Στο I/O, το συνέδριο προγραμματιστών της Google ανακοινώθηκε πως οι χρήστες του Chrome θα μπορούν με ευκολία να περιορίζουν την online παρακολούθηση από διαφημιστικούς trackers, καθώς και επιπλέον αλλαγές και εφαρμογές που αναμένεται να επηρεάσουν τη διαφημιστική αγορά.
Η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει ένα νεο σετ εργαλείων ελέγχου για τον browser της, τα οποία θα επιτρέπουν στους χρήστες να βλέπουν όλα τα cookies που είναι αποθηκευμένα στη συσκευή τους και να μπλοκάρουν σε αυτά όποιον tracker επιθυμούν. Δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο το πώς θα λειτουργούν αυτά τα εργαλεία, αφού δεν παρουσιάστηκε κάποιο interface από τα στελέχη της εταιρείας, η νέα αυτή δυνατότητα, όμως, παρουσιάστηκε ως ένα νέο βήμα για την μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών του Chrome.
Από τη Google ανακοίνωσαν επίσης πως περιορίζουν τις τεχνικές παρακολούθησης και χωρίς τη χρήση cookies. Κάποιοι διαφημιστές χρησιμοποιούν αθέμιτους τρόπους παρακολούθησης, όπως την ταυτοποίηση του browser, της διεύθυνσης IP, ή της συσκευής του χρήστη, ώστε να τον ακολουθούν ακόμη κι αν τα cookies είναι μπλοκαρισμένα. Αυτό πλέον αλλάζει, πρός όφελος των χρηστών, αφού ο Chrome θα μπλοκάρει αυτές τις πρακτικές. Είναι ένα παρόμοιο σύστημα με αυτό που εφαρμόζεται στον Firefox και τον Safari, οι οποίοι μπλοκάρουν αυτόματα πολλούς third-party trackers για να προστατέψουν την ιδιωτικότητα των χρηστών.
Λόγω της τεράστιας δημοτικότητας του Chrome, οι αλλαγές αυτές έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν σημαντικά την ισορροπία του οικοσυστήματος διαφήμισης στο Internet, στο οποίο, βεβαίως, κυριαρχεί η Google - και εδώ το σχήμα φαίνεται οξύμωρο! Με έσοδα 32,6 δισ. δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2018 από online διαφημίσεις (αυξημένα κατά 20% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017) η εταιρεία με τις ανακοινώσεις αυτές δείχνει πιθανώς σα να προσπαθεί να... βγάλει τα μάτια της μόνη της. Ο στόχος της όμως με αυτές τις κινήσεις, είναι να αναστρέψει την αρνητική άποψη των χρηστών για τις διαφημίσεις, προωθώντας ορθές πρακτικές και φέρνοντας διαφάνεια στη διαφημιστική αγορά.
Στο πλαίσιο της διαφάνειας, η Google ετοιμάζει και ένα Chrome extension το οποίο θα επιτρέπει στους χρήστες να γνωρίζουν ποιες εταιρείες σχετίζονται με τις διαφημίσεις. Ποιες διαφημίζονται και ποιες σερβίρουν την καθε διαφήμιση. Το συγκεκριμένο πρόσθετο, θα είναι διαθέσιμο και για άλλους browsers, ενώ η εταιρεία ενθαρρύνει την προσαρμογή και τη χρήση του και από άλλα διαφημιστικά δίκτυα, με στόχο τη διαφάνεια της διαφημιστικής αγοράς και την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των χρηστών, ώστε να μη μπλοκάρουν τις διαφημίσεις.