του Εμμανουήλ Πούρικα
Ποιοτική ιστοσελίδα. Μια έκφραση που ο καθένας εκλαμβάνει διαφορετικά. Όπως συνηθίζουμε να λέμε, αν και είναι δύσκολο να περιγράψεις την ποιότητα, όταν τη δεις ή την αγγίξεις, την αναγνωρίζεις. Έτσι είναι και μια ποιοτική ιστοσελίδα (χωρίς βέβαια να μπορείς να την αγγίξεις!).
Πέρα από το υποκειμενικό και αισθητικό κομμάτι του θέματος, υπάρχουν κάποια πράγματα που δε χωρούν αμφιβολία και δε θα πρέπει να παραλείπονται, αν θέλουμε η ιστοσελίδα μας να πετύχει τους στόχους της. Με αυτά θα ασχοληθούμε σε αυτό το άρθρο.
Ας ξεκινήσουμε όμως με μια κοινή παραδοχή. Κανείς, πέραν της Google, δεν γνωρίζει 100% τι ακριβώς πρέπει να κάνει, ώστε η ιστοσελίδα του να εμφανίζεται στα πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης. Αυτός είναι και ο λόγος που ποτέ μα ποτέ δεν πρέπει να να εμπιστευτείτε κάποιον που σας υπόσχεται ότι θα σας βγάλει πρώτους. Αυτό, απλώς, δεν υφίσταται.
Φυσικά, το παραπάνω δεν ισχύει όταν μιλάμε για πληρωμένη διαφήμιση στη Google. Εκεί τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Παρόλο, λοιπόν, το μυστήριο που σκεπάζει τον αλγόριθμό της, η Google έχει δημοσιεύσει έναν αναλυτικό οδηγό 160 σελίδων στον οποίο και περιγράφει τα σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί προσοχή, ώστε να πετύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα.
Μην ξεχνάτε πως η Google θέλει να δώσει στους χρήστες της ποιοτικά αποτελέσματα, όταν αυτοί πραγματοποιούν μια αναζήτηση. Αυτός είναι και ο λόγος που κατηγοριοποιεί και τις ιστοσελίδες βάσει του δείκτη ποιότητάς τους. Μια ποιοτική ιστοσελίδα θα προσελκύσει εκ των πραγμάτων περισσότερους χρήστες, γιατί, απλώς, η Google θα την εμφανίζει σε καλύτερες θέσεις.
Παρακάτω θα παρουσιάσουμε τα σημεία που η Google αναγνωρίζει ως χαμηλής ποιότητας σε μια ιστοσελίδα και που αν τα αποφύγουμε, αυξάνουμε κατακόρυφα τις πιθανότητες η ιστοσελίδα μας να πετύχει υψηλή κατάταξη και να θεωρηθεί «ποιοτική ιστοσελίδα».
Η ιστοσελίδα σας δεν πετυχαίνει τον «σκοπό» της
Κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να έχει ένα σκοπό. Ένα λόγο ύπαρξης. Αυτό μπορεί να είναι η παράθεση κάποιων πληροφοριών, η αγορά ενός προϊόντος, το κλείσιμο ενός ραντεβού κτλ.
Αν η ιστοσελίδα σας δεν έχει ξεκάθαρο σκοπό και μπερδεύει πολλά πράγματα ταυτόχρονα, αυτό αποτελεί σημάδι κακής ποιότητας.
Ανεπαρκής εξειδίκευση και έλλειψη εμπιστοσύνης
Η Google θέλει να «σερβίρει» ποιοτικά αποτελέσματα, ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για θέματα υγείας, ασφάλειας και οικονομικών.
Για παράδειγμα, αν ένα ιατρικό άρθρο έχει γραφεί από κάποιον που δεν είναι γιατρός ή ειδικός επί τους θέματος, η Google το βλέπει σαν σημάδι χαμηλής ποιότητας. Το ίδιο μπορεί να συμβαίνει και όταν κάποιος δίνει συμβουλές οικονομικών ενώ δεν είναι οικονομολόγος και ούτω καθ’ εξής.
Παραπλανητικοί τίτλοι σελίδων
Σίγουρα θα σας έχει τύχει να κάνετε κλικ σε κάποιον σύνδεσμο στο Facebook με «πιασάρικο» τίτλο, αλλά όταν φτάσατε στην ιστοσελίδα, διαπιστώσατε πως ο τίτλος ήταν πέρα για πέρα παραπλανητικός.
Αποφύγετε λοιπόν, τη χρήση τέτοιων μεθόδων αν θέλετε η ιστοσελίδα σας να έχει καλό δείκτη ποιότητας. Φροντίστε ώστε ο τίτλος να περιγράφει το περιεχόμενο που ακολουθεί και να αποτελεί κομμάτι του γενικότερου συνόλου του άρθρου.
Μια ποιοτική ιστοσελίδα δε θα πρέπει να έχει πολύ μικρό και ανεπαρκές περιεχόμενο
Αν προσπαθείτε να αναπτύξετε ένα μεγάλο θέμα, χρησιμοποιώντας μόλις 2-3 παραγράφους, τότε πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Η Google «αγαπά» το πολύ κείμενο γιατί δείχνει πραγματική γνώση του εκάστοτε αντικειμένου.
Παραπλανητικές και ενοχλητικές διαφημίσεις
Χωρίς τις διαφημίσεις δε θα υπήρχε τόσο δωρεάν περιεχόμενο στο internet. Αυτό είναι μια κοινά αποδεκτή αλήθεια. Ωστόσο, αν οι διαφημίσεις που «παίζουν» στην ιστοσελίδα σας είναι κακής ποιότητας και τραβούν το ενδιαφέρον του χρήστη μακριά από το περιεχόμενο, θα πρέπει να τις επανεξετάσετε.
Το ίδιο ισχύει και με τις διαφημίσεις που «πιέζουν» το περιεχόμενο της ιστοσελίδας προς τα κάτω ώστε να φανούν στο πάνω μέρος.
Οι ελλιπείς πληροφορίες «ρίχνουν» μια ποιοτική ιστοσελίδα
Η Google θέλει να «δει» πως πίσω από την ιστοσελίδα σας υπάρχουν πραγματικοί… άνθρωποι! Αυτό σημαίνει πως τα στοιχεία επικοινωνίας σας θα πρέπει να είναι αναλυτικά, πραγματικά και σε εμφανές σημείο.
Ελλιπείς πληροφορίες αρθρογράφου
Όπως και στο παραπάνω, η Google θέλει να ξέρει πως ο αρθρογράφος ενός άρθρου είναι πραγματικός και δεν κρύβεται πίσω από ψευδώνυμα (πόσο μάλλον να μην υπάρχει καν το όνομα του). Θα πρέπει δηλαδή πρώτα να τον εμπιστευτεί η Google και μετά και οι επισκέπτες της ιστοσελίδας.
Ελλιπείς πληροφορίες εξυπηρέτησης πελατών
Αν η ιστοσελίδα σας είναι κάποιο e-shop που πουλά προϊόντα ή υπηρεσίες, θα πρέπει τα στοιχεία εξυπηρέτησης πελατών να είναι εμφανή και ευδιάκριτα.
Ποιοτική ιστοσελίδα αλλά με ορθογραφικά λάθη
Μπορεί να συμβεί σε όλους. Γι΄αυτό και όλα τα κείμενα θα πρέπει να διαβάζονται από πάνω από 2 άτομα πριν δημοσιευτούν.
Έλλειψη προσθήκης πηγών
Αν γράφετε π.χ. για θέματα υγείας και διατροφής, τότε θα πρέπει σίγουρα να εισάγετε και κάποιες πηγές από τις οποίες αντλήσατε περιεχόμενο. Κάτι σαν την ενότητα «βιβλιογραφία» που βρίσκουμε σε διάφορα επιστημονικά και όχι μόνο άρθρα.
Σελίδα "συχνές ερωτήσεις" με… κακές απαντήσεις
Στην πλειονότητα των ιστοσελίδων που κατασκευάζουμε, εισάγουμε και την ενότητα «Συχνές ερωτήσεις». Το κέρδος είναι διπλό, γιατί, και οι επισκέπτες βρίσκουν αυτό που ψάχνουν χωρίς κόπο, αλλά και οι ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων γλιτώνουν πολύτιμο χρόνο, κάνοντας την ιστοσελίδα τους έναν πολύτιμο βοηθό.
Οι παραπάνω ερωτήσεις και απαντήσεις, όμως, θα πρέπει να είναι ουσίας και όχι μονολεκτικές ή αόριστες. Προσπαθήστε να απαντήσετε στις συχνές ερωτήσεις της ιστοσελίδας σας όσο πιο αναλυτικά μπορείτε. Θα το εκτιμήσει και η Google αλλά και οι πελάτες σας.
Αντιγραμμένο και διπλότυπο περιεχόμενο
Αν πρέπει να κρατήσετε κάτι από αυτό το άρθρο, κρατήστε αυτό. Ποτέ μα ποτέ μην αντιγράφετε το περιεχόμενο σας από άλλη ιστοσελίδα. Η Google όχι μόνο θα ρίξει τον δείκτη ποιότητας σας αλλά νομοτελειακά θα δείχνει πάντα πάνω από σας την αυθεντική πηγή.
Η συγγραφή των κειμένων της ιστοσελίδας σας θα πρέπει να γίνει από επαγγελματίες κειμενογράφους γιατί μην ξεχνάτε πως πέρα από όλα τα άλλα, στο τέλος κερδίζει πάντα το ποιοτικό και καλογραμμένο περιεχόμενο.
Υπερβολική χρήση λέξεων κλειδιών
Αν έχετε στο μυαλό σας πως όσο περισσότερες φορές χρησιμοποιήσετε μια λέξη κλειδί, τόσο καλύτερη θα είναι η θέση σας στη Google, ξανασκεφτείτε το!
Η συχνότητα εμφάνισης των λέξεων κλειδιών θα πρέπει να αποτελεί αναλογία του συνολικού μεγέθους του εκάστοτε κειμένου. Δε μπορεί δηλαδή σε ένα κείμενο 100 λέξεων να υπάρχει η λέξη κλειδί 10 φορές. Το κείμενο σας θα πρέπει να βγάζει νόημα διαβάζοντας το και όχι να αποτελεί ένα «σεντόνι» λέξεων κλειδιών.
Μια ποιοτική ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι γρήγορη
Το συγκεκριμένο, εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα και έχει άμεση σχέση με την ποιότητα ιστοσελίδας.
Ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα
Να είστε πολύ προσεκτικοί όσον αφορά τα στοιχεία που ζητάτε από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Πέρα από τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν με το GDPR, η Google είναι πολύ πιθανό να «υποπτευθεί» την ιστοσελίδα σας. Αν γίνει αυτό, η πτώση του δείκτη ποιότητας σας θα είναι κατακόρυφη.
Όπως θα έχετε ήδη καταλάβει, η κατασκευή μιας ιστοσελίδας είναι σοβαρή υπόθεση και θα πρέπει να γίνετε από επαγγελματίες με βαθιά γνώση του αντικειμένου.
Μην ξεχνάτε πως μια ιστοσελίδα σας «εκθέτει» σε χιλιάδες μάτια και γι’ αυτό θα πρέπει να είναι ποιοτική και προσεγμένη σε όλα της, όπως ακριβώς και η επιχείρησή σας.
Αναδημοσίευση από το readmore.gr
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]