Digital Marketing

Εστιατόρια και Social Media: συνταγή επιτυχίας (Μέρος 2ο)

Συνεχίζουμε από το πρώτο μέρος του άρθρου μας για την αποδοτική και αποτελεσματική προβολή του εστιατορίου σας στα social media με 7 + 1 ακόμη συμβουλές.

9. Συνεργαστείτε με τοπικές επιχειρήσεις
Συνεργαστείτε με άλλες τοπικές επιχειρήσεις (κρεοπωλεία, είδη μαναβικής, ιχθυοπωλεία, καταστήματα με ξηρούς καρπούς, αρτοποιεία), αναρτώντας posts για τα υλικά που αγοράζετε από αυτές, κάνοντάς τες @mention και δώστε τους υλικό ώστε να σας κάνουν @mention αντίστοιχα στις δικές τους παρουσίες στα social media.

10. «Τρέξτε» τοπικές διαφημίσεις
Τι ποιο αποδοτικό από το να διαφημίζεστε στους πιθανούς πελάτες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή σας και ψάχνουν για φαγητό. Διαφημιστείτε σε κινητές συσκευές σε συγκεκριμένη ακτίνα γύρω από το κατάστημά σας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του Facebook και του Google Adwords, δείξτε την επιχείρησή σας στους χάρτες της Google (GoogleMaps) και στο Foursquare.

 

11. Εμπνεύστε ή δελεάστε τους πελάτες σας να σας αναφέρουν στα social media
Ίσως η καλύτερη μορφή διαφήμισης γιατί είναι δωρεάν και προέρχεται από τους φίλους μας, τους οποίους – κατά κανόνα – εμπιστευόμαστε. Ζητήστε από τους πελάτες σας να κάνουν check in (μέσω Facebook, Swarm, TripAdvisor) και να αναφέρουν το αγαπημένο τους πιάτο ή προτείνετέ τους να γράψουν ποιος ή ποια φίλη θα ήθελαν να βρίσκεται μαζί τους εκείνη τη στιγμή.

12. Loyalty programs
Χρησιμοποιείστε το Foursquare και το Swarm ώστε να προσελκύσετε με Specials πελάτες – δελεάζοντάς τους με το κατάλληλο special («με 4 επισκέψεις το μήνα κερδίζετε ένα πέμπτο γεύμα», «παρέες των τεσσάρων ατόμων κερδίζουν καφέ και γλυκό») να έρθουν πολλές φορές ή να φέρουν φίλους τους.

13. Trip advisor
Αυτή η συμβουλή θα μπορούσε να είναι και χωρίς λόγια. Must (μαζί με το Yelp όταν έρθει και στην Ελλάδα) να βρίσκεστε στη λίστα του για εστιατόρια, ξενοδοχεία, bars.

 


14. Delivery services
Άλλο ένα must με βάση τα στοιχεία χρήσης των sites που μας διευκολύνουν να βρούμε, να παραγγείλουμε και να πληρώσουμε το φαγητό μας από το σπίτι και το γραφείο.

15. E-mail Newsletter
To email και το SMS παραμένουν ΠΑΝΤΑ τα αποτελεσματικότερα εργαλεία προώθησης online. Ένας απλός τρόπος για να βρείτε τα e-mails των πελατών σας είναι απλά να τα ζητήσετε, δίνοντάς τους με το λογαριασμό ένα έντυπο για να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, ή, απλούστερα, να δημιουργήσετε ένα πίνακα όπου θα καρφιτσώνουν τις κάρτες τους (όπως στο Pinterest αλλά live) ή βάζοντας μια γυάλα για χρυσόψαρα όπου θα τις ρίχνουν.

16. Απαντήστε στους πελάτες σας
Αυτό το tip δεν είναι «ενεργητική» προσέγγιση διαφήμισης και προώθησης αλλά θέλει να σας θυμίσει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τα social media όπως τα άλλα μέσα αλλά να εκμεταλλευόμαστε το πλεονέκτημα που δίνουν και να δημιουργούμε αλλά και να κρατάμε την συζήτηση «ζεστή». Απαντήστε λοιπόν σε ερωτήσεις, σχόλια, και ζητήστε προτάσεις και γνώμες των πελατών σας.

 

 

Εστιατόρια και Social Media: συνταγή επιτυχίας (Μέρος 1ο)

Είστε ένας από τους επιχειρηματίες που, είτε έχουν εστιατόριο εδώ και χρόνια, είτε αποφάσισαν να τολμήσουν να μπουν στο χώρο της εστίασης και να πολεμήσουν την κρίση;

Αυτό το άρθρο γράφτηκε ειδικά για σας (αλλά είμαι σίγουρος πως θα δώσει «τροφή» για σκέψεις και σε άλλους επιχειρηματίες) ώστε να πάρετε ιδέες για το πώς θα χρησιμοποιήσετε τα social media για να προβάλετε την επιχείρησή σας και να αυξήσετε την πελατεία σας.

1. Φωτογραφία, φωτογραφία, φωτογραφία
Αν ισχύει μια φορά για όλες τις άλλες επιχειρήσεις, για τα εστιατόρια και κάποιες ακόμη υπηρεσίες ισχύει διπλά! Ανεβάστε λαχταριστές φωτογραφίες των πιάτων σας για να μας ανοίξετε την όρεξη και να θέλουμε να σας επισκεφθούμε (ή να παραγγείλουμε τηλεφωνικά).

Προσοχή στο timing: το πρωί οι αναρτήσεις για καφέ και το μεσημέρι και βράδυ για φαγητό.

2. Αναρτήστε το μενού σας

Όσο κι αν ακούγετε περιττή αυτή η συμβουλή, πολλοί εστιάτορες ξεχνούν να ανεβάσουν το μενού τους ηλεκτρονικά στα social media, είτε με την χρήση κάποιας εφαρμογής είτε με τις έτοιμες λύσεις που δίνει το Facebook.

3. Αντλήστε περιεχόμενο από τους πελάτες σας

Διοργανώστε ένα φωτοδιαγωνισμό, ζητώντας από τους πελάτες σας να φωτογραφίσουν το αγαπημένο τους πιάτο ή τον εαυτό τους και την παρέα τους στο εστιατόριο ή το μπαρ σας.
Αν κάποιοι πελάτες σας κάνουν κάποιο pos tή σχόλιο, μην ξεχνάτε να τους απαντάτε, είτε ευχαριστώντας τους για τα καλά τους λόγια, είτε διερευνώντας κάποιο πρόβλημά τους.

4. Δείξτε το προσωπικό σας εν δράσει

5. Δείξτε τα βραβεία σας

6. Ανεβάστε αφιερώματα που έχει κάνει ο τύπος για σας

ή καλέστε Foodbloggers να δοκιμάσουν τις συνταγές σας και να γράψουν για σας

7. Blogαρετε εσείς οι ίδιοι

Δημιουργήστε ένα FoodBlog ή ένα blog για το εστιατόριό σας. Γράψτε συνταγές, δείξτε μια ανακαίνιση του εστιατορίου, δώστε foodtips …

8. Δώστε κουπόνια και εκπτώσεις

Στο δεύτερο μέρος του άρθρου ακολουθούν ακόμη 7+1 tips!

Πηγή: escapeplan.gr

Παγκόσμιες διαφημίσεις στον Messenger

 


Μετά από δοκιμές στην Αυστραλία και την Ταϊλάνδη, το facebook επεκτείνει περαιτέρω την έκδοση beta.

Θα προσφέρει σε επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο την δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη στόχευση κοινού του Facebook για να αυξήσουν την προσέγγισή τους σε άτομα μέσα από τον Messenger.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους από όλο τον κόσμο αποκτούν ένα νέο εργαλείο για τη δημιουργία ουσιαστικών επαφών με πελάτες.

Περισσότεροι από 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τον Messenger κάθε μήνα, το οποίο δίνει στους διαφημιζόμενους την ευκαιρία να επεκτείνουν την εμβέλεια των καμπανιών τους και να αυξήσουν τα αποτελέσματα.

{youtube}Hsl7OeVIhGU{/youtube}

"Οι διαφημίσεις στον Messenger αποτελούν μια ισχυρή προσθήκη για τις ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες, βοηθώντας τους διαφημιζόμενους να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, όπου είναι ήδη ενεργοί.

Και χάρη στη βελτιστοποίηση της τοποθέτησης των διαφημίσεων μέσω του Facebook, του Instagram, του Audience Network και τώρα του Messenger, είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να βελτιστοποιήσουμε τις διαφημιστικές δαπάνες μας και να αυξήσουμε περαιτέρω τα επιχειρησιακά αποτελέσματα. "

Είπε ο Michiel Tops, Γενικός Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών, Αυστραλιανό πολυκατάστημα David Jones

Δείτε πώς λειτουργεί:

Εκτός από τις διαφημίσεις του Messenger, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες διαφημιστικές λύσεις του Messenger

Ανοίξτε conversations with click-to-Messenger adverts

Διαχειριστείτε συνομιλίες μέσα στην πλατφόρμα Messenger

Επανασυνδέστε αυτές τις συνομιλίες χρησιμοποιώντας διαφημιστικά μηνύματα

Επεκτείνετε την προσέγγισής σας σε πελάτες με τις διαφημίσεις του Messenger

Οι χρήστες θα βλέπουν τις διαφημίσεις του Messenger στην καρτέλα "Αρχική σελίδα" της εφαρμογής για κινητά τους στο Messenger. Όταν αγγίξουν μια διαφήμιση, θα σταλούν στον προορισμό που επιλέχθηκε κατά τη δημιουργία της διαφήμισης.

Αυτό μπορεί να είναι ο ιστοχώρος σας ή μια συνομιλία του Messenger.

Οι διαφημίσεις Messenger θα είναι διαθέσιμες στο Διαχειριστή διαφημίσεων και στον επεξεργαστή Power Editor.

Εάν χρησιμοποιείτε αυτόματες τοποθετήσεις, το Messenger περιλαμβάνεται για όλους τους υποστηριζόμενους στόχους καμπάνιας.

Όπως στο Audience Network, οι διαφημίσεις του Messenger αποτελούν πρόσθετη επιλογή τοποθέτησης όταν οι επιχειρήσεις εκτελούν διαφημίσεις στο Facebook.

Οι διαφημιζόμενοι θα μπορούν να προσθέτουν το Messenger σε καμπάνιες χρησιμοποιώντας τους στόχους Traffic and Conversion στις 11 Ιουλίου.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επιλογές δημιουργικότητας και τη διαθεσιμότητα, επισκεφτείτε το Κέντρο βοήθειας διαφημιζόμενων.

Πηγή: Facebook business

Το Instagram πιο ασφαλής χώρος έκφρασης των επιχειρήσεων

Το Instagram πιο ασφαλής χώρος έκφρασης των επιχειρήσεων

Πρόσφατα το instagram ενεργοποίησε δύο νέα εργαλεία ώστε  να είναι ένα ασφαλές μέσο για τις επιχειρήσεις να εκφραστούν και να μοιραστούν τις ιστορίες τους με τον κόσμο - ένα φίλτρο για να μπλοκάρει ορισμένα προσβλητικά σχόλια και ένα φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας σε εννέα γλώσσες.

1) Αποκλεισμός προσβλητικών σχολίων

Πολλές επιχειρήσεις επισημαίνουν ότι τα τοξικά σχόλια από χρήστες τους αποθαρρύνουν από την ελεύθερη έκφρασή τους. Για να βοηθήσει το instagram ανάπτυξε ένα φίλτρο που θα εμποδίζει ορισμένα επιθετικά σχόλια σε αναρτήσεις και σε ζωντανά βίντεο.

Όλα τα άλλα σχόλια θα εμφανίζονται όπως συνήθως και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αναφέρουν τα σχόλια, να διαγράψουν σχόλια ή να τα απενεργοποιήσουν. Επίσης, μπορούν πάντα να απενεργοποιήσουν αυτό το φίλτρο.
Για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό το φίλτρο, θα μεταβαίνουν στο μενού ρυθμίσεων στο "Σχόλια".

Το φίλτρο θα ξεκινήσει πρώτα από τα αγγλικά, αλλά θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερες γλώσσες με την πάροδο του χρόνου.

 

 


2) Μείωση του Spam στα σχόλια


Το φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας αναζητά κάθε προφανή ανεπιθύμητη αλληλογραφία στα σχόλια, εμποδίζοντας τα από τις αναρτήσεις και τα ζωντανά βίντεο. Το φίλτρο θα αφαιρεί ανεπιθύμητα μηνύματα στα αγγλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, αραβικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, ιαπωνικά και κινέζικα.

Τα σημερινά φίλτρα είναι τα τελευταία εργαλεία για να διατηρηθεί το Instagram ένα ασφαλές μέρος για τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με τις κοινότητές τους.

Η ομάδα μηχανικών του instagram εκπαιδεύει τα συστήματά για κάποιο χρονικό διάστημα για να αναγνωρίζουν ορισμένους τύπους προσβλητικών και ανεπιθύμητων σχολίων.

Τα εργαλεία θα βελτιωθούν με την πάροδο του χρόνου, επιτρέποντας έτσι στην κοινότητα να βελτιώσει την εμπειρία της κοινής χρήσης. Το instagram ελπίζει να καταστήσουμε αυτά τα φίλτρα διαθέσιμα σε περισσότερες γλώσσες καθώς βελτιώνει τους αλγόριθμους του.

Το instagram πιστεύει ότι η χρήση μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία εργαλείων για τη διασφάλιση της αυτοεκφράσης είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενθάρρυνση των κοινωνιών με περισσότερο ευέλικτες και φιλικότερες επιχειρήσεις.

Η συνολική εργασία δεν έχει ολοκληρωθεί και δεν είναι τέλεια, αλλά ελπίζουν ότι βοηθούν τα σήματα να αισθάνονται ασφαλέστερα και πιο ευπρόσδεκτα στο Instagram.

Για να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο το Instagram παραμένει ασφαλές, διαβάστε μια σημείωση από τον Kevin, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο, στο

blog.instagram.com 

Πηγή : business.instagram.com

Συμβουλές για επιτυχημένους διαγωνισμούς στο Facebook

Συμβουλές διαγωνισμών στο Facebook

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις κληρώνουν δώρα μέσω της επαγγελματικής τους σελίδας στο Facebook. Τα οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμών είναι σημαντικά και φυσικά όσο ΄μεγαλύτερο΄ είναι το δώρο που θα κληρώσετε τόσο περισσότερα θα είναι τα οφέλη. Οι διαγωνισμοί στο Facebook πληθαίνουν και συμμετέχοντες αυξάνονται σημαντικά.

Τα σημαντικότερα λοιπόν οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμού είναι τα εξής:

1. Αύξηση των like στη σελίδα σας στο Facebook

2. Ενίσχυση της απήχησης της σελίδας σας

3. Αύξηση της επισκεψιμότητας στην επαγγελματικής σας ιστοσελίδα

4. Ενδυνάμωση του Brand awareness

5. Απόκτηση email list για χρήση newsletter

6. Ενίσχυση του engagement των χρηστών με την προσέλκυση, τα comment, like, share και την πρόσκληση φίλων στο διαγωνισμό.

Για να κερδίσετε τα παραπάνω οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμού πρέπει ο διαγωνισμός σας να είναι απόλυτα διαφανής και 100% πραγματικός. Σας αναγράφουμε παρακάτω τι πρέπει να προσέξετε ώστε ο διαγωνισμό σας να είναι αποτελεσματικός:


1. Η επιλογή δώρου ή δώρων θα πρέπει να απευθύνεται στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Για παράδειγμα ένα κινητό i-phone θα έχει μεγαλύτερη προσέλκυση από μια δωρεάν μαστογραφία.

2. Η εικόνα που θα εμφανίζει το δώρο πρέπει να είναι καλής ανάλυσης με λευκό background και να περιέχει όλες τις πληροφορίες του δώρου χωρίς να κουράζει.

3. Οι συμμετέχοντες πρέπει να ακολουθούν τα βήματα που θα ορίσουμε ώστε να είναι δεκτή η συμμετοχή τους. Φυσικά τα βήματα θα πρέπει να είναι εύκολα και κατανοητά για τους χρήστες π.χ like στη σελίδα, κοινοποίηση διαγωνισμού, σχόλιο στη δημοσίευση, συμπλήρωση στοιχείων συμμετέχοντα.

4. Ο διαγωνισμός καλό είναι να έχει διάρκεια μικρότερη από 1 μήνα ώστε να μη χάσουν οι συμμετέχοντες το ενδιαφέρον τους

5. Πολύ σημαντική ενέργεια είναι η προώθηση του διαγωνισμού με καμπάνια μέσω Facebook αλλά και σε site διαγωνισμών όπως το luckyduck.gr κ.ά.

6. Η κλήρωση του διαγωνισμού πρέπει να γίνει με απόλυτη διαφάνεια και να πραγματοποιηθεί δημοσίευση του ονόματος του Νικητή/τριας αλλά και του αναπληρωματικού/κής

Πηγή : imb net

Διαφημίσεις στην Gsuite και στο Gmail

Διαφημίσεις στην Gsuite και στο Gmail

Η σουίτα προγραμμάτων G Suite της Google έχει κερδίζει μεγάλο μερίδιο στους εταιρικούς πελάτες. Η χρήση της G Suite έχει υπερδιπλασιαστεί κατά το προηγούμενο χρόνο μεταξύ των μεγάλων επιχειρηματικών πελατών.

Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 3 εκατομμύρια εταιρείες που χρησιμοποιούν την G Suite.

Το Gmail της G Suite δεν χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για εξατομικευμένο διαφημιστικό περιεχόμενο και η Google αποφάσισε έχει την ίδια αντιμετώπιση στο απλό (consumer) Gmail.

Το περιεχόμενο του απλού (consumer) Gmail δεν θα χρησιμοποιηθεί για εξατομικευμένες διαφημίσεις μετά από αυτήν την αλλαγή.

Αυτή η στρατηγική ευθυγραμμίζει τις αποφάσεις της εταιρείας για την προβολή διαφημίσεων του Gmail με τον τρόπο με τον οποίο προσαρμόζονται και για τα άλλα προϊόντα της Google.

Μέχρι τώρα οι διαφημίσεις που εμφανίζονται βασίζονται στις ρυθμίσεις των χρηστών.

Οι χρήστες μπορούν να αλλάξουν αυτές τις ρυθμίσεις ανά πάσα στιγμή, συμπεριλαμβανομένης της απενεργοποίησης της εξατομίκευσης των διαφημίσεων.

Η G Suite θα συνεχίσει να είναι χωρίς διαφημίσεις.

Η αξία του Gmail είναι τεράστια, τόσο για τους χρήστες της G Suite όσο και για τους χρήστες της δωρεάν υπηρεσίας Gmail. Το Gmail είναι ο κορυφαίος πάροχος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον κόσμο με περισσότερους από 1,2 δισεκατομμύρια χρήστες.

Καμία άλλη υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν προστατεύει τους χρήστες της από ανεπιθύμητη αλληλογραφία, hacking και phishing με επιτυχία όπως το Gmail.

Με την χρήση λειτουργιών όπως η έξυπνη απάντηση του Gmail το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θα είναι ευκολότερο, ταχύτερο και αποτελεσματικότερο.

Πρόσθετες εφαρμογές του Gmail στο μέλλον θα επιτρέπουν λειτουργίες όπως πληρωμές και τιμολόγηση απευθείας στο Gmail, καθιστώντας το Gmail κάτι περισσότερο από ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Οι πελάτες της G Suite και οι δωρεάν χρήστες Gmail μπορούν να παραμείνουν σίγουροι ότι η Google θα διατηρήσει την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια παράγοντες πρωταρχικής σημασίας μέσω της συνεχούς ανάπτυξης καινοτομιών

Όπως πάντα, οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν τις πληροφορίες που μοιράζονται με το Google στη διεύθυνση myaccount.google.com


Πηγή: blog.google

Pinteresting! Περισσότερα εργαλεία και νέα εμφάνιση για το Lens

Pinteresting!
Περισσότερα εργαλεία και νέα εμφάνιση για το Lens

 

Το Pinterest Lens beta βρίσκεται πραγματικά σε δημιουργικό οργασμό! Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, ανακοινώθηκε ότι μπορείτε να ανασυστήσετε ολόκληρα μενού εστιατορίων, απλώς φωτογραφίζοντας τα πιάτα που σας άρεσαν περισσότερο.

Τώρα, ολόκληρο το Lens «φρεσκάρεται» με καινούρια, ακόμα πιο χρήσιμα εργαλεία, και με νέα,βελτιωμένη αισθητική.
Ευφυέστερο και πιο κομψό από ποτέ

Τον τελευταίο μήνα, διπλασιάστηκαν οι κατηγορίες που το Lens έχει εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει. Αναβαθμίστηκε, επίσης,η δυνατότητα επιλογής του, με αποτέλεσμανα μπορεί πλέον να αναγνωρίσει και να προτείνει ιδέες για παπούτσια, πουκάμισα, καπέλα κλπ. που θέλετε να φορέσετε ή κάποιο άλλο στυλ που θέλετε να δοκιμάσετε.

Τέλος, το νέο interface και τα ενσωματωμένα εργαλεία βοηθούν το Lens να κατανοήσει ακόμα καλύτερα τον κόσμο γύρω σας.

Πατήστε για να εστιάσετε και να πιέσετε για μεγέθυνση

Για να έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, πρέπει να ξεκινήσετε με μια καθαρή και έντονη φωτογραφία. Έτσι, προστέθηκαν νέα χαρακτηριστικά ζουμ και εστίασης, ώστε να μπορείτε να εντοπίσετε ό,τι ακριβώς ψάχνετε.

Πολλοί χρήστες περιμένουν για να επεξεργαστούν στο Lens τις φωτογραφίες που τραβάνε, γι 'αυτό και δίνεται προτεραιότηταστις πιο πρόσφατες φωτογραφίες τους - θα τις βρίσκουν να τους περιμένουν μόλις ανοίγουν το Lens.

Δείτε σχετικές ιδέες αμέσως

Καθιερώθηκε πλέον το κουμπί "instant ideas " (ο μικρός λευκός κύκλος, στη γωνία κάθε Pin). Έτσι, όταν το Lens εμφανίσει μια ιδέα που σας αρέσει , μπορείτε να πατήσετε τον κύκλο για να δείτε αμέσως περισσότερες δυνατότητες, εμπνευσμένες από αυτή την πρωτότυπη ιδέα.

Βεβαίως, μπορείτε να συνεχίσετε από εκεί, χτυπώντας περισσότερους κύκλους και βρίσκοντας περισσότερες ιδέες που αγαπάτε.

Σύντομα, θα βρεθείτε κι εσείς στην "κουνελότρυπα", όπως πολλοί πιστοί του Pinterest την περιγράφουν, πηγαίνει όλο και πιο βαθιά, από καλή ιδέα σε καλή ιδέα, μέχρι να βρείτε κάτι τόσο καλό, που θα θέλετε να σταματήσετε ό,τι κάνετε για να το δοκιμάσετε εδώ και τώρα...

Στο κάτω-κάτω, αυτός είναι στην πραγματικότητα ο στόχος του Pinterest: να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε εκείνες τις δυνατότητες που θα βελτιώσουν τη ζωή σας, είτε πρόκειται για την τοποθέτηση πλακακιών πάνω από το νεροχύτη σας, είτε για τη «δημιουργία» ενός φανταστικού κέικ γενεθλίων για το παιδί σας, είτε τέλος, για το σωστό συνδυασμό των παπουτσιών με τα ρούχα σας.

Πηγή: blog.pinterest.

Δυνατότητα replay των live video στα Instagram Stories

Δυνατότητα replay πλέον των live video στα Instagram Stories

Καλά νέα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται –μεταξύ όλων των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης- στο Instagram, καθώς θα έχουν πλέον τη δυνατότητα για αναπαραγωγή ενός live video απευθείας στο Instagram Stories, ώστε να μην πηγαίνει τίποτα «χαμένο».

Όταν ολοκληρωθεί η μετάδοση ενός livevideo, αυτό μπορεί να συνεχίσει να αναπαράγεται στο InstagramStories για τις επόμενες 24 ώρες,αρκεί να αγγίξουν το "Share" στο κάτω μέρος της οθόνης.

Αν, αντίθετα, δεν επιθυμούν να το μοιραστούν, απλώς μπορούν απλά να πατήσουν το διακόπτη και να επιλέξουν "Απόρριψη" –το live videoθα εξαφανιστεί από την εφαρμογή (όπως θα έκανε με τα σημερινά δεδομένα).

Όταν διαμοιράζεται μια αναπαραγωγή βίντεο, θα εμφανίζεται στη γραμμή ιστοριών η φωτογραφία προφίλ της επιχείρησης κι ένα κουμπί αναπαραγωγής. Αν το πατήσει ο χρήστης, θα ξεκινήσει το βίντεο και θα εμφανιστούν σχόλια και επισημάνσεις από την αρχική εκπομπή.

Οι άνθρωποι της επιχείρησης, θα μπορέσουν, επίσης, να δουν πόσοι χρήστες παρακολούθησαν αυτό το βίντεο, τόσο στη liveεκδοχή του, όσο και στην αναπαραγωγή στο stories.

Η λειτουργία «Αποστολή μηνύματος»προσφέρει έναν εύκολο και γρήγορο τρόπογια να απαντήσει ο χρήστης στο video μιας επιχείρησης.

Αν μια επιχείρηση έχει ενεργοποιήσει πολλαπλές αναπαραγωγές, οι χρήστες μπορούν εύκολα να επιλέξουν εκείνο το βίντεο που επιθυμούν, πατώντας στα βέλη που βρίσκονται στην κορυφή.

Επιπλέον, μπορούν επίσης να πατήσουνανά πάσα στιγμή στη δεξιά ή την αριστερή πλευρά της οθόνης για να μεταβούν 15 δευτερόλεπτα εμπρός ή πίσω σε κάθε βίντεο. Αυτέςοι δυνατότητες πλοήγησης δίνουν στους χρήστες πολύ μεγαλύτερο έλεγχο όσον αφορά στις αναπαραγωγές live video μιας επιχείρησης στα Instagram Stories.

 Από τότε που δόθηκε η δυνατότητα για παρουσίαση live video στο Instagram, τον περασμένο Νοέμβριο, επιχειρήσεις απ’ όλο τον κόσμο τη χρησιμοποίησαν για να συνδεθούν με το κοινό τους σε πραγματικό χρόνο - επιτρέποντας σε μεγάλες και μικρές μπράντες να μοιράζονται την ιστορία τους με τους πιστούς του Instagram με έναν ολοκαίνουργο, συναρπαστικό τρόπο.

Τώρα, με την πρόσθετη δυνατότητα αυτά τα live video να αναπαράγονται στα Instagram Stories,κερδίζοντας κι από την εμπειρία της πλήρους οθόνης, οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να κάνουν ακόμη περισσότερα.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις τελευταίες ενημερώσεις, μπορείτε να ανατρέξετε στο Κέντρο βοήθειας Instagram. Οι πιο πρόσφατες ενημερώσεις είναι διαθέσιμες ως Instagram έκδοση 10.26, η οποία διατίθεται για iOS στο Apple App Store και για Android στο Google Pla

 

 Πηγή: business instagram blog post

 

Digital marketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες μέρος β'

Digital marketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες 

Μέρος Β : Digital Marketing Strategy


Στόχος digital marketing

Διακρίνονται σε 3 κατηγορίες: Top-level broad goals, οι οποίοι θα περιγράφουν πως θα ωφεληθεί η φαρμακευτική εταιρία από την συστηματική της δραστηριοποίηση στο διαδίκτυο.

Για παράδειγμα, η αξιοποίηση των social media για την παροχή χρηστικής πληροφόρησης για θέματα υγείας θα βελτιώσει την αναγνωρισιμότητα (awareness) και την αξιοπιστία της φαρμακευτικής εταιρίας στους ασθενείς.

Mid-long term vision,το οποίο θα συμβάλλει καθοριστικά στην μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας σε μια νέα, η οποία θα υποστηρίζει την προσαρμογή της στην αναδυόμενη ψηφιακή οικονομία.

Για παράδειγμα, να καταστεί η φαρμακευτική εταιρία (η ιστοσελίδα της, τα micro sites της κτλ) η κυρίαρχη πηγή για αξιόπιστες και επικαιροποιημένες πληροφορίες σε θέματα υγείας στην Ελλάδα, τα επόμενα 3 χρόνια.

Specific SMART objectives,οιοποίοι περιγράφουν με ακρίβεια (specific, measurable, actionable, relevant, time-specific) το προσδοκώμενο αποτέλεσμα από την online δραστηριοποίηση της φαρμακευτικής εταιρίας.

Για παράδειγμα, αύξηση 30% στην αναγνωρισιμότητα του εταιρικού brand σε συγκεκριμένη ομάδα ασθενών στην Ελλάδα τους επόμενους 3 μήνες.

Επιπρόσθετα σημαντικό είναι να ορίσουμε τα KPIs (Key Performance Indicators)μεβάση τα οποία θα παρακολουθούμε αν πορευόμαστε αποτελεσματικά στην επίτευξη των digital marketing objectives που έχουμε θέσει.

Για παράδειγμα, αν ο στόχος είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του εταιρικού brand σε μια συγκεκριμένη ομάδα ασθενών κατά 30%, ένα χαρακτηριστικό KPI θα μπορούσε να είναι η αντίστοιχη αύξηση της επισκεψιμότητας στο micrositeτης εταιρίας, το οποίο θα αφορά στην συγκεκριμένη ασθένεια.

Συνοπτικά,οι στόχοι θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι και να αφορούν σε βραχυχρόνιες , μεσοπρόθεσμες και μακροχρόνιεςπεριόδους.

Στρατηγική
Σε αυτό το στάδιο περιγράφουμε πως θα επιτευχθούν τα digital  objectives που έχουν τεθεί. Περιλαμβάνει τα εξής:

Online markets egmentation
Χωρίζουμε την online αγορά (ασθενείς και άλλους σημαντικούς stakeholders - επιστήμονες υγείας )σε target groups με κοινές ανάγκες .

Μια ενδεικτική βάση τμηματοποίησης για τους ιατρούς (influencers) θα μπορούσε να είναι η εξειδίκευση τους. Στην περίπτωση των ασθενών μια βάση τμηματοποίησης θα μπορούσε να είναι το είδος της πληροφορίας που αναζητούν στο διαδίκτυο π.χ. πρόληψη ή αντιμετώπιση μιας ασθένειας.

Τέλος, στην περίπτωση των φαρμακοποιών (distribution channel – influencers) θα μπορούσε να είναι ξανά το είδος της πληροφορίας που αναζητούν π.χ. Know-howγια την προώθηση των προϊόντων τους ή ενημέρωση για διάφορες θεραπευτικές κατηγορίες.

Online targeting
Στο βήμα αυτό επιλέγουμε τα target groups τα οποία θα στοχεύσουμε. Τα κριτήρια για να τα επιλέξουμε μπορεί να είναι η κερδοφορία, η προσβασιμότητα, ο ανταγωνισμός, η αναγνωρισιμότητα της φαρμακευτικής εταιρίας και των προϊόντων της κτλ.

Στη συνέχεια για κάθε ένα από τα target groupsπου έχουμε επιλέξει, δημιουργούμε το αντίστοιχο customer persona για το οποίo συλλέγουμε πληροφορίες αναφορικά με:
• Tα δημογραφικά και τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά του,

• τις αντιρρήσεις που μπορεί να έχουν τα μέλη του,

• τους στόχους που θέλουν να πετύχουν τα μέλη του επισκεπτόμενα την ιστοσελίδα και τα microsites της φαρμακευτικής εταιρίας και


• το customer journey που θα πραγματοποιήσουν αυτά.

Online positioning
Πρόκειται για την «τοποθέτηση» του brand της φαρμακευτικής εταιρίας στο “μυαλό”(top of mind – spontaneous awareness) των ασθενών (customers), των ιατρών (influencers)και των φαρμακοποιών (distribution channels-influencers) σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Απαντά στο θεμελιώδες ερώτημα, γιατί ο ιατρός, ο φαρμακοποιός και ο ασθενής να προτιμήσει τα προϊόντα της φαρμακευτικής εταιρίας .

Αναμφισβήτητα, η ανάπτυξη ενός ισχυρού online positioning λειτουργεί και ως νέο ανάχωμα στην πτώση των πωλήσεων στα off-patent drugs.
Digital Marketing Mix

Για κάθε customer persona,θα αναπτύξουμε και ένα ξεχωριστό digital marketing mix το οποίο θα αποτελείται από τα εξής:
Product

Ειδικά για την περίπτωση των συνταγογραφούμενων φαρμάκων, η online προβολή τους δεν είναι εφικτή λόγω νομικών περιορισμών.
Για την περίπτωση των OTC (συμπληρώματα διατροφής, δερμοκαλλυντικά)θα πρέπει να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα:

• Τι προϊόντα θα προσφέρονται online π.χ. θα είναι τα ίδια με εκείνα που παρέχονται offline ή θα έχουμε αποκλειστικές σειρές προϊόντων για την online παρουσία μας;
• Πως θα μπορούσαμε να προσθέσουμε αξία στην online παρουσία των προϊόντων;

Price
Η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί online π.χ. θα έχουμε την ίδια τιμολογιακή πολιτική online και offline;

Place
Τα online κανάλια διανομής (e-pharmacies) που θα χρησιμοποιηθούν για την διανομή των OTC προϊόντων. Σημαντικό κριτήριο για την επιλογή τους είναι το visibility που αυτά επιτυγχάνουν, δηλαδή ο αριθμός των εμφανίσεων τους στην πρώτη σελίδα της Googleγια σημαντικές λέξεις-κλειδιά.

Promotion
Η προώθηση αφορά και στα prescription drugsκαι στα OTCs. Αναφορικά με τα prescription drugs, στους ασθενείς η επικοινωνία πραγματοποιείται αποκλειστικά σε επίπεδο corporate brand δεδομένου ότι η προώθηση προϊόντων δεν είναι επιτρεπτή σε αυτή την περίπτωση.

Στους ιατρούς και στα κανάλια διανομής, δεν ισχύει το ίδιο καθώς στην περίπτωση αυτή μπορούμε να προωθήσουμε και προϊόντα. Σχετικά με τα OTCs η προώθηση μπορεί να γίνει και σε επίπεδο corporate καθώς και σε product brand.

Προέχει η έμφαση σε μια ολιστική προσέγγιση δεδομένου ότι ο κύριος στόχος είναι το engagement των stake holders και η αποφυγή των push μηνυμάτων.

Ο αποτελεσματικός  σχεδιασμός  μιας οnline  επικοινωνιακής στρατηγικής συμπεριλαμβάνει όλους τους σημαντικούς stakeholders (ασθενείς, ιατρούς, φαρμακοποιούς, άλλους επιστήμονες υγείας, πολιτεία, εργαζόμενους, δημοσιογράφους, τοπική κοινωνία κτλ) αξιοποιώντας συνέργειες με την αντίστοιχη offline επικοινωνία.

Τα βασικά εργαλεία του digital communication mix είναι τα εξής:

SEM (SearchEngineMarketing). Περιλαμβάνειτο Search Engine Optimizationμε το οποίο επιτυγχάνεται υψηλή κατάταξη είτε στα οργανικά αποτελέσματατης Google είτε μέσω διαφημίσεων (GoogleAds-search).Αποτέλεσμα του SEM θα είναι να εμφανίζονται τα owned media της φαρμακευτικής εταιρίας στην πρώτη σελίδα της Google όταν οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις σχετικά με ασθένειες που αφορούν στα προϊόντα της.

Social Media Marketing, όπου καθορίζονται τα social media στα οποία θα δραστηριοποιηθεί η εταιρία και η βασική επιδίωξη από αυτή. Το ύφος του περιεχομένου θα πρέπει να προσαρμόζεται στο profile του κάθε μέσου.

OnlinePR. Αφορά στο «χτίσιμο» αποτελεσματικών σχέσεων με δημοσιογράφους, bloggers και influencersπ.χ. μέσω webinars και online δημοσιότητας.

Display advertising, είτε στο δίκτυο της Google, είτε σε άλλα διαφημιστικά δίκτυα, είτε απευθείας σε ιστοσελίδες.

Affiliate marketing. Αφορά κυρίως συνεργασίες με bloggers οι οποίοι αναπτύσσουν θεματολογίες σχετικές με θέματα υγείας και οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στα ownd media (corporatewebsite, microsites, socialmediapages κτλ).

Email marketing το οποίο αφορά αποκλειστικά στους ιατρούς και τους φαρμακοποιούς και στοχεύει είτε σε συγκεκριμένες συμπεριφορές (π.χ. αγορά φαρμάκων για τους φαρμακοποιούς, download μελετών από τους ιατρούς), είτε στη δημιουργία ή ενίσχυση θετικών αντιλήψεων στα προϊόντα και στο corporate brand.

Actions

Περιγράφουμε αναλυτικά τις ενέργειες που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του digital marketing plan, με χρονικό ορίζοντα 12 μηνών.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το GANTT chart στο οποίο να περιγράψουμε εκτός από τις ενέργειες, το χρονικό διάστημα, το στόχο τους, το budget, τον υπεύθυνο υλοποίησης και τον τρόπο αξιολόγησης.

Ένα ενδεικτικό GANTT chart για τα online activities μιας φαρμακευτικής εταιρίας είναι το ακόλουθο: Control

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του digital marketing σε σχέση με το παραδοσιακό είναι ότι στο πρώτο κάθε ενέργεια είναι μετρήσιμη. Προϋπόθεση είναι να ορίσουμε τι μας ενδιαφέρει να μετρήσουμε και να χρησιμοποιήσουμε το κατάλληλο εργαλείο.

Για παράδειγμα πόσοι ασθενείς επισκέπτονται το microsite και πόσοι κάνουν share το περιεχόμενο του στα socialmedia είναι σημαντικά KPIs και για τις συγκεκριμένες μετρήσεις  κατάλληλο εργαλείο είναι τα Google Analytics. Σε κάθε περίπτωση τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτόν τον έλεγχο θα πρέπει να αξιοποιούνται για την περαιτέρω βελτίωση της online στρατηγικής μας.

Τo παρόν άρθρο βασίζεται στο μοντέλο SOSTAC και RACE της Smart Insights και του Chartered  Institute of Marketing. 

Το κείμενο συντάχθηκε από κοινού με τον Στέφανο Οικονομίδη - SEO inGreece

Βίντεο διαφημίσεις στην εποχή του κινητού

Νέο μέσο, νέοι κανόνες: βίντεο διαφημίσεις στην εποχή του κινητού

Σε ανάρτησή του στο ιστότοπο του γίγαντα της κοινωνικής δικτύωσης, ο MarkRabkin, αντιπρόεδρος του διαφημιστικού τομέα του Facebook, αναφέρθηκε στις νέες διαφημιστικές προκλήσεις με τις οποίες θα βρεθούν αντιμέτωποι διαφημιστές και διαφημιζόμενοι.

Ξεκινά με την επισήμανση πως το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη, σχετικά με τις βίντεο διαφημίσεις στο κινητό είναι ότι τα smartphones δεν είναι μικροσκοπικές τηλεοράσεις.

Ακριβώς όπως η τηλεόραση δεν ήταν οπτικό ραδιόφωνο και το ραδιόφωνο δεν ήταν ακουστική εφημερίδα, έτσι και το κινητό πρέπει να αντιμετωπιστεί ως αυτό που πραγματικά είναι: ένα νέο μέσο, το οποίο απαιτεί καινούριο περιεχόμενο, βασισμένο σε εμπειρίες που συνυπάρχουν εκ γενετής σ’ αυτή την πλατφόρμα, όπως η ταχύτητα, η δυνατότητα επιλογής και η συνάφεια με τα ενδιαφέροντα του κοινού.

Η «χρυσή εποχή» των τηλεοπτικών διαφημίσεων, για παράδειγμα, ήρθε όταν δημιουργικά μυαλά αξιοποίησαν τις δυνατότητες του νέου μέσου, αλλά και το γεγονός ότι κάθε σπίτι είχε πλέον τηλεόραση!
Η τηλεόραση παραμένει, όπως αναγνωρίζει ο Rabkin, ένα πανίσχυρο μέσο, όπου γίνεται σπουδαία δημιουργική δουλειά.

Όμως,βρίσκεται πια σε άμεσο ανταγωνισμό με το κινητό, ένα διαφορετικό μέσο που χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι, εκτός απότο τι συμβαίνει στα νοικοκυριά, κάθε άτομο μπορεί να έχει μια οθόνη στο χέρι του, ανά πάσα στιγμή.

Στην περίπτωση των smartphones, οι χρήστες τους έχουν απόλυτο έλεγχο όχι μόνο του τι βλέπουν, αλλά και πού και πότε θέλουν να το δουν, οποιαδήποτε στιγμή. Όταν η τηλεόραση παύει να τραβά την προσοχή τους, ανοίγουν το κινητό τους και σερφάρουνσε εφαρμογές και sites.


Αποτελέσματα έρευνας συμπεριφοράς σχετικά με τη διαφήμιση στο Facebook. Εξετάσθηκε η δραστηριότητα 537 ατόμων που δήλωσαν ότι παρακολούθησαν την πρεμιέρα μιας δημοφιλούς τηλεοπτικής εκπομπήςγια τη νέα σεζόν. Στη διάρκεια κάθε διαλείμματος για διαφημίσεις, η χρήση του Facebook απογειωνόταν.


Στην ίδια έρευνα εξετάστηκε,επίσης,η δραστηριότηταστο Facebook ατόμων που δήλωσαν ότι δεν παρακολούθησαν την εκπομπή. Γι’ αυτούς δεν υπήρχε διακριτή διαφορά στη δραστηριότητά τους.

Η κινητή τηλεφωνία έχει εκπαιδεύσει, τρόπον τινά, τους χρήστες να εστιάζουν κατά βούληση, να επιλέγουν ό,τι τους ενδιαφέρει, να καταναλώνουν ό,τι τους ενδιαφέρει και να προχωρούν.

Για παράδειγμα,ενημερώνονται από NewsFeed μέσω του κινητού τους 41% ταχύτερα απ’ ότι μέσω desktop υπολογιστή. Κι όταν ξεκινάη αυτόματη αναπαραγωγή στο Facebook, κάτι που συμβαίνει περίπου στο 70% των περιπτώσεων, λόγω των ρυθμίσεων, του δικτύου και της συμπεριφοράς του χρήστη, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης είναι 16,7 δευτερόλεπτα.

Αντίστοιχαγια τις διαφημίσεις βίντεο, ο μέσος όρος είναι 5,7 δευτερόλεπτα
Επειδή οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν οτιδήποτε, οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή, από το κινητό που κρατάνε στο χέρι τους, μόνο διαφημίσεις που τραβάνε την προσοχή τους, αξίζουν τον κόπο και σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους, τους «κρατάνε».

Επομένως, παρότι ο συνολικός διαφημιστικός χρόνος είναι περισσότερος, ο χρόνος παρακολούθησης ανά χρήστη έχει μειωθεί. Οι χρήστες δεν παρακολουθούν πλέον διαφημίσεις τόσο πολύ όσο παλαιότερα, ανεξαρτήτως μέσου.
Παρά την τεράστια προσπάθεια και τη βαθιά τεχνογνωσία που έχει πια συγκεντρωθεί επί τόσα χρόνια,ο MarkRabkin επισημαίνει πως καμία πλατφόρμα κινητήςδεν έχει καταφέρει να διατηρήσει την προσοχή των χρηστών σε ένα τηλεοπτικό σποτάκι των 30 δευτερολέπτων σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ όσο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις του παλιού-καλού καιρού.

Με απλά λόγια, το YouTube «σκότωσε» όσα σποτάκια αυτού του είδους δεν μπορούν να παρακάμψουνοι χρήστες.
Ο καταναλωτής μίλησε, λοιπόν. Εμείς, όμως, τον ακούμε; αναρωτιέται το ανώτατο στέλεχος του Facebook. Τα στοιχεία από το χώρο των κινητών δείχνουν ότι δεν έχουμε πλέον το δικαίωμα να διακόπτουμε για διαφημίσεις. Όμως, έχουμε το δικαίωμα να διεκδικούμε την προσοχή των χρηστών.

Αν οι διαφημιζόμενοι με σοβαρό budget θέλουν να επικοινωνήσουν με το κοινό με πιο ουσιαστικό τρόπο και να οδηγήσουν τη διαφημιστική αγορά σε πορεία ανάπτυξης, θα πρέπει να μάθουν να πορεύονται σ’ αυτό το νέο, περίπλοκο τοπίο, βελτιστοποιώντας το περιεχόμενό τους που απευθύνεται σε αυτό.
Οδηγίες προς ναυτιλομμένους…
Όλα αυτά,καταλήγουν μοιραία στην ερώτηση: ποιος είναι, επομένως, ο καλύτερος τρόπος προώθησης για διαφημίσεις στα κινητά; Πώς μπορούν οι διαφημιζόμενοι να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα αυτού του νέου, συναρπαστικού χώρου και να εξελιχθούν τόσο γρήγορα, όσο εξελίσσονται οι ίδιες οι πλατφόρμες;

Ο MarkRabkinκαι οι συνεργάτες του στο Facebook έχουν συγκεντρώσει εμπειρίες κι έχουν μάθει πολλά σχετικά με τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές σ’ αυτόν τον χώρο, μιλώντας με μερικούς από τους πιο επιτυχημένους διαφημιζόμενους, από τη Nestle ως την AirBnb και τηUbisoft.


Να, λοιπόν, κάποιες βασικές οδηγίες προς ναυτιλομμένους…
• Δημιουργήστε «φρέσκα» διαφημιστικά μηνύματα μικρού μήκους, ειδικά για κινητά. Βεβαιωθείτε ότι κάθε βίντεο αξίζει την προσοχή των χρηστών, οι οποίοι θα μπορέσουν να πάρουντο μήνυμα που θέλετε να «περάσετε», ακόμα κι αν δουν μονάχα λίγα δευτερόλεπτα από την αρχή. Χρησιμοποιήστε πρακτικές,εργαλεία, τεχνικές και στυλ που εκπροσωπούν το γνήσιο περιεχόμενο το οποίοαρέσει στους χρήστες.

• Αναδιοργανώστε τον τρόπο που ελέγχετε και μετράτε τα αποτελέσματα των διαφημίσεών σας σε εβδομαδιαίο κι όχι εξαμηνιαίο κύκλο. Δημιουργήστε ομάδες εργασίας που μπορούν να προσφέρουν ποιοτικά και δημιουργικά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Βάλτε στην ίδια ρότα τις ομάδες δημιουργικού, μετρήσεων και παρακολούθησης των media και συνδέστε τες μεταξύ τους, ώστε να εργάζονται σαν μία ομάδα. Βεβαίως, κάτι τέτοιο αποτελεί τεράστια πρόκληση, αλλά τα πράγματαστο χώρο της κινητής τηλεφωνίας εξελίσσονται πολύ γρήγορα και μια παραδοσιακή διαφημιστική προσέγγιση δεν φέρνει αποτελέσματα.

• Μην προσπαθείτε να εξισώσετε διαφορετικές πλατφόρμες. Κάθε καινούρια πλατφόρμα (π.χ. NewsFeed, Stories, AdBreaks, TrueView) απευθύνεται σε διαφορετικές καταναλωτικές προσδοκίες και συμπεριφορές. Να είστε προσεκτικοί σ’ ό,τι αφορά σταδιαφημιστικά πρότυπα τα οποίαμπορούν να δώσουν παραπλανητικά αποτελέσματα, λόγω του μοναδικού χαρακτήρα κάθε μέσου.

Για παράδειγμα, μια εγγυημένη διαφήμιση 10 δευτερολέπτων απαιτεί διαφορετικό δημιουργικό από ένα βίντεο που ο μέσος χρήστης θα δει για 6 δευτερόλεπτα, αλλά το 10% του κοινούθα το δει για 30... Το Facebook δεν είναι YouTube, το YouTube δεν είναι Search και τοSearch δεν είναι Snapchat!

• Μετρήστε τα αποτελέσματα, όχι τα δευτερόλεπτα. Είναι αλήθεια πως αυτός ο καινούργιος κόσμος είναι πολύπλοκος, αλλά αξίζει να επενδύσουμε για να τον χαρτογραφήσουμε. Προκειμένου ναυπάρξει αυτή η ψηφιακή χαρτογράφηση, όμως, είναι ζωτικής σημασίας η μέτρηση τω αποτελεσμάτων της διαφήμισης ανά δημιουργικό, ανά πλατφόρμα και ανά κοινό.

Η ικανότητα κάθε διαφημιζόμενου να μετράτο σωστό μέγεθος με το σωστό τρόπο, μπορεί να αποδειχθεί ο σοβαρότερος παράγοντας για την πρόγνωση της διαφημιστικής επιτυχίας του.

Επιπλέον, είναιδική μας ευθύνη να δημιουργήσουμε εκείνα τα εργαλεία και τα συστήματα που θα βοηθήσουν τους διαφημιζόμενους να μάθουν ταχύτερα. Για το συγκεκριμένο θέμα, αυτά είναι τα συμπεράσματά μας:
• Η διαφάνεια έχει πρωταρχική σημασία. Προκειμένου να δημιουργήσουν νέες, φανταστικές ιστορίες για το περίπλοκο τοπίο των διαφορετικών φορμά διαφήμισηςστο χώρο της κινητής τηλεφωνίας, οι διαφημιζόμενοι πρέπει να κατανοούν κάθε πτυχή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, βασισμένοι στιςλεπτομερείς πληροφορίες τις οποίες παρέχει κάθε εκδότης - συμπεριλαμβανομένου του Facebook.

Οι βασικές μετρήσεις δεν αρκούν.
• Τα εργαλεία μέτρησης πρέπει να εξελιχθούν. Οι πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας, ανάμεσά τους και το Facebook, πρέπει να βοηθήσουν τους διαφημιζόμενους να συγκρίνουν και να αξιολογούν ταχύτατα τον αντίκτυπο κάθε νέας πλατφόρμας –σ’ ό,τι αφορά στο brand, την άμεση ανταπόκριση ή έναν υβριδικό συνδυασμό των δύο.

Όπως αποκαλύπτει οMarkRabkin, το Facebook ήδη επενδύει στη δημιουργία εργαλείων για λεπτομερείς μετρήσεις κι αργότερα φέτος θα προσφέρει περισσότερες λύσεις με χρήση διαγραμμάτων, προκειμένου να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους να κατανοήσουν καλύτερα τις συνήθειες των καταναλωτών σε όλες τις πλατφόρμες του.

• Βρείτε νέους τρόπους δημιουργίας διαφημιστικού περιεχομένου. Παρότι η προσοχή των χρηστών είναι πλέον σποραδική και βραχύβια, οι καταναλωτές εστιάζουν στα τηλέφωνά τους περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Ο αντιπρόεδρος του Facebook υπογραμμίζει πως στόχος τους παραμένει πάντα η εύρεση τρόπων επικοινωνίας, μέσα από ιστορίες γεμάτες νόημα και συναίσθημα.

Οι καλύτεροι διαφημιζόμενοι, ανεξάρτητα από το αν είναι ψηφιακοί, παραδοσιακοί ή brands, έχουν την ικανότητα να προσαρμόζονται (και όχι, βεβαίως, να αντιδρούν) στις διαφορετικές συμπεριφορές των καταναλωτών, που επιβάλλει το νέο μέσο, η κινητή τηλεφωνία.

Αντιλαμβάνονται πως, στην περίπτωση των κινητών, χρήστες και πλατφόρμες είναι τόσο καινούργιοι, ρευστοί και ανόμοιοι, που η επιτυχία εξαρτάται από την ταχύτερη δυνατή προσαρμογή και τις πιο καινοτόμες μεθόδους προσέγγισης. Όπως στη τηλεόραση καιτο ραδιόφωνο, προηγουμένως, έτσι και στο κινητό σήμερα, το δημιουργικό πρέπει να προσαρμόζεται στο μέσο,να έχει αμεσότητα και νόημα.

Ολοκληρώνοντας, το ανώτατο στέλεχος του Facebook φάνηκε αισιόδοξο, υπογραμμίζοντας πως, «αν υπάρχει όραμα, με λίγη ευελιξία και συνεχείς πειραματισμούς από τα πιο καλά και δημιουργικά μυαλά της βιομηχανίας, θα φτάσουμε στο κατώφλι μιας νέας χρυσής εποχής για τη διαφήμιση».

 Mark Rabkin, VP, Core Ads, Facebook

Πηγή: Facebook business

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search