Digital Marketing

Blogging: Πως οι Λέξεις Γίνονται Χρυσός!

Το blogging από μια επιχείρηση είναι μια τεχνική marketing που σας βοηθάει να έχετε καλύτερη παρουσία online. Χρησιμοποιείται συχνά σαν κανάλι διεκπεραίωσης για τις στρατηγικές inbound αλλά και content marketing. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα State of Inbound 2018 του HubSpot, το 55% των marketers έχουν τη δημιουργία περιεχομένου για blog ως τη μεγαλύτερη inbound marketing προτεραιότητα!

Τι μπορεί να προσφέρει όμως το blog στην επιχείρηση σας και γιατί αξίζει να επενδύσετε χρόνο σε αυτό;
Περισσότερο Organic Traffic

Στις ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν blog παρατηρείται πολύ μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, όπως και πολύ περισσότερα backlinks.

Η τακτική και συχνή καταχώρηση άρθρων στο blog βοηθάει σημαντικά στο indexing και κατά συνέπεια στο ranking από τις μηχανές αναζήτησης. Με απλά λόγια δηλαδή, όσο περισσότερα άρθρα καταχωρείτε, τόσο πιο πολύ αυξάνεται η κατάταξη σας στις μηχανές αναζήτησης. Μαζί με την κατάταξη σας φυσικά, αυξάνεται και το organic traffic που έρχεται από αναζητήσεις στην ιστοσελίδα σας.

Με την ίδια λογική, η συχνή αρθρογράφιση με πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο σημαίνει πως η σελίδα σας είναι πολύ πιθανότερο να λαμβάνει backlinks από άλλες σελίδες. Τα backlinks βοηθούν άμεσα στην αύξηση της επισκεψιμότητας σας από τα κλικ που λαμβάνουν, αλλά και έμμεσα αφού βοηθούν στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Περισσότερα Leads

Έχοντας έναν ικανοποιητικό αριθμό δημοσιευμένων άρθρων στο blog σας, αυτόματα αυξάνεται η αξιοπιστία του στα μάτια του κοινού που το διαβάζει. Με την πάροδο του χρόνου έτσι δημιουργείται μία αίσθηση αυθεντίας, η οποία καλλιεργεί την εμπιστοσύνη του αναγνώστη προς την εταιρεία σας. Αυτό με τη σειρά του βοηθάει στο να μετατραπεί σε υποψήφιο πελάτη σας.

Εκτός από την αξιοπιστία που αποκτάτε βέβαια, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε κάθε άρθρο για να αυξήσετε τα leads σας. Χρησιμοποιείστε call-to-action, φόρμες συμπλήρωσης στοιχείων, εγγραφή σε newsletter ή κάποιο δωρεάν guide ή trial ανάλογα με το είδος της επιχείρησης σας.
Αποτελέσματα σε βάθος χρόνου

Κάτι που συχνά παραβλέπεται αλλά είναι πολύ σημαντικό προτέρημα του blogging για μία εταιρεία, είναι πως τα αποτελέσματα είναι μακροπρόθεσμα! Με την πάροδο του χρόνου αυξάνεται όλο και περισσότερο το organic traffic που προσελκύετε με τα άρθρα σας, χωρίς να χρειάζεται επιπλέον προσπάθεια από τη μεριά σας.

Αυτό συμβαίνει αφενός γιατί έχει αλλάξει το ranking της σελίδας σας, αφετέρου γιατί εκτός από τα καινούρια σας άρθρα, εξακολουθούν να παίρνουν κλικ και τα παλαιότερα. Αυτό σε συνδυασμό με την αξιοπιστία που αποκτάει το blog σας χάρη στο τακτικό, χρήσιμο και ποιοτικό περιεχόμενο του σημαίνει πως η επισκεψιμότητα σας θα μεγαλώνει διαρκώς με εκθετικούς ρυθμούς!

Στήστε λοιπόν σωστά το blog σας εξαρχής και χρησιμοποιείστε ένα δομημένο πλάνο που θα σας εξασφαλίσει την προγραμματισμένη και συχνή δημοσίευση περιεχομένου. Αυτό μελλοντικά θα σας φέρει την πελατεία που θέλετε και το σημαντικότερο όλων, χωρίς επιπλέον κόστος για εσάς!

Πηγή:Digitalup.gr

Η Toyota χρησιμοποιεί τεχνολογία blockchain για ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες

Ο ιαπωνικός γίγαντας της αυτοκίνησης ανακοίνωσε πως συνεργάζεται με την εταιρεία marketing analytics Lucidity με στόχο να μειώσει την απάτη κατά την αγορά ψηφιακών διαφημίσεων.

Παλαιότερα γνωστή ως KR8OS, η Lucidity ιδρύθηκε το 2017 στο Λος Άντζελες και διαθέτει μια λύση blockchain που χρησιμοποιεί το δίκτυο Ethereum για την παρακολούθηση των στατιστικών και των πληρωμών, έτσι ώστε οι διαφημιζόμενοι να μπορούν να παρακολουθούν με ποιον τρόπο κατανέμονται τα διαφημιστικά κονδύλια τους.

Μέσω της νέας συνεργασίας της με τη Lucidity, η Toyota και η διαφημιστική εταιρία Saatchi & Saatchi επιδιώκουν αφενός να επιτύχουν διαφάνεια στην ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια της αυτοκινητοβιομηχανίας και αφετέρου να έχουν πιο εύστοχες τοποθετήσεις.

Σημειώνεται πως το μέγεθος της αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ για το 2018 υπολογίστηκε σε περίπου 15 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η Nancy Inouye, Media Director στην Toyota Βόρειας Αμερικής, δήλωσε ότι η εκστρατεία με την Lucidity οδήγησε σε αύξηση κατά 21% στις επισκέψεις της ιστοσελίδας της Toyota.

Όπως αναφέρθηκε, η Lucidity μπόρεσε να επισημάνει ιστότοπους και εφαρμογές με υψηλό επίπεδο απόκλισης θεάσεων και κλικ (κάτι που υποδηλώνει απάτη ή και χρήση bot) οδηγώντας τους έτσι στο να μεταφέρουν κονδύλια σε ιστότοπους με υψηλότερες επιδόσεις.

Επίσης, σημειώνεται πως μετά τα πολύ θετικά αποτελέσματα κατά την αρχική προγραμματισμένη δοκιμαστική περίοδο των τριών εβδομάδων, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει τη συμφωνία της με την Lucidity.

Τεχνολογίες blockchain έχουν αξιοποιηθεί ήδη στη βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης και της διαφήμισης για την αντιμετώπιση θεμάτων όπως τα ψεύτικα στοιχεία επισκεψιμότητας και η χρήση bot, όπως επίσης και για τον έλεγχο των συναλλαγών μεταξύ διαφημιστών και διαφημιζόμενων.

 

Scarcity: Πώς η τεχνητή έλλειψη θα αυξήσει τις πωλήσεις σας;

Scarcity: Τεχνητή Έλλειψη & Πωλήσεις

Με τον όρο scarcity αναφερόμαστε στην έννοια της έλλειψης, της μικρής συχνότητας και, κατ’ επέκταση, της σπανιότητας. Η συγκεκριμένη στρατηγική χρησιμοποιείται ευρέως στον χώρο του Marketing, καθώς οδηγεί σε άμεση αύξηση των πωλήσεων.

Όσοι δεν έχετε ακόμη αντιληφθεί τι είναι το scarcity, αναλογιστείτε τις φράσεις που συναντάτε, κατά καιρούς, σε ιστοσελίδες και e-shops, όπως: 2 τελευταία τεμάχια, 5 άτομα κοιτούν το κατάλυμα αυτή τη στιγμή, η τελευταία κράτηση έγινε πριν 5 λεπτά κλπ.

Στο σημερινό άρθρο μας, θα αναλύσουμε αυτήν την ιδιαίτερη τεχνική του scarcity, προτείνοντάς σας 4 τρόπους με τους οποίους μπορείτε να την εφαρμόσετε επιτυχώς στη δική σας επιχείρηση!

Scarcity ή, αλλιώς, έλλειψη

Η στρατηγική της τεχνητής έλλειψης βασίζεται στην «έκτακτη ανάγκη» που δημιουργείται από την περιορισμένη διαθεσιμότητα ενός προϊόντος. Όταν ο καταναλωτής έρχεται σε επαφή με τη συγκεκριμένη στρατηγική, βιώνει αυτομάτως μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης για αγορά – ακόμη κι αν, στην πραγματικότητα, δεν χρειάζεται το συγκεκριμένο προϊόν.

Σκεφτείτε, απλώς, πόσες φορές ολοκληρώσατε μία αγορά, με μοναδική αφορμή την παρουσία εποχιακών εκπτώσεων! Σε περίπτωση που αισθάνεστε κάπως άβολα τη στιγμή που το συνειδητοποιείτε, σας καθησυχάζουμε λέγοντάς σας πως όλοι λίγο-πολύ είχαμε κάποτε μία παρόμοια εμπειρία αγοράς λόγω scarcity.

Πώς ακριβώς λειτουργεί;
Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά η στρατηγική της τεχνητής έλλειψης, θα πρέπει να πληρούνται οι τρεις ακόλουθες προϋποθέσεις:

Να εφαρμόζεται σε χρήσιμα προϊόντα.

Να αφορά προϊόντα που είναι μεταβιβάσιμα.

Να αφορά προϊόντα που μπορεί κάποιος να αποκτήσει.

Από την άλλη, για να δημιουργηθούν συνθήκες scarcity, οι πιο συνηθισμένες μέθοδοι είναι οι εξής:

περιορίζοντας το χρονικό διάστημα της διαθεσιμότητας ενός προϊόντος, δημιουργώντας μία χρονικά καθορισμένη περίοδο εκπτώσεων, προσφέροντας δωρεάν έξοδα αποστολής για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Βάσει των παραπάνω, γίνεται φανερό πως η έννοια του χρόνου είναι κομβικής σημασίας, ώστε η στρατηγική της τεχνητής έλλειψης να σημειώσει ουσιαστικά αποτελέσματα.

Για αυτόν τον λόγο, θα πρέπει πάντα να θέτετε συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια σε οποιαδήποτε κίνησή σας – διαφορετικά, το αγοραστικό κοινό θα θεωρήσει δεδομένα τα προνόμια που παρέχετε και δεν θα δείξει το απαιτούμενο ενδιαφέρον στην επόμενη προσφορά σας.

Παράλληλα με τον χρόνο, ωστόσο, κεντρική είναι και η έννοια της πολυτέλειας. Όταν ένα προϊόν βρίσκεται σε περιορισμένη διάθεση, κρίνεται ως πολυτελές! Και τα πολυτελή προϊόντα συνδέονται – κυρίως – με τους premium πελάτες. Επομένως, ένα «πολυτελές» προϊόν επιφορτίζεται και με μία extra ιδιότητα: αυτή του status symbol.

Είναι, λοιπόν, εμφανές πως, εφαρμόζοντας τη στρατηγική του scarcity, δημιουργείτε στους πελάτες σας την εντύπωση ότι είναι ξεχωριστοί.

Αυτός είναι, άλλωστε, ο λόγος που δημιουργούνται οι VIP πτέρυγες σε clubs, οι special lounge χώροι σε αεροπλάνα, τα limited edition collections σε brands: η αίσθηση ότι διαθέτουν πρόσβαση σε κάτι που οι άλλοι δεν διαθέτουν! Μία αίσθηση που δημιουργεί με τη σειρά της την αίσθηση της δύναμης – η οποία, όμως, δεν είναι παρά πλασματική, αφού χτίζεται ακριβώς πάνω στην τεχνητή έλλειψη!

4 “scarcity” τακτικές για την επιχείρησή σας

Αναρωτιέστε ποιες είναι οι 4 κορυφαίες τακτικές με τις οποίες μπορείτε να εντάξετε τη δυναμική του scarcity στο στρατηγικό πλάνο σας; Ας τις δούμε μαζί παρακάτω!

Περιορίστε το χρονικό διάστημα των εκπτώσεων

Τονίσαμε ήδη αρκετά τη σημασία του αυστηρά περιορισμένου χρόνου. Πρόκειται για τη συνθήκη που θα οδηγήσει τον καταναλωτή σε μία σπασμωδική απόφαση αγοράς.

Οι ψυχολόγοι εξηγούν ότι σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει. Συμπληρώνουν, μάλιστα, πως o πόνος της απώλειας βιώνεται δύο φορές πιο έντονα από ό,τι το συναίσθημα της ευχαρίστησης που προκαλεί μία λαμπρή νίκη.

Εμπιστευτείτε, λοιπόν, τη συγκεκριμένη ψυχολογική θεωρία και οριοθετήστε την περίοδο των εκπτώσεών σας.

Προσθέστε αντίστροφη μέτρηση
Δεν υπάρχει άλλο εργαλείο που να εντείνει περισσότερο την αίσθηση της έκτακτης ανάγκης από ένα countdown! Η αποτελεσματικότητά του έγκειται στη θεωρία του FOMO, την οποία αναλύσαμε σε προηγούμενο άρθρο μας σχετικά με την επίδραση των social media στην ψυχολογία του χρήστη.

Ακριβώς την ίδια επίδραση έχει και ένα countdown στην αγοραστική διαδικασία: δημιουργεί στον καταναλωτή έντονο φόβο ότι θα χάσει την ευκαιρία μιας προσφοράς.

Προσθέστε τη δυνατότητα αποστολής την αμέσως επόμενη ημέρα

Αναφερόμαστε σε μία άκρως συνηθισμένη πρακτική σε δημοφιλή e-shops, η οποία αποτελεί, μάλιστα, έναν βασικό λόγο για τον οποίο ένας καταναλωτής θα προτιμήσει το εκάστοτε κατάστημα για τις αγορές του.

Ποιος δεν θα ήθελε να επωφεληθεί από μία quick shipping προσφορά – ιδίως, όταν διαμένει σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου τα προϊόντα μπορεί να καθυστερούν έως και 2 εβδομάδες να φτάσουν στον προορισμό τους; Σε περίπτωση, λοιπόν, που δεν επιθυμείτε να εφαρμόσετε κάποια έκπτωση, το quick shipping είναι η ιδανική “scarcity” κίνηση για εσάς!

Οι εποχιακές προσφορές έχουν συνδεθεί στο μυαλό του καταναλωτή με την έννοια της ανανέωσης. Ένα πολύ αντιπροσωπευτικό δείγμα του αγοραστικού κοινού παραδέχεται ότι η αλλαγή των εποχών μπορεί να σταθεί η αφορμή με την οποία θα ξοδέψει χρήματα.

Πάρτε ως απλό παράδειγμα τα ροφήματα κολοκύθας και μπαχαρικών των Starbucks, τα οποία επανέρχονται στον κατάλογο του καταστήματος κάθε Οκτώβρη! Οι εποχιακές προσφορές όχι μόνο τονώνουν την αγοραστική διάθεση, αλλά οδηγούν τον καταναλωτή να ξοδέψει ακόμη περισσότερα.

Πηγή: Developgreece

S.A.V.E. Your Budget: Αυξήστε το Κέρδος Διατηρώντας την Πελατεία σας!

Στο προηγούμενο άρθρο μας μιλήσαμε για το πως θα κρατήσετε χαμηλά το κόστος απόκτησης νέων πελατών στις online διαφημιστικές σας καμπάνιες. Όμως όσο χαμηλό και αν είναι το CPA σας, το πραγματικό κέρδος για εσάς έρχεται από τη διατήρηση της πελατείας σας.

Σύμφωνα με την έρευνα του Frederick Reichheld για λογαριασμό της Bain & Company, μια αύξηση του Customer Retention Rate της τάξης του 5%, οδηγεί σε αύξηση κερδών από 25% έως και 95%!

Είναι σαφές λοιπόν πως για να μεγιστοποιήσετε το κέρδος σας σαν επιχείρηση δεν αρκεί μόνο να αποκτάτε πελάτες με χαμηλό κόστος, αλλά πρέπει και να μπορέσετε να τους διατηρήσετε και να έχετε επαναληψιμότητα μετατροπών, το λεγόμενο customer loyalty.

Πως όμως μπορείτε να κερδίσετε την αφοσίωση των πελατών παρά τον ανταγωνισμό; Η απάντηση είναι πολύ απλή. Στοχεύστε σε μια στρατηγική προσέγγισης με πελατοκεντρικό χαρακτήρα αντί για προϊοντικό, ξεπεράστε το 4P’s marketing mix και χρησιμοποιήστε το S.A.V.E.

Solution – Γίνετε η λύση στο πρόβλημα
Αντί να προσπαθείτε να δημιουργήσετε ανάγκες για να πουλήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας, σχεδιάστε τα ώστε να εξυπηρετούν τις ήδη υπάρχουσες ανάγκες τους. Αν δώσετε λύση στο πρόβλημα τους θα αναζητούν από μόνοι τους αυτό που προσφέρετε.

Access – Επικοινωνήστε με κάθε μέσο
Επικοινωνήστε με τους πελάτες σας με κάθε δυνατό τρόπο, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στον τρόπο επικοινωνίας που προτιμούν οι ίδιοι. Δώστε βάρος στις ιδανικές πλατφόρμες για εσάς και τους πελάτες σας αλλά φροντίστε να έχετε παρουσία και σε όλες τις υπόλοιπες. Ενσωματώστε πλατφόρμες απευθείας επικοινωνίας, όπως το messenger, στην ιστοσελίδα σας για να μη χάνετε καμία ευκαιρία.

Value – Προσφέρετε αξία
Διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, επενδύοντας σε ενέργειες branding. Εντοπίστε τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε, τι προσφέρετε σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και χρησιμοποιήστε το για να χτίσετε μια δυνατή brand image.

Το κέρδος αν το καταφέρετε αυτό είναι διπλό, όχι μόνο το brand σας αποτυπώνεται πιο εύκολα στο μυαλό των καταναλωτών, αλλά επίσης χτίζετε μια βαθιά σχέση με αυτούς που ταυτίζονται με την εικόνα σας.

Educate – Εκπαιδεύστε τους πελάτες σας
Η απλή προώθηση δεν αρκεί για να ξεχωρίσετε όταν καθημερινά ο καταναλωτής «βομβαρδίζεται» από διαφημίσεις. Εστιάστε στην εκπαίδευση του καταναλωτή παρέχοντας πληροφορίες σχετικές με αυτό που προσφέρετε, με τα δικά τους ενδιαφέροντα αλλά και το στάδιο που βρίσκονται στο customer life cycle.

 

Ακολουθείστε την πελατοκεντρική στρατηγική που χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως και αυξήστε το customer lifetime value και συνεπώς τα κέρδη σας, αντί να κυνηγάτε συνεχώς καινούριους πελάτες που σας κοστίζουν ακριβά!

Πηγή: Digital Up

CPA το «τσουχτερό»… 4+1 tips για να μειώσεις το CPA σε Facebook & Adwords

Κάθε digital επιχείρηση χρειάζεται νέους πελάτες συνεχώς για να μπορέσει να αναπτυχθεί και να κερδοφορήσει. Όπως σίγουρα έχετε παρατηρήσει το κυνήγι καινούριων πελατών μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα δύσκολο και ακριβό εγχείρημα, καθώς όσο πληθαίνουν τα online καταστήματα, τόσο αυξάνεται και ο ανταγωνισμός και κατά συνέπεια και το CPA (Cost per Acquisition) για τις διαφημίσεις σας.

Ένας ακόμη λόγος που ανεβάζει το κόστος προσέλκυσης νέων πελατών είναι ότι το κοινό στο οποίο τρέχουν οι διαφημίσεις σας δεν είναι το βέλτιστο για το στόχο σας. Μπορεί να μην ανήκει στο σωστό προφίλ, ή να μην έχει άμεσο ενδιαφέρον για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.

Δείτε παρακάτω πως μπορείτε να προσεγγίσετε νέους πελάτες από Facebook και Adwords, κρατώντας χαμηλό το CPA σας κάνοντας καλύτερη στόχευση και βελτιστοποίηση στις διαφημίσεις σας.

Facebook

Δημιουργήστε διαφορετικά Adsets ώστε να μπορέσετε να τεστάρετε ποια στόχευση στο κοινό λειτουργεί καλύτερα για εσάς. Ξεκινήστε με ένα προφίλ που φαντάζεστε ότι ταιριάζει στους πελάτες σας και πειραματιστείτε πάνω σε αυτό ανάλογα με τα δεδομένα που έχετε.

Ελέγξτε ότι το κοινό που έχετε δημιουργήσει δεν είναι πολύ μεγάλο για το budget που έχετε, σε περίπτωση που είναι αλλάξτε τη στόχευση για να δημιουργήσετε ένα μικρότερο αλλά πιο σχετικό κοινό. Είναι προτιμότερο να καλύψετε ένα μικρό αλλά πολύ σχετικό κοινό, από το να προβάλλεστε σε ένα μεγάλο αλλά μη στοχευμένο.

Χρησιμοποιήστε τα Lookalike Audiences για να δημιουργήσετε κοινά που ταιριάζουν στα προφίλ των καλύτερων πελατών σας, αυτών δηλαδή που κάνουν επαναλαμβανόμενες αγορές.

Στοχεύστε στο κοινό Remarketing, δηλαδή σε άτομα που έχουν ήδη επισκεφτεί το site ή το e-shop σας και είναι ήδη εξοικειωμένα με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε, άρα και πιο πιθανό να γίνουν πελάτες σας.

Χρησιμοποιήστε τη στρατηγική bidding που ταιριάζει καλύτερα στον στόχο που έχετε (traffic, conversions κλπ), ώστε να εξασφαλίσετε ότι οι διαφημίσεις σας είναι αποδοτικές.

Adwords

Σιγουρευτείτε ότι η καμπάνια σας είναι ρυθμισμένη μόνο για τις περιοχές, τις γλώσσες, τα δίκτυα και τις συσκευές που είναι σχετικά με το κοινό σας.
Όπως και στο Facebook, έτσι και στα Adwords μπορείτε να στοχεύσετε το κοινό Remarketing στις καμπάνιες σας για να μειώσετε το CPA του λογαριασμού σας.

Επικεντρωθείτε για αρχή στις Search Network Campaigns, καθώς μπορείτε να στοχεύσετε πιο εύκολα πιθανούς πελάτες που είναι ήδη σε αναζήτηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.
Δώστε μεγάλη προσοχή στο κείμενο των διαφημίσεων σας αφού είναι και το πιο σημαντικό κομμάτι για την προσέλκυση μελλοντικών πελατών.

Aντίστοιχα μεγάλη σημασία πρέπει να δώσετε και στα εικαστικά που τρέχουν σε Display Network Campaigns.

Δοκιμάστε διαφορετικά keywords, ads και bid strategies μέχρι να καταλήξετε σε αυτά που συμφωνούν με το budget σας. Μην ξεχνάτε τη σημασία των negative keywords, καθώς σας γλυτώνουν από άσκοπα κλικ.

Ακολουθώντας τη στρατηγική αυτή και δίνοντας τον απαραίτητο χρόνο στις καμπάνιες σας για τρέξουν και να σας δώσουν αποτελέσματα, θα δείτε ότι η απόκτηση νέων πελατών δεν είναι ένα άπιαστο όνειρο, απλά χρειάζεται τη σωστή προσέγγιση!

Και δε χρειάζεται να αγχώνεστε για το πως θα διατηρήσετε τους πελάτες που καταφέρατε τόσο έξυπνα να αποκτήσετε… Αυτό ακριβώς θα είναι το επόμενο άρθρο μας! Μείνετε συντονισμένοι!

Πηγή: Digitalup.gr

Content Marketing και Εταιρικοί Στόχοι: Πώς συνδυάζονται;

Όταν το Content Marketing συναντά τη στρατηγική, το περιεχόμενο γίνεται αληθινά χρήσιμο και ελκυστικό για το κοινό. Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που συμβαίνουν συχνά στον χώρο του Marketing είναι η δημιουργία καμπανιών πριν από τον σχεδιασμό μίας ξεκάθαρης πολιτικής, που να προωθεί τους γενικότερους στόχους μιας εταιρείας.

Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα επιχειρήσουμε να θέσουμε τις content ιδέες σας σε καλούπι (για καλό σκοπό!), ώστε αυτές να ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τους γενικότερους εταιρικούς στόχους που θέλετε να πετύχετε.

Το Content Marketing ξεκινά με στρατηγική…

Η διαφορά ενός επαγγελματία marketer από έναν ερασιτέχνη είναι η χάραξη της στρατηγικής. Κάθε CTA button στην ιστοσελίδα σας, άρθρο στο blog σας ή λεζάντα στα social media σας υπηρετεί συγκεκριμένους εταιρικούς σκοπούς: την αύξηση των πωλήσεων, την ενίσχυση του brand awareness, την προώθηση μιας νέας υπηρεσίας κ.ά..

Ακόμα κι αν θέλετε να εντυπωσιάσετε το κοινό σας με συναρπαστικές διαφημίσεις της σχολής του Guerilla Marketing, μην ξεχνάτε ποτέ το κίνητρο που σας ώθησε να ξεκινήσετε την εκάστοτε content marketing καμπάνια.

…και ολοκληρώνεται με ελέγχους

Δεν υπάρχει λόγος να καταναλώνετε χρόνο και χρήμα, δημιουργώντας περιεχόμενο, την απόδοση του οποίου δεν ελέγχετε. Τα reports, λοιπόν, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής για την οποία μιλήσαμε λίγο πιο πάνω.

Ένα αναλυτικό report αποκαλύπτει πληροφορίες για την απόδοση μιας καμπάνιας, τις προτιμήσεις του κοινού ως προς το content και την αποτελεσματικότητα του UX Design. Θα πρέπει να είστε υπομονετικοί, για να έχετε μία ολοκληρωμένη εικόνα των αποτελεσμάτων των analytics. Ωστόσο, εάν ο χρόνος σάς πιέζει, το ΑΒ Testing είναι μία καλή εναλλακτική!

Τα κοινωνικά και πολιτικά θέματα μονοπωλούν

Οι Millennials και η Generation Z αποτελούν γενιές ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένες σε κοινωνικό-πολιτικά θέματα. Δεν φοβούνται να μοιραστούν την άποψή τους δημόσια, να καταδικάσουν ακραίες ιδεολογίες και να στηλιτεύσουν αξιόποινες συμπεριφορές μέσα από hashtag κοινότητες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σκάνδαλο του Harvey Weinstein, που οδήγησε χιλιάδες γυναίκες-θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης να σπάσουν τη σιωπή τους στα social media, υπογράφοντας την εμπειρία τους με το περίφημο #MeToo.

Οφείλετε, λοιπόν, να προσανατολίσετε το περιεχόμενό σας και σε αυτήν την κατεύθυνση, να εναρμονιστείτε με τα ενδιαφέροντα του σύγχρονου κόσμου και να πάρετε θέση σε κοινωνικό-πολιτικά θέματα που απασχολούν την κοινή γνώμη. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη ως εταιρικός στόχος είναι πιο επίκαιρη από ποτέ.

Το παιχνίδι των απαντήσεων

Ζούμε στην εποχή που ο καταναλωτής διαθέτει πρόσβαση σε πολλαπλά επικοινωνιακά κανάλια, μπορεί να βρει οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεται με ένα απλό search και διαδραματίζει ενεργό ρόλο στην αγοραστική διαδικασία – είναι, δηλαδή, Empowered Customer.

Αυτός ο νέος τύπος καταναλωτή θέλει να λαμβάνει σαφείς απαντήσεις στα ερωτήματά του, ώστε να νιώσει ασφάλεια. Για αυτόν τον λόγο, η ενσωμάτωση μιας ενότητας συχνών ερωτήσεων (FAQ) κατά την κατασκευή ενός website κρίνεται απαραίτητη. Αυτό επιτάσσεται, άλλωστε, και από την εντυπωσιακή άνοδο της φωνητικής αναζήτησης στο SEO του 2018!

Οι μεγαλύτεροι στόχοι χρειάζονται χρόνο

Στον χώρο των επιχειρήσεων, οι βιαστικές κινήσεις δεν βοηθούν κανέναν. Υπάρχουν εταιρικοί στόχοι, η πραγματοποίηση των οποίων απαιτεί προσεκτική μελέτη και πρωτότυπο σχεδιασμό.

Μεγάλες εταιρείες λανσάρουν καμπάνιες υπό τη μορφή έρευνας, videos που θυμίζουν documentaries ή applications που απογειώνουν την εμπειρία αγοράς. Εάν οι εταιρικοί στόχοι σας θέτουν ψηλά τον πήχη, αξίζει να αφιερώσετε λίγο χρόνο παραπάνω. Το καλό content αργεί να γίνει!

Εταιρικοί στόχοι και Εξατομίκευση

Υπάρχουν πολλοί που αντιλαμβάνονται το Content Marketing σαν ένα πεδίο σύγκρουσης δύο αντίρροπων δυνάμεων: το εταιρικό συμφέρον και το added value προς τον καταναλωτή.

Η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι τελείως λανθασμένη, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε κακής ποιότητας περιεχόμενο και, κατ’ επέκταση, σε ζημία της επιχείρησής σας. Την ιδανική λύση εδώ αποτελεί το εξατομικευμένο περιεχόμενο, το οποίο αφενός εξυπηρετεί τα συμφέροντα της επιχείρησης, αφετέρου προσαρμόζεται ακριβώς στις ανάγκες του καταναλωτή.

Οι τομείς που αγαπά το Content Marketing

Εστίαση, Τουρισμός, Αυτοκίνητο… αποτελούν τρία παραδείγματα επιχειρηματικών κλάδων που μπορούν να κάνουν αληθινά θαύματα με το Content Marketing! Εάν ανήκετε σε έναν από αυτούς, αξίζει να επενδύσετε αρκετά στο ποιοτικό περιεχόμενο, προωθώντας με επιτυχία τους εταιρικούς στόχους σας.

Εφόσον η ίδια η φύση των προϊόντων σας έχει συναισθηματική επίδραση στους καταναλωτές, η δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου μπορεί να κάνει ακόμη πιο φιλόδοξα βήματα. Σας φαίνεται περίπλοκο ένα τέτοιο εγχείρημα; Το Emotional Marketing μπορεί να σας δώσει πολύτιμες ιδέες, ώστε να σχεδιάσετε σωστά την Content Marketing στρατηγική σας.

Συμπέρασμα
Εάν δυσκολεύεστε να συνδυάσετε τους εταιρικούς στόχους σας με τις Content Marketing πρακτικές, το πρώτο πράγμα που έχετε να κάνετε είναι να εξισορροπήσετε τις προτεραιότητές σας. Σταδιακά, θα είστε σε θέση να σχεδιάζετε πολύ πιο εύκολα τις content marketing εκστρατείες της επιχείρησής σας, χωρίς να παραμελείτε τα πρωταρχικά συμφέροντά σας.

Πηγή: Developgreece

Αξιοποιήστε το Growth Marketing και μπείτε στον δρόμο της ανάπτυξης

Ίσως πρόκειται για το πιο δημοφιλές θέμα συζήτησης μεταξύ των marketers και, γενικότερα, όσων ασχολούνται με τις επιχειρήσεις. Το Growth Marketing είναι ένας νέος τρόπος προσέγγισης της ανάπτυξης – θα λέγαμε πιο προσγειωμένος στη σημερινή εποχή και τα δεδομένα της.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των startups παγκοσμίως δεν διαθέτει μεγάλο budget, για να εισέλθει δυναμικά στην αγορά εργασίας. Την ώρα όμως που εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο έδαφος, οι τεχνικές marketing που οι περισσότεροι υιοθετούν εξακολουθούν να είναι προσκολλημένες στο παλιό μοντέλο ανάπτυξης.

Η επαναπροσέγγιση, λοιπόν, της στρατηγικής ήταν αναπόφευκτη και, ακριβώς μέσα σε αυτό το κλίμα, δημιουργήθηκε το Growth Marketing – ως φυσική εξέλιξη του Growth Hacking.

Ας δούμε με ποιον τρόπο η νέα αυτή προσέγγιση είναι προσανατολισμένη στην ανάπτυξη!

Growth Marketing Vs. Traditional Marketing

Ποιες είναι οι βασικές διαφορές του Growth Marketing και του παραδοσιακού Marketing; Θα λέγαμε ότι το Growth Marketing διαφοροποιείται σε τέσσερα βασικά στοιχεία: στο προφίλ, στην προσέγγιση, στα κανάλια και στο sales funnel.

Για να στηθεί σωστά μία Growth Marketing στρατηγική θα πρέπει να υπάρξει προφανώς ο κατάλληλος άνθρωπος, για να τη σχεδιάσει. Το προφίλ του growth marketer διαφέρει σημαντικά από αυτό ενός παραδοσιακού marketer.

Πρόκειται για ένα άτομο ευέλικτο και εξελίξιμο, το οποίο έχει το θάρρος να παίρνει ρίσκο και να αξιολογεί αντικειμενικά κάθε του απόφαση. Ένας growth marketer δεν φοβάται την αποτυχία, διότι οι στρατηγικές του βρίσκονται συνεχώς εν προόδω, δηλαδή σε διαρκή εξέλιξη.

Η έννοια της διαρκούς βελτίωσης είναι καταλυτική για τον νέο αυτό τύπο marketing. Τίποτα δεν είναι οριστικό, όλα επιδέχονται αλλαγές και ένας growth marketer πρέπει να είναι σε θέση να τις τολμήσει.

Η προσέγγιση αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα διαφοροποίησης του Growth Marketing. Το Growth Marketing συμμετέχει πολύ πιο ενεργά στη δημιουργία του προϊόντος. Επιλέγει να προωθήσει ένα προϊόν το οποίο αποδεδειγμένα έχει ανταπόκριση στο κοινό.

Για να το διαπιστώσει αυτό, ξεκινά με μία ολοκληρωμένη διαδικασία έρευνας, η οποία ουσιαστικά δεν σταματά ποτέ – συνεχίζεται και μετά το λανσάρισμα του προϊόντος. Τελικά, το προϊόν τελειοποιείται ταυτόχρονα με τις κριτικές του κοινού, για αυτό και οδηγείται πιο γρήγορα στη μορφή που ικανοποιεί τις ανάγκες του καταναλωτή.

Σχετικά με τα κανάλια, το Growth Marketing μένει μακριά από τα παραδοσιακά: TV και radio spots είναι ακατάλληλα για μία startup που προσπαθεί με τα μικρότερα δυνατά έξοδα να εδραιώσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της.

Ο χώρος που προσανατολίζεται περισσότερο είναι το Inbound Marketing, μέσω του οποίου μπορεί να πετύχει γρήγορα αποτελέσματα με μικρό κόστος. Παράλληλα, η ανταπόκριση του κοινού παίζει πολύ σημαντικό ρόλο – όταν ένα προϊόν είναι πετυχημένο, η επιτυχία του γίνεται γνωστή μέσω της word of mouth διαφήμισης.

Έτσι, το ίδιο το κοινό χτίζει τη δημοτικότητα του προϊόντος και, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, δεν υπάρχει καλύτερη διαφήμιση από την κριτική ενός ικανοποιημένου πελάτη!

Μία ακόμη διαφοροποίηση που εντοπίζουμε στο Growth Marketing είναι το sales funnel ή αλλιώς η διαδρομή προς την πώληση. Στο παραδοσιακό marketing δίνεται αποκλειστική προσοχή στην ενημέρωση του κοινού για το προϊόν, όταν έχει ολοκληρωθεί η παρασκευή του.

Αντίθετα, οι Growth Marketing πρακτικές φέρνουν το κοινό σε επαφή με το προϊόν από τα πρώτα στάδια της παρασκευής του, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας γόνιμος διάλογος που τροφοδοτεί τη βελτιστοποίησή του.

Πώς να εφαρμόσετε μία Growth Marketing στρατηγική

Δώστε έμφαση στο προϊόν

Παρότι στο παρελθόν οι εταιρείες προσπαθούσαν να κρατήσουν μυστικό το προϊόν τους μέχρι το λανσάρισμά του, σήμερα εξελίσσουν το προϊόν τους με τη βοήθεια των καταναλωτών. Αυτό σημαίνει ότι το feedback του κοινού είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, για να εξελίξετε το προϊόν σας.

Μην φοβηθείτε αρνητικές κριτικές ή διορθώσεις – κάντε AB Testing και αξιοποιήστε κάθε σχόλιο που γίνεται γύρω από την επιχείρησή σας. Στο Growth marketing η βελτιστοποίηση του προϊόντος σας είναι μία αδιάκοπη διαδικασία εξέλιξης.

Προσοχή στο λανσάρισμα

Αφού συγκεντρώσετε τις αρχικές κριτικές του κοινού σας, χωρίς καλά-καλά να το συνειδητοποιήσετε, έχετε ήδη περάσει στο λανσάρισμα του προϊόντος σας. Δεν χρειάζεται να τραβήξετε την προσοχή του κοινού μαζικά. Οι early adopters αρκούν για να πετύχετε μία word of mouth καμπάνια.

Στοχεύστε στο virality

Τo Growth Marketing βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο virality, δηλαδή στην ξαφνική δημοτικότητα που προέρχεται από στόμα σε στόμα. Το Viral Marketing είναι μία εναλλακτική που πρέπει να αξιοποιήσετε στο έπακρον, εάν θέλετε να προσελκύσετε αποτελεσματικά το κοινό σας.

Ξεκινήστε με ένα έξυπνο προϊόν και ενσωματώστε χαρακτηριστικά virality, όπως για παράδειγμα “share and win” η “bring a friend and win” τακτικές. Με λίγα λόγια, δώστε στο κοινό σας τον λόγο να διαδώσει το προϊόν σας!

Η συνεχής βελτίωση

Όπως αναφέραμε νωρίτερα, η εφαρμογή του Growth Marketing προϋποθέτει τη συνεχή βελτίωση ενός προϊόντος. Ένας growth marketer θα πρέπει να προβαίνει διαρκώς σε ελέγχους και μετρήσεις κάθε ενέργειας marketing, ώστε να εντοπίζει τα αδύναμα σημεία της και να προτείνει τρόπους βελτιστοποίησής της.

Επιπλέον, στη διαδικασία βελτίωσης του προϊόντος, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στo feedback από την αγορά και τους χρήστες. Τέλος, μην ξεχνάτε να κάνετε τακτικά updates στα social media, για να αυξήσετε το engagement rate σας. Στο Growth Marketing, η ανάπτυξη έρχεται ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης με το κοινό σας.

Συμπέρασμα
Το Growth Marketing δεν είναι μόνο μία διαφορετική προσέγγιση, αλλά ένας νέος τρόπος σκέψης. Για να επιβιώσει σήμερα μια επιχείρηση, θα πρέπει να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Αναθεωρήστε, λοιπόν, εγκαίρως το marketing plan σας και προσανατολίστε τo στην ανάπτυξη. Μείνετε δημιουργικοί, αξιοποιήστε τις αξιολογήσεις του κοινού και εφαρμόστε ελέγχους στο οτιδήποτε! Η ανάπτυξη δεν είναι τόσο άπιαστη όσο φαίνεται, το μόνο που χρειάζεστε είναι η σωστή στρατηγική!

Πηγή: Developgreece

Growth Hacking

Τι είναι τελικά ο πολυσυζητημένος όρος Growth Hacking, για τον οποίο μιλούν όλοι;

Ας τα πάρουμε από την αρχή, από το έτος 2010, τότε που για πρώτη φορά ο όρος παρουσιάστηκε από τον Sean Ellis ως συνέπεια της ανάγκης να βρει τον «διάδοχό» του σε αυτό που έκανε. Μέχρι τότε, με μοναδικό κριτήριο την ανάπτυξη/ growth είχε καταφέρει να δημιουργήσει τεράστια κερδοφορία στις επιχειρήσεις – συνεργάτες του.

Ο ακριβής ορισμός του Growth Hacking από τον Sean Ellis: «Είναι μία διαδικασία συνεχούς πειραματισμού μεταξύ των marketing καναλιών και της ανάπτυξης προϊόντων για τον εντοπισμό των πιο αποτελεσματικών και αποδοτικών τρόπων ανάπτυξης μίας επιχείρησης.»

Το Growth Hacking είναι ότι χρειάζεται κάθε επιχείρηση για να αναπτυχθεί, όρος πολλά υποσχόμενος. Εάν σκεφτεί κανείς ότι το Facebook, η Google, το Dropbox, το Airbnb χρησιμοποιούν το Growth Hacking μοντέλο για την ανάπτυξή τους, θα θέλετε σίγουρα να μάθετε τα μυστικά.

Δείτε κάποια Tips που μπορούν να σας βοηθήσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας.

Tip nο1

Focus all attention on the goal!

Αντί να διασπάτε την προσοχή σας σε διαφορετικούς στόχους, εστιάστε την όλη στο να αυξήσετε τους πελάτες σας όσο πιο γρήγορα γίνεται με το μικρότερο δυνατό κόστος. Έχοντας αυτόν ως κύριο στόχο, θέστε βραχυπρόθεσμους επιμέρους στόχους που θα σας βοηθήσουν να τον επιτύχετε.

Tip nο2

Growth-hackers are all about numbers!

Η ανάλυση δεδομένων είναι ο πυρήνας του Growth Hacking. Απαιτείται διαρκές testing και πειραματισμός για να μας δώσουν αρκετά δεδομένα για ανάλυση. Αφού επεξεργαστούμε τα δεδομένα, συγκεντρώνουμε feedback και τροποποιούμε αντίστοιχα την προσέγγιση μας.

Η διαδικασία αυτή δεν τελειώνει ποτέ καθώς ο στόχος μας δεν είναι ένα νούμερο, αλλά η συνεχής αύξηση!

Tip nο3

Be innovative, be bold!

Μη διστάζετε να πειραματιστείτε με διαφορετικές και πιθανόν καινούριες για την επιχείρηση σας τεχνικές. Όπως ήδη αναφέραμε ο πειραματισμός είναι στοιχείο ζωτικής σημασίας αφού στο Growth Hacking δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας. Μόνο έτσι θα μπορέσετε να βρείτε την τεχνική που θα σας δώσει τον επιθυμητό ρυθμό ανάπτυξης.

Παίξτε με διαφορετικές προσεγγίσεις όπως product marketing για «σκληρή» πώληση, exit intent pop-up για αύξηση των email subscribers ή content marketing για ενίσχυση της σχέσης με τους πελάτες σας (ένας τολμηρός και έξυπνος τρόπος που προτείνουμε είναι το Storytelling). Μην περιορίζεστε σε πεπατημένα μονοπάτια, ανακαλύψτε καινούρια!

Το Growth Hacking το χαρακτηρίζει η ταχύτητα και η αμεσότητα, επομένως για να μπορέσει κάποιος να το κάνει σωστά θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζει ευκαιρίες ανάπτυξης με την πρώτη ματιά, να αναλύει και να βγάζει συμπεράσματα από μεγάλο όγκο δεδομένων, πολλές φορές από διάσπαρτες πηγές, και να προγραμματίζει τις επόμενες κινήσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Είναι πολύ απαιτητικό όσον αφορά σε εμπειρία, τεχνικές γνώσεις και ανάλυση δεδομένων. Χρειάζεται μεγάλο εύρος γνώσεων, όχι μόνο marketing, αλλά και programming, data analysis, project management και e-commerce.

Μην αφήνετε όμως τη δυσκολία να σας τρομάξει, εμβαθύνετε όσο περισσότερο μπορείτε σε καθέναν από αυτούς τους τομείς και κάντε τη διαφορά! Θα υλοποιήσετε στρατηγικές που ίσως δεν έχετε ξαναδοκιμάσει, μπορεί και να αποτύχετε… Μην απογοητευθείτε όμως, εξοικειωθείτε με την αποτυχία, μάθετε μέσα από αυτήν και θα έρθει η στιγμή που θα επιβραβευθείτε για την τόλμη σας!

Πηγή: Digitalup.gr

 

Empowered Customer: O νέος τύπος καταναλωτή και πώς να τον προσεγγίσετε

Η προσέγγιση του σύγχρονου καταναλωτή είναι ένα θέμα που απασχολεί όλο και περισσότερες εταιρείες σήμερα. Ποιο είναι το ιδανικό κανάλι επικοινωνίας; Τι είδους content αποφέρει μεγαλύτερο engagement; Σε ποια marketing στρατηγική αξίζει να επενδύσω;

Όλες οι παραπάνω ερωτήσεις έχουν αφετηρία το brand και τα μέσα απεύθυνσής του. Στο σημερινό άρθρο, θα αλλάξουμε εστίαση και θα δώσουμε έμφαση στον καταναλωτή, παρουσιάζοντας τον τρόπο προσέγγισής του. Ας δούμε μαζί ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Empowered Customer.

Empowered σημαίνει ενεργός

Αν στο παρελθόν ο καταναλωτής ήταν παθητικός, σήμερα είναι πιο ενεργός από ποτέ.

Ο Empowered Customer δεν περιμένει τη διαφήμιση, για να γνωρίσει ένα προϊόν. Αντίθετα, κατέχει τον έλεγχο ολόκληρης της αγοραστικής διαδικασίας: αποθηκεύει σε wishlists τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν, ενημερώνεται για τις προσφορές έγκαιρα, μπορεί να επιστρέψει ένα προϊόν που δεν τον ικανοποιεί και, κυρίως, έχει πρόσβαση στο crowd intelligence, δηλαδή στη γνώμη άλλων καταναλωτών που έχουν ήδη δοκιμάσει το προϊόν.

To mobile περιβάλλον καθορίζει τις αγορές του

Η σχέση του σύγχρονου καταναλωτή με τις mobile συσκευές είναι καθοριστική. Θα λέγαμε πως ζούμε κυριολεκτικά μαζί με την κινητή συσκευή μας, η οποία αποτελεί ένα ανοιχτό παράθυρο προς την ενημέρωση, τη γνώση, την επικοινωνία και τις αγορές.

Πρόκειται για ένα είδος προσωπικού βοηθού ή καλύτερα γραμματέα που συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων. Οφείλετε, λοιπόν, να λάβετε υπόψη σας τον mobile παράγοντα σε κάθε σας κίνηση: Διαθέτει responsive design το website σας; Είναι mobile friendly η Εmail Μarketing καμπάνια σας; Για τον Empowered Customer τα στοιχεία αυτά είναι σημαντικά.

Είναι πολίτης του κόσμου

Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν περιορίζεται στην τοπική αγορά. Με την ανάπτυξη του e-commerce, η εμπιστοσύνη του στις ηλεκτρονικές συναλλαγές σταδιακά εδραιώνεται, με αποτέλεσμα να επιλέγει όλο και πιο συχνά eshops, για να πραγματοποιήσει τις αγορές του.

Η παγκόσμια online αγορά ανοίγει τα σύνορα και συνδέει τον σύγχρονο καταναλωτή με αγοραστικές κοινότητες στο εξωτερικό, προσφέροντάς του απεριόριστες δυνατότητες εξυπηρέτησης. Ο Empowered Customer είναι πολίτης του κόσμου και με αυτήν την ιδιότητα θα πρέπει να σκιαγραφούμε την buyer persona του.

Γίνεται, λοιπόν, φανερό πως ο νέος τύπος καταναλωτή είναι προνομιούχος και διαθέτει δυνατότητες που στο παρελθόν δεν θα μπορούσε να αντιληφθεί. Για να τον προσεγγίσετε αποτελεσματικά, θα πρέπει να εστιάσετε σε τέσσερις σταθμούς.

Επιλέξτε τη σωστή πλατφόρμα επικοινωνίας

Τα Social Media σήμερα επηρεάζουν τις αγοραστικές επιλογές μας περισσότερο από κάθε άλλο μέσο επικοινωνίας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να προωθήσετε το προϊόν σας σε κάθε ένα ξεχωριστά, ώστε να στοχεύσετε σε περισσότερες κοινότητες πελατών.

Κάτι τέτοιο αφενός θα ήταν τρομερά ζημιογόνο για μια επιχείρηση, αφετέρου δεν θα είχε και τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς δεν εξυπηρετούν όλα τα μέσα τον ίδιο σκοπό. Επιλέξτε λοιπόν την πλατφόρμα, στην οποία το κοινό σας δραστηριοποιείται περισσότερο.

Εξατομικεύστε το content που παρέχετε

Οι αναγνώστες μας γνωρίζουν καλά πως η παροχή εξατομικευμένης εμπειρίας ή αλλιώς το Personalized Customer Experience αποτελεί τον νέο τρόπο πώλησης.

Το περιεχόμενο που παρέχετε θα πρέπει να είναι customer-oriented, να βασίζεται δηλαδή στις ιδιαίτερες ανάγκες και προτιμήσεις του κάθε καταναλωτή ξεχωριστά. Σε αυτό, θα σας βοηθήσει τόσο το crowd intelligence που αναφέραμε παραπάνω όσο και το personalized marketing που αξιοποιεί την cookie–based τεχνολογία.

Να θυμάστε πως o Empowered Customer περιμένει από εσάς να εξατομικεύσετε την εμπειρία που του προσφέρετε online και offline.

Αξιολογήστε τα αποτελέσματα

Πώς μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το περιεχόμενό σας αποδίδει; Μα, φυσικά, αξιοποιώντας τα Analytics. Αν και έχουμε επισημάνει πολλές φορές στο παρελθόν τη σημασία τους, σήμερα θα υπογραμμίσουμε την προσφορά τους στην προσέγγιση του σύγχρονου καταναλωτή.

Τα Analytics παρουσιάζουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά του χρήστη μέσα στο website σας ή τις καμπάνιες που σχεδιάζετε στα social media. Μπορεί λοιπόν ο σύγχρονος καταναλωτής να κατέχει τον έλεγχο της αγοραστικής διαδικασίας, τα analytics όμως αποτελούν τον δικό σας τρόπο, για να αξιολογήσετε τις προτιμήσεις του.

Θέστε στόχο το engagement

Εάν πρέπει να θέσετε έναν πρωταρχικό στόχο στη marketing στρατηγική σας, θυμηθείτε να έχετε την ενίσχυση του engagement rate στην κορυφή των προτεραιοτήτων σας. Η διάδραση με το κοινό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα για κάθε brand που επιθυμεί να αναπτυχθεί, με δεδομένο ότι κάθε ακόλουθος αποτελεί και έναν υποψήφιο πελάτη.

Αφού καθορίσετε πρώτα τα επιθυμητά touchpoints, εμπλέξτε τον καταναλωτή προσωπικά στην εμπειρία που του προσφέρετε. Με τον τρόπο αυτό, η προσέγγιση του Empowered Customer θα επιτευχθεί με επιτυχία.

Συμπέρασμα
Η μετατόπιση του ελέγχου της αγοραστικής διαδικασίας από το brand στον καταναλωτή αποτελεί μία κομβική αλλαγή που προέκυψε σταδιακά λόγω της ανάπτυξης του e-commerce.

Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν κινείται μόνος του, αντίθετα έχει την υποστήριξη όλων των άλλων empowered customers που μοιράζονται τις εμπειρίες τους δημόσια και ταυτόχρονα δίνουν ώθηση στα brands να βελτιστοποιούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Εσείς αυτό που έχετε να κάνετε είναι να παρακολουθείτε με προσοχή το προσφερόμενο feedback και να είστε δεκτικοί σε τολμηρές αλλαγές!

Πηγή: Developgreece

2+1 Tips για το Κοινό Remarketing

Η στόχευση στο κατάλληλο target group στις online διαφημίσεις είναι ένα από τα πιο βασικά κομμάτια στο Digital Marketing. Η επιλογή του κατάλληλου κοινού για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, βοηθάει σημαντικά στην καλύτερη απόδοση των διαφημίσεων μας.

Μπορούμε να στοχεύσουμε με βάση το φύλο, την ηλικία, την τοποθεσία, τα ενδιαφέροντα των χρηστών, με βάση κάποιες συμπεριφορές και πολλά άλλα.

Μπορούμε να στοχεύσουμε επίσης στο Remarketing κοινό μας. Ποιο είναι όμως αυτό και πώς λειτουργεί;

Το κοινό Remarketing είναι αυτό που έχει ήδη αλληλοεπιδράσει με το site/eshop μας ή το έχει επισκεφθεί. Αυτό το κοινό είναι πιο εύκολο να πραγματοποιήσει αγορά στο μέλλον καθώς έχει δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Γιατί λοιπόν να μην στοχεύσουμε ξανά σε αυτό;!

Έτσι, αφού οι επισκέπτες του site/eshop μας έχουν εγκαταλείψει τη σελίδα μας, τους υπενθυμίζουμε την παρουσία μας και τους επαναφέρουμε στο διαδικτυακό «μαγαζί» μας με στόχο να αγοράσουν από εμάς.

Παρακάτω θα βρείτε 3 Tips που θα βοηθήσουν στη στρατηγική του κοινού Remarketing:

Τip 1: Στοχεύουμε στους επισκέπτες συγκεκριμένης σελίδας (Category-Based)
Αυτό είναι το λεγόμενο δυναμικό remarketing, στο οποίο οι διαφημίσεις σχετίζονται με συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες που έχουν δει οι χρήστες στο site/eshop μας.

Για παράδειγμα, έχουμε τη δυνατότητα να στοχεύσουμε σε χρήστες που είδαν συγκεκριμένα παπούτσια στο eshop μας και να τους τα δείξουμε μετά με διαφήμιση.

Εσείς δε θα αγοράζατε κάτι που έχει ήδη κεντρίσει το ενδιαφέρον σας και με έξυπνο τρόπο σας το επαναφέρουμε γρήγορα και εύκολα στην οθόνη σας;

Tip 2: Στοχεύουμε ξανά σε αυτούς που έχουν αγοράσει από εμάς (Converters)
Οι χρήστες αυτοί είναι πιθανότερο να αγοράσουν ξανά, καθώς γνωρίζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας καθώς και το brand μας! Έτσι, στοχεύουμε ξανά σε αυτούς και δημιουργούμε επαναλαμβανόμενους πελάτες.

Μην ξεχνάτε! Το μεγαλύτερο στοίχημα είναι όχι μόνο να αυξήσουμε την πελατεία μας αλλά και να την διατηρήσουμε!

Tip 3: Στοχεύουμε αυτούς που σχεδόν έχουν ολοκληρώσει μία συναλλαγή (Cart Abandoners)
Είναι οι χρήστες που εγκατέλειψαν το καλάθι τους και δεν ολοκλήρωσαν ποτέ τη διαδικασία. Στόχος μας εδώ είναι να τους θυμίσουμε το προϊόν που ξέχασαν και να τους κάνουμε να επιστρέψουν ξανά στο site/eshop μας.

 Το Remarketing είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο που μπορεί να φέρει τις πωλήσεις που επιθυμούμε εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά.

Οι διαφημίσεις μας εμφανίζονται μπροστά στους πελάτες – επισκέπτες μας τη στιγμή ακριβώς που είναι έτοιμοι να αγοράσουν!

Δε θέλει κόπο, αλλά τρόπο και με μικρές, σωστές και έξυπνες κινήσεις για να πετύχουμε αύξηση των πωλήσεων, επαναλαμβανόμενες αγορές και πιστούς πελάτες!

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search