Σημαντικές βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες σε ανθρώπινο δυναμικό, διεθνές εμπόριο, εφοδιαστική αλυσίδα και χρηματαγορές θα είναι ο αντίκτυπος της πανδημίας σύμφωνα με έκθεση της ΕΥ που προβλέπει ότι 79% των επιχειρήσεων δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένες για διαχείριση κρίσεων.
Με τη ραγδαία γεωγραφική εξάπλωση του νέου κορωνοϊού (COVID-19) να επηρεάζει καθημερινά οικονομίες και κοινωνίες σε όλο τον κόσμο, μόνο εάν τα Διοικητικά Συμβούλια συνειδητοποιήσουν έγκαιρα τη ρευστότητα της κατάστασης και δράσουν προληπτικά, θα μπορέσουν να θωρακίσουν τις επιχειρήσεις τους έναντι των οποιωνδήποτε συνεπειών.
Πρόσφατη έρευνα της ΕΥ κατέδειξε ότι σχεδόν τέσσερα στα πέντε ανώτατα στελέχη (79%) θεωρούσαν ότι οι επιχειρήσεις τους δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένες για να αντιμετωπίσουν μία απρόβλεπτη και ξαφνική κρίση.
Ποιοι τομείς πλήττονται άμεσα από τον κορωνοϊό
Η προστασία της υγείας των εργαζομένων, ιδιαίτερα όσων έρχονται σε απευθείας επαφή με το κοινό, αποτελεί, χωρίς αμφιβολία, τη μεγαλύτερη πρόκληση για τις επιχειρήσεις. Επίσης, η προσαρμογή στα νέα δεδομένα θα επηρεάσει δραστικά και τις καταναλωτικές συμπεριφορές, ιδιαίτερα ως προς τα κανάλια των αγορών. Οι καθυστερήσεις και διασπάσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι περιορισμένες παραγωγικές δυνατότητες και η κατακόρυφη πτώση της ζήτησης σε συγκεκριμένους κλάδους, σε συνδυασμό με τις καθυστερημένες πληρωμές και τα στενά περιθώρια κέρδους, δημιουργούν σημαντικές κεφαλαιακές απαιτήσεις και ζητήματα ρευστότητας.
Οι περιπτώσεις μη συμμόρφωσης προς συμβατικές υποχρεώσεις πιθανότατα θα αυξηθούν κατακόρυφα σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας ενώ οι αποφάσεις που λαμβάνονται με ευθύνη της Πολιτείας για την προστασία των πολιτών και του εθνικού συμφέροντος (περιορισμοί μετακινήσεων, κλείσιμο συνόρων, διακοπή λειτουργίας εμπορικών επιχειρήσεων) θα είναι κρίσιμες για την πορεία της οικονομίας στους επόμενους μήνες, γενικότερα, και τις επιχειρήσεις ειδικότερα. Την ίδια ώρα οι αναταραχές στις χρηματαγορές θα έχουν άμεσες επιπτώσεις τόσο στις συναλλαγές, όσο και στις υποχρεώσεις των επιχειρήσεων.
Που πρέπει να εστιάσουν οι επιχειρήσεις
Για όλους τους οργανισμούς, η οικοδόμηση της ανθεκτικότητάς τους στις εξωτερικές πιέσεις που ασκεί η εξάπλωση του κορωνοϊού, θα πρέπει να κινηθεί γύρω από οκτώ βασικούς άξονες, που ως στόχο έχουν την εξασφάλιση της συνέχειας των δραστηριοτήτων και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης:
1. Η θέσπιση κεντρικής ομάδας διαχείρισης κρίσεων που θα λαμβάνει γρήγορες αποφάσεις και θα τις υλοποιεί άμεσα
2. Η διασφάλιση της υγείας και ασφάλειας του ανθρώπινου δυναμικού μέσω εταιρικών και ατομικών δράσεων, όπως η τηλεργασία
3. Η τακτική αναθεώρηση των σχεδίων έκτακτης ανάγκης και η επιβεβαίωση του βαθμού επιχειρησιακής ετοιμότητας και συνέχισης δραστηριοτήτων (business continuity) κατά μήκος του οργανισμού
4. Η εγκαθίδρυση μηχανισμού συλλογής έγκυρης και έγκαιρης πληροφόρησης και η ενημέρωση όλων των τμημάτων της επιχείρησης
5. Η εξασφάλιση δυνατότητας άμεσης και δομημένης ανταπόκρισης σε έκτακτα γεγονότα
6. Ο εντοπισμός και η αξιολόγηση του βαθμού έκθεσης της επιχείρησης σε δυνητικές απειλές που σχετίζονται με τρίτα μέρη και η αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων
7. H αξιολόγηση των συστημάτων κυβερνοασφάλειας και η διασφάλιση τoυ μέγιστου βαθμού θωράκισης έναντι των κυβερνοεπιθέσεων, με έμφαση στους μηχανισμούς προστασίας δεδομένων, καθώς η αυξημένη εξάρτηση στις ψηφιακές τεχνολογίες και την τηλεργασία λόγω των συνθηκών, αποτελεί πεδίο δυνητικών απειλών
8. Η συστηματική και διαφανής επικοινωνία με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και όσους εξαρτώνται ή επηρεάζονται άμεσα από την επιχείρηση
Δείτε περισσότερα στο naftemporiki.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Για την κάλυψη των εκτάκτων αναγκών που προέκυψαν από την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών χώρων των εκπαιδευτικών οργανισμών της χώρας, δημιουργήθηκε το My.DigitalDSchool, μια ευέλικτη και προσιτή λύση που μπορεί να συμβάλλει στην ομαλοποίηση λειτουργίας των εκπαιδευτικών οργανισμών μέσα από την αξιοποίηση τεχνολογιών σύγχρονης τηλεκπαίδευσης (e-learning).
Οι προσωποποιημένες δυνατότητες & λειτουργίες της πλατφόρμας My.DigitalSchool είναι απεριόριστες τόσο για τους μαθητές όσο και τους καθηγητές αλλά και κάθε έναν εμπλεκόμενο, ώστε να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα η ομαλή λειτουργία κάθε εκπαιδευτικού οργανισμού με ζωντανά μαθήματα εξ αποστάσεως.
Η λύση My.DigitalSchool σχεδιάστηκε και προσφέρεται από την εταιρεία RDC Informatics και βασίζεται στην πολυβραβευμένη πλατφόρμα e-learning MELO - Digital Learning Ecosystem πάνω στην οποία έχουν βασιστεί εκατοντάδες επιτυχημένα e-learning projects.
Η RDC Informatics αποτελεί έναν ολοκληρωμένο οργανισμό παροχής λύσεων και προϊόντων Πληροφορικής που σχεδιάζει, αναπτύσσει και προσφέρει λύσεις τεχνολογίας σε ένα ευρύτατο φάσμα επαγγελματικών χώρων & οργανισμών.
Αναλυτικές πληροφορίες είναι διαθέσιμες στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.rdc.gr.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των συναλλαγών των Ελλήνων πολιτών με το Δημόσιο ενεργοποιεί η κυβέρνηση. Στόχος είναι, μέσω της απομακρυσμένης εξυπηρέτησης του κοινού, να περιοριστούν οι τρόποι διασποράς του ιού στη χώρα.
Στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού, με γνώμονα την προστασία πολιτών και εργαζομένων στις δημόσιες υπηρεσίες, από σήμερα (Δευτέρα 16.03.2020) αλλάζει ο τρόπος επικοινωνίας και συναλλαγής με ΔΟΥ, ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και Τελωνεία.
Σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), κ. Γιώργου Πιτσιλή, η προσέλευση του κοινού περιορίζεται στο απολύτως απαραίτητο. Οι συναλλασσόμενοι θα διατυπώνουν τα αιτήματά τους τηλεφωνικά ή μέσω email. Στη δεύτερη περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο συναλλασσόμενος να αναφέρει τα στοιχεία επικοινωνίας του (email και τηλέφωνο). Ο ειδικός κατάλογος ηλεκτρονικών διευθύνσεων και τηλεφώνων εξυπηρέτησης του κοινού, κατά την περίοδο των εκτάκτων μέτρων λόγω κορωνοϊού, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.
Περαιτέρω, όλα τα έγγραφα, που ζητούν οι ενδιαφερόμενοι, θα τους αποστέλλονται μέσω email και θα πρέπει να έχουν τα στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου υπαλλήλου.
Σε περίπτωση που δεν είναι εφικτό ο ενδιαφερόμενος να εξυπηρετηθεί εξ αποστάσεως, αλλά πρέπει να επισκεφθεί την υπηρεσία, αυτό θα γίνεται μόνο μέσω ραντεβού. Το δε αίτημα για ραντεβού διατυπώνεται μέσω email ή τηλεφώνου.
Σύμφωνα με όσα έχουν ανακοινωθεί, κατά την είσοδο των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες, θα υπάρχει υπάλληλος που θα υποδέχεται τους συναλλασσόμενους, θα ελέγχει αν όντως έχουν κλείσει ραντεβού, και θα τους κατευθύνει σχετικά, ώστε να είναι ελεγχόμενη η αναμονή και η είσοδός τους. Σε αυτήν την κατεύθυνση, πραγματοποιούνται οι αναγκαίες προσαρμογές των χώρων για την υποδοχή, αναμονή και εξυπηρέτηση των πολιτών.
Στο μεταξύ, σε συνέχεια της λήψης κατεπειγόντων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού, τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών υλοποιούν έκτακτα μέτρα σχετικά με τη λειτουργία των ΚΕΠ. Συγκεκριμένα, από σήμερα Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2020 και μέχρι νεωτέρας, τα ΚΕΠ θα λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή, με ωράριο 7.30 πμ έως 15.00 μμ.
Η προσέλευση των πολιτών θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού, ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες μετακινήσεις και ο συνωστισμός και να διεκπεραιώνονται χωρίς καθυστερήσεις και αναμονή τα αναγκαία αιτήματα των πολιτών.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Gerd Altmann, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Με γνώμονα τις τρέχουσες εξελίξεις και θέτοντας ως προτεραιότητα την υγεία των συνεργατών, των υπαλλήλων αλλά και των επισκεπτών του Black Box Audio Video Show 2020, η έκθεση αναβάλλεται προσωρινά και η διεξαγωγή της μεταφέρεται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου 2020.
Ειδικότερα, στο γενικότερο πλαίσιο των μέτρων προστασίας από τη νόσο COVID-19 και λόγω των αυξανόμενων κρουσμάτων στην Ελλάδα, οι διοργανωτές της έκθεσης αποφάσισαν να μεταθέσουν τη διεξαγωγή του Black Box Audio Video Show σε νέα ημερομηνία, που θα ανακοινωθεί το προσεχές διάστημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκθέτες που ήδη έχουν κλείσει τη συμμετοχή τους στο Black Box Audio Video Show 2020, που θα πραγματοποιηθεί στο InterContinental, διατηρούν τις τιμές και τα προνόμια που έχουν συμφωνηθεί, ενώ η διοργάνωση προβλέπεται να είναι μεγαλύτερη και ακόμα πιο εντυπωσιακή από το αναμενόμενο.
Στην έκθεση θα φιλοξενηθούν μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του ήχου και της εικόνας προσφέροντας τη δυνατότητα στο κοινό και στους εκθέτες να ανταλλάξουν απόψεις σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις της διεθνούς αγοράς στο χώρο της τεχνολογίας.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Με μεγάλη επιτυχία και συμμετοχή πραγματοποιήθηκε για ακόμη μια φορά το SAS Analytics Roadshow 2020 με θέμα "For the Winners: Turning Data to Decisions", που έλαβε χώρα στις 25 Φεβρουαρίου, στο ξενοδοχείο Hilton.
Η εκδήλωση-θεσμός που διοργανώνει κάθε χρόνο η SAS και που αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό συνέδριο για το Analytics και την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Ελλάδα, είχε φέτος στο επίκεντρο το ζήτημα της μετατροπής των Δεδομένων σε Αποφάσεις με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης, καθώς το Enterprise Decisioning, δηλαδή η δυνατότητα λήψης αποφάσεων εύκολα και γρήγορα σε όλο το εύρος μιας επιχείρησης μέσα από τα Analytics αποτελεί πλέον την ουσία για κάθε επιχείρηση που θέλει να επιτύχει τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Οι συμμετέχοντες στο SAS Analytics Roadshow είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και την καινοτομία σε όλες τις λειτουργίες της επιχείρησής τους, καθώς επίσης και να διατηρήσουν τον έλεγχο των δεδομένων μέσα από την αποτελεσματική τους αξιοποίηση και την εφαρμογή τους στις στρατηγικές αυτές που εν τέλει θα τους οδηγήσουν στην επιτυχία.
Για ακόμη μια χρονιά στην εκδήλωση προσκλήθηκαν κορυφαίοι ομιλητές από την παγκόσμια και ελληνική αγορά, όπως οι Roberto Verganti, Professor of Leadership and Innovation στο Stockholm School of Economics και στο School of Management of Politecnico di Milano, ο Sascha Schubert, Principal Data & Analytics Advisor της SAS Global Technology Practice, Mark Wolff, Chief Health and Life Science Analytics Strategist της SAS Global IoT Division, Radosław Grabiec, Customer Intelligence Practice Lead for Middle East & Eastern Europe της SAS, Steve Perkens, Head of Customer Intelligence της SAS Western Europe & UK, Ezgi Sahin, Energy Demand Manager της Enerjisa, Tomasz Mokwinski, Retail Sales Support Bureau της PKN ORLEN και πολλοί ακόμη.
Το εξαιρετικό line-up ομιλητών τοποθετήθηκε σε μια σειρά σημαντικών ζητημάτων σχετικά με τα analytics και την Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως τη χρήση τους στη λήψη αποφάσεων των επιχειρήσεων, αλλά και για το πως μπορεί να μεταμορφωθεί ο κλάδος της υγείας στην εποχή του AI. Επίσης, παρουσιάστηκαν case studies και βέλτιστες πρακτικές από την Barclays Bank, Enerjisa και PKN Orlen κα. που έδωσαν στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να δουν στην πράξη πως μπορούν να εφαρμοστούν τα analytics και η Τεχνητή Νοημοσύνη στις λειτουργίες των επιχειρήσεών τους, ενώ έγινε και μια σύντομη ανασκόπηση για την αγορά της Ελλάδας αναφορικά με έργα που η SAS και η Analytical View υλοποίησε και αναλύθηκαν τα trends και οι προοπτικές για το τρέχον έτος.
Τέλος, η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση πάνελ, με τίτλο «The Butterfly Effect in Decisioning: Bring order out of Chaos», το οποίο επικεντρώθηκε στο γεγονός ότι πλέον, σε μια εποχή «φορτωμένη» με δεδομένα και πληροφορίες, disruptive τεχνολογίες, social media κ.α. η διαδικασία λήψης αποφάσεων έχει γίνει πιο περίπλοκη από ποτέ. Κορυφαία στελέχη από τις Accenture, Deloitte, Μυτιληναίος και ΑΒ Βασιλόπουλος τοποθετήθηκαν πάνω σε αυτές ακριβώς τις προκλήσεις του real time decision making και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται οι επιχειρήσεις τους από αυτό και παρουσίασαν μέσα από την εμπειρία τους και απτά παραδείγματα, τρόπους με τους οποίους μπορούν να ξεπεράσουν τα εμπόδια που προκύπτουν για τις λειτουργίες τους με τη βοήθεια της Τεχνητής Νοημοσύνης και της αυτοματοποίησης.
Στο πλαίσιο του Analytics Roadshow 2020, την προηγούμενη του συνεδρίου διοργανώθηκε το Executive Connect, ένα exclusive δείπνο, όπου οι συμμετέχοντες μπόρεσαν να κάνουν υψηλού βαθμού networking, να ενημερωθούν όσο περισσότερο γίνεται για τις τελευταίες εξελίξεις και τάσεις στο χώρο των Analytics και της Τεχνητής Νοημοσύνης, να κατανοήσουν ακόμα καλύτερα τον παλμό του επιχειρηματικού κόσμου και να βρούν απαντήσεις για τις σύγχρονες business προκλήσεις.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Με αργυρό βραβείο στα βραβεία Responsible Business Awards τιμήθηκε ο Όμιλος Quest για τις δράσεις αρωγής προς τους πυροπαθείς της Ανατολικής Αττικής που υλοποίησαν οι εταιρείες του Ομίλου, Info Quest Technologies, Uni Systems, iSquare, ACS και Cardlink.
Ευαισθητοποιημένοι από το μέγεθος της καταστροφής και με πνεύμα αλληλεγγύης, οι διοικήσεις και οι εργαζόμενοι των εταιρειών του Ομίλου Quest κινητοποιήθηκαν άμεσα και συμπαραστάθηκαν έμπρακτα στους πυρόπληκτους της Ανατολικής Αττικής υλοποιώντας ένα εύρος δράσεων υποστήριξης. Από τις πρώτες δύσκολες ώρες οι εταιρείες προέβησαν στην άμεση παροχή φαρμακευτικών ειδών πρώτης ανάγκης, σύμφωνα με τα αιτήματα των τοπικών αρχών και φορέων, ενώ ομάδες εργαζομένων συμμετείχαν εθελοντικά σε δράσεις υποστήριξης.
Ιδιαίτερα αξίζει να αναφερθεί η συμβολή της ACS που για άλλη μια φορά ενεργοποίησε όλο το δίκτυό της, αποτελώντας τον πιο άμεσο δίαυλο για τη μεταφορά της βοήθειας όλων των Ελλήνων από κάθε σημείο της χώρας στους έχοντες ανάγκη. Περισσότεροι από 33 τόνοι τρόφιμα, φάρμακα, παιδικά είδη και λοιπά αγαθά, συγκεντρώθηκαν στα κατά τόπους υποκαταστήματα της εταιρείας και οργανώθηκε η άμεση και ασφαλής μεταφορά τους στους πάσχοντες. Τέλος, στο πλαίσιο της δράσης οι εταιρείες του Ομίλου, παρείχαν χρηματική υποστήριξη σε οικογένειες της περιοχής με μεγάλη ανάγκη.
Η τιμητική διάκριση αντανακλά το πνεύμα προσφοράς και αλληλεγγύης που συμμερίστηκαν όλοι στον Όμιλο Quest και το όραμα για έναν καλύτερο κόσμο με βάση τις αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου του Ομίλου Quest.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η πραγματοποίηση του πρώτου Black Box Audio Video Show 2020, μιας έκθεσης για όλα τα νέα τεχνολογικά επιτεύγματα στον ήχο και στην εικόνα, που θα πραγματοποιηθεί στις 21 και 22 Μαρτίου στο ξενοδοχείο InterContinental, αποτελεί συγχρόνως αφορμή για τη στήριξη του αξιόλογου έργου «Του Χαμόγελου του Παιδιού».
Ειδικότερα, το Black Box Audio Video Show στηρίζει «Το Χαμόγελο του Παιδιού», αναλαμβάνοντας να προσφέρει 1€ στον Οργανισμό από κάθε εισιτήριο που θα πουληθεί είτε ηλεκτρονικά είτε απευθείας κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Στόχος της σημαντικής αυτής ενέργειας είναι το ποσό που θα συγκεντρωθεί να διατεθεί στην ενίσχυση των δράσεων «Του Χαμόγελου του Παιδιού» παρέχοντας παράλληλα την στήριξη και τη δύναμη που απαιτούνται για τις καθημερινές του δραστηριότητες.
Η δωρεά στην οποία θα προβεί το Black Box Audio Video Show αποτελεί αναγνώριση του πολύτιμου έργου που επιτελεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού», προασπίζοντας τα δικαιώματα των παιδιών, 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες τον χρόνο.
Το άρθρο περιλαμβάνει πληροφορίες από δελτίο Τύπου του Black Box Audio Video Show.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποκάλυψε τη στρατηγική της σχετικά με τη δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς για όλα τα δεδομένα, ώστε να βοηθήσει ευρωπαϊκές νεοφυείς επιχειρήσεις να συναγωνιστούν τους αμερικανούς γίγαντες της Silicon Valley.
Το project “European data space”, θα επιτρέψει σε επιχειρήσεις, ερευνητές και οργανισμούς να "ξεκλειδώσουν" αχρησιμοποίητα δεδομένα, με στόχο να δημιουργηθεί μία ελεύθερη ροή σε όλη την ΕΕ και να είναι διαθέσιμα σε κάθε ενδιαφερόμενο εντός τής Ένωσης.
Η ΕΕ θέλει πρώτα να θεσπίσει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση των δεδομένων, το οποίο θα προσφέρει κίνητρα για την ανταλλαγή δεδομένων και πρακτικούς κανόνες για την πρόσβαση και τη χρήση. Υποσχέθηκε επίσης να ανοίξει περισσότερα datasets του δημόσιου τομέα για χρήση σε νέες καινοτομίες.
Προς στήριξη του συγκεκριμένου project, η ΕΕ θα επενδύσει σε "Ευρωπαϊκά έργα υψηλού αντίκτυπου στους ευρωπαϊκούς χώρους δεδομένων και αξιόπιστες και ενεργειακά αποδοτικές υποδομές cloud", όπως αναφέρεται. Σχεδιάζεται, επίσης, η έναρξη μικρότερων αγορών δεδομένων για μεμονωμένους και εξειδικευμένους κλάδους, όπως η αγορά mobile και η υγεία.
Το όλο εγχείρημα, όπως υπογραμμίζεται, εκτός από ανταγωνιστικό, θα πρέπει να είναι και απολύτως σύμφωνο με τις Ευρωπαϊκές ηθικές αρχές και αξίες.
The plans were published in the new European Data Strategy released today.
Ο αρμόδιος Επίτροπος για την εσωτερική αγορά και τις υπηρεσίες, Thierry Breton, δήλωσε πως θέλει οι επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στα δεδομένα και να δημιουργήσουν αξία για τους Ευρωπαίους πολίτες, συμπεριλαμβανομένων και εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης. Πρόσθεσε, επίσης, πως η Ευρώπη έχει τα εφόδια για να ηγηθεί της κούρσας των Big Data, να διατηρήσει την τεχνολογική της κυριαρχία, τη βιομηχανική της πρωτοπορία και την οικονομική ανταγωνιστικότητα, προς όφελος των ευρωπαίων καταναλωτών.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Στην κορυφή της λίστας με τις στρατηγικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τοποθετεί η πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Όταν καλούνται να απαριθμήσουν τις κορυφαίες στρατηγικές προκλήσεις, που καθορίζουν και την πολιτική ανάπτυξής τους, οι 8 στις 10 εταιρείες στην Ελλάδα τοποθετούν στην πρώτη θέση τις εσωτερικές διαδικασίες που σχετίζονται με τον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Τη δεύτερη θέση της ίδιας λίστας καταλαμβάνει η αποτελεσματικότητα των πωλήσεων, η επικέντρωση σε αγορές του εσωτερικού και η ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς 7 στις 10 εταιρείες αξιολογούν αυτές τις προτεραιότητες ως στρατηγικές προκλήσεις.
Όσον αφορά στις προβλέψεις των ελληνικών επιχειρήσεων για την επενδυτική τους δραστηριότητα, το 60% προβλέπει αύξηση των επενδύσεων σε μηχανήματα και εξοπλισμό τους επόμενους 12 μήνες. Πρόκειται για μια επενδυτική προσδοκία που σαφέστατα συνδέεται με τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Την ίδια στιγμή, οι 3 στις 10 εταιρείες στην Ελλάδα αναμένουν αύξηση των επενδύσεων σε έρευνα και ανάπτυξη, πυλώνας που επίσης σχετίζεται με την ψηφιοποίηση των δραστηριοτήτων τους.
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα της Grant Thornton για το ελληνικό επιχειρείν, η οποία παρουσιάστηκε κατά την τελετή απονομής των Βραβείων Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Growth Awards 2020 από τη Eurobank και την Grant Thornton. Η μελέτη αξιολογεί 8.000 επιχειρήσεις από 92 κλάδους της οικονομίας, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις, που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στην ανάπτυξη, τις επενδύσεις και τη στρατηγική και πώς αυτές συνδέονται με τις προσδοκίες τους για τους επόμενους 12 μήνες.
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Ισχυρό πλήγμα στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων επιφέρει η αδυναμία εύρεσης του κατάλληλου προσωπικού, ειδικά σε θέσεις που σχετίζονται με τις ψηφιακές τεχνολογίες και είναι κομβικές για την απαραίτητη μετεξέλιξη του εγχώριου επιχειρείν.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της ΕΥ, η εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού μπορεί να αποτελέσει το μεγαλύτερο εμπόδιο στην ανάπτυξη των ελληνικών επιχειρήσεων. Μάλιστα, το 70% των στελεχών δηλώνει ότι δυσκολεύεται να προσλάβει και να διατηρήσει προσωπικό. Από αυτούς, 46% αναφέρει ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες στην εξεύρεση ατόμων με συγκεκριμένες τεχνικές δεξιότητες, ενώ το 21% δυσκολεύεται να προσελκύσει ειδικούς στις ψηφιακές τεχνολογίες.
Μπορεί να δυσκολεύονται να καλύψουν τα υφιστάμενα κενά σε εξειδικευμένη στελέχη στους τομείς της τεχνολογίας, ωστόσο, οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν τον αντίκτυπο που έχει ο ψηφιακός μετασχηματισμός, όχι μόνο στις ίδιες, αλλά και συνολικά σε κλάδους και αγορές της ελληνικής οικονομίας, που σε μεγάλο βαθμό στηρίζουν την ανάπτυξή τους στην ψηφιοποίηση.
Δεν είναι τυχαίο, ότι τρία στα τέσσερα στελέχη στην Ελλάδα (75%) βλέπουν αύξηση των διατομεακών συμφωνιών για συγχωνεύσεις και εξαγορές (Σ&Ε) στις αναδυόμενες τεχνολογίες και την ψηφιοποίηση.
Όσον αφορά τις συγκεκριμένες τεχνολογίες, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του Global Capital Confidence Barometer της ΕΥ, οι ερωτηθέντες παγκοσμίως θεωρούν ότι τις σημαντικότερες επιπτώσεις στις επιχειρήσεις θα έχουν η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση (26%), καθώς και η αυτοματοποίηση και η ρομποτική (20%). Τα στελέχη στην Ελλάδα, από την άλλη, εστιάζουν περισσότερο στις επιπτώσεις που φέρνουν τα analytics (28%) και το 5G (20%).
Δείτε περισσότερα στο sepe.gr.
Εικόνα: Анастасия Гепп, Pixabay
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]
Εγγραφή στο Newsletter
Θα λαμβάνετε κάθε εβδομάδα τα πιο hot άρθρα στο email σας!
Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα άρθρα Tech & Business
Δημοφιλή άρθρα
Categories Menu
Site Menu
Διεύθυνση εταιρείας
Ευμολπιδών 23
118 54, Αθήνα
Γενικές πληροφορίες
info@verticom.gr
(+30) 210 924 55 77