Digital Marketing

Πέντε στρατηγικές marketing για start ups χωρίς budget

Η χρήση του influencer marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τις startups ώστε να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι των μεγάλων εμπορικών σημάτων.

Στις startups, τα κεφάλαια είναι κατά κανόνα περιορισμένα κι έτσι είναι λογικό αυτές να επιδιώκουν την τάχιστη απόσβεση τους.

Τα καλά νέα είναι ότι το influencer marketing δεν κοστίζει πολλά χρήματα. Μπορείτε να ξεκινήσετε από το μηδέν και να επενδύετε περισσότερα όσο μεγαλώνει η επιχείρησή σας.
Το προφανές όφελος του influencer marketing είναι ότι σε εισάγει σε ένα καθιερωμένο δίκτυο και η επιρροή αυξάνεται αυτόματα.

Έτσι, μπορεί να αποδειχθεί ακόμη πιο αποτελεσματικό κι από τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ.

Μελέτη της PageFair και της Adobe δείχνει ότι οι καταναλωτές στο διαδίκτυο ολοένα και περισσότερο απογοητεύονται από τις διαφημίσεις που διακόπτουν την εμπειρία περιήγησης.

Ήδη, από τον Ιούνιο του 2015, 198 εκατομμύρια άτομα χρησιμοποιούσαν ad-block.Οι σημερινοί καταναλωτές αποφασίζουν για τις αγορές τους βάσει συστάσεων είτε από τους φίλους και την οικογένεια είτε από influencers που θαυμάζουν και εμπιστεύονται.

ΟΙ στατιστικές μιλάνε από μόνες τους και αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του influencer marketing:

• Οι επιχειρήσεις κερδίζουν περίπου 6,50 $ για κάθε 1 $ που επενδύουν σ’ αυτή τη μέθοδο.

• Το 81% των εμπόρων που έχουν χρησιμοποιήσει influencer marketing θεωρούν ότι είναι αποτελεσματικό.

• Το 86% των γυναικών ενημερώνονται από τα socialmedia πριν κάνουν μια αγορά.

• Το influencer marketing προσφέρει 11 φορές υψηλότερη απόδοση επένδυσης από τις παραδοσιακές μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ.

Η δύναμη των MicroInfluencers
Το influencer marekting δεν περιορίζεται αποκλειστικά στις διασημότητες του διαδικτύου:Σύμφωνα με τον όμιλο FellerKay, ένας influencer είναι "οποιοδήποτε πρόσωπο που έχει μεγαλύτερη από τον μέσο όρο επιρροή στην από-στόμα-σε-στόμα επίδραση σε μια συγκεκριμένη αγορά".

Έτσι, συνηθισμένοι άνθρωποι που τυχαίνει να είναι ειδικοί σ’ έναν κλάδο ή υποκλάδο μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερη επιρροή από διασημότητες του διαδικτύου. Εκείνοι, εξάλλου, έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται τη γνώση και το πάθος, ενώ ακούγονται αυθεντικά. Κι αυτό είναι πολύτιμο...

Σύμφωνα με τη HelloSociety,οι «μικροεπηρεαστές» (microinfluencers – με ως και 30.000 ακολούθους) είναι 6,7 φορές περισσότερο αποτελεσματικοί από ό, τι οι συνάδελφοί τους με περισσότερους followers.

Έχει υπολογιστεί, μάλιστα,ότι οι μικροεπηρεαστές επηρεάζουν 22,2 φορές περισσότερες εβδομαδιαίες συνομιλίες από ό, τι ο μέσος καταναλωτής.

Η χρησιμοποίηση ενός celebrity για να προωθήσει το εμπορικό σήμα σας στο Instagram απαιτεί έναν τεράστιο προϋπολογισμό.

Για παράδειγμα, η Selena Gomezπου είναι η δημοφιλέστερη προσωπικότητα στο Instagram, με 93,1 εκατομμύρια ακοιλούθους κερδίζει περισσότερα απo $ 500.000 ανά χορηγούμενο post

Να, λοιπόν, έξι στρατηγικές influencer marketing που θα σας βοηθήσουν να διαφημίσετε με επιτυχία το εμπορικό σήμα σας. Είναι όλες προσιτές και μπορούν να εφαρμοστούν σχεδόν με μηδενικό κόστος.

1.Ανάρτηση post στους influencers
Κόστος: $ 0 - $ 500

Οι περισσότεροι influencers έχουν τα δικά τους blogs και μερικοί δέχονται questposting. Αν δεν είστε σίγουροι πού να ψάξετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Advanced Searchγια να βρείτε αυτούς τους ιστότοπους.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά οι οποίες ενδεχομένως βρίσκονται στο παράθυρο διαλόγου, όπως 'guidelines ', ' contribution', 'submit' κ.λπ. Όταν αποκτήσετε πρόσβαση, θα μπορούσατε να φτάσετε στους influencersαν προσφερθείτε να γράψετε ένα post ελκυστικό για το ακροατήριό τους.

Υπάρχουν δύο βασικά οφέλη από αυτή τη στρατηγική:

• Μπορείτε να δημιουργήσετε μια προσωπική σύνδεση μαζί του και να καλλιεργήσετε μια μακροχρόνια σχέση.

• Εξασφαλίζετε έκθεση στο κοινό του ιστολογίου του.

Προσοχή: Μην προσπαθήσετε να διαφημίσετε οτιδήποτε στο άρθρο που θα γράψετε εκεί. Είναι πιο φυσικό να αναφέρετε την startupστο μικρό βιογραφικό σας, περιλαμβάνοντας και το σύνδεσμο που θα οδηγήσει τον αναγνώστη σ’ αυτήν.

Αν, πάλι, δεν σας αρέσει να γράφετε, μπορείτε να το αναθέσετε σε έναν ειδικό .

2. Προσέλκυσε τους influencers σε ομαδικά ποσταρίσματα
Κόστος: $ 0

Εδώ θα κάνετε ακριβώς το αντίθετο του προηγουμένου: Αντί να γράψετε εσείς στο blog του influencer, καλείτε εκείνον να συμμετάσχει σε μια ομαδική συνέντευξη ή σε ένα ομαδικό ποστάρισμα στον δικό σας ιστότοπο.

Αυτή η μέθοδος ευνοεί τόσο τον έναν, όσο και τον άλλον! Αφενός αναδεικνύει την αξιοπιστία και την επωνυμία σας, αφετέρου εκθέτει τον influencer σε ένα ευρύτερο κοινό.

Αν ανησυχείτε μήπως δεν είστε σε θέση να προσελκύσετε influencers, επειδή το νέο σας blog δεν έχει ακόμα αξιοπρεπή κίνηση, μπορείτε να δοκιμάστε τα παρακάτω για να τους πείσετε:

• Πείτε τους ότι θα επενδύσετε σε πληρωμένες διαφημίσεις για να προωθήσετε την ανάρτηση.

• Αναφέρτε μερικά μεγάλα ονόματα (όπως τουGuy Kawasaki, παρακάτω) τονίζοντας ότι αυτοί έχουν ήδη δεχτεί να γράψουν στο blog σας…

Το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι οι influencers θα χαρούν να μοιραστούν το post με τους ακολούθους τους, οπότε θα δείτε αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας.

Αν συνεισφέρετε σε έναν καθιερωμένο ιστότοπο, μια καλή ιδέα θα ήταν να προσκαλέσετε influencers να πάρουν μέρος σε κοινό ποστάρισμα εκεί, πριν τους προσκαλέσετε να κάνουν το ίδιο για το δικό σας blog.

Μ’ άλλα λόγια, πάντα να θυμάστε να τους προσφέρετε κάποια πραγματική αξία, σε αντάλλαγμα για το χρόνο τους.

3. Προσφέρετε στους influencers δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες
Κόστος: $ 0 - $ 1.000

Σ’ όλους μας αρέσει να μας κάνουν δώρα και οι influencersδεν μπορεί να αποτελούν εξαίρεση. Στην πραγματικότητα, οι influencers συχνά περιμένουν να λάβουν δώρα και εκπτώσεις από επιχειρήσεις που τους προσεγγίζουν.

Εδώ, υπάρχουν δύο επιλογές:

• Στείλτε το προϊόν σας ως δείγμα ή προσφέρετε μια δωρεάν δοκιμή στην υπηρεσία σας.

• Ερευνήστε τι αρέσει στους influencers και στείλτε τους ένα δώρο. Ψάχνοντας το προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προφίλ και τα προσωπικά ιστολόγιά τους, μπορείτε να πάρετε μια αρκετά καλή ιδέα για το τι τους αρέσει να τρώνε και να φορούν ή τι χόμπι έχουν.

Και οι δύο τρόποι είναι αποτελεσματικοί και μπορούν να σας βοηθήσουν να έλθετε σε επαφή με τον influencer. Θυμηθείτε, όμως, να είστε ευγενικοί και μην τους πιέζετε να προωθήσουν το εμπορικό σήμα σας, απλώς και μόνο επειδή τους στείλατε ένα δώρο.

4. Δώστε ελεύθερη και πολύτιμη ανατροφοδότηση στους influencers
Κόστος: $ 0

Αν θέλετε να δημιουργήσετε μια ουσιαστική σχέση με έναν influencer, τότε ίσως χρειαστεί να του δώσετε κάποια πολύτιμα στοιχεία, δωρεάν.

Αφήνοντας ένα σχόλιο όπως το "υπέροχο post" ή "Συμφωνώ 100%" ή "εξαιρετική δουλειά" κάτω από το post τους, δεν πρόκειται να βοηθήσει ιδιαίτερα. Έτσι κάνει η πλειοψηφία των ανθρώπων κι είναι εντελώς χάσιμο χρόνου.

Όμως, αν «καταθέσετε» ένα χρήσιμο και ειλικρινές σχόλιο, τότε δίνετε στον influencer κάτι που έχει πραγματική αξία. Ναι, ίσως πάρει περισσότερο χρόνο, αλλά μακροπρόθεσμα αξίζει τον κόπο.

Να, μερικά πράγματα που μπορείτε να αναζητήσετε:

• Ελέγξτε αν ο ιστότοπός του είναι πολύ αργός

• Βρείτε ένα τυπογραφικό λάθος στο περιεχόμενο
• Βρείτε έναν ανενεργό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του

• Ελέγξτε ότι το περιεχόμενο και τα δεδομένα του δεν είναι ξεπερασμένα

Προσοχή! Με όσα γράφετε, δείξτε ότι θέλετε να τους βοηθήσετε κι όχι να τους κατακρίνετε,για να κερδίσετε την προσοχή τους, όχι να τους ενοχλήσετε.

5. Εμπιστευθείτε τους influencers με το μάρκετινγκ θυγατρικών
Κόστος: $ 0

Μερικοί influencers αγαπούν το μάρκετινγκ θυγατρικών.Γιατί λοιπόν να μην διεξάγετε κάποια έρευνα ώστε να βρείτε εκείνους που εστιάζουν σε παρόμοια προϊόντα / υπηρεσίες με εσάς;

Προσεγγίστε τους, παρουσιάστε το προϊόν ή την υπηρεσία σας και προσφέρτε τους ένα γενναιόδωρο ποσοστό εσόδων από τις θυγατρικές.Πρόκειται για μια απλή αλλά αποτελεσματική τακτική η οποία δεν απαιτεί κάποια επένδυση.

Εν κατακλείδι…

Μπορείτε να ξεκινήσετε την εφαρμογή αυτών των στρατηγικών influencer marketing εδώ και τώρα. Αρχίστε με μηδενικό προϋπολογισμό για marketing και,όσο μεγαλώνει η επιχείρησή σας, τόσο μπορείτε επίσης να αυξάνετε τον προϋπολογισμό σας.

Ναι, ίσως χρειαστεί να επενδύσετε κάποιο ποσοστό του χρόνου σας ή να δώσετε από καιρό σε καιρό δωρεάν δείγματα του προϊόντος σας, αλλά σύντομα θα αποκομίσετε τα οφέλη.
Όπως λέει ο JayBaer από τους ConvinceandConvert σχετικά με το influencer marketing: "Αξίζει να επενδύσουμε χρόνο και προσπάθεια,προκειμένου να μας αποδώσουν μακροπρόθεσμα οφέλη".

Πηγή: jeffbullas.

Μια νέα προσέγγιση της δημιουργικότητας στο Instagram


Σε όλο τον κόσμο, το Instagram Stories μεταβάλλει ραγδαία τους τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις συνδέονται με τις κοινότητές τους και τις εμπνέουν, προσφέροντάς τους μοναδικές ευκαιρίες να ξεχωρίσουν με έναν νέο, εφήμερο τρόπο.

Και δεδομένου ότι πάνω από το 50% των επιχειρήσεων έχει δημιουργήσει ιστορίες τον τελευταίο μήνα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Instagram Stories θα συνεχίσει να διατηρεί τις επιχειρήσεις στην κορυφή των ροών των πελατών τους και παράλληλα στην κορυφή των προτιμήσεών τους.

Καθώς οι χρήστες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις φορητές συσκευές τους, οι επιχειρήσεις και οι επωνυμίες συνειδητοποιούν πλέον τις δυνατότητες των κάθετων βίντεο και τι μπορούν να τους προσφέρουν σε επίπεδο μάρκετινγκ,

ιδιαίτερα με δεδομένο ότι αυτή η διαδραστική μορφή προβολής σε πλήρη οθόνη μπορεί να τραβήξει την προσοχή των χρηστών όπως ποτέ άλλοτε.

Με τη βοήθεια της ομάδας Creative Shop του Instagram, σας παρουσιάζουμε ορισμένους από τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις και οι επωνυμίες μπορούν να αξιοποιήσουν την πληθώρα δημιουργικών εργαλείων του Instagram Stories και να δημιουργήσουν ελκυστικό περιεχόμενο σε κάθετη μορφή για το κοινό τους.

Γραμμή προόδου
Χρησιμοποιήστε την κινούμενη γραμμή προόδου στις διαφημίσεις σε ιστορίες (στην κορυφή), για να προβάλετε μια αντίθεση που μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της διαφήμισής σας.

Αυτό το εργαλείο χρονομέτρησης μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε πώς καταναλώνουν οι χρήστες τις οργανικές ιστορίες.

 Ιστορίες 15 δευτερολέπτων

 

 

Καθώς όλες οι διαφημίσεις με βίντεο στις ιστορίες έχουν μέγιστη διάρκεια 15 δευτερολέπτων, πολλές επιχειρήσεις και επωνυμίες χρησιμοποιούν βίντεο μικρής διάρκειας με δημιουργικό που ανταποκρίνεται σε αυτή τη μορφή.

 
Εικόνα προφίλ
Η εικόνα προφίλ (πάνω αριστερά) είναι ένα απλό αλλά εξαιρετικό μέσο για να ενθαρρύνετε τους χρήστες να περιηγηθούν και να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σας.

 
Μετατροπή κειμένου σε emoji

Με τη δυνατότητα προσθήκης κειμένου και emoji στις ιστορίες, αυτά τα δημιουργικά εργαλεία προσφέρουν έναν εύκολο τρόπο προσαρμογής των εγγενών διαφημίσεων σε ιστορίες και δίνουν στο λογαριασμό σας την ευκαιρία να ξεχωρίσει.

 Παύση

Πάρα πολλές επιχειρήσεις και επωνυμίες χρησιμοποιούν τη λειτουργία παύσης για να αλληλεπιδράσουν με τους χρήστες και να τους κοινοποιήσουν διασκεδαστικό περιεχόμενο μέσα από τις διαφημίσεις τους.

Σύρσιμο προς τα πάνω

Οι επωνυμίες αναζητούν συνέχεια νέους τρόπους για να συνδεθούν με τους πελάτες τους και να τους προτρέψουν να μάθουν περισσότερα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Γι' αυτό το λόγο, προσθέσαμε συνδέσμους στις διαφημίσεις στο Instagram Stories στην αρχή της χρονιάς.

Mε πάνω από 250 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε καθημερινή βάση στο Instagram Stories, οι οποίοι ακολουθούν και μοιράζονται τα αγαπημένα τους ενδιαφέροντα καθημερινά,

έχουμε εντυπωσιαστεί από όλους τους δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το Instagram Stories, με άμεσα αποτελέσματα για τους επιχειρηματικούς τους στόχους, είτε πρόκειται για πωλήσεις και προωθήσεις, νέες κυκλοφορίες προϊόντων ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε μορφή εκπαιδευτικών οδηγών.

Για να μάθετε περισσότερα για το πώς να προσελκύσετε το κοινό σας με τις δημιουργικές δυνατότητες των διαφημίσεων σε ιστορίες, πηγαίνετε εδώ.

Πηγή:business.instagram.com/blog

 

 

 

 

 

 

Διαφημίσεις video: Πώς θα κερδίσετε τη μεγαλύτερη απόδοση;

Όσοι ασχολούνται με τη διαφήμιση, γνωρίζουν εκ πείρας ότι οι διαφημίσεις αποδίδουν καλύτερα όταν είναι προσαρμοσμένεςγια διαφορετικά μέσα. Για παράδειγμα,μια διαφήμιση ραδιοφώνου μπορεί να μην εμφανίζεται αποδοτικά στην τηλεόραση και μια τηλεοπτική διαφήμιση μπορεί να μην έχει ικανοποιητική απόδοση σε άλλα μέσα.

Για τον ίδιο λόγο, όλες οι μορφές διαφημίσεων βίντεο δεν λειτουργούν σωστά στο πλαίσιο της ροής ειδήσεων (NewsFeed) του Facebook.

Το τελευταίο συνεργάστηκε πέρυσι με το MetrixLab προκειμένου να μελετήσει ποιες διαφημίσεις λειτουργούν καλύτερα στο Facebook News Feed και ποιες διαφημιστικές πρακτικές πρέπει να υιοθετήσουν οι διαφημιζόμενοι για να έχουν βέλτιστη απόδοση. Τα ευρήματα περιγράφονται στη συνέχεια…

Διαφορετικές συσκευές χρειάζονται διαφορετικά διαφημιστικά βίντεο

Η MetrixLab ανέλυσε 68 τηλεοπτικές καμπάνιες FMCG απ’ ολόκληρη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (την επονομαζόμενη περιοχή EMEA) και διαπίστωσαν ότι μόνο 8 από τις 68 διαφημίσεις βίντεο που ελέγχθηκαν (ποσοστό 12%) αξιολογήθηκαν ως κορυφαίες όσον αφορά στην απόδοσή τους,

ενώ για τις 53 (ποσοστό 78%) αυτή ήταν μη βέλτιστη ή ακόμα και προβληματική.Το MetrixLab πραγματοποίησε ανάλυση δεδομένων, προκειμένου να καταλάβει γιατί συνέβη αυτό και τι διαφοροποιούσε τους κορυφαίους διαφημιζόμενους από τους υπόλοιπους.

Εντόπισαν, λοιπόν, μια απλή και σαφή διαφορά: τα διαφημιστικά βίντεο που είχαν σχεδιαστεί ειδικά για τη ροή ειδήσεων του Facebook δούλεψαν καλά, ενώ οι παραδοσιακές τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν είχαν ανάλογη απόδοση.

Με βάση αυτήτην ανάλυση, η MetrixLab συνέστησε στους διαφημιζόμενους και τους συνεργάτες τους να εξετάσουν την ενσωμάτωση τεσσάρων βασικών αρχών στις διαφημίσεις βίντεο που προορίζονται για το Facebook:

1. Ενσωμάτωση του brand της εταιρίας νωρίς (μέσα στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα του βίντεο).

2. Εμφάνιση του σήματος (λογότυπο) τουλάχιστον στη μισή διάρκεια του βίντεο.

3. Το βίντεο να είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομο,αλλά όχι μικρότερο απ’ όσο χρειάζεται.

4. Το διαφημιστικό μήνυμα πρέπει να «περνάει» νωρίς, ώστε να το λάβουν ακόμα κι αυτοί που δεν θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν ολόκληρο το βίντεο.

Αυτή η εργασία είχε ως συνέχεια και επέκταση μια σειρά από whitepapers που μας βοηθούν να καταλάβουμε περισσότερα για τη σημασία της δημιουργικότητας στην εποχή του κινητού, την πειστική δύναμη του βίντεο και το πώς μπορούμε να τραβήξουμε την προσοχή των χρηστών.

Διαφορετικές πλατφόρμες χρειάζονται διαφορετικές διαφημίσεις βίντεο;

Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που το Instagram, για παράδειγμα, μπορεί να «συνεισφέρει» σε ένα media plan, προκειμένου το κοινό να χαρακτηρίσει τον διαφημιζόμενο ως ευφάνταστο, ξεχωριστό, δημιουργικό ή εμπνευσμένο.

Σε σύγκριση με το Facebook, το Instagram βρέθηκε να εκπληρώνει περισσότερο την επιθυμία των χρηστών για διασκέδαση, χαλάρωση και ανακάλυψη, αυξάνοντας την αίσθηση της έκπληξης και της απόλαυσης.

Ωστόσο, ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι διαφημιζόμενοι μπορεί να επιθυμούν να ενσωματώσουν το Instagram στο media plan τους, είναι να το χρησιμοποιήσουν σε συνδυασμό με το Facebook,σ’ αυτό που ονομάζουμε Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης (Placement Optimization).

Τα οφέλη αυτής της προσέγγισης έχουν συνήθως να κάνουν με την απόδοση, παρά με την αντίληψη για ένα brand: Η βελτιστοποίηση τοποθέτησης βρίσκει άτομα στο κοινό-στόχο είτε στο Facebook είτε στο Instagram, κάτι που μπορεί να μειώσει το CPM της καμπάνιας. 

Ωστόσο, για να είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η προσέγγιση είναι αποτελεσματική, θα έπρεπε πρώτα να κατανοήσουμε πώς θα αποδίδει το ίδιο βίντεο στις ροές δεδομένων μέσω Facebook και Instagram.

Σ‘ αυτό το πνεύμα, το επόμενο στάδιο της ανάλυσης που ανέλαβε πέρυσι η MetrixLab, ήταν να διαπιστώσει αν οι δημιουργικοί κανόνες που ισχύουν για το Facebook ισχύουν και για το Instagram.

Μ’ άλλα λόγια, είναι δυνατόν το ίδιο βίντεο να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, για να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των CPM και να δώσει ένα συγκρίσιμο επίπεδο απόδοσης της καμπάνιας;

Για να το καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, το MetrixLab εξέτασε 80 διαφημίσεις βίντεο. Επέλεξε ένα συνδυασμό διαφημιστικών βίντεο από το Facebook και το Instagram, με τα μισά να περνούν ως «επεξεργασμένο» βίντεο (με βάση την ταξινόμηση του MetrixLab από το 2016) και τα άλλα μισά ως «μη-βελτιστοποιημένο», καθώς δεν πληρούσαν την ταξινόμηση του MetrixLab / δεν λειτούργησαν χωρίς ήχο.

Το MetrixLab εξέτασε κάθε μια διαφήμιση τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram και διαπίστωσε έναν κρίσιμο συσχετισμό στις επιδόσεις των δυο πλατφορμών.Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις που έχουν καλή απόδοση σε μια ροή,κατά κανόνα θα έχουν καλή απόδοση σε κάθε ροή.

Η νέα μελέτη επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα εκείνης του 2016, καθώς έδειξε πως διπλάσιος αριθμός από τις μη-βελτιστοποιημένες διαφημίσεις δεν απέδωσαν τα δέοντα, όταν έπαιξαν σε διαφορετική ροή από εκείνη για την οποία είχαν δημιουργηθεί.

Επίσης, εξέτασε τη δυνατότητα γενικής αντίδρασης και διαπίστωσε ότι οι διαφημίσεις αποδίδουν παρόμοια ακόμα και εκτός του περιβάλλοντος του newsfeed.

Με άλλα λόγια, οι μη-βελτιστοποιημένες διαφημίσεις δεν είναι κακές διαφημίσεις, αλλά το περιβάλλον των newsfeed είναι τέτοιο που μπορεί να μειώσει την ικανότητά τους για επιθυμητό αντίκτυπο, αν δεν συμμορφώνονται με τις τέσσερις συστάσεις που έκανε το MetrixLab το 2016.

Τέλος, η MetrixLab διαπίστωσε ότι το βίντεο που έχει δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ανεξάρτητο της ροής δεδομένων,

είναι επίσης πιο πιθανό να δημιουργήσει τη βέλτιστη απόδοση τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram,όσον αφορά στην αναγνώριση διαφημίσεων και τη λήψη μηνυμάτων,ενώ οι χρήστες θα το παρακολουθήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.


Δουλεύουν με όλα, όμως η πλατφόρμα συνεχίζει να μετράει…

Η ανάλυση του MetrixLab για το 2017επιβεβαίωσε τη θεωρία(συμπέρασμα και του 2016) ότι για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση από τις καμπάνιες, οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να εξετάσουν τη χρήση βίντεο που ενσωματώνει την ταυτότητα της μάρκας μέσα στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα,

τη διατηρεί παρούσα για τουλάχιστον τη μισή διάρκεια του βίντεο, χρησιμοποιεί όσο χρόνο χρειάζεται για να «περάσει» το μήνυμα και μάλιστα παρουσιάζεται σχεδόν εξαρχής στο βίντεο.

Η ανάλυση του 2017 επιβεβαιώνει,επίσης, ότι οι οδηγίες της MetrixLab για την προστασία των τροφοδοσιών δεν περιορίζονται στο Facebook, αλλά αποτελούν γενικά βέλτιστες πρακτικές για δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας Βελτιστοποιημένης Τοποθέτησης.

Ωστόσο, δεδομένων των χαρακτηριστικών - και κατά καιρούς διαφορετικών - δυνατοτήτων απόδοσης του Facebook ή του Instagram αλλά και του πώς, πότε και γιατί τα χρησιμοποιούν οι χρήστες, είναι σημαντικό οι διαφημιζόμενοι να επιλέξουν οι ίδιοι τον καλύτερο τρόπο για να αξιοποιήσουν αυτές τις δύο ισχυρές πλατφόρμες,

βάσει των στόχων της καμπάνιας τους. Για παράδειγμα, η χρήση του Instagram μπορεί να αποδειχθεί ιδανική για τους διαφημιζόμενους που έχουν ως στόχο να αλλάξουν την αντίληψη για την μάρκα τους.

Για να αυξήσετε, πάλι, την αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας στοFacebook, καλό είναι να υιοθετήστε τη Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης.

Άλλο συμπέρασμα τηςίδιας έρευνας είναι ότι κάθε διαφημιζόμενος του οποίου ο πρωταρχικός στόχος στο Facebook είναι η αποδοτικότητα από πλευράς κόστους μπορεί -και πρέπει- να επεκτείνει την καμπάνια τουκαι στη Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης.

Μπορεί να αναμένει ότι το βίντεο του θα λειτουργήσει εξίσου καλά στο Instagram και το Facebook, με αναμενόμενα αποτελέσματα.

Επιπλέον, η επέκταση μιας καμπάνιας που δημιουργήθηκε για το Facebook ώστε να συμπεριλάβει και το Instagram, μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του όγκου του διαθέσιμου κοινού της καμπάνιας, καθώς θα προσεγγίσει άτομα σε δύο από τις –πέραν κάθε αμφισβήτησης-σημαντικότερες πλατφόρμες σήμερα.

Οι διαφημιζόμενοι μπορούν,επίσης, να διαπιστώσουν το όφελος από το χαμηλότερο CPM, διατηρώντας παράλληλα σημαντικό επίπεδο απόδοσης, το οποίο τελικά θα αυξήσει την απόδοση της διαφημιστικής δαπάνης ή την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας τους.

Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης είναι όταν επιλέγετε να χρησιμοποιήσετε το Facebook και το Instagramστο πλαίσιο μιας καμπάνια, αφήνοντας το σύστημα να επιλέξει πού θα εμφανιστεί η διαφήμιση με κριτήριο τη φθηνότερη τιμή, ανά οποιαδήποτε χρονική στιγμή.

Τόσο το Facebook όσο και το Instagram έχουν μέσο CPM, αλλά αυτά ποικίλουν ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση σε επίπεδο χρήστη. Αν θέλετε να φτάσετε στο 70% ενός διαθέσιμου κοινού, το CPM θα είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι αν θέλετε να φτάσετε στο 50% του ίδιου διαθέσιμου κοινού, κι όλα τα άλλα μεγέθη να παραμένουν ίδια.

Χρησιμοποιώντας τη Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης αυξάνετε το συνολικό μέγεθος ενός κοινού, που σημαίνει ότι η προσέγγιση της καμπάνιας σας αντιπροσωπεύει χαμηλότερη ποσοστιαία προσφορά, επομένως έχει χαμηλότερο CPM.

Καθώς ο ήχος δεν παίζει αυτόματα στις ροές του Facebook και του Instagram, προστέθηκε και αυτό το κριτήριο, για να διασφαλιστεί ότι το brand και το μήνυμα θα μπορούν να μεταδοθούν αποτελεσματικά για όλους τους χρήστες.

Μέσα από το φακό των Instagrammers και Μια ιστορία των δύο Feeds

Μειώνοντας το CPM, ένας διαφημιζόμενος μπορεί είτε να πάρει την ίδια απόδοση με χαμηλότερη δαπάνη, είτε να χρησιμοποιήσει τα χρήματα που του περισσεύουν και, υπό την προϋπόθεση πως όλοι οι άλλοι παράγοντες παραμένουν αμετάβλητοι, να πάρει καλύτερη απόδοση με το ίδιο επίπεδο δαπανών.

Και οι δύο αυτές επιλογές θα έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη απόδοση στις διαφημιστικές δαπάνες.

Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο white paper τουFacebook‘Optimizing Audience Buying on Facebook καιInstagram’.

Πηγή: facebook.com/business

Το mobile marketing ανεβάζει ταχύτητα το καλοκαίρι

Η εποχικότητα στις καμπάνιες marketing φαίνεται πως δεν περιορίζεται τελικά μονάχα στις προσφορές και τις εκπτώσεις, αλλά επίσης και στο είδος των συσκευών που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές,προκειμένου να αναζητήσουν και να αγοράσουν προϊόντα online.

Σε ανάλυση καμπάνιας, που διενεργήθηκε από την RTB House, η διεθνής τεχνολογική εταιρεία -που παρέχει λύσεις retargeting, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής- διαπίστωσε ότι η δραστηριότητα σε smartphone και tablet αυξήθηκε τους θερινούς μήνεςκατά 30%.

Καθώς οι φορητές συσκευές γίνονται αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, το μερίδιο των desktop συσκευών στη διαφήμιση σταδιακά επιβραδύνεται, ενώ οι δαπάνες μέσω φορητών συσκευών σημειώνουν ραγδαία άνοδο.

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση Internet Advertising Revenue από τη Pricewaterhouse Coopers και το Interactive Advertising Bureau,τα έσοδα από τις ψηφιακές διαφημίσεις έφτασαν στα 72,5 δις δολάρια το 2016, αυξημένα κατά 22% σε σύγκριση με το 2015.

Μάλιστα, για πρώτη φορά οι mobile διαφημίσεις αντιστοιχούσαν σε πάνω από το μισό της διαφημιστικής δαπάνης – έφτασαν τα 36,6 δις δολάρια, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 51% των συνολικών εσόδων από τις ψηφιακές διαφημίσεις.

Η αυξανόμενη δύναμη του mobile, λοιπόν, φέρνει στο προσκήνιο αυτό το καλοκαίρι τις programmatic-based ενέργειες.

Η RTB House διαπίστωσε, χρησιμοποιώντας στοιχεία από περισσότερες από 40 αγορές σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία & Ειρηνικός, Μέση Ανατολή και Αφρική, ότι τα smartphones και τα tablet είναι οι συσκευές που προτιμούν περισσότερο οι χρήστες το καλοκαίρι.

Ο αριθμός των conversions από φορητές συσκευές ανέβηκε τον Ιούλιο και Αύγουστο του 2016, όπου η χρήση των smartphone ήταν κατά 27% έως 36% υψηλότερη από τον ετήσιο μέσο όρο.

Τα smartphone και tablet έδωσαν συνδυαστικά το 28% των συνολικών conversion τον πρώτο μήνα και σχεδόν 30% τον δεύτερο (τα smartphones έδωσαν ποσοστό 24% και περισσότερο από 25% αντίστοιχα, ενώ τα tablet πάνω από 4% και στους δύο μήνες).

Ο Αλέξανδρος Ρήγας, CEO της Impruvo, αποκλειστικού αντιπροσώπου της RTB House στην Ελλάδα, δήλωσε ότι παράλληλα με την ανοδική πορεία χρήσης των φορητών συσκευών, οι marketers πρέπει να λαμβάνουν πλέον υπόψη και την εποχικότητα αυτών των μέσων.

«Η χρήση φορητών συσκευών αυξάνεται σημαντικά όσο οι άνθρωποι βρίσκονται έξω, είναι σε διακοπές ή κάνουν σύντομα ταξίδια.

Οι performance-based ενέργειες που χρησιμοποιούν καμπάνιες σε διαφορετικά μέσα μπορούν να στοχεύσουν αυτούς τους χρήστες, δίνοντας στους διαφημιστές τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν όχι μόνο τα χρονικά περιθώρια στις προσφορές τους, αλλά και τις οθόνες όπου θα χρησιμοποιηθούν».

Για να προσθέσει ότι «με τα σωστά retargeting εργαλεία, οι marketers μπορούν να αντιδρούν άμεσα στις εκάστοτε συμπεριφορές των καταναλωτών, στα διαφορετικά στάδια της αγοράς.

Γνωρίζοντας πώς και πότε οι καταναλωτές θα συνδεθούν σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, είναι σε θέση να σχεδιάσουν διαφημιστικές στρατηγικές ανά τομείς διαφορετικών χρηστών, που χωρίζονται σε επισκέπτες, πιθανούς αγοραστές και πελάτες, προσφέροντας περισσότερο ακριβή και προσωποποιημένα μηνύματα κατά τις ώρες αιχμής.

Η τάση για αυξημένη χρήση φορητών συσκευών το καλοκαίρι αποτυπώνει και μεγαλύτερη ανάπτυξη στο mobile marketing, συνολικά. Το 2016, ο μέσος όρος του μεριδίου των φορητών συσκευών από τον Ιανουάριο ως τον Μάιο είχε conversions από φορητές συσκευές σε ποσοστό περίπου 19%.

Το ίδιο διάστημα, το 2017, το νούμερο αυτό αυξήθηκε σε πάνω από 28%, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 50%. Με αυτή τη λογική υποθέτουμε ότι το διάστημα Ιουνίου-Αυγούστου θα φέρει τα ίδια ή ακόμη και υψηλότερα ποσοστά».

Η μεθοδολογία της έκθεσης

Η έκθεση βασίζεται σε στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από περισσότερες από 1.000 καμπάνιες οι οποίες βασίστηκαν στο μοντέλο RTB, μια τεχνολογία online διαφημίσεων η οποία επιτρέπει την αγορά και πώληση ενός μοναδικού adview, σε πραγματικό χρόνο.

Τα δεδομένα προήλθαν από το Device Report των πελατών προσωποποιημένου retargeting της RTBHouse.

Η RTB Houseείναι μια από τις ελάχιστες εταιρείες στον κόσμο που ανέπτυξε και εφάρμοσε δική της τεχνολογία για την αγορά διαφημίσεων με real-time bidding.Ηεταιρεία έχει παρουσία σε παγκόσμιο επίπεδο και τρέχει καμπάνιες σε 40 αγορές σε Ευρώπη, Λατινική Αμερική, Ασία &Ειρηνικό ,Μέση Ανατολή και Αφρική.

Νέο ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο πιστοποίησης για τις μετρήσεις προβολών

Την έναρξη των διαδικασιών δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου ευρωπαϊκού πλαισίου πιστοποίησης για τις μετρήσεις προβολών (viewability) ανακοίνωσε την Πέμπτη, 10 Αυγούστου η EVSG (European Viewability Steering Group),

διατομεακός οργανισμός που δημιουργήθηκε στα τέλη του 2015 από τον IAB Europe, την Ευρωπαϊκή Ένωση Τηλεπικοινωνιακών Οργανισμών (EACA) και την Παγκόσμια Ομοσπονδία Διαφημιζομένων (WFA).

Πρώτο βήμα για το πλαίσιο, είναι η έκδοση των πρώτων κανονιστικών αρχών μέτρησης των προβολών,ενώ σύντομα θα ακολουθήσει η διαδικασία υποβολής προτάσεων προκειμένου να βρεθούν οι κατάλληλοι ελεγκτές.

Οι αρχές μέτρησης δημιουργήθηκαν με στόχο να βοηθήσουν στη μείωση των αποκλίσεων στα δεδομένα (data) που παρέχονται σήμερα από διαφορετικά εργαλεία μέτρησης των προβολών.

Μάλιστα, πραγματοποιήθηκαν εκτενείς συζητήσεις με ευρύ φάσμα ομάδων εργασίας του χώρου, συμπεριλαμβανομένων εκπροσώπων των εκδοτών (publishers), των ΜΜΕ, των διαφημιστικών εταιρειών, των εταιρειών μέτρησης, καθώς και εθνικών / διεθνών εμπορικών οργανισμών.

Σημαντική είναι,επίσης, η συνεισφορά του MRC στις ΗΠΑ, του JICWEBS στο Ηνωμένο Βασίλειο, των AGOF και OWM στη Γερμανία, τηςComité Décisionnel Digital AdTrust στη Γαλλία και άλλων σημαντικών ευρωπαϊκών φορέων.

Προς καθιέρωση σφραγίδας διαπίστευσης

Η σχετική διαδικασία θα ξεκινήσει πριν από τα τέλη Αυγούστου, με στόχο την ανεύρεση και το διορισμό ενός ή περισσότερων ελεγκτών. Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον IAB Europe ή την EACA.

Οι αρχές μέτρησης θα χρησιμοποιηθούν ως βάση για την αξιολόγηση της επίδοσης των τεχνικών προσέγγισης, που αναλαμβάνουν οι εταιρείες μέτρησης των προβολών. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί έκθεση αξιολόγησης, η οποία θα συμβάλει στην ενημέρωση σχετικά με τη δυνατότητα έκδοσης ευρωπαϊκής σφραγίδας διαπίστευσης.

Το επόμενο βήμα είναι η σφραγίδα αυτή να αναγνωριστεί από όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, με στόχο να εξαλειφθεί η ανάγκη περαιτέρω διαπίστευσης των εταιρειών της σχετικής αγοράς.

Η ομάδα EVSG είναι υπεύθυνη για τη διαμόρφωση της συνολικής στρατηγικής της πρωτοβουλίας, διασφαλίζοντας πως αυτή παραμένει σχετική και σημαντική για όλους τους ενδιαφερόμενους σ’ όλη την Ευρώπη.

Για την επισημοποίηση της συμμετοχής πολλών εθνικών αγορών με ανεπτυγμένες πρωτοβουλίες όσον αφορά στον τομέα της προβολής, η EVSG σκοπεύει να διευρυνθεί, ώστε να συμπεριλάβει και νέους εκπροσώπους της αγοράς, που θα οριστούν μελλοντικά.

Η συνεχιζόμενη διαχείριση και εφαρμογή του Πλαισίου Πιστοποίησης, καθώς και η παροχή των σφραγίδων, θα γίνεται από μια νέα Ευρωπαϊκή Αρχή, η οποία θα χρηματοδοτείται από εκπροσώπους της EACA και του IAB Europe.

Η Ευρωπαϊκή Αρχή θα εργαστεί από κοινού με τους διορισμένους εθνικούς φορείς, για να διασφαλίσει ότι την αποτελεσματική εφαρμογή του πλαισίου πιστοποίησης σε κάθε αγορά.
Το τελευταίο έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει μια ενιαία, ολοκληρωμένη, συνεκτική και κοινά αποδεκτή λύση σ’ όλες της ευρωπαϊκές αγορές -ανεξάρτητα από το υφιστάμενο status quo.

Μάλιστα, θέλοντας να συμβάλει προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης συνεκτικών προτύπων σε παγκόσμιο επίπεδο, η EVSG έχει θέσει ως απώτερο στόχο και όραμα, η ευρωπαϊκή προσέγγιση να αξιοποιηθεί ως οδηγός σε άλλες περιοχές ή αγορές, οι οποίες επίσης αναζητούν τρόπους για να αναπτύξουν ανάλογες λύσεις.

Τα πρώτα σχόλια εκ μέρους των συμμετεχόντων στη EVSG οργανισμών

Alison Fennah, Executive Business Advisor, IAB Europe: Με δεδομένο ότι τα ποσά που διατίθενται για τη ψηφιακή διαφήμιση ξεπερνούν τα 40 δισ. € ετησίως (βάσει της πανευρωπαϊκής έρευνας AdExBenchmark Report, για τη μέτρηση της διαφημιστικής δαπάνης από το IAB Europe)

η ενίσχυση της ποιότητας του περιβάλλοντος της ψηφιακής διαφήμισης είναι κρίσιμης σημασίας,ώστε να διασφαλιστεί η διανομή ελεύθερου περιεχομένου.

Ένα σημαντικό πρώτο βήμα είναι να διασφαλίσουμε πως οι εμφανίσεις (viewable impressions) μετρώνται με ορθό τρόπο και συνέπεια.

Η πρωτοβουλία είναι σχεδιασμένη ούτως ώστε να επιτρέψει σε διαφορετικές αγορές ανά την Ευρώπη να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν περιφερειακά πρότυπα και, φυσικά, να επιτύχουν σε επίπεδο τοπικής ανάπτυξης.

Jon Chase, Chair Media Agencies Council, EACA: Η EACA έχει δεσμευτεί πως θα βοηθήσει όσον αφορά στη διαμόρφωση και την παροχή των μέσων για την προώθηση βελτιωμένων προτύπων μέτρησης προβολών σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά και εκτός των φυσικών της συνόρων.

Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ενός πλήρως διαφανούς περιβάλλοντος για τις ψηφιακές διαφημίσεις.

Υπάρχουν πολλές άλλες προκλήσεις στο ψηφιακό οικοσύστημα της διαφήμισης που χρειάζονται προσοχή, όμως ο περιορισμός των αποκλίσεων όσον αφορά στα δεδομένα μεταξύ των διάφορων εργαλείων μέτρησης προβολών, είναι ένα κρίσιμο βήμα προς την ενίσχυση της υπευθυνότητας και της εμπιστοσύνης σχετικά με τις μετρήσεις των ψηφιακών μέσων.

Rob Dreblow, Global Head of Marketing Services, WFA : Καθώς οι διαφημιζόμενοι που επενδύουν στο διαδίκτυο συχνά έχουν τους δικούς τους ορισμούς για κάθε impression, είναι σημαντικό να υπάρχει μία βασική γραμμή ποιότητας, όσον αφορά στον τρόπο μέτρησης.

Βασιζόμενοι στην εξαιρετική δουλειά που γίνεται στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, ελπίζουμε αυτή η πρωτοβουλία να βοηθήσει τις αγορές σε όλο τον κόσμο να μειώσουν τις αποκλίσεις και να βελτιώσουν την ποιότητα της μέτρησης.

Thomas Duhr, VicePresident, BVDW-IAB Germany : Η BVDW συμμετέχει με χαρά στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που θα προσφέρει στη γερμανική αγορά μια ισχυρή λύση για την αντιμετώπιση των αποκλίσεων κατά τις μετρήσεις των προβολών.

Η BVDW, η AGOF και η OWM συνεργάστηκαν προκειμένου για να αναπτύξουν μια συγκεκριμένη δομή για τη διαχείριση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Πιστοποίησης, με τη συνεργασία των ευρωπαϊκών και των εθνικών αρχών.

Richard Foan, Chairman,JIWEBS : Είμαστε στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε και να συμμετάσχουμε στην Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για τις προβολές, προκειμένου να επιτύχουμε μεγαλύτερη συνέπεια στις μετρήσεις στην ευρύτερη περιοχή.

Έχοντας ξεκινήσει ένα σύστημα πιστοποίησης, στο Ηνωμένο Βασίλειο, για εργαλεία προβολών στις αρχές του 2014 και εργαζόμενη για την οικοδόμηση παγκόσμιων προτύπων στις τοπικές αγορές, η JICWEBS θα συνεχίσει να συμμετέχει στην εξέλιξη των ευρωπαϊκών αρχών και του ευρωπαϊκού πλαισίου πιστοποίησης.

Sophie Poncin, Comité Décisionnel Digital Ad Trustand President, SRI: Η καταμέτρηση των προβολών είναι πολύ σημαντικός παράγων για τη βιομηχανία και είναι πλέον καιρός να εφαρμόσουμε ευρωπαϊκές κατευθύνσεις σ’ αυτό το χώρο.

Είμαστε περήφανοι που υποστηρίζουμε αυτή την πρωτοβουλία στη Γαλλία με την Επιτροπή Διασφάλισης Ψηφιακής Διαφήμισης.

ASSOCOM, IAB Italy & UPA: Η ιταλική αγορά προσβλέπει στη συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Πιστοποίησης για τις Προβολές, προκειμένου να αντιμετωπίσει μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σ’ αυτή τη βιομηχανία.

Η συγκεκριμένη ευρωπαϊκή πρωτοβουλία συμπληρώνει το πρόσφατα δημοσιευμένο White Paper of Digital Advertising το οποίο δημιουργήθηκε ως ανοιχτή, συνεργατική και διατομεακή πρωτοβουλία.

Στόχος του είναι να προβάλει και να θίξει κρίσιμα ζητήματα και να προτείνει σχετικές λύσεις ως μέρος μιας ισχυρής ψηφιακής κουλτούρας.

 

Αναπτύξτε την επιχείρησή σας: 3 «τρόποι χρήσης» εξειδικευμένου κοινού

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για κάθε marketer, είναι να καταφέρει να κερδίσει την προσοχή του κοινού.

Γι’ αυτό το λόγο, όσοι ήδη γνωρίζουν την επιχείρησή σας –παλιότεροι πελάτες ή ακόμα και άτομα που έχουν μπει και αλληλεπιδράσει με τη σελίδα σας στο Facebook-αποτελούν σημαντικό κεφάλαιο.

Το «εξειδικευμένο κοινό» (ελεύθερη απόδοση του Custom Audience) είναι μια επιλογή που σας βοηθά να προσεγγίσετε,με ειδικές διαφημίσεις μέσω του Facebook και να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις σχέσεις σας μ’ αυτό το «κεφάλαιο».

Αν έχετε ήδη πειραματιστεί με το Custom Audience, γνωρίζετε από πρώτο χέρι πόσο εύκολη είναι η χρήση του.

Από το ξεκίνημα κιόλας της δραστηριότητάς σας, θα δείτε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να την προωθήσετε ακόμα περισσότερο:είτε μετατρέποντας το απλό ενδιαφέρον σε νέες αγορές, είτε αυξάνοντας τις πωλήσεις στους νυν πελάτες, είτε ανανεώνοντας τις σχέσεις σας με τους παλιούς, αυτό το απλό εργαλείο μπορεί να κάνει τη μεγάλη διαφορά.

Να, λοιπόν, τρεις τρόποι για να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτή την επιλογή, στις επόμενες προωθητικές ενέργειές σας:

1. Αυξήστε τους νέους πελάτες με επαναστόχευση

Η επαναστόχευση είναι ένας ισχυρός τρόπος για να κερδίσετε νέους πελάτες και να προσελκύσετε στον ιστότοπό σας ανθρώπους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για το προϊόν σας. Το «εξειδικευμένο κοινό» ελκύεται από διαφημίσεις οι οποίες περιλαμβάνουν προϊόντα που έχει ψάξει ή αλληλεπιδράσει μαζί τους κι αυτό είναι σημαντικό κίνητρο για conversions.

2. Προσαρμόστε και κάντε ελκυστικότερο το περιεχόμενο

Η επιλογή Custom Audience μπορεί να κάνει περισσότερα από το να στοχεύει απλώς εκείνα τα άτομα που ήδη γνωρίζουν την επιχείρησή σας. Με τη βοήθειά της μπορείτε να προσεγγίσετε πελάτες χρησιμοποιώντας προσαρμοσμένο περιεχόμενο που τους ενθαρρύνει να αγοράσουν.

Τα άτομα που επισκέφτηκαν πρόσφατα τον ιστότοπό σας μια ή περισσότερες φορές είναι πιο πιθανό να προχωρήσουν σε αγορές. Δημιουργήστε ένα επιπλέον CustomerAudience γι’ αυτά τα άτομα προβάλλοντας διαφημίσεις με ελκυστικές προσφορές που δύσκολα θα μπορέσουν να αρνηθούν ή άλλες, με συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης.

3. Αναπτύξτε νέο κοινό με Look alike Audiences

Αναπτύξτε την πελατεία σας με το Look alike Audiences, στοχεύοντας σε άτομα παρόμοια με εκείνα που ήδη γνωρίζουν και αγαπούν το προϊόν σας – δράση που μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη, όταν κύριος στόχος σας είναι η ανάπτυξη.

Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις εταιριών που δημιούργησανσε διεθνές επίπεδο Look alike Audience στοχεύοντας σε άτομα που πιθανόν να ενδιαφέρονταν για τα προϊόντα της.

Ο συνδυασμός, στη συνέχεια, του νέου κοινού με τη δυνατότητα επαναστόχευσης του Custom Audience, απογείωσε τις διεθνείς πωλήσεις τους.

Περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες για τη δυνατότητα Custom Audienceτου Facebook μπορείτε να βρείτε εδώ.

Πηγή: facebook.com business

Game Changer In Digital Marketing 10 Οκτωβρίου 2017

Στις 10 Οκτωβρίου θα διεξαχθεί στο Κέντρο πολιτισμού Ωνάση το συνέδριο “ Game Changer In Digital Marketing”

Στο συνέδριο αυτό θα παρουσιαστούν οι τρόποι που συνδυάζεται η τεχνολογία, με το εμπόριο και τη δημιουργικότητα για να διερευνήσει τις τάσεις, τις ευκαιρίες, και τις μεγάλες αλλαγές στο τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Τις ομιλίες θα διεξάγουν ενημερωμένοι και αφοσιωμένοι ομιλητές υψηλού προφίλ, οι οποίοι θα παρουσιάσουν εμπεριστατωμένες και προωθημένες παρουσιάσεις , case studies και ανοικτές συζητήσεις διερεύνησης εμπορικών πολιτικών , ενθάρρυνσης του ανθρώπινου δυναμικού.

Το Game Changer  είναι μια εμπνευσμένη εκδήλωση-εμπειρία στο digital marketing που υπερβαίνει τα παραδοσιακά όρια μεταξύ μάρκετινγκ και πληροφορικής και προσφέρει στρατηγικές συμβουλές υψηλού επιπέδου που ενθαρρύνουν τη δημιουργική συνεργασία σε κάθε οργανισμό.

Πηγή: Game changer

Τέσσερις λόγοι για οπτική επικοινωνία

Είναι -είτε μας αρέσει, είτε όχι- αναπόσπαστο πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας:μακροσκελέστατες αναφορές και έγγραφα «μόνο για εσωτερική χρήση» που βρίθουν από αριθμούς, «ξύλινη γλώσσα», ποσοστά, επιχειρήματα και αποποιήσεις ευθυνών.

Έγγραφα στα οποία μπαίνουμε στον πειρασμό να διαβάσουμε μόνο την περίληψη, γιατί και μόνη η ανάγνωση ολόκληρου του κειμένου, θα πάρει κάμποσες ώρες – άλλωστε, γνωρίζουμε από προηγούμενες εμπειρίες πως δεν θα θυμόμαστε ούτε τα μισά,όταν τελειώσουμε.

Έχουμε βρεθεί σε συναντήσεις εργασίας, με παρουσιάσεις τόσο πυκνογραμμένες, που ίσα-ίσα προλαβαίνεις να ρίξεις μια διαγώνια ματιά στο κείμενο που κατεβαίνει με ταχύτητα. Το πρόβλημα είναι ότι οι γραπτές πληροφορίες είναι πολύ λιγότερο διαισθητικές και δεν διευκολύνουν τη βαθύτερη κατανόηση.

Οι ειδικοί έχουν αποδείξει ότι είμαστε σε θέση να θυμόμαστε μονάχα το 20% αυτού που διαβάζουμε. Ωστόσο, αν μετατρέψουμε τις ίδιες πληροφορίες από κείμενο σε εικόνα, το επίπεδο απομνημόνευσής αυξάνεται εν ριπή οφθαλμού στο 80%!

Η οπτική επικοινωνία–δηλ. η έκφραση αυτού που θέλεις να πεις μέσω εικόνων- είναι μία από τις σημαντικότερες δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουμετόσο ατομικά όσο και συλλογικά,στο πλαίσιο ενός οργανισμού,καθώς μπορεί να οδηγήσει σε εκπληκτικά αποτελέσματα.

Ιδού τέσσερα παραδείγματα για το πώς η οπτική επικοινωνία μπορεί να βελτιώσει την επιχείρησή σας:

1. Η οπτική επικοινωνία βελτιώνει την κατανόηση

Ζούμε στη κοινωνία της γνώσης και οι πληροφορίες είναι πολύ περισσότερες από αυτές που είμαστε σε θέση να αφομοιώνουμε.

Εξελισσόμαστε σε μια μορφή αναγνωστών (serials kimmers, τους ονομάζουν οι Αμερικανοί άνθρωποι των Media) που «περνάνε»τα κείμενα επιλεκτικά, ψάχνοντας για εισαγωγικά, τίτλους και συμπεράσματα, πριν αποφασίσουν να διαβάσουν κάτι διεξοδικά και να εμβαθύνουν σ’ αυτό.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, η παρουσία «οπτικών βοηθημάτων» τραβάει την προσοχή μας και αφομοιώνουμε αποτελεσματικότερα το νόημα του κειμένου.

2. Η οπτική επικοινωνία εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητα

Ο συνδυασμός λέξεων και εικόνων μπορεί να μεταφέρει το μήνυμα στο ακροατήριό σας πολύ πιο αποτελεσματικά από ό,τιμπορεί να κάνει το κείμενο μόνο του.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο εγκέφαλός μας κατανοεί το νόημα μιας εικόνας σε χιλιοστά του δευτερολέπτου - η σύγκριση με το χρόνο που απαιτείται για να πούμε ή να διαβάσουμε κάτι, είναι αποστομωτική…

Για όσους εργάζονται στην ανάπτυξη προϊόντων, υπάρχουν διάφορες επιλογές σ’ ό,τι αφορά στην οπτική βοήθεια.

Για παράδειγμα, δοκιμάστε να απεικονίσετε το επιχειρηματικό σας μοντέλο σε Business Model Canvas, πρόκειται για εξαιρετικό εργαλείο αναφορικά με την εμφάνιση νέων επιχειρηματικών ιδεών στα αρχικά στάδια ανάπτυξης ενός προϊόντος και είναι ιδανικό για την τελειοποίηση και τη σταδιακή προσαρμογή σε όλη τη διαδικασία της ανάπτυξης.

3. Η οπτική επικοινωνία διευκολύνει τη συνεργασία

Η χρήση εργαλείων οπτικής επικοινωνίας βοηθά στη επικοινωνία με πολλούς και διαφορετικούς πελάτες, αλλά και στη συνεργασία μεταξύ των μελών μιας ομάδας εργασίας.

Τα απλά σχέδια και οι εικόνες είναι ένα πολύ καλό σημείο εκκίνησης για συζητήσεις και διαβουλεύσεις, καθώς κάθε μέλος της ομάδαςείναι εξαρχής πλήρως συντονισμένο με τα υπόλοιπα.

Το ίδιο ισχύει και για τα απλά mock-ups και τα πρωτότυπα, τα οποία μπορούν να γίνουν πηγή έμπνευσης για νέες ιδέες με τρόπο που η λεκτική εξήγηση δεν μπορεί.

Η εξήγηση της λειτουργίας ενός συρραπτικού με λόγια, έχει τα ίδια αποτελέσματα με την οπτική παρουσίασή του; Ποιος τρόπος είναι καλύτερος και πιο αποτελεσματικός;

4. Η οπτική επικοινωνία καθορίζει την κατεύθυνση

Στη διάρκεια μιας διαδικασία ανάπτυξης, η γνώση μπορεί εύκολα να χαθεί. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η απεικόνιση των βασικών πληροφοριών, αποφάσεων και συμπερασμάτων των χρηστών έχει πρωταρχική σημασία για την πορεία ενός project προς τη σωστή κατεύθυνση.

Για να πετύχετε κάτι τέτοιο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οπτικά βοηθήματα όπως:

• Εικόνες που ξυπνούν το συναίσθημα. Για να κατευθύνεται η διάθεση της εμπειρίας του χρήστη προς ορισμένα σενάρια.

• Παράθεση. Μια δήλωση που ενσωματώνει το μήνυμά σας ή καθορίζει μια σκηνή.

• Πίνακες ψυχικής διάθεσης: στόχος τους είναι να προκαλούν ή να προβάλουν ένα συγκεκριμένο στυλ ή ιδέα.

• Personas: Ψηφιακή απεικόνιση χρηστών οι οποίοι παρουσιάζουν παρόμοια συμπεριφορά σ’ ό,τι αφορά στις αποφάσεις τους για αγορές, στη χρήση τεχνολογίας ή προϊόντων, τις προτιμήσεις εξυπηρέτησης πελατών, τις επιλογές τρόπου ζωής κλπ.

• Οδικοί χάρτες: Μια οπτική ή γραφική ερμηνεία της συνολικής ιστορίας από την πλευρά ενός ατόμου για τη σχέση του με την οργάνωση, την υπηρεσία, το προϊόν ή το εμπορικό σήμα, στο διάβα του χρόνου ανεξαρτήτως καναλιού.

Μείνετε συντονισμένοι!

Αν και τα οπτικά βοηθήματα μπορούν να αναδειχθούν σε ανεκτίμητο εργαλείο για τη μετάδοση μηνυμάτων, μπορούν επίσης να αποσπάσουν την προσοχή και να προκαλέσουν απώλεια εστίασης στον αποδέκτη τους.

Αυτό μπορεί να συμβεί αν η οπτική βοήθεια δεν είναι κατάλληλα προσαρμοσμένη στη χρήση και το κοινό.

Για παράδειγμα,το αστείο που λέει ένα διευθυντικό στέλεχος κατά την παρουσίαση του τριμηνιαίου προϋπολογισμού στο διοικητικό συμβούλιο,μπορεί να ταίριαζε περισσότερο στο φιλικό κλίμα ενός workshop με το δημιουργικό της εταιρίας...

Ο καθένας μπορεί να το κάνει

Δεν χρειάζεται να είσαι ένας εκκολαπτόμενος  DaVinci για να δημιουργήσεις εικόνες και γραφικά που να είναι ελκυστικά και, παράλληλα, να έχουν να πουν κάτι. Η οργάνωση των διαφανειών μιας παρουσίασης με όσο το δυνατόν λιγότερο κείμενο και απλές εικόνες, μπορεί κάλλιστα να φέρει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Μπορείτε να ψάξετε για πρωτότυπες ιδέες σε ιστότοπους όπως το Pinterest.com και να βρείτε δωρεάν σχετικές εικόνες στο Pexels.com.

Η προετοιμασία μιας εσωτερικής αναφοράς ή κάτι παρόμοιο, προϋποθέτει προσεκτική επιλογή των εικόνων και εφαρμογή ουσιαστικών γραφικών στοιχείων, που θα τα συνδυάσετε με ένα απλό, αλλά ισχυρό σε μήνυμα κείμενο.

Αυτό μπορείο να μεταφέρει το μήνυμά προς το ακροατήριό σας, πιο γρήγορα και πιο καθαρά, εξοικονομώντας χρόνοδημιουργίας για εσάς και χρόνο ανάγνωσης για εκείνους.

Χρειάζεστε περισσότερη έμπνευση; Ψάξτε για το βιβλίο show and tell του Dan Roam. Είναι η αποθέωση της οπτικής επικοινωνίας και μπορεί να κατευθύνει το χρήστηbαποτελεσματικά στην πραγματοποίηση εξαιρετικών παρουσιάσεων.

Πηγή: Uxplanet

Εστιατόρια και Social Media: συνταγή επιτυχίας (Μέρος 2ο)

Συνεχίζουμε από το πρώτο μέρος του άρθρου μας για την αποδοτική και αποτελεσματική προβολή του εστιατορίου σας στα social media με 7 + 1 ακόμη συμβουλές.

9. Συνεργαστείτε με τοπικές επιχειρήσεις
Συνεργαστείτε με άλλες τοπικές επιχειρήσεις (κρεοπωλεία, είδη μαναβικής, ιχθυοπωλεία, καταστήματα με ξηρούς καρπούς, αρτοποιεία), αναρτώντας posts για τα υλικά που αγοράζετε από αυτές, κάνοντάς τες @mention και δώστε τους υλικό ώστε να σας κάνουν @mention αντίστοιχα στις δικές τους παρουσίες στα social media.

10. «Τρέξτε» τοπικές διαφημίσεις
Τι ποιο αποδοτικό από το να διαφημίζεστε στους πιθανούς πελάτες που βρίσκονται κοντά στην περιοχή σας και ψάχνουν για φαγητό. Διαφημιστείτε σε κινητές συσκευές σε συγκεκριμένη ακτίνα γύρω από το κατάστημά σας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία του Facebook και του Google Adwords, δείξτε την επιχείρησή σας στους χάρτες της Google (GoogleMaps) και στο Foursquare.

 

11. Εμπνεύστε ή δελεάστε τους πελάτες σας να σας αναφέρουν στα social media
Ίσως η καλύτερη μορφή διαφήμισης γιατί είναι δωρεάν και προέρχεται από τους φίλους μας, τους οποίους – κατά κανόνα – εμπιστευόμαστε. Ζητήστε από τους πελάτες σας να κάνουν check in (μέσω Facebook, Swarm, TripAdvisor) και να αναφέρουν το αγαπημένο τους πιάτο ή προτείνετέ τους να γράψουν ποιος ή ποια φίλη θα ήθελαν να βρίσκεται μαζί τους εκείνη τη στιγμή.

12. Loyalty programs
Χρησιμοποιείστε το Foursquare και το Swarm ώστε να προσελκύσετε με Specials πελάτες – δελεάζοντάς τους με το κατάλληλο special («με 4 επισκέψεις το μήνα κερδίζετε ένα πέμπτο γεύμα», «παρέες των τεσσάρων ατόμων κερδίζουν καφέ και γλυκό») να έρθουν πολλές φορές ή να φέρουν φίλους τους.

13. Trip advisor
Αυτή η συμβουλή θα μπορούσε να είναι και χωρίς λόγια. Must (μαζί με το Yelp όταν έρθει και στην Ελλάδα) να βρίσκεστε στη λίστα του για εστιατόρια, ξενοδοχεία, bars.

 


14. Delivery services
Άλλο ένα must με βάση τα στοιχεία χρήσης των sites που μας διευκολύνουν να βρούμε, να παραγγείλουμε και να πληρώσουμε το φαγητό μας από το σπίτι και το γραφείο.

15. E-mail Newsletter
To email και το SMS παραμένουν ΠΑΝΤΑ τα αποτελεσματικότερα εργαλεία προώθησης online. Ένας απλός τρόπος για να βρείτε τα e-mails των πελατών σας είναι απλά να τα ζητήσετε, δίνοντάς τους με το λογαριασμό ένα έντυπο για να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, ή, απλούστερα, να δημιουργήσετε ένα πίνακα όπου θα καρφιτσώνουν τις κάρτες τους (όπως στο Pinterest αλλά live) ή βάζοντας μια γυάλα για χρυσόψαρα όπου θα τις ρίχνουν.

16. Απαντήστε στους πελάτες σας
Αυτό το tip δεν είναι «ενεργητική» προσέγγιση διαφήμισης και προώθησης αλλά θέλει να σας θυμίσει ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε τα social media όπως τα άλλα μέσα αλλά να εκμεταλλευόμαστε το πλεονέκτημα που δίνουν και να δημιουργούμε αλλά και να κρατάμε την συζήτηση «ζεστή». Απαντήστε λοιπόν σε ερωτήσεις, σχόλια, και ζητήστε προτάσεις και γνώμες των πελατών σας.

 

 

Εστιατόρια και Social Media: συνταγή επιτυχίας (Μέρος 1ο)

Είστε ένας από τους επιχειρηματίες που, είτε έχουν εστιατόριο εδώ και χρόνια, είτε αποφάσισαν να τολμήσουν να μπουν στο χώρο της εστίασης και να πολεμήσουν την κρίση;

Αυτό το άρθρο γράφτηκε ειδικά για σας (αλλά είμαι σίγουρος πως θα δώσει «τροφή» για σκέψεις και σε άλλους επιχειρηματίες) ώστε να πάρετε ιδέες για το πώς θα χρησιμοποιήσετε τα social media για να προβάλετε την επιχείρησή σας και να αυξήσετε την πελατεία σας.

1. Φωτογραφία, φωτογραφία, φωτογραφία
Αν ισχύει μια φορά για όλες τις άλλες επιχειρήσεις, για τα εστιατόρια και κάποιες ακόμη υπηρεσίες ισχύει διπλά! Ανεβάστε λαχταριστές φωτογραφίες των πιάτων σας για να μας ανοίξετε την όρεξη και να θέλουμε να σας επισκεφθούμε (ή να παραγγείλουμε τηλεφωνικά).

Προσοχή στο timing: το πρωί οι αναρτήσεις για καφέ και το μεσημέρι και βράδυ για φαγητό.

2. Αναρτήστε το μενού σας

Όσο κι αν ακούγετε περιττή αυτή η συμβουλή, πολλοί εστιάτορες ξεχνούν να ανεβάσουν το μενού τους ηλεκτρονικά στα social media, είτε με την χρήση κάποιας εφαρμογής είτε με τις έτοιμες λύσεις που δίνει το Facebook.

3. Αντλήστε περιεχόμενο από τους πελάτες σας

Διοργανώστε ένα φωτοδιαγωνισμό, ζητώντας από τους πελάτες σας να φωτογραφίσουν το αγαπημένο τους πιάτο ή τον εαυτό τους και την παρέα τους στο εστιατόριο ή το μπαρ σας.
Αν κάποιοι πελάτες σας κάνουν κάποιο pos tή σχόλιο, μην ξεχνάτε να τους απαντάτε, είτε ευχαριστώντας τους για τα καλά τους λόγια, είτε διερευνώντας κάποιο πρόβλημά τους.

4. Δείξτε το προσωπικό σας εν δράσει

5. Δείξτε τα βραβεία σας

6. Ανεβάστε αφιερώματα που έχει κάνει ο τύπος για σας

ή καλέστε Foodbloggers να δοκιμάσουν τις συνταγές σας και να γράψουν για σας

7. Blogαρετε εσείς οι ίδιοι

Δημιουργήστε ένα FoodBlog ή ένα blog για το εστιατόριό σας. Γράψτε συνταγές, δείξτε μια ανακαίνιση του εστιατορίου, δώστε foodtips …

8. Δώστε κουπόνια και εκπτώσεις

Στο δεύτερο μέρος του άρθρου ακολουθούν ακόμη 7+1 tips!

Πηγή: escapeplan.gr

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search