Η εποχικότητα στις καμπάνιες marketing φαίνεται πως δεν περιορίζεται τελικά μονάχα στις προσφορές και τις εκπτώσεις, αλλά επίσης και στο είδος των συσκευών που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές,προκειμένου να αναζητήσουν και να αγοράσουν προϊόντα online.
Σε ανάλυση καμπάνιας, που διενεργήθηκε από την RTB House, η διεθνής τεχνολογική εταιρεία -που παρέχει λύσεις retargeting, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής- διαπίστωσε ότι η δραστηριότητα σε smartphone και tablet αυξήθηκε τους θερινούς μήνεςκατά 30%.
Καθώς οι φορητές συσκευές γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, το μερίδιο των desktop συσκευών στη διαφήμιση σταδιακά επιβραδύνεται, ενώ οι δαπάνες μέσω φορητών συσκευών σημειώνουν ραγδαία άνοδο.
Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση Internet Advertising Revenue από τη Pricewaterhouse Coopers και το Interactive Advertising Bureau,τα έσοδα από τις ψηφιακές διαφημίσεις έφτασαν στα 72,5 δις δολάρια το 2016, αυξημένα κατά 22% σε σύγκριση με το 2015.
Μάλιστα, για πρώτη φορά οι mobile διαφημίσεις αντιστοιχούσαν σε πάνω από το μισό της διαφημιστικής δαπάνης – έφτασαν τα 36,6 δις δολάρια, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 51% των συνολικών εσόδων από τις ψηφιακές διαφημίσεις.
Η αυξανόμενη δύναμη του mobile, λοιπόν, φέρνει στο προσκήνιο αυτό το καλοκαίρι τις programmatic-based ενέργειες.
Η RTB House διαπίστωσε, χρησιμοποιώντας στοιχεία από περισσότερες από 40 αγορές σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία & Ειρηνικός, Μέση Ανατολή και Αφρική, ότι τα smartphones και τα tablet είναι οι συσκευές που προτιμούν περισσότερο οι χρήστες το καλοκαίρι.
Ο αριθμός των conversions από φορητές συσκευές ανέβηκε τον Ιούλιο και Αύγουστο του 2016, όπου η χρήση των smartphone ήταν κατά 27% έως 36% υψηλότερη από τον ετήσιο μέσο όρο.
Τα smartphone και tablet έδωσαν συνδυαστικά το 28% των συνολικών conversion τον πρώτο μήνα και σχεδόν 30% τον δεύτερο (τα smartphones έδωσαν ποσοστό 24% και περισσότερο από 25% αντίστοιχα, ενώ τα tablet πάνω από 4% και στους δύο μήνες).
Ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της Impruvo, αποκλειστικού αντιπροσώπου της RTB House στην Ελλάδα, δήλωσε ότι παράλληλα με την ανοδική πορεία χρήσης των φορητών συσκευών, οι marketers πρέπει να λαμβάνουν πλέον υπόψη και την εποχικότητα αυτών των μέσων.
«Η χρήση φορητών συσκευών αυξάνεται σημαντικά όσο οι άνθρωποι βρίσκονται έξω, είναι σε διακοπές ή κάνουν σύντομα ταξίδια.
Οι performance-based ενέργειες που χρησιμοποιούν καμπάνιες σε διαφορετικά μέσα μπορούν να στοχεύσουν αυτούς τους χρήστες, δίνοντας στους διαφημιστές τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν όχι μόνο τα χρονικά περιθώρια στις προσφορές τους, αλλά και τις οθόνες όπου θα χρησιμοποιηθούν».
Για να προσθέσει ότι «με τα σωστά retargeting εργαλεία, οι marketers μπορούν να αντιδρούν άμεσα στις εκάστοτε συμπεριφορές των καταναλωτών, στα διαφορετικά στάδια της αγοράς.
Γνωρίζοντας πώς και πότε οι καταναλωτές θα συνδεθούν σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, είναι σε θέση να σχεδιάσουν διαφημιστικές στρατηγικές ανά τομείς διαφορετικών χρηστών, που χωρίζονται σε επισκέπτες, πιθανούς αγοραστές και πελάτες, προσφέροντας περισσότερο ακριβή και προσωποποιημένα μηνύματα κατά τις ώρες αιχμής.
Η τάση για αυξημένη χρήση φορητών συσκευών το καλοκαίρι αποτυπώνει και μεγαλύτερη ανάπτυξη στο mobile marketing, συνολικά. Το 2016, ο μέσος όρος του μεριδίου των φορητών συσκευών από τον Ιανουάριο ως τον Μάιο είχε conversions από φορητές συσκευές σε ποσοστό περίπου 19%.
Το ίδιο διάστημα, το 2017, το νούμερο αυτό αυξήθηκε σε πάνω από 28%, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 50%. Με αυτή τη λογική υποθέτουμε ότι το διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου θα φέρει τα ίδια ή ακόμη και υψηλότερα ποσοστά».
Η μεθοδολογία της έκθεσης
Η έκθεση βασίζεται σε στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από περισσότερες από 1.000 καμπάνιες οι οποίες βασίστηκαν στο μοντέλο RTB, μια τεχνολογία online διαφημίσεων η οποία επιτρέπει την αγορά και πώληση ενός μοναδικού adview, σε πραγματικό χρόνο.
Τα δεδομένα προήλθαν από το Device Report των πελατών προσωποποιημένου retargeting της RTBHouse.
Η RTB Houseείναι μια από τις ελάχιστες εταιρείες στον κόσμο που ανέπτυξε και εφάρμοσε δική της τεχνολογία για την αγορά διαφημίσεων με real-time bidding.Ηεταιρεία έχει παρουσία σε παγκόσμιο επίπεδο και τρέχει καμπάνιες σε 40 αγορές σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία &Ειρηνικό ,Μέση Ανατολή και Αφρική.
Την έναρξη των διαδικασιών δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου ευρωπαϊκού πλαισίου πιστοποίησης για τις μετρήσεις προβολών (viewability) ανακοίνωσε την Πέμπτη, 10 Αυγούστου η EVSG (European Viewability Steering Group),
διατομεακός οργανισμός που δημιουργήθηκε στα τέλη του 2015 από τον IAB Europe, την Ευρωπαϊκή Ένωση Τηλεπικοινωνιακών Οργανισμών (EACA) και την Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA).
Πρώτο βήμα για το πλαίσιο, είναι η έκδοση των πρώτων κανονιστικών αρχών μέτρησης των προβολών,ενώ σύντομα θα ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής προτάσεων προκειμένου να βρεθούν οι κατάλληλοι ελεγκτές.
Οι αρχές μέτρησης δημιουργήθηκαν με στόχο να βοηθήσουν στη μείωση των αποκλίσεων στα δεδομένα (data) που παρέχονται σήμερα από διαφορετικά εργαλεία μέτρησης των προβολών.
Μάλιστα, πραγματοποιήθηκαν εκτενείς συζητήσεις με ευρύ φάσμα ομάδων εργασίας του χώρου, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων των εκδοτών (publishers), των ΜΜΕ, των διαφημιστικών εταιρειών, των εταιρειών μέτρησης, καθώς και εθνικών / διεθνών εμπορικών οργανισμών.
Σημαντική είναι,επίσης, η συνεισφορά του MRC στις ΗΠΑ, του JICWEBS στο Ηνωμένο Βασίλειο, των AGOF και OWM στη Γερμανία, τηςComité Décisionnel Digital AdTrust στη Γαλλία και άλλων σημαντικών ευρωπαϊκών φορέων.
Προς καθιέρωση σφραγίδας διαπίστευσης
Η σχετική διαδικασία θα ξεκινήσει πριν από τα τέλη Αυγούστου, με στόχο την ανεύρεση και το διορισμό ενός ή περισσότερων ελεγκτών. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον IAB Europe ή την EACA.
Οι αρχές μέτρησης θα χρησιμοποιηθούν ως βάση για την αξιολόγηση της επίδοσης των τεχνικών προσέγγισης, που αναλαμβάνουν οι εταιρείες μέτρησης των προβολών. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί έκθεση αξιολόγησης, η οποία θα συμβάλει στην ενημέρωση σχετικά με τη δυνατότητα έκδοσης ευρωπαϊκής σφραγίδας διαπίστευσης.
Το επόμενο βήμα είναι η σφραγίδα αυτή να αναγνωριστεί από όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με στόχο να εξαλειφθεί η ανάγκη περαιτέρω διαπίστευσης των εταιρειών της σχετικής αγοράς.
Η ομάδα EVSG είναι υπεύθυνη για τη διαμόρφωση της συνολικής στρατηγικής της πρωτοβουλίας, διασφαλίζοντας πως αυτή παραμένει σχετική και σημαντική για όλους τους ενδιαφερόμενους σ’ όλη την Ευρώπη.
Για την επισημοποίηση της συμμετοχής πολλών εθνικών αγορών με ανεπτυγμένες πρωτοβουλίες όσον αφορά στον τομέα της προβολής, η EVSG σκοπεύει να διευρυνθεί, ώστε να συμπεριλάβει και νέους εκπροσώπους της αγοράς, που θα οριστούν μελλοντικά.
Η συνεχιζόμενη διαχείριση και εφαρμογή του Πλαισίου Πιστοποίησης, καθώς και η παροχή των σφραγίδων, θα γίνεται από μια νέα Ευρωπαϊκή Αρχή, η οποία θα χρηματοδοτείται από εκπροσώπους της EACA και του IAB Europe.
Η Ευρωπαϊκή Αρχή θα εργαστεί από κοινού με τους διορισμένους εθνικούς φορείς, για να διασφαλίσει ότι την αποτελεσματική εφαρμογή του πλαισίου πιστοποίησης σε κάθε αγορά.
Το τελευταίο έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μια ενιαία, ολοκληρωμένη, συνεκτική και κοινά αποδεκτή λύση σ’ όλες της ευρωπαϊκές αγορές -ανεξάρτητα από το υφιστάμενο status quo.
Μάλιστα, θέλοντας να συμβάλει προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης συνεκτικών προτύπων σε παγκόσμιο επίπεδο, η EVSG έχει θέσει ως απώτερο στόχο και όραμα, η ευρωπαϊκή προσέγγιση να αξιοποιηθεί ως οδηγός σε άλλες περιοχές ή αγορές, οι οποίες επίσης αναζητούν τρόπους για να αναπτύξουν ανάλογες λύσεις.
Τα πρώτα σχόλια εκ μέρους των συμμετεχόντων στη EVSG οργανισμών
Alison Fennah, Executive Business Advisor, IAB Europe: Με δεδομένο ότι τα ποσά που διατίθενται για τη ψηφιακή διαφήμιση ξεπερνούν τα 40 δισ. € ετησίως (βάσει της πανευρωπαϊκής έρευνας AdExBenchmark Report, για τη μέτρηση της διαφημιστικής δαπάνης από το IAB Europe)
η ενίσχυση της ποιότητας του περιβάλλοντος της ψηφιακής διαφήμισης είναι κρίσιμης σημασίας,ώστε να διασφαλιστεί η διανομή ελεύθερου περιεχομένου.
Ένα σημαντικό πρώτο βήμα είναι να διασφαλίσουμε πως οι εμφανίσεις (viewable impressions) μετρώνται με ορθό τρόπο και συνέπεια.
Η πρωτοβουλία είναι σχεδιασμένη ούτως ώστε να επιτρέψει σε διαφορετικές αγορές ανά την Ευρώπη να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν περιφερειακά πρότυπα και, φυσικά, να επιτύχουν σε επίπεδο τοπικής ανάπτυξης.
Jon Chase, Chair Media Agencies Council, EACA: Η EACA έχει δεσμευτεί πως θα βοηθήσει όσον αφορά στη διαμόρφωση και την παροχή των μέσων για την προώθηση βελτιωμένων προτύπων μέτρησης προβολών σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά και εκτός των φυσικών της συνόρων.
Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ενός πλήρως διαφανούς περιβάλλοντος για τις ψηφιακές διαφημίσεις.
Υπάρχουν πολλές άλλες προκλήσεις στο ψηφιακό οικοσύστημα της διαφήμισης που χρειάζονται προσοχή, όμως ο περιορισμός των αποκλίσεων όσον αφορά στα δεδομένα μεταξύ των διάφορων εργαλείων μέτρησης προβολών, είναι ένα κρίσιμο βήμα προς την ενίσχυση της υπευθυνότητας και της εμπιστοσύνης σχετικά με τις μετρήσεις των ψηφιακών μέσων.
Rob Dreblow, Global Head of Marketing Services, WFA : Καθώς οι διαφημιζόμενοι που επενδύουν στο διαδίκτυο συχνά έχουν τους δικούς τους ορισμούς για κάθε impression, είναι σημαντικό να υπάρχει μία βασική γραμμή ποιότητας, όσον αφορά στον τρόπο μέτρησης.
Βασιζόμενοι στην εξαιρετική δουλειά που γίνεται στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, ελπίζουμε αυτή η πρωτοβουλία να βοηθήσει τις αγορές σε όλο τον κόσμο να μειώσουν τις αποκλίσεις και να βελτιώσουν την ποιότητα της μέτρησης.
Thomas Duhr, VicePresident, BVDW-IAB Germany : Η BVDW συμμετέχει με χαρά στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που θα προσφέρει στη γερμανική αγορά μια ισχυρή λύση για την αντιμετώπιση των αποκλίσεων κατά τις μετρήσεις των προβολών.
Η BVDW, η AGOF και η OWM συνεργάστηκαν προκειμένου για να αναπτύξουν μια συγκεκριμένη δομή για τη διαχείριση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Πιστοποίησης, με τη συνεργασία των ευρωπαϊκών και των εθνικών αρχών.
Richard Foan, Chairman,JIWEBS : Είμαστε στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε και να συμμετάσχουμε στην Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για τις προβολές, προκειμένου να επιτύχουμε μεγαλύτερη συνέπεια στις μετρήσεις στην ευρύτερη περιοχή.
Έχοντας ξεκινήσει ένα σύστημα πιστοποίησης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, για εργαλεία προβολών στις αρχές του 2014 και εργαζόμενη για την οικοδόμηση παγκόσμιων προτύπων στις τοπικές αγορές, η JICWEBS θα συνεχίσει να συμμετέχει στην εξέλιξη των ευρωπαϊκών αρχών και του ευρωπαϊκού πλαισίου πιστοποίησης.
Sophie Poncin, Comité Décisionnel Digital Ad Trustand President, SRI: Η καταμέτρηση των προβολών είναι πολύ σημαντικός παράγων για τη βιομηχανία και είναι πλέον καιρός να εφαρμόσουμε ευρωπαϊκές κατευθύνσεις σ’ αυτό το χώρο.
Είμαστε περήφανοι που υποστηρίζουμε αυτή την πρωτοβουλία στη Γαλλία με την Επιτροπή Διασφάλισης Ψηφιακής Διαφήμισης.
ASSOCOM, IAB Italy & UPA: Η ιταλική αγορά προσβλέπει στη συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης για τις Προβολές, προκειμένου να αντιμετωπίσει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σ’ αυτή τη βιομηχανία.
Η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία συμπληρώνει το πρόσφατα δημοσιευμένο White Paper of Digital Advertising το οποίο δημιουργήθηκε ως ανοιχτή, συνεργατική και διατομεακή πρωτοβουλία.
Στόχος του είναι να προβάλει και να θίξει κρίσιμα ζητήματα και να προτείνει σχετικές λύσεις ως μέρος μιας ισχυρής ψηφιακής κουλτούρας.
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για κάθε marketer, είναι να καταφέρει να κερδίσει την προσοχή του κοινού.
Γι’ αυτό το λόγο, όσοι ήδη γνωρίζουν την επιχείρησή σας –παλιότεροι πελάτες ή ακόμα και άτομα που έχουν μπει και αλληλεπιδράσει με τη σελίδα σας στο Facebook-αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο.
Το «εξειδικευμένο κοινό» (ελεύθερη απόδοση του Custom Audience) είναι μια επιλογή που σας βοηθά να προσεγγίσετε,με ειδικές διαφημίσεις μέσω του Facebook και να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις σχέσεις σας μ’ αυτό το «κεφάλαιο».
Αν έχετε ήδη πειραματιστεί με το Custom Audience, γνωρίζετε από πρώτο χέρι πόσο εύκολη είναι η χρήση του.
Από το ξεκίνημα κιόλας της δραστηριότητάς σας, θα δείτε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να την προωθήσετε ακόμα περισσότερο:είτε μετατρέποντας το απλό ενδιαφέρον σε νέες αγορές, είτε αυξάνοντας τις πωλήσεις στους νυν πελάτες, είτε ανανεώνοντας τις σχέσεις σας με τους παλιούς, αυτό το απλό εργαλείο μπορεί να κάνει τη μεγάλη διαφορά.
Να, λοιπόν, τρεις τρόποι για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτή την επιλογή, στις επόμενες προωθητικές ενέργειές σας:
1. Αυξήστε τους νέους πελάτες με επαναστόχευση
Η επαναστόχευση είναι ένας ισχυρός τρόπος για να κερδίσετε νέους πελάτες και να προσελκύσετε στον ιστότοπό σας ανθρώπους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για το προϊόν σας. Το «εξειδικευμένο κοινό» ελκύεται από διαφημίσεις οι οποίες περιλαμβάνουν προϊόντα που έχει ψάξει ή αλληλεπιδράσει μαζί τους κι αυτό είναι σημαντικό κίνητρο για conversions.
2. Προσαρμόστε και κάντε ελκυστικότερο το περιεχόμενο
Η επιλογή Custom Audience μπορεί να κάνει περισσότερα από το να στοχεύει απλώς εκείνα τα άτομα που ήδη γνωρίζουν την επιχείρησή σας. Με τη βοήθειά της μπορείτε να προσεγγίσετε πελάτες χρησιμοποιώντας προσαρμοσμένο περιεχόμενο που τους ενθαρρύνει να αγοράσουν.
Τα άτομα που επισκέφτηκαν πρόσφατα τον ιστότοπό σας μια ή περισσότερες φορές είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε αγορές. Δημιουργήστε ένα επιπλέον CustomerAudience γι’ αυτά τα άτομα προβάλλοντας διαφημίσεις με ελκυστικές προσφορές που δύσκολα θα μπορέσουν να αρνηθούν ή άλλες, με συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης.
3. Αναπτύξτε νέο κοινό με Look alike Audiences
Αναπτύξτε την πελατεία σας με το Look alike Audiences, στοχεύοντας σε άτομα παρόμοια με εκείνα που ήδη γνωρίζουν και αγαπούν το προϊόν σας – δράση που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη, όταν κύριος στόχος σας είναι η ανάπτυξη.
Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις εταιριών που δημιούργησανσε διεθνές επίπεδο Look alike Audience στοχεύοντας σε άτομα που πιθανόν να ενδιαφέρονταν για τα προϊόντα της.
Ο συνδυασμός, στη συνέχεια, του νέου κοινού με τη δυνατότητα επαναστόχευσης του Custom Audience, απογείωσε τις διεθνείς πωλήσεις τους.
Περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες για τη δυνατότητα Custom Audienceτου Facebook μπορείτε να βρείτε εδώ.
Πηγή: facebook.com business
Στις 10 Οκτωβρίου θα διεξαχθεί στο Κέντρο πολιτισμού Ωνάση το συνέδριο “ Game Changer In Digital Marketing”
Στο συνέδριο αυτό θα παρουσιαστούν οι τρόποι που συνδυάζεται η τεχνολογία, με το εμπόριο και τη δημιουργικότητα για να διερευνήσει τις τάσεις, τις ευκαιρίες, και τις μεγάλες αλλαγές στο τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ.
Τις ομιλίες θα διεξάγουν ενημερωμένοι και αφοσιωμένοι ομιλητές υψηλού προφίλ, οι οποίοι θα παρουσιάσουν εμπεριστατωμένες και προωθημένες παρουσιάσεις , case studies και ανοικτές συζητήσεις διερεύνησης εμπορικών πολιτικών , ενθάρρυνσης του ανθρώπινου δυναμικού.
Το Game Changer είναι μια εμπνευσμένη εκδήλωση-εμπειρία στο digital marketing που υπερβαίνει τα παραδοσιακά όρια μεταξύ μάρκετινγκ και πληροφορικής και προσφέρει στρατηγικές συμβουλές υψηλού επιπέδου που ενθαρρύνουν τη δημιουργική συνεργασία σε κάθε οργανισμό.
Πηγή: Game changer
Είναι -είτε μας αρέσει, είτε όχι- αναπόσπαστο πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας:μακροσκελέστατες αναφορές και έγγραφα «μόνο για εσωτερική χρήση» που βρίθουν από αριθμούς, «ξύλινη γλώσσα», ποσοστά, επιχειρήματα και αποποιήσεις ευθυνών.
Έγγραφα στα οποία μπαίνουμε στον πειρασμό να διαβάσουμε μόνο την περίληψη, γιατί και μόνη η ανάγνωση ολόκληρου του κειμένου, θα πάρει κάμποσες ώρες – άλλωστε, γνωρίζουμε από προηγούμενες εμπειρίες πως δεν θα θυμόμαστε ούτε τα μισά,όταν τελειώσουμε.
Έχουμε βρεθεί σε συναντήσεις εργασίας, με παρουσιάσεις τόσο πυκνογραμμένες, που ίσα-ίσα προλαβαίνεις να ρίξεις μια διαγώνια ματιά στο κείμενο που κατεβαίνει με ταχύτητα. Το πρόβλημα είναι ότι οι γραπτές πληροφορίες είναι πολύ λιγότερο διαισθητικές και δεν διευκολύνουν τη βαθύτερη κατανόηση.
Οι ειδικοί έχουν αποδείξει ότι είμαστε σε θέση να θυμόμαστε μονάχα το 20% αυτού που διαβάζουμε. Ωστόσο, αν μετατρέψουμε τις ίδιες πληροφορίες από κείμενο σε εικόνα, το επίπεδο απομνημόνευσής αυξάνεται εν ριπή οφθαλμού στο 80%!
Η οπτική επικοινωνία–δηλ. η έκφραση αυτού που θέλεις να πεις μέσω εικόνων- είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουμετόσο ατομικά όσο και συλλογικά,στο πλαίσιο ενός οργανισμού,καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εκπληκτικά αποτελέσματα.
Ιδού τέσσερα παραδείγματα για το πώς η οπτική επικοινωνία μπορεί να βελτιώσει την επιχείρησή σας:
1. Η οπτική επικοινωνία βελτιώνει την κατανόηση
Ζούμε στη κοινωνία της γνώσης και οι πληροφορίες είναι πολύ περισσότερες από αυτές που είμαστε σε θέση να αφομοιώνουμε.
Εξελισσόμαστε σε μια μορφή αναγνωστών (serials kimmers, τους ονομάζουν οι Αμερικανοί άνθρωποι των Media) που «περνάνε»τα κείμενα επιλεκτικά, ψάχνοντας για εισαγωγικά, τίτλους και συμπεράσματα, πριν αποφασίσουν να διαβάσουν κάτι διεξοδικά και να εμβαθύνουν σ’ αυτό.
Σε τέτοιες περιπτώσεις, η παρουσία «οπτικών βοηθημάτων» τραβάει την προσοχή μας και αφομοιώνουμε αποτελεσματικότερα το νόημα του κειμένου.
2. Η οπτική επικοινωνία εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητα
Ο συνδυασμός λέξεων και εικόνων μπορεί να μεταφέρει το μήνυμα στο ακροατήριό σας πολύ πιο αποτελεσματικά από ό,τιμπορεί να κάνει το κείμενο μόνο του.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο εγκέφαλός μας κατανοεί το νόημα μιας εικόνας σε χιλιοστά του δευτερολέπτου - η σύγκριση με το χρόνο που απαιτείται για να πούμε ή να διαβάσουμε κάτι, είναι αποστομωτική…
Για όσους εργάζονται στην ανάπτυξη προϊόντων, υπάρχουν διάφορες επιλογές σ’ ό,τι αφορά στην οπτική βοήθεια.
Για παράδειγμα, δοκιμάστε να απεικονίσετε το επιχειρηματικό σας μοντέλο σε Business Model Canvas, πρόκειται για εξαιρετικό εργαλείο αναφορικά με την εμφάνιση νέων επιχειρηματικών ιδεών στα αρχικά στάδια ανάπτυξης ενός προϊόντος και είναι ιδανικό για την τελειοποίηση και τη σταδιακή προσαρμογή σε όλη τη διαδικασία της ανάπτυξης.
3. Η οπτική επικοινωνία διευκολύνει τη συνεργασία
Η χρήση εργαλείων οπτικής επικοινωνίας βοηθά στη επικοινωνία με πολλούς και διαφορετικούς πελάτες, αλλά και στη συνεργασία μεταξύ των μελών μιας ομάδας εργασίας.
Τα απλά σχέδια και οι εικόνες είναι ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης για συζητήσεις και διαβουλεύσεις, καθώς κάθε μέλος της ομάδαςείναι εξαρχής πλήρως συντονισμένο με τα υπόλοιπα.
Το ίδιο ισχύει και για τα απλά mock-ups και τα πρωτότυπα, τα οποία μπορούν να γίνουν πηγή έμπνευσης για νέες ιδέες με τρόπο που η λεκτική εξήγηση δεν μπορεί.
Η εξήγηση της λειτουργίας ενός συρραπτικού με λόγια, έχει τα ίδια αποτελέσματα με την οπτική παρουσίασή του; Ποιος τρόπος είναι καλύτερος και πιο αποτελεσματικός;
4. Η οπτική επικοινωνία καθορίζει την κατεύθυνση
Στη διάρκεια μιας διαδικασία ανάπτυξης, η γνώση μπορεί εύκολα να χαθεί. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η απεικόνιση των βασικών πληροφοριών, αποφάσεων και συμπερασμάτων των χρηστών έχει πρωταρχική σημασία για την πορεία ενός project προς τη σωστή κατεύθυνση.
Για να πετύχετε κάτι τέτοιο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οπτικά βοηθήματα όπως:
• Εικόνες που ξυπνούν το συναίσθημα. Για να κατευθύνεται η διάθεση της εμπειρίας του χρήστη προς ορισμένα σενάρια.
• Παράθεση. Μια δήλωση που ενσωματώνει το μήνυμά σας ή καθορίζει μια σκηνή.
• Πίνακες ψυχικής διάθεσης: στόχος τους είναι να προκαλούν ή να προβάλουν ένα συγκεκριμένο στυλ ή ιδέα.
• Personas: Ψηφιακή απεικόνιση χρηστών οι οποίοι παρουσιάζουν παρόμοια συμπεριφορά σ’ ό,τι αφορά στις αποφάσεις τους για αγορές, στη χρήση τεχνολογίας ή προϊόντων, τις προτιμήσεις εξυπηρέτησης πελατών, τις επιλογές τρόπου ζωής κλπ.
• Οδικοί χάρτες: Μια οπτική ή γραφική ερμηνεία της συνολικής ιστορίας από την πλευρά ενός ατόμου για τη σχέση του με την οργάνωση, την υπηρεσία, το προϊόν ή το εμπορικό σήμα, στο διάβα του χρόνου ανεξαρτήτως καναλιού.
Μείνετε συντονισμένοι!
Αν και τα οπτικά βοηθήματα μπορούν να αναδειχθούν σε ανεκτίμητο εργαλείο για τη μετάδοση μηνυμάτων, μπορούν επίσης να αποσπάσουν την προσοχή και να προκαλέσουν απώλεια εστίασης στον αποδέκτη τους.
Αυτό μπορεί να συμβεί αν η οπτική βοήθεια δεν είναι κατάλληλα προσαρμοσμένη στη χρήση και το κοινό.
Για παράδειγμα,το αστείο που λέει ένα διευθυντικό στέλεχος κατά την παρουσίαση του τριμηνιαίου προϋπολογισμού στο διοικητικό συμβούλιο,μπορεί να ταίριαζε περισσότερο στο φιλικό κλίμα ενός workshop με το δημιουργικό της εταιρίας...
Ο καθένας μπορεί να το κάνει
Δεν χρειάζεται να είσαι ένας εκκολαπτόμενος DaVinci για να δημιουργήσεις εικόνες και γραφικά που να είναι ελκυστικά και, παράλληλα, να έχουν να πουν κάτι. Η οργάνωση των διαφανειών μιας παρουσίασης με όσο το δυνατόν λιγότερο κείμενο και απλές εικόνες, μπορεί κάλλιστα να φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.
Μπορείτε να ψάξετε για πρωτότυπες ιδέες σε ιστότοπους όπως το Pinterest.com και να βρείτε δωρεάν σχετικές εικόνες στο Pexels.com.
Η προετοιμασία μιας εσωτερικής αναφοράς ή κάτι παρόμοιο, προϋποθέτει προσεκτική επιλογή των εικόνων και εφαρμογή ουσιαστικών γραφικών στοιχείων, που θα τα συνδυάσετε με ένα απλό, αλλά ισχυρό σε μήνυμα κείμενο.
Αυτό μπορείο να μεταφέρει το μήνυμά προς το ακροατήριό σας, πιο γρήγορα και πιο καθαρά, εξοικονομώντας χρόνοδημιουργίας για εσάς και χρόνο ανάγνωσης για εκείνους.
Χρειάζεστε περισσότερη έμπνευση; Ψάξτε για το βιβλίο show and tell του Dan Roam. Είναι η αποθέωση της οπτικής επικοινωνίας και μπορεί να κατευθύνει το χρήστηbαποτελεσματικά στην πραγματοποίηση εξαιρετικών παρουσιάσεων.
Πηγή: Uxplanet
Συνεχίζουμε από το πρώτο μέρος του άρθρου μας για την αποδοτική και αποτελεσματική προβολή του εστιατορίου σας στα social media με 7 + 1 ακόμη συμβουλές.
9. Συνεργαστείτε με τοπικές επιχειρήσεις
Συνεργαστείτε με άλλες τοπικές επιχειρήσεις (κρεοπωλεία, είδη μαναβικής, ιχθυοπωλεία, καταστήματα με ξηρούς καρπούς, αρτοποιεία), αναρτώντας posts για τα υλικά που αγοράζετε από αυτές, κάνοντάς τες @mention και δώστε τους υλικό ώστε να σας κάνουν @mention αντίστοιχα στις δικές τους παρουσίες στα social media.
10. «Τρέξτε» τοπικές διαφημίσεις
Τι ποιο αποδοτικό από το να διαφημίζεστε στους πιθανούς πελάτες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή σας και ψάχνουν για φαγητό. Διαφημιστείτε σε κινητές συσκευές σε συγκεκριμένη ακτίνα γύρω από το κατάστημά σας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του Facebook και του Google Adwords, δείξτε την επιχείρησή σας στους χάρτες της Google (GoogleMaps) και στο Foursquare.
11. Εμπνεύστε ή δελεάστε τους πελάτες σας να σας αναφέρουν στα social media
Ίσως η καλύτερη μορφή διαφήμισης γιατί είναι δωρεάν και προέρχεται από τους φίλους μας, τους οποίους – κατά κανόνα – εμπιστευόμαστε. Ζητήστε από τους πελάτες σας να κάνουν check in (μέσω Facebook, Swarm, TripAdvisor) και να αναφέρουν το αγαπημένο τους πιάτο ή προτείνετέ τους να γράψουν ποιος ή ποια φίλη θα ήθελαν να βρίσκεται μαζί τους εκείνη τη στιγμή.
12. Loyalty programs
Χρησιμοποιείστε το Foursquare και το Swarm ώστε να προσελκύσετε με Specials πελάτες – δελεάζοντάς τους με το κατάλληλο special («με 4 επισκέψεις το μήνα κερδίζετε ένα πέμπτο γεύμα», «παρέες των τεσσάρων ατόμων κερδίζουν καφέ και γλυκό») να έρθουν πολλές φορές ή να φέρουν φίλους τους.
13. Trip advisor
Αυτή η συμβουλή θα μπορούσε να είναι και χωρίς λόγια. Must (μαζί με το Yelp όταν έρθει και στην Ελλάδα) να βρίσκεστε στη λίστα του για εστιατόρια, ξενοδοχεία, bars.
14. Delivery services
Άλλο ένα must με βάση τα στοιχεία χρήσης των sites που μας διευκολύνουν να βρούμε, να παραγγείλουμε και να πληρώσουμε το φαγητό μας από το σπίτι και το γραφείο.
15. E-mail Newsletter
To email και το SMS παραμένουν ΠΑΝΤΑ τα αποτελεσματικότερα εργαλεία προώθησης online. Ένας απλός τρόπος για να βρείτε τα e-mails των πελατών σας είναι απλά να τα ζητήσετε, δίνοντάς τους με το λογαριασμό ένα έντυπο για να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, ή, απλούστερα, να δημιουργήσετε ένα πίνακα όπου θα καρφιτσώνουν τις κάρτες τους (όπως στο Pinterest αλλά live) ή βάζοντας μια γυάλα για χρυσόψαρα όπου θα τις ρίχνουν.
16. Απαντήστε στους πελάτες σας
Αυτό το tip δεν είναι «ενεργητική» προσέγγιση διαφήμισης και προώθησης αλλά θέλει να σας θυμίσει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τα social media όπως τα άλλα μέσα αλλά να εκμεταλλευόμαστε το πλεονέκτημα που δίνουν και να δημιουργούμε αλλά και να κρατάμε την συζήτηση «ζεστή». Απαντήστε λοιπόν σε ερωτήσεις, σχόλια, και ζητήστε προτάσεις και γνώμες των πελατών σας.
Είστε ένας από τους επιχειρηματίες που, είτε έχουν εστιατόριο εδώ και χρόνια, είτε αποφάσισαν να τολμήσουν να μπουν στο χώρο της εστίασης και να πολεμήσουν την κρίση;
Αυτό το άρθρο γράφτηκε ειδικά για σας (αλλά είμαι σίγουρος πως θα δώσει «τροφή» για σκέψεις και σε άλλους επιχειρηματίες) ώστε να πάρετε ιδέες για το πώς θα χρησιμοποιήσετε τα social media για να προβάλετε την επιχείρησή σας και να αυξήσετε την πελατεία σας.
1. Φωτογραφία, φωτογραφία, φωτογραφία
Αν ισχύει μια φορά για όλες τις άλλες επιχειρήσεις, για τα εστιατόρια και κάποιες ακόμη υπηρεσίες ισχύει διπλά! Ανεβάστε λαχταριστές φωτογραφίες των πιάτων σας για να μας ανοίξετε την όρεξη και να θέλουμε να σας επισκεφθούμε (ή να παραγγείλουμε τηλεφωνικά).
Προσοχή στο timing: το πρωί οι αναρτήσεις για καφέ και το μεσημέρι και βράδυ για φαγητό.
2. Αναρτήστε το μενού σας
Όσο κι αν ακούγετε περιττή αυτή η συμβουλή, πολλοί εστιάτορες ξεχνούν να ανεβάσουν το μενού τους ηλεκτρονικά στα social media, είτε με την χρήση κάποιας εφαρμογής είτε με τις έτοιμες λύσεις που δίνει το Facebook.
3. Αντλήστε περιεχόμενο από τους πελάτες σας
Διοργανώστε ένα φωτοδιαγωνισμό, ζητώντας από τους πελάτες σας να φωτογραφίσουν το αγαπημένο τους πιάτο ή τον εαυτό τους και την παρέα τους στο εστιατόριο ή το μπαρ σας.
Αν κάποιοι πελάτες σας κάνουν κάποιο pos tή σχόλιο, μην ξεχνάτε να τους απαντάτε, είτε ευχαριστώντας τους για τα καλά τους λόγια, είτε διερευνώντας κάποιο πρόβλημά τους.
4. Δείξτε το προσωπικό σας εν δράσει
5. Δείξτε τα βραβεία σας
6. Ανεβάστε αφιερώματα που έχει κάνει ο τύπος για σας
ή καλέστε Foodbloggers να δοκιμάσουν τις συνταγές σας και να γράψουν για σας
7. Blogαρετε εσείς οι ίδιοι
Δημιουργήστε ένα FoodBlog ή ένα blog για το εστιατόριό σας. Γράψτε συνταγές, δείξτε μια ανακαίνιση του εστιατορίου, δώστε foodtips …
8. Δώστε κουπόνια και εκπτώσεις
Στο δεύτερο μέρος του άρθρου ακολουθούν ακόμη 7+1 tips!
Πηγή: escapeplan.gr
Μετά από δοκιμές στην Αυστραλία και την Ταϊλάνδη, το facebook επεκτείνει περαιτέρω την έκδοση beta.
Θα προσφέρει σε επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο την δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη στόχευση κοινού του Facebook για να αυξήσουν την προσέγγισή τους σε άτομα μέσα από τον Messenger.
Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους από όλο τον κόσμο αποκτούν ένα νέο εργαλείο για τη δημιουργία ουσιαστικών επαφών με πελάτες.
Περισσότεροι από 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τον Messenger κάθε μήνα, το οποίο δίνει στους διαφημιζόμενους την ευκαιρία να επεκτείνουν την εμβέλεια των καμπανιών τους και να αυξήσουν τα αποτελέσματα.
{youtube}Hsl7OeVIhGU{/youtube}
"Οι διαφημίσεις στον Messenger αποτελούν μια ισχυρή προσθήκη για τις ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες, βοηθώντας τους διαφημιζόμενους να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, όπου είναι ήδη ενεργοί.
Και χάρη στη βελτιστοποίηση της τοποθέτησης των διαφημίσεων μέσω του Facebook, του Instagram, του Audience Network και τώρα του Messenger, είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να βελτιστοποιήσουμε τις διαφημιστικές δαπάνες μας και να αυξήσουμε περαιτέρω τα επιχειρησιακά αποτελέσματα. "
Είπε ο Michiel Tops, Γενικός Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών, Αυστραλιανό πολυκατάστημα David Jones
Δείτε πώς λειτουργεί:
Εκτός από τις διαφημίσεις του Messenger, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες διαφημιστικές λύσεις του Messenger
Ανοίξτε conversations with click-to-Messenger adverts
Διαχειριστείτε συνομιλίες μέσα στην πλατφόρμα Messenger
Επανασυνδέστε αυτές τις συνομιλίες χρησιμοποιώντας διαφημιστικά μηνύματα
Επεκτείνετε την προσέγγισής σας σε πελάτες με τις διαφημίσεις του Messenger
Οι χρήστες θα βλέπουν τις διαφημίσεις του Messenger στην καρτέλα "Αρχική σελίδα" της εφαρμογής για κινητά τους στο Messenger. Όταν αγγίξουν μια διαφήμιση, θα σταλούν στον προορισμό που επιλέχθηκε κατά τη δημιουργία της διαφήμισης.
Αυτό μπορεί να είναι ο ιστοχώρος σας ή μια συνομιλία του Messenger.
Οι διαφημίσεις Messenger θα είναι διαθέσιμες στο Διαχειριστή διαφημίσεων και στον επεξεργαστή Power Editor.
Εάν χρησιμοποιείτε αυτόματες τοποθετήσεις, το Messenger περιλαμβάνεται για όλους τους υποστηριζόμενους στόχους καμπάνιας.
Όπως στο Audience Network, οι διαφημίσεις του Messenger αποτελούν πρόσθετη επιλογή τοποθέτησης όταν οι επιχειρήσεις εκτελούν διαφημίσεις στο Facebook.
Οι διαφημιζόμενοι θα μπορούν να προσθέτουν το Messenger σε καμπάνιες χρησιμοποιώντας τους στόχους Traffic and Conversion στις 11 Ιουλίου.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επιλογές δημιουργικότητας και τη διαθεσιμότητα, επισκεφτείτε το Κέντρο βοήθειας διαφημιζόμενων.
Πηγή: Facebook business
Το Instagram πιο ασφαλής χώρος έκφρασης των επιχειρήσεων
Πρόσφατα το instagram ενεργοποίησε δύο νέα εργαλεία ώστε να είναι ένα ασφαλές μέσο για τις επιχειρήσεις να εκφραστούν και να μοιραστούν τις ιστορίες τους με τον κόσμο - ένα φίλτρο για να μπλοκάρει ορισμένα προσβλητικά σχόλια και ένα φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας σε εννέα γλώσσες.
1) Αποκλεισμός προσβλητικών σχολίων
Πολλές επιχειρήσεις επισημαίνουν ότι τα τοξικά σχόλια από χρήστες τους αποθαρρύνουν από την ελεύθερη έκφρασή τους. Για να βοηθήσει το instagram ανάπτυξε ένα φίλτρο που θα εμποδίζει ορισμένα επιθετικά σχόλια σε αναρτήσεις και σε ζωντανά βίντεο.
Όλα τα άλλα σχόλια θα εμφανίζονται όπως συνήθως και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αναφέρουν τα σχόλια, να διαγράψουν σχόλια ή να τα απενεργοποιήσουν. Επίσης, μπορούν πάντα να απενεργοποιήσουν αυτό το φίλτρο.
Για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό το φίλτρο, θα μεταβαίνουν στο μενού ρυθμίσεων στο "Σχόλια".
Το φίλτρο θα ξεκινήσει πρώτα από τα αγγλικά, αλλά θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερες γλώσσες με την πάροδο του χρόνου.
2) Μείωση του Spam στα σχόλια
Το φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας αναζητά κάθε προφανή ανεπιθύμητη αλληλογραφία στα σχόλια, εμποδίζοντας τα από τις αναρτήσεις και τα ζωντανά βίντεο. Το φίλτρο θα αφαιρεί ανεπιθύμητα μηνύματα στα αγγλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, αραβικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, ιαπωνικά και κινέζικα.
Τα σημερινά φίλτρα είναι τα τελευταία εργαλεία για να διατηρηθεί το Instagram ένα ασφαλές μέρος για τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με τις κοινότητές τους.
Η ομάδα μηχανικών του instagram εκπαιδεύει τα συστήματά για κάποιο χρονικό διάστημα για να αναγνωρίζουν ορισμένους τύπους προσβλητικών και ανεπιθύμητων σχολίων.
Τα εργαλεία θα βελτιωθούν με την πάροδο του χρόνου, επιτρέποντας έτσι στην κοινότητα να βελτιώσει την εμπειρία της κοινής χρήσης. Το instagram ελπίζει να καταστήσουμε αυτά τα φίλτρα διαθέσιμα σε περισσότερες γλώσσες καθώς βελτιώνει τους αλγόριθμους του.
Το instagram πιστεύει ότι η χρήση μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία εργαλείων για τη διασφάλιση της αυτοεκφράσης είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενθάρρυνση των κοινωνιών με περισσότερο ευέλικτες και φιλικότερες επιχειρήσεις.
Η συνολική εργασία δεν έχει ολοκληρωθεί και δεν είναι τέλεια, αλλά ελπίζουν ότι βοηθούν τα σήματα να αισθάνονται ασφαλέστερα και πιο ευπρόσδεκτα στο Instagram.
Για να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο το Instagram παραμένει ασφαλές, διαβάστε μια σημείωση από τον Kevin, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο, στο
Πηγή : business.instagram.com
Συμβουλές διαγωνισμών στο Facebook
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις κληρώνουν δώρα μέσω της επαγγελματικής τους σελίδας στο Facebook. Τα οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμών είναι σημαντικά και φυσικά όσο ΄μεγαλύτερο΄ είναι το δώρο που θα κληρώσετε τόσο περισσότερα θα είναι τα οφέλη. Οι διαγωνισμοί στο Facebook πληθαίνουν και συμμετέχοντες αυξάνονται σημαντικά.
Τα σημαντικότερα λοιπόν οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμού είναι τα εξής:
1. Αύξηση των like στη σελίδα σας στο Facebook
2. Ενίσχυση της απήχησης της σελίδας σας
3. Αύξηση της επισκεψιμότητας στην επαγγελματικής σας ιστοσελίδα
4. Ενδυνάμωση του Brand awareness
5. Απόκτηση email list για χρήση newsletter
6. Ενίσχυση του engagement των χρηστών με την προσέλκυση, τα comment, like, share και την πρόσκληση φίλων στο διαγωνισμό.
Για να κερδίσετε τα παραπάνω οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμού πρέπει ο διαγωνισμός σας να είναι απόλυτα διαφανής και 100% πραγματικός. Σας αναγράφουμε παρακάτω τι πρέπει να προσέξετε ώστε ο διαγωνισμό σας να είναι αποτελεσματικός:
1. Η επιλογή δώρου ή δώρων θα πρέπει να απευθύνεται στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Για παράδειγμα ένα κινητό i-phone θα έχει μεγαλύτερη προσέλκυση από μια δωρεάν μαστογραφία.
2. Η εικόνα που θα εμφανίζει το δώρο πρέπει να είναι καλής ανάλυσης με λευκό background και να περιέχει όλες τις πληροφορίες του δώρου χωρίς να κουράζει.
3. Οι συμμετέχοντες πρέπει να ακολουθούν τα βήματα που θα ορίσουμε ώστε να είναι δεκτή η συμμετοχή τους. Φυσικά τα βήματα θα πρέπει να είναι εύκολα και κατανοητά για τους χρήστες π.χ like στη σελίδα, κοινοποίηση διαγωνισμού, σχόλιο στη δημοσίευση, συμπλήρωση στοιχείων συμμετέχοντα.
4. Ο διαγωνισμός καλό είναι να έχει διάρκεια μικρότερη από 1 μήνα ώστε να μη χάσουν οι συμμετέχοντες το ενδιαφέρον τους
5. Πολύ σημαντική ενέργεια είναι η προώθηση του διαγωνισμού με καμπάνια μέσω Facebook αλλά και σε site διαγωνισμών όπως το luckyduck.gr κ.ά.
6. Η κλήρωση του διαγωνισμού πρέπει να γίνει με απόλυτη διαφάνεια και να πραγματοποιηθεί δημοσίευση του ονόματος του Νικητή/τριας αλλά και του αναπληρωματικού/κής
Πηγή : imb net
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77