Digital Marketing

Viral Marketing: Πώς να γίνετε το απόλυτο viral!

Ας το παραδεχτούμε! Ποιος δεν ζηλεύει την επιτυχία ενός προϊόντος, όταν αυτό αποκτά viral διαστάσεις; Ποιος δεν θαυμάζει τους δημιουργούς μιας αποτελεσματικής viral καμπάνιας; Και ποιος δεν υποκλίνεται στον σαρωτικό χαρακτήρα του Viral Marketing;

Φανταστείτε το επιτυχημένο Viral Marketing σαν μία χιονοστιβάδα που παρασύρει τους πάντες στο διάβα της! Το μήνυμά του διαδίδεται από γνωστό σε γνωστό και από φίλο σε φίλο, τόσο άμεσα και αβίαστα, ώσπου ο τελικός αριθμός των αποδεκτών του ξεπερνά κάθε προσδοκία.

Η τέχνη του Viral Marketing, όμως, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Για να γίνει κάποιος ή κάτι viral, απαιτείται μαεστρία, μεθοδικότητα και ανεξάντλητη δημιουργικότητα. Επιθυμείτε κι εσείς να γίνετε viral; Διαβάστε παρακάτω μερικές συμβουλές που θα σας φέρουν πιο κοντά στον στόχο σας!

Στοχεύστε σε μικρά δίκτυα
Πολλοί υποθέτουν ότι ένα μήνυμα διαδίδεται γρήγορα και εύκολα, όταν απευθύνεται από την αρχή σε ένα ευρύ κοινό. Αυτό είναι μια μεγάλη παρανόηση και το πρώτο σοβαρό σφάλμα που μπορεί να κάνει όποιος ασχολείται με το viral marketing.

Το ευρύ κοινό είναι ένα τεράστιο δίκτυο ανθρώπων, όπου τα μέλη αλληλεπιδρούν σε πολύ χαμηλό βαθμό. Πόσες πιθανότητες έχει το μήνυμά σας να φτάσει παντού, όταν «ρίχνεται» απευθείας μέσα σ’ ένα δαιδαλώδες δίκτυο;

Από την άλλη, σκεφθείτε πώς λειτουργεί ένα μικρότερο δίκτυο ανθρώπων. Τα μέλη του επικοινωνούν συχνά μεταξύ τους και ασκούν σημαντική επιρροή το ένα στο άλλο. Τι θα γίνει, εάν εκθέσετε ένα μικρό σύνολο ατόμων σ’ ένα ευφάνταστο μήνυμα;

Αυτό θα διαδοθεί άμεσα, θα γίνει σύντομα αγαπητό και τα άτομα θα θελήσουν να το μοιραστούν με άλλους ανθρώπους ή δίκτυα, έξω από το σύνολο!

Ιδανικό παράδειγμα αποτελεί το Facebook. Όταν ο Mark Zuckerberg λάνσαρε το Facebook, δεν στόχευσε σε μία μεγάλη αγορά. Αντιθέτως, εστίασε αρχικά σ’ ένα πολύ μικρότερο δίκτυο με ισχυρές διασυνδέσεις: τους φοιτητές του Harvard. Καθώς το Facebook αποκτούσε μεγάλη απήχηση στο Harvard, σειρά είχαν άλλα πανεπιστήμια. Η συνέχεια είναι γνωστή σε όλους μας.

Σπάστε τα καλούπια της κλασικής διαφήμισης
Ξεφύγετε από τα τετριμμένα των τυπικών διαφημίσεων. Δεν εννοούμε να δημιουργήσετε μία πρωτότυπη διαφήμιση, αλλά να επινοήσετε ένα περιεχόμενο που δεν παραπέμπει καν σε διαφήμιση! Δεν είναι εύκολο, όμως είναι αρκετό για να παρακινήσει το κοινό σας, ώστε να διαδώσει το brand σας με άμεσο και αυθόρμητο τρόπο.

Αποφύγετε κλισέ εκφράσεις και μην παρουσιάζετε ως μόνη επιδίωξή σας την αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας. Δημιουργήστε ένα περιεχόμενο υψηλής αξίας, το οποίο θα διατίθεται δωρεάν στο κοινό σας. Το «δωρεάν» προσελκύει πάντοτε τα μάτια των καταναλωτών και δημιουργεί θετικές εντυπώσεις.

Προκαλέστε συναισθήματα
Χαρίστε αφθονία συναισθημάτων στο κοινό σας! Κάντε το να γελάσει, να συγκινηθεί, να αισθανθεί κάτι έντονο, ώστε να θελήσει να μοιραστεί την εμπειρία του με άλλους ανθρώπους. Ένα από τα μεγαλύτερα μυστικά μιας επιτυχημένης viral εκστρατείας είναι το στοιχείο της ταύτισης. Όταν το περιεχόμενό σας αντλεί στοιχεία από την πραγματικότητα και ο χρήστης ταυτίζεται με αυτό, είναι πολύ πιθανό να κάνει το πολυπόθητο share.

Πώς αλλιώς μπορείτε να κάνετε γρήγορα δημοφιλές το περιεχόμενό σας; Χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του χιούμορ, της επικαιρότητας, του παράδοξου και του ασυνήθιστου. Αν το μήνυμά σας είναι πολύ αστείο ή κινεί την περιέργεια του χρήστη, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο χρήστης θα το μοιραστεί με κάποιον άλλον – κι εκείνος, με τη σειρά του, με κάποιον άλλον.

Επενδύστε στη δύναμη της εικόνας
Τελικά, μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις ή… ακόμη πιο πολύ; Μία εικόνα μπορεί να απογειώσει μία ιδέα ή να την καταστρέψει. Μία καλαίσθητη και πρωτότυπη εικόνα είναι αρκετή, για να αιχμαλωτίσει χιλιάδες βλέμματα και να μεταδώσει με ταχύτητα και επιτυχία το μήνυμα που επιθυμείτε.

Δεν έχει σημασία αν θα χρησιμοποιήσετε απλώς μια φωτογραφία, ένα βίντεο, ένα άρθρο ή ένα online παιχνίδι, για να γίνετε viral. Σε κάθε περίπτωση, θα χρειαστείτε τουλάχιστον μία εικόνα! Επενδύστε στη δημιουργικότητα και την υψηλή αισθητική.

Συνδυάζοντας την καταλυτική παρουσία της εικόνας με άλλα μέσα, μπορείτε να αυξήσετε ραγδαία τη δημοτικότητά σας. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κορυφαίο μέσο του viral marketing είναι το video, το οποίο ενώνει μοναδικά τις δυνάμεις εικόνας και ήχου.

Αναδείξτε το περιεχόμενό σας
Βεβαιωθείτε ότι κοινοποιείτε τα μηνύματά σας στα social media, ενσωματώνετε τα share buttons και δεν περιορίζετε την πρόσβαση στο περιεχόμενό σας. Ίσως μοιάζει προφανές, αλλά δεν το κάνουν όλοι. Επιπλέον, δημιουργήστε μοναδικά hashtags που σας χαρακτηρίζουν και ενθαρρύνετε το κοινό να εκφράσει τη γνώμη του για το περιεχόμενό σας.

Τέλος, είναι άκρως σημαντικό να εντοπίζετε το καταλληλότερο κανάλι διανομής, ανάλογα με το είδος του περιεχομένου σας. Αν στοχεύετε να γίνετε viral μέσω μιας φωτογραφίας, χρησιμοποιήστε το Facebook ή το Twitter. Αν αποσκοπείτε, από την άλλη, σ’ ένα viral video, επιλέξτε το YouTube ή το Instagram.

Εν κατακλείδι
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το σωστό Viral Marketing είναι αληθινά δύσκολο. Όμως, δεδομένου ότι πρόκειται για μία από τις πιο οικονομικές μορφές marketing, δεν πρέπει να σας φοβίζει.

Αρχίστε να πειραματίζεστε, αξιοποιώντας το feedback που θα λαμβάνετε κάθε φορά. Αργά ή γρήγορα, θα καταφέρετε να μυηθείτε στα μυστικά του και να δημιουργήσετε το απόλυτο viral περιεχόμενο!

Πηγή: developgreece.com

Ομιλία κυρίου Αλέξανδρου Σχίζα Νew Business Manager της Wedia

Στο πλαίσιο της e-Commerce Expo διεξήχθη και το συνέδριο του οποίου οι θεματικές ενότητες του οποίου ήταν:

Νομικά θέματα - Ασφάλεια - User Experience Digital Marketing Digital Payments κα Εξωστρέφεια

Οι υψηλού επίπεδου εισηγήσεις από τους ομιλητές κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συνέδρων και αποτέλεσαν το οδικό χάρτη των εξελίξεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στην ιστοσελίδα μας θα μοιραστούμε μαζί σας τις σημαντικότερες ομιλίες του συνεδρίου, ελπίζοντας ότι θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τις καινοτομίες και τις λύσεις που παρουσιάστηκαν σε αυτό.

O κύριος Αλέξανδρος Σχίζας είναι Νew Business Manager της Wedia και η ομιλία του είχε θέμα: "The secret value of the existing customers"

Το πλήρες κείμενο της εισήγησης του κυρίου Σχίζα μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή power point εδώ 

{youtube}v=JenEGgwDF34{/youtube}

Ομιλία κυρίου Θωμά Πούτα Account Manager της BestPrice.gr

Στο πλαίσιο της e-Commerce Expo διεξήχθη και το συνέδριο του οποίου οι θεματικές ενότητες του οποίου ήταν:

Νομικά θέματα - Ασφάλεια - User Experience Digital Marketing Digital Payments κα Εξωστρέφεια

Οι υψηλού επίπεδου εισηγήσεις από τους ομιλητές κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των συνέδρων και αποτέλεσαν το οδικό χάρτη των εξελίξεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στην ιστοσελίδα μας θα μοιραστούμε μαζί σας τις σημαντικότερες ομιλίες του συνεδρίου, ελπίζοντας ότι θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τις καινοτομίες και τις λύσεις που παρουσιάστηκαν σε αυτό.

O κύριος Θωμάς Πούτας είναι Account Manager της BestPrice.gr και η ομιλία του είχε θέμα: Human e-commerce

Το πλήρες κείμενο της εισήγησης του κυρίου Πούτα μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf εδώ 

{youtube}v=4HEnHHaRSjA&feature{/youtube}

 

Facebook: αυτές είναι οι βασικές διαφημιστικές του αρχές

Καθώς ο κόσμος και οι υπηρεσίες που προσφέρονται από τους παρόχους συνεχίζουν να εξελίσσονται και να αλληλεπιδρούν, η ομάδα του Facebook θεώρησε χρήσιμο να περιγράψει τις βασικές αρχές που καθορίζουν τη διαφημιστική της πολιτική μέσω του Facebook, του Messenger και του Instagram.

Η ομάδα διαφημίσεων στο Facebook εργάζεται για την πραγματοποίηση ουσιαστικών συνδέσεων μεταξύ επιχειρήσεων και ανθρώπων. Αυτό από μόνο του θέτει τον πήχη ψηλά, δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι μπαίνουν στο Facebook, το Instagram και το Messenger για να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν με τους φίλους και την οικογένειά τους.

Στόχος του Facebook είναι να εμφανίζει διαφημίσεις με τόση συνάφεια και χρηστικότητα, όσο και το άλλο περιεχόμενο που βλέπετε.

Αν αυτό γίνει αποτελεσματικά και με σεβασμό στο συνδρομητή, η διαφήμιση στο Facebook μπορεί, επίσης, να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας - όπως έδειξαν πρόσφατες έρευνες.

 

Χτίζουμε πρώτα για τους ανθρώπους

Η διαφήμιση είναι ο τρόπος με τον οποίο το Facebook μπορεί να παρέχει δωρεάν τις υπηρεσίες του. Όμως, οι διαφημίσεις δεν πρέπει να αποτελούν ένα είδος «φόρου» για την εμπειρία σας.

Οι διαφημίσεις θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο συναφείς και χρήσιμες, σε σχέση με τις άλλες δημοσιεύσεις που βλέπετε. Αυτό είναι σημαντικό και για τις επιχειρήσεις, επειδή είναι απίθανο να λάβετε υπόψη διαφημίσεις που είναι άσχετες ή ενοχλητικές.

Γι αυτό είναι σημαντικό θέμα η κατανόηση του κατά περίπτωση κοινού. Το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο καθορίζει ποιες διαφημίσεις θα εμφανίζονται σ’ εσάς, δίνει προτεραιότητα σ’ό,τι σας αφορά περισσότερο κι όχι στο πόσα χρήματα θα πάρει το Facebook από οποιαδήποτε διαφήμιση.

Δεν διαθέτουμε αλλού τα δεδομένα σας

Το Facebook δεν διαθέτει προς πώληση προσωπικές πληροφορίες όπως το όνομά σας, τις αναρτήσεις που έχετε κάνει, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή τον αριθμό τηλεφώνου σας σε οποιονδήποτε. Η προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών αποτελεί κεντρικό άξονα του τρόπου με τον οποίο σχεδιάστηκε το σύστημα διαφημίσεών του.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προσωποποιεί τις διαφημίσεις και να παρέχει στους διαφημιζόμενους σημαντικά στοιχεία σχετικά με την απόδοση των διαφημίσεών τους, αλλά χωρίς οι διαφημιζόμενοι να μάθουν ποιοι είστε.

Μπορείτε να ελέγξετε τις διαφημίσεις που βλέπετε

Κάνοντας κλικ στην επάνω δεξιά γωνία μιας διαφήμισης, μπορείτε να αποκρύψετε εύκολα όσες διαφημίσεις δεν σας αρέσουν ή να αποκλείσετε διαφημίσεις από έναν διαφημιζόμενο που δεν σας αρέσει.

Κάνοντας κλικ στο "Γιατί βλέπω αυτό;" βλέπετε περισσότερα σχετικά με το λόγο που εμφανίστηκε η διαφήμιση και μεταφέρεστε στις Προτιμήσεις Διαφήμισης.

Οποιοσδήποτε μπορεί να επισκεφτεί τις Προτιμήσεις Διαφημίσεών του, για να μάθει περισσότερα σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τις πληροφορίες οι οποίες επηρεάζουν τις διαφημίσεις που βλέπει, και μπορεί να διαχειριστεί αυτές τις πληροφορίες, ώστε να λαμβάνει πιο σχετικές διαφημίσεις.

Η διαφήμιση πρέπει να είναι διαφανής

Θα πρέπει να είστε σε θέση να καταλάβετε εύκολα ποιος σας εμφανίζει διαφημίσεις και να δείτε τι άλλες διαφημίσεις προβάλλει ο ίδιος διαφημιζόμενος.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δημιουργήθηκε η λειτουργία Διαφάνειας Διαφημίσεων η οποία σας επιτρέπει να επισκεφθείτε οποιαδήποτε σελίδα στο Facebook και να δείτε τις διαφημίσεις ενός διαφημιζόμενου, ανεξάρτητα από το αν αυτές εμφανίζονται ή όχι σε εσάς.

Αυτό όχι μόνο δημιουργεί διαφάνεια σχετικά με τη διαφήμιση στο Facebook, αλλά παράλληλα αυξάνει την υπευθυνότητα των διαφημιζομένων σχετικά με την ποιότητα των διαφημίσεων που δημιουργούν.

Η διαφήμιση πρέπει να είναι ασφαλής, χωρίς να χωρίζει ή να διακρίνει

Με προδιαγραφές που απαγορεύουν την έκφραση μίσους, τον εκφοβισμό κι άλλα είδη απρεπούς συμπεριφοράς,οι διαφημιστές υπάγονται σε αυστηρό πλαίσιο ώστε να αποφευχθούν διαφημίσεις οι οποίες δημιουργούν διακρίσεις –μάλιστα, πρόσφατα,το πλαίσιο αυτό και οι προδιαγραφές έγιναν αυστηρότερα.

Δεν επιτρέπεται η διαφήμιση να χρησιμοποιείται για την υπόθαλψη μίσους ή διακρίσεων και η διαφημιστική πολιτική του Facebook αποσκοπεί σ’ αυτό ακριβώς.

Πραγματοποιώντας προληπτικούςελέγχους στις διαφημίσεις,με τη χρήση αυτοματοποιημένων και μη εργαλείων, αντιδρά άμεσα όταν οι χρήστες αποκλείουν ή επισημαίνουν κάποιες διαφημίσεις ως προσβλητικές.

Η διαφήμιση εξετάζεται ως προς το περιεχόμενό της, τη στόχευση, τη σελίδα προορισμού και την ταυτότητα του διαφημιζομένου. Στόχος μας είναιη αποτροπή και η κατάργηση περιεχομένου που παραβιάζει αυτές τις πολιτικές, χωρίς βεβαίως να φτάνουμε ως τη λογοκρισία του δημόσιου λόγου.

Η διαφήμιση πρέπει να δίνει δυνατότητες σε μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις

Πιστεύουμε ότι κι οι μικρότερες επιχειρήσεις πρέπει να έχουν πρόσβαση στα ίδια εργαλεία που στο παρελθόν ήταν διαθέσιμα μόνο στις ισχυρότερες εταιρείες, με μεγάλα τμήματα marketing.

Έχουμε εκατομμύρια διαφημιζομένους - από μικρές επιχειρήσεις έως συλλογικές οργανώσεις - που εξαρτώνται από εμάς για να φτάσουν στο ακροατήριο τους, ώστε να μεγαλώσουν και να δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις εργασίας.

Εφόσον ακολουθούν τις προδιαγραφές και τις πολιτικές της κοινότητας του Facebook και συμβάλλουν στη διατήρηση της ασφάλειας των χρηστών, η πλατφόρμα θα εξακολουθήσει να δίνει τη δυνατότητα σ’όλους τους διαφημιζομένους να προσεγγίσουν το κοινό τους και να προβάλουν τη διαφημιστική τους καμπάνια.

Βελτιώνοντας πάντα τη διαφήμιση


Το Facebook γνωρίζει πως τα προσδοκώμενα αποτελέσματα θα έλθουν μέσα από συνεχείς βελτιώσεις και επενδύσεις. Καθώς οι συμπεριφορές των ανθρώπων αλλάζουν, η πλατφόρμα προσαρμόζεται, ανταποκρινόμενη στα σχόλια και παρέχοντας βέλτιστες διαφημίσεις που βλέπουν οι χρήστες.

Για παράδειγμα, όταν οι χρήστες μετατοπίστηκαν στο κινητό τηλέφωνο, το Facebook ανταποκρίθηκε σ’ αυτή την αλλαγή. Γνωρίζοντας ότι για τη βελτίωση των υπηρεσιών του απαιτείται συνεχές feedback, θα συνεχίσει να ελέγχει και να ενημερώνει ορισμένες από τις λειτουργίες του, όπως οι μορφές διαφήμισης, οι μετρήσεις και τα στοιχεία ελέγχου διαφημίσεων.

Πηγή:Facebook Newsroom

Ομιλία κυρίου Οικονόμου γενικού Διευθυντού του ΙΑΒ Hellas

Αποκλειστική και πρώτη παρουσίαση αποτελεσμάτων σχετικά με την ψηφιακή διαφημιστική δαπάνη στη Ελλάδα, παρουσίασε στο συνέδριο που έγινε στο πλαίσιο της έκθεσης e-Commerce Expo και στην θεματική ενότητα Digital Marketing, ο κύριος Νεόφυτος Οικονόμου γενικός διευθυντής του IAB Hellas.

Τα σημαντικότερα σημεία της εισήγησης της θα τα βρείτε σε εδώ

{youtube}v=Fqi_bKOw4AU&feature{/youtube}

Facebook: Συμβουλές ασφάλειας για μικρές επιχειρήσεις

Πάνω από 2 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες σε όλο τον κόσμο, ποικίλες ευκαιρίες ανάπτυξηςγια τις μικρές επιχειρήσεις

Δυο από τα πιο «καυτά» θέματα σήμερα, στο χώρο του Διαδικτύου, είναι τα κοινωνικά δίκτυα και η ασφάλεια.

Όλοι το ξέρουμε, πια, πως τα πρώτα αποτελούν (εκτός από μέσο και τόπο «συνάντησης» των κανονικών, αλλά και των δικτυακών «φίλων») κι ένα αποτελεσματικό εμπορικό «εργαλείο», καθώς γνωστοποιούν, πληροφορούν, διαφημίζουν.

Είναι, λοιπόν, ιδανική λύση για έναν επαγγελματία ή μια μικρή επιχείρηση που συχνά δεν έχει άλλο τρόπο να κάνει γνωστή την παρουσία της στο ευρύ κοινό, παρά ξεκινώντας από τους «φίλους» και ανοίγοντας σταδιακά τον «κύκλο».

Άλλωστε, το ίδιο κάνουν κι οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, ακόμα και οι τεράστιες πολυεθνικές, που στηρίζουν πολλά στη διείσδυσή τους μέσω των κοινωνικών δικτύων, στους καταναλωτές…

Εδώ, λοιπόν, έρχεται το Facebook (το πιο γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης σήμερα, που μετράει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια χρήστες κι ας έχει μονάχα 13 χρόνια ιστορίας πίσω του)

το οποίο γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό εργαλείο, ειδικά για τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων, που το αξιοποιούν για να αλληλοεπιδράσουν με κοινότητες, να προσελκύσουν νέους πελάτες, να αναπτύξουν και να επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων τους.

Όμως, εδώ μπαίνει ο δεύτερος παράγων, αυτός της ασφάλειας, που θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, για να μην υπάρξουν «θύματα και ζημίες», καθώς οι κάθε λογής κακόβουλοι καραδοκούν και είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν την κάθε απροσεξία προς ίδιον όφελος.

Αυτό το ενδεχόμενο, οι ειδικοί του Facebook προφανώς το γνωρίζουν κι έχουν λάβει τα δέοντα μέτρα από την πλευρά τους, όμως υπάρχουν και κάποιες προφυλάξεις τις οποίες πρέπει να λάβει ο χρήστης από τη δική του, προκειμένου να διατηρήσει ασφαλή τη σελίδα, το προφίλ και την επιχείρησή σας.

Να, λοιπόν, ποιες είναι οι συμβουλές τους…

Βασικά tips ασφαλείας για σελίδες μικρών επιχειρήσεων

Χρησιμοποιήστε τις παρακάτω συμβουλές για να προστατεύστε το προφίλ σας στο Facebook, τη σελίδα σας και, ως εκ τούτου, την ίδια την επιχείρησή σας:

• Βεβαιωθείτε ότι έχετε θέσει σαφείς κανόνες αναφορικά με τον αριθμό των ατόμων που μπορούν να διαχειριστούν τη σελίδα σας.

Ενώ οι περισσότεροι διαχειριστές συμβάλουν στην αποτελεσματικότερη διαχείριση της σελίδα σας στο Facebook, όσο περισσότερους έχετε, τόσο μεγαλύτερος είναι και ο κίνδυνος ασφάλειας που ενδέχεται να αντιμετωπίσετε.

• Βεβαιωθείτε ότι έχει ανατεθεί ο σωστός ρόλος σελίδας σε κάθε διαχειριστή βάσει των απαιτήσεων της δουλειάς του: Διαχειριστής (Admin), Εκδότης (editor), Συντονιστής (moderator), Διαφημιζόμενος (advertiser) ή Αναλυτής (analyst).

Αναζητήστε την επιλογή «Ρόλοι σελίδας» στο Κέντρο Βοήθειας του Facebook για λεπτομέρειες σχετικά με τον διαφορετικό τύπο πρόσβασης που παρέχεται σε κάθε ρόλο.

• Βεβαιωθείτε ότι έχετε αφαιρέσει από τον ρόλο του Διαχειριστή όλους τους υπαλλήλους σας εφόσον αποχωρήσουν από την επιχείρησή σας.

Για να διαχειριστείτε τους ρόλους σελίδας, μεταβείτε στη σελίδα της επιχείρησής σας στο Facebook, κάντε κλικ στις Ρυθμίσεις και μεταβείτε στους Ρόλους σελίδας.

Αφαιρέστε τους πρώην υπαλλήλους κάνοντας κλικ στο X δίπλα στο όνομά τους και στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή Αποθήκευση Αλλαγών.

• Ενεργοποιήστε τις εγκρίσεις σύνδεσης για όλους τους λογαριασμούς στο Facebook - συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων σας- που μπορεί να διαχειρίζονται τη σελίδας σας.

Οι εγκρίσεις σύνδεσης είναι ένας μηχανισμός ασφαλείας που απαιτεί την εισαγωγή ενός συγκεκριμένου κωδικού όταν κάποιος προσπαθεί να συνδεθεί στο λογαριασμό σας από μία μη αναγνωρισμένη συσκευή.

Ο κωδικός θα αποσταλεί στο κινητό σας τηλέφωνο. Μπορείτε να ενεργοποιήσετε τις εγκρίσεις σύνδεσης μεταβαίνοντας στις ρυθμίσεις ασφαλείας του λογαριασμού σας.

• Ασφαλίστε τις κινητές συσκευές σας. Το Facebook βασίζεται στα κινητά τηλέφωνα για την επιβεβαίωση της ταυτότητας του χρήστη, που σημαίνει ότι η ασφάλεια του κινητού σας τηλεφώνου είναι ένα σημαντικό μέρος της διατήρησης του λογαριασμού σας στο Facebook και της σελίδας σας ασφαλή.

Μπορείτε να ασφαλίσετε την κινητή συσκευή σας χρησιμοποιώντας όλες τις λειτουργίες ασφαλείας που είναι διαθέσιμες στο τηλέφωνό σας, όπως κωδικούς PIN, και κωδικούς πρόσβασης.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε:

https://www.facebook.com/help/security.

τρεις τρόποι για να μετρήσετε την απόδοσή σας στο YouTube

Εαν η δημιουργία video στο You Tube είναι μέρος της δουλειάς σας, και αναρωτιώσασταν πάντα για την απήχηση τους στο κοινό σας παρακάτω θα δείτε τρία εργαλεία μέτρησης της απόδοσης τους.

1: Αξιολόγηση Συμπεριφοράς Παρακολούθησης βίντεο

Το YouTube παρέχει analytics που σας επιτρέπουν να αξιολογήσετε την απόδοση των βίντεο σας, και τον τρόπο βελτίωσης του περιεχομένου του.

Για να αποκτήσετε πρόσβαση στα αναλυτικά στοιχεία σας, ανοίξτε το Creator Studio και επιλέξτε το Analytics στην αριστερή πλοήγηση.

 


Στην περιοχή Watch Time Reports, θα βρείτε δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά παρακολούθησης βίντεο και την θέαση των βίντεό σας από το κοινό.

 


Watch time

 


Στην αναφορά Watch time μπορείτε να δείτε πληροφορίες σχετικά με το χρόνο θέασης. To watch time αναφέρεται στο χρονικό διάστημα που οι θεατές έχουν παρακολουθήσει ένα βίντεο.

Views είναι ο αριθμός των προβολών ενός βίντεο. Αυτή η μέτρηση αποτελεί τον κύριο τρόπο αξιολόγησης της δημοτικότητας ενός βίντεο, αλλά μην ξεγελιέστε από αυτόν τον αριθμό.

Ενώ είναι θετικό όταν έχετε πολλές προβολές, αυτή η μέτρηση δείχνει μόνο τον αριθμό που έχει φορτωθεί ένα βίντεο αναπαραγωγής. Δεν παρέχει επαρκείς πληροφορίες για τη συμπεριφορά του θεατή δηλαδή αν ήθελε να δει το βίντεο ή απλώς «έπαιζε» χωρίς να το βλέπει κανείς.

Η Audio Retention είναι μια σημαντική μέτρηση, διότι υποδεικνύει την αφοσίωση του θεατή στο περιεχόμενο του βίντεο σας. Μπορείτε να κατανοήσετε κατά μέσο όρο πόσο χρόνο παρακολουθούν τα βίντεό σας.

Πάνω από το γράφημα, κάντε κλικ στην επιλογή Absolute Audience Retention για να δείτε τον αριθμό προβολών για κάθε μέρος του βίντεό σας. Εάν η πλειοψηφία των θεατών το αφήνει μέσα στα πρώτα δευτερόλεπτα της παρακολούθησης, πιθανότατα ενδιαφέρονται αρκετά για να κάνουν κλικ στο βίντεο, αλλά δεν τους τράβηξε την προσοχή περαιτέρω.

Εάν οι θεατές απομακρυνθούν γύρω από τη μέση διάρκεια του βίντεο, εχουν δειξει ενδιαφέρον , αλλά κάτι συνέβη και εμπόδισε τη περαιτέρω παρακολούθηση.

 

 

Ίσως ήταν ένα τεχνικό ζήτημα, π.χ όπως ο ήχος που μπορεί να χάθηκε, ή ίσως το βίντεο ήταν πάρα πολύ μεγάλο. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσετε τα μελλοντικά σας βίντεο.

Κάντε κλικ στο Relative Audience Retention για να δείτε πόσο καλά λειτουργεί το βίντεό σας σε σχέση με παρόμοια βίντεο στο YouTube.

Η μέση τιμή μέτρησης της διάρκειας προβολής υποδεικνύει το μέσο χρονικό διάστημα που παρακολουθούν οι θεατές πριν από την απόρριψη. Το YouTube σάς επιτρέπει να φιλτράρετε αυτά τα δεδομένα βάσει γεωγραφίας, περιεχομένου, ημερομηνίας και άλλων πληροφοριών.

Μπορείτε επίσης να δείτε το μέσο ποσοστό ενός βίντεο που παρακολουθεί το κοινό σας ανά προβολή.

Το να γνωρίζετε περισσότερα σχετικά με το κοινό προβολής σας θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε εάν το βίντεό σας προσεγγίζει τους σωστούς ανθρώπους. Στην αναφορά Demographics, μπορείτε να δείτε στοιχεία για την ηλικία , το φύλο και της γεωγραφικής κατανομή των θεατών σας.

 

 

Μετακινηθείτε προς τα κάτω, κάτω από το διάγραμμα για να βρείτε επιλογές για ταξινόμηση των δεδομένων κατά γεωγραφικό και τύπο συσκευής. Αυτές οι χρήσιμες πληροφορίες μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας, τις ετικέτες και τις μικρογραφίες.

Στην αναφορά Playback Locations , μάθετε από πού μεταδίδονται τα βίντεό σας, όπως μια σελίδα παρακολούθησης YouTube, τη διεύθυνση URL για το βίντεό σας, τη σελίδα καναλιού YouTube ή άλλους ιστότοπους ή εφαρμογές που έχουν ενσωματώσει το βίντεο.

 

Ανοίξτε την αναφορά Traffic Sources για να λάβετε πληροφορίες για το πώς και πού βρήκαν οι θεατές το βίντεό σας. Αυτά τα δεδομένα σάς βοηθούν να μάθετε περισσότερα σχετικά με το ακροατήριό σας προβολής.

 

Για παράδειγμα, μπορείτε να προσδιορίσετε εάν οι θεατές βρήκαν το βίντεό σας μέσω της αναζήτησης YouTube, μέσω προτεινόμενων βίντεο ή εξωτερικών πηγών, όπως ενσωματωμένοι σύνδεσμοι σε άλλους ιστότοπους ή συνδέσμους κοινωνικών μέσων.

Ανακαλύψτε πώς οι θεατές βρίσκουν τα βίντεό σας στο YouTube.
Η κατάταξη του βίντεο σας είναι υψηλή στην αναζήτηση Google και την αναζήτηση στο YouTube; Αν όχι, μπορεί να είναι καλός δείκτης ότι πρέπει να προσαρμόσετε τις λέξεις-κλειδιά και τις ετικέτες σας.

Η αναφορά Devices εμφανίζει τις διάφορες συσκευές και λειτουργικά συστήματα που χρησιμοποιεί το κοινό σας για την αναπαραγωγή των βίντεό σας.

 

 

Δείτε τις συσκευές που χρησιμοποιούν οι θεατές για να παρακολουθήσουν τα βίντεό σας στο YouTube.

2: Αξιολογήστε την αφοσίωση κοινού

Οι αναφορές αφοσίωσης του YouTube σάς δίνουν μια γενική εικόνα της ποιότητας των θεατών σας.Εχει σημασία, αν έχετε εκατομμύρια views και οι άνθρωποι δεν αλληλεπιδρούν με το εμπορικό σήμα σας.

Φυσικά θέλετε να έχετε μεγάλο αριθμό συνδρομητών στα κανάλια σας. Σημαίνει ότι αυτοί οι θεατές είναι τόσο αφοσιωμένοι στα βίντεό σας που δεν ήθελαν να χάσουν την επόμενο.
Στην αναφορά Subscribers μπορείτε να παρακολουθείτε την αύξηση των συνδρομητών του καναλιού σας με την πάροδο του χρόνου. Αν διαπιστώσετε σημαντική απώλεια στο σύνολο των συνδρομητών, μπορεί να είναι ένδειξη ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το περιεχόμενό σας.

 

 

Στην αναφορά Likes and Dislikes , μπορείτε να μάθετε σε πόσους άνθρωπους άρεσαν ή δεν άρεσαν τα βίντεό σας με την πάροδο του χρόνου. Αυτά τα δεδομένα είναι μια αντανάκλαση των συναισθηματικών αντιδράσεων.

 

 

Ωστόσο, επειδή τα βίντεο δεν αξιολογούνται περισσότερο από το 1% των θεατών , αυτά τα δεδομένα δεν είναι πολύ αντιπροσωπευτικά. Αν δεν παρατηρήσετε μια τεράστια αύξηση στις αντιπάθειες σας, μην ανησυχείτε για αυτό το μέτρο.

Comments
Ο αριθμός των comments στα βίντεό σας είναι ένας καλός δείκτης αφοσίωσης. Δείχνει την πρόθεση του θεατή να αλληλεπιδράσει μαζί σας, κάτι που είναι σημαντικό για οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο.

Μπορείτε να δείτε τη συνολική αναφορά σχολίων για το κανάλι σας ή για κάθε βίντεο. Θυμηθείτε να διαβάσετε πάντα τα σχόλια για να αναλύσετε αν λάβατε θετικά ή αρνητικά σχόλια.

Τα Shares είναι μια ενδιαφέρουσα μέτρηση, διότι δείχνει πόσες φορές το περιεχόμενό σας έχει μοιραστεί στα κοινωνικά μέσα χρησιμοποιώντας το κουμπί share.

 

 

Αυτή η μέτρηση υποδεικνύει ότι οι θεατές όχι μόνο παρακολουθούσαν το βίντεό σας, αλλά και ότι συμμετείχαν αρκετά για να το μοιραστούν στο Facebook, στο Twitter ή σε άλλους ιστότοπους.

3: Υπολογισμός επισκεψιμότητας παραπομπών
Μέχρι στιγμής, έχουμε μιλήσει για τις κύριες μετρήσεις που θα βρείτε στον πίνακα ελέγχου του Analytics. Αυτά τα δεδομένα σας βοηθούν να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας και πώς ασχολούνται με το περιεχόμενό σας.

Εάν θέλετε να μάθετε πόση κίνηση κατευθύνει το YouTube στον ιστότοπό σας, μπορείτε να συνδέσετε το λογαριασμό σας στο Google Analytics με το κανάλι σας στο YouTube.

Σύνδεση του YouTube με το Google Analytics

Για να συνδέσετε το κανάλι σας, συνδεθείτε στο Google Analytics και κάντε κλικ στο κουμπί Admin. Από την λίστα Property , επιλέξτε Create New Property..
Στην επόμενη σελίδα, καταχωρίστε τη διεύθυνση URL του καναλιού σας στο YouTube και στη συνέχεια κάντε κλικ στο κουμπί Get Tracking ID. Καταγράψτε το ID παρακολούθησης.

 

 

Τώρα συνδεθείτε στο YouTube και μεταβείτε στo κουμπι Advanced Settings . Μεταβείτε στο κάτω μέρος της σελίδας και πληκτρολογήστε το αναγνωριστικό παρακολούθησης στο Google Analytics και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή Αποθήκευση.

 

Τώρα μπορείτε να αρχίσετε να παρακολουθείτε τις μετρήσεις του YouTube Analytics στο Google Analytics και να δείτε την επίδραση που έχει το κανάλι σας στον ιστότοπό σας.

Προβολή επισκεψιμότητας παραπομπών από το YouTube

Μόλις το κανάλι σας συνδεθεί με το Google Analytics, μπορείτε να μάθετε πόσα από τους επισκέπτες του ιστότοπού σας προέρχονται από το YouTube. Για να δείτε αυτά τα δεδομένα, μεταβείτε στην επιλογή Acquisition > All Traffic > Referrals..

 

 

Πλοηγηθείτε στο Google Analytics

Στη γραμμή αναζήτησης, πληκτρολογήστε "youtube.com" για να δείτε τον συνολικό αριθμό των περιόδων σύνδεσης από το YouTube. Μπορείτε επίσης να δείτε τη μέση διάρκεια της περιόδου σύνδεσης και το ποσοστό εγκατάλειψης (το ποσοστό των επισκεπτών σας που εγκατέλειψαν τον ιστότοπό σας.

Αυτά τα δεδομένα σας δίνουν στοιχεία της ποιότητας των επισκεπτών που έχετε από το YouTube.

 

Εάν θέλετε να δείτε τις τιμές μετατροπής διαφόρων κοινωνικών δικτύων, μεταβείτε στην επιλογή Social > Conversions.

 



Από το επάνω μενού, επιλέξτε έναν τύπο μετατροπής, ο οποίος καθορίζεται από συγκεκριμένους στόχους, όπως αγορές ή συνδρομές σε ενημερωτικά δελτία.

Θα βρείτε το ποσοστό μετατροπής και την τιμή από τις επισκέψεις YouTube, μαζί με άλλους ιστότοπους κοινωνικών μέσων, που είναι ενσωματωμένοι στο λογαριασμό σας στο Google Analytics.

Συμπέρασμα:
Η ανάλυση των μετρήσεων του YouTube ίσως να φαίνεται αρκετά δύσκολη στην αρχή, αλλά είναι κρίσιμη για την αξιολόγηση της απόδοσης του καναλιού σας.

Μάθετε περισσότερα σχετικά με τους θεατές, τον τρόπο με τον οποίο ανακάλυψαν τα βίντεό σας, το αν τους άρεσε το περιεχόμενό τους, ή αν το βαρέθηκαν και πολλά άλλα για να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τα μελλοντικά σας βίντεο.

Πηγή:Socialmediaexaminer.

Πέντε στρατηγικές marketing για start ups χωρίς budget

Η χρήση του influencer marketing είναι ένας πολύ καλός τρόπος για τις startups ώστε να αποκτήσουν προβάδισμα έναντι των μεγάλων εμπορικών σημάτων.

Στις startups, τα κεφάλαια είναι κατά κανόνα περιορισμένα κι έτσι είναι λογικό αυτές να επιδιώκουν την τάχιστη απόσβεση τους.

Τα καλά νέα είναι ότι το influencer marketing δεν κοστίζει πολλά χρήματα. Μπορείτε να ξεκινήσετε από το μηδέν και να επενδύετε περισσότερα όσο μεγαλώνει η επιχείρησή σας.
Το προφανές όφελος του influencer marketing είναι ότι σε εισάγει σε ένα καθιερωμένο δίκτυο και η επιρροή αυξάνεται αυτόματα.

Έτσι, μπορεί να αποδειχθεί ακόμη πιο αποτελεσματικό κι από τις παραδοσιακές μεθόδους μάρκετινγκ.

Μελέτη της PageFair και της Adobe δείχνει ότι οι καταναλωτές στο διαδίκτυο ολοένα και περισσότερο απογοητεύονται από τις διαφημίσεις που διακόπτουν την εμπειρία περιήγησης.

Ήδη, από τον Ιούνιο του 2015, 198 εκατομμύρια άτομα χρησιμοποιούσαν ad-block.Οι σημερινοί καταναλωτές αποφασίζουν για τις αγορές τους βάσει συστάσεων είτε από τους φίλους και την οικογένεια είτε από influencers που θαυμάζουν και εμπιστεύονται.

ΟΙ στατιστικές μιλάνε από μόνες τους και αποδεικνύουν την αποτελεσματικότητα του influencer marketing:

• Οι επιχειρήσεις κερδίζουν περίπου 6,50 $ για κάθε 1 $ που επενδύουν σ’ αυτή τη μέθοδο.

• Το 81% των εμπόρων που έχουν χρησιμοποιήσει influencer marketing θεωρούν ότι είναι αποτελεσματικό.

• Το 86% των γυναικών ενημερώνονται από τα socialmedia πριν κάνουν μια αγορά.

• Το influencer marketing προσφέρει 11 φορές υψηλότερη απόδοση επένδυσης από τις παραδοσιακές μορφές ψηφιακού μάρκετινγκ.

Η δύναμη των MicroInfluencers
Το influencer marekting δεν περιορίζεται αποκλειστικά στις διασημότητες του διαδικτύου:Σύμφωνα με τον όμιλο FellerKay, ένας influencer είναι "οποιοδήποτε πρόσωπο που έχει μεγαλύτερη από τον μέσο όρο επιρροή στην από-στόμα-σε-στόμα επίδραση σε μια συγκεκριμένη αγορά".

Έτσι, συνηθισμένοι άνθρωποι που τυχαίνει να είναι ειδικοί σ’ έναν κλάδο ή υποκλάδο μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερη επιρροή από διασημότητες του διαδικτύου. Εκείνοι, εξάλλου, έχουν τη δυνατότητα να μοιράζονται τη γνώση και το πάθος, ενώ ακούγονται αυθεντικά. Κι αυτό είναι πολύτιμο...

Σύμφωνα με τη HelloSociety,οι «μικροεπηρεαστές» (microinfluencers – με ως και 30.000 ακολούθους) είναι 6,7 φορές περισσότερο αποτελεσματικοί από ό, τι οι συνάδελφοί τους με περισσότερους followers.

Έχει υπολογιστεί, μάλιστα,ότι οι μικροεπηρεαστές επηρεάζουν 22,2 φορές περισσότερες εβδομαδιαίες συνομιλίες από ό, τι ο μέσος καταναλωτής.

Η χρησιμοποίηση ενός celebrity για να προωθήσει το εμπορικό σήμα σας στο Instagram απαιτεί έναν τεράστιο προϋπολογισμό.

Για παράδειγμα, η Selena Gomezπου είναι η δημοφιλέστερη προσωπικότητα στο Instagram, με 93,1 εκατομμύρια ακοιλούθους κερδίζει περισσότερα απo $ 500.000 ανά χορηγούμενο post

Να, λοιπόν, έξι στρατηγικές influencer marketing που θα σας βοηθήσουν να διαφημίσετε με επιτυχία το εμπορικό σήμα σας. Είναι όλες προσιτές και μπορούν να εφαρμοστούν σχεδόν με μηδενικό κόστος.

1.Ανάρτηση post στους influencers
Κόστος: $ 0 - $ 500

Οι περισσότεροι influencers έχουν τα δικά τους blogs και μερικοί δέχονται questposting. Αν δεν είστε σίγουροι πού να ψάξετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Advanced Searchγια να βρείτε αυτούς τους ιστότοπους.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά οι οποίες ενδεχομένως βρίσκονται στο παράθυρο διαλόγου, όπως 'guidelines ', ' contribution', 'submit' κ.λπ. Όταν αποκτήσετε πρόσβαση, θα μπορούσατε να φτάσετε στους influencersαν προσφερθείτε να γράψετε ένα post ελκυστικό για το ακροατήριό τους.

Υπάρχουν δύο βασικά οφέλη από αυτή τη στρατηγική:

• Μπορείτε να δημιουργήσετε μια προσωπική σύνδεση μαζί του και να καλλιεργήσετε μια μακροχρόνια σχέση.

• Εξασφαλίζετε έκθεση στο κοινό του ιστολογίου του.

Προσοχή: Μην προσπαθήσετε να διαφημίσετε οτιδήποτε στο άρθρο που θα γράψετε εκεί. Είναι πιο φυσικό να αναφέρετε την startupστο μικρό βιογραφικό σας, περιλαμβάνοντας και το σύνδεσμο που θα οδηγήσει τον αναγνώστη σ’ αυτήν.

Αν, πάλι, δεν σας αρέσει να γράφετε, μπορείτε να το αναθέσετε σε έναν ειδικό .

2. Προσέλκυσε τους influencers σε ομαδικά ποσταρίσματα
Κόστος: $ 0

Εδώ θα κάνετε ακριβώς το αντίθετο του προηγουμένου: Αντί να γράψετε εσείς στο blog του influencer, καλείτε εκείνον να συμμετάσχει σε μια ομαδική συνέντευξη ή σε ένα ομαδικό ποστάρισμα στον δικό σας ιστότοπο.

Αυτή η μέθοδος ευνοεί τόσο τον έναν, όσο και τον άλλον! Αφενός αναδεικνύει την αξιοπιστία και την επωνυμία σας, αφετέρου εκθέτει τον influencer σε ένα ευρύτερο κοινό.

Αν ανησυχείτε μήπως δεν είστε σε θέση να προσελκύσετε influencers, επειδή το νέο σας blog δεν έχει ακόμα αξιοπρεπή κίνηση, μπορείτε να δοκιμάστε τα παρακάτω για να τους πείσετε:

• Πείτε τους ότι θα επενδύσετε σε πληρωμένες διαφημίσεις για να προωθήσετε την ανάρτηση.

• Αναφέρτε μερικά μεγάλα ονόματα (όπως τουGuy Kawasaki, παρακάτω) τονίζοντας ότι αυτοί έχουν ήδη δεχτεί να γράψουν στο blog σας…

Το πλεονέκτημα εδώ είναι ότι οι influencers θα χαρούν να μοιραστούν το post με τους ακολούθους τους, οπότε θα δείτε αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας.

Αν συνεισφέρετε σε έναν καθιερωμένο ιστότοπο, μια καλή ιδέα θα ήταν να προσκαλέσετε influencers να πάρουν μέρος σε κοινό ποστάρισμα εκεί, πριν τους προσκαλέσετε να κάνουν το ίδιο για το δικό σας blog.

Μ’ άλλα λόγια, πάντα να θυμάστε να τους προσφέρετε κάποια πραγματική αξία, σε αντάλλαγμα για το χρόνο τους.

3. Προσφέρετε στους influencers δωρεάν προϊόντα ή υπηρεσίες
Κόστος: $ 0 - $ 1.000

Σ’ όλους μας αρέσει να μας κάνουν δώρα και οι influencersδεν μπορεί να αποτελούν εξαίρεση. Στην πραγματικότητα, οι influencers συχνά περιμένουν να λάβουν δώρα και εκπτώσεις από επιχειρήσεις που τους προσεγγίζουν.

Εδώ, υπάρχουν δύο επιλογές:

• Στείλτε το προϊόν σας ως δείγμα ή προσφέρετε μια δωρεάν δοκιμή στην υπηρεσία σας.

• Ερευνήστε τι αρέσει στους influencers και στείλτε τους ένα δώρο. Ψάχνοντας το προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προφίλ και τα προσωπικά ιστολόγιά τους, μπορείτε να πάρετε μια αρκετά καλή ιδέα για το τι τους αρέσει να τρώνε και να φορούν ή τι χόμπι έχουν.

Και οι δύο τρόποι είναι αποτελεσματικοί και μπορούν να σας βοηθήσουν να έλθετε σε επαφή με τον influencer. Θυμηθείτε, όμως, να είστε ευγενικοί και μην τους πιέζετε να προωθήσουν το εμπορικό σήμα σας, απλώς και μόνο επειδή τους στείλατε ένα δώρο.

4. Δώστε ελεύθερη και πολύτιμη ανατροφοδότηση στους influencers
Κόστος: $ 0

Αν θέλετε να δημιουργήσετε μια ουσιαστική σχέση με έναν influencer, τότε ίσως χρειαστεί να του δώσετε κάποια πολύτιμα στοιχεία, δωρεάν.

Αφήνοντας ένα σχόλιο όπως το "υπέροχο post" ή "Συμφωνώ 100%" ή "εξαιρετική δουλειά" κάτω από το post τους, δεν πρόκειται να βοηθήσει ιδιαίτερα. Έτσι κάνει η πλειοψηφία των ανθρώπων κι είναι εντελώς χάσιμο χρόνου.

Όμως, αν «καταθέσετε» ένα χρήσιμο και ειλικρινές σχόλιο, τότε δίνετε στον influencer κάτι που έχει πραγματική αξία. Ναι, ίσως πάρει περισσότερο χρόνο, αλλά μακροπρόθεσμα αξίζει τον κόπο.

Να, μερικά πράγματα που μπορείτε να αναζητήσετε:

• Ελέγξτε αν ο ιστότοπός του είναι πολύ αργός

• Βρείτε ένα τυπογραφικό λάθος στο περιεχόμενο
• Βρείτε έναν ανενεργό σύνδεσμο στην ιστοσελίδα του

• Ελέγξτε ότι το περιεχόμενο και τα δεδομένα του δεν είναι ξεπερασμένα

Προσοχή! Με όσα γράφετε, δείξτε ότι θέλετε να τους βοηθήσετε κι όχι να τους κατακρίνετε,για να κερδίσετε την προσοχή τους, όχι να τους ενοχλήσετε.

5. Εμπιστευθείτε τους influencers με το μάρκετινγκ θυγατρικών
Κόστος: $ 0

Μερικοί influencers αγαπούν το μάρκετινγκ θυγατρικών.Γιατί λοιπόν να μην διεξάγετε κάποια έρευνα ώστε να βρείτε εκείνους που εστιάζουν σε παρόμοια προϊόντα / υπηρεσίες με εσάς;

Προσεγγίστε τους, παρουσιάστε το προϊόν ή την υπηρεσία σας και προσφέρτε τους ένα γενναιόδωρο ποσοστό εσόδων από τις θυγατρικές.Πρόκειται για μια απλή αλλά αποτελεσματική τακτική η οποία δεν απαιτεί κάποια επένδυση.

Εν κατακλείδι…

Μπορείτε να ξεκινήσετε την εφαρμογή αυτών των στρατηγικών influencer marketing εδώ και τώρα. Αρχίστε με μηδενικό προϋπολογισμό για marketing και,όσο μεγαλώνει η επιχείρησή σας, τόσο μπορείτε επίσης να αυξάνετε τον προϋπολογισμό σας.

Ναι, ίσως χρειαστεί να επενδύσετε κάποιο ποσοστό του χρόνου σας ή να δώσετε από καιρό σε καιρό δωρεάν δείγματα του προϊόντος σας, αλλά σύντομα θα αποκομίσετε τα οφέλη.
Όπως λέει ο JayBaer από τους ConvinceandConvert σχετικά με το influencer marketing: "Αξίζει να επενδύσουμε χρόνο και προσπάθεια,προκειμένου να μας αποδώσουν μακροπρόθεσμα οφέλη".

Πηγή: jeffbullas.

Μια νέα προσέγγιση της δημιουργικότητας στο Instagram


Σε όλο τον κόσμο, το Instagram Stories μεταβάλλει ραγδαία τους τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις συνδέονται με τις κοινότητές τους και τις εμπνέουν, προσφέροντάς τους μοναδικές ευκαιρίες να ξεχωρίσουν με έναν νέο, εφήμερο τρόπο.

Και δεδομένου ότι πάνω από το 50% των επιχειρήσεων έχει δημιουργήσει ιστορίες τον τελευταίο μήνα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το Instagram Stories θα συνεχίσει να διατηρεί τις επιχειρήσεις στην κορυφή των ροών των πελατών τους και παράλληλα στην κορυφή των προτιμήσεών τους.

Καθώς οι χρήστες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στις φορητές συσκευές τους, οι επιχειρήσεις και οι επωνυμίες συνειδητοποιούν πλέον τις δυνατότητες των κάθετων βίντεο και τι μπορούν να τους προσφέρουν σε επίπεδο μάρκετινγκ,

ιδιαίτερα με δεδομένο ότι αυτή η διαδραστική μορφή προβολής σε πλήρη οθόνη μπορεί να τραβήξει την προσοχή των χρηστών όπως ποτέ άλλοτε.

Με τη βοήθεια της ομάδας Creative Shop του Instagram, σας παρουσιάζουμε ορισμένους από τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις και οι επωνυμίες μπορούν να αξιοποιήσουν την πληθώρα δημιουργικών εργαλείων του Instagram Stories και να δημιουργήσουν ελκυστικό περιεχόμενο σε κάθετη μορφή για το κοινό τους.

Γραμμή προόδου
Χρησιμοποιήστε την κινούμενη γραμμή προόδου στις διαφημίσεις σε ιστορίες (στην κορυφή), για να προβάλετε μια αντίθεση που μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της διαφήμισής σας.

Αυτό το εργαλείο χρονομέτρησης μπορεί να σας βοηθήσει να παρακολουθείτε πώς καταναλώνουν οι χρήστες τις οργανικές ιστορίες.

 Ιστορίες 15 δευτερολέπτων

 

 

Καθώς όλες οι διαφημίσεις με βίντεο στις ιστορίες έχουν μέγιστη διάρκεια 15 δευτερολέπτων, πολλές επιχειρήσεις και επωνυμίες χρησιμοποιούν βίντεο μικρής διάρκειας με δημιουργικό που ανταποκρίνεται σε αυτή τη μορφή.

 
Εικόνα προφίλ
Η εικόνα προφίλ (πάνω αριστερά) είναι ένα απλό αλλά εξαιρετικό μέσο για να ενθαρρύνετε τους χρήστες να περιηγηθούν και να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σας.

 
Μετατροπή κειμένου σε emoji

Με τη δυνατότητα προσθήκης κειμένου και emoji στις ιστορίες, αυτά τα δημιουργικά εργαλεία προσφέρουν έναν εύκολο τρόπο προσαρμογής των εγγενών διαφημίσεων σε ιστορίες και δίνουν στο λογαριασμό σας την ευκαιρία να ξεχωρίσει.

 Παύση

Πάρα πολλές επιχειρήσεις και επωνυμίες χρησιμοποιούν τη λειτουργία παύσης για να αλληλεπιδράσουν με τους χρήστες και να τους κοινοποιήσουν διασκεδαστικό περιεχόμενο μέσα από τις διαφημίσεις τους.

Σύρσιμο προς τα πάνω

Οι επωνυμίες αναζητούν συνέχεια νέους τρόπους για να συνδεθούν με τους πελάτες τους και να τους προτρέψουν να μάθουν περισσότερα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Γι' αυτό το λόγο, προσθέσαμε συνδέσμους στις διαφημίσεις στο Instagram Stories στην αρχή της χρονιάς.

Mε πάνω από 250 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε καθημερινή βάση στο Instagram Stories, οι οποίοι ακολουθούν και μοιράζονται τα αγαπημένα τους ενδιαφέροντα καθημερινά,

έχουμε εντυπωσιαστεί από όλους τους δημιουργικούς τρόπους με τους οποίους οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το Instagram Stories, με άμεσα αποτελέσματα για τους επιχειρηματικούς τους στόχους, είτε πρόκειται για πωλήσεις και προωθήσεις, νέες κυκλοφορίες προϊόντων ή εκπαιδευτικό περιεχόμενο σε μορφή εκπαιδευτικών οδηγών.

Για να μάθετε περισσότερα για το πώς να προσελκύσετε το κοινό σας με τις δημιουργικές δυνατότητες των διαφημίσεων σε ιστορίες, πηγαίνετε εδώ.

Πηγή:business.instagram.com/blog

 

 

 

 

 

 

Διαφημίσεις video: Πώς θα κερδίσετε τη μεγαλύτερη απόδοση;

Όσοι ασχολούνται με τη διαφήμιση, γνωρίζουν εκ πείρας ότι οι διαφημίσεις αποδίδουν καλύτερα όταν είναι προσαρμοσμένεςγια διαφορετικά μέσα. Για παράδειγμα,μια διαφήμιση ραδιοφώνου μπορεί να μην εμφανίζεται αποδοτικά στην τηλεόραση και μια τηλεοπτική διαφήμιση μπορεί να μην έχει ικανοποιητική απόδοση σε άλλα μέσα.

Για τον ίδιο λόγο, όλες οι μορφές διαφημίσεων βίντεο δεν λειτουργούν σωστά στο πλαίσιο της ροής ειδήσεων (NewsFeed) του Facebook.

Το τελευταίο συνεργάστηκε πέρυσι με το MetrixLab προκειμένου να μελετήσει ποιες διαφημίσεις λειτουργούν καλύτερα στο Facebook News Feed και ποιες διαφημιστικές πρακτικές πρέπει να υιοθετήσουν οι διαφημιζόμενοι για να έχουν βέλτιστη απόδοση. Τα ευρήματα περιγράφονται στη συνέχεια…

Διαφορετικές συσκευές χρειάζονται διαφορετικά διαφημιστικά βίντεο

Η MetrixLab ανέλυσε 68 τηλεοπτικές καμπάνιες FMCG απ’ ολόκληρη την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (την επονομαζόμενη περιοχή EMEA) και διαπίστωσαν ότι μόνο 8 από τις 68 διαφημίσεις βίντεο που ελέγχθηκαν (ποσοστό 12%) αξιολογήθηκαν ως κορυφαίες όσον αφορά στην απόδοσή τους,

ενώ για τις 53 (ποσοστό 78%) αυτή ήταν μη βέλτιστη ή ακόμα και προβληματική.Το MetrixLab πραγματοποίησε ανάλυση δεδομένων, προκειμένου να καταλάβει γιατί συνέβη αυτό και τι διαφοροποιούσε τους κορυφαίους διαφημιζόμενους από τους υπόλοιπους.

Εντόπισαν, λοιπόν, μια απλή και σαφή διαφορά: τα διαφημιστικά βίντεο που είχαν σχεδιαστεί ειδικά για τη ροή ειδήσεων του Facebook δούλεψαν καλά, ενώ οι παραδοσιακές τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν είχαν ανάλογη απόδοση.

Με βάση αυτήτην ανάλυση, η MetrixLab συνέστησε στους διαφημιζόμενους και τους συνεργάτες τους να εξετάσουν την ενσωμάτωση τεσσάρων βασικών αρχών στις διαφημίσεις βίντεο που προορίζονται για το Facebook:

1. Ενσωμάτωση του brand της εταιρίας νωρίς (μέσα στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα του βίντεο).

2. Εμφάνιση του σήματος (λογότυπο) τουλάχιστον στη μισή διάρκεια του βίντεο.

3. Το βίντεο να είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομο,αλλά όχι μικρότερο απ’ όσο χρειάζεται.

4. Το διαφημιστικό μήνυμα πρέπει να «περνάει» νωρίς, ώστε να το λάβουν ακόμα κι αυτοί που δεν θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν ολόκληρο το βίντεο.

Αυτή η εργασία είχε ως συνέχεια και επέκταση μια σειρά από whitepapers που μας βοηθούν να καταλάβουμε περισσότερα για τη σημασία της δημιουργικότητας στην εποχή του κινητού, την πειστική δύναμη του βίντεο και το πώς μπορούμε να τραβήξουμε την προσοχή των χρηστών.

Διαφορετικές πλατφόρμες χρειάζονται διαφορετικές διαφημίσεις βίντεο;

Υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που το Instagram, για παράδειγμα, μπορεί να «συνεισφέρει» σε ένα media plan, προκειμένου το κοινό να χαρακτηρίσει τον διαφημιζόμενο ως ευφάνταστο, ξεχωριστό, δημιουργικό ή εμπνευσμένο.

Σε σύγκριση με το Facebook, το Instagram βρέθηκε να εκπληρώνει περισσότερο την επιθυμία των χρηστών για διασκέδαση, χαλάρωση και ανακάλυψη, αυξάνοντας την αίσθηση της έκπληξης και της απόλαυσης.

Ωστόσο, ένας άλλος τρόπος με τον οποίο οι διαφημιζόμενοι μπορεί να επιθυμούν να ενσωματώσουν το Instagram στο media plan τους, είναι να το χρησιμοποιήσουν σε συνδυασμό με το Facebook,σ’ αυτό που ονομάζουμε Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης (Placement Optimization).

Τα οφέλη αυτής της προσέγγισης έχουν συνήθως να κάνουν με την απόδοση, παρά με την αντίληψη για ένα brand: Η βελτιστοποίηση τοποθέτησης βρίσκει άτομα στο κοινό-στόχο είτε στο Facebook είτε στο Instagram, κάτι που μπορεί να μειώσει το CPM της καμπάνιας. 

Ωστόσο, για να είμαστε βέβαιοι ότι αυτή η προσέγγιση είναι αποτελεσματική, θα έπρεπε πρώτα να κατανοήσουμε πώς θα αποδίδει το ίδιο βίντεο στις ροές δεδομένων μέσω Facebook και Instagram.

Σ‘ αυτό το πνεύμα, το επόμενο στάδιο της ανάλυσης που ανέλαβε πέρυσι η MetrixLab, ήταν να διαπιστώσει αν οι δημιουργικοί κανόνες που ισχύουν για το Facebook ισχύουν και για το Instagram.

Μ’ άλλα λόγια, είναι δυνατόν το ίδιο βίντεο να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, για να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των CPM και να δώσει ένα συγκρίσιμο επίπεδο απόδοσης της καμπάνιας;

Για να το καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα, το MetrixLab εξέτασε 80 διαφημίσεις βίντεο. Επέλεξε ένα συνδυασμό διαφημιστικών βίντεο από το Facebook και το Instagram, με τα μισά να περνούν ως «επεξεργασμένο» βίντεο (με βάση την ταξινόμηση του MetrixLab από το 2016) και τα άλλα μισά ως «μη-βελτιστοποιημένο», καθώς δεν πληρούσαν την ταξινόμηση του MetrixLab / δεν λειτούργησαν χωρίς ήχο.

Το MetrixLab εξέτασε κάθε μια διαφήμιση τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram και διαπίστωσε έναν κρίσιμο συσχετισμό στις επιδόσεις των δυο πλατφορμών.Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις που έχουν καλή απόδοση σε μια ροή,κατά κανόνα θα έχουν καλή απόδοση σε κάθε ροή.

Η νέα μελέτη επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα εκείνης του 2016, καθώς έδειξε πως διπλάσιος αριθμός από τις μη-βελτιστοποιημένες διαφημίσεις δεν απέδωσαν τα δέοντα, όταν έπαιξαν σε διαφορετική ροή από εκείνη για την οποία είχαν δημιουργηθεί.

Επίσης, εξέτασε τη δυνατότητα γενικής αντίδρασης και διαπίστωσε ότι οι διαφημίσεις αποδίδουν παρόμοια ακόμα και εκτός του περιβάλλοντος του newsfeed.

Με άλλα λόγια, οι μη-βελτιστοποιημένες διαφημίσεις δεν είναι κακές διαφημίσεις, αλλά το περιβάλλον των newsfeed είναι τέτοιο που μπορεί να μειώσει την ικανότητά τους για επιθυμητό αντίκτυπο, αν δεν συμμορφώνονται με τις τέσσερις συστάσεις που έκανε το MetrixLab το 2016.

Τέλος, η MetrixLab διαπίστωσε ότι το βίντεο που έχει δημιουργηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ανεξάρτητο της ροής δεδομένων,

είναι επίσης πιο πιθανό να δημιουργήσει τη βέλτιστη απόδοση τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram,όσον αφορά στην αναγνώριση διαφημίσεων και τη λήψη μηνυμάτων,ενώ οι χρήστες θα το παρακολουθήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.


Δουλεύουν με όλα, όμως η πλατφόρμα συνεχίζει να μετράει…

Η ανάλυση του MetrixLab για το 2017επιβεβαίωσε τη θεωρία(συμπέρασμα και του 2016) ότι για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση από τις καμπάνιες, οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να εξετάσουν τη χρήση βίντεο που ενσωματώνει την ταυτότητα της μάρκας μέσα στα πρώτα 3 δευτερόλεπτα,

τη διατηρεί παρούσα για τουλάχιστον τη μισή διάρκεια του βίντεο, χρησιμοποιεί όσο χρόνο χρειάζεται για να «περάσει» το μήνυμα και μάλιστα παρουσιάζεται σχεδόν εξαρχής στο βίντεο.

Η ανάλυση του 2017 επιβεβαιώνει,επίσης, ότι οι οδηγίες της MetrixLab για την προστασία των τροφοδοσιών δεν περιορίζονται στο Facebook, αλλά αποτελούν γενικά βέλτιστες πρακτικές για δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας Βελτιστοποιημένης Τοποθέτησης.

Ωστόσο, δεδομένων των χαρακτηριστικών - και κατά καιρούς διαφορετικών - δυνατοτήτων απόδοσης του Facebook ή του Instagram αλλά και του πώς, πότε και γιατί τα χρησιμοποιούν οι χρήστες, είναι σημαντικό οι διαφημιζόμενοι να επιλέξουν οι ίδιοι τον καλύτερο τρόπο για να αξιοποιήσουν αυτές τις δύο ισχυρές πλατφόρμες,

βάσει των στόχων της καμπάνιας τους. Για παράδειγμα, η χρήση του Instagram μπορεί να αποδειχθεί ιδανική για τους διαφημιζόμενους που έχουν ως στόχο να αλλάξουν την αντίληψη για την μάρκα τους.

Για να αυξήσετε, πάλι, την αποτελεσματικότητα μιας καμπάνιας στοFacebook, καλό είναι να υιοθετήστε τη Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης.

Άλλο συμπέρασμα τηςίδιας έρευνας είναι ότι κάθε διαφημιζόμενος του οποίου ο πρωταρχικός στόχος στο Facebook είναι η αποδοτικότητα από πλευράς κόστους μπορεί -και πρέπει- να επεκτείνει την καμπάνια τουκαι στη Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης.

Μπορεί να αναμένει ότι το βίντεο του θα λειτουργήσει εξίσου καλά στο Instagram και το Facebook, με αναμενόμενα αποτελέσματα.

Επιπλέον, η επέκταση μιας καμπάνιας που δημιουργήθηκε για το Facebook ώστε να συμπεριλάβει και το Instagram, μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του όγκου του διαθέσιμου κοινού της καμπάνιας, καθώς θα προσεγγίσει άτομα σε δύο από τις –πέραν κάθε αμφισβήτησης-σημαντικότερες πλατφόρμες σήμερα.

Οι διαφημιζόμενοι μπορούν,επίσης, να διαπιστώσουν το όφελος από το χαμηλότερο CPM, διατηρώντας παράλληλα σημαντικό επίπεδο απόδοσης, το οποίο τελικά θα αυξήσει την απόδοση της διαφημιστικής δαπάνης ή την αποτελεσματικότητα της καμπάνιας τους.

Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης είναι όταν επιλέγετε να χρησιμοποιήσετε το Facebook και το Instagramστο πλαίσιο μιας καμπάνια, αφήνοντας το σύστημα να επιλέξει πού θα εμφανιστεί η διαφήμιση με κριτήριο τη φθηνότερη τιμή, ανά οποιαδήποτε χρονική στιγμή.

Τόσο το Facebook όσο και το Instagram έχουν μέσο CPM, αλλά αυτά ποικίλουν ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση σε επίπεδο χρήστη. Αν θέλετε να φτάσετε στο 70% ενός διαθέσιμου κοινού, το CPM θα είναι μεγαλύτερο απ’ ό,τι αν θέλετε να φτάσετε στο 50% του ίδιου διαθέσιμου κοινού, κι όλα τα άλλα μεγέθη να παραμένουν ίδια.

Χρησιμοποιώντας τη Βελτιστοποίηση Τοποθέτησης αυξάνετε το συνολικό μέγεθος ενός κοινού, που σημαίνει ότι η προσέγγιση της καμπάνιας σας αντιπροσωπεύει χαμηλότερη ποσοστιαία προσφορά, επομένως έχει χαμηλότερο CPM.

Καθώς ο ήχος δεν παίζει αυτόματα στις ροές του Facebook και του Instagram, προστέθηκε και αυτό το κριτήριο, για να διασφαλιστεί ότι το brand και το μήνυμα θα μπορούν να μεταδοθούν αποτελεσματικά για όλους τους χρήστες.

Μέσα από το φακό των Instagrammers και Μια ιστορία των δύο Feeds

Μειώνοντας το CPM, ένας διαφημιζόμενος μπορεί είτε να πάρει την ίδια απόδοση με χαμηλότερη δαπάνη, είτε να χρησιμοποιήσει τα χρήματα που του περισσεύουν και, υπό την προϋπόθεση πως όλοι οι άλλοι παράγοντες παραμένουν αμετάβλητοι, να πάρει καλύτερη απόδοση με το ίδιο επίπεδο δαπανών.

Και οι δύο αυτές επιλογές θα έχουν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη απόδοση στις διαφημιστικές δαπάνες.

Περισσότερα μπορείτε να βρείτε στο white paper τουFacebook‘Optimizing Audience Buying on Facebook καιInstagram’.

Πηγή: facebook.com/business

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search