Digital Marketing

Μπορούν οι influencers να βοηθήσουν την επιχείρησή μου;

Οι influencers είναι άτομα τα οποία έχουν από μερικές χιλιάδες έως και εκατοντάδες χιλιάδες (ή και εκατομμύρια) ακολούθους στα social media και οι οποίοι έχουν την δύναμη να τους επηρεάζουν λόγω του:

  • Ποιοι είναι: celebrities, media personas
  • Σε τι ειδικεύονται: αθλητές, καθηγητές, managers, εξειδικευμένοι σε κάποιο αντικείμενο
  • Τι κάνουν (lifestyle): π.χ. κάνουν τζόκιν και ο τρόπος ζωής τους περιστρέφεται γύρω από την φυσική κατάσταση (χωρίς απαραίτητα να είναι αθλητές)

 

Τι μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρησή μου;

Τα βασικά οφέλη από την συνεργασία σας με influencers θα είναι:

  • Αναγνωρισιμότητα: Η μάρκα σας γίνεται γνωστή στο κοινό των influencers
  • Ενδυνάμωση του κύρους της μάρκας: ο καταναλωτής δηλαδή πιστεύει στις αξίες της μάρκας (π.χ. το γιαούρτι αυτό θα συμβάλει στην υγεία και ευεξία μας γιατί το τρώει για πρωϊνό η τάδε πρωταθλήτρια)
  • Περιεχόμενο: ο influencer θα δημιουργήσει (μόνος του ή με την βοήθειά σας), video, φωτογραφίες, κείμενα που θα χρησιμοποιηθούν στα social media και στο διαδίκτυo
  • Followers / likers: κάποιοι από τους followers του influencer θα αρχίσουν να ακολουθούν και τη δική σας μάρκα

 

Ποιους influencers θα επιλέξουμε;

Υπάρχουν ποσοτικά χαρακτηριστικά που θα μας οδηγήσουν στην επιλογή influencer:

  • Αριθμός ακόλουθων (εδώ χρειάζεται προσοχή στο πως έχει «μαζέψει» τους ακόλουθους του ο influencer)
  • Αριθμός των likes και σχολίων που δέχονται τα posts του influencer
  • Σε ποιες social media πλατφόρμες γράφει ο influencer
  • Πόσο περιεχόμενο θα δημιουργήσει για μας και που θα αναρτηθεί αυτό το περιεχόμενο

 

Τα σημαντικά όμως είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως το τι θέλουμε να πετύχουμε:

  • Αν θέλουμε αύξηση αναγνωρισιμότητας θα επιλέξουμε κάποιον με πολλούς ακόλουθους
  • Αν θέλουμε αύξηση κύρους θα επιλέξουμε κάποιον του οποίου το status ή οι γνώσεις θα «δένουν» με την εικόνα που θέλουμε να περάσουμε στο κοινό για τη μάρκα μας

 

Θα πρέπει επίσης να προσέξουμε την περίπτωση σύγκρουσης συμφερόντων:

  • Έχει υποστηρίξει ή πρόκειται να υποστηρίξει ο influencer κάποιο άμεσα ανταγωνιστικό προϊόν;
  • Έχει υποστηρίξει ή πρόκειται να υποστηρίξει ο influencer κάποιο προϊόν ή υπηρεσία που είναι ασύμβατο με την εικόνα του δικού μας προϊόντος;

 

Πόσο θα μας κοστίσουν;

Αν εξαιρέσουμε τα δύο άκρα, δηλαδή influencers όπως η Kim Kardashian η οποία χρεώνει έως και 250,000$ για κάθε post ή influencers οι οποίοι βρίσκονται στην αρχή της «καριέρας» τους και δεν χρεώνουν παρά μόνο την κάλυψη εξόδων ή πρόσβαση στο προϊόν ή την υπηρεσία δωρεάν, μια μέση τιμή για τους influencers του εξωτερικού είναι 1,000 ευρώ ανά 100,000 ακόλουθους.

Η παραπάνω τιμή όμως είναι απλά ένας «μπούσουλας» ο οποίος βγαίνει από ένα μέσο όρο των χρεώσεων των influencers παγκοσμίως.

Το κόστος που τελικά θα κληθείτε να πληρώσετε εξαρτάται από πολλούς παράγοντες:

  • Τον αριθμό των ακόλουθων του influencer
  • Την εμπλοκή των ακόλουθων του influencer
  • Τον αριθμό των posts που θα δημιουργήσει
  • Το είδος των posts
  • Ποιος θα δώσει το υλικό για τα posts
  • Που θα προβληθούν (σε πόσα social media)
  • Ποιος θα έχει τα δικαιώματα του περιεχομένου
  • Πόσο χρόνο θα διαρκέσει η συνεργασία
  • Αν θα υπάρχει αποκλειστική συνεργασία και για ποιο
    χρονικό διάστημα

 

Κάποιοι influencers πληρώνονται και ανάλογα με τα αποτελέσματα της δουλειάς τους (αριθμό likes, comments, shares ή ακόμη και πωλήσεις).

Για όλα τα παραπάνω εννοείται πως θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα πλάνο και ένα συμφωνητικό συνεργασίας.

Θέλετε βοήθεια ώστε να δημιουργήσετε ένα πλάνο επικοινωνίας, χρησιμοποιώντας influencers;  Ελάτε  να το δημιουργήσουμε μαζί.

Σε δεινή θέση η τηλεόραση εξαιτίας του digital marketing;

Του Μιχάλη Πετιχάκη.

CEO & Founder @ VNG Digital Group

 

Είναι πλέον γεγονός ότι το digital marketing έχει πάρει τα πρωτεία από την τηλεοπτική διαφήμιση. Ας δούμε για ποιους λόγους.

Καταρχάς, πόση ώρα παρακολουθήσατε τηλεόραση αυτή την εβδομάδα; Και πόσες ώρες αφιερώνατε σε αυτή τη δραστηριότητα, ας πούμε το 2005, ή το 1995; Αν αυτός ο αριθμός έχει μειωθεί μέσα στα χρόνια, δεν αποτελείτε την εξαίρεση.

Γενικά, όπως και σε παρόμοια παραδοσιακά μέσα, η τηλεοπτική βιομηχανία στις μέρες μας βλέπει να απειλείται με μείωση της τηλεθέασης και λιγότερα έσοδα από την τηλεοπτική διαφήμιση, σε αντίθεση με την άνοδο της ψηφιακής διαφήμισης.

Για πολλούς διαφημιστές είναι μια σοβαρή πρόκληση και ένα σημείο των καιρών μας και για άλλους που ειδικεύονται στο digital, είναι ένα λαμπρό παράδειγμα της διαφημιστικής «επανάστασης» που καταδεικνύεται με τη στροφή από το παραδοσιακό marketing σε νέες στρατηγικές που προκύπτουν από τις σύγχρονες τεχνολογικές ανάγκες.

Η τηλεόραση από «βασιλιάς» της διαφήμισης σε δεινή θέση

Το ότι τα διαφημιστικά έσοδα είναι σε κάθετη πτώση και το ότι όλο και λιγότερο χρήματα έρχονται από την τηλεόραση είναι ένα πρόβλημα που μεγαλώνει για όλη την βιομηχανία. Και το μέλλον κάθε άλλο παρά λαμπρό προβλέπεται.

«Οι διαφημιστές ίσως φεύγουν από την τηλεόραση οριστικά» προειδοποιεί το Bloomberg, πριν αναλύσει τις απογοητευτικές στατιστικές που δείχνουν πτώση της τηλεθέασης και των τηλεοπτικών διαφημιστικών εσόδων.

Ας εξετάσουμε μερικά νούμερα που αντικατοπτρίζουν το περιβάλλον που αλλάζει

Το 60% των Αμερικάνων προτιμούν τα online βίντεο από το ζωντανό πρόγραμμα της τηλεόρασης. Το 2011 οι στατιστικές στα κοινά 18-24 παρακολουθούσαν 25 ώρες την εβδομάδα τηλεόραση, ενώ το 2018 ο αριθμός αυτός έπεσε στις 16 ώρες. Η νέα γενιά τηλεθεατών παρακολουθεί περίπου 50% λιγότερο τηλεόραση από τους ενήλικες άνω των 35 ετών.

Το 55% των νοικοκυριών στην Αμερική πληρώνουν για να έχουν συνδρομητικό πρόγραμμα, ποσοστό 10% πάνω από το 2009. Το 2017, 93.8 εκατομμύρια άνθρωποι στην Αμερική πλήρωσαν για να δουν τηλεόραση, 4% κάτω από την προηγούμενη χρονιά.

Όταν μιλάμε για διαφήμιση, δεν είναι μυστικό η πτώση των τηλεοπτικών διαφημίσεων. Ολόκληρη η ψηφιακή διαφημιστική αγορά στις ΗΠΑ το 2018 ήταν 30 δισεκατομμύρια μεγαλύτερη από την αντίστοιχη τηλεοπτική.

Το 2019, η τηλεοπτική διαφήμιση στην Αμερική αναμένεται να πέσει κατά 4,3%, παρόμοιο θα συμβεί και με τα υπόλοιπα παραδοσιακά μέσα (εφημερίδες ή ραδιόφωνο). Την ίδια στιγμή η ψηφιακή διαφήμιση θα αυξηθεί εντυπωσιακά κατά 18,3%.

Digital marketing και διαδίκτυο είναι οι νικητές

Αυτό το κάνουν εκμεταλλευόμενοι την κρίση στην τηλεοπτική βιομηχανία. Επίσης, εξαιτίας των τεράστιων δυνατοτήτων τους και της χρήσης της μοντέρνας τεχνολογίας.

Οι διαδικτυακές διαφημίσεις σηματοδοτούν την στροφή από την παλιά στρατηγική “spray and pray” που χρησιμοποιούνταν στα τηλεοπτικά σποτ, στο ξεκίνημα μας νέας εποχής. Μιας εποχής όπου χρησιμοποιούνται τα νέα δεδομένα του marketing.
Τι σημαίνει αυτό; στοχευμένες καμπάνιες, προγραμματισμένες διαφημίσεις, Marketing Automationκαι αναλύσεις με βάσεις τα δεδομένα που μπορούν να μετρηθούν και βελτιστοποιηθούν σε πραγματικό χρόνο.

Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις με τους τεράστιους προϋπολογισμούς τους και την περίπλοκη απόδοση τους μοιάζουν με ένα διαφημιστικό κειμήλιο που παραμένει πίσω από τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν φέρει νέους τρόπους μάρκετινγκ και διαφήμισης.

Τα ψηφιακά κανάλια κερδίζουν στον ανταγωνισμό με τα τηλεοπτικά κανάλια χάρη στις επιλογές που έχουν να απευθυνθούν σε στοχευμένα κοινά και στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη ή ο αυτοματισμός. Και όταν μιλάμε για τις διαφημίσεις, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η πιο φθηνή φόρμα διαφήμισης.

Η τηλεοπτική διαφήμιση είναι ακριβή, δεν είναι για όλους. Οι μικρές & μεσαίες επιχειρήσεις δεν αντέχουν οικονομικά να διαφημιστούν μέσω τηλεόρασης, αλλά δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κάνουν διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Και το ROI μπορεί μέσω των διαφημίσεων της Google να ανταποκριθεί πλήρως στο στόχο του. Επιπλέον, οι μικρού μεγέθους διαφημιζόμενοι παίρνουν «τόνους» μετρήσεων και αναλυτικών στοιχείων και μπορούν να δουν με σαφήνεια πού πήγαν τα χρήματά τους και ποια αποτελέσματα έφεραν. Γιατί να ασχοληθούν με τα παραδοσιακά μέσα;

Η άρνηση του τηλεοπτικού κοινού στην εποχή του Netflix

Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες στην τηλεοπτική βιομηχανία είναι ότι το κοινό δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται για το τηλεοπτικό πρόγραμμα όπως συνήθιζε να κάνει. Το κοινό είναι λιγότερο. Και που πήγαν όλοι αυτοί; Μα φυσικά στο Netflix!

Η τηλεόραση έχει κερδίσει μερικούς ισχυρούς ανταγωνιστές στη μάχη για την προσοχή των θεατών λόγω της θριαμβευτικής αύξησης των online streaming υπηρεσιών όπως Netflix, Hulu, HBO GO ή Amazon Prime.

Το πλεονέκτημα αυτών των πλατφορμών είναι προφανές. Οι θεατές μπορούν να περιηγηθούν σε πολλά διαθέσιμα περιεχόμενα και να δουν την επιλεγμένη ταινία όποτε το επιθυμούν. Επιπλέον, ο μηχανισμός συστάσεων Netflix καθιστά ακόμα πιο εύκολο για τους θεατές να αποκτήσουν το περιεχόμενο προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντά τους. Προσφέρει στους χρήστες ακριβώς αυτό που θέλουν (ακόμα και αν οι ίδιοι δεν ξέρουν πραγματικά τι θέλουν – το Netflix γνωρίζει ακριβώς τα γούστα τους).

Αυτά τα προβλήματα μπορεί να σημαίνουν ότι η τηλεόραση μπαίνει σε έναν φαύλο κύκλο. Δεδομένου ότι τα έσοδα από τη διαφήμιση προέρχονται από τον κλάδο της τηλεόρασης, οι παραγωγοί θα έχουν μικρότερους προϋπολογισμούς και θα αναγκαστούν να παράγουν φθηνότερο περιεχόμενο το οποίο θα μπορούσε να έχει χαμηλή ποιότητα και μικρότερο ενδιαφέρον για τους θεατές σε σύγκριση με το διαφορετικό περιεχόμενο που διατίθεται στις πλατφόρμες ροής. Ως εκ τούτου, ο αριθμός των θεατών μπορεί να συνεχίσει να μειώνεται, η τηλεόραση μπορεί να παραμείνει λιγότερο ελκυστική για τους διαφημιζόμενους, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει λιγότερα έσοδα κ.ο.κ.

Υπάρχει ελπίδα για την τηλεόραση;

Οι γίγαντες των μέσων μαζικής ενημέρωσης δεν περιμένουν ένα θαύμα: παίρνουν τα πράγματα στα χέρια τους. Για παράδειγμα, η Disney και η WarnerMedia ξεκινούν τις δικές τους online πλατφόρμες ροής για να μοιραστούν τη βιβλιοθήκη ταινιών και εκπομπών τους και να αντιμετωπίσουν το Netflix στο δικό του έδαφος.

Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις εξακολουθούν να θεωρούνται ως η πιο αποτελεσματική μορφή διαφήμισης που φέρνει την υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI): αντιπροσωπεύει το 71% των διαφημιστικών κερδών, όταν στην περίπτωση διαφημίσεων προβολής στο διαδίκτυο είναι μόνο … 1%!

Φαίνεται ότι η τηλεόραση δεν σκέφτεται να εγκαταλείψει και θα αγωνιστεί για την επιβίωση. Θα υπομείνει την απώλεια διαφημιζόμενων από τα ψηφιακά μέσα, τις μεταβαλλόμενες συνήθειες ψυχαγωγίας της κοινωνίας και την άνοδο της online ροής; Θα το ανακαλύψουμε τα επόμενα χρόνια.

Personalization: Τα top trends της εξατομικευμένης εμπειρίας!

Στο πολυδιάστατο ταξίδι της σύγχρονης αγοραστικής διαδικασίας, το personalization οδηγεί τον καταναλωτή στον προορισμό του πιο εύκολα, άμεσα και, κυρίως, ευχάριστα! Μέσα στον καταιγισμό των πληροφοριών και διαφημιστικών μηνυμάτων που δέχεται το καταναλωτικό κοινό, το οποίο περιηγείται τόσο online όσο και offline, η εξατομικευμένη εμπειρία που ήδη προσφέρουν πάρα πολλές εταιρείες αποτελεί το βασικό συστατικό της επιτυχίας τους.

Ποια είναι, άραγε, τα κορυφαία personalization trends που αξίζει να εφαρμόσει και η δική σας εταιρεία, προκειμένου να κατακτήσει τον empowered customer του σήμερα; Θα σας τα αποκαλύψουμε στη συνέχεια, αφού πρώτα κάνουμε μία σύντομη εισαγωγή στον όρο “personalization” και στη σύνδεσή του με την πιο «προσωποποιημένη» εκδοχή του μάρκετινγκ, αυτή του Personalized Marketing.

Personalization και Personalized Marketing

Tο Personalization συνιστά, ουσιαστικά, τη γενική έννοια της εξατομίκευσης των παρεχόμενων υπηρεσιών, από την οποία προκύπτει και το πολυπόθητο, για τον καταναλωτή, personalized customer experience – στο οποίο έχουμε κάνει ιδιαίτερη μνεία στο παρελθόν.

Σήμερα, πιο ενεργός και υποψιασμένος από ποτέ, ο καταναλωτής αναζητά εκείνα τα μηνύματα που στοχεύουν απευθείας στον ίδιο, ξεχωρίζοντας από τη μαζικότητα της εποχής, ικανοποιώντας τις προσωπικές του ανάγκες και καθιστώντας την αγοραστική διαδικασία απλούστερη και πιο ανώδυνη.

Με σεβασμό στις ιδιαίτερες επιθυμίες του σύγχρονου καταναλωτή, λοιπόν, γεννήθηκε μία άκρως δυναμική και καρποφόρα φιλοσοφία μάρκετινγκ.

Εκείνη που απευθύνεται στον πελάτη με το όνομά του, εξετάζει λεπτομερώς τις προηγούμενες εμπειρίες του και προσφέρει προτάσεις που βασίζονται αποκλειστικά στις δικές του προτιμήσεις. Η φιλοσοφία αυτή συνέθεσε το Personalized Marketing, το οποίο – σαφώς – συνδέεται άρρηκτα με τις αρχές του Personalization.

Personalization και Personalized Marketing επαναπροσδιορίζουν συναρπαστικά το ταξίδι του αγοραστή, αξιοποιώντας άριστα την τεχνολογία και τις πιο έξυπνες πρακτικές behavioral marketing. Αναρωτιέστε με ποιον, ακριβώς, τρόπο; Παρακάτω, σας παραθέτουμε τις 7 επικρατέστερες τάσεις του personalization, οι οποίες αλλάζουν ριζικά την online εμπειρία των πελατών σας, φέρνοντας απροσδόκητα υψηλά έσοδα στην επιχείρησή σας!

Programmatic Marketing

Τι είναι; Το Programmatic Marketing ή Advertising αποτελεί εκείνη τη διαφημιστική τεχνική που τμηματοποιεί την αγορά αυτόματα, βάσει των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και καταναλωτικών συνηθειών του κοινού. Με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας και ειδικά σχεδιασμένου λογισμικού, προβάλλει το σωστό διαφημιστικό μήνυμα στον εκάστοτε καταναλωτή, την ιδανική στιγμή και στο κατάλληλο σημείο. Προσαρμόζοντας αυτοματοποιημένα, κάθε φορά, το περιεχόμενό του, το Programmatic Marketing μπορεί να λανσάρει τις πιο πετυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες εξατομίκευσης!

Στοχευμένο Email Marketing

Τα στοχευμένα emails αποτελούν μία διαχρονική τάση του personalization! Καθώς δημιουργούν μία έντονη αίσθηση οικειότητας με το brand σας, επιδρούν ανέλπιστα θετικά στην ψυχολογία των πελατών σας, καλλιεργώντας μακροχρόνιες σχέσεις αφοσίωσης και εμπιστοσύνης μαζί τους.

Χρησιμοποιήστε τα ενδεδειγμένα automation tools, αξιοποιώντας παράλληλα στο έπακρο τα δεδομένα που συλλέγετε για το κοινό που απαρτίζει τα email lists σας (ηλικία, τοποθεσία, ιστορικό περιήγησης, πρόσφατες αγορές κ.ά.).

Αποκαλώντας τον παραλήπτη με το όνομά του, συντάσσοντας ένα πιο «προσωποποιημένο» subject line, παρέχοντας μία εξατομικευμένη προσφορά ή αποστέλλοντας ευχετήρια μηνύματα σε γιορτές και γενέθλια, θα δείτε τόσο το email open rate όσο και το customer engagement σας να εκτοξεύονται στα ύψη!

Proximity Marketing

Η… τοπική διαφήμιση στα καλύτερά της! Το Proximity Marketing αποστέλλει εξατομικευμένες διαφημίσεις στις κινητές συσκευές των καταναλωτών ανάλογά με τη γεωγραφική θέση στην οποία βρίσκονται. Με τη συγκεκριμένη πρακτική personalization, το περιεχόμενο μπορεί να προωθηθεί μέσω Bluetooth, Wi-Fi και mobile browsers.

Ανιχνεύοντας την τοποθεσία των συσκευών των καταναλωτών, αναβαθμίζετε μοναδικά την αγοραστική εμπειρία τους! Αναλογιστείτε, απλώς, ότι μπορείτε να προσφέρετε στο κοινό σας μία πληθώρα καταναλωτικών επιλογών που ταιριάζουν στα γούστα του ή καλύπτουν τις ανάγκες του, βάσει των φυσικών καταστημάτων που έχει ήδη επισκεφθεί.

Personalized Websites

Μετατρέψτε την ιστοσελίδα σας σε ένα απόλυτα δυναμικό online περιβάλλον, το οποίο μεταβάλλεται ανάλογα με το προφίλ του εκάστοτε επισκέπτη. Σκιαγραφήστε τα βασικά customer personas, σχεδιάζοντας τα πιο γοητευτικά buyer journeys για το website σας!

Αντλώντας πληροφορίες από την online συμπεριφορά του χρήστη, προσαρμόστε το περιεχόμενο που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα σας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, πολλαπλασιάζοντας το value που παρέχετε.

Personalized Calls to Action

Τα personalized calls to action (CTAs) αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι ενός personalized website! Σκεφθείτε, άλλωστε, ότι τα calls to action μίας εξατομικευμένης ιστοσελίδας παρουσιάζουν κατά 42% καλύτερη απόδοση.

Ο επιχειρηματικός κόσμος μιλά εδώ και χρόνια για τα “smart CTAs”. Η προτροπή μας; Ευθυγραμμίστε τα CTAs με τα δεδομένα που συλλέγετε για τους χρήστες. Δημιουργήστε ακαταμάχητες προτροπές και προτάσεις αξίας, διαφορετικές για κάθε κοινό-στόχο σας. Έτσι, θα αυξήσετε εντυπωσιακά το conversion rate της ιστοσελίδας σας.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο blog της Develop Greece.

 

 

Social Media Trends: Μικρές Συμβουλές για Μεγάλα Αποτελέσματα!

Ο Ιανουάριος ήταν και επίσημα ο μήνας των μεγάλων trends στα social media. Και αν η νέα χρονιά ξεκίνησε τόσο δυναμικά, σκεφτείτε τι θα ακολουθήσει!

Πρώτα το περιβόητο πλέον αυγό κατέκλυσε το Instagram. Κάνοντας τον περισσότερο κόσμο να απορεί αρχικά τι συμβαίνει, το post έσπασε κάθε ρεκόρ μαζεύοντας περισσότερα από 50.000.000 likes! Τα hashtags που ξεκίνησαν από αυτό το trend έχουν μέχρι και εκατοντάδες χιλιάδες posts το καθένα.

Στη συνέχεια είδαμε το feed μας στο Facebook, στο Instagram και στο Twitter να γεμίζει posts από το 10-Year Challenge. Είτε σοβαρά, είτε ειρωνικά, αμέτρητοι γνωστοί και φίλοι μας συμμετείχαν σε αυτό, καθιστώντας το έτσι μία από τις μεγαλύτερες τάσεις.

Γιατί σας αφορά όμως αυτό και τι επιρροή μπορεί να έχουν τα trends για το δικό σας brand;
Επειδή οι δημοσιεύσεις που ακολουθούν αυτά τα trends έχουν σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό αλληλεπίδρασης από τους χρήστες.

Με απλά λόγια, αν μπορέσετε να προσαρμόσετε τις τάσεις αυτές στα μέτρα της εταιρείας σας, έχετε τη δυνατότητα να αυξήσετε εύκολα τους ακόλουθους σας αλλά και το ποσοστό αλληλεπίδρασης σας μαζί τους.

Προσοχή! Το ζητούμενο δεν είναι να κυνηγάτε κάθε trend που υπάρχει και να δημοσιεύετε περιεχόμενο με τα likes ως αυτοσκοπό. Αυτό που θέλετε είναι να μπορέσετε να προβάλλετε επιτυχημένα το προϊόν ή την υπηρεσία σας μέσα από αυτό.

Πώς όμως θα εντοπίσετε έγκαιρα το επόμενο trend ώστε να προλάβετε να προετοιμαστείτε;

Ελέγχετε τα δημοφιλή hashtags

Ακολουθήστε influencers στον κλάδο σας

Χρησιμοποιήστε εργαλεία (όπως το Google Trends)

Παρακολουθείτε τακτικά σχετικά blogs

Αν κάνετε τα παραπάνω και είστε φυσικά και ενεργοί στα social media, θα μπορέσετε να βρείτε έγκαιρα το επόμενο trend ώστε να το χρησιμοποιήσετε προς όφελος σας!

Τολμήστε να πάτε την παρουσία σας στα social media ένα βήμα παραπέρα από όσα κάνετε μέχρι τώρα. Ακολουθήστε τον παλμό και τις τάσεις της εποχής, για να ακολουθήσουν εσάς!

Πηγή:Digital Up

O2O Marketing: Από την online εμπειρία στην offline αγορά!

Το Ο2Ο Marketing φέρνει στο προσκήνιο τη νέα μορφή αγοραστικής εμπειρίας: την online-to-offilne εμπειρία! Σήμερα, ο καταναλωτής αποζητά απεριόριστη ευκολία και ευελιξία σε όλα τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας.

Φυσικά, η δυνατότητα online αγορών είναι μία εξαιρετική λύση για εκείνον. Ωστόσο, δεν αποτελεί πάντοτε το ζητούμενο – ούτε για τον καταναλωτή ούτε για τον επιχειρηματία.

Συχνά, το ζητούμενο είναι, απλώς, η ομαλή διασύνδεση του online και offline κόσμου, με στόχο τη δημιουργία μίας ολοκληρωμένης και συνεχόμενης εμπειρίας για τον καταναλωτή. Για τον καταναλωτή που, τις περισσότερες φορές, αντλεί πληροφορίες από το διαδίκτυο και αγοράζει στο φυσικό κατάστημα!

Σε αυτό ακριβώς το σημείο, το O2O (Online-to-Offline) Marketing αναλαμβάνει δράση. Πώς; Αξιοποιώντας στο έπακρο την digital παρουσία σας, μέσα από μία νέα, διακαναλική προσέγγιση, ώστε να ενισχύσει σημαντικά τις πωλήσεις στο φυσικό σας κατάστημα.

Τι είναι το O2O Marketing;

To O2O Marketing αποτελεί εκείνη τη στρατηγική marketing που επιδιώκει να προσελκύσει το καταναλωτικό κοινό που ασχολείται ενεργά με το διαδίκτυο, ενθαρρύνοντας το να αποχωρήσει από το ηλεκτρονικό περιβάλλον και να επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα μιας επιχείρησης, ώστε να πραγματοποιήσει μία αγορά.

Με άλλα λόγια, το O2O Marketing δημιουργεί ή ενδυναμώνει το engagement με το online κοινό, μέσω εύστοχων inbound marketing πρακτικών, τις οποίες ενσωματώνει στις παραδοσιακές τακτικές διαφήμισης.

Γιατί το Ο2Ο Marketing είναι απαραίτητο;

Αν και το O2O Marketing δεν αποτελεί καινούργια μορφή marketing, τον τελευταίο καιρό έχει αποκτήσει βαρύνουσα σημασία, χάρη στην όλο και πιο συστηματική χρήση των mobile συσκευών από το κοινό για καταναλωτικούς σκοπούς.

Πλέον, ο χρήστης, ανά πάσα στιγμή, πραγματοποιεί μία απλή περιήγηση από το smartphone του, ώστε να αναζητήσει ένα συγκεκριμένο προϊόν, να συγκρίνει χαρακτηριστικά ή και να προβεί σε μία online παραγγελία.

Επομένως, τώρα – πιο πολύ από ποτέ – κρίνεται ως επιτακτική η διαδικτυακή προσέγγιση των αγοραστών από όσους επιχειρηματίες επιθυμούν να στρέψουν τόσο τα βλέμματα όσο και το ενδιαφέρον του κοινού στο φυσικό τους κατάστημα!

Επιπλέον, αναλογιστείτε τα εξής δεδομένα:

Ορισμένα προϊόντα – πόσο μάλλον υπηρεσίες – απαιτούν, λόγω της φύσης τους, την επίσκεψη του καταναλωτή στο φυσικό κατάστημα μίας επιχείρησης, ώστε να ολοκληρωθεί μία αγορά.
Αρκετά προϊόντα, ακόμη κι αν δεν απαιτούν από τη φύση τους την παρουσία του καταναλωτή, παραδοσιακά αγοράζονται μόνο σε ένα φυσικό – και όχι ηλεκτρονικό – κατάστημα.

Ποιος θα αγόραζε ένα αυτοκίνητο από το Internet, δίχως να το δει πρώτα από κοντά; Ή ακόμη και μία τηλεόραση;

Αρκετοί καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τη δια ζώσης επαφή με ένα προϊόν, ανεξάρτητα από τη φύση του, προτού το αγοράσουν. Αυτό συμβαίνει, καθώς επιθυμούν να συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις τους στην αγοραστική διαδικασία, με το “hands-on” experience να εμπνέει σ’ αυτούς ασφάλεια και εμπιστοσύνη για τις τελικές αποφάσεις τους.

Αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις διαπιστώνουν ότι η αύξηση της επισκεψιμότητας και των πωλήσεων του ηλεκτρονικού καταστήματός τους συνεπάγεται τη μείωση των πωλήσεων και εσόδων των φυσικών καταστημάτων τους – γεγονός, που υποβαθμίζει τα πραγματικά κέρδη τους.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του O2O Marketing;

Σε συνέχεια των παραπάνω, γίνεται κατανοητό ότι μία αποτελεσματική στρατηγική O2O Marketing θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα – ιδανικά, και το virality – του brand σας, δίνοντας στο κοινό σας πλήθος κινήτρων να «τρέξει» στο φυσικό σας κατάστημα!

Δεδομένου, μάλιστα, ότι σχεδόν το 80% των καταναλωτών διεξάγει, έτσι κι αλλιώς, έρευνα αγοράς στο διαδίκτυο, είτε αγοράζει online είτε offline, είναι άκρως σημαντικό να το συναρπάσετε με το digital περιεχόμενό σας, κάνοντάς το να έρθει απευθείας στο δικό σας πραγματικό κατάστημα, χωρίς ενδιάμεσες στάσεις.

Η δημιουργία μίας ολοκληρωμένης online-to-offline εμπειρίας για τον καταναλωτή, κατά την οποία ο ίδιος θα μπορεί να αποκομίσει πληροφορίες και οφέλη από πολλαπλά μέσα, θα αναβαθμίσει τα επίπεδα ικανοποίησής του από εσάς, ενισχύοντας την εικόνα και το κύρος της επιχείρησής σας.

Ακόμη, εάν ταυτόχρονα διατηρείτε ένα e-shop, θα μπορείτε ευκολότερα να εξισορροπήσετε τις δαπάνες μεταξύ ηλεκτρονικού και φυσικού καταστήματος, ελαχιστοποιώντας της απώλειες του ενός σε βάρος του άλλου, καθώς και να προωθήσετε επιτυχημένες στρατηγικές cross-selling.

Το Ο2Ο Marketing και η omni-channel στρατηγική

Όπως αναφέραμε και νωρίτερα, το O2O Marketing είναι άμεσα συνυφασμένο με μία πλήρως διακαναλική στρατηγική, η οποία ενοποιεί online και offline τακτικές προώθησης και απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό από πολλά και διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας.

Η στρατηγική αυτή ονομάζεται Omni-Channel. Ακολουθώντας τα χνάρια του empowered customer, ο οποίος δεν εφησυχάζει, αλλά διαρκώς κινητοποιείται και αναζητά νέες προτάσεις και λύσεις, με ενεργή παρουσία σχεδόν σε κάθε μέσο, η omni-channel στρατηγική – ενδεικτικά – συνδυάζει:

e-commerce marketplaces

mobile websites & apps

social media marketing, remarketing & sales

SMS marketing

στοχευμένο email marketing

καθετί ενδιάμεσο!

Το Online-to-Offline Marketing απ’ την ανάποδη!

Φυσικά, το Ο2Ο Marketing δεν σημαίνει απαραίτητα Online-to-Offline! Εξίσου σημαντική μπορεί να υπάρξει για κάθε επιχείρηση και μία Offline-to-Online στρατηγική marketing – δηλαδή, μία στρατηγική που αξιοποιεί τη φυσική παρουσία μιας επιχείρησης και τις παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης, για να ενδυναμώσει την παρουσία της στον digital χώρο και να απογειώσει τις πωλήσεις του e-shop της.

Άλλωστε, η φιλοσοφία του omni-channel experience προσδοκά ακριβώς αυτό: την προσέγγιση ή εξυπηρέτηση του πελάτη, σχεδόν ταυτόχρονα, σε κάθε φυσικό ή ηλεκτρονικό μέρος, στο οποίο αυτός συχνάζει.

Εν κατακλείδι
Στο παρελθόν, έχουμε τονίσει ιδιαιτέρως την αξία της εξατομικευμένης εμπειρίας στη διαδικασία των πωλήσεων. Η εξατομικευμένη εμπειρία, ωστόσο, χάνει τη μισή της δύναμη, όταν στα μάτια ενός καταναλωτή μοιάζει ανολοκλήρωτη.

Το O2O Marketing προασπίζεται τα ιδανικά μίας ενοποιημένης εμπειρίας, προσανατολισμένης στις omni-channel τακτικές, συνθέτοντας με μοναδική μαεστρία τα παρεχόμενα οφέλη online και offline εμπορίου.

Συντονιστείτε στο blog μας και ανακαλύψτε τις πιο αποδοτικές Ο2Ο marketing τακτικές που θα ακολουθήσουν σε επόμενα άρθρα μας, οι οποίες θα δώσουν εντυπωσιακή ώθηση στις πωλήσεις του φυσικού – ή ηλεκτρονικού – καταστήματός σας!

Πηγή: Develop Greece

Personalized Marketing: Όταν το Θέμα Γίνεται Προσωπικό!

Το personalized marketing είναι η μεγαλύτερη τάση των τελευταίων χρόνων στο digital marketing. Το πιο τρανταχτό στοιχείο είναι το πλήθος των εταιρειών που έχουν υιοθετήσει ήδη αυτήν την πρακτική. Από τις ετικέτες στα μπουκάλια της Coca Cola μέχρι τις προτεινόμενες σειρές στο λογαριασμό σας στο Netflix, τα παραδείγματα είναι αμέτρητα.

Ο λόγος που τόσες διαφορετικές εταιρείες επιλέγουν το personalized marketing είναι ένας. Η προσωποποιημένη επικοινωνία και αγοραστική εμπειρία είναι εξαιρετικά σημαντικές για κάθε καταναλωτή. Ποια είναι όμως τα σημαντικότερα οφέλη για την επιχείρηση σας;

Καλύτερο Customer Service

Εξετάζοντας την περίπτωση κάθε πελάτη ξεχωριστά και λαμβάνοντας υπόψιν το ιστορικό του, μπορείτε να παρέχετε μια πραγματικά εξαιρετική εξυπηρέτηση.

Πιο Αποδοτική Διαφήμιση

Γνωρίζοντας τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των πελατών σας, μπορείτε να επενδύσετε στα σωστά κανάλια και να δημιουργήσετε τις σωστές προσφορές που θα σας φέρουν το βέλτιστο αποτέλεσμα.

Περισσότερο Κέρδος

Προσωποποιημένη διαφήμιση και αγοραστική εμπειρία σημαίνει ότι οι πελάτες σας βρίσκουν προϊόντα και υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν. Επομένως είναι και πιο πιθανό να κάνουν αγορά, ή να κάνουν μεγαλύτερη αγορά από αυτή που είχαν αρχικά κατά νου.

Με ποιους τρόπους μπορείτε να βάλετε το προσωποποιημένο marketing στις ενέργειες σας;

Personalized E-Mail Marketing

Δημιουργείστε segmentations στις λίστες σας με βάση δεδομένα που έχετε μαζέψει από φόρμες (φύλο, ηλικία, ενδιαφέροντα κλπ.) και το αγοραστικό ιστορικό των εγγραφών σας. Κάντε ξεχωριστές καμπάνιες για την κάθε λίστα, προσαρμοσμένες αντίστοιχα.

Google Analytics Remarketing Lists

Δημιουργήστε κατηγοριοποιημένες λίστες Remarketing στο Google Analytics με βάση τα κριτήρια που επιθυμείτε. Τις λίστες αυτές μπορείτε να στη συνέχεια να τις χρησιμοποιήσετε για στοχευμένες ενέργειες.

Αξιοποιήστε τα δεδομένα που έχετε από τις αναζητήσεις και αγορές των πελατών ώστε τα προτεινόμενα προϊόντα να είναι πάντα σχετικά με αυτό που τους αφορά πραγματικά.

Τι θα πρέπει να προσέξετε;

Κάνοντας τις ενέργειες και την επικοινωνία σας πάρα πολύ προσωποποιημένες, οι πελάτες σας ενδέχεται να νιώσουν ανασφάλεια όσον αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα. Κρατήστε την απαιτούμενη ισορροπία και μην υπερβάλλετε! Το μυστικό είναι κάθε στοιχείο που χρησιμοποιείτε να προσθέτει αξία στην εμπειρία τους.

Πηγή: Digitalup

Μην παίζεις το digital ως το τελευταίο σου χαρτί

Συναντώ (ευτυχώς όχι πολλούς) επιχειρηματίες οι οποίοι θέλουν να «παίξουν το digital ως το τελευταίο τους χαρτί». Θέλουν δηλαδή να κάνουν μια τελευταία προσπάθεια χρησιμοποιώντας ένα eshop ή / και digital διαφήμιση για να σώσουν την εταιρεία τους ή να δημιουργήσουν μια digital παρουσία για να πουλήσουν προϊόντα (με τα οποία συνήθως δεν έχουν καμία σχέση και των οποίων την αγορά δεν γνωρίζουν), ως μια τελευταία κίνηση πριν φύγουν στο εξωτερικό ή αναζητήσουν δουλειά ως υπάλληλοι.

Το φλεγόμενο πλοίο

Την ενέργεια αυτή μπορώ να την παρομοιάσω δυστυχώς μόνο σαν να εύχεται κάποιος να «βάλει νερά το πλοίο» στο οποίο επιβαίνει ώστε να σβήσει η φωτιά που έχει πάρει το αμπάρι.

Ναι, το να στήσεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι σίγουρα ευκολότερο και φθηνότερο από ένα φυσικό κατάστημα. Ναι, η διαφήμιση online είναι πολύ πιο οικονομική από τις off line διαφημίσεις. Ναι, όλα τα παραπάνω μπορούν να γίνουν σε πολύ συντομότερο χρονικό διάστημα. Όμως αυτό δεν σημαίνει πως αυτά και μόνο μπορεί να είναι τα συστατικά μιας επιτυχημένης επιχειρηματικής ενέργειας.

Το στήσιμο μιας επιχείρησης online θέλει πλάνο, υπομονή, επιμονή και φυσικά … προϋπολογισμό. Όταν κάποιος «παίζει» το τελευταίο του χαρτί πάνω σε οτιδήποτε (λαχείο, πλούσιο γάμο, πελάτη που θα τον σώσει ή digital παρουσία) συνήθως δεν έχει τίποτε από τα παραπάνω και περιμένει να δώσει λίγα ή τίποτε και να πάρει πολλά.

Πλάνο

Το πλάνο που απαιτεί μια online επιχειρηματική δραστηριότητα είναι σίγουρα πολύ πιο εύκολο για μια επιχείρηση που ήδη υπάρχει off line γιατί πολλά θέματα είναι ήδη λυμένα: το κοινό που θα απευθυνθούμε, η παραγωγή ή η προμήθεια των προϊόντων, η τιμολογιακή πολιτική …

Σε αυτή την περίπτωση συνήθως ο επιχειρηματίας θέλει να χρησιμοποιήσει το digital ως ένα ακόμη κανάλι διανομής και ως ένα ακόμη «μέσο» διαφήμισης για να καλύψει την εγχώρια αγορά ή και να επεκταθεί στο εξωτερικό.

Όταν όμως κάποιος θέλει να στήσει από το μηδέν μια επιχείρηση ξεκινώντας online (ως το τελευταίο του χαρτί) επειδή έχει «ακούσει πως αυτά τα προϊόντα πουλάνε», θα πρέπει να έχει επιχειρηματικό σχέδιο και σχέδιο marketing, γιατί αλλιώς κινδυνεύει να χάσει τα χρήματα που του έχουν απομείνει σε ενέργειες που θα βασίζονται στο ένστικτο και μόνο ή σε «ασφαλείς πληροφορίες φίλων» ή σε ενέργειες «γνωστών» που «τους βγήκαν».

Υπομονή

Όταν ξεκινάς μια online επιχείρηση από το μηδέν και δεν σε γνωρίζει κανείς θα πρέπει να περάσει κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να γίνεις γνωστός και αρεστός στο κοινό που θέλεις να προσελκύσεις, πριν γίνεις έμπρακτη επιλογή τους (πριν δηλαδή αρχίσουν να σε αγοράζουν).

Το πόσο γρήγορα θα γίνει αυτό εξαρτάται από την αγορά στην οποία μπαίνεις, τον ανταγωνισμό που υπάρχει, τα δυνατά σημεία που έχει το προϊόν σου, το πόσο δύσκολο είναι να αλλάξεις τις συνήθειες του κοινού σου και 100 άλλοι παράγοντες που πρέπει να έχεις λάβει υπόψη σου όταν φτιάχνεις το επιχειρηματικό σου πλάνο που λέγαμε παραπάνω.

Επιμονή

Και μπορεί «Όλα τα καλά έρχονται σε αυτούς που περιμένουν» αλλά στον επιχειρηματικό κόσμο η υπομονή δεν είναι αρκετή. Θα πρέπει να έχεις και επιμονή, κάνοντας ενέργειες (διαφήμιση, προώθηση πωλήσεων, …) ώστε το προϊόν σου να περάσει από όλα τα στάδια πριν αρχίσουν και έρχονται τα χρήματα στο ταμείο.

Επίγνωση – ο καταναλωτής γνωρίζει ότι υπάρχεις

Γνώση – ο καταναλωτής γνωρίζει καλά το προϊόν σου

Αρέσκεια – το προϊόν σου αρέσει στον καταναλωτή

Προτίμηση – ο καταναλωτής προτιμά το προϊόν σου από αυτά των ανταγωνιστών

Πεποίθηση – ο καταναλωτής έχει πεισθεί πως το προϊόν σου είναι αυτό που θα καλύψει τις ανάγκες του

Αγορά – επιτέλους, μπαίνουν χρήματα στο ταμείο

Οι ενέργειες που απαιτούνται για να ξεκινήσει να γίνεται γνωστή η μάρκα σου μέχρι να φτάσει ο κόσμος να σε αγοράζει μας φέρνει στο πιο «δύσκολο» κομμάτι, τον προϋπολογισμό.

Προϋπολογισμός

Εκτός λοιπόν από υπομονή και επιμονή, τα παραπάνω θέλουν και προϋπολογισμό (κοινώς χρήματα). Και εδώ αρχίζουν τα … ωραία.

Όταν παίζεις το τελευταίο σου χαρτί και δεν έχεις χρήματα, θέλεις ένα eshop που να είναι διαφορετικό από τα άλλα, να είναι όμορφο, λειτουργικό, να διευκολύνει τον επισκέπτη στις αγορές του αλλά … φθηνό. Θέλεις δηλαδή βίλα σε τιμή προκάτ.

Θέλεις να προσεγγίσεις «όλους όσοι ενδιαφέρονται για ακίνητα στην Ελλάδα και είναι σε Αμερική, Γερμανία και Αγγλία» αλλά έχεις 300 ευρώ το μήνα για διαφήμιση. Φυσικά, «ας ξεκινήσουμε με αυτά και όταν έρθει ο πρώτος πελάτης θα αυξήσουμε τον προϋπολογισμό».

Ε λοιπόν, δεν δουλεύει έτσι.

Μπορεί, όπως αναφέραμε παραπάνω, η digital παρουσία της επιχείρησής σου να είναι σαφώς οικονομικότερη, όπως και η διαφήμιση, αλλά και εδώ ισχύει το «you pay peanuts, you get monkeys».

Τα πετυχημένα online shops που βλέπεις και σιγά σιγά γίνονται σημείο αναφοράς για κάποια προϊόντα, δεν φτιάχτηκαν με «350 ευρώ και με το κλειδί στο χέρι». Ούτε οι πωλήσεις των 500, 1000 ή και παραπάνω ευρώ την ημέρα έρχονται με 200 ή 300 ευρώ διαφήμιση το μήνα.

Tο e-commerce και το digital marketing δεν είναι κάποια μηχανή αέναης κίνησης χωρίς καύσιμο.

Και όταν πας σε κάποια εταιρεία για να σου στήσει το eshop και να σου προτείνει ενέργειες προώθησης και σε ρωτήσουν «τι προϋπολογισμό έχετε», μην σκεφτείς ότι σε ρωτούν για να προσπαθήσουν να στον «φάνε».

Tο κάνουν για να δουν πρώτα πρώτα αν τα χρήματα είναι τόσο λίγα ώστε θα είναι σα να τα πετάς και δεύτερο για να σου προτείνουν την καλύτερη δυνατή λύση με το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα: πάνω σε ποια πλατφόρμα θα στηθεί το eshop, ποια διαφημιστικά μέσα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα οποία να είναι αποτελεσματικά, με ποια από αυτά να ξεκινήσουν μέχρι να έρθουν οι πρώτες πωλήσεις.

Κανένα digital agency δεν θέλει να αποτύχεις. Ξέρεις γιατί; Γιατί αν επιτύχεις θα είσαι η καλύτερη διαφήμιση γι’ αυτούς – χωρίς χρήματα.

Μην παίζεις λοιπόν ο τελευταίο σου χαρτί στο digital.

Σκέψου το πιο νωρίς: όταν η εταιρεία σου έχει ακόμη ρευστότητα για να υπάρχει ο χρόνος και να δοκιμαστούν όλα τα μέσα ώστε να γνωρίσει τη μάρκα σου μεγαλύτερος κύκλος πελατών, να την αγαπήσει, να την προτιμήσει και να την αγοράσει ξανά και ξανά

Τα 3 Πνεύματα του Χριστουγεννιάτικου Marketing!

Οι γιορτινοί στολισμοί έχουν ήδη κάνει την εμφάνιση τους και έχει έρθει η ώρα να καταστρώσετε το Χριστουγεννιάτικο Digital Marketing Plan σας.

Αν μάθαμε κάτι από την Black Friday που μας πέρασε, είναι πως η σωστή και έγκαιρη προετοιμασία είναι το μυστικό της επιτυχίας! Οι προσφορές από μόνες τους δεν αρκούν, είναι εξίσου σημαντικό, αν όχι και περισσότερο, να γίνονται οι σωστές κινήσεις στο χρόνο που πρέπει.

Αφήστε λοιπόν τα πνεύματα του Χριστουγεννιάτικου Μάρκετινγκ να σας επισκεφθούν! Έχουν να σας δώσουν κάποια tips ώστε να προετοιμάσετε κατάλληλα το εορταστικό πλάνο μάρκετινγκ της εταιρείας σας…

Πνεύμα των Παρελθοντικών Χριστουγέννων

Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα περασμένων ετών από Google Analytics. Τα χρειάζεστε για να βρείτε τα σημεία που αξίζει να επικεντρωθείτε στη στρατηγική marketing που θα ακολουθήσετε. Εντοπίστε τα δυνατά προϊόντα ή κατηγορίες σας και στηρίξτε τις ενέργειες σας πάνω σε αυτά.

Μην κάνετε τα ίδια λάθη. Κάντε πλάνο με τα post, τις διαφημίσεις και τα newsletter που θα κάνετε, ώστε να έχετε τον απαραίτητο χρόνο για την υλοποίηση και τον προγραμματισμό τους. Το να τρέχετε τελευταία στιγμή οδηγεί σε παραλήψεις, λάθη και μέτρια αποτελέσματα.

Πνεύμα των Τωρινών Χριστουγέννων

Η γιορτινή περίοδος είναι η ιδανική στιγμή να προσεγγίσετε νέους πελάτες. Εκμεταλλευτείτε την αυξημένη καταναλωτική τάση προς όφελος σας και στοχεύστε νέα target group για να αυξήσετε την πελατεία σας.

Χρησιμοποιήστε γιορτινές διαφημίσεις και μηνύματα για προσφορές ή προτάσεις δώρων και κάντε τις αντίστοιχες τροποποιήσεις στα εικαστικά και τα κείμενα του site σας. Δώστε στο καταναλωτικό κοινό αυτό που ψάχνει ώστε να κερδίσετε την προτίμηση του και να αυξήσετε την πελατειακή σας βάση.

Πνεύμα των Μελλοντικών Χριστουγέννων

Προνοήστε και σκεφτείτε από τώρα πως μπορείτε να διευκολύνετε τις επόμενες ενέργειες σας. Μαζέψτε όλα τα δεδομένα που θα χρειαστείτε και καταγράψτε την αγοραστική συμπεριφορά των δικών σας πελατών. Επιπλέον, δημιουργήστε λίστες remarketing που θα μπορέσετε να αξιοποιήσετε μελλοντικά αυξάνοντας τα έσοδα σας!

Ξεκινήστε από σήμερα κιόλας, αν δεν το έχετε κάνει ήδη, τις απαραίτητες ενέργειες για τα γραφιστικά και τις διαφημίσεις που θα τρέξετε στη διάρκεια των γιορτών. Φτιάξτε αναλυτικά το πλάνο σας, το οποίο θα ακολουθήσετε σε κάθε βήμα, ώστε να μη χρειάζεται να παίρνετε αποφάσεις υπό πίεση. Χαρείτε τα φετινά Χριστούγεννα και δείτε τις πωλήσεις και τα κέρδη σας να ανεβαίνουν!

Πηγή: Digitalup

Διαδραστική ψυχοθεραπευτική συνεδρία με κορυφαίους ομιλητές.

Tι αναμένεται να συμβεί όταν ο μεγαλύτερος Communication Services Όμιλος της WPP, ο ιστορικά θαρραλέος Εκδοτικός Οργανισμός των Sunday Times και News UK, ένα καινοτόμο ελληνικό Brand (ΟΠΑΠ) και ένας Consultant της Fjord/Accenture Interactive συναντηθούν για πρώτη φορά και συζητήσουν για το μέλλον του Marketing;

Θα το μάθουμε την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου στο Village Αμαρουσίου, στην σκηνή του IMC18.

Ο Στέφανος Κλημαθιανός, Global Client Leader του WPP για πελάτες όπως η Google και η Nestle, γνωστός και ως ο «νονός» του Android Kit Kat και υπεύθυνος για ένα από τα κορυφαία viral tweets στην ιστορία του Τwitter, πιστεύει ότι μία νέα εποχή για τα advertising agencies ανατέλλει.

Ο Frank Mugοmba επιβλέπει το ψηφιακό μετασχηματισμό και τις στρατηγικές συνεργασίες των Sunday Times, Times, και Sun και διαχειρίζεται πρωτοβουλίες όπως το Ozone Project (τη συμμαχία Times, Daily Telegraph και Guardian) και συνολικά την e-commerce στρατηγική του NEWSUK.

O Frank έχει δει το μέλλον των Publishers. Και θα μας πει γιατί είναι αισιόδοξος.

Ο Πάνος Μπάσιος αποτελεί το υπόδειγμα του μελλοντικού Marketer. Με σπουδές στο Stanford και εμπειρία μηχανικού στην Sun Microsystems, έχει εξελιχθεί σε full stack marketer, έχοντας αναλάβει τον ψηφιακό μετασχηματισμό ενός από τους 3 πρώτους διαφημιζόμενους στην ελληνική αγορά, του ΟΠΑΠ.

Μιλάει διαρκώς για τα συνεχώς μεταβαλλόμενα skills που απαιτούνται από τους μελλοντικούς marketers και τις απαιτήσεις που έχουν τα brands από τους συνεργάτες τους.

Ο Sergio Fabio έχει δει το μέλλον δουλεύοντας με διεθνείς leaders όπως η Whirlpool, η Vodafone, GE, HP, Swisscom, J&H, BBC ως Regional Design Director με την Accenture Interactive / Fjord.

Το αντικείμενό του είναι η εξερεύνηση του χώρου μεταξύ νέων τεχνολογιών, επιχειρηματικών σχεδίων, και ανθρώπινων ονείρων. Τον Fabio τον κατατρέχει μία ερώτηση: Είναι άραγε η δημιουργικότητα είναι ένας μυς που μπορεί να ασκηθεί; Ή μήπως είναι κάτι άϋλο; Όπως η μαγεία, ας πούμε...

Στο ρόλο του ψυχοθεραπευτή, ο δημοφιλής stand-up comedian και πρώην διαφημιστής Γιώργος Χατζηπαύλου ο οποίος -στη συζήτηση που θα ακολουθήσει τα keynote sessions- θα παρακαλέσει τους ομιλητές να περιγράψουν τους φόβους, τις επιθυμίες και τις ελπίδες τους για το μέλλον του χώρου.

Παράλληλα, θα προσκαλέσει τους παρευρισκόμενους να καταθέσουν τις ερωτήσεις τους καθώς και να δείξουν τις γνώσεις τους σε jargon και δυσνόητα ακρώνυμα, σε μία διασκεδαστική, διαδραστική αναμέτρηση.

Για την πλήρη agenda και τα special events του #IMC18 επισκεφθείτε το www.imc18.gr

 

Sensory Marketing: Η δύναμη των 5 αισθήσεων στις πωλήσεις!

Στο σημερινό άρθρο μας, θα μιλήσουμε για ένα αλλιώτικο marketing, εκείνο των αισθήσεων! Το Sensory Marketing, όπως συνήθως αποκαλείται, υποκινείται από τις αρχές της Ψυχολογίας του Μάρκετινγκ και απευθύνεται σε ορισμένες ή/και όλες από τις πέντε αισθήσεις των καταναλωτών: όραση, ακοή, όσφρηση, γεύση και αφή.

Σαγηνευτικό και ακατανίκητο, το Sensory Marketing προσελκύει νέους πελάτες μέσα από εμπειρίες που αποπλανούν τις αισθήσεις τους! Έτσι, όταν εφαρμόζεται με ευστοχία, σημειώνει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα στην αύξηση τόσο του customer engagement όσο και των πωλήσεων ενός brand.

Άραγε, πώς το Sensory Marketing διαφοροποιείται από τις άλλες μορφές μάρκετινγκ; Πού κρύβει το κλειδί της επιτυχίας του; Πώς ενεργοποιεί κάθε ανθρώπινη αίσθηση ξεχωριστά ή πολλές μαζί ταυτόχρονα; Ας βρούμε τις απαντήσεις στη συνέχεια!

Πώς λειτουργεί το Sensory Marketing;
Η φιλοσοφία του Sensory Marketing βασίζεται στην ενσωμάτωση των πέντε αισθήσεων στην αγοραστική διαδικασία. Το Μάρκετινγκ των Αισθήσεων υποστηρίζει ότι οι καταναλωτές ενεργούν περισσότερο βάσει των συναισθηματικών παρορμήσεών τους και λιγότερο βάσει της λογικής τους. Εκεί ακριβώς έγκειται και η διαφοροποίησή του από τις παραδοσιακές μορφές marketing.

Το Sensory Marketing στοχεύει απευθείας στο ανθρώπινο υποσυνείδητο! Διεγείροντας τα συναισθήματα μέσω των αισθήσεων που κινητοποιεί ένα brand, ενεργοποιεί εκείνο το μέρος του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τις αναμνήσεις και την απόλαυση. Έτσι, επιτυγχάνει τη «μάθηση» του brand μέσα από επιθυμητές εικόνες και ερεθίσματα.

Προσδίδοντας σε ένα brand χαρακτηριστικά που αφυπνίζουν τις ανθρώπινες αισθήσεις με ευχάριστο τρόπο, οι marketers ταυτίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους με θετικά συναισθήματα και αντιλήψεις στο υποσυνείδητο των καταναλωτών.

Με αυτόν τον τρόπο, οι καταναλωτές αισθάνονται μία ιδιαίτερη σχέση και σύνδεση με το εκάστοτε brand, δίχως να στηρίζουν την προτίμησή τους σε λογικά επιχειρήματα ή χαρακτηριστικά όπως η τιμή.

Για το Sensory Marketing, οι εικόνες, οι ήχοι, οι μυρωδιές, οι γεύσεις και οι υφές γίνονται τα πιο πολύτιμα εργαλεία των στρατηγικών marketing μιας επιχείρησης. Πώς, λοιπόν, αξιοποιείται η δύναμη των εργαλείων αυτών, ώστε να επιτευχθεί η αμεσότερη πώληση ενός προϊόντος;

Η δύναμη της όρασης
Με τα δύο τρίτα όλων των αισθητήριων κυττάρων στο σώμα μας να συγκεντρώνονται στα μάτια μας, είναι ευνόητο γιατί η όραση θεωρείται ως η πιο σημαντική από όλες τις ανθρώπινες αισθήσεις! Το Sensory Marketing εστιάζει στη δύναμη της εικόνας ενός προϊόντος, από τον σχεδιασμό του brand έως και την τελική παρουσίαση στο ράφι του καταστήματος.

Αρμονικοί συνδυασμοί εικόνων, λογοτύπων, σχεδίων, σχημάτων, μεγεθών… έχουν ως μοναδικό στόχο τη δημιουργία ενός ακαταμάχητου “sight experience” για τον καταναλωτή, μονοπωλώντας την προσοχή του και κλέβοντας τις εντυπώσεις του!

Στο Sensory Marketing, η επιλογή των χρωμάτων διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Καθώς υπάρχουν έρευνες που αποκαλύπτουν ότι έως και το 90% των αγοραστικών αποφάσεων βασίζεται αποκλειστικά στα χρώματα ενός προϊόντος, ως έξυπνη επιλογή για τους marketers κρίνεται εκείνη που αντικατοπτρίζει απόλυτα την προσωπικότητα ενός brand.

Η δύναμη της ακοής

Το Sensory Marketing στρέφεται στη δύναμη της ηχητικής επίδρασης, με σκοπό να «ρυθμίζει» τα συναισθήματά μας. Ομοίως με την αίσθηση της όρασης, ο ήχος που συνοδεύει την εμπειρία που προσφέρει ένα brand πρέπει να εναρμονίζεται με τον χαρακτήρα του.

Για παράδειγμα, η κλασική μουσική αποπνέει την αίσθηση της πολυτέλειας, προσδίδοντας ένα luxurious ύφος στο προϊόν. Παράλληλα, ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δίνεται τόσο στο προφίλ όσο και στις μουσικές προτιμήσεις του εκάστοτε target group.

Οι μεταβαλλόμενοι ρυθμοί, οι εντάσεις και οι χαρακτηριστικοί ήχοι που χρησιμοποιούνται σε μία διαφημιστική καμπάνια ενός brand επηρεάζουν ασυναίσθητα τις αντιλήψεις μας για αυτό. Το ίδιο ισχύει και για τους ήχους των φυσικών χαρακτηριστικών ενός προϊόντος. Τι συναισθήματα δημιουργεί η συσκευασία του προϊόντος, καθώς ακουμπάει στο καλάθι αγορών ή καθώς ανοίγει;

Τέλος, το είδος της μουσικής που παίζεται μέσα σε ένα κατάστημα πώλησης, το οποίο έχει μελετήσει καλά τις πρακτικές του Sensory Marketing, δεν είναι ποτέ τυχαίο! Ενδεικτικά, σύμφωνα με μελέτες, η μουσική που προκαλεί εγρήγορση και ενθουσιασμό οδηγεί σε πιο παρορμητικές αγορές.

Από την άλλη, η γαλήνια μουσική αποτελεί ιδανική επιλογή σε καταστήματα με πολυκοσμία, μεγάλες ουρές και πολλή ώρα αναμονής.

Η δύναμη της όσφρησης

Λέγεται ότι το 75% των συναισθημάτων μας πηγάζει από τις μυρωδιές και τα αρώματα γύρω μας.

Όπως είναι φυσικό, λοιπόν, το Μάρκετινγκ των Αισθήσεων αγαπάει τα brands που αναδίδουν μεθυστικά αρώματα και ξυπνούν τις πιο όμορφες αναμνήσεις! Πόσες φορές έχετε συνδυάσει μία συγκεκριμένη μυρωδιά με ένα brand ή ένα κατάστημα; Και πόσες φορές έχετε αγοράσει ένα προϊόν, απλώς επειδή η οσμή του σας θύμιζε κάτι από την παιδική σας ηλικία;

Η βιομηχανία του αρώματος έχει γίνει ο απόλυτος σύμμαχος του Sensory Marketing. Πλέον, ξενοδοχεία, θέρετρα, ιδρύματα υγειονομικής περίθαλψης και καταστήματα λιανικής πώλησης απελευθερώνουν φυσικές και χημικές αρωματικές ουσίες στον χώρο τους, ώστε να δημιουργήσουν ένα αίσθημα ευχαρίστησης στους επισκέπτες τους.

Όταν ένα προϊόν διαθέτει από τη φύση του κάποιο χαρακτηριστικό άρωμα, το Sensory Marketing φροντίζει να αναδείξει τις ιδιαίτερες οσμές του μέσα σε κάθε κατάστημα όπου πωλείται. Ως επί το πλείστων, ο συσχετισμός brands και αρωμάτων προκύπτει κατόπιν συστηματικής μελέτης και έρευνας.

Παραδείγματος χάριν; Για έντονη αίσθηση καθαριότητας προτιμάται η μυρωδιά του λεμονιού, για χαλαρωτική διάθεση το άρωμα της λεβάντας, ενώ για αναζωογονητικές εμπειρίες οι οσμές της μέντας και του θυμαριού!

Η δύναμη της γεύσης

Η γεύση δημιουργεί το πιο έντονο αίσθημα οικειότητας συγκριτικά με κάθε άλλη ανθρώπινη αίσθηση! Πρωταγωνίστρια στον κλάδο του φαγητού και του ποτού, είναι εκείνη που διακρίνει καθοριστικά τα προϊόντα εστίασης μεταξύ τους, ακόμη κι αν – κατά τις υπόλοιπες αισθήσεις – φαίνονται ίδια.

Κυρίαρχο συστατικό της στρατηγικής του Sensory Marketing, όσον αφορά την αίσθηση της γεύσης, δεν είναι άλλο από την πρακτική της δωρεάν δοκιμής. Πολύ συχνά – και δικαίως – οι επιχειρήσεις τροφίμων ή ποτών επιτυγχάνουν την αποτελεσματική προώθηση ενός νέου προϊόντος μέσω προσφοράς δωρεάν δειγμάτων αντί εκπτώσεων ή κουπονιών.

Παρ’ όλα αυτά, η δύναμή της γεύσης έχει την τιμητική της και σε άλλους κλάδους! Αναλογιστείτε, απλώς, τις φορές που κάποιο κατάστημα ρούχων ή υπηρεσιών ομορφιάς σάς προσφέρει μία καραμέλα ή ένα μπισκοτάκι κατά την αναχώρησή σας από αυτό. Στόχος, κάθε φορά, είναι η δημιουργία ευχάριστων συναισθημάτων για τον χώρο και το brand του, μέσω της γευστικής απόλαυσης.

Η δύναμη της αφής

Η αίσθηση της αφής αποτελεί την τελευταία αλλά εξίσου αγαπημένη πτυχή του Sensory Marketing. Η εκλεπτυσμένη υφή ενός προϊόντος ή μία θερμή χειραψία ενισχύει το αίσθημα της ασφάλειας, επιταχύνοντας την αγοραστική απόφαση. Γι’ αυτό, το Μάρκετινγκ των Αισθήσεων εμβαθύνει σε προϊοντικά χαρακτηριστικά όπως το υλικό, η θερμοκρασία, το βάρος και το σχήμα.

Αναπόφευκτα, είναι σχεδόν αδύνατον να προβούμε στην αγορά ενός προϊόντος, χωρίς να το αγγίξουμε πρώτα. Μέσω της αφής, αντλούμε σημαντικές πληροφορίες για την ποιότητα, την απαλότητα και την ανθεκτικότητα του προϊόντος, αποκτώντας ταυτόχρονα μία ιδιαίτερη εξοικείωση με αυτό.

Ιδίως σε brands ρούχων, επίπλων, κοσμημάτων ή τεχνολογίας (smartphones, laptops κ.λπ.), οι επιχειρήσεις επενδύουν σημαντικά στην παροχή ενός άψογου “hands-on experience”.

Μία multi-sensory εμπειρία
Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των αισθήσεων που λαμβάνουν μέρος σε μία εμπειρία ή αλληλεπίδρασή μας με ένα brand, τόσο πιο βαθιά αυτή θα χαραχθεί στη μνήμη μας. Κατ’ επέκταση, η συναισθηματική σύνδεσή μας με το brand θα γίνει ακόμη εντονότερη. Μία multi-sensory εμπειρία, λοιπόν, είναι αυτοσκοπός για το Μάρκετινγκ των Αισθήσεων!

Εδώ, η προσδοκία είναι ο κινητήριος μοχλός της επιτυχίας. Η αναντιστοιχία μεταξύ προσδοκίας και πραγματικότητας είναι αυτή που συχνά κάνει τη διαφορά! Η πρώτη εικόνα ενός προϊόντος θέτει τις προσδοκίες της μορφής, του υλικού, της οσμής κ.λπ..

Όταν οι προσδοκίες αυτές δεν πραγματοποιούνται και προκύπτει μία «αισθητηριακή» ανατροπή (π.χ. όταν ένα μπισκότο έχει γλυκιά οσμή, αλλά αλμυρή γεύση), η πραγματική εμπειρία υπερβαίνει θετικά την προσδοκία και, σαφώς, εκπλήσσει ευχάριστα τον καταναλωτή.

Εν κατακλείδι
Ο προσανατολισμός του Sensory Marketing είναι, πρωτίστως, η πώληση μίας πολυδιάστατης και συναρπαστικής εμπειρίας – και όχι ενός τεχνικά άρτιου προϊόντος!

Επιδρώντας στο υποσυνείδητο και συνδέοντας τα συναισθήματα μίας αγοραστικής εμπειρίας με τις αντιλήψεις γύρω από την αξία ενός brand, το Μάρκετινγκ των Αισθήσεων προσεγγίζει τον καταναλωτή με έναν δικό του, εντελώς ξεχωριστό τρόπο.

Δεδομένου ότι, ετησίως, δαπανώνται σημαντικά ποσά σε πειράματα και έρευνες από μικρές και μεγάλες εταιρείες αναφορικά με την ανάπτυξη των Sensory Marketing τεχνικών τους, ήρθε η στιγμή να μπείτε κι εσείς δυναμικά στο «παιχνίδι των αισθήσεων»!

Η συμβουλή μας; Τελειοποιήστε όσα χαρακτηριστικά του brand σας άπτονται στις πέντε ανθρώπινες αισθήσεις, ξεκινώντας από την προσεκτική εξέταση του feedback που λαμβάνετε από τους πελάτες σας.

Πηγή: Developgreece

Image
Image

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Εγγραφή στο Newsletter
Εγγραφή στο Newsletter

Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!

Image
Image

Πρόσφατα άρθρα Digital Marketing

Image

See also from Verticom

News Portals

Categories Menu

Site Menu

Image

Κόμβος πληροφόρησης για θέματα και εφαρμογές που αφορούν στις ψηφιακές τεχνολογίες και το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.

Stay in Touch

Εγγραφείτε

Διεύθυνση εταιρείας

Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα

Γενικές πληροφορίες

info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77

Αρθρογραφία

Διαφήμιση

© 2025 WebWorldNews. All Rights Reserved.Design & Development by Verticom

Search