Με τεχνολογίες και υπηρεσίες που προωθούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, την ψηφιακή διαφήμιση, την τηλεργασία, την επιχειρηματική αναλυτική, την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων, την τεχνητή νοημοσύνη, το ΙοΤ, την κυβερνοασφάλεια, το υπολογιστικό νέφος κ.ά αναμένεται να εμπλουτιστούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας, στο πλαίσιο της δράσης «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων».
Το έργο, ύψους 465 εκατ ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει ως στόχο να καλυφθεί το τεχνολογικό χάσμα το οποίο χωρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές, γι αυτό και θα περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο ενεργειών ενώ αναμένεται να συμπληρωθεί με φοροκίνητρα και δανειοδοτήσεις.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται να στηριχθούν έως και το 2025 περί τις 100.000 ΜμΕ με κουπόνια ψηφιοποίησης, η αξία των οποίων θα φτάσει τα 180 εκατ. ευρώ και επιπλέον 1.000 ΜμΕ με το σύστημα κουπονιών κατά τη μετάβασή τους αποκλειστικά στο υπολογιστικό νέφος (100 εκατ.).
Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία 4 εμβληματικών βιομηχανικών πλατφορμών δεδομένων και του κόμβου Gaia X για τις ΜμΕ, καθώς και η αναβάθμιση 500.000 ταμειακών μηχανών με λύσεις που βασίζονται στον υπολογιστή και την αντικατάσταση 100.000 παλαιών συστημάτων POS (165 εκατ. ευρώ).
H επιχορήγηση των επιχειρήσεων θα γίνεται με τη μορφή κουπονιού το οποίο θα μπορεί να εξαργυρώνεται σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών (Digital Marketplace) όπου θα υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες και προϊόντα για να τις προμηθευτούν οι ΜΜΕ.
Δικαιούχοι της δράσης θα είναι όλες οι ΜΜΕ στην Ελλάδα, με στόχο να διασφαλιστεί ότι τουλάχιστον το 30% αυτών θα πωλούν ηλεκτρονικά και το 40% αυτών θα πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.
Όσον αφορά στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, προβλέπονται χρηματοδοτήσεις:
- για την προμήθεια και λειτουργία εξοπλισμού ηλεκτρονικών πληρωμών (π.χ τερματικά, κινητές συσκευές) που προσφέρουν άμεση διαλειτουργικότητα με παρόχους ηλεκτρονικών πληρωμών και τις φορολογικές αρχές
- για την εκτέλεση των συναλλαγών η προμήθεια και λειτουργία υπηρεσιών ψηφιακών πληρωμών που διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με το κανονιστικό πλαίσιο KYC/KYB.
- για το eInvoicing η προμήθεια και λειτουργία ψηφιακών υπηρεσιών κατάλληλων για όλο το φάσμα της τιμολόγησης αγαθών και υπηρεσιών.
- για τα eShops η προμήθεια και λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων για ΜΜΕ, κατάλληλων για εμπορία αγαθών και υπηρεσιών
- για την κατάρτιση, η παροχή εστιασμένων ηλεκτρονικών μαθημάτων κατάρτισης για ΜΜΕ σχετικά με την αποτελεσματική και ασφαλή χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
Δείτε περισσότερα στο insider.gr
Εικόνα: John Schnobrich, Unsplash
Μοιραστείτε το άρθρο
[social_share googleplus="no" linkedin="yes" whatsapp="no" viber="no"]