Digital Marketing

Παγκόσμιες διαφημίσεις στον Messenger

 


Μετά από δοκιμές στην Αυστραλία και την Ταϊλάνδη, το facebook επεκτείνει περαιτέρω την έκδοση beta.

Θα προσφέρει σε επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο την δυνατότητα να χρησιμοποιούν τη στόχευση κοινού του Facebook για να αυξήσουν την προσέγγισή τους σε άτομα μέσα από τον Messenger.

Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους από όλο τον κόσμο αποκτούν ένα νέο εργαλείο για τη δημιουργία ουσιαστικών επαφών με πελάτες.

Περισσότεροι από 1,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν τον Messenger κάθε μήνα, το οποίο δίνει στους διαφημιζόμενους την ευκαιρία να επεκτείνουν την εμβέλεια των καμπανιών τους και να αυξήσουν τα αποτελέσματα.

{youtube}Hsl7OeVIhGU{/youtube}

"Οι διαφημίσεις στον Messenger αποτελούν μια ισχυρή προσθήκη για τις ψηφιακές διαφημιστικές καμπάνιες, βοηθώντας τους διαφημιζόμενους να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, όπου είναι ήδη ενεργοί.

Και χάρη στη βελτιστοποίηση της τοποθέτησης των διαφημίσεων μέσω του Facebook, του Instagram, του Audience Network και τώρα του Messenger, είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να βελτιστοποιήσουμε τις διαφημιστικές δαπάνες μας και να αυξήσουμε περαιτέρω τα επιχειρησιακά αποτελέσματα. "

Είπε ο Michiel Tops, Γενικός Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών, Αυστραλιανό πολυκατάστημα David Jones

Δείτε πώς λειτουργεί:

Εκτός από τις διαφημίσεις του Messenger, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις υπάρχουσες διαφημιστικές λύσεις του Messenger

Ανοίξτε conversations with click-to-Messenger adverts

Διαχειριστείτε συνομιλίες μέσα στην πλατφόρμα Messenger

Επανασυνδέστε αυτές τις συνομιλίες χρησιμοποιώντας διαφημιστικά μηνύματα

Επεκτείνετε την προσέγγισής σας σε πελάτες με τις διαφημίσεις του Messenger

Οι χρήστες θα βλέπουν τις διαφημίσεις του Messenger στην καρτέλα "Αρχική σελίδα" της εφαρμογής για κινητά τους στο Messenger. Όταν αγγίξουν μια διαφήμιση, θα σταλούν στον προορισμό που επιλέχθηκε κατά τη δημιουργία της διαφήμισης.

Αυτό μπορεί να είναι ο ιστοχώρος σας ή μια συνομιλία του Messenger.

Οι διαφημίσεις Messenger θα είναι διαθέσιμες στο Διαχειριστή διαφημίσεων και στον επεξεργαστή Power Editor.

Εάν χρησιμοποιείτε αυτόματες τοποθετήσεις, το Messenger περιλαμβάνεται για όλους τους υποστηριζόμενους στόχους καμπάνιας.

Όπως στο Audience Network, οι διαφημίσεις του Messenger αποτελούν πρόσθετη επιλογή τοποθέτησης όταν οι επιχειρήσεις εκτελούν διαφημίσεις στο Facebook.

Οι διαφημιζόμενοι θα μπορούν να προσθέτουν το Messenger σε καμπάνιες χρησιμοποιώντας τους στόχους Traffic and Conversion στις 11 Ιουλίου.

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επιλογές δημιουργικότητας και τη διαθεσιμότητα, επισκεφτείτε το Κέντρο βοήθειας διαφημιζόμενων.

Πηγή: Facebook business

Το Instagram πιο ασφαλής χώρος έκφρασης των επιχειρήσεων

Το Instagram πιο ασφαλής χώρος έκφρασης των επιχειρήσεων

Πρόσφατα το instagram ενεργοποίησε δύο νέα εργαλεία ώστε  να είναι ένα ασφαλές μέσο για τις επιχειρήσεις να εκφραστούν και να μοιραστούν τις ιστορίες τους με τον κόσμο - ένα φίλτρο για να μπλοκάρει ορισμένα προσβλητικά σχόλια και ένα φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας σε εννέα γλώσσες.

1) Αποκλεισμός προσβλητικών σχολίων

Πολλές επιχειρήσεις επισημαίνουν ότι τα τοξικά σχόλια από χρήστες τους αποθαρρύνουν από την ελεύθερη έκφρασή τους. Για να βοηθήσει το instagram ανάπτυξε ένα φίλτρο που θα εμποδίζει ορισμένα επιθετικά σχόλια σε αναρτήσεις και σε ζωντανά βίντεο.

Όλα τα άλλα σχόλια θα εμφανίζονται όπως συνήθως και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να αναφέρουν τα σχόλια, να διαγράψουν σχόλια ή να τα απενεργοποιήσουν. Επίσης, μπορούν πάντα να απενεργοποιήσουν αυτό το φίλτρο.
Για να αποκτήσουν πρόσβαση σε αυτό το φίλτρο, θα μεταβαίνουν στο μενού ρυθμίσεων στο "Σχόλια".

Το φίλτρο θα ξεκινήσει πρώτα από τα αγγλικά, αλλά θα είναι διαθέσιμο σε περισσότερες γλώσσες με την πάροδο του χρόνου.

 

 


2) Μείωση του Spam στα σχόλια


Το φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας αναζητά κάθε προφανή ανεπιθύμητη αλληλογραφία στα σχόλια, εμποδίζοντας τα από τις αναρτήσεις και τα ζωντανά βίντεο. Το φίλτρο θα αφαιρεί ανεπιθύμητα μηνύματα στα αγγλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, αραβικά, γαλλικά, γερμανικά, ρωσικά, ιαπωνικά και κινέζικα.

Τα σημερινά φίλτρα είναι τα τελευταία εργαλεία για να διατηρηθεί το Instagram ένα ασφαλές μέρος για τις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με τις κοινότητές τους.

Η ομάδα μηχανικών του instagram εκπαιδεύει τα συστήματά για κάποιο χρονικό διάστημα για να αναγνωρίζουν ορισμένους τύπους προσβλητικών και ανεπιθύμητων σχολίων.

Τα εργαλεία θα βελτιωθούν με την πάροδο του χρόνου, επιτρέποντας έτσι στην κοινότητα να βελτιώσει την εμπειρία της κοινής χρήσης. Το instagram ελπίζει να καταστήσουμε αυτά τα φίλτρα διαθέσιμα σε περισσότερες γλώσσες καθώς βελτιώνει τους αλγόριθμους του.

Το instagram πιστεύει ότι η χρήση μηχανικής μάθησης για τη δημιουργία εργαλείων για τη διασφάλιση της αυτοεκφράσης είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενθάρρυνση των κοινωνιών με περισσότερο ευέλικτες και φιλικότερες επιχειρήσεις.

Η συνολική εργασία δεν έχει ολοκληρωθεί και δεν είναι τέλεια, αλλά ελπίζουν ότι βοηθούν τα σήματα να αισθάνονται ασφαλέστερα και πιο ευπρόσδεκτα στο Instagram.

Για να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο το Instagram παραμένει ασφαλές, διαβάστε μια σημείωση από τον Kevin, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο, στο

blog.instagram.com 

Πηγή : business.instagram.com

Συμβουλές για επιτυχημένους διαγωνισμούς στο Facebook

Συμβουλές διαγωνισμών στο Facebook

Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις κληρώνουν δώρα μέσω της επαγγελματικής τους σελίδας στο Facebook. Τα οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμών είναι σημαντικά και φυσικά όσο ΄μεγαλύτερο΄ είναι το δώρο που θα κληρώσετε τόσο περισσότερα θα είναι τα οφέλη. Οι διαγωνισμοί στο Facebook πληθαίνουν και συμμετέχοντες αυξάνονται σημαντικά.

Τα σημαντικότερα λοιπόν οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμού είναι τα εξής:

1. Αύξηση των like στη σελίδα σας στο Facebook

2. Ενίσχυση της απήχησης της σελίδας σας

3. Αύξηση της επισκεψιμότητας στην επαγγελματικής σας ιστοσελίδα

4. Ενδυνάμωση του Brand awareness

5. Απόκτηση email list για χρήση newsletter

6. Ενίσχυση του engagement των χρηστών με την προσέλκυση, τα comment, like, share και την πρόσκληση φίλων στο διαγωνισμό.

Για να κερδίσετε τα παραπάνω οφέλη από τη διεξαγωγή διαγωνισμού πρέπει ο διαγωνισμός σας να είναι απόλυτα διαφανής και 100% πραγματικός. Σας αναγράφουμε παρακάτω τι πρέπει να προσέξετε ώστε ο διαγωνισμό σας να είναι αποτελεσματικός:


1. Η επιλογή δώρου ή δώρων θα πρέπει να απευθύνεται στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Για παράδειγμα ένα κινητό i-phone θα έχει μεγαλύτερη προσέλκυση από μια δωρεάν μαστογραφία.

2. Η εικόνα που θα εμφανίζει το δώρο πρέπει να είναι καλής ανάλυσης με λευκό background και να περιέχει όλες τις πληροφορίες του δώρου χωρίς να κουράζει.

3. Οι συμμετέχοντες πρέπει να ακολουθούν τα βήματα που θα ορίσουμε ώστε να είναι δεκτή η συμμετοχή τους. Φυσικά τα βήματα θα πρέπει να είναι εύκολα και κατανοητά για τους χρήστες π.χ like στη σελίδα, κοινοποίηση διαγωνισμού, σχόλιο στη δημοσίευση, συμπλήρωση στοιχείων συμμετέχοντα.

4. Ο διαγωνισμός καλό είναι να έχει διάρκεια μικρότερη από 1 μήνα ώστε να μη χάσουν οι συμμετέχοντες το ενδιαφέρον τους

5. Πολύ σημαντική ενέργεια είναι η προώθηση του διαγωνισμού με καμπάνια μέσω Facebook αλλά και σε site διαγωνισμών όπως το luckyduck.gr κ.ά.

6. Η κλήρωση του διαγωνισμού πρέπει να γίνει με απόλυτη διαφάνεια και να πραγματοποιηθεί δημοσίευση του ονόματος του Νικητή/τριας αλλά και του αναπληρωματικού/κής

Πηγή : imb net

Διαφημίσεις στην Gsuite και στο Gmail

Διαφημίσεις στην Gsuite και στο Gmail

Η σουίτα προγραμμάτων G Suite της Google έχει κερδίζει μεγάλο μερίδιο στους εταιρικούς πελάτες. Η χρήση της G Suite έχει υπερδιπλασιαστεί κατά το προηγούμενο χρόνο μεταξύ των μεγάλων επιχειρηματικών πελατών.

Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 3 εκατομμύρια εταιρείες που χρησιμοποιούν την G Suite.

Το Gmail της G Suite δεν χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για εξατομικευμένο διαφημιστικό περιεχόμενο και η Google αποφάσισε έχει την ίδια αντιμετώπιση στο απλό (consumer) Gmail.

Το περιεχόμενο του απλού (consumer) Gmail δεν θα χρησιμοποιηθεί για εξατομικευμένες διαφημίσεις μετά από αυτήν την αλλαγή.

Αυτή η στρατηγική ευθυγραμμίζει τις αποφάσεις της εταιρείας για την προβολή διαφημίσεων του Gmail με τον τρόπο με τον οποίο προσαρμόζονται και για τα άλλα προϊόντα της Google.

Μέχρι τώρα οι διαφημίσεις που εμφανίζονται βασίζονται στις ρυθμίσεις των χρηστών.

Οι χρήστες μπορούν να αλλάξουν αυτές τις ρυθμίσεις ανά πάσα στιγμή, συμπεριλαμβανομένης της απενεργοποίησης της εξατομίκευσης των διαφημίσεων.

Η G Suite θα συνεχίσει να είναι χωρίς διαφημίσεις.

Η αξία του Gmail είναι τεράστια, τόσο για τους χρήστες της G Suite όσο και για τους χρήστες της δωρεάν υπηρεσίας Gmail. Το Gmail είναι ο κορυφαίος πάροχος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον κόσμο με περισσότερους από 1,2 δισεκατομμύρια χρήστες.

Καμία άλλη υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν προστατεύει τους χρήστες της από ανεπιθύμητη αλληλογραφία, hacking και phishing με επιτυχία όπως το Gmail.

Με την χρήση λειτουργιών όπως η έξυπνη απάντηση του Gmail το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο θα είναι ευκολότερο, ταχύτερο και αποτελεσματικότερο.

Πρόσθετες εφαρμογές του Gmail στο μέλλον θα επιτρέπουν λειτουργίες όπως πληρωμές και τιμολόγηση απευθείας στο Gmail, καθιστώντας το Gmail κάτι περισσότερο από ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Οι πελάτες της G Suite και οι δωρεάν χρήστες Gmail μπορούν να παραμείνουν σίγουροι ότι η Google θα διατηρήσει την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια παράγοντες πρωταρχικής σημασίας μέσω της συνεχούς ανάπτυξης καινοτομιών

Όπως πάντα, οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν τις πληροφορίες που μοιράζονται με το Google στη διεύθυνση myaccount.google.com


Πηγή: blog.google

Pinteresting! Περισσότερα εργαλεία και νέα εμφάνιση για το Lens

Pinteresting!
Περισσότερα εργαλεία και νέα εμφάνιση για το Lens

 

Το Pinterest Lens beta βρίσκεται πραγματικά σε δημιουργικό οργασμό! Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, ανακοινώθηκε ότι μπορείτε να ανασυστήσετε ολόκληρα μενού εστιατορίων, απλώς φωτογραφίζοντας τα πιάτα που σας άρεσαν περισσότερο.

Τώρα, ολόκληρο το Lens «φρεσκάρεται» με καινούρια, ακόμα πιο χρήσιμα εργαλεία, και με νέα,βελτιωμένη αισθητική.
Ευφυέστερο και πιο κομψό από ποτέ

Τον τελευταίο μήνα, διπλασιάστηκαν οι κατηγορίες που το Lens έχει εκπαιδευτεί να αναγνωρίζει. Αναβαθμίστηκε, επίσης,η δυνατότητα επιλογής του, με αποτέλεσμανα μπορεί πλέον να αναγνωρίσει και να προτείνει ιδέες για παπούτσια, πουκάμισα, καπέλα κλπ. που θέλετε να φορέσετε ή κάποιο άλλο στυλ που θέλετε να δοκιμάσετε.

Τέλος, το νέο interface και τα ενσωματωμένα εργαλεία βοηθούν το Lens να κατανοήσει ακόμα καλύτερα τον κόσμο γύρω σας.

Πατήστε για να εστιάσετε και να πιέσετε για μεγέθυνση

Για να έχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, πρέπει να ξεκινήσετε με μια καθαρή και έντονη φωτογραφία. Έτσι, προστέθηκαν νέα χαρακτηριστικά ζουμ και εστίασης, ώστε να μπορείτε να εντοπίσετε ό,τι ακριβώς ψάχνετε.

Πολλοί χρήστες περιμένουν για να επεξεργαστούν στο Lens τις φωτογραφίες που τραβάνε, γι 'αυτό και δίνεται προτεραιότηταστις πιο πρόσφατες φωτογραφίες τους - θα τις βρίσκουν να τους περιμένουν μόλις ανοίγουν το Lens.

Δείτε σχετικές ιδέες αμέσως

Καθιερώθηκε πλέον το κουμπί "instant ideas " (ο μικρός λευκός κύκλος, στη γωνία κάθε Pin). Έτσι, όταν το Lens εμφανίσει μια ιδέα που σας αρέσει , μπορείτε να πατήσετε τον κύκλο για να δείτε αμέσως περισσότερες δυνατότητες, εμπνευσμένες από αυτή την πρωτότυπη ιδέα.

Βεβαίως, μπορείτε να συνεχίσετε από εκεί, χτυπώντας περισσότερους κύκλους και βρίσκοντας περισσότερες ιδέες που αγαπάτε.

Σύντομα, θα βρεθείτε κι εσείς στην "κουνελότρυπα", όπως πολλοί πιστοί του Pinterest την περιγράφουν, πηγαίνει όλο και πιο βαθιά, από καλή ιδέα σε καλή ιδέα, μέχρι να βρείτε κάτι τόσο καλό, που θα θέλετε να σταματήσετε ό,τι κάνετε για να το δοκιμάσετε εδώ και τώρα...

Στο κάτω-κάτω, αυτός είναι στην πραγματικότητα ο στόχος του Pinterest: να σας βοηθήσει να ανακαλύψετε εκείνες τις δυνατότητες που θα βελτιώσουν τη ζωή σας, είτε πρόκειται για την τοποθέτηση πλακακιών πάνω από το νεροχύτη σας, είτε για τη «δημιουργία» ενός φανταστικού κέικ γενεθλίων για το παιδί σας, είτε τέλος, για το σωστό συνδυασμό των παπουτσιών με τα ρούχα σας.

Πηγή: blog.pinterest.

Δυνατότητα replay των live video στα Instagram Stories

Δυνατότητα replay πλέον των live video στα Instagram Stories

Καλά νέα για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται –μεταξύ όλων των άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης- στο Instagram, καθώς θα έχουν πλέον τη δυνατότητα για αναπαραγωγή ενός live video απευθείας στο Instagram Stories, ώστε να μην πηγαίνει τίποτα «χαμένο».

Όταν ολοκληρωθεί η μετάδοση ενός livevideo, αυτό μπορεί να συνεχίσει να αναπαράγεται στο InstagramStories για τις επόμενες 24 ώρες,αρκεί να αγγίξουν το "Share" στο κάτω μέρος της οθόνης.

Αν, αντίθετα, δεν επιθυμούν να το μοιραστούν, απλώς μπορούν απλά να πατήσουν το διακόπτη και να επιλέξουν "Απόρριψη" –το live videoθα εξαφανιστεί από την εφαρμογή (όπως θα έκανε με τα σημερινά δεδομένα).

Όταν διαμοιράζεται μια αναπαραγωγή βίντεο, θα εμφανίζεται στη γραμμή ιστοριών η φωτογραφία προφίλ της επιχείρησης κι ένα κουμπί αναπαραγωγής. Αν το πατήσει ο χρήστης, θα ξεκινήσει το βίντεο και θα εμφανιστούν σχόλια και επισημάνσεις από την αρχική εκπομπή.

Οι άνθρωποι της επιχείρησης, θα μπορέσουν, επίσης, να δουν πόσοι χρήστες παρακολούθησαν αυτό το βίντεο, τόσο στη liveεκδοχή του, όσο και στην αναπαραγωγή στο stories.

Η λειτουργία «Αποστολή μηνύματος»προσφέρει έναν εύκολο και γρήγορο τρόπογια να απαντήσει ο χρήστης στο video μιας επιχείρησης.

Αν μια επιχείρηση έχει ενεργοποιήσει πολλαπλές αναπαραγωγές, οι χρήστες μπορούν εύκολα να επιλέξουν εκείνο το βίντεο που επιθυμούν, πατώντας στα βέλη που βρίσκονται στην κορυφή.

Επιπλέον, μπορούν επίσης να πατήσουνανά πάσα στιγμή στη δεξιά ή την αριστερή πλευρά της οθόνης για να μεταβούν 15 δευτερόλεπτα εμπρός ή πίσω σε κάθε βίντεο. Αυτέςοι δυνατότητες πλοήγησης δίνουν στους χρήστες πολύ μεγαλύτερο έλεγχο όσον αφορά στις αναπαραγωγές live video μιας επιχείρησης στα Instagram Stories.

 Από τότε που δόθηκε η δυνατότητα για παρουσίαση live video στο Instagram, τον περασμένο Νοέμβριο, επιχειρήσεις απ’ όλο τον κόσμο τη χρησιμοποίησαν για να συνδεθούν με το κοινό τους σε πραγματικό χρόνο - επιτρέποντας σε μεγάλες και μικρές μπράντες να μοιράζονται την ιστορία τους με τους πιστούς του Instagram με έναν ολοκαίνουργο, συναρπαστικό τρόπο.

Τώρα, με την πρόσθετη δυνατότητα αυτά τα live video να αναπαράγονται στα Instagram Stories,κερδίζοντας κι από την εμπειρία της πλήρους οθόνης, οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να κάνουν ακόμη περισσότερα.

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις τελευταίες ενημερώσεις, μπορείτε να ανατρέξετε στο Κέντρο βοήθειας Instagram. Οι πιο πρόσφατες ενημερώσεις είναι διαθέσιμες ως Instagram έκδοση 10.26, η οποία διατίθεται για iOS στο Apple App Store και για Android στο Google Pla

 

 Πηγή: business instagram blog post

 

Digital marketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες μέρος β'

Digital marketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες 

Μέρος Β : Digital Marketing Strategy


Στόχος digital marketing

Διακρίνονται σε 3 κατηγορίες: Top-level broad goals, οι οποίοι θα περιγράφουν πως θα ωφεληθεί η φαρμακευτική εταιρία από την συστηματική της δραστηριοποίηση στο διαδίκτυο.

Για παράδειγμα, η αξιοποίηση των social media για την παροχή χρηστικής πληροφόρησης για θέματα υγείας θα βελτιώσει την αναγνωρισιμότητα (awareness) και την αξιοπιστία της φαρμακευτικής εταιρίας στους ασθενείς.

Mid-long term vision,το οποίο θα συμβάλλει καθοριστικά στην μετάβαση της εταιρικής κουλτούρας σε μια νέα, η οποία θα υποστηρίζει την προσαρμογή της στην αναδυόμενη ψηφιακή οικονομία.

Για παράδειγμα, να καταστεί η φαρμακευτική εταιρία (η ιστοσελίδα της, τα micro sites της κτλ) η κυρίαρχη πηγή για αξιόπιστες και επικαιροποιημένες πληροφορίες σε θέματα υγείας στην Ελλάδα, τα επόμενα 3 χρόνια.

Specific SMART objectives,οιοποίοι περιγράφουν με ακρίβεια (specific, measurable, actionable, relevant, time-specific) το προσδοκώμενο αποτέλεσμα από την online δραστηριοποίηση της φαρμακευτικής εταιρίας.

Για παράδειγμα, αύξηση 30% στην αναγνωρισιμότητα του εταιρικού brand σε συγκεκριμένη ομάδα ασθενών στην Ελλάδα τους επόμενους 3 μήνες.

Επιπρόσθετα σημαντικό είναι να ορίσουμε τα KPIs (Key Performance Indicators)μεβάση τα οποία θα παρακολουθούμε αν πορευόμαστε αποτελεσματικά στην επίτευξη των digital marketing objectives που έχουμε θέσει.

Για παράδειγμα, αν ο στόχος είναι η αύξηση της αναγνωρισιμότητας του εταιρικού brand σε μια συγκεκριμένη ομάδα ασθενών κατά 30%, ένα χαρακτηριστικό KPI θα μπορούσε να είναι η αντίστοιχη αύξηση της επισκεψιμότητας στο micrositeτης εταιρίας, το οποίο θα αφορά στην συγκεκριμένη ασθένεια.

Συνοπτικά,οι στόχοι θα πρέπει να είναι συγκεκριμένοι και μετρήσιμοι και να αφορούν σε βραχυχρόνιες , μεσοπρόθεσμες και μακροχρόνιεςπεριόδους.

Στρατηγική
Σε αυτό το στάδιο περιγράφουμε πως θα επιτευχθούν τα digital  objectives που έχουν τεθεί. Περιλαμβάνει τα εξής:

Online markets egmentation
Χωρίζουμε την online αγορά (ασθενείς και άλλους σημαντικούς stakeholders - επιστήμονες υγείας )σε target groups με κοινές ανάγκες .

Μια ενδεικτική βάση τμηματοποίησης για τους ιατρούς (influencers) θα μπορούσε να είναι η εξειδίκευση τους. Στην περίπτωση των ασθενών μια βάση τμηματοποίησης θα μπορούσε να είναι το είδος της πληροφορίας που αναζητούν στο διαδίκτυο π.χ. πρόληψη ή αντιμετώπιση μιας ασθένειας.

Τέλος, στην περίπτωση των φαρμακοποιών (distribution channel – influencers) θα μπορούσε να είναι ξανά το είδος της πληροφορίας που αναζητούν π.χ. Know-howγια την προώθηση των προϊόντων τους ή ενημέρωση για διάφορες θεραπευτικές κατηγορίες.

Online targeting
Στο βήμα αυτό επιλέγουμε τα target groups τα οποία θα στοχεύσουμε. Τα κριτήρια για να τα επιλέξουμε μπορεί να είναι η κερδοφορία, η προσβασιμότητα, ο ανταγωνισμός, η αναγνωρισιμότητα της φαρμακευτικής εταιρίας και των προϊόντων της κτλ.

Στη συνέχεια για κάθε ένα από τα target groupsπου έχουμε επιλέξει, δημιουργούμε το αντίστοιχο customer persona για το οποίo συλλέγουμε πληροφορίες αναφορικά με:
• Tα δημογραφικά και τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά του,

• τις αντιρρήσεις που μπορεί να έχουν τα μέλη του,

• τους στόχους που θέλουν να πετύχουν τα μέλη του επισκεπτόμενα την ιστοσελίδα και τα microsites της φαρμακευτικής εταιρίας και


• το customer journey που θα πραγματοποιήσουν αυτά.

Online positioning
Πρόκειται για την «τοποθέτηση» του brand της φαρμακευτικής εταιρίας στο “μυαλό”(top of mind – spontaneous awareness) των ασθενών (customers), των ιατρών (influencers)και των φαρμακοποιών (distribution channels-influencers) σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Απαντά στο θεμελιώδες ερώτημα, γιατί ο ιατρός, ο φαρμακοποιός και ο ασθενής να προτιμήσει τα προϊόντα της φαρμακευτικής εταιρίας .

Αναμφισβήτητα, η ανάπτυξη ενός ισχυρού online positioning λειτουργεί και ως νέο ανάχωμα στην πτώση των πωλήσεων στα off-patent drugs.
Digital Marketing Mix

Για κάθε customer persona,θα αναπτύξουμε και ένα ξεχωριστό digital marketing mix το οποίο θα αποτελείται από τα εξής:
Product

Ειδικά για την περίπτωση των συνταγογραφούμενων φαρμάκων, η online προβολή τους δεν είναι εφικτή λόγω νομικών περιορισμών.
Για την περίπτωση των OTC (συμπληρώματα διατροφής, δερμοκαλλυντικά)θα πρέπει να απαντηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα:

• Τι προϊόντα θα προσφέρονται online π.χ. θα είναι τα ίδια με εκείνα που παρέχονται offline ή θα έχουμε αποκλειστικές σειρές προϊόντων για την online παρουσία μας;
• Πως θα μπορούσαμε να προσθέσουμε αξία στην online παρουσία των προϊόντων;

Price
Η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί online π.χ. θα έχουμε την ίδια τιμολογιακή πολιτική online και offline;

Place
Τα online κανάλια διανομής (e-pharmacies) που θα χρησιμοποιηθούν για την διανομή των OTC προϊόντων. Σημαντικό κριτήριο για την επιλογή τους είναι το visibility που αυτά επιτυγχάνουν, δηλαδή ο αριθμός των εμφανίσεων τους στην πρώτη σελίδα της Googleγια σημαντικές λέξεις-κλειδιά.

Promotion
Η προώθηση αφορά και στα prescription drugsκαι στα OTCs. Αναφορικά με τα prescription drugs, στους ασθενείς η επικοινωνία πραγματοποιείται αποκλειστικά σε επίπεδο corporate brand δεδομένου ότι η προώθηση προϊόντων δεν είναι επιτρεπτή σε αυτή την περίπτωση.

Στους ιατρούς και στα κανάλια διανομής, δεν ισχύει το ίδιο καθώς στην περίπτωση αυτή μπορούμε να προωθήσουμε και προϊόντα. Σχετικά με τα OTCs η προώθηση μπορεί να γίνει και σε επίπεδο corporate καθώς και σε product brand.

Προέχει η έμφαση σε μια ολιστική προσέγγιση δεδομένου ότι ο κύριος στόχος είναι το engagement των stake holders και η αποφυγή των push μηνυμάτων.

Ο αποτελεσματικός  σχεδιασμός  μιας οnline  επικοινωνιακής στρατηγικής συμπεριλαμβάνει όλους τους σημαντικούς stakeholders (ασθενείς, ιατρούς, φαρμακοποιούς, άλλους επιστήμονες υγείας, πολιτεία, εργαζόμενους, δημοσιογράφους, τοπική κοινωνία κτλ) αξιοποιώντας συνέργειες με την αντίστοιχη offline επικοινωνία.

Τα βασικά εργαλεία του digital communication mix είναι τα εξής:

SEM (SearchEngineMarketing). Περιλαμβάνειτο Search Engine Optimizationμε το οποίο επιτυγχάνεται υψηλή κατάταξη είτε στα οργανικά αποτελέσματατης Google είτε μέσω διαφημίσεων (GoogleAds-search).Αποτέλεσμα του SEM θα είναι να εμφανίζονται τα owned media της φαρμακευτικής εταιρίας στην πρώτη σελίδα της Google όταν οι χρήστες πραγματοποιούν αναζητήσεις σχετικά με ασθένειες που αφορούν στα προϊόντα της.

Social Media Marketing, όπου καθορίζονται τα social media στα οποία θα δραστηριοποιηθεί η εταιρία και η βασική επιδίωξη από αυτή. Το ύφος του περιεχομένου θα πρέπει να προσαρμόζεται στο profile του κάθε μέσου.

OnlinePR. Αφορά στο «χτίσιμο» αποτελεσματικών σχέσεων με δημοσιογράφους, bloggers και influencersπ.χ. μέσω webinars και online δημοσιότητας.

Display advertising, είτε στο δίκτυο της Google, είτε σε άλλα διαφημιστικά δίκτυα, είτε απευθείας σε ιστοσελίδες.

Affiliate marketing. Αφορά κυρίως συνεργασίες με bloggers οι οποίοι αναπτύσσουν θεματολογίες σχετικές με θέματα υγείας και οι οποίες μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα στα ownd media (corporatewebsite, microsites, socialmediapages κτλ).

Email marketing το οποίο αφορά αποκλειστικά στους ιατρούς και τους φαρμακοποιούς και στοχεύει είτε σε συγκεκριμένες συμπεριφορές (π.χ. αγορά φαρμάκων για τους φαρμακοποιούς, download μελετών από τους ιατρούς), είτε στη δημιουργία ή ενίσχυση θετικών αντιλήψεων στα προϊόντα και στο corporate brand.

Actions

Περιγράφουμε αναλυτικά τις ενέργειες που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του digital marketing plan, με χρονικό ορίζοντα 12 μηνών.

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το GANTT chart στο οποίο να περιγράψουμε εκτός από τις ενέργειες, το χρονικό διάστημα, το στόχο τους, το budget, τον υπεύθυνο υλοποίησης και τον τρόπο αξιολόγησης.

Ένα ενδεικτικό GANTT chart για τα online activities μιας φαρμακευτικής εταιρίας είναι το ακόλουθο: Control

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του digital marketing σε σχέση με το παραδοσιακό είναι ότι στο πρώτο κάθε ενέργεια είναι μετρήσιμη. Προϋπόθεση είναι να ορίσουμε τι μας ενδιαφέρει να μετρήσουμε και να χρησιμοποιήσουμε το κατάλληλο εργαλείο.

Για παράδειγμα πόσοι ασθενείς επισκέπτονται το microsite και πόσοι κάνουν share το περιεχόμενο του στα socialmedia είναι σημαντικά KPIs και για τις συγκεκριμένες μετρήσεις  κατάλληλο εργαλείο είναι τα Google Analytics. Σε κάθε περίπτωση τα δεδομένα που προκύπτουν από αυτόν τον έλεγχο θα πρέπει να αξιοποιούνται για την περαιτέρω βελτίωση της online στρατηγικής μας.

Τo παρόν άρθρο βασίζεται στο μοντέλο SOSTAC και RACE της Smart Insights και του Chartered  Institute of Marketing. 

Το κείμενο συντάχθηκε από κοινού με τον Στέφανο Οικονομίδη - SEO inGreece

Βίντεο διαφημίσεις στην εποχή του κινητού

Νέο μέσο, νέοι κανόνες: βίντεο διαφημίσεις στην εποχή του κινητού

Σε ανάρτησή του στο ιστότοπο του γίγαντα της κοινωνικής δικτύωσης, ο MarkRabkin, αντιπρόεδρος του διαφημιστικού τομέα του Facebook, αναφέρθηκε στις νέες διαφημιστικές προκλήσεις με τις οποίες θα βρεθούν αντιμέτωποι διαφημιστές και διαφημιζόμενοι.

Ξεκινά με την επισήμανση πως το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να ληφθεί υπόψη, σχετικά με τις βίντεο διαφημίσεις στο κινητό είναι ότι τα smartphones δεν είναι μικροσκοπικές τηλεοράσεις.

Ακριβώς όπως η τηλεόραση δεν ήταν οπτικό ραδιόφωνο και το ραδιόφωνο δεν ήταν ακουστική εφημερίδα, έτσι και το κινητό πρέπει να αντιμετωπιστεί ως αυτό που πραγματικά είναι: ένα νέο μέσο, το οποίο απαιτεί καινούριο περιεχόμενο, βασισμένο σε εμπειρίες που συνυπάρχουν εκ γενετής σ’ αυτή την πλατφόρμα, όπως η ταχύτητα, η δυνατότητα επιλογής και η συνάφεια με τα ενδιαφέροντα του κοινού.

Η «χρυσή εποχή» των τηλεοπτικών διαφημίσεων, για παράδειγμα, ήρθε όταν δημιουργικά μυαλά αξιοποίησαν τις δυνατότητες του νέου μέσου, αλλά και το γεγονός ότι κάθε σπίτι είχε πλέον τηλεόραση!
Η τηλεόραση παραμένει, όπως αναγνωρίζει ο Rabkin, ένα πανίσχυρο μέσο, όπου γίνεται σπουδαία δημιουργική δουλειά.

Όμως,βρίσκεται πια σε άμεσο ανταγωνισμό με το κινητό, ένα διαφορετικό μέσο που χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι, εκτός απότο τι συμβαίνει στα νοικοκυριά, κάθε άτομο μπορεί να έχει μια οθόνη στο χέρι του, ανά πάσα στιγμή.

Στην περίπτωση των smartphones, οι χρήστες τους έχουν απόλυτο έλεγχο όχι μόνο του τι βλέπουν, αλλά και πού και πότε θέλουν να το δουν, οποιαδήποτε στιγμή. Όταν η τηλεόραση παύει να τραβά την προσοχή τους, ανοίγουν το κινητό τους και σερφάρουνσε εφαρμογές και sites.


Αποτελέσματα έρευνας συμπεριφοράς σχετικά με τη διαφήμιση στο Facebook. Εξετάσθηκε η δραστηριότητα 537 ατόμων που δήλωσαν ότι παρακολούθησαν την πρεμιέρα μιας δημοφιλούς τηλεοπτικής εκπομπήςγια τη νέα σεζόν. Στη διάρκεια κάθε διαλείμματος για διαφημίσεις, η χρήση του Facebook απογειωνόταν.


Στην ίδια έρευνα εξετάστηκε,επίσης,η δραστηριότηταστο Facebook ατόμων που δήλωσαν ότι δεν παρακολούθησαν την εκπομπή. Γι’ αυτούς δεν υπήρχε διακριτή διαφορά στη δραστηριότητά τους.

Η κινητή τηλεφωνία έχει εκπαιδεύσει, τρόπον τινά, τους χρήστες να εστιάζουν κατά βούληση, να επιλέγουν ό,τι τους ενδιαφέρει, να καταναλώνουν ό,τι τους ενδιαφέρει και να προχωρούν.

Για παράδειγμα,ενημερώνονται από NewsFeed μέσω του κινητού τους 41% ταχύτερα απ’ ότι μέσω desktop υπολογιστή. Κι όταν ξεκινάη αυτόματη αναπαραγωγή στο Facebook, κάτι που συμβαίνει περίπου στο 70% των περιπτώσεων, λόγω των ρυθμίσεων, του δικτύου και της συμπεριφοράς του χρήστη, ο μέσος χρόνος παρακολούθησης είναι 16,7 δευτερόλεπτα.

Αντίστοιχαγια τις διαφημίσεις βίντεο, ο μέσος όρος είναι 5,7 δευτερόλεπτα
Επειδή οι χρήστες μπορούν να παρακολουθούν οτιδήποτε, οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή, από το κινητό που κρατάνε στο χέρι τους, μόνο διαφημίσεις που τραβάνε την προσοχή τους, αξίζουν τον κόπο και σχετικές με τα ενδιαφέροντά τους, τους «κρατάνε».

Επομένως, παρότι ο συνολικός διαφημιστικός χρόνος είναι περισσότερος, ο χρόνος παρακολούθησης ανά χρήστη έχει μειωθεί. Οι χρήστες δεν παρακολουθούν πλέον διαφημίσεις τόσο πολύ όσο παλαιότερα, ανεξαρτήτως μέσου.
Παρά την τεράστια προσπάθεια και τη βαθιά τεχνογνωσία που έχει πια συγκεντρωθεί επί τόσα χρόνια,ο MarkRabkin επισημαίνει πως καμία πλατφόρμα κινητήςδεν έχει καταφέρει να διατηρήσει την προσοχή των χρηστών σε ένα τηλεοπτικό σποτάκι των 30 δευτερολέπτων σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ όσο στις τηλεοπτικές διαφημίσεις του παλιού-καλού καιρού.

Με απλά λόγια, το YouTube «σκότωσε» όσα σποτάκια αυτού του είδους δεν μπορούν να παρακάμψουνοι χρήστες.
Ο καταναλωτής μίλησε, λοιπόν. Εμείς, όμως, τον ακούμε; αναρωτιέται το ανώτατο στέλεχος του Facebook. Τα στοιχεία από το χώρο των κινητών δείχνουν ότι δεν έχουμε πλέον το δικαίωμα να διακόπτουμε για διαφημίσεις. Όμως, έχουμε το δικαίωμα να διεκδικούμε την προσοχή των χρηστών.

Αν οι διαφημιζόμενοι με σοβαρό budget θέλουν να επικοινωνήσουν με το κοινό με πιο ουσιαστικό τρόπο και να οδηγήσουν τη διαφημιστική αγορά σε πορεία ανάπτυξης, θα πρέπει να μάθουν να πορεύονται σ’ αυτό το νέο, περίπλοκο τοπίο, βελτιστοποιώντας το περιεχόμενό τους που απευθύνεται σε αυτό.
Οδηγίες προς ναυτιλομμένους…
Όλα αυτά,καταλήγουν μοιραία στην ερώτηση: ποιος είναι, επομένως, ο καλύτερος τρόπος προώθησης για διαφημίσεις στα κινητά; Πώς μπορούν οι διαφημιζόμενοι να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα αυτού του νέου, συναρπαστικού χώρου και να εξελιχθούν τόσο γρήγορα, όσο εξελίσσονται οι ίδιες οι πλατφόρμες;

Ο MarkRabkinκαι οι συνεργάτες του στο Facebook έχουν συγκεντρώσει εμπειρίες κι έχουν μάθει πολλά σχετικά με τις πιο αποτελεσματικές πρακτικές σ’ αυτόν τον χώρο, μιλώντας με μερικούς από τους πιο επιτυχημένους διαφημιζόμενους, από τη Nestle ως την AirBnb και τηUbisoft.


Να, λοιπόν, κάποιες βασικές οδηγίες προς ναυτιλομμένους…
• Δημιουργήστε «φρέσκα» διαφημιστικά μηνύματα μικρού μήκους, ειδικά για κινητά. Βεβαιωθείτε ότι κάθε βίντεο αξίζει την προσοχή των χρηστών, οι οποίοι θα μπορέσουν να πάρουντο μήνυμα που θέλετε να «περάσετε», ακόμα κι αν δουν μονάχα λίγα δευτερόλεπτα από την αρχή. Χρησιμοποιήστε πρακτικές,εργαλεία, τεχνικές και στυλ που εκπροσωπούν το γνήσιο περιεχόμενο το οποίοαρέσει στους χρήστες.

• Αναδιοργανώστε τον τρόπο που ελέγχετε και μετράτε τα αποτελέσματα των διαφημίσεών σας σε εβδομαδιαίο κι όχι εξαμηνιαίο κύκλο. Δημιουργήστε ομάδες εργασίας που μπορούν να προσφέρουν ποιοτικά και δημιουργικά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Βάλτε στην ίδια ρότα τις ομάδες δημιουργικού, μετρήσεων και παρακολούθησης των media και συνδέστε τες μεταξύ τους, ώστε να εργάζονται σαν μία ομάδα. Βεβαίως, κάτι τέτοιο αποτελεί τεράστια πρόκληση, αλλά τα πράγματαστο χώρο της κινητής τηλεφωνίας εξελίσσονται πολύ γρήγορα και μια παραδοσιακή διαφημιστική προσέγγιση δεν φέρνει αποτελέσματα.

• Μην προσπαθείτε να εξισώσετε διαφορετικές πλατφόρμες. Κάθε καινούρια πλατφόρμα (π.χ. NewsFeed, Stories, AdBreaks, TrueView) απευθύνεται σε διαφορετικές καταναλωτικές προσδοκίες και συμπεριφορές. Να είστε προσεκτικοί σ’ ό,τι αφορά σταδιαφημιστικά πρότυπα τα οποίαμπορούν να δώσουν παραπλανητικά αποτελέσματα, λόγω του μοναδικού χαρακτήρα κάθε μέσου.

Για παράδειγμα, μια εγγυημένη διαφήμιση 10 δευτερολέπτων απαιτεί διαφορετικό δημιουργικό από ένα βίντεο που ο μέσος χρήστης θα δει για 6 δευτερόλεπτα, αλλά το 10% του κοινούθα το δει για 30... Το Facebook δεν είναι YouTube, το YouTube δεν είναι Search και τοSearch δεν είναι Snapchat!

• Μετρήστε τα αποτελέσματα, όχι τα δευτερόλεπτα. Είναι αλήθεια πως αυτός ο καινούργιος κόσμος είναι πολύπλοκος, αλλά αξίζει να επενδύσουμε για να τον χαρτογραφήσουμε. Προκειμένου ναυπάρξει αυτή η ψηφιακή χαρτογράφηση, όμως, είναι ζωτικής σημασίας η μέτρηση τω αποτελεσμάτων της διαφήμισης ανά δημιουργικό, ανά πλατφόρμα και ανά κοινό.

Η ικανότητα κάθε διαφημιζόμενου να μετράτο σωστό μέγεθος με το σωστό τρόπο, μπορεί να αποδειχθεί ο σοβαρότερος παράγοντας για την πρόγνωση της διαφημιστικής επιτυχίας του.

Επιπλέον, είναιδική μας ευθύνη να δημιουργήσουμε εκείνα τα εργαλεία και τα συστήματα που θα βοηθήσουν τους διαφημιζόμενους να μάθουν ταχύτερα. Για το συγκεκριμένο θέμα, αυτά είναι τα συμπεράσματά μας:
• Η διαφάνεια έχει πρωταρχική σημασία. Προκειμένου να δημιουργήσουν νέες, φανταστικές ιστορίες για το περίπλοκο τοπίο των διαφορετικών φορμά διαφήμισηςστο χώρο της κινητής τηλεφωνίας, οι διαφημιζόμενοι πρέπει να κατανοούν κάθε πτυχή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, βασισμένοι στιςλεπτομερείς πληροφορίες τις οποίες παρέχει κάθε εκδότης - συμπεριλαμβανομένου του Facebook.

Οι βασικές μετρήσεις δεν αρκούν.
• Τα εργαλεία μέτρησης πρέπει να εξελιχθούν. Οι πλατφόρμες κινητής τηλεφωνίας, ανάμεσά τους και το Facebook, πρέπει να βοηθήσουν τους διαφημιζόμενους να συγκρίνουν και να αξιολογούν ταχύτατα τον αντίκτυπο κάθε νέας πλατφόρμας –σ’ ό,τι αφορά στο brand, την άμεση ανταπόκριση ή έναν υβριδικό συνδυασμό των δύο.

Όπως αποκαλύπτει οMarkRabkin, το Facebook ήδη επενδύει στη δημιουργία εργαλείων για λεπτομερείς μετρήσεις κι αργότερα φέτος θα προσφέρει περισσότερες λύσεις με χρήση διαγραμμάτων, προκειμένου να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους να κατανοήσουν καλύτερα τις συνήθειες των καταναλωτών σε όλες τις πλατφόρμες του.

• Βρείτε νέους τρόπους δημιουργίας διαφημιστικού περιεχομένου. Παρότι η προσοχή των χρηστών είναι πλέον σποραδική και βραχύβια, οι καταναλωτές εστιάζουν στα τηλέφωνά τους περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Ο αντιπρόεδρος του Facebook υπογραμμίζει πως στόχος τους παραμένει πάντα η εύρεση τρόπων επικοινωνίας, μέσα από ιστορίες γεμάτες νόημα και συναίσθημα.

Οι καλύτεροι διαφημιζόμενοι, ανεξάρτητα από το αν είναι ψηφιακοί, παραδοσιακοί ή brands, έχουν την ικανότητα να προσαρμόζονται (και όχι, βεβαίως, να αντιδρούν) στις διαφορετικές συμπεριφορές των καταναλωτών, που επιβάλλει το νέο μέσο, η κινητή τηλεφωνία.

Αντιλαμβάνονται πως, στην περίπτωση των κινητών, χρήστες και πλατφόρμες είναι τόσο καινούργιοι, ρευστοί και ανόμοιοι, που η επιτυχία εξαρτάται από την ταχύτερη δυνατή προσαρμογή και τις πιο καινοτόμες μεθόδους προσέγγισης. Όπως στη τηλεόραση καιτο ραδιόφωνο, προηγουμένως, έτσι και στο κινητό σήμερα, το δημιουργικό πρέπει να προσαρμόζεται στο μέσο,να έχει αμεσότητα και νόημα.

Ολοκληρώνοντας, το ανώτατο στέλεχος του Facebook φάνηκε αισιόδοξο, υπογραμμίζοντας πως, «αν υπάρχει όραμα, με λίγη ευελιξία και συνεχείς πειραματισμούς από τα πιο καλά και δημιουργικά μυαλά της βιομηχανίας, θα φτάσουμε στο κατώφλι μιας νέας χρυσής εποχής για τη διαφήμιση».

 Mark Rabkin, VP, Core Ads, Facebook

Πηγή: Facebook business

Οι 10 τάσεις της ψηφιακής διαφήμισης για τις ΜΜΕ το 2017

Ποιες είναι οι τάσεις της ψηφιακής διαφήμισης για το 2017; Πολλοί ερίζουν για μια θέση στο Top-10 της χρονιάς κι ας μη φτάσαμε ούτε στα μισά του χρόνου, ακόμα. Υπάρχουν, φυσικά, κάποια «σιγουράκια» όπως το video και το mobile, αλλά πολλές θέσεις που παίζονται ακόμα… Αρκετές στρατηγικές διαμορφώνονται ακόμα, σ’ ό,τι αφορά στα ψηφιακά μέσα, κι άλλες δεν έχουν αποδώσει ως τώρα τους αναμενόμενους καρπούς…
Κάποιες προβλέψεις, πάντως, που εντοπίσαμε και συνθέσαμε από δυο-τρεις διαφορετικές πηγές, δίνουν μια πρώτη γεύση του τι πρόκειται να επακολουθήσει, ειδικά στο χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ), τους επόμενους μήνες και ως το τέλος του χρόνου.


Mobile
To ’16 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον χώρο του Mobile κι όλα δείχνουν πως κάτι ανάλογο θα συμβεί και φέτος, με τις προβλέψεις να λένε πως οι διαφημίσεις σ’ αυτό το μέσο ίσως ξεπεράσουν για πρώτη χρονιά εκείνες στα desktop. Με τα κινητά να έχουν στ’ αλήθεια γίνει προέκταση του χεριού μας, αυτό μάλλον δεν έπρεπε να προκαλεί εντύπωση… Τώρα, μάλιστα, μάλλον έχει φτάσει η ώρα που δεν αρκούν οι μετατροπές των διαφημίσεων από web σε mobile, αλλά η δημιουργία τους εξαρχής γι’ αυτό το μέσο, ώστε να μεγιστοποιηθεί η εμπειρία του χρήστη… 

Video
Δεν χωρεί, πια, καμιά αμφιβολία ότι το βίντεο είναι ο βασιλιάς του περιεχομένου – μια ματιά στο τι γίνεται καθημερινά στο Facebook Live, στο YouTube, το Snapchat, ακόμα και στο Twitter, μάλλον είναι αρκετή για να πείσει ακόμα και τον πιο δύσπιστο ότι εκεί στρέφεται πλέον το ενδιαφέρον του κοινού, άρα η ύπαρξή του (ακόμα καλύτερα αν μπορεί να σταθεί και σε κινητές συσκευές) είναι σχεδόν αναγκαία σε κάθε διαφήμιση με φιλοδοξίες…

Native
Σύμφωνα με κάποιες έρευνες, η αγορά του native advertising έφτασε πέρυσι τα 7,9 δις $, όμως οι προβλέψεις για φέτος την ανεβάζουν –ούτε λίγο, ούτε πολύ- σχεδόν στα τριπλά, στα 21 δις $, καθώς επεκτείνεται σχεδόν σε κάθε πλατφόρμα. Όσο περισσότερο ψηφιακά εγγράμματοι γίνονται οι χρήστες-καταναλωτές, τόσο ευκολότερα μπορούν να «κόβουν» τις ενοχλητικές διαφημίσεις – αν, όμως, αυτές είναι «φυσικά» ενταγμένες στο περιεχόμενο, προσθέτοντας αξία σ’ αυτό, τόσο καλύτερα και αποτελεσματικότερα θα επιτελούν το «χρέος» τους.

Διάδραση
Από τα πρώτα «πέτρινα» χρόνια και την εποχή της αθωότητας, οι δυνατότητες διαδραστικότητας του χρήστη με τις διαφημίσεις έχουν περάσει πια σε ένα σαφώς διαφορετικό επίπεδο. Πάντα χρήσιμη και ικανή να αφήσει βαθύτερα το μήνυμα στον στόχο, είτε ενταγμένη στο σώμα μιας διαφήμισης, είτε με την παρουσία της στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης, η διαδραστικότητα (που μπορεί να έχει τη μορφή κουίζ, σφυγμομέτρησης ή ό,τι άλλο φανταστεί κανείς, εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό «όπλο».

Προσωποποιημένο περιεχόμενο
Ο βομβαρδισμός των καταναλωτών με διαφημίσεις, είναι ένα καθημερινό φαινόμενο που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει. Πόσες από αυτές, όμως, ενδιαφέρουν πραγματικά εκείνον που τις βλέπει ή τις ακούει (ή και τα δυο); Αμερικανικές έρευνες ισχυρίζονται πως ο μέσος καταναλωτής (εκεί, βέβαια, στον Παράδεισο τέτοιου είδους τακτικών) εκτίθεται καθημερινά σε περισσότερες από 5000 διαφημίσεις κάθε μέρα! Πόσες από αυτές, βέβαια, αφήνουν το «στίγμα» τους, είναι μια άλλη υπόθεση… Έτσι, το προσωποποιημένο περιεχόμενο προφανώς έχει σημαντικότατο συγκριτικό πλεονέκτημα – το ερώτημα είναι πώς καταλήγεις σ’ αυτό; Ευτυχώς για τις εταιρίες, υπάρχουν πλέον (και θα πολλαπλασιάζονται συνεχώς) δεδομένα για συνήθειες, ενδιαφέροντα και δραστηριότητες του κοινού, που επιτρέπουν (όχι χωρίς κόπο, βέβαια) περισσότερο στοχευμένες διαφημίσεις.

Influencers
Σχετικά πρόσφατη τάση, η επιτυχία της βασίζεται στη γνωστή από παλιά τακτική της καμπάνιας «στόμα-με-στόμα». Περισσότερο εμπιστεύεσαι αυτό που σου λέει ένας φίλος σου, παρά ό,τι σου λέει ένας άγνωστος ή –ακόμα χειρότερα- μια διαφήμιση, που απλώς θέλει να σου πουλήσει… Ο γνωστός σου, όμως, το μόνο που θέλει, είναι  να σε βοηθήσει, αν όχι να σε σώσει! Η εμπιστοσύνη στο αποκορύφωμά της – Πόσσω μάλλον, αν αυτός που σου προτείνει κάτι, είναι μια γνωστή προσωπικότητα, με πλήθος followers!  Μοιραία, λοιπόν, αυτή η μέθοδος γνωρίζει ιδιαίτερη επιτυχία μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης - Instagram, Snapchat, YouTube και Twitter σε ημερησία διάταξη. Δείτε, πάντως, μήπως βρείτε κάτι αντίστοιχο και σε επίπεδο Β2Β...


Chatbots
Αν και αρχικά θεωρήθηκαν μέτριο υποκατάστατο των call-centers, τα ρομποτικά συστήματα κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας τους και τη βελτίωση των επιδόσεών τους. Μπορούν πλέον να διαβάζουν και να ερμηνεύουν μηνύματα, απαντώντας στις όποιες ερωτήσεις των χρηστών σε πραγματικό χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο. Χάρη στις προόδους της τεχνητής νοημοσύνης, της ανάλυσης μεγάλων όγκων δεδομένων και της σύνθεσης φωνής, μπορούν να προσφέρουν προσωποποιημένη εμπειρία, σχεδόν σαν ανθρώπινος agent (αν όχι καλύτερα, μερικές φορές)   

Data και πάλι Data!
Μιας και τα αναφέραμε, τα δεδομένα τόσο σαν πηγή για τη δημιουργία περιεχομένου, όσο και σαν αποτέλεσμα καταγραφής των επιδόσεων μιας καμπάνιας, στο τέλος της ημέρας, παίζουν σημαντικότατο ρόλο για την επιτυχία της καθώς συχνά αποκαλύπτουν και τις προτιμήσεις των χρηστών, επομένως προσφέρουν τη δυνατότητα για μικρομετρικές διορθώσεις.
Κάθε πλατφόρμα που σέβεται τον εαυτό της (όπως πχ. το Facebook, το Google, το Instagram και πολλές άλλες) διαθέτουν τέτοια στοιχεία στους διαφημιστές/ζόμενους και επιτρέπουν –σε συνδυασμό με το cloud και τη μηχανική μάθηση (machine learning)- ακριβέστερη, αλλά και πολύ ταχύτερη επεξεργασία των δεδομένων, άρα και δυνατότητα ταχύτερης ανταπόκρισης από την πλευρά τους, που μπορεί να κάνει τη διαφορά.
«Ζωντανό» video

Είναι το «καινούριο κοσκινάκι μου» και, σαν τέτοιο, είναι λογικό να κερδίζει οπαδούς και πόντους. Η μετεωρική άνοδος του Snapchat έδωσε πολλούς από τους τελευταίους στο Facebook, που με το Live του κέρδισε πελάτες – δικαίως, βεβαίως, γιατί οι μετρήσεις (αυτές για τις οποίες μιλούσαμε παραπάνω) έδειξαν ότι οι χρήστες βλέπουν «ζωντανό» βίντεο επί τρεις φορές περισσότερο χρόνο απ’ όσο συνήθως. Ο λόγος είναι ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις το περιεχόμενο των βίντεο είναι πιο αυθόρμητο, πιο άμεσο και μπορεί να έχει άμεση επίδραση στους θεατές του, ενισχύοντας το επίπεδο της εμπειρίας τους. Άλλο που δεν θέλουν οι διαφημιστές, δηλαδή…
Ad Blocking

Τελευταία τάση, αλλά με μεγάλο και μάλλον αυξανόμενο αντίκτυπο, το ad blocking, το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων από τους χρήστες. Έρευνες στη αρχή του χρόνου έδειχναν ότι περίπου 400 εκατ. χρήστες κινητών συσκευών και 2300 εκατ. χρήστες desktop υπολογιστών μπλοκάρουν συστηματικά τις διαφημίσεις και δεν τις αφήνουν να εμφανιστούν στις οθόνες τους. Όσο δυσάρεστο κι αν είναι αυτό για τους διαφημιστές, δεν παύει να είναι μια πραγματικότητα. Καθημερινά, έχουμε μια διελκυστίνδα, στην οποία πότε κερδίζουν οι διαφημιστές και πότε οι δημιουργοί προγραμμάτων που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις. Άρα, ο καθένας ας προτιμήσει να παίξει το «χαρτί» του όσο καλύτερα μπορεί, αναδεικνύοντας τις ικανότητές του. Ειδικά, οι διαφημιστές ας προσπαθήσουν να κερδίσουν πόντους με native διαφημίσεις και ποιοτικό περιεχόμενο, που να ελκύει κι όχι να απωθεί τους χρήστες / καταναλωτές, ώστε να καταφεύγουν στο ad blocking... Και, πάνω απ’ όλα ας διαβάζουν και ας είναι ενήμεροι του «τι τρέχει στην αγορά», είτε για καλό είτε για κακό…

Digital marketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες

Digita lmarketing plan για φαρμακευτικές εταιρίες

Μέρος Α’:  Digital Marketing Audit

Διαδίκτυο και φαρμακευτικές εταιρίες

Το διαδίκτυο χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο για την αναζήτηση πληροφοριών, προϊόντων και υπηρεσιών.  Η συγκεκριμένη τάση επηρεάζει όλους τους κλάδους συμπεριλαμβανομένου και του φαρμακευτικού.  

Στη διάσταση αυτή, είναι αναγκαίο για τις φαρμακευτικές εταιρίες να έχουν μια αποτελεσματική online παρουσία. 

Λέγοντας αποτελεσματική εννοούμε να δημιουργεί χειροπιαστά αποτελέσματα για αυτές.  Προϋπόθεση για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, είναι ο σχεδιασμός κι η υλοποίηση ενός συγκροτημένου digitalmarketingplan, το οποίο θα ενσωματώνει  τις αλλαγές που αναμένονται στο περιβάλλον όπου δραστηριοποιείται η φαρμακευτική εταιρία, θα αξιοποιεί τα δυνατά της σημεία και θα εστιάζεται στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων. 

Στο πρώτο μέρος του άρθρου θα επικεντρωθούμε στο digitalmarketingaudit, το οποίο αποτελεί και το πρώτο μέρος του digitalmarketingplan.

Marketing plan και digital marketing plan
Το digitalmarketingplan δεν δημιουργείται στο κενό - αποτελεί τμήμα του στρατηγικού marketingplan.

Ενσωματώνοντας οργανικά το πρώτο στο δεύτερο, αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό τα offlinemarketingtools  που είναι διαθέσιμα, όπως οι ιατρικοί επισκέπτες, οι χορηγίες, οι συμμετοχές σε συνέδρια, οι διαφημίσεις  και -μέσα από τις συνέργειες που δημιουργούνται- βελτιώνεται σε σημαντικό βαθμό η αποτελεσματικότητα κι η αποδοτικότητα των ενεργειών marketing συνολικά.

Η δομή ενός digital marketing plan

Digital Marketing Audit

Εσωτερικό περιβάλλον

Αναλύεται οτιδήποτε αφορά στην online παρουσία της φαρμακευτικής εταιρίας, όπως είναι η ιστοσελίδα της κι άλλα owned media (microsites, social media pages, health portals), τα earned media τα οποία αφορούν σε θέματα online δημοσιότητας και τα paid media τα οποία αφορούν στην online προώθηση επί πληρωμή, για παράδειγμα, με Google Adwords, display advertising, online sponsorship. 
Ειδικά για την ιστοσελίδα της φαρμακευτικής εταιρίας, οι παράμετροι που πρέπει να αξιολογηθούν είναι σημαντικές σε αριθμό - αναλυτική πληροφόρηση για το θέμα αυτό υπάρχει στο άρθρο Κατασκευή Ιστοσελίδων.

Εκτιμώντας συνολικά την online παρουσία της φαρμακευτικής εταιρίας, μπορούμε να υπολογίσουμε το onlineSoV (ShareofVoice) και να το συγκρίνουμε μ’ εκείνο του ανταγωνισμού.

Άλλες παράμετροι που αξιολογούνται  στην ενότητα αυτή, είναι το ανθρώπινο δυναμικό της φαρμακευτικής εταιρίας, συμπεριλαμβανομένων και των εξωτερικών συνεργατών, το οποίο ασχολείται με θέματα digitalmarketing, τα συστήματα που χρησιμοποιούνται όπως τα CRM, emailplatforms, analytics, digitalmarketingautomationsoftware, οι διαδικασίες που ακολουθούνται καθώς επίσης και τα onlinecampaigns που έχουν υλοποιηθεί.

Ολοκληρώνοντας την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος είμαστε σε θέση να καταγράψουμε τα δυνατά και αδύνατα σημεία της φαρμακευτικής εταιρίας αναφορικά με τα θέματα του digitalmarketing.

Εξωτερικό περιβάλλον

Micro

Πελάτες

Αναλύουμε την online συμπεριφορά των πελατών της φαρμακευτικής εταιρίας.  Για να ολοκληρώσουμε αυτή την ανάλυση μπορούμε να αξιοποιήσουμε τα GoogleAnalytics και το sociallistening,  σε συνδυασμό με τη διενέργεια μιας online ποιοτικής έρευνας.  Η ανάλυση αυτή είναι σημαντική τόσο στην περίπτωση των OTC όσο και στην περίπτωση των συνταγογραφούμενων φαρμάκων.  Ο στόχος είναι να καταγραφεί το customerjourney,  το οποίο οδηγεί τελικά στην αγορά των φαρμάκων ή άλλων προϊόντων  της φαρμακευτικής εταιρίας.

Influencers

Καταγράφουμε την online συμπεριφορά των ιατρών είτε στην ιστοσελίδα της φαρμακευτικής εταιρίας είτε στα άλλα ownedmedia και εξάγουμε συμπεράσματα για την εμπλοκή τους (engagement), δηλαδή θέματα περιεχομένου και εμπειρίας του χρήστη (userexperience) που ενισχύουν την αλληλεπίδραση των ιατρών με το brand της φαρμακευτικής εταιρίας..

Κανάλια διανομής

Η ενότητα αυτή αναπτύσσεται για την περίπτωση των OTC και αφορά στα ηλεκτρονικά φαρμακεία και τα e-shops που προωθούν προϊόντα της φαρμακευτικής εταιρίας.  Αξιολογούνται τα αποτελεσματικότερα online κανάλια διανομής, τόσο σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας και συνεργασίας.  Επιπρόσθετα, εξετάζονται θέματα που βελτιώνουν το onlineengagement με τους φαρμακοποιούς.

Ανταγωνιστές

Οι κύριοι ανταγωνιστές της φαρμακευτικής εταιρίας έχουν καταγραφεί στο marketingplan της.  Στην ενότητα αυτή εστιαζόμαστε αποκλειστικά στην online παρουσία τους, αναλύοντας τα owned, earned και paidmediaπου αξιοποιούν, τα digitalmarketingcampaigns που έχουν υλοποιήσει, τα online κανάλια διανομής που χρησιμοποιούν και το SoV που έχουν επιτύχει.

Macro

Στην ενότητα αυτή καταγράφουμε οποιαδήποτε εξέλιξη που αναμένουμε να επηρεάσει σε σημαντικό βαθμό το digitalmarketing των φαρμακευτικών εταιριών.  Θέματα όπως ταcloudcomputing, Internet ofThings, mHealth, virtual και augmentedreality, η τάση των ασθενών να αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την υγεία τους στο διαδίκτυο, η τάση των ιατρών και επαγγελματιών στο χώρο της υγείας να αξιοποιούν το Internet για να προωθήσουν το προσωπικό τους brand,το eDetailing είναι μερικές από τις εξελίξεις οι οποίες αναμένεται να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό τον τρόπο με τον οποίο δραστηριοποιούνται οι φαρμακευτικές εταιρίες στο διαδίκτυο.

Ολοκληρώνοντας την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος, είμαστε πλέον σε θέση να καταγράψουμε τις ευκαιρίες και απειλές που αναμένεται να αντιμετωπίσει η φαρμακευτική εταιρία, σε θέματα digitalmarketing.

SWOT analysis
Καταγράφουμε συνοπτικά και ιεραρχημένα, ανάλογα με τη σπουδαιότητά τους, τα δυνατά και αδύνατα σημεία της φαρμακευτικής εταιρίας καθώς επίσης τις ευκαιρίες και απειλές που αναμένεται να αντιμετωπίσει σε θέματα onlinemarketing.  Κατόπιν περιγράφουμε στρατηγικές οι οποίες αξιοποιούν δυνατά σημεία της  σε σχέση με τις ευκαιρίες και τις απειλές και τις αντίστοιχες οι οποίες βελτιώνουν τις αδυναμίες της και μειώνουν τον κίνδυνο από τις απειλές.  Για τις μεγάλες φαρμακευτικέςλ η SWOT analysis θα μπορούσε να χωριστεί στις ακόλουθες ενότητες

•    Απόκτηση νέων πελατών, θέματα conversion και ανάπτυξης υπαρχόντων πελατών
•    Για διαφορετικά brands
•    Για διαφορετικές αγορές
•    Για διαφορετικούς ανταγωνιστές, άμεσους ή έμμεσους

Στο β’ μέρος του άρθρου θα παρουσιαστεί ο καθορισμός των DigitalMarketingObjectives και η ανάπτυξη της DigitalMarketingStrategy για την επίτευξή τους.

Το κείμενο συντάχθηκε από κοινού με τον Στέφανο Οικονομίδη - SEO inGreece

Image
Image

Follow Us

Image
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image
Image

See also from Verticom

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter για να λαμβάνετε τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2024 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search