για να πραγματοποιήσει τις αγορές του.

Η παγκόσμια online αγορά ανοίγει τα σύνορα και συνδέει τον σύγχρονο καταναλωτή με αγοραστικές κοινότητες στο εξωτερικό, προσφέροντάς του απεριόριστες δυνατότητες εξυπηρέτησης. Ο Empowered Customer είναι πολίτης του κόσμου και με αυτήν την ιδιότητα θα πρέπει να σκιαγραφούμε την buyer persona του.

Γίνεται, λοιπόν, φανερό πως ο νέος τύπος καταναλωτή είναι προνομιούχος και διαθέτει δυνατότητες που στο παρελθόν δεν θα μπορούσε να αντιληφθεί. Για να τον προσεγγίσετε αποτελεσματικά, θα πρέπει να εστιάσετε σε τέσσερις σταθμούς.

Επιλέξτε τη σωστή πλατφόρμα επικοινωνίας

Τα Social Media σήμερα επηρεάζουν τις αγοραστικές επιλογές μας περισσότερο από κάθε άλλο μέσο επικοινωνίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να προωθήσετε το προϊόν σας σε κάθε ένα ξεχωριστά, ώστε να στοχεύσετε σε περισσότερες κοινότητες πελατών.

Κάτι τέτοιο αφενός θα ήταν τρομερά ζημιογόνο για μια επιχείρηση, αφετέρου δεν θα είχε και τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς δεν εξυπηρετούν όλα τα μέσα τον ίδιο σκοπό. Επιλέξτε λοιπόν την πλατφόρμα, στην οποία το κοινό σας δραστηριοποιείται περισσότερο.

Εξατομικεύστε το content που παρέχετε

Οι αναγνώστες μας γνωρίζουν καλά πως η παροχή εξατομικευμένης εμπειρίας ή αλλιώς το Personalized Customer Experience αποτελεί τον νέο τρόπο πώλησης.

Το περιεχόμενο που παρέχετε θα πρέπει να είναι customer-oriented, να βασίζεται δηλαδή στις ιδιαίτερες ανάγκες και προτιμήσεις του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά. Σε αυτό, θα σας βοηθήσει τόσο το crowd intelligence που αναφέραμε παραπάνω όσο και το personalized marketing που αξιοποιεί την cookie–based τεχνολογία.

Να θυμάστε πως o Empowered Customer περιμένει από εσάς να εξατομικεύσετε την εμπειρία που του προσφέρετε online και offline.

Αξιολογήστε τα αποτελέσματα

Πώς μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το περιεχόμενό σας αποδίδει; Μα, φυσικά, αξιοποιώντας τα Analytics. Αν και έχουμε επισημάνει πολλές φορές στο παρελθόν τη σημασία τους, σήμερα θα υπογραμμίσουμε την προσφορά τους στην προσέγγιση του σύγχρονου καταναλωτή.

Τα Analytics παρουσιάζουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά του χρήστη μέσα στο website σας ή τις καμπάνιες που σχεδιάζετε στα social media. Μπορεί λοιπόν ο σύγχρονος καταναλωτής να κατέχει τον έλεγχο της αγοραστικής διαδικασίας, τα analytics όμως αποτελούν τον δικό σας τρόπο, για να αξιολογήσετε τις προτιμήσεις του.

Θέστε στόχο το engagement

Εάν πρέπει να θέσετε έναν πρωταρχικό στόχο στη marketing στρατηγική σας, θυμηθείτε να έχετε την ενίσχυση του engagement rate στην κορυφή των προτεραιοτήτων σας. Η διάδραση με το κοινό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για κάθε brand που επιθυμεί να αναπτυχθεί, με δεδομένο ότι κάθε ακόλουθος αποτελεί και έναν υποψήφιο πελάτη.

Αφού καθορίσετε πρώτα τα επιθυμητά touchpoints, εμπλέξτε τον καταναλωτή προσωπικά στην εμπειρία που του προσφέρετε. Με τον τρόπο αυτό, η προσέγγιση του Empowered Customer θα επιτευχθεί με επιτυχία.

Συμπέρασμα
Η μετατόπιση του ελέγχου της αγοραστικής διαδικασίας από το brand στον καταναλωτή αποτελεί μία κομβική αλλαγή που προέκυψε σταδιακά λόγω της ανάπτυξης του e-commerce.

Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν κινείται μόνος του, αντίθετα έχει την υποστήριξη όλων των άλλων empowered customers που μοιράζονται τις εμπειρίες τους δημόσια και ταυτόχρονα δίνουν ώθηση στα brands να βελτιστοποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Εσείς αυτό που έχετε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε με προσοχή το προσφερόμενο feedback και να είστε δεκτικοί σε τολμηρές αλλαγές!

Πηγή: Developgreece

2+1 Tips για το Κοινό Remarketing

Η στόχευση στο κατάλληλο target group στις online διαφημίσεις είναι ένα από τα πιο βασικά κομμάτια στο Digital Marketing. Η επιλογή του κατάλληλου κοινού για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, βοηθάει σημαντικά στην καλύτερη απόδοση των διαφημίσεων μας.

Μπορούμε να στοχεύσουμε με βάση το φύλο, την ηλικία, την τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα των χρηστών, με βάση κάποιες συμπεριφορές και πολλά άλλα.

Μπορούμε να στοχεύσουμε επίσης στο Remarketing κοινό μας. Ποιο είναι όμως αυτό και πώς λειτουργεί;

Το κοινό Remarketing είναι αυτό που έχει ήδη αλληλοεπιδράσει με το site/eshop μας ή το έχει επισκεφθεί. Αυτό το κοινό είναι πιο εύκολο να πραγματοποιήσει αγορά στο μέλλον καθώς έχει δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Γιατί λοιπόν να μην στοχεύσουμε ξανά σε αυτό;!

Έτσι, αφού οι επισκέπτες του site/eshop μας έχουν εγκαταλείψει τη σελίδα μας, τους υπενθυμίζουμε την παρουσία μας και τους επαναφέρουμε στο διαδικτυακό «μαγαζί» μας με στόχο να αγοράσουν από εμάς.

Παρακάτω θα βρείτε 3 Tips που θα βοηθήσουν στη στρατηγική του κοινού Remarketing:

Τip 1: Στοχεύουμε στους επισκέπτες συγκεκριμένης σελίδας (Category-Based)
Αυτό είναι το λεγόμενο δυναμικό remarketing, στο οποίο οι διαφημίσεις σχετίζονται με συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες που έχουν δει οι χρήστες στο site/eshop μας.

Για παράδειγμα, έχουμε τη δυνατότητα να στοχεύσουμε σε χρήστες που είδαν συγκεκριμένα παπούτσια στο eshop μας και να τους τα δείξουμε μετά με διαφήμιση.

Εσείς δε θα αγοράζατε κάτι που έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον σας και με έξυπνο τρόπο σας το επαναφέρουμε γρήγορα και εύκολα στην οθόνη σας;

Tip 2: Στοχεύουμε ξανά σε αυτούς που έχουν αγοράσει από εμάς (Converters)
Οι χρήστες αυτοί είναι πιθανότερο να αγοράσουν ξανά, καθώς γνωρίζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας καθώς και το brand μας! Έτσι, στοχεύουμε ξανά σε αυτούς και δημιουργούμε επαναλαμβανόμενους πελάτες.

Μην ξεχνάτε! Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι όχι μόνο να αυξήσουμε την πελατεία μας αλλά και να την διατηρήσουμε!

Tip 3: Στοχεύουμε αυτούς που σχεδόν έχουν ολοκληρώσει μία συναλλαγή (Cart Abandoners)
Είναι οι χρήστες που εγκατέλειψαν το καλάθι τους και δεν ολοκλήρωσαν ποτέ τη διαδικασία. Στόχος μας εδώ είναι να τους θυμίσουμε το προϊόν που ξέχασαν και να τους κάνουμε να επιστρέψουν ξανά στο site/eshop μας.

 Το Remarketing είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο που μπορεί να φέρει τις πωλήσεις που επιθυμούμε εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά.

Οι διαφημίσεις μας εμφανίζονται μπροστά στους πελάτες – επισκέπτες μας τη στιγμή ακριβώς που είναι έτοιμοι να αγοράσουν!

Δε θέλει κόπο, αλλά τρόπο και με μικρές, σωστές και έξυπνες κινήσεις για να πετύχουμε αύξηση των πωλήσεων, επαναλαμβανόμενες αγορές και πιστούς πελάτες!

Δημιουργία ελκυστικών διαφημίσεων στο Instagram Stories

Από την πρώτη στιγμή που έγινε διαθέσιμο το Instagram Stories, η κοινότητα επιχειρήσεων του Instagram έχει αξιοποιήσει αυτή την καθηλωτική εμπειρία προβολής διαφημίσεων σε πλήρη οθόνη και την έχει προσαρμόσει στα μέτρα της.

Μέσα σε κάτι παραπάνω από ένα χρόνο, αυτή η μορφή προβολής σε πλήρη οθόνη έχει αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον οποίο οι επωνυμίες συνδέονται με τους πελάτες τους — με πάνω από το 50% των επιχειρήσεων να έχουν δημιουργήσει μια ιστορία στη διάρκεια ενός τυπικού μήνα.

Καθώς πάνω από 300 εκατομμύρια ενεργοί λογαριασμοί στο Instagram ανά τον κόσμο παρακολουθούν και δημιουργούν ιστορίες σε καθημερινή βάση, το Instagram Stories γίνεται ένα ολοένα και πιο ισχυρό μέσο με το οποίο οι επωνυμίες ξεχωρίζουν και εμπνέουν το κοινό τους να προβεί σε ενέργειες.

Προκειμένου να βοηθήσουμε τους υπεύθυνους μάρκετινγκ να κατανοήσουν καλύτερα αυτή την αναπτυσσόμενη μορφή και να την αξιοποιήσουν στο έπακρο, συνεργαστήκαμε με το Facebook IQ για να βρούμε ποια δημιουργικά στοιχεία τραβούν περισσότερο την προσοχή του κοινού και οδηγούν στην επίτευξη αποτελεσμάτων.

Αύξηση αποτελεσματικότητας με το Instagram Stories

Κατά τη διάρκεια μίας από τις έρευνες που πραγματοποιήσαμε στις ΗΠΑ, διαπιστώσαμε ότι πολλές από τις στρατηγικές που σχετίζονται με τις διαφημίσεις υψηλής απόδοσης στη ροή για κινητά, όπως η άμεση παροχή πληροφοριών με παράλληλη προβολή της διαφημιζόμενης επωνυμίας ή του διαφημιζόμενου προϊόντος, μπορούν να είναι εξίσου αποτελεσματικές για τις διαφημίσεις στις ιστορίες.

Αυτή η αποτελεσματικότητα μετρήθηκε με βάση δύο παράγοντες: την απήχηση και την ανταπόκριση. Με την απήχηση, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να μετρούν την πιθανότητα να παρατηρήσει, να δει και να θυμάται το κοινό μια διαφήμιση.

Με την ανταπόκριση, μπορούν να μετρούν την πιθανότητα μιας διαφήμισης να προκαλέσει μια αντίδραση και να οδηγήσει σε μια ενέργεια σχετική με την επωνυμία.

Τι πρέπει να λάβετε υπόψη για το δημιουργικό στις διαφημίσεις στο Stories?

Για να βοηθήσουμε τους υπεύθυνους μάρκετινγκ να δημιουργούν πιο ελκυστικές διαφημίσεις στο Instagram Stories, παρουσιάζουμε παρακάτω μερικά συμπεράσματα, όπως προέκυψαν από μια πρόσφατη έρευνα που ανατέθηκε από τη Facebook, τα οποία μπορούν να λαμβάνουν υπόψη τους οι διαφημιζόμενοι κατά τη δημιουργία διαφημίσεων στο Instagram Stories.

1. Η συνάφεια είναι σημαντική

Κατά μέσο όρο, οι διαφημίσεις με κορυφαία απόδοση στο Instagram Stories ήταν πιο συναφείς συγκριτικά με τις διαφημίσεις που είχαν χαμηλότερη απόδοση. Επίσης, τραβούσαν την προσοχή, ήταν κατανοητές και ταίριαζαν με τη διαφημιζόμενη επωνυμία.

2. Ο χρόνος μετράει.

Κατά μέσο όρο, οι διαφημίσεις με κορυφαία απόδοση στο Stories ήταν πιο σύντομες και εμφάνιζαν την επωνυμία πιο νωρίς, συγκριτικά με τις διαφημίσεις στο Stories με χαμηλότερη απόδοση.

3. Ο γρήγορος ρυθμός αποδίδει.

Μεταξύ των διαφημίσεων στο Stories που είχαν πολλές σκηνές, οι σκηνές από τις διαφημίσεις με κορυφαία απόδοση ήταν, κατά μέσο όρο, πιο σύντομες από τις σκηνές στις διαφημίσεις με χαμηλότερη απόδοση.

4. Τα demo προϊόντων ενισχύουν τα αποτελέσματα.

Μόνο οι μισές περίπου από τις διαφημίσεις στο Instagram Stories που συμπεριλάβαμε στη δοκιμή έδειχναν το διαφημιζόμενο προϊόν σε χρήση, αλλά όσες διαφημίσεις το έκαναν παρουσίασαν καλύτερη απόδοση στις βασικές μετρήσεις.

5. Για να είναι αποτελεσματικές, οι διαφημίσεις που δημιουργούνται ειδικά για το Stories πρέπει να είναι βελτιστοποιημένες για κινητά.

Σχεδόν οι μισές από τις διαφημίσεις που συμπεριλάβαμε στη δοκιμή είχαν δημιουργηθεί ειδικά για το Instagram Stories, αλλά λίγες μόνο από αυτές κατατάχθηκαν στο κορυφαίο 1/3 του συνόλου των διαφημίσεων που μελετήσαμε.

Αυτό ενδεχομένως συνέβη επειδή οι διαφημίσεις αυτές αργούσαν να αποκαλύψουν το βασικό μήνυμά τους και περιείχαν μεγαλύτερης διάρκειας σκηνές συγκριτικά με άλλες διαφημίσεις.

Τα επόμενα βήματα

Καθώς ολοένα και περισσότεροι διαφημιζόμενοι συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το Instagram Stories, θα αποκτούμε μια ολοένα και καλύτερη εικόνα για τις πρακτικές σε επίπεδο δημιουργικού που έχουν καλύτερα αποτελέσματα.

Μέχρι τότε, ενθαρρύνουμε τους διαφημιζόμενους να πειραματίζονται με το περιεχόμενο βίντεο και τη μεγάλη γκάμα δημιουργικών εργαλείων που τους προσφέρει το Stories, όπως τα φίλτρα προσώπου, το superzoom και τα αυτοκόλλητα GIF.

Αν αναζητάτε περισσότερους τρόπους για να αξιοποιήσετε στο μέγιστο το Instagram Stories και να δημιουργήσετε πιο ελκυστικές διαφημίσεις, ανατρέξτε στο πλήρες άρθρο του Facebook IQ.

Ακόμα, αν θέλετε να δείτε πώς άλλες επωνυμίες, όπως η OpenTable (@opentable), χρησιμοποιούν το Instagram Stories για να συνδέονται με το κοινό τους, δείτε τα παραδείγματα πετυχημένων διαφημίσεων εδώ.

Πηγή: business.instagram.com/blog

7+1 Σημαντικά Facebook Metrics για κάθε Brand

7+1 Σημαντικά Facebook Metrics για κάθε Brand

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις-Brands χρησιμοποιούν το Facebook για να προβάλουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Η αλήθεια είναι ότι το Facebook έχει τη δυνατότητα να μας δίνει πολλά data για τις καμπάνιες μας, το κοινό μας, την κάθε διαφήμιση ξεχωριστά κ.α.

Έχουμε στα χέρια μας λοιπόν αρκετές πληροφορίες. Ποια είναι όμως τα metrics αυτά που πρέπει να παρακολουθούμε για να καταλαβαίνουμε την αποδοτικότητα των διαφημίσεών μας;

Αρχικά, η κάθε επιχείρηση/Brand επιλέγει έναν διαφημιστικό στόχο για τις διαφημίσεις της. Μπορεί να επιλέξει μεταξύ άλλων ανάμεσα σε:

•Brand Awareness

Μπορεί να θέλει να αυξήσει την Αναγνωρισιμότητα του Brand της.

•Reach

Μπορεί να θέλει να δείξει τη διαφήμισή της στο μέγιστο δυνατό αριθμό ατόμων που ανήκει στο κοινό της.

•Traffic

Μπορεί να θέλει να δημιουργήσει κίνηση στο website/eshop της ή να προσελκύσει άτομα να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή της.

•Engagement

Μπορεί να θέλει το κοινό της να αλληλοεπιδράσει με τις δημοσιεύσεις ή τη σελίδα της. Να κάνει δηλαδή μία αντίδραση, ένα σχολιασμό ή μία κοινοποίηση της διαφήμισης μας, να ζητήσει μια προσφορά, να δει μια φωτογραφία ή ένα βίντεο, ή να πατήσει έναν σύνδεσμο.

•Conversions

Μπορεί να θέλει να ενθαρρύνει τους χρήστες που ενδιαφέρονται για την επιχείρηση της να αγοράσουν ή να χρησιμοποιήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία της.

Τα βασικά metrics λοιπόν που πρέπει κάθε Brand να λαμβάνει υπόψιν του είναι:

Impressions

Ο δείκτης Impressions μας δείχνει πόσες φορές εμφανίστηκαν οι διαφημίσεις μας στις οθόνες (είτε desktop, κινητό ή tablet) του στοχευμένου κοινού μας.

Reach

Το Reach μάς δείχνει σε πόσα άτομα «έφθασε» η διαφήμισή μας. Με άλλα λόγια, πόσα άτομα είδαν συνολικά τη διαφήμιση μας τουλάχιστον μία φορά.

Το Reach διαφέρει από το Impressions, το οποίο υπάρχει περίπτωση να περιλαμβάνει πολλές προβολές των διαφημίσεων μας στα ίδια άτομα.

 Engagement

Μετράμε επίσης το Post Engagement το οποίο μας δείχνει τον συνολικό αριθμό ενεργειών που κάνει το κοινό μας σχετικά με τις διαφημίσεις μας, αλλά και το Page Engagement το οποίο μας δείχνει το συνολικό αριθμό των ενεργειών που έκαναν οι χρήστες σχετικά με τη σελίδα μας στο Facebook και τις δημοσιεύσεις της, οι οποίες αποδίδονται στις διαφημίσεις μας.

Clicks

Ελέγχουμε ακόμη τα Clicks που έλαβε συνολικά ο λογαριασμός μας από τις διαφημίσεις μας. Βλέπουμε τα μοναδικά clicks (Unique Clicks) που έγιναν στις διαφημίσεις μας αλλά και τα Link Clicks τα οποία μεταφέρουν τους χρήστες εκεί που θέλουμε, πχ. σε ένα προϊόν στο e-shοp μας.

Cost per Result

To Cost per Result μας δείχνει το μέσο ποσό που πληρώνουμε για κάθε αποτέλεσμα από τις διαφημίσεις μας.

Εάν έχουμε επιλέξει ως διαφημιστικό στόχο Traffic στο Website/eshop μας για παράδειγμα, θα μετράμε το CPC (Cost Per Click) το οποίο μας δείχνει ποιο είναι το μέσο ποσό που πληρώνουμε για ένα Click στη διαφήμισή μας.

CTR %

Το CTR % (Click Through Rate) είναι ο δείκτης που υπολογίζεται με διαίρεση των χρηστών που πάτησαν πάνω στη διαφήμισή μας προς τις συνολικές εμφανίσεις της διαφήμισής μας. (Clicks/Impressions).

Awareness

Σημαντικό επίσης είναι το Estimated Ad Recall Lift Rate metric, το οποίο δείχνει πόσα άτομα πιστεύουμε ότι θα θυμούνται ότι είδαν τη διαφήμισή μας αν τα ρωτήσουμε εντός 2 ημερών.

Το συγκεκριμένο metric είναι διαθέσιμο για τις διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το στόχο Brand Awareness.

Results

Το Results Metric μεταφράζεται διαφορετικά ανάλογα το διαφημιστικό στόχο που έχουμε επιλέξει. Για παράδειγμα εάν έχουμε επιλέξει τα Conversions για στόχο, το Metric Results μεταφράζεται σε Αγορές-Πωλήσεις στο eshop μας. Αντίστοιχα εάν έχουμε επιλέξει Traffic ως διαφημιστικό στόχο, τότε το Metric Results αντιστοιχεί σε Link Clicks κτλ.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα παραπάνω Metrics για να ξέρουμε ποιες διαφημίσεις μας πηγαίνουν καλά και ποιες όχι.

Έτσι θα ξέρουμε πότε να συνεχίσουμε τη διαφήμιση μας και πότε να την απενεργοποιήσουμε γιατί δεν μας φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ξεκίνα λοιπόν από σήμερα και…Make it count!

Πηγή: Digitalup.gr

Συμβουλές για ένα πραγματικά άριστο Facebook Marketing!

Το Facebook είναι μία από τις καλύτερες επενδύσεις μιας επιχείρησης, αρκεί να λειτουργήσει με μια σωστή στρατηγική marketing. Οπότε, το να μην έχει μια επιχείρηση σελίδα Facebook το 2018, είναι αδιανόητο. Επειδή λοιπόν πρέπει να είστε παρόντες στο Facebook, θέλουμε να σιγουρευτούμε ότι αποκομίζετε το μέγιστο από αυτό.

Οι παρακάτω συμβουλές θα διασφαλίσουν ότι αλληλεπιδράτε σωστά με τους χρήστες, δημοσιεύετε εξαιρετικό περιεχόμενο και γενικότερα θα λάβετε μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική στρατηγική στο Facebook.

Πολύ βασικό κομμάτι πριν αρχίσετε το Facebook Marketing είναι το ότι πρέπει να είστε προσγειωμένοι και να περιμένετε ότι αρχικά:

Τα πράγματα θα πηγαίνουν αργά.

Θα χρειαστεί σίγουρα μια προωθητική ενέργεια, όπως ένας διαγωνισμός, για να μαζέψετε likes και engagement στη σελίδα σας.

Οι αναρτήσεις σας θα έχουν μικρή απήχηση.

Κάποιες αναρτήσεις σας μπορεί να πηγαίνουν καλά και κάποιες όχι, μην εκπλαγείτε!

Σίγουρα θα πρέπει να διαφημιστείτε για να κερδίσετε( likes, πωλήσεις, επισκεψιμότητα, brand). Ούτως η άλλως η online διαφήμιση είναι ένας από τους πιο οικονομικούς τρόπους διαφήμισης.

Πάμε λοιπόν να δούμε πως θα πετύχετε το άριστο!

1.Γνωρίστε το κοινό σας, μιλήστε μαζί τους, όχι σε αυτούς

Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης υπάρχουν για έναν απλό και μοναδικό λόγο: για να χτίσετε και να προωθήσετε το εμπορικό σας σήμα. Αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι μπορείτε να μιλάτε για τα προϊόντα σας όλη την ημέρα. Αυτός είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να απομακρύνετε το κοινό σας. Τι πρέπει να κάνετε;

Οι καλύτερες σελίδες Facebook ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση όπως σχόλια, likes, engagement. Αν θέλετε η σελίδα σας να είναι πετυχημένη πρέπει να κάνετε το ίδιο, δηλαδή αναρτήσεις με πιθανές ερωτήσεις που ενδιαφέρουν το κοινό σας, δημοσκοπήσεις, κουίζ, διαγωνισμούς και «συμπληρώστε τις κενές θέσεις».

Δείτε εδώ μερικά παραδείγματα.

→ coschedule

→ hubspot

→ hootsuite

Extra tip:

Πολύ βασικό είναι να προσθέτετε πάντα τη προσωπική σας πινελιά. Φυσικά θέλετε να παραμείνετε επαγγελματίες, αλλά στο Facebook υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να χαλαρώσουν και να ξεχαστούν από τη καθημερινή ρουτίνα, επομένως δεν θα αλληλεπιδράσουν με τις αναρτήσεις σας εάν είναι πολύ τυπικές. Μοιραστείτε εικόνες και βίντεο της ομάδας σας και ευχαριστημένους πελάτες . Αποδείξτε ότι είστε επιχείρηση που χτίστηκε από ανθρώπους, όχι από ρομπότ.


2.Δημοσιεύστε τα post σας τη σωστή μέρα και ώρα.

Λογικό μια ανάρτηση να μην πάει καλά αν δημοσιευτεί την ώρα που όλοι κοιμούνται, ή είναι στη δουλειά τους, ή δεν είναι συνδεδεμένοι στο Facebook, δεν είναι λογικό?

Μπορείτε σίγουρα να μάθετε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για δημοσίευση και μάλιστα από πολλές διαφορετικές πηγές. Η μία σίγουρα είναι το Facebook, στη καρτέλα στατιστικά στοιχεία. Αν όμως δεν έχετε πολλούς followers τότε δεν μπορείτε να καταλάβετε πολλά από το Facebook. Μια άλλη λύση είναι τα παρακάτω sites. Θα σας βοηθήσουν πολύ για αρχή.

3.Απαντήστε σε πραγματικό χρόνο

Όταν δημοσιεύσετε κάτι, θα πρέπει επίσης να είστε έτοιμοι και να απαντήσετε σε μηνύματα ή σχόλια σε πραγματικό χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να παρακολουθείτε προσεκτικά τις συνομιλίες στη σελίδα σας. Αυτός είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αυξήσετε την αφοσίωση του κοινού σας.

Αλληλεπιδράτε ζωντανά με τους πελάτες και τους πιθανούς αγοραστές. Μοιράζονται τα σχόλιά σας και μια συνομιλία μπορεί να προσεγγίσει περισσότερους χρήστες του Facebook.

4.Χρησιμοποιήστε βίντεο

Ο αλγόριθμος του Facebook λατρεύει τα βίντεο. Είναι δύσκολο να αγνοηθούν από τους χρήστες και δίνουν την ευκαιρία να μοιράσετε το μήνυμα σας με το ευρύτερο κοινό. Τα βίντεο έχουν πολλές περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστούν στο κοινό σας και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον τους οπότε μην τα αγνοείτε!

5.Αναρτήστε περιεχόμενο από άλλους

Η ανάρτηση περιεχομένου από άλλους χρήστες του Facebook, αποτελεί μία πολύ φιλική κίνηση, αφού οι χρήστες σας θα ενθουσιαστούν βλέποντας ότι τους ακούτε και αλληλεπιδράτε μαζί τους ενώ κι εσείς γλιτώνετε χρόνο από τη δημιουργία περιεχομένου.

6.Συμβαδίζετε με το κλίμα της εποχής

Θα πρέπει να προσπαθείτε οι αναρτήσεις σας να είναι κοντά στο κλίμα που επικρατή τη συγκεκριμένη περίοδο. Για παράδειγμα, όταν ο καιρός είναι βροχερός, μην αναρτήσετε παραλίες και σαγιονάρες ενώ κατά τη διάρκεια μιας γιορτής ή μεγάλων γεγονότων (π.χ. Χριστούγεννα ή Πάσχα) , οι αναρτήσεις θα πρέπει να είναι εναρμονισμένες με το γενικότερο κλίμα.

Μερικά extra tips:

Το περιεχόμενο σας να είναι ενημερωτικό, διασκεδαστικό και προωθητικό.

Εικόνες σε κάθε ανάρτηση που να τραβάνε τη προσοχή και να είναι σχετικές με το περιεχόμενο.

Κάντε ερωτήσεις, για να μπορούν οι χρήστες να συμμετέχουν.

Αλληλεπιδράστε με shares και tags με άλλες εταιρείες ή χρήστες που σας αρέσουν.Εκμεταλλευθείτε τα hashtags.

Κάντε προσφορές για τους φαν σας.

Δώστε μία ώθηση στους φαν σας να αλληλεπιδράσουν μαζί σας ή για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους και να γίνουν πελάτες σας.

7.Εναλλάσσετε συνέχεια εικαστικά

Ένας χρήστης μπορεί να δει πολλές φορές τη διαφήμισή σας στο Facebook. Αν βλέπει την ίδια εικόνα ξανά και ξανά, θα σταματήσει να την παρατηρεί και ίσως κουραστεί. Για αυτό το λόγο καλό είναι σε κάθε σας διαφήμιση να έχετε 2-3 διαφορετικές εικόνες και να τα εναλλάσσετε στο κοινό της καμπάνιας σας.

Τέλος, πολύ σημαντικό είναι να αλλάζετε τη φωτογραφία εξωφύλλου μια φορά το μήνα περίπου. Οι φαν σας θα βλέπουν ότι είστε εκεί και δεν θα σας ξεχνούν.

Συμπέρασμα

Αυτές ήταν πολλές πληροφορίες το ξέρουμε, αλλά το μάρκετινγκ στο Facebook δεν είναι εύκολο και θέλαμε να σιγουρευτούμε ότι ξεκινήσατε στο σωστό δρόμο. Ωστόσο υπάρχουν και άλλα πιο εξελιγμένα πράγματα που κρύβει το Marketing στο Facebook και συνεχώς θα εξελίσσονται.

Πηγή: qualityweb.gr

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search